بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر
کسری کاظمی

بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

کسری کاظمی 18 فروردین 1402 8 دیدگاه
15,787 بازدید

بازی های رایانه‌ای قدیمی آن‌قدرها هم که برخی تصور می‌کنند بد نیستند و نباید آنها را تحقیر کرد. حتی باوجوداینکه سالانه صدها عنوان جدید و هیجان انگیز به دست ما می‌رسد، بسیاری از بازیکنان هنوز به آثار شناخته شده‌ای که ارزش خود را در طول زمان ثابت کرده‌اند بازمی گردند و با وجود گذشت زمان، هنوز هم مانند دهه‌های پیش از آن لذت می‌برند. احتمالاً با افرادی برخورد کرده‌اید که علی‌رغم داشتن سخت افزار قدرتمند و سنگین با جدیدترین RTX، برای اولین بار بازی های کامپیوتری قدیمی را بازی می‌کنند. شاید خود شما هم جزو این گروه باشید. اگر جوابتان مثبت است، با مقاله بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر همراه ما باشید.

سفری نوستالژیک با بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

وقت آن است که سفری نوستالژیک به گذشته را آغاز کنید. در این مقاله، بهترین بازی های قابل اجرا با سیستم عامل رایانه‌های شخصی را خواهید یافت که به قدری خوب و زیبا قدیمی شده‌اند که هنوز هم می‌توانند برای نسل جدید گیمرها بسیار سرگرم کننده باشند. البته لیست ارائه شده محدود به تعداد مشخصی از بازی‌ها بسته به میانگین نمرات و ارزشی که در قلب گیمرها داشته بوده و قطعاً نمی‌توان تمام بازی های قدیمی کامپیوتر را درونش جای داد. با این حال سعی داشتیم که از تمام ژانرها و سلیقه‌ها تعدادی بازی درون لیست قرار دهیم تا به همه گیمرها به صورت یکسان احترام گذاشته شود. پس خود را آماده یک سفر نوستالژیک در میان بهترین بازی های PC کنید.

20) Myst

بازی Myst

Myst یک بازی ماجراجویی مبتنی بر پازل است که در اوایل دهه 90 عرضه شد و به پرفروش‌ترین بازی کامپیوتری دهه تبدیل شد. با در دست داشتن یک کتاب جادویی، بازیکن می‌تواند در دنیاهای مختلف بپرد، پازل‌ها را حل کند و صفحات گمشده کتاب‌های بیشتری را بیابد. Myst به خاطر پازل‌های بسیار سخت، جلوه‌های بصری و طراحی صدای بی نظیر مورد تشویق قرار گرفت.

به عنوان یکی از کلاسیک‌ترین بازی های ماجراجویی در تمام دوران، تجربه Myst حتی امروز نیز لذت بخش است. در حالی که اکثر بازی‌های پازل زمانی که از تکنیک‌هایشان در بازی‌های دیگر استفاده می‌شوند، سریعاً تکراری می‌شوند، Myst توانسته است حس تازه و تجربه لذت‌بخشی را که در زمان عرضه‌اش در سال 1993 داشت، حفظ کند. پس تجربه این شاهکار را از دست ندهید.

19) Thief

بازی Thief

بازی‌های مخفی کاری امروز ممکن است بدون مشارکت Thief در این ژانر، آن چیزی نباشند که هستند؛ یا شاید مدت زمان بیشتری طول می‌کشید تا به آنجا برسند. در هر صورت، عنوان استودیوی Looking Glass در سال 1998 یک بازی اول شخص بود که بازیکنان را مجبور می‌کرد از رویارویی خودداری کنند و با ایجاد کمترین سروصدا ممکن، مراحل را پشت سر بگذارند.

دنیای استیمپانک Thief حسی و حالی بسیار نوین را در این بازی به وجود آورده بود که در اثر دیگری وجود نداشت. این بازی صدها روش برای عبور از میان دشمنان و سو استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدن به هدفتان درون خود جای داده است. الحق که می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های مخفی کاری و یکی از بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر نیز یاد کرد.

18) Diablo II

بازی Diablo II

ادامه پشتیبانی آنلاین و این واقعیت که بلیزارد پچ‌هایی را برای Diablo II تا زمان انتشار نسخه بازسازی شده رسمی منتشر کرد، نشان از جذابیت ماندگار این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های قدیمی کامپیوتر دارد. به علاوه این واقعیت که ما هنوز مشتاقانه منتظر اطلاعات مربوط به تاریخ انتشار Diablo 4 هستیم نیز نمایانگر اهمیت و شهرت بالای این فرنچایز نقش آفرینی دارد.

مکانیک‌های اکشن RPG فوق‌العاده خلاقانه که در طول سال‌ها توسط بازی های دیگر شبیه‌سازی شده‌اند اما به ندرت توسط آن آثار بهبود یافته‌اند و استایل گرافیکی پیکسلی خیره کننده، Diablo II را بسیار متمایز می‌کند. همچنین شما لازم نیست یک نسخه قدیمی از آن را هم پیدا کنید زیرا بلیزارد یک بازسازی قوی در قالب Diablo 2: Resurrected منتشر کرد که بهترین ورژن بازی است.

17) Fallout

بازی Fallout

Fallout و Fallout 2 دو بازی مهم و کلاسیک کامپیوتری هستند که ماجراجویی زیبایی را در صنعت گیم آغاز کردند. برای بسیاری از بازیکنان، این دو بهترین قسمت این مجموعه هستند. اعتقاد بر این است که پس از تغییر به حالت سه بعدی، عناوین جدید تمام فضای خاص و نوآورانه فرنچایز را از دست دادند. مناطق خالی پسا آخرالزمانی هنوز ترس و اضطراب را برمی انگیزند.

مکانیک‌های RPG گسترده یک چالش را به وجود می‌آورند، و زنده ماندن در دنیایی که همه چیز خون شما را می‌طلبد تقریباً هنر است. حتی با وجود گذشت 25 سال از پخش قسمت اول، این بازی های نمادین همچنان چشمگیر هستند. اگر به دنبال یک تجربه بقا در سخت‌ترین دنیای آخرالزمانی تاریخ هستید، بهتر است سریعاً به سراغ دو نسخه اول سری بازی های Fallout بروید.

16) Gothic II

بازی Gothic II

Gothic II با دی ال سی Night of the Raven بازیکن را به Myrtana می‌برد، جایی که قهرمان داستان باید با تهدید دیگری روبرو شود. برخلاف بسیاری از محصولاتی که در حال حاضر منتشر شده‌اند، اکثر بازی‌های قدیمی قرار نیست بازیکنان مدرن را راضی کنند. افرادی که به بازی های RPG اخیر عادت کرده‌اند ممکن است وقتی گوتیک را امتحان می‌کنند شگفت زده شوند.

Gothic II بخشنده نیست و تصمیمات بد توسط شخصیت شما اساساً می‌تواند تجربه بازی را خراب کند. اما اگر سوار بر موج سیستم‌های عمیق آن شوید و یکی از بهترین بازی های RPG در تمام دوران را خواهید داشت که طیف وسیعی از گروه‌ها، مأموریت‌های جانبی و شخصیت‌های به‌یادماندنی و دنیای فانتزی و تاریک را ترسیم می‌کنند که کاوش در آن لذت‌بخش و عجیب است.

15) Baldur’s Gate

بازی Baldur’s Gate

Baldur’s Gate یک بازی RPG نمادین است که به دلیل خلق و گسترش این ژانر در دهه 90 میلادی، موفق شده جایگاه ویژه‌ای در لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر به دست بیاورد. دنیای این RPG ایزومتریک به بخش‌هایی تقسیم می‌شود و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا شخصیت‌های خود را از طریق مبارزات، مأموریت‌های جانبی و خط داستانی اصلی پیشرفته و قوی‌تر کنند.

این بازی در سال 2012 یک نسخه پیشرفته دریافت کرد که شامل بسته الحاقی Tales of the Sword Coast می‌شد. اگرچه مادهای کافی برای نسخه اصلی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید تجربه‌ای معتبر و نزدیک به زمان قدیم داشته باشید. اگر از طرف‌داران ژانر نقش آفرینی کامپیوتری باشید، بدون شک باید هر چه زودتر به تجربه شاهکار Baldur’s Gate بپردازید.

14) Grim Fandango

بازی Grim Fandango

Grim Fandango سفری خنده دار و دلچسب است که ماجراهای مأمور آژانس مسافرتی دنیای مردگان Manny Calavera را دنبال می‌کند که به تازگی سفرش را در سرزمین مردگان آغاز کرده است. با گرافیکی جذاب و معماهای چالش برانگیز، کمپانی LucasArts با ساختن این اثر در طراحی اولین بازی ماجراجویی که به صورت سه بعدی ارائه می‌شود، پیش قدم شد.

روایت فیلم‌های قدیمی کارآگاهی نوآر این بازی به عنوان یکی از آخرین بازی‌های ماجراجویی بزرگ دهه 90 ستایش می‌شود. در سال 2014 این بازی در قالب Grim Fandango Remaster احیا شد و با انتشار اندروید و iOS یک سال بعد، دلیلی برای از دست دادن آن وجود ندارد. اگر حتی ذره‌ای به بازی های پازل و ماجراجویی علاقه دارید، این شاهکار برای شما خواهد بود.

13) Starcraft

بازی Starcraft

برندهای Warcraft و Starcraft که سال‌ها پیش توسط بلیزارد ایجاد شدند، تأثیر زیادی بر کل صنعت گیم داشتند. افسوس که سال‌ها به سرعت می‌گذرند و تکنولوژی روبه‌جلو است. این را می‌توان در تولیدات پایان قرن بیستم مشاهده کرد. خوشبختانه، هر دوی این بازی‌ها نسخه‌های به روز شده‌ای را دریافت کرده‌اند. این بازی از شاهکارهای ژانر RTS در دنیا به شمار می‌آید.

بازی StarCraft Remastered ارتقاء بسیار بهتری نسبت به نسخه تازه شده Warcraft 3 بود. این دقیقاً همان عنوانی است که بیش از 20 سال پیش بازی کردیم، فقط با گرافیک کمی بهتر. از نظر خیلی‌ها، کمپین داستانی Starcraft یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین چیزهایی است که صنعت گیم به خود دیده و به راحتی درون لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر قرار می‌گیرد.

12) The Elder Scrolls III: Morrowind

بازی The Elder Scrolls III Morrowind

بازی‌های Elder Scrolls با Oblivion و Skyrim محبوبیت زیادی به دست آوردند و بسیاری از بازیکنان هرگز برای انجام برخی از بازی‌های قدیمی‌تر برنگشتند. Morrowind را با تعدادی جادوی منحصر به فرد که هرگز به قسمت‌های بعدی پرش نمی‌کند، حملات متعدد بر اساس حرکت، و داستانی عمیق و قانع‌کننده، می‌توان صدها ساعت بازی کرد و از آن به هیچ وجه خسته نیز نشد.

برای اولین بار در تاریخ، طرف‌داران اسطوره‌های ساخته شده در این فرنچایز توانستند جهان‌های مورد علاقه خود را به طور فوق‌العاده‌ای در استایل سه بعدی ببینند. اگرچه سبک هنری این بازی در حال حاضر منسوخ شده است، بسیاری از مردم هنوز برای کشف چیزهای جدید به دنیای Vvardenfell باز می‌گردند. Morrowind قطعاً از بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر است.

11) The Longest Journey

بازی The Longest Journey

اگر از علاقه‌مندان به بازی های ماجراجویی کلیک و اشاره هستید، احتمالاً با این عنوان آشنا باشید. اما اگر این‌طور نیستید، پیشنهاد می‌کنیم سریعاً به این موضوع رسیدگی کنید. نمی‌توان از داستان و شخصیت‌های بازی The Longest Journey چیزی جز شگفت انگیز یاد کرد. این بازی دقیقاً در پایان دهه 90 وارد بازار شد و از آن به عنوان آخرین بازی ماجراجویی شاهکار یاد می‌شود.

بازی حول محور آوریل می‌چرخد که توانایی عجیبی در سفر بین دو دنیای موازی دارد: Arcadia جادویی و Stark صنعتی. متأسفانه این زمین‌ها در خطر بزرگی قرار دارند. فقط او می‌تواند تعادل بین آنها را بازگرداند. پازل‌های دیوانه‌وار و دشوار این بازی قطعاً ساعت‌ها شما را درگیر نگه خواهند داشت. با این حال ارزش تجربه این سفر جادویی و خاص بدون شک بالا است.

10) Stronghold Crusader

بازی Stronghold Crusader

فرنچایز Stronghold که در ایران با نام جنگ‌های صلیبی نیز شناخته می‌شود، از دوست‌داشتنی‌ترین و محبوب‌ترین سری بازی های استراتژیک در طول تاریخ است. این سری با اینکه از ویژگی‌ها و مکانیک‌های پیچیده و پیشرفته بازی های دیگر برخوردار نیست، ولی همواره قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارد که آن را تبدیل به یک اثر کلاسیک بر روی کامپیوتر کرده است.

شاید حس نوستالژی که درون بازی جنگ‌های صلیبی وجود دارد را خیلی دیگر از آثار درون این لیست نداشته باشند. این بازی جذاب شما را در دوره جنگ‌های صلیبی به خاورمیانه می‌برد. گرافیک 2 بعدی آن بسیار زیباتر از دنباله‌های 3 بعدی آن است. اقتصاد ساده، نبردهای رضایت‌بخش، ویژگی‌های گیم‌پلی متنوع، مکانیک محبوبیت و مالیات از این بازی یک کلاسیک ساخته است.

9) Worms Armageddon

بازی Worms Armageddon

جادوی گرافیک دوبعدی احتمالاً به بهترین بازی‌های PC قدیمی اجازه می‌دهد تا پس از سال‌ها قوی بمانند. Worms Armageddon نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بازی شامل همه چیزهایی است که برای داشتن یک جلسه بازی خوب در کنار دوستان خود نیاز دارید. برای یک کمپین چالش برانگیز که دارای سلاح‌های دیوانه‌وار خاص و مختلف و سربازان کرمی است نیز آماده شوید.

کارهای زیادی برای انجام دادن درون Worms Armageddon حتی به تنهایی وجود دارد؛ همچنین باید به نبردهای حماسی که با بازیکنان دیگر خواهید جنگید نیز اشاره کرد. این بازی بیشتر به دلیل تجربه گروهی و سرگرم‌کننده‌ای که برای تعداد زیادی بازیکن بر روی کامپیوتر خلق می‌کند شناخته شده است. پس به راحتی می‌تواند درون لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر قرار بگیرد.

8) The Secret of Monkey Island

بازی The Secret of Monkey Island

در بازی The Secret of Monkey Island، بازیکنان در نقش Guybrush Threepwood قرار می‌گیرند که آرزوی دزد دریایی شدن را دارد. یکی از بزرگ‌ترین نقاط مثبت این شاهکار کلاسیک ژانر ماجراجویی، طنز آن است، به خصوص که سازندگان از شکستن مکرر دیوار چهارم ابایی نداشتند. برای خوشحالی گیمرهای مدرن، بازسازی این کلاسیک نیز در سال 2009 منتشر شد.

The Secret of Monkey Island: Special Edition نه تنها تجربه اصلی را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث می‌شود که بر روی سیستم‌های جدید بی عیب و نقص کار کند. اگر از تجربه بازی های پازل محور سخت و با حس شوخ طبعی بی نظیر ترسی ندارید، پس توصیه می‌کنیم یکی از بهترین‌های ژانر را سریعاً دانلود کنید که به راحتی از بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر است.

7) Planescape Torment

بازی Planescape Torment

بازی Planescape Torment از آن دسته آثار نقش آفرینی در دهه 90 میلادی است که از تمامی آثار دیگر متمایز بوده است. دلیل این موضوع به تمرکز این بازی بر روی سیستم داستان سرایی و شخصیت پردازی بوده تا اکشن و نبردهای نوبتی مانند سایر بازی های هم سبک. این موضوع باعث خلق دنیایی عظیم و دیوانه‌وار شده که ساعت‌ها شما را مشغول گشت و گذار نگه می‌دارد.

گفته می‌شود که بازی Planescape Torment تأثیر مستقیم و بزرگی بر روی آثار کلاسیک مدرن مانند Disco Elysium گذاشته که آن نیز نقش آفرینی بدون سیستم مبارزه بوده که بر روی داستان سرایی تمرکز دارد. پس اگر می‌خواهید تا یک بازی کلاسیک عمیق و پر جزئیات همانند یک کتاب عظیم را تجربه کنید، بهتر است دست به کار شده و Planescape Torment را دانلود کنید.

6) Deux Ex

بازی Deux Ex

بدون شک، فرنچایز Deus Ex از زمان انتشار اولین قسمت در سال 2000، راه طولانی را پیموده است. با استانداردهای امروزی، قسمت اول Deus Ex مطمئناً زیباترین نسخه نیست. با این حال، نمی‌توان انکار کرد که پیچیده‌ترین و خلاقانه‌ترین بازی درون سری است. این اثر با ترکیب دیوانه‌وار گیم پلی نقش آفرینی، شوتر، مخفی کاری و داستانی عمیق نمونه مشابهی ندارد.

این بازی شما را به یک دیستوپیا می‌برد که در چنگال اپیدمی مرگ خاکستری است. از آنجایی که به نظر می‌رسد دنیا روبه‌پایان است، شما در نقش مأموری به نام جی سی دنتون بازی خواهید کرد که در حال بررسی یک توطئه مرموز است. Deux Ex پر از شخصیت‌های به‌یادماندنی، تئوری‌های توطئه و قابلیت تجربه مجدد است که آن را تا ابد تبدیل به یک کلاسیک خاص کرده است.

5) Metal Gear Solid

بازی Metal Gear Solid

شاید خیلی‌ها فکر کنند که نسخه اول سری فوق‌العاده مشهور Metal Gear Solid یک اثر انحصاری بر روی پلی استیشن است. ولی این بازی بر روی رایانه‌های شخصی نیز منتشر شد و به همین جهت امکان حضورش در لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر وجود دارد. این بازی عنوانی در سبک مخفی کاری و اکشن است که انقلابی بزرگ در صنعت گیم محسوب می‌شد.

این اولین نسخه از سری است که به صورت سه بعدی ارائه شده است. در زمان انتشارش، منتقدان و گیمرها را با گرافیک پیشگامانه و داستان سرایی فوق‌العاده تحت تأثیر قرار داد. همچنین گفته می‌شود که این یکی از عناوینی است که ژانر مخفی کاری و کات سین‌های درون انجین را که امروزه بسیار رایج هستند، محبوب کرده است. تجربه این بازی برای هر گیمری در دنیا ضروری است.

4) Duke Nukem 3D

بازی Duke Nukem 3D

بازی های پیشگامانه زیادی درون لیست ما وجود دارد و Duke Nukem 3D قطعاً یکی از آنهاست، زیرا باعث محبوبیت بازی های تیراندازی اول شخص شد. این بازی به دلیل گیم پلی، طراحی مراحل که خطی نبوده و دارای سطوح پنهان زیادی هستند و البته حس طنز نسبتاً جسورانه‌اش مورد تحسین همه دنیا قرار گرفت. ارجاعات بازی به فرهنگ عامه نیز بر جذابیت آن افزوده است.

Duke Nukem 3D از همه جهت یک بازی نوستالژیک و خاص محسوب می‌شود. خیلی از کسانی که با شوترهای اول شخص دهه 90 آشنایی دارد، بدون شک به تجربه این اثر پرداخته‌اند. گرافیک خیره کننده سه بعدی و درجه سختی‌های بالایش، باعث شده تا این بازی یکی از پایه گذاران و ستون‌های اصلی ژانر شوتر اول شخص باشد و جایگاهش نیز درون این لیست به راحتی کسب شود.

3) System Shock 2

بازی System Shock 2

اگر می‌خواهید ببینید که سری Bioshock از چه بازی هایی الهام گرفته، باید نگاهی به System Shock بیندازید. ما روی قسمت دوم تمرکز خواهیم کرد، زیرا قسمت اول ممکن است از نظر گیم پلی برای مخاطب مدرن کمی خسته کننده باشد. Bioshock به عنوان جانشین معنوی سری System Shock در نظر گرفته می‌شود و تا حدی روایت System Shock را تکرار می‌کند.

System Shock 2 در آینده‌ای دور در سال 2114 اتفاق می‌افتد و بازیکن نقش سربازی را بر عهده می‌گیرد که تلاش می‌کند عفونت ژنتیکی را متوقف کند. این بازی عناصر مبارزه اول شخص و اکتشاف را با یک سیستم نقش آفرینی ترکیب می‌کند که در نتیجه ترکیبی لذت بخش از ژانرها ایجاد می‌شود. این بازی قطعاً خلاقانه‌ترین نقش آفرینی شوتر درون دهه 90 میلادی محسوب می‌شود.

2) Half-Life

بازی Half-Life

در سال 1998، داستان سرایی Half-Life و خلق دنیای پیچیده‌اش بسیار فراتر از هر چیز دیگری درون ژانر شوتر اول شخص بود. در واقع، این موارد حتی فراتر از هر چیز دیگری در تمام صنعت گیم نیز بودند. Valve دنیایی پر از ریزه‌کاری‌ها و پیچیدگی‌ها را ایجاد کرد که می‌توانید بین جنگ با بیگانه‌ها و پازل‌های فکری فیزیکی جابه‌جا شده و تجربه خارق‌العاده‌ای داشته باشید. شماره دوم بازی Half-Life نیز موفقیت بسیاری را کسب کرد.

ما سال‌ها منتظر بازی افسانه‌ای Half-Life 3 بوده‌ایم، اما با انتشار Half-Life: Alyx، عطش ما برای Half-Life جدید بیشتر شده است. به نظر می‌رسد بهانه‌ای عالی برای بازدید مجدد از نسخه اول وجود داشته باشد. اگر تصاویر قدیمی واقعاً برای شما مناسب نیستند، بازسازی Black Mesa توسط طرف‌داران ساخته شده و به اندازه نسخه اصلی هم نقدهای مثبتی دریافت کرده است.

1) Doom

بازی Doom

در پایان لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر می‌رسیم به عنوانی که به تنهایی نماد اصلی بازی های کامپیوتری و رایانه‌های شخصی محسوب می‌شود. بازی Doom از پایه گذاران اصلی ژانر شوتر اول شخص است که یک تنه مسئول وجود داشتن و به شهرت رسیدن یک ژانر کامل است. در کنار آن، این بازی این همه سال که از انتشارش می‌گذرد، همچنان جذاب و خاص است.

همه چیز در بازی Doom به بهترین شکل ممکن با زمان پیش رفته است. از طراحی مراحل خاصش گرفته تا اسلحه‌های به‌یادماندنی و دشمنان جالبش که برایتان چالش‌های فراوان به وجود می‌آورند. بازی حتی از نظر گرافیکی نیز اثری دوست داشتنی است. بدون شک می‌توان از آن به عنوان بهترین بازی نوستالژیک و قدیمی کامپیوتری یاد کرد که با گذر هر سال، از قبل بهتر می‌شود.

جمع بندی

گیمر بودن و انتخاب رایانه‌های شخصی به عنوان پلتفرم اصلی خود، دارای امتیازات و عوامل مثبت فراوانی است. از امکان دسترسی و اجرای تمامی آثار موجود در تاریخ گرفته تا حتی شبیه سازی بازی هایی که برای کامپیوتر نیز عرضه نشده‌اند. با این حال هیچ یک از این موارد در شکل گرفتن این لیست تأثیر نداشته است. اینجا ما تنها به بازی هایی پرداختیم که زمانی بر روی کامپیوترها عرضه شده و با گذر زمان، توانسته‌اند ارزش معنوی و کیفی خود را ثابت کنند. به حتی که همچنان توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا تجربه می‌شوند. این لیست گسترده به ژانرها و استایل‌هایی پرداخت که همچنان در بازی های جدید یافت می‌شوند.

بازی های قدیمی همیشه جاودانه خواهند بود. این موضوع به صورت واضح در نسخه‌های ریمستر و ریمیکی که از رویشان ساخته شده، قابل مشاهده است. کمپانی‌های ناشر نیز متوجه نیاز گیمرها به دریافت حس نوستالژی هستند و از این موقعیت برای کسب درآمد بیشتر سو استفاده می‌کنند. با این حال بازی های زیادی وجود دارند که هنوز نسخه ریمستری دریافت نکرده‌اند و اگر خیلی نیاز به تجربه آن‌ها دارید، تنها راحتان، یافتن نسخه قدیمی و اجرایش بر روی سخت افزارهای مدرن است. در لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر به تعدادی از مهم‌ترین این آثار پرداختیم. شما نیز می‌توانید در بخش نظرات بازی های محبوبتان را معرفی کنید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بدترین بازی قدیمی کامپیوتری چیست؟

بازی Night Trap که در اصل یک فیلم تعاملی محسوب می‌شود، به دلیل بازیگری ضعیف و گیم پلی بی‌ارزشش، از بدترین بازی های قدیمی کامپیوتری است.

۱
فراموش شده‌ترین بازی قدیمی کامپیوتری چیست؟

بازی The Neverhood از آن دسته آثار ژانر ماجراجویی است که این روزها خیلی کمتر به آن پرداخته شده و ارزش تجربه مجدد را دارد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    IDIN3300

    مهمان

    چند تاش زیاد قدیمی نبودن مثل الدن اسکرول۳ ولی باز خوبن اینا مخصوصا Half-Lifeخیلی قشنگ بود

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Gorgonzola

    مهمان

    اون تصویری که از The Longest Journey گذاشتید مال اون بازی نیست، مال دنباله‌شه که اسمش هست Dreamfall. فرقای زیادی دارن این بازی‌ها با هم، از جمله سبک کلی، شخصیت (های) اصلی، و مهمتر از همه میزان سختی (TLJ بسیار بسیار سخت‌تر از Dreamfall بود). اما خب به هر حال متعلق به یه مجموعه هستن و این اشتباه قابل درکه. به هر حال دیدن این بازی تو لیستتون کلی خاطره‌ی خوب رو زنده کرد برام، اینه که متشکرم ازتون.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    کمال

    مهمان

    بازی های Chicago 1930 و Desperados: Wanted Dead or Alive رو حتما پیشنهاد میکنم،دوتا بازی قدیمی خیلی زیبا هستن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    king

    مهمان

    سلام
    اگه این بازیها رو زمان خودش انجام داده باشین متوجه میشین بازیهای قدیمی به شدت سخت بودن
    قشنگ هر کدوم یه پا دارک سولز بودن واسه خودشون

    پاسخ دهید
    • Avatar

      کیا در پاسخ به king

      مهمان

      دقیقا…..باری کماندوز رو ۱ سال طول کشید تا من مرحله اولشو رد کنم?

  • Avatar

    موقتا ممدشونم

    مهمان

    خیلی جالبه بازی های این لیست یکی از یکی بهترن?
    ای کاش ادامه سریstronghold به خوبی نسخه اولش بودن?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Serios

    مهمان

    یادش بخیر بازی Thief. خیلی خوب بود

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به Serios

      پشتیبانی

      دقیقا
      از بهترین مخفی کاری ها بود که حس خیلی خوبی میداد