سرویس Xbox Cloud Gaming ایکس باکس کلود گیمینگ
محمد صادق شجاعی

پشتیبانی از موس و کیبورد به سرویس Xbox Cloud Gaming اضافه خواهد شد

محمد صادق شجاعی 20 اسفند 1400 بدون دیدگاه
412 بازدید

طبق تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت مایکروسافت قصد دارد به زودی امکان استفاده از موس و کیبورد در سرویس Xbox Cloud Gaming (ایکس باکس کلود گیمینگ) را فراهم کند.

سرویس ایکس باکس کلود گیمینگ (xCloud)، محصولی از شرکت مایکروسافت است. به واسطه این سرویس می‌توانید آثار مختلف پلتفرم Xbox را از طریق فضای ابری و بی‌نیاز از دانلود تجربه کنید. این سرویس یکی از بخش‌های اشتراک سرویس Xbox Game Pass Ultimate محسوب می‌شود. شرکت Microsoft بیش از 200 بازی را برای استفاده در سرویس Xbox Cloud Gaming بهینه کرده است. هم‌اکنون تنها امکان استفاده از کنترلر‌های مختلف و نمایشگر‌های لمسی فراهم شده است. حال این شرکت قصد دارد امکان استفاده از موس و کیبورد را به سرویس ایکس باکس کلود گیمینگ اضافه کند.

آثاری همچون بازی Microsoft Flight Simulator روی کنسول و کامپیوتر از موس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند. با این وجود در سرویس Xbox Cloud Gaming تنها می‌توانید از کنترلر یا صفحه لمسی برای تجربه آن استفاده کنید.

اخیرا استودیو Asobo یک لایو استریم با محوریت بازی مایکروسافت فلایت سیمولیتور برگزار کرده است که در جریان آن به سوالات مختلفی پاسخ داده شد. در این رویداد یورگ نیومن، کارگردان بازی Microsoft Flight Simulator، گفت که هم‌اکنون پشتیبانی سرویس Xbox Cloud Gaming از موس و کیبورد در حال توسعه است.

وی در این مورد توضیح داده است:

گام بعدی برای ما پشتیبانی از موس و کیبورد است. پشتیبانی از آن‌ها در سطح پلتفرم است. بنابراین این موضوع ارتباطی با ما ندارد. بدیهی است که موس و کیبورد با شبیه‌ساز ما سازگاری دارد. تیم پلتفرم در حال کار روی این ویژگی است. به این دلیل که مسئولیت توسعه با تیم پلتفرم است، نمی‌توانم تاریخ اضافه شدن پشتیبانی از موس و کیبورد به سرویس ایکس باکس کلود گیمینگ را اعلام کنم. اطلاعی از تاریخ‌ها ندارم، اما به زودی این ویژگی ارائه خواهد شد. همچنین ما صحبت‌هایی در مورد استفاده از کنترل‌های لمسی داشته‌ایم.

سرویس Xbox Cloud Gaming ایکس باکس کلود گیمینگ

Xbox Cloud Gaming تنها از کنترلر و صفحه لمسی پشتیبانی می‌کند

در حال حاضر کاربران سرویس xCloud می‌توانند از کنترلر‌های رسمی ایکس باکس، کنترلر‌های شرکت Razer، کنترلر‌های دوال شاک 4 و دوال سنس، کنترلر‌های Stratus Duo و Nimbus+ از شرکت SteelSeries، کنترلر Backbone One و کنترلر PowerA Enhanced Wired Controller برای تجربه آثار مختلف بهره ببرند. علاوه بر این، کاربران دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS نیز می‌توانند با استفاده از صفحه لمسی دستگاه خود بازی‌های سرویس Xbox Cloud Gaming را انجام دهند.

راه‌های استفاده از سرویس ایکس کلود تنها به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود. اگر کنسول‌های نسل هشتم یا نهم ایکس باکس را در اختیار داشته باشید، می‌توانید از سرویس مذکور استفاده کنید. از طریق مرورگر‌هایی از جمله Edge و اپ Xbox در ویندوز نیز می‌توانید از سرویس Xbox Cloud Gaming بهره ببرید.

بازی Microsoft Flight Simulator هفته گذشته به عنوان یکی از آثار ماه مارس به سرویس Xbox Cloud Gaming اضافه شد. علاوه بر این، مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس در ماه جاری می‌توانند آثار مختلفی از جمله بازی Guardians of the Galaxy را از طریق فضای ابری یا روی کنسول و کامپیوتر خود تجربه کنند.

نظر شما در مورد اضافه شدن پشتیبانی از موس و کیبورد به سرویس ایکس باکس کلود گیمینگ چیست؟ آیا تا‌کنون از این سرویس استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.