بهترین بازی های شوتر اول شخص برای مبتدی ها
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های شوتر اول شخص برای مبتدی‌ها

ارحام ادبخواه 3 مرداد 1401 4 دیدگاه
5,050 بازدید

ورود به دنیای بازی‌های شوتر اول شخص یا First-Person Shooter، اگر طبق مناسک درست پیش برود و گزینه‌های مناسبی را شامل شود، می‌تواند حسابی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش باشد. در واقع اگر گیمری بخواهد وارد این سبک جذاب شود، باید به سراغ بهترین‌های ژانر برود و اولین قدم خود را به محکم‌ترین شکل ممکن بردارد؛ بدین ترتیب پنجره‌ای به یک دنیای جدید و هیجان‌انگیز به سوی او باز خواهد شد. ما در مقاله بهترین بازی‌ های شوتر اول شخص برای مبتدی‌ها و تازه‌واردها به معرفی بهترین گزینه‌هایی ممکن برای تازه‌کارها خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های شوتر اول شخص برای تازه‌کارها

اگر نگاهی به آمار و ارقام بیندازید، متوجه می‌شوید که شوتر اول شخص یا همان First-Person Shooter، یکی از محبوب‌ترین سبک‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است. با این حال، تمامی گیمرها کار خود را با این سبک شروع نمی‌کنند و ممکن است در برهه ابتدایی عمر ویدیو گیمی خود، به سمت ژانر مورد بحث نروند. در واقع افرادی که با آثار JRPG (نقش آفرینی ژاپنی)، بازی‌های ورزشی و بازی‌های استراتژیک همزمان بزرگ شده‌اند، رفتن به سراغ شوترهای اول شخص می‌تواند سخت باشد. به عبارتی دیگر اگر سلیقه و ذائقه شما در طی زمان به شکل دیگری شکل گرفته باشد، تغییر آن و رفتن به سمت سبک‌ها و مجموعه‌های جدید می‌تواند سخت جلوه کند. First-Person Shooterها بیشتر با بازی‌های اکشن همخوانی داشته و جریان متفاوتی را در پیش می‌گیرند که در حین تجربه آن‌ها، نیاز به واکنش‌ها و دید متفاوتی نسبت به آثار سایر سبک‌ها دارد.

اما با وجود تمامی این تفاسیر، هنگامی که وارد جریان شوترهای اول شخص شوید می‌توانید خیلی راحت به آن‌ها عادت کرده و لذت ببرید. همان‌طور که می‌دانید برای رسیدن به این عادت و راحتی، باید تمرین کنید تا دستان شما با کنترلر (یا موس و کیبرد) یکی شود و به نهایت تسلط برسد. ولی مشخصا تمرین و تکرار تنها مولفه مورد نیاز نیست و در این میان به تصمیم‌های درست هم نیاز دارید. منظور از تصمیم درست همان‌طور که از تیتر مقاله مشخص شده، انتخاب بازی‌های مناسب برای افراد تازه‌وارد است. در واقع اگر شما در قدم‌های ابتدایی خود به سراغ آثار مناسب بروید در مرداب FPSها گیر کرده تا از این سبک، به عنوان یکی از ژانرهای مورد علاقه خود یاد کنید. اما بهترین قدم‌های اولیه را چگونه باید برداریم؟ از Half-Life 2 گرفته تا Halo: The Master Chief Collection؛ در ادامه به معرفی بهترین بازی‌ های شوتر اول شخص برای مبتدی‌ها خواهیم پرداخت.

بازی Half Life 2

بازی Half-Life 2

Half-Life 2 نه تنها یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص تاریخ و پایه‌های سبک محسوب می‌شود، بلکه به دلایل مختلفی گزینه مناسبی برای تازه‌واردها است. این بازی با وجود اینکه اهمیت زیادی به اکشن و تیراندازی به سمت دشمنان می‌دهد، در حین حال به شدت استاندارد بوده و شامل پازل‌هایی می‌شود که برای حل کردن آن‌ها، نیاز به تفکری عمیق دارید. همین موضوع و تعادلی که میان اکشن، پازل‌ها و داستان به وجود می‌آید Half-Life 2 را به گزینه مناسبی برای مبتدی‌ها بدل می‌کند.

بنابراین و با توجه به تمامی این ویژگی‌ها بهتر است بازی مورد بحث را در نگاه اول قضاوت نکنید. اما مقصود از این حرف چیست؟ همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، بازی Half-Life 2 در سال 2004 منتشر شده و همین موضوع، آن را به یک اثر قدیمی تبدیل می‌کند. بدیهی است که یک بازی با این قدمت از گرافیک بصری مدرنی برخوردار نبوده و می‌تواند گیمرهایی که به بازی‌های امروزی عادت دارند را کمی اذیت کند. با این وجود، گیم‌پلی و مکانیک‌های این بازی آنقدری جذاب و روان هستند که با گذشت این همه سال، هنوز هم حس تازگی و شگفت‌انگیز گذشته را دارند. با توجه به حرف‌های گفته شده به سراغ Half-Life 2 رفته و از تجربه یکی از بهترین‌های تاریخ ویدیو گیم لذت ببرید.

بازی Back 4 Blood

بازی Back 4 Blood

اگر از کشتن گروه‌های بزرگ زامبی‌ها و ریختن خون آن‌ها با استفاده از اسلحه‌های مختلف لذت می‌برید، نباید از Back 4 Blood غافل شوید. این بازی به گونه‌ای یک نسخه جدید از سری Left 4 Dead محسوب می‌شود که شباهت‌های فراوانی به آن دارد. در Back 4 Blood شما می‌توانید به همراه دوستان خود و در قالب یک تیم چهار نفره به دل مرحله‌های جذاب بازی بزنید و با زامبی‌ها روبرو شوید؛ زامبی‌هایی که به صورت گروهی و در اندازه‌ها و اشکال مختلف به سمت شما حمله می‌کنند. حال موضوعی که این برخوردها را به سطح جدیدی از جذابیت می‌رساند، روشی است که باید برای مبارزه با هر نوع از آن‌ها در دستور کار قرار دهید.

در واقع هر زامبی نقطه ضعف خاص خود را دارد که می‌توانید به لطف قابلیت شخصیت‌های قابل کنترل بازی، از پس آن‌ها برآیید. در این میان یک سیستم کارتی هم وجود دارد که انتخاب هر کدام از آن‌ها یک Perk خاص را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر چند که این بازی شامل ایرادات خود هم می‌شود، اما برای افراد تازه‌واردی که از تجربه یک شوتر با محوریت زامبی‌ها لذت می‌برند، فوق‌العاده خواهد بود.

علاوه بر این‌ها، بازی Back 4 Blood از حالت Co-op هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید به اتفاق دوستان خود، زامبی‌ها را سلاخی کنید. در این راه خود بازی اسلحه‌ها متعددی را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با بهره‌گیری از هر یک از آن‌ها، روش و استراتژی متنوعی را امتحان کنید. در واقع همین تنوع و وجود روش‌های مختلف برای کشتن زامبی‌ها و اتمام هر مرحله، باعث می‌شود که Back 4 Blood از ارزش بالایی برای تجربه برخوردار باشد. پس وارد بازی شوید، با دوستان خود به کشتن زامبی‌ها بپردازید، اسلحه‌های مختلف را امتحان کنید و از تجربه بازی نهایت لذت را ببرید.

بازی Quake

بازی Quake

شاید در ابتدا فکر کنید حالا که به سراغ یک بازی مربوط به دهه ۹۰ میلادی رفته‌ایم، چرا به بازی Doom اشاره نکردیم؟ جواب ساده است. آن دسته از بازیکنان که اهمیت زیادی به جلوه‌های بصری و گرافیکی می‌دهند، بدون شک در حین تجربه Doom اذیت خواهند شد. با این حال، Quake اثر پولیش خورده‌تری است و می‌تواند شما را با یکی از اولین شوترهای اول شخص جریان‌ساز تاریخ آشنا کند. از این هم گذشته، Quake برخلاف Doom دوربین شخصیت اصلی را محدود نمی‌کند تا شما بتوانید به بالا یا پایین هم نگاه کنید؛ قابلیتی که به خاطر محدودیت‌های فنی در Doom حاضر نبود. همین نکته‌ها باعث می‌شود که Quake در مرز ظریفی میانه مدرنیته و آثار کلاسیک قرار بگیرد.

کمپین داستانی بازی Quake به نسبت ساده است و اهداف ساده‌ای را هم در مقابل مخاطب خود قرار می‌دهد. شما در این بازی وظیفه دارید دشمنان را بکشید، اسلحه‌های بزرگ‌تری پیدا کنید، سپس دشمنان بزرگ‌تر را از پا درآورید و این روند را تا پایان ادامه دهید. گان‌پلی جذاب بازی هنگامی که در کنار عناصر Sand-Box قرار می‌گیرد، آزادی عمل بالایی را به وجود می‌آورد که باید با بهره‌گیری از آن و سلاح‌های متنوع، به کار خود در مسیر کشتن دشمنان ادامه دهید. حال در این میان یک داستان سر راست و صریح هم وجود دارد که زیاد به حاشیه نرفته و شما را زیاد از مسیر گیم‌پلی دور نمی‌کند. اما آنچه که Quake را خاص می‌کند، بخش چندنفره (Multiplayer) است. شما حین رفتن به سراغ این بخش می‌توانید به تجربه یک Arena Shooter خوش ساخت بپردازید که جزو اولین حالت‌های چندنفره استاندارد تاریخ است.

بازی Superhot

بازی Superhot

بازی Superhot بیش‌تر از اینکه یک اثر اکشن به شمار برود، پازل محور است و تمرکز زیادی روی این موضوع می‌گذارد. در واقع تیراندازی‌ها و اکشن‌های موجود در این بازی در مسیر حل کردن پازل‌ها و گذر از آن‌ها هستند. هدف اصلی در این بازی، کشتن تمامی شخصیت‌ها و دشمنانی است که در مسیر قرار می‌گیرند و از پیشروی شما جلوگیری می‌کنند. حال شما برای کشتن دشمنان در این مسیر آزادی عمل بالایی داشته و می‌توانید با هر آنچه که در اختیار دارید، کار رقبا را تمام کنید؛ حال می‌توان این کار را با استفاده از یک شمشیر کاتانا انجام داد یا تفنگی که در مسیر خود می‌بینید.

همین عناصر باعث می‌شوند که در حین تجربه Superhot، حس کنید که در یک فیلم اکشن هالیوودی هستید که زیبایی کشت و کشتار در اولویت‌های کارگردان قرار دارد. به طور کلی اگر نمی‌توانید با شوترهای مدرن ارتباط برقرار کنید و دنبال یک FPS هستید که خشونت آثار مرسوم را نداشته باشد، قادر هستید Superhot را در اولویت‌های خود قرار دهید. در این بازی خبری از خون و خونریزی نیست و شما صرفا با یک سری آدمک بدون چهره مبارزه خواهید کرد.

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، Superhot هم گیم‌پلی به شدت ساده و مشخصی دارد. در گان‌پلی این بازی خبری از نشانه‌گیری (یا همان Aim Down Sight) نیست و تنها کاری که باید انجام دهید، گرفتن نوک اسلحه به سمت دشمنان و فشار دادن ماشه است. حال اگر بخواهید از خود دفاع کنید و از خطر حملات دشمنان دور شوید، باید به گلوله‌های آن‌ها جاخالی دهید. تازه بازی Superhot یک عنصر مربوط به زمان دارد که در طی آن، همه چیز صحنه آهسته می‌شود تا بتوانید تسلط بهتری نسبت به شرایط پیدا کنید.

بازی Bioshock

بازی Bioshock

بازی Bioshock یک شوتر اول شخص متفاوت به شمار می‌رود که دارای فرمول و روایتی سنگین و پیچیده است. در واقع عناصر داستانی و روایی بایوشاک جلوتر از گان‌پلی آن قرار می‌گیرند تا امروزه از آن با عنوان یک اثر هنری داستان محور یاد کنیم. با این حال، این بازی می‌تواند گزینه خوبی برای تازه‌واردهایی باشد که به دنبال اثری عمیق‌تر و سنگین‌تر هستند. شما در این بازی در قالب شخصیتی با نام جک (Jack) قرار می‌گیرید و وظیفه دارید در شهری متروکه با نام Rapture زنده بمانید. Rapture نام یک شهر زیر دریایی است که پیش از این، با هدف خلق یک آرمان شهر برای انسان‌های برتر جامعه ساخته شده بود. با این حال و در ادامه یک سری وقایع (که به شدت هم جذاب هستند)، از آرمان‌های خود دور شده تا به یک گورستان متروکه تبدیل شود.

بازی Bioshock از آنجایی که شامل مکانیک‌های Survival و کمبود آیتم‌ها می‌شود، ممکن است برای مبتدی‌ها کمی سخت و چالش برانگیز به نظر برسد. با این حال، اگر جزو طرفداران سبک نقش آفرینی محسوب می‌شوید، بهانه‌های زیادی برای سرگرم شدن در بایوشاک پیدا خواهید کرد؛ چرا که سازندگان آن در استودیو Irrational Games کم و بیش از مکانیک بازی‌های RPG بهره برده‌اند. تازه علاوه بر اسلحه‌های جذاب بازی، شما می‌توانید از یک سری از قدرت‌های جادویی استفاه کنید که یک لایه جدید به گیم‌پلی اضافه می‌کنند. فقط پیش از درگیر شدن با دشمنان حسابی فکر کنید و مهمات خود را در نظر بگیرید تا به مشکل نخورید.

ّبازی Borderlands

مجموعه Borderlands

مجموعه Borderlands به عنوان یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص تمام دوران، ترکیبی از محتویات غنی و گسترده است. نسخه‌های مختلف این بازی از آنجایی که جزو آثار لوتر شوتر (Looter Shooter) محسوب می‌شوند، می‌توانند عاشقان سبک نقش‌آفرینی را هم به خود جذب کنند. تازه تمامی این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که گان‌پلی بازی و تیراندازی به گله‌های بزرگ دشمنان، در لذت‌بخش‌ترین و روان‌ترین حالت ممکن ادامه پیدا می‌کند. هر شماره مجموعه شامل شخصیت‌های جدیدی می‌شود که هر کدام قابلیت‌ها خاص خود را دارند. همین موضوع، باعث به وجود آمدن یک تنوع نسبی در بین سلاخی دشمنان می‌شود تا حس یکنواختی به شما دست ندهد. با وجود مکانیک‌های به نسبت پیچیده، شما عملا نمی‌توانید تصمیم اشتباهی بگیرید و خود بازی، به صورت اتوماتیک شما را به سمت مسیر درست سوق می‌دهد. در ادامه همین استدلال، می‌توانید بیش‌تر تمرکز خود را روی کشتن دشمنان و یاد گرفتن مهارت‌ها بگذارید تا به بالا سطح ممکن برسید.

اما بوردرلندز فقط اکشن خالص و بیهود نیست و اهداف روایی و داستانی خاص خود را دارد. وقایع مجموعه در یک دنیای آخر الزمانی رخ می‌دهد که همه شخصیت‌ها، به دنبال پیدا کردن Valutها و به دست آوردن غنیمت هستند. اگر بخواهیم محیط سری Borderlands را به صورت عامیانه توضیح دهیم، باید بدانید که در حین مواجه شدن با آن ترکیبی از دنیای Mad Max و فیلم‌های علمی تخیلی آخر الزمانی را مشاهده خواهید کرد. البته که با وجود حالت آخر الزمانی، بوردرلندز جنبه کمدی بسیاری دارد و کم‌تر به سراغ Theme سیاه و ماجراهای دردناک می‌رود. این کمدی در طی تمامی نسخه‌های فرنچایز دیده می‌شود که هر کدام از آن‌ها، می‌توانند حسابی شما را بخندانند. فقط پیشنهاد ما این است که هر چهار نسخه اصلی را پشت سر هم تجربه نکنید و بین آن‌ها فاصله بیندازید؛ چرا که ممکن است به تکرار برخورده و خسته شوید. همچنین اگر وقت کافی برای همه آن‌ها ندارید، به سراغ بازی Borderlands 3 رفته و آن را تجربه کنید.

بازی Doom

بازی Doom

مجموعه Doom بدون شک یکی از وجهه‌های مهم شوترهای اول شخص است. فرنچایزی که با عرضه هر نسخه جدید سبک را به سمت جلو می‌برد و آن را به نحو جدیدی تعریف می‌کند. ریبوت بازی Doom که در سال 2016 منتشر شد هم از این قاعده مستثنا نیست و می‌تواند به عنوان یکی از پایه‌های سبک مورد بحث کار خود را به نحو احسن انجام دهد. بنا بر همین تعاریف، برای رسیدن به درک درستی از یک شوتر کامل و کلاسیک باید برای یک بار هم که شده به سراغ Doom بروید. فقط اگر جزو تازه‌واردها محسوب می‌شوید باید بدانید که در حین تجربه این بازی، کار آسانی ندارید و حسابی به چالش کشیده خواهید شد. Doom 2016 اثری به شدت سریع است که اگر بخواهید در آن موفق شوید، باید خود را با ریتم تند بازی هماهنگ کنید.

در این بازی شما کنترل شخصیتی با نام Doomslayer (یا با اعتقاد برخی‌های Doom guy) را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید به سلاخی شیاطین بپردازید. در واقع داستان بازی از جایی استارت می‌خورد که دروازه‌های جهنم به سمت دنیای ما باز می‌شود و شیطان‌ها فرصتی برای حمله پیدا می‌کنند. در این موقعیت Doomslayer به عنوان یک قهرمان خاکستری از طرف نسل انسان وارد کار می‌شود و با استیل و سبک مبارزه جذاب خود، به مبارزه با دشمنان می‌پردازد. حال این روند به لطف نبوغ استودیو id Software به بهترین شکل ممکن دنبال می‌شود تا در حین تجربه بازی Doom، بتوانید حس مبارزه به عنوان Doomslayer را با تمام وجود درک کنید. اگر از تجربه این بازی لذت بردید و خواستید به دنبال چالش جدیدی بروید، دنباله سری که با نام Doom Eternal شناخته می‌شود را از دست ندهید. Eternal تقریبا در تمامی زمینه‌ها از نسخه سال 2016 بهتر عمل می‌کند و تنها دلیل عدم ذکر نام آن در این لیست، سخت‌ بودن‌اش است.

بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

اگر علاقه زیادی به بازی‌های داستانی ندارید و می‌خواهید به صورت مستقیم به دنبال یک اکشن بی‌وقفه و بدون مقدمه بروید، آنگاه باید بدانید که بازی Apex Legends برای شما ساخته شده است. این بازی که استودیو Respawn Entertainment در مقام سازنده آن قرار می‌گیرد، در دنیای مشترکی با مجموعه Titanfall قرار دارد که در طی آن، می‌توانید اسلحه‌ها و محیط‌های مشابهی را مشاهده کنید. ایپکس لجندز یک بازی بتل رویال 60 نفره است که بازیکنان در قالب تیم‌های سه نفره وارد نقشه‌های مختلف آن شده و به مبارزه کردن می‌پردازند. درست مانند سایر Battle Royaleهای درون بازار شما پس از ورود به نقشه باید لوت کنید و به سراغ بهترین تجهیزات و اسلحه‌های ممکن بروید. این بازی در حال حاضر شامل 21 شخصیت است که طرفداران آن‌ها را با نام Legendها می‌شناسند.

اما آنچه که Apex Legends را نسبت به سایر بتل رویال‌های متفاوت می‌سازد، همین لجندزها هستند. هر لجند چندین قابلیت مختلف دارد که می‌توانید با کمک گرفتن از آن‌ها، موقعیت بهتری نسبت به حریف خود پیدا کنید. اگر به تجربه بازی Overwatch پرداخته باشید، قابلیت شخصیت‌های ایپکس و نحوه استفاده از آن‌ها برای شما قابل درک‌تر خواهد بود. در کنار تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، ایپکس لجندز گان پلی به شدت جذاب و قابل لمسی دارد که در اولین نگاه عاشق آن خواهید شد. فقط توجه داشته باشید که این بازی یک اثر آنلاین محسوب می‌شود که در طی آن، با بازیکن‌های واقعی روبرو می‌شوید. بدیهی است که در این شرایط کار سخت‌تری در پیش دارید و باید بیش‌تر برای حرفه‌ای شدن تلاش کنید. با این حال اگر با روند بازی آشنا شده و در آن حرفه‌ای شوید، یکی از بهترین آثار چند نفره عمر خود را تجربه خواهید کرد.

بازی Wolfenstein New Order

بازی Wolfenstein: The New Order

بازی Wolfenstein: The New Order یکی دیگر از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص مناسب مبتدی‌ها به شمار می‌رود که مکانیک‌های کلاسیک سبک را در قالب یک اثر مدرن ارائه می‌دهد. در این بازی (و به طور کلی مجموعه ولفنشتاین) شما کنترل شخصیتی به نام بی جی بلتزکوویچ (B. J. Blazkowicz) را به دست می‌گیرید که با وجود ریشه لهستانی خود، در آمریکا به دنیا آمده و در آن بزرگ شده است. در دنیای ولفنشتاین وقایع جنگ جهانی دوم آن طور که ما می‌شناسیم نیست و در طی آن، نازی‌های آلمانی بر نیروهای متفقین غلبه کرده‌اند. حال در این بین شما کنترل بلتزکوویچ را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با زدن به دل نازی‌ها و سلاخی آن‌ها، شانس دیگری برای آمریکا و بازمانده‌های آن بخرید. همان‌طور که به احتمال زیاد شنیده‌اید بازی Wolfenstein: The New Order و به طور کلی تمامی نسخه‌های مجموعه از درجه سختی بالایی برخوردار هستند؛ اما شما می‌توانید با گذاشتن درجه سختی روی آسان‌ترین حالت ممکن یک تجربه معمولی داشته باشید.

در The New Order همه مکانیک‌ها و عناصر گیم‌پلی ساده و سر راست هستند. از نحوه استفاده از اسلحه‌ها و ارتقا آن‌ها گرفته تا مخفی‌کاری و مبارزه با دشمنان؛ همه چیز به گونه‌ای طراحی شده که مخاطب در حین مواجهه با آن‌ها سردرگم نشود. همین موضوع باعث می‌شود تا حین تجربه اثر مورد بحث حس یک شوتر خالص و کلاسیک را کسب کنید. اثری که برای اتمام آن به تفکر خاصی نیاز ندارید و شلیک کردن به سمت نیروهای نازی، تنها موضوعی است که باید به آن فکر کنید. البته این به معنی یکنواختی بازی نیست و سازندگان آن در استودیو MachineGames، ریتم گیم‌پلی را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که از تجربه آن خسته نشوید. اگر به سراغ بازی Wolfenstein: The New Order رفتید و با آن ارتباط برقرار کردید، بهتر است نسخه‌های دیگر سری اعم از Wolfenstein 2: The New Colossus، The Old Blood و Youngblood را از دست ندهید. در بین تمامی این نام‌ها The New Colossus از سایر اسامی بالاتر قرار می‌گیرد و یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص تمام دوران محسوب می‌شود.

بازی Halo The Master Chief Collection

بازی Halo: The Master Chief Collection

بازی Halo: The Mater Chief Collection که شامل 6 نسخه از مجموعه هیلو می‌شود، می‌تواند به خوبی روند تکامل سبک شوتر اول شخص را به تصویر بکشد. از لحظه‌ای که مجموعه را با بازی Halo: Combat Evolved شروع کنید و نسخه به نسخه جلو بروید، در این روند بیش‌تر غرق می‌شوید و بیش از پیش به عظمت هیلو و شخص مستر چیف پی خواهید برد. همچنین اگر می‌خواهید به طور کامل در جریان داستان حماسی سری قرار بگیرید و با ماجرای نبرد انسان‌ها، Covenant و Forerunner آشنا شوید، تجربه تمامی شماره‌‌های موجود در مجموعه الزامی خواهد بود. البته دنیای هیلو و داستان آن آنقدری پرجزئیات است که برای درک کامل و تمام عیار آن، باید چندین مقاله و رمان را هم در کنار آن مطالعه کنید. بنابراین اگر جزو طرفداران آثار داستان محور محسوب می‌شوید، دلایل زیادی برای همراهی با مستر چیف و کورتانا خواهید داشت.

اما از بحث داستان که بگذریم، به گیم‌پلی و روند اصلی بازی می‌رسیم. در حالی که تجربه آثار موجود در The Master Chief Collection روی درجه سختی بالا می‌تواند چالش برانگیز باشد، رفتن به سراغ Difficultyهای پایین‌تر می‌تواند تازه‌واردها و مبتدی‌ها را راضی نگه دارد. گان‌پلی سنگین و به نسبت کند هیلو به همراه عناصر Sandbox و آزادی عمل بالایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، باعث می‌شود که از شلیک کردن به سمت نیروهای کاوننت، فلاد و فور رانر خسته نشوید. هر موقع هم که از تجربه حالت‌های تک نفره و داستانی خسته شدید، می‌توانید خیلی راحت به سراغ بخش چندنفره رفته و آن را تجربه کنید. بازی Halo: The Mater Chief Collection بخش Multiplayer پرمحتوایی دارد که می‌توانید ساعت‌ها در آن غرق شده و با دوستان خود به مبارزه بپردازید.

بازی Titanfall 2

بازی Titanfall 2

در این نقطه از لیست بهترین بازی‌های شوتر برای مبتدی‌ها به عنوانی می‌رسیم که از دید بسیاری از مردم جزو بهترین FPSهای تاریخ محسوب می‌شود. اثری که اکثر معیارهای یک شوتر خوب را دارد و نهایت تلاش خود را برای رسیدن به بلوغ به کار می‌گیرد. در بازی Titanfall 2 شما به سلاح‌های متعددی دسترسی دارید که هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند و همین موضوع، کاری می‌کند که تعادل خوبی در گیم پلی خلق شود. علاوه بر این، تایتان فال 2 کمپین داستانی فوق‌العاده‌ای دارد که در طی آن، داستانی جذاب و عمیق را خواهید شنید. یکی از مهم‌ترین مولفه‌های روایت این بازی، تداعی رابطه‌ای است که بین انسان‌ها و تایتان‌ها (ربات‌های غول پیکر جنگی) شکل می‌گیرد؛ مولفه‌ای که در ادامه به شاخه‌های متعددی می‌رسد و درخت بزرگی از مفاهیم مختلف را درست می‌کند.

بازی Titanfall 2 هم درست مانند Apex Legends توسط استودیو Respawn Entertainment ساخته شده و در ارائه تجربه یک شوتر خالص عالی عمل می‌کند. این بازی در حین عرضه اولیه مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و توانست به صورت همزمان، جامعه بازیکنان خود را هم راضی کند. با این حال، جامعه بازیکنان اثر مورد بحث هیچ وقت به آن اندازه‌ای که لیاقت‌اش را داشت بزرگ نشد تا امروزه تایتان فال 2 را به عنوان یک بازی Underrated (یا محصولی که دست کم گرفته شد) بشسنایم. مهم نیست که جزو قدیمی‌های سبک به شمار می‌روید یا تازه‌وارد هستید؛ تجربه بازی Titanfall 2 بر هر بازیکنی واجب است.

جمع‌بندی

همان‌طور که از تیتر و بند مقدمه مشخص بود، مقصود ما از نگارش این مقاله جمع آوری بهترین بازی‌های شوتر تاریخ نبود؛ بلکه می‌خواستیم آثاری که برای تازه‌واردها مناسب هستند را معرفی کنیم. به همین خاطر سعی کردیم به سراغ بازی‌های کلاسیکی مانند Doom، Wolfenstein: The New Order و مجموعه Halo برویم و از بازی‌های سینمایی مانند سری Call of Duty دوری کنیم. بنا بر همین موضوع، بدیهی است که در این لیست نام بسیاری از شوترهای اول شخص بزرگ و AAA برده نشد.

نظر شما درباره بهترین بازی‌ های شوتر اول شخص برای مبتدی‌ها چیست؟ چه بازی‌های دیگری را باید در این لیست می‌آوردیم؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

معیار انتخاب شوترهای اول شخص مناسب گیمرهای تازه‌وارد چیست؟

وجود درجه سختی پایین و استفاده از مکانیک‌های پایه که سبک را تعریف می‌کنند، جزو معیارهای اصلی هستند

۱
بازی Halo: The Master Chief Collection شامل چند بازی می‌شود؟

این پک شامل 6 بازی می‌شود؛ چهار شماره اصلی و ابتدایی مجموعه به همراه Halo: Reach و Halo 3: ODST که نسخه‌های فرعی هستند

۲
آیا بازی Back 4 Blood دنباله سری Left 4 Dead است؟

با وجود اینکه افراد مشترک زیادی میان سازنده‌ای این دو بازی حضور دارند، اما Back 4 Blood یک بازی از یک مجموعه جداگانه بوده و صرفا به Left 4 Dead شبیه است

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    آقا بی زحمت یه مقاله هم برید تحت عنوان 10 بازی آنلاین برتر بدون چیتر ?

    اعصاب نموند برامون انقد هربازی نصب کردیم به پست چیترا خوردیم ?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    CJ

    مهمان

    با کدوم منطق APEX Legends برا مبتدی ها خوبه ؟ :/

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Mbeega در پاسخ به CJ

      مهمان

      دوتا ریف مین solo q به پستشون بخوره کلا شوتر و میزارن کنار

    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به CJ

      نویسنده

      اول که بازی رو شروع کنید با بازیکنانی تازه‌کار دیگه میفتید
      منتها یه کم که لول بره بالا اون وقت کار سخت‌تر میشه