راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator
علی ناجی مقدم

راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator: بهترین هواپیماها برای شروع

علی ناجی مقدم 8 مهر 1400 3 دیدگاه
2,894 بازدید

بازی Microsoft Flight Simulator یکی از زیباترین، واقع‌گرایانه‌ترین و کامل‌ترین تجربه‌ درزمینه شبیه‌ساز پرواز را در اختیار شما قرار خواهد داد. گرافیک خارق‌العاده این بازی، قوی‌ترین سخت‌افزارها را هم به چالش می‌کشاند و گیم پلی و کنترل هواپیماهای مختلف در آن، هیچ تفاوتی با واقعیت ندارد. این واقع‌گرایانه بودن اما گاهی گریبان برخی از بازیکنان تازه‌کار را گرفته و چالش‌های زیادی را پیش پای آن‌ها قرار می‌دهد که ممکن است باعث شود از تجربه بازی منصرف شوند. همراه مطلب راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator باشید.

راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator

شاید بسیاری از خلبان‌های دنیای واقعی و یا افرادی که به این سبک از شبیه‌ساز‌ها آشنایی دارند، به‌سادگی از Microsoft Flight Simulator لذت ببرند؛ اما اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که رؤیای پرواز را در سر داشته و می‌خواهید در محیطی زیبا و مجازی آن را تجربه کنند اما با چالش‌های طاقت‌فرسای مدیریت و کنترل هواپیما روبه‌رو شده‌اند، با این مطلب همراه باشید زیرا در آن 10 مدل از هواپیماهای موجود در بازی Microsoft Flight Simulator را معرفی می‌کنیم که برای افراد تازه‌کار مناسب هستند. قبل از شروع بهتر است بدانید هواپیماهای متعددی در این بازی وجود داشته و در چهار دسته Airliners، Turboprops، Jets و Propellers طبقه‌بندی می‌شوند.

راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator

10-Airbus A320neo

در ابتدای شروع مطلب راهنمای بازی Microsoft Flight Simualtor، باید به یک هواپیمای بسیار معروف اشاره کنیم. این هواپیما یکی از سه گزینه موجود در دسته Airliners بوده (البته اگر به نسخه Premium بازی دسترسی داشته باشید) و کوچک‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود که آن را برای سفرهای هوایی کوتاه‌تر مناسب می‌کند. برای آن دسته از بازیکنانی که دوست دارند یک هواپیمای بزرگ و مسافربری را خلبانی کنند، این هواپیما گزینه مناسبی است. توجه داشته باشید به‌طورکلی هواپیماهای دسته Airliner کنترل سخت‌تری داشته و قدرت مانور کمی دارند اما سرعت بسیار بالای آن‌ها برای طی کردن مسافت‌های طولانی مناسب‌تر است. A320neo هواپیمایی همه‌فن‌حریف بوده و نسبت به سایر گزینه‌های Airliner قدرت مانور بالاتری هم دارد که به لطف ابعاد کوچک‌ترش ممکن شده است.

راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator

9-Boeing 787-10 Dreamliner

قطعاً در دنیای واقعی هم سابقه خوب و شهرت هواپیماهای بوئینگ را شنیده‌اید. حتی افرادی که چندان به سفرهای هوایی علاقه‌ای ندارند، در طول زندگی خود یک‌بار نام بوئینگ 787 به گوش آن‌ها خورده باشد. برای خلبانی این هواپیما باید نسخه Premium بازی را در اختیار داشته باشید. این مدل، بزرگ‌ترین هواپیمای موجود در بازی بوده و برای مسافت‌های بسیار طولانی و میان‌قاره‌ای مناسب است. کیفیت ساخت قطعات و مواد آلیاژی سبک آن، باعث شده تا این هواپیما سرعت بسیار بالایی داشته و همچنین مصرف سوخت بهینه‌ای نسبت به سایر Airliner‌ داشته باشد. اگر توانستید به‌خوبی از پس A320neo برآیید و دنبال هواپیمای بزرگ بعدی بودید، سراغ این مدل بیایید زیرا عطش شما را برای خلبانی این غول‌های پرنده سیراب خواهد کرد.

Cessna-152-Aerobat

8-Cessna Citation CJ4

در ادامه مطلب راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator به هواپیمای Cessna Citation CJ4 که در دسته Jet قرار گرفته می‌رسیم. هرچند این هواپیما از سایر مدل‌ها بزرگ‌تر است اما ابعاد نسبتاً کوچکی داشته که کاهش وزن آن به افزایش قدرت مانورش کمک شایانی کرده است. به دلیل حضور موتورهای جت، سرعت پرواز بسیار بالایی را با خلبانی این مدل تجربه خواهید کرد. همچنین این مدل لوکس، برای افراد ثروتمند طراحی شده تا بتوانند از آن به‌عنوان جت شخصی خود استفاده کنند که درنتیجه کیفیت ساخت مناسبی دارد. از ویژگی‌های دیگر این هواپیما می‌توان به ترمزهای هوایی بی‌نظیر و همچنین چرخ‌های فرود باکیفیت اشاره کرد که کنترل این مدل را هم بر روی زمین و هنگام فرود آمدن و برخاستن و هم در آسمان بسیار ساده‌تر می‌کند. اگر نمی‌خواهید خلبانی خود را با کلاس Airliner شروع کنید، Cessna Citation CJ4 گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

Cessna-208-B-Grand-Caravan-EX

7- Cessna 208 B Grand Caravan EX

کلاس Turboprops جایگاه بین هواپیماهایی با ابعاد متوسط را پر می‌کنند که هدایت آن‌ها چندان سخت نیست. به دلیل عدم وجود موتور جت در این کلاس، کنترل و خلبانی آن‌ها کاملاً متفاوت است. مدل Cessna 208 B Grand Caravan EX یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که می‌خواهند خودشان را برای هدایت هواپیماهای بزرگ‌تر آماده کنند و همچنین تجربه‌ای از مدل‌های فاقد موتور جت را به خورد خود بدهند. مدل Cessna 208 B Grand Caravan EX به دلیل داشتن یک موتور در جلوی دماغه، برای هدایت و برخاستن از باند فرود نیاز به فرآیند پیچیده‌ای ندارد اما زمانی که در آسمان هستید، قطعاً تفاوت سرعتش را با مدل‌های دارای موتور جت حس خواهید کرد. همچنین این هواپیما به دلیل سرعت مناسبش، بهترین مدل برای یادگیری نکات فرود و برخاستن از باند برای افراد تازه‌کار است.

Robin-Cap

6-Robin Cap 10

اگر به بدل‌کاری و حرکات نمایشی علاقه دارید، این هواپیما بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این هواپیما دوسرنشین که کاملاً برای این کار طراحی شده، حس و حال متفاوتی را نسبت به‌تمامی مدل‌های موجود در بازی Microsoft Flight Simulator به شما می‌دهد. وزن سبک این مدل در کنار سرعت بالایش و همچنین مانور پذیری بسیار بالای آن باعث می‌شود کنترل آن مانند یک ماهی سریع در میان اقیانوس باشد. طراحی هواپیما به شما این امکان را می‌دهد تا به‌عنوان یک بازیکن تازه‌کار هم بتوانید حرکات نمایشی خارق‌العاده‌ای اجرا کرده و از آن لذت ببرید. حتی جای اشتباه زیادی در خلبانی این هواپیما وجود دارد اما وزن سبک و قدرت مانور آن باعث می‌شود به‌سادگی کنترلش را دوباره در دست گرفته و از سقوط کردن جلوگیری کنید.

راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator

5- Zlin Aviation Savage Club

شاید سخت‌ترین قسمت در هر بازی شبیه‌ساز پرواز، آنجایی باشد که مربوط به فرود آمدن بدون نقص روی باند بوده و بازی Microsoft Flight Simulator نیز از این قاعده مستثنا نیست. قطعاً برخاستن و حرکت در آسمان را بازیکنان به‌سرعت فرامی‌گیرند اما فرود آمدن امری طاقت‌فرساست و استرس زیادی را در خلبان مجازی ایجاد می­کند. بسیاری از هواپیماهای موجود در بازی می‌توانند در هر سطحی فرود بیایند تا این امر پرمخاطره برای یادگیری چندآن‌هم دور از دسترس نباشد. مدل Zlin Aviation Savage Club یک هواپیمای سبک بوده که طراحی متفاوتش، برخاستن و فرود آمدن با آن را بسیار ساده کرده است. حتی اگر در میانه راه به مشکل خوردید، درصورتی‌که در کابین این هواپیما باشید، مشکلی برای فرود آمدن نخواهید داشت. این یکی از ساده‌ترین هواپیماها برای شروع در بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت است.

راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator

4-ICON A5

اولین چیزی که نظر شما را در مورد این مدل جلب می‌کند، شکل ظاهری‌اش است که شبیه به هواپیماهای کنترلی بوده و سبک و سیاقی آینده‌گرایانه دارد. در کنار این مورد، ICON A5 یکی از بهترین هواپیماهای موجود برای افراد مبتدی در بازی Microsoft Flight Simulator است. هرچند به دلیل مخزن سوخت کوچک و سرعت کمش، مسافت‌های طولانی را نمی‌توانید با این مدل طی کنید، اما ازلحاظ کنترل کردن و خلبانی، هیچ‌چیز پیچیده‌ای در مورد آن وجود ندارد. وزن کم هواپیما نیز قدرت مانور خوبی را به خلبان می‌دهد و در تمامی نسخه‌های بازی در دسترس بازیکنان است. اگر این هواپیما را از مطلب راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator انتخاب کردید، حتما سری به شهر خود در بازی بزنید، چرا که امکان پرواز در ارتفاع کم را با این هواپیما خواهید داشت.

راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator

3-Shock Ultra

شاید بتوان سلطان هواپیماهای ملخی موجود در بازی Microsoft Flight Simulator را همین مدل دانست. به لطف چرخ‌های بزرگ و طراحی جمع‌وجوری که دارد، فرود آمدن با آن در هر سطح و مکانی میسر است. حتی اگر بخواهید در آب هم فرود بیایید، امکان جایگزینی چرخ‌ها با اسکی‌های آبی فراهم است تا حتی در محیط‌های آبی و برفی نیز مشکلی گریبان گیرتان نشود. هرچند باید به این امر توجه کنید که فرود آمدن روی آب و یا برف مهارت خاصی می‌خواهد و متفاوت با فرود عادی درسطح زمین است. تنها مشکل این هواپیما دسترسی آن بوده و تنها افرادی که نسخه Premium بازی را دارند، می‌توانند از پرواز با آن لذت ببرند. ازلحاظ پیچیدگی و کنترل نیز به دلیل ملخی بودن هواپیما، زیاد نباید نگران چیزی باشید و با کمی تمرین حتی اگر تازه‌کار هستید، فوت‌وفن پرواز با آن را یاد خواهید گرفت.

راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator

2- Pipstrel Virus SW121

زمانی که بحث تمرین و یادگیری تازه‌کار‌ها در بازی Microsoft Flight Simulator به میان می‌آید، بی‌انصافی است اگر حرفی از مدل Pipstrel Virus SW121 زده نشود. حتی خود توضیحات داخل بازی نیز از این هواپیما به‌عنوان مدل تمرینی (Training Plane) یاد می‌کند. علاوه بر اینکه Pipstrel Virus SW121 مملو از ویژگی‌های ایمنی برای خلبان تازه‌کار است، یادگیری ویژگی‌ها و کنترل کردن آن ‌هم زمان کمی لازم داشته و پیچیدگی کمی دارد. تمامی اصول کلیدی پرواز که برخاستن، کنترل هواپیما در آسمان و فرود آمدن است را به‌سادگی می‌توانید با این مدل تمرین کنید. نکته منفی اینجاست که این مدل هم متأسفانه فقط در نسخه Premium بازی در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد و افرادی که به این بخش دسترسی ندارند، بهتر است گزینه دیگری را از این فهرست انتخاب کنند.

Shock-Ultra-(Premium)

1- Cessna 152 Aerobat

اگر تمامی ویژگی‌های مثبت و خوب را برای یک هواپیما که مناسب افراد تازه‌کار است، در کنار هم جمع کنیم با مدل Cessna 152 Aerobat روبه‌رو می‌شویم. علاوه بر اینکه این هواپیما برای همه بازیکنان در دسترس بوده، قابلیت شخصی‌سازی زیادی دارد که با استفاده از قطعات جانبی می‌توانید ویژگی‌های آن را بهبود دهید. در کنار ابعاد کوچک و سبک‌وزن بودن، سرعت بالای این هواپیما و قدرت مانور بالایی که ارائه می‌دهد، آن را به گزینه مناسبی برای تمامی افراد تازه‌کار تبدیل خواهد کرد. انتظار نداشته باشید که با این مدل کوچک، اقیانوس‌ها را طی کنید اما مطمئن باشید تمام فوت‌وفن پرواز را یاد گرفته و به یک خلبان ماهر تبدیل می‌شوید. بسیاری از بازیکنان مسیر خلبانی خود در بازی را با Cessna 152 Aerobat آغاز کرده‌اند و شما نیز می‌توانید یکی از همان افراد باشید.

بازی Microsoft Flight Simulator شاید برای بسیاری سخت و نامفهوم باشد چراکه سازندگان با دقتی بالا آن را طراحی کرده و همه‌چیز در مورد هواپیماها واقع‌گرایانه است که برای یک بازی شبیه‌ساز امری قابل‌انتظار و شایان تحسین خواهد بود. در این مطلب سعی شد مدل‌هایی از هواپیماهای موجود در بازی معرفی شوند که کنترل و هدایتشان ساده‌تر بوده و برای خلبان‌های مجازی تازه‌کار، انتخاب مناسبی هستند. پرواز تجربه‌ای بوده که چه واقعی باشد و چه مجازی، لذت‌بخش و به‌یادماندنی است. امیدواریم از مطلب راهنمای بازی Microsoft Flight Simulator لذت برده باشد.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Microsoft Flight Simulator سخت و چالش‌برانگیز است؟

به دلیل ماهیت شبیه‌ساز بودن بازی و همچنین طراحی واقع‌گرایانه تمامی هواپیماها، کنترل آن‌ها چندان ساده نبوده و نیازمند تمرین و مهارت در خلبانی است.

۱
آیا در بازی Microsoft Flight Simulator هواپیماهایی مناسب افراد تازه‌کار وجود دارد؟

بله. بسیاری از هواپیماهای ملخی کوچک‌تر برای افراد تازه‌کار مناسب‌تر هستند زیرا پیچیدگی کمتری در کنترل کردن آن‌ها وجود دارد.

۲
آیا تمامی هواپیماهای موجود در بازی Microsoft Flight Simulator در دسترس همه بازیکنان قرار می‌گیرد؟

خیر. برخی از هواپیماها فقط در نسخه Premium بازی حضور دارند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    Abdollah4337

    مهمان

    خیلی عالیه بازی ولی خیلی واقعی هست کنترل و من وقتی تازه نصب کردم بازی رو میخواستم حذفش کنم ولی بعد از چند روز دیگه کم کم تونستم تیک‌آف بدم و بتونیم توی هوای کنترل کنم ولی هنوز نتونستم فرود بیام خیلی سخته ناموسا خیلی ممنون از سایت پارسی گیم فقط یه لطفی کنید توی هر بازی تاریخ انتشار بازی و نسخه بازی و آپدیت بازی (تاریخ) رو درج کنید ممنون

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Abdollah4337

      دبیر محتوا

      حتما، به زودی این گزینه به صفحات دانلود اضافه میشه

  • Avatar

    عبدلله زارعی

    مهمان

    خیلی عالیه بازیش و روز اولی که بازی رو از سایت پارسی گیم دانلود کردم خیلی کنترل هواپیما سخت بود به حدی که دیگه قصد داشتم بازی رو پاک کنم ولی بعد از یه مدت کلا قلق بازی دستم اومد و دیگه میتونستم خوب کنترل کنم و تیک‌آف بدم و هنوز فرود رو یاد نگرفتم?خیلی سخته ناموسا از سایت پارسی گیم هم تشکر میکنم خیلی ممنون ولی یه لطفی کنید توی توضیحات هر بازی بنویسید که ورژن بازی کدومه و تو چه تاریخی منتشر شد (همین ورژن بازی یا تا آپدیت کدوم تاریخ ) ممنون

    پاسخ دهید