بهترین بازی ها با قابلیت Ray Tracing
علیرضا روستایی

بهترین بازی ها با قابلیت Ray Tracing

علیرضا روستایی 23 تیر 1402 4 دیدگاه
2,594 بازدید

امروزه روشن یا خاموش بودن Ray Tracing به یکی از پر بازدیدترین ویدیوها در سطح فضای مجازی بدل شده و کاربران کنجکاوند که ببینند این تکنولوژی چه تغییراتی در بازی‌ها اعمال می‌کند. البته که این تکنولوژی ره‌گیری پرتو همانقدر که به بازی‌ها نور و جلا می‌بخشد، به سیستم قدرتمندی برای اجرا نیاز داشت و در سال 2018 که توسط انویدیا معرفی شد تنها توسط PCهای بالا رده قابل اجرا بود، اما حالا رفته رفته ما شاهد این هستیم که این تکنولوژی بر روی کنسول‌ها هم قابل دسترس شده و شما می‌توانید از آن بر روی کنسول خود بهره ببرید. در این مطلب به بهترین بازی ها با قابلیت Ray Tracing خواهیم پرداخت.

معرفی 15 تا از بهترین بازی ها با قابلیت Ray Tracing 

مخالفان Ray Tracing آن را گران دانسته و از نظرشان اضافه بوده، اما واقعیت امر اینجاست که تکنولوژی Ray Tracing و ویژگی‌های جانبی‌اش مانند DLSS به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که بازی‌هایی زیباتر و با جزئیات بیشتر خلق کنند. امروزه بازی‌های زیادی از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند و حالا در میان بازی‌های ویدیویی حسابی همه‌گیر شده است. به همین بهانه می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به 15 مورد از بهترین بازی ها با قابلیت Ray Tracing. پس با ما همراه باشید

1) Dying Light 2

بازی Dying Light 2

Dying Light 2 نظرات ضد و نقیض بسیاری دارد، عده‌ای این بازی را تکراری می‌دانند و معتقدند عنوانی با این ابعاد و ادعای محتوای 500 ساعته باید داستانی بهتر و با گیرایی بیشتری داشته باشد تا بتواند در قالب یک بازی کامل به فروش برسد، اما از طرفی این بازی توانست تا با گیم‌پلی جذاب و گیرای خود به همراه المان‌های ریز و درشت نقش‌آفرینی و البته زامبی‌های خوفناکش خود را در دل بسیاری از طرفدارها جا کند. در هر حال گرافیک فنی این بازی حتی روی سیستم‌های نه چندان قدرتمند هم همچنان زیبا و جذاب به نظر می‌رسد و می‌تواند هر گیمری را محو خود کند.

هنگامی که Ray Tracing را در بازی روشن کنید، تغییرات مختلفی اعمال می‌شود. سایه‌ها، مخصوصا در نزدیکی شاخ و برگ درختان، بسیار دقیق‌تر و زیباتر می‌شود.حالا دیگر غروب‌ها بیشتر شهر را می‌درند و وحشت بیشتری می‌آفرینند. پنجره‌ها دقیقا آنچه در مقابل آن‌ها قرار دارد را منعکس می‌کنند. Dying Light 2 یکی از بهترین بازی ها با قابلیت Ray Tracing است و ثابت می‌کند که چرا باید شرکت‌ها بازی سازی سرمایه گذاری ویژه‌ای روی این تکنولوژی بکنند.

2) Sifu

بازی Sifu

Sifu عنوانی بود که نظرات متفاوتی درباره‌اش وجود داشت و هم علاقمندان و هم مخالفان بازی دلایل محکمی برای خود داشتند. فارغ از همه نظرات شخصی اما کامبت، استایل هنری بازی و البته مفهوم کهولت سن در بازی پس از هر شکستف برگ برنده Sifu نسبت به تمامی بازی هاست. در این بازی شما به نوعی علاوه بر مبارزه با ضدقهرمان بازی، با گذر زمان هم درگیر هستید و باید سعی کنید با هنرهای رزمی شکستش دهید. البته که مبارزه در کوچه و خیابان، درگیری با گنگسترها و موهای سفید شده Sifu با RTX لذتی دوچندان دارد و به لطف انویدیا، حالا می‌توانید با کیفیتی دو چندان اراذل و اوباش را شکست دهید.

3) Cyberpunk: 2077

بازی Cyberpunk 2077

هنوز کسی عرضه بد بازی Cyberpunk: 2077 را فراموش نکرده و گیمرها خاطرات آن دوران را به خوبی به خاطر دارند. البته که پس از آن دوران تاریک بازی، سی دی پراجکت و بازی آینده نگرانه‌اش تلاش‌های بسیاری کرده اند. مشکلات فنی مهم بازی کم و بیش برطرف شده اند و به‌روزرسانی‌های متعددی برای محتواهای بازی منتشر شده و انتظار گیمر را می‌کشد تا به مبارزه با بدی‌های بپردازد. خوشبختانه سی دی پراجکت بر خلاف سایر شرکت‌ها بازی‌هایش را پس از عرضه رها نمی‌کند. قرار است تا چندین ماه آینده بسته الحاقی Phantom Liberty برای بازی منتشر شود و داستان‌های جدیدی از «وی» و «نایت سیتی» برایمان تعریف کند.

«نایت سیتی» را نمی‌توان شهری از آینده 2077 زمین دانست و هنوز هم با تغییراتی که قرار است در 50 سال آینده اتفاق بیفتد فاصله دارد، اما اگر Ray Tracing را روشن کنید اوضاع کمی بهتر می‌شود. چراغ‌های نئونی آسمان خراش‌های «نایت سیتی» حالا بهتر می‌درخشند و مناظر کوچه‌ها و محله‌های مختلف این شهر، اختلاف تبقاتی و تضاد این ویرانه را بهتر به تصویر می‌کشد. بازی همچنان مشکلات افت فریم ریت و لود نشدن بافت‌ها را داردف اما به لطف Ray Tracing سایه‌زنی‌ها کمی بهتر می‌شوند و مشکلات را تا حدی کاهش می‌دهد. به معنای واقعی کلمه Cyberpunk: 2077 یکی از بهترین بازی ها با قابلیت Ray Tracing است.

4) Elden Ring

بازی Elden Ring

Elden Ring پروسه عجیبی را طی کرد تا بتواند به همه قله‌های موجود در صنعت بازی برسد و حالا شایسته وارانه صنعت ویدیوگیم را ارتقا دهد. فرام سافتور هر نکته مثبتی که در بازی‌های سولز قبلی وجود داشت را استخراج کردند و با چاشنی بلند پروازی در Elden Ring قرار دادند. سیستم‌ها و مبارزات چالش برانگیز به همراه جهانی وسیع و بزرگ برای اکتشاف که توانست تا هر گیمری را مجذوب خود کند. از جمله امضاهای میازاکی در صنعت ویدیو گیم می‌توان به داستان سرایی در مسیر اشاره کرد که در آن گیمر باید به دنبال داستان بازی برود و بازی را کشف کند و به وضوح می‌توان آن را در Elden Ring مشاهده کرد.

برای کسانی که سخت‌افزار مورد نیازش را برای اجرا دارند، تماشای این  محیط‌های شگفت‌انگیز با تکنولوژی Ray Tracing جذاب‌تر هم خواهد شد. Ray Tracing می‌‌تواند مشکل انقلابی نبودن گرافیک بازی را حل کند و شکل و شمایل بازی را تا حدی بهبود ببخشد. با همه این تفاسیر و البته DLC بزرگ بازی که منتشر خواهد شد، باید Elden Ring را جزو بازی‌هایی قرار دهید که حتما باید تجربه کنید.

5) Resident Evil 4 Remake

بازی Resident Evil 4 Remake

Resident Evil 4 Remake پس از سال‌ها به صحنه اول ویدیوگیم بازگشته و باز هم همان گرد و خاک نسخه کلاسیک را به پا کرده است. البته که این بار با گرافیکی مدرن و جذاب، کیفیت 4K و البته چاشنی Ray Tracing پسر بد بازی‌های کپکام باید با زامبی‌ها و دشمان مبارزه کند و دختر رئیس جمهور ایالات متحده را پیش از آنکه کار از کار بگذرد نجات دهد. یک ریمیک تمام عیار که حسابی به اصول و ارزش‌های کلاسیک پایبند بوده به خوبی توانست تا میراث بازی کلاسیک را به دوش بکشد.

حالا به لطف Ray Tracing و البته فیزیک جذاب بازی، هنگامی که «لئون» از دست دشمنان فرار می‌کند، تک به تک تار موهای او هم به هم می‌ریزند. اکنون وحشت خوفناکی در این روستای اسپانیا نهفته است و به یکی از ترسناک‌ترین مکان‌ها در میان بازی‌های ویدیویی بدل شده است. Resident Evil 4 Remake به همراه RTX، بهترین خروجی ممکن را در میان تمامی عناوین سری به نمایش می‌گذارد و ارزش آن را دارد که حسابی زمان صرفش کنید.

6) Control

بازی Control

یک اکشن ماجراجویی تمام عیار که شما را با بیگانگان و دشمان ماوراء طبیعی درگیر می‌کند که نباید فراموش کنیم توسط نویسنده افسانه‌ای صنعت بازی، «سم لیک»، نوشته شده است، به خوبی توانست تا رمدی را باز هم به روزهای خوب گذشته بازگرداند. دنیای بازی‌های رمدی آنقدر در هم فرو رفته که همه حسابی منتظر بازی‌های آینده این شرکت هستند و از این رو نباید Control را از دست بدهید. رمدی همیشه بازی‌هایی با گیم‌پلی و داستان‌های فوق‌العاده ساخته و Control نمایانگر یکی از بهترین بازی ها با قابلیت Ray Tracing است.

7) God of War

بازی God of War

God of War بازگشتی شکوهمندانه در سال 2018 داشت و توانست تا بازهم مثل گذشته گرد و خاک به پا کند و این بار داستان «کریتوس» را از زوایای متفاوتی به تصویر بکشد. دیگر خبری از آن خدای خشمگین و انتقامجو نیست و حالا با مردی سالخورده طرف هستیم که دغدغه‌های مهم‌تری تا انتقام دارد و سعی می‌کند تا در فقدان مرگ همسرش تعامل با پسر نوجوانش را بیاموزد و او را به خود نزدیک کند. این زرق و برق در God of War: Ragnarok هم ادامه داشت و همین بازی بهانه خوبی است تا به سراغ God of War برویم البته این بار با فناوری Ray Tracing.

God of War دستاورد فنی بی‌نظیری داشت و حالا با Ray Tracing به عرش رسیده است. تماشای سایه تمام این درختان و البته بازتاب تصویر «ورد سرپنت» در دریاچه «نه قلمرو» تجربه بازی را بیش از پیش لذت‌بخش می‌کند و تماشای تکه تکه کردن یک «دارک الف» با Ray Tracing جذابیت دو چندانی دارد. سانتا مونیکا با God of War، بهترین بهره را از Ray Tracing گرفته و به خوبی نهایت استفاده از این تکنولوژی را به تصویر کشیده است. شایان ذکر است که برای استفاده از تکنولوژی Ray Tracing در بازی God of War باید یک ماد مخصوص PC با نام Beyond All Limits Preset را به بازی اضافه کرده تا فناوری ره‌گیری پرتو در آن فعال شود.

8) Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village

نسخه هفتم به خوبی بازی را به ریشه‌های وحشت خود بازگرداند و این موفقیت دوباره در Resident Evil Village هم تکرار شد. محیط‌های مختلف شهر، کاخ‌های بزرگ و متعدد و البته باس‌فایت‌های جذاب به همراه بازگشت «اثان وینترز» توانست تا به خوبی این نسخه از بازی را به موفقیت برساند و پکیج کاملی را در اختیار گیمرها قرار دهد. با چاشنی Ray Tracing حالا قطره‌های خون معلق در هوا هم جزئیات بیشتری دارند و به خوبی می‌توانید بازتاب تصویر زامبی‌ها را در این روستای سرد و ترسناک مشاهده کنید.

9) Crysis Remastered

بازی Crysis Remastered

در زمان انتشار Crysis در سال 2007 اجرای این بازی با تنظیمات گرافیکی بالا، یکی از سخت‌ترین تست‌ها برای کامپیوترهای شخصی بود و هر سیستمی نمیتوانست از آن سربلند بیرون بیاید. حالا اما خوشبختانه بازی در نسخه ریمستر بهینه شده و شما برای اجرای آن به ابرکامپیوتر نیازی ندارید و می‌توانید با کنسول و سیستم شخصی خود این بازی را اجرا کنید و از تجربه یک شوتر دلچسب و مدرن لذت ببرید.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای وارد کردن Crysis به دنیای مدرن، رنگ کردن محیط آن با قلموی Ray Tracing است. پس از ریمستر، حالا Ray Tracing بازی را به اوج خود می‌رساند و حالا آتش اسلحه شما زیباترین نور ممکن را تولید می‌کند. همانطور که Crysis یکی از بهترین گرافیک‌های فنی را به تصویر بکشد، حالا نسخه ریمستر یکی از بهترین بازی ها با قابلیت Ray Tracing است.

10) Minecraft

بازی Minecraft

فکر نمی‌کنم نیازی باشد که توضیحی درباره Minecraft بدهم که به تنهایی بر نوک قله ویدیوگیم ایستاده و تمام نشدنی‌ترین بازی تاریخ است. دنیای رنگارنگ Minecraft حالا با Ray Tracing زیباتر از قبل هم شده و بر خلاف باور عموم، این فناوری توانسته تا Minecraft را متحول کند و این به خوبی در تصاویر قبل و بعد از این تکنولوژی مشهود است. اگر سیستم توانمندی دارید، پیشنهاد می‌کنم علاوه بر تجربه Minecraft با Ray Tracing، به سراغ مادهای این بازی هم بروید. اگر کمی در اینترنت بگردید، به صحنه‌هایی از Minecraft بر خواهید خورد که هوش از سر همه می‌پراند.

11) Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2

آیا عنوانی کامل‌تر از Red Dead Redemption 2 می‌توان یافت؟ کمتر بازی‌ای توان رقابت با Red Dead Redemption 2 را دارد و راکستار در سال 2018 یکی از کامل‌ترین بازی‌های تاریخ ویدیوگیم را روانه بازار کرد. داستانی قوی با شخصیت پردازی کامل و پخته، گیم‌پلی جذاب و هیجان‌انگیز، قرار دادن جزئیاتی دیوانه کننده و البته گرافیک فنی خیره کننده که هنوز هم زیبا و چشم نواز است. برای استفاده از فناوری Ray Tracing در این بازی باید مادهای مخصوصی که مربوط به Presetهای گرافیکی هستند را به آن اضافه کنید تا بتوانید از زیبایی ری تریسینگ در دنیای بازی رد دد 2 لذت ببرید.

تماشای غرب وحشی در قرن نوزدهم با Ray Tracing طبیعتا لطف بیشتری دارد و می‌تواند تجربه شما را چندین مرحله ارتقا دهد. راکستار زیباترین منظره‌ها را ساخته و Ray Tracing آن‌ها را کمال می‌رساند. تماشای بازتاب نور خورشید در زمین‌های گلی «ولنتاین»، شب‌های نورانی «سنت دنیس» و البته انعکاس تصویر ماه در دریاچه «فلت آیرون» تنها بخشی از بهره راکستار از این تکنولوژی است. همانطور که پیشتر هم عرض شد، Red Dead Redemption 2 در همه زمینه‌ها بهترین بوده و حالا هم سنت‌شکنی نکرده و یکی از بهترین‌ بازی ها با فناوری Ray Tracing به شمار می‌رود.

12) Microsoft Flight Simulator

بازی Microsoft Flight Simulator

شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت شاید جزو ژانرهای پرطرفدار نباشد و این سبک بازی‌ها خیلی به مذاق همه گیمرها خوش نیاید، اما حرف اول را در دقت و ارائه کیفیت می‌زند و اگر دسته مخصوص خلبانی را خریداری کنید، شبیه‌ترین تجربه ممکن به پرواز را به شما خواهد داد.

Ray Tracing همان‌طور که تجربه همه بازی‌ها را ارتقا داده، Microsoft Flight Simulator را هم چندین پله بهتر می‌کند و تجربه‌ای زیبا و روان در اخیتار مخاطب قرار می‌دهد. این فناوری سنگین به خوبی در Microsoft Flight Simulator پیاده شده و به خوبی در محیط‌ها شلوغ شهری اجرا می‌شود. البته که اجرای Microsoft Flight Simulator به سیستم قدرتمندی نیاز دارد و تجربه آن با Ray Tracing به سیستمی قوی‌تر، اما هنگامی که پا به محیط این بازی بگذارید خود متوجه خواهید شد که چرا این بازی یکی از بهترین بازی ها با فناوری Ray Tracing به شمار می‌رود.

13) Call of Duty: Modern Warfare 2019

بازی Call of Duty Modern Warfare (2019)

در سال 2019 بار دیگر Call of Duty قدرت گرفت و بازگشت به Modern Warfare از جمله بهترین تصمیمات اکتیویژن برای این فرانچایز بود. ارتقای گرافیکی و فنی چشمگیر بازی، به همراه بازگشت به ریشه‌ها و همچنین داستانی جذاب و کاراکترهای دوست داشتنی همگی توانستند COD را پس از مدت‌ها به روزهای خوبش بازگردانند.

ترکیب این ارتقاها با فناوری Ray Tracing توانسته تا یکی از بهترین خروجی‌های شوتر اول شخص را به ارمغان بیاورد. با Ray Tracing همه چیز زیبا و واقعی‌تر شده و حالا بیشتر در میان جنگ قرار گرفته اید. در مرحله‌های بخش تک نفره به خوبی می‌توانید چرخیدن ذرات آتش در هوا را مشاهده کنید. در مرحله تسخیر خانه‌ها نور لیزر اسلحه شما به زیباترین شکل ممکن به اطراف خود نور می‌بخشد.

14) Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales

دنباله‌ای فوق‌العاده برای نسخه 2018 بازی همزمان با عرضه PS5 از راه رسید و با ارتقاهای فوق‌العاده بازی را به اوج خود رساند. علاوه بر موزیک‌های جذاب بازی، این بار ما قابلیت‌های بیشتری به عنوان «مرد عنکبوتی» داشتیم و می‌توانستیم هم مخفی شویم و هم از قابلیت جذاب «مایلز مورالز»، «ونوم پاور»، استفاده کنیم.

بازی Spider-Man: Miles Morales پس از دریافت چندین آپدیت حالا حتی با DLSS 3 هم سازگار است که تجربه بازی با کیفیت 4K را حسابی ارتقا می‌دهد و ما شاهد تجربه‌ای روان‌تر و نرم‌تر بودیم. تماشای بازتاب نور چراغ‌های کریسمس در جای جای نیویورک آنقدر زیبا و جذاب است که ممکن است ساعت مشغول تاب خوردن در نیویورک باشید و اصلا بی خیال جرم و جنایت شوید. نباید فراموش کرد که حالا «ونوم پاور» با Ray Tracing زیباتر و جذاب‌تر هم به نظر می‌رسد و این پکیج در کنار هم یکی از بهترین بازی ها با فناوری Ray Tracing را به بازار عرضه کرده است.

15) Witcher 3: Wild Hunt

بازی Witcher 3 Wild Hunt

حالا که Witcher 3 مجددا برای نسل نهم عرضه شده، بهترین فرصت است که به سراغ یکی از بهترین و کامل‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی بروید. یک جهان‌باز فوق‌العاده در دنیای فانتزی که المان‌های بزرگی از ژانر نقش‌آفرینی دارد و به راحتی می‌توان تاثیر این انتخاب‌ها را در روند داستان مشاهده کرد. ماجراجویی «گرالت» در این نسخه یکی از بهترین بازی‌های تاریخ و البته بهترین بازی سال 2016 را خلق کرده که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید.

اگر هنوز هم قانع نشده اید که به سراغ این بازی بروید و آن را قدیمی می‌دانید، باید بگویم که این بازی پس از عرضه مجدد به قدر کافی مدرن شده و حالا Ray Tracing آن را شبیه به بازی‌های مدرن کرده است. تماشای مبارزه گرالت با اژدهاها آن هم با Ray Tracing لذت دو چندانی دارد و این تکنولوژی روح خاصی به قلمروهای دنیای The Withcer بخشیده است.

جمع بندی

در این مطلب تعدادی از بهترین بازی ها با قابلیت Ray Tracing معرفی شد. همانطور که گفته شد، مدت زیادی از عمر این تکنولوژی نمی‌گذرد و همین موضوع مشکلاتی را به وجود می‌آورد. مهم‌ترین چالشی که امروزه سر راه این تکنولوژی قرار دارد، افت فاهش نرخ فریم در بازی‌ها به ویژه بر روی کنسول‌هاست که عملا آنقدری به تجربه بازی صدمه می‌زند که اغلب بی‌خیال Ray Tracing می‌شوند و ترجیح می‌دهند که بازی‌ها را روان‌تر تجربه کنند. نظر شما در این باره چیست؟ آیا به نظر شما تکنولوژی Ray Tracing می‌تواند صنعت بازی را متحول کند؟ شما ترجیح می‌دهید بازی‌ها را با Ray Tracing تجربه کنید یا نرخ فریم بالاتر؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

تکنولوژی RTX دقیقا چیست؟

این تکنولوژی به فناوری ره‌گیری پرتو گفته می‌شود که اجازه می‌دهد انعکاس نور در تمامی اجزا و سطوح انجام شود و تصاویری واقعی‌تر، زیباتر و سایه‌زنی‌های بهتری روی بازی‌های ویدیویی شاهد باشیم.

۱
برای استفاده از قابلیت Ray Tracing به چه چیزی نیاز دارید؟

برای بهره‌مندی از این قابلیت باید به کارت‌گرافیک‌های سری RTX انویدیا مجهز باشید.

۲
از جمله سنگین‌ترین‌ بازی‌ها با تکنولوژی RTX کدام بازی است؟

بازی Cyberpunk 2077

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    Ss.d1389

    مهمان

    پس هاگوارتز لگسی چی؟؟؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Amir.R

    مهمان

    سلام.به نظر شخصی من RDR2 به جرات یکی از گرافیکی ترین گیم های تاریخه که اثبات کرد گرافیک خوب صرفا به ری تریسینگ داشتن نیست چون این گیم اصلا ری تریسینگ نداره! بین حدود +50 و خورده ای گیم که من بازی کردم به نظرم فقط سایبرپانک و کنترل اون سطح فنی رو دارن که ارزش فعال کردن ری تریسینگ داشته باشه و مابقی بازی ها اصلا ارزش نصف کردن فریم ریت به ازای چیزی که ۹۰ درصد مواقع به چشم نمیاد رو اصلا نداره!

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Yaghob

    مهمان

    ردد رو نباید تو این لیست میزاشتید چون ماد ریتریسینگش غیر رسمیه،البته بازی بدونه ریتریسینگ هم نورپردازی و رفلکشن های عالی داره

    پاسخ دهید
    • علی ناجی مقدم

      علی ناجی مقدم در پاسخ به Yaghob

      دبیر محتوا

      هر دو بازی Red Dead 2 و God of War ماد غیررسمی دارن برای ری تریسنگ اما خب عناوین بی‌نظیری هستند که از لحاظ گرافیکی حرف برای گفتن دارن و خیلیا در دنیا با این مادهای گرافیکی تجربه اش می‌کنن