بهترین بازی های هواپیمایی کامپیوتر
ارحام ادبخواه

معرفی بهترین بازی های هواپیمایی PC

ارحام ادبخواه 24 بهمن 1401 2 دیدگاه
24,273 بازدید

همان‌طور که بسیاری از ماها عاشق بازی‌های ریسینگ هستیم و به سختی آن‌ها را دنبال می‌کنیم، افراد زیادی هم به شبیه‌سازهای هوایپما علاقه‌مند هستند و دوست دارند لذت خاص ویدیو گیم را در فراز آسمان حس کنند. اما برای به دست آوردن این حس و کنترل هواپیماها باید به سراغ چه آثاری رفت؟ چه عناوینی می‌توانند حس خلبانی با یک پرنده غول‌آسا را منتقل کنند؟ در ادامه مقاله بهترین بازی های هواپیمایی کامپیوتر شما را با پاسخ این سوالات روبرو خواهیم کرد.

بهترین بازی های هواپیمایی کامپیوتر 

همان‌طور که بارها در سایت پارسی گیم به این موضوع اشاره کردیم و آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادیم، دنیای بازی‌های ویدیویی مکانی است برای ممکن کردن غیرممکن، محیطی برای تجربه شرایطی که در حالت عادی در دسترس نیستند. ما می‌توانیم از این طریق آرزوهای دور خود را لمس کنیم و در حال و هوای آن شرایط ایده‌آل قرار بگیریم. در میان تمامی این آرزوها و هدف‌های دور از دسترس (و در برخی مواقع غیرقابل دسترس)، خلبانی با هواپیماها هم موضوعی است که می‌توان در موردش خیال پردازی کرد. به دست گرفتن کنترل پرنده‌های آهنی و رد شدن از فراز کوه‌ها و آسمان مانند یک فانتزی می‌ماند که افراد زیادی در دنیای واقعی قادر به انجام آن نیستند. این پایان کار نیست و خلبانی با جت‌های جنگنده نه تنها به شدت خطرناک و استرس آور است، بلکه افراد به شدت معدودی قادر به تجربه آن هستند.

در طی سال‌های به نسبت طولانی نفس کشیدن ویدیو گیم، بازی‌های متعددی در میان بهترین بازی های کامپیوتر سعی به شبیه‌سازی خلبانی و پرواز در دل آسمان‌ها کرده‌اند. حال به صورت بدیهی برخی از این بازی‌ها در کار خود موفق‌تر بوده‌اند و دسته‌ای دیگر، موفق به تکمیل اهداف خود نشدند. همان‌طور که می‌دانید بحث ما در مقاله بهترین بازی های هواپیمایی کامپیوتر در مورد دسته اول است که می‌تواند مخاطب خود را به خوبی در شرایط کنترل هواپیماهای مختلف قرار دهد و او از دیدن چشم‌اندازهای زیبا سیراب کند. حال این شرایط می‌تواند صرفا پرواز با یک هواپیمای معمولی باشد یا به دست گرفتن یک جنگنده قدیمی و نابود کردن هواپیماهای نازی‌ها. از بازی Microsoft Flight Simulator و War Thunder گرفته تا Ace Combat 7: Skies Unknown و Star Wars: Squadrons. در ادامه مقاله بهترین بازی های هواپیمایی کامپیوتر شما را با آثاری که شما را در کنترل هواپیماهای مختلف قرار می‌دهند خواهیم پرداخت.

1) بازی War Thunder

بازی War Thunder

با وجود اینکه بازی War Thunder در حال حاضر تمرکز زیادی روی تانک‌ها و نبردهای دریایی دارد، اما کار خود را حول محور هواپیماها شروع کرد و می‌تواند یکی از بهترین بازی های هواپیمایی pc تلقی شود. این بازی رایگان که در ابتدا در سال 2012 در دسترس قرار گرفت، حس خلبانی با هواپیماها را به شکل هنرمندانه‌ای به تصویر کشده است. فیزیک هواپیماها، کنترل بی‌نظیر و تنوع آن‌ها درباره جنگنده‌های مختلف War Thunder را به یک ویدیو گیم منحصر به فرد تبدیل کرده است. بمباران کردن دشمن در حالی که کنترل یک جنگنده قدیمی را برعهده دارید لذتی وصف نشدنی دارد و هیچ وقت قدیمی نمی‌شود.

اما استودیو Gaijin به عنوان توسعه دهنده بازی هیچ وقت دست از کار نکشید و از زمان عرضه به بعد، با به روز رسانی‌های متعدد محتویات ساخته خود را افزایش داد. هر یک از این آپدیت‌ها موارد جدیدی مانند هواپیما و نقشه‌های جدید را به همراه داشت تا War Thunder به ویدیو گیم جریان اصلی و بزرگ این روزها تبدیل شود. بازی مورد بحث در حال حاضر شامل هواپیماهای مختلف از هشت کشور می‌شود و به طور کلی در 6 دسته بندی مختلف قرار می‌گیرند. حال شما باید کار با هر یک از این هواپیماها را یاد بگیرید و با کسب تجربه، یک گزینه ثابت برای خویش پیدا کنید. اگر استراتژی مناسبی نداشته باشید و خوبی از قدرت مانور موجود بهره نبرید، کار سختی را در مقابل گیمرهای کارکشته War Thunder خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که بخش نبرد تانک‌های این بازی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد و بهتر است آن را هم تجربه کنید.

  • سال عرضه: 2012 (تاریخ عرضه نسخه کامل بازی به سال 2016 اشاره دارد)
  • توسعه دهنده: استودیو Gaijin Entertainment

2) بازی Microsoft Flight Simulator

بازی Microsoft Flight Simulator

همان‌طور که به احتمال زیاد انتظار داشتید قرار است در مقاله بهترین بازی های هواپیمایی کامپیوتر در مورد بازی Microsoft Flight Simulator صحبت کنیم. این بازی که پس از مدت‌ها انتظار در سال 2020 در دسترس قرار گرفت، یک شبیه‌ساز فوق‌العاده برای عشاق هواپیما است که می‌توانید با استفاده از آن در نقشه‌ای به وسعت کره زمین به پرواز بپردازید. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از عبارت «وسعت کره زمین» مبالغه‌ای در کار نیست تا شما بتوانید در این بازی به نقطه نقطه کره خاکی سفر کنید.

توسعه دهندگان بازی با استفاده از نقشه Bing تصویر کلی زمین را روی ساخته خود پیاده کرده‌اند که به صورت آنلاین و همزمان رندر می‌شود. بنا بر همین موضوع هیچ مکانی از دست‌تان در نمی‌رود و اگر کمی دقت به خرج دهید، شاید بتوانید حتی شهر خود در ایران را هم پیدا کنید. اما آنچه که Microspft Flight Simulator را خاص می‌کند، دقت به جزئیات و ارائه یک شبیه‌ساز کامل خلبانی است. شما می‌توانید از لیست هواپیماهای متعدد این بازی که شامل گزینه‌های بزرگ و کوچک‌تری می‌شود یکی را انتخاب کرده و به پرواز کردن بپردازید. حال برای اینکه به مقصد برسید و مشکلی خاصی را به وجود نیاورید، باید از قوانین خلبانی هواپیماها تبعیت کرده و حواس خود را نسبت به همه چیز جمع کنید. راستی باید بدانید که Microsoft Flight Simulator همین حالا هم در گیم پس قرار دارد و مشترکین این سرویس می‌توانند به صورت رایگان آن را به صف دانلود خود اضافه کنند.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Asobo

3) بازی IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad

بازی IL-2 Sturmovik Battle of Stalingrad

اگر جزو طرفداران بازی‌های مربوط به جنگ جهانی دوم در میان بهترین بازی های هواپیمایی pc هستید و از اتمسفر تاریک و ترسناک آن روزهای تاریک در قالب ویدیو گیم لذت می‌بردید، بازی IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad به خوبی نبردهای هوایی آن را به تصویر می‌کشد. نبردهای هوایی نمادینی که میان متحدین و متفقین رخ داده پتانسیل زیادی دارد که بازی مذکور به خوبی از آن استفاده کرده است. با وجود اینکه بازی IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad جزو شبیه‌سازهای واقع گرایانه به شمار می‌رود، اما توجه خود را نسبت به تازه واردها سلب نمی‌کند. اگر جزو گیمرهای جدید باشید و به دنیای این بازی اضافه شوید، خیلی زود حس راحتی مرسوم را به دست می‌آورید در جریان گیم‌پلی آن غرق می‌شوید.

گیم پلی این بازی به شکل غیر منتظره‌ای جذاب است و صحنه‌هایی را خلق می‌کنند که مانند آن را تنها می‌شود در فیلم‌های هالیوودی بلاک باستری تماشا کرد. برای مثال جریان آب رودخانه‌ها هنگامی که از بالای آن‌ها رد می‌شوید آنقدر از لحاظ بصری جذاب است که شما را برای چند ثانیه‌ای هم که شده غرق خود می‌کند. حال این زیبایی بصری را به هوش مصنوعی فوق‌العاده دشمن اضافه کنید تا حس پرواز با یک جنگنده کلاسیک را در مغز خود به جریان بیندازید. هواپیماهای که توسط AI کنترل می‌شوند و برای فرار کردن از دست گیمر به سمت خورشید می‌روند، همه چیز را مانند یک سناریو از پیش تعیین شده سینمایی جلوه می‌دهد. تازه اگر هم به حالت‌های چندنفره علاقه دارید بازی بازی IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad به لطف مخاطب‌های متعدد خود کسی را برای مدت زمان زیادی در Lobbyها نگه نمی‌دارد.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: استودیو 1C Company

4) بازی Arma 3

بازی Arma 3

در حالی که بیش‌تر بازی‌های جنگی موجود در لیست بهترین بازی های هواپیمایی pc به نبردهای نزدیک و تنگاتنگ با هواپیماها اعتقاد دارند، بازی Arma 3 روند کاملا متفاوتی را در پیش می‌گیرد. شما در این بازی می‌توانید کنترل یک جت جنگنده را به دست بگیرید و با نابود پایگاه‌ها و وسایل نقلیه دشمن، به یک کمک هوایی قابل اطمینان برای هم‌تیمی‌های خود تبدیل شوید. البته از آنجایی که بازی Arma 3 تمام تمرکز خود را روی هواپیماها نمی‌گذارد و به مواردی مانند نبرد پیاده اهمیت بیش‌تری می‌دهد، ممکن است نتواند از لحاظ فنی جزئیات مشابهی با سایر آثار این لیست ارائه دهد. با این حال سازندگان تدابیر خوبی برای جذاب نگه داشتن خلبانی اندیشیده‌اند.

برای اینکه بتوانید در حین پرواز با یک جنگنده در آرما 3 پیروز باشید، باید به نحوه مانور خود اهمیت زیادی بدهید و موشک‌ها را در زمان و مکان مناسب شلیک کنید. اگر این روند به درستی پیش برود و موشک اهداف بااهمیت را مورد اصابت قرار دهد، جنگ به نقطه پیروزی نزدیک‌تر خواهد شد. وجود خلبان‌های خوب در بازی Arma 3 یک امر ضروری است که در صورت فقدان آن، شاید خیلی سریع در جبهه شکست خورده نبرد قرار بگیرید. بنابراین اگر به سراغ هواپیماها رفتید حسابی تلاش کنید تا هم‌تیمی‌های شما دچار کمبود پشتیبانی نشوند. راستی اگر از جنگنده‌ها خسته شدید و به کمی تنوع نیاز داشتید، بازی Arma 3 امکان کنترل هلیکوپترها را هم در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا با آن‌ها پرواز کنند.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: استودیو Bohemia Interative

5) بازی Ace Combat 7: Skies Unknown

بازی Ace Combat 7 Skies Unknown

Ace Combat یکی از مجموعه‌های قدیمی دنیای ویدیو گیم است که داستان عرضه اولین نسخه آن به سال 1995 باز می‌گردد. این سری در طی این سال‌ها راهی طولانی را پشت سر گذاشت تا در جدیدترین شماره مجموعه به بازی Ace Combat 7: Skies Unknown برسد. در حالی که این بازی فوق‌العاده زیبا به نظر می‌رسد و نبردهای هوایی را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد، در برخی زمینه‌ها مسیر را لنگ لنگان طی می‌کند. در رأس این جاده ناهموار داستان Skies Unknown قرار می‌گیرد که اگر جزو تازه واردهای سری باشید متوجه آن نخواهید شد. با این حال اگر Ace Combat را پیش از این هم دنبال می‌کردید، شانس اینکه یک روایت به نسبت جذاب را مشاهده کنید خواهید داشت.

شرکت Bandai Namco در حین توسعه بازی مورد بحث، نهایت سعی خود را برای جذاب‌تر کردن کمپین داستانی به کار گرفته تا در حین تجربه آن حس یک فیلم تعاملی با محوریت هواپیماها را دریافت کنید. حال این تلاش می‌تواند به مبارزه در دل طوفان‌های سهمگین باشد یا نبردهای مستقیم با جنگنده‌هایی که در یک دره تنگ به سراغ‌تان آمده‌اند. با توجه به همه این موضوعات باید بدانید که بازی Ace Combat 7: Skies Unknown مانند بیش‌تر آثار لیست بهترین بازی های هواپیمایی pc یک شبیه‌ساز به شمار نمی‌رود تا بتوانیم از آن با عنوان یک ویدیو گیم عامه پسند یاد کنیم. به طور کلی این بازی ترکیبی از مواد اولیه مختلف است که سلیقه شما در نهایت میزان شیرینی آن‌ها را تعیین می‌کند.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: Bandai Namco Entertainment

6) بازی X-Plane 11

بازی X-Plane 11

همان‌طور که احتمالا می‌دانید سری Microsoft Flight Simulator یکی از فرنچایزهای پیشرو دنیای شبیه‌سازها بوده و منبع الهام بسیاری از آثار دیگر شده است. یکی از تاثیرگذارترین نسخه‌های این سری Flight Simulator X به شمار می‌رود که اولین بار در سال 2006 منتشر شد و کاربران را حسابی درگیر شبیه‌سازی هواپیماها و پرواز با آن‌ها کرد. بازی X-Plane 11 هم که در این نقطه به آن اشاره می‌کنیم، با الهام گیری از FSX ساخته شده و فقط رویه مدرن‌تر و به روزتری را در پیش گرفته است. نکته خوبی که در مورد X-Plane 11 وجود دارد این است که سازندگان رابط کاربری و مکانیک‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که تازه واردها در طی اولین پروازهای خود به مشکلات بزرگی برخورد نکنند.

اما بازی X-Plane 11 خود را به مکانیک‌های پرواز و جزئیات مربوط به آسمان‌ها محدود نمی‌کند و شامل عناصر جذاب دیگری هم می‌شود. قبل از اینکه پرواز را شروع کنید و به دل آسمان بزنید می‌توانید مجموعه جذابی از رویدادها را مشاهده کنید. تماشای ماشین‌های حمل بار، یدک کش‌ها، پر کردن مخزن سوخت و جا به جایی چرخ دستی‌ها می‌تواند فوق‌العاده جذاب باشد. با این حال هنگامی که Take-off کنید و روند پرواز را استارت بزنید بازی X-Plane 11 شروع به خودنمایی می‌کند. نحوه کنترل هواپیما به شکل عجیبی واقع گرایانه است و می‌تواند شما را متوجه تک تک مشکلات و جنبش‌های موجود در هوا کند. اگر از هواپیماهای سبک‌تر و کوچک‌تر بهره ببرید و شروع به پرواز کنید، به شکل عمیق‌تری متوجه چاله‌های هوایی و مسائلی از این قبیل خواهید شد.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Laminar Research

7) بازی Superflight

بازی Superflight

اگر راستش را بخواهید شما در بازی Superflight هواپیمای خاصی را مشاهده نمی‌کنید که بتوان در کابین خلبان آن نشست و شروع به پرواز کرد. با این حال از آنجایی که بازی ذکر شده حس فوق‌العاده‌ای در حین پرواز کردن به وجود می‌آورد، نام آن را به لیست بهترین بازی های هواپیمایی کامپیوتر اضافه کردیم. شما در این بازی کنترل شخصیتی که Wingsuit (نوعی لباس بالدار) پوشیده را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید از میان کوه‌ها و صخره‌ها با نهایت سرعت عبور کنید. حال هر چقدر که در حین پرواز امتیاز بیش‌تری به دست آورید موفق‌تر خواهید بود و می‌توانید نام خود را در Leaderboard بالاتر ببرید. همین عطش برای شکستن رکوردهای قبلی و گیم‌پلی لذت بخش بازی کاری می‌کند که به پرواز کردن معتاد شوید و ساعت‌های متوالی به تجربه بازی Superflight بپردازید.

بازی Superflight گیم پلی به شدت ساده و سرراستی دارد که در همان دقایق ابتدایی می‌توانید تسلط خوبی روی آن پیدا کنید. با این حال از آنجایی که مراحل بازی بر اساس یک الگوریتم ساخته می‌شوند و تقریبا پایان ناپذیرند، به این زودها تکراری نمی‌شوند و تا مدت زمان قابل توجهی تنوع خود را حفظ می‌کنند. حال در این میان امکان انجام حرکات نمایشی هم وجود دارد که در صورت استفاده از آن‌ها می‌توانید امتیاز بیش‌تری به دست آورید و به امتیاز نهایی خود بیفزایید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Grizzly Games

8) بازی Rouge Sky

بازی Rouge Sky

اکثر آثاری که در لیست بهترین بازی های هواپیمایی کامپیوتر قرار می‌گیرند توجه خاصی به واقع گرایی دارند و سعی می‌کنند تا جای ممکن عملکرد یک ویدیو گیم شبیه‌ساز را در پیش بگیرند. با این حال بازی Rouge Sky درست مانند نام خود روحیه یاغی گری دارد و در خلاف جریان آب شنا می‌کند. Rouge Sky یک بازی آرکید با محوریت نبرد با هواپیماها است که در نگاه اول فوق‌العاده ساده و سطح به نظر می‌رسد؛ اما گیم‌پلی آن عمق غیرمنتظره و دور از انتظاراتی دارد. مراحل این بازی هم درست مانند Superflight توسط الگوریتم‌ها و به صورت همزمان تولید می‌شوند تا تنوع محیط‌ها و مکان‌هایی که در آن‌ها به نبرد می‌پردازید در سطح قابل قبولی حفظ شوند.

پیش از شروع هر مرحله در بازی Sky Rouge شما می‌توانید جت جنگنده خود را برگزینید و سپس به شخصی‌سازی اسلحه‌ها و موارد ظاهری آن بپردازید. گرافیک و انیمیشن‌های منحصر به فرد این بازی حس خاصی را به وجود می‌آورند تا شما همواره تشنه دیدن انفجارها و درگیرهای بیش‌تر باشید. بدین ترتیب حلقه اعتیاد آوری از نبرد و تکرار به وجود می‌آید که می‌تواند تا ساعت‌ها چشم شما را به صفحه نمایش پیوند بزند. بازی Rouge Sky شامل 12 جت جنگنده و بیش از 30 اسلحه مختلف می‌شوند تا حس تازگی مدت‌ها در ذهن شما باقی بماند. این حس تازگی باعث می‌شود که روند نابود کردن هواپیماها، تانک‌ها و کشتی‌های دشمن به این زودها جلوه خسته کننده‌ای به خود نگیرند.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Fractal Phase

9) بازی Bomber Crew

بازی Bomber Crew

بازی Bomber Crew شما را در نقش رهبر یک هواپیمای بمب افکن انگلیسی قرار می‌دهد که در برهه جنگ جهانی دوم بر فراز آسمان‌های اروپا پرواز می‌کند. اما همان‌طور که از نام بازی مشخص است خدمه این هواپیما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عملکرد نهایی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنا بر همین موضوع باید خواس خود را نسبت به خدمه جمع کنید و آن‌ها را در بهترین شرایط ممکن زنده نگه دارد. در واقع وظیفه اصلی شما این است که سوار این بمب افکن شوید، بمب‌ها را روی سر دشمن خالی کنید و سپس با کم‌ترین تلفات ممکن به انگلستان بازگردید.

بازی Bomber Crew شما را در حین هر مرحله مجبور به اتخاذ بهترین تصمیم‌های ممکن می‌کند. به عبارتی دیگر اگر اعضای هواپیما خود را در نقش مناسبی قرار ندهید و با توجه به موقعیت دشمن در جایگاه مناسبی قرار نگیرید، شکست خواهید خورد. در این میان حفظ ارتفاع هواپیما هم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که اگر در ارتفاع پایین باشید توسط موشک‌های دشمن نابود می‌شوید و اگر خیلی بالا بروید، با یخ زدن خدمه خود روبرو خواهید شد. در حالی که بازی Bomber Crew با گرافیک کارتونی خود خیلی آسان و سرراست به نظر می‌رسد، در بطن قضیه به شدت بی‌رحم و چالش برانگیز است. برای درک این موضوع کافی است یک بار اشتباه کنید تا با شکست و کشته شدن اعضای خدمه روبرو شوید.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Runner Duck

10) بازی Star Wars: Squadrons

بازی Star Wars Squadrons

دنیای جنگ ستارگان آنقدری بزرگ و گسترده است که بتوان تا سال‌ها داستان‌ها و درگیری‌های جذابی را از دل آن خارج کرد. بازی Star Wars: Squadrons هم که نسبت به این پتناسیل آگاه است، برداشت خاص خود را از دنیای Star Wars دنبال می‌کند. این بازی حول محور نبرد با سفینه‌های فضایی مخصوص جنگ ستارگان می‌چرخد که باید کنترل آن‌ها را به دست بگیرید و به فکر نابود کردن سفینه دشمنان باشید. Squadrons با وجود اینکه مکانیک‌های به نسبت ساده‌ای دارد و می‌توان خیلی سریع مخاطب را با خود همراه کند، اما در برخی مواقع حس چالش برانگیزی سفت و سختی هم دارد که خیلی سخت می‌توان از آن عبور کرد. در واقع این چالش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت عدم برخورداری از مهارت کافی موفق به گذر از آن‌ها نخواهید بود.

بازی Star Wars: Squadrons شامل یک کمپین داستان کوتاه اما لذت بخش هم می‌شود که می‌توانید از تک تک ثانیه‌های آن لذت ببرید. هرچه باشد ما بازی‌های ویدیویی مانند Squadrons را ندیده‌ایم که به شبیه‌سازی مبارزه با سفینه‌های استار وارز بپردازند. اما آنچه که بازی مورد بحث را خاص می‌کند و جان تازه‌ای به پیکر آن می‌بخشد، بخش چندنفره یا Multiplayer است. شما می‌توانید از طریق این بخش به مبارزه با سایر گیمرها بروید و سعی خود را برای تکه تکه کردن سفینه ایشان به کار گیرید. تنها نکته منفی قابل توجهی که در این میان وجود دارد عدم عرضه محتوای جدید برای سیاست‌های Post-Launch است. در واقع شرکت EA به غیر از آیتم‌های تزئینی محتوای جدیدی را به بازی اضافه نکرده و پس از عرضه اولیه، هیچگونه خبری در مورد سفینه‌ها یا نقشه‌های جدید منتشر نشده است.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Motive

11) بازی The Crew 2

بازی The Crew 2

با وجود اینکه پیش از این از نام The Crew 2 در لیست‌هایی نظیر بهترین بازی‌ های ریسینگ و بهترین بازی‌ های موتور pc یاد کردیم، می‌توانیم از نام آن در لیست حال حاضر هم یاد کنیم. بازی The Crew 2 علاوه بر ماشین‌ها و موتورها امکان کنترل هواپیماها را هم در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با استفاده از آن‌ها در سطح خاک آمریکا گشت و گذار کنید و به انجام حرکات نمایشی بپردازید. حال در این میان یک سری مسابقه‌ها هم تعبیه شده‌اند که می‌توانید برای سنجش مهارت خود و هیجان بیش‌تر در آن‌ها شرکت کنید.

با گذر از مسائل مطرح شده باید بدانید که نمی‌توان از Crew 2 انتظار اثری مانند Microsoft Flight Simulator را داشت. این بازی بیش از اینکه به شبیه‌سازی توجه کنید و به سمت جریان ویدیو گیم‌های Simulator برود، بیش‌تر حالتی آرکید دارد تا هر گیمری با هر مهارتی بتواند از تجربه آن لذت ببرد. علاوه بر این در بازی مورد خبری از هواپیماهای غول پیکر نخواهد بود و قاعدتا نمی‌توان انتظار پرواز با یک هواپیمای مسافربری را از آن داشت. اما با این حال بازی The Crew 2 از لحاظ گیم‌پلی فوق‌العاده روان و لذت بخش است و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم پرواز کردن بر فراز نقشه آمریکا کند.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Ivory Tower

12) بازی Project Wingman

بازی Project Wingman

در این نقطه از لیست بهترین بازی های هواپیمایی کامپیوتر به Project Wingman می‌رسیم که ایده‌های جالبی در بر دارد. داستان این بازی در جهانی موازی جریان دارد که به خاطر فوران آتش فشان‌ها به حالتی بحرانی و آخرالزمانی رسیده است. حال شما در این میان کنترل یکی از خلبان‌های گروهی با نام Hitman را به دست می‌گیرید که با هدف بهبود شرایط تشکیل شده‌اند. اعضای این گروه خلبان‌هایی حرفه‌ای و کار کشته هستند که می‌توان نهایت هنر و ظرافت آن‌ها را در طی نبرد با دشمنان مشاهده کرد. راستی حال که سخن از هنر و ظرافت به میان آمد نباید نحوه طراحی دنیای بازی Project Wingman را فراموش کرد. سازندگان این بازی در ساخت یک جهان آخر الزمانی دیستوپیایی فوق‌العاده عمل کرده‌اند تا بتوانند حس و حال موجود را بر احساسات مخاطب خود تحمیل کنند.

 اما توجه به جزئیات و کمال گرایی در این بازی صرفا به جلوه‌های بصری محدود نمی‌شود و جنبه‌های دیگری را هم در بر می‌گیرند. گیم‌پلی و نحوه کنترل جنگنده‌ها در این بازی به شدت رضایت بخش هستند و تجربه‌ای میان واقع گرایی و تخیل را به تصویر می‌کشند. حال این مکانیک‌های گیم پلی در دو بخش مختلف با نام‌های Campaign و Conquest به کار گرفته می‌شوند که گزینه اول از جذابیت بیش‌تری برخوردار است. به هر حال وقتی هدف پشت مبارزه را با مغز استخوان درک کنید به شکل مصمم‌ترین به سراغ نابودی جنگنده‌های دشمن می‌رود.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Sector D2

جمع بندی

کنترل هواپیماها و زدن به دل آسمان برای خلبانی با بهترین پرنده‌های دنیا موهبتی است که تا پایان عمر نصیب بخش عمده‌ای از ما نمی‌شود. با این حال هیچ مانعی برای خیال پردازی و تصور موقعیت‌های مشابه وجود ندارد. اگر شما هم به چنین خیال پردازی‌های علاقه دارید می‌توانید از آثاری نظیر Microsoft Flight Simulator، Ace Combat 7: Skies Unknown و War Thunder کمک بگیرید و تداعی رویای ملموس‌تری داشته باشید. ما سعی کردیم در مقاله معرفی بهترین بازی های هواپیمایی PC سبک‌ها و شرایط متفاوتی را در نظر بگیریم تا هر کس با توجه به سلیقه خود بازی مناسبی پیدا کند.

در ای نقطه به پایان مقاله بهترین بازی های هواپیمایی کامپیوتر می‌رسیم. نظر شما در این باره چیست؟ شما حس پرواز را با کدام یک از آثار ذکر شده به شکل عمیق‌تری لمس کردید؟ چه اثری می‌توانست در این لیست جا بگیرد و ترتیب را به هم بزند؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PCGamesN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین شبیه سازهای خلبانی چه آثاری هستند؟

می‌توانیم از آثاری نظیر Microsoft Flight Simulator و X-Plane 11 با نام بهترین شبیه‌سازهای خلبانی یاد کنیم

۱
بهترین بازی های هواپیمایی جنگی کامپیوتر چه آثاری هستند؟

از جمله بهترین بازی‌های هواپیمایی جنگی PC می‌توانیم به Ace Combat 7: Skies Unknown، Arma 3، War Thunder و Project Wingman اشاره کنیم

۲
بهترین بازی‌های هواپیمایی داستان محور PC چه عناوینی هستند؟

اگر به دنبال بازی‌های هواپیمایی داستان محور می‌گردید می‌توانید به سراغ آثاری مانند Ace Combat 7: Skies Unknown، Project Wingman و Star Wars: Squadrons بروید

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Aceed

    مهمان

    بازی که فراموش کردید بنویسید بازی Digital Combat Simulator Worls یا به اختصار DCS هست که از تمام این بازی ها به یک شبیه ساز واقعی نزدیک تر هست و در سه دوره جنگ جهانی دوم ، جنگ سرد و جنگ مدرن گسترش پیدا کرده
    فقط بازی رایگان هست ولی هواپیما ها رو باید خرید

    پاسخ دهید
    • Avatar

      mnm در پاسخ به Aceed

      مهمان

      البته بازی war thunder از لحاظ فیزیکی نزدیکترین به واقعیت هست.در بازی dcs توسط ai حرکات و مانور ها انجام میگیره و کار خودتون نیست.