بهترین بازی های شوتر اول شخص کامپیوتر
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های شوتر اول شخص کامپیوتر

ارحام ادبخواه 7 اردیبهشت 1401 16 دیدگاه
37,034 بازدید

از سلاخی شیاطین با دستان قدرتمند Doom Slayer گرفته تا تجربه تیراندازی با اسلحه‌های عجیب بازی Borderlands 3؛ بازی‌های شوتر اول شخص یا به اختصار FPS، در بیش‌تر مواقع می‌توانند هیجان مورد انتظار کاربر خود را ارضا کنند. در مقاله بهترین بازی‌های شوتر اول شخص کامپیوتر، به معرفی بهترین آثاری می‌پردازیم که قادر هستید روی PC خود آن‌ها را تجربه کنید.

معرفی بهترین بازی های شوتر کامپیوتر

اگر بخواهیم به گذشته باز گردیم و به دنبال ریشه بازی‌های شوتر اول شخص یا بازی های اکشن برویم، به احتمال زیاد با بازی‌های متعددی روبر خواهیم شد. در طی تاریخ بازی‌های FPS مختلفی وجود دارند که طرفداران از آن‌ها به عنوان ریشه این سبک پرطرفدار یاد می‌کنند. با این حال، هنگامی که در مورد اولین FPS استاندارد تاریخ بحث می‌شود، «بیش‌تر» افکار به سمت بازی Wolfenstein 3D می‌رود. این بازی توانست پایه‌های سبک را به خوبی بنا کند و الهام‌بخش آثار فوق‌العاده بعد از خود شود.

اما ولفنشتاین پایان کار نبود و جریان جدیدی را در صنعت بازی‌های ویدیویی به راه انداخت. پس از اثر مذکور، بازی Doom منتشر شد تا بازی‌های شوتر یک قدم بزرگ رو به جلو بردارند. دووم بازیکنان را به اعماق جهنم می‌برد و به آن‌ها اجازه می‌داد با اسلحه‌های مختلف به کشتار وسیع دشمنان بپردازند. همین ایده‌ها با جمع شدن در کنار هم باعث خلق یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دنیای ویدیو گیم شد تا امروزه بتوانیم آثار فوق‌العاده‌ای مانند Doom Eternal، Call of Duty: Modern Warfare و Halo 3 را تجربه کنیم. در ادامه، با پارسی گیم و معرفی بهترین بازی‌های شوتر اول شخص کامپیوتر همراه باشید.

فقط توجه داشته باشید که رده‌بندی این بازی‌ها ترتیب خاصی ندارد و به علت محدودیت‌های موجود، ممکن است به آثار مورد علاقه شما اشاره نشود.

بازی Borderlands 3

بازی Borderlands 3

اگر بخواهیم کمی سخت‌گیرانه به قضیه نگاه کنیم، بازی Borderlands 3 بهترین نسخه سری محسوب نمی‌شود و به هیچ وجه نمی‌تواند هیجان و جذابیت غیرقابل وصف بازی Borderlands 2 رو تکرار کند. با این حال، می‌توانیم از نسخه سوم به عنوان کامل‌ترین و بزرگ‌ترین شماره مجموعه (از منظر مقیاس)، یاد کنیم. اگر به تجربه بازی‌های قبلی فرنچایز پرداخته باشید، بوردلندز 3 هم حال و هوای آشنایی را در محصولی کامل‌تر و بزرگ‌تر، تداعی خواهد کرد.

این بازی به شدت عظیم و بزرگ است و می‌تواند تا ساعت‌ها چشم‌های شما را به صفحه نمایش پیوند بزند؛ به گونه‌ای که به گفته خود سازندگان تعداد اسلحه‌های موجود در دنیای بازی از یک میلیارد عدد هم عبور می‌کند. اما با وجود این عظمت، نه خبری از صحبت‌های پیچیده و درگیرکننده Handsome Jack (شخصیت منفور بوردلندز 2) است و نه نشانه‌ای از شعرها و طنازی‌های شخصیت Krieg. ولی در کل، بازی Borderlands 3 از لحاظ تنوع اسلحه‌ها و مهارت‌ها، کیفیت گیم‌پلی و مسائل بصری به مراتب بهتر عمل می‌کند.

بازی پابجی

بازی Player’s Unknown Battleground

بازی Player’s Unknown Battleground یا همان PUBG در بین مخاطبان عام، بدون شک یکی از جریان‌سازترین و تاثیرگذارترین بازی‌های شوتر اول شخص کامپیوتر در تاریخ است. این اثر که برای اولین بار عطش بازی‌های Battle Royale را به وجود آورد، هنوز هم به بهترین شکل ممکن کار خود را دنبال می‌کند و بازیکنان پرشماری دارد. پابجی در حال حاضر و از لحاظ فنی در بهترین حالت ممکن قرار دارد و یک محصول کاملا پولیش خورده به شمار می‌رود.

ایده اولیه پابجی در مورد زنده ماندن است؛ موضوعی که به احتمال زیاد همه شما از آن با خبر هستید. در این بازی، ۱۰۰ بازیکن وارد یک نقشه واحد می‌شوند و باید با تلاش خود، تا حد ممکن زنده بمانند. در انتها، بازیکنی یا تیمی که بیش‌تر از همه زنده بماند، به عنوان برنده معرفی می‌شود. بازی Player’s Unknown Battleground چند وقتی است که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و می‌توانید همین حالا و بدون پرداخت هزینه خاصی، به تجربه آن بپردازید.

بازی Wolfenstein 2 New Colossus

بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر نازی‌ها برنده جنگ جهانی دوم می‌شدند جهان به چه سمتی حرکت می‌کرد؟ اگر متحدین به قدرت اول دنیا تبدیل می‌شدند چه بلایی سر نسل بشر می‌آمد؟ خب، مجموعه Wolfenstein از لحاظ داستانی چنین ایده‌ای دارد. ولفنشتاین که رسما پدر معنوی بازی‌های شوتر محسوب می‌شود، مانند یک شبیه‌ساز نازی کشی است که در هسته خیلی پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. شما در طی نسخه‌های اصلی این مجموعه کنترل شخصیت بی جی بلزکویچ (B. J. Blazkowicz) را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید به سلاخی نازی‌های آلمانی بپردازید.

اما در بین تمامی نسخه‌های ولفنشتاین، بازی Wolfenstein 2: The New Colossus 2 جایگاه ویژه‌ای دارد. چه از لحاظ انسجام گیم‌پلی و چه از منظر جذابیت داستان، The New Colossus 2 در جایگاه بالاتری نسبت به سایر نسخه‌های سری قرار می‌گیرد. این بازی که در مراسم Game Awards 2017 جایزه بهترین بازی اکشن سال را به نام خود زد، هیتلر را در حالتی نشان می‌دهد که زنده مانده و در حال سپری کردن روزهای کهن سالی خود است.

بازی Far Cry 3

بازی Far Cry 3

شاید امروزه ما از مجموعه Far Cry به عنوان یک فرنچایز معمولی یاد کنیم که در نهایت بازی‌های به نسبت استانداردی هستند؛ اما اوضاع همیشه به این روال نبوده است. بازی Far Cry 3 که اولین بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، به اعتقاد بسیاری از بازیکنان باید در لیست بهترین بازی های شوتر اول شخص کامپیوتر در تاریخ قرار گیرد. فار کرای 3 که در ادامه ایده‌ها و مکانیک‌های جذاب نسخه دوم ساخته شد، از هر لحاظی یک بازی فوق‌العاده به شمار می‌رود. با این حال، داستان و روایت جذاب این بازی که با شخصیت‌های منفی متفاوتی همراه است، به عنوان نقطه قوت بازی Far Cry 3 شناخته می‌شود. اگر علاقه به تجربه بازی مورد بحث دارید، می‌توانید به سراغ بازی Far Cry 3: Classic Edition بروید.

بازی Battlefield 1

بازی Battlefield 1

بازی Battlefield 1 در یک عبارت بهشتی عظیم برای عاشقان بازی‌های آنلاین و شوتر است. این بازی فرمول نبردهای عظیم مجموعه بتلفید را ارتقا می‌دهد و آن را در قالب جنگ جهانی اول پیاده می‌کند. در زمانی که بیش‌تر بازی‌های شوتر به سمت نبردهای مدرن یا جنگ جهان دوم می‌رفتند، استودیو Dice با عرضه بازی Battlefield 1 نشان داد که جنگ جهانی اول هم پتانسیل بالایی برای دنیای بازی‌های ویدیویی دارد. با وجود اینکه حدود ۶ سال از عرضه اثر مذکور می‌گذرد، سرورهای بازی هنوز پر است و می‌توانید با رفتن به سراغ آن، یک تجربه کامل از یک شوتر بزرگ و استاندارد داشته باشید.

بازی Overwatch

بازی Overwatch

حرف‌های زیادی برای گفتن در مورد بهترین بازی سال ۲۰۱۶ از دید مراسم Game Awards 2016 وجود دارد. اثری که توانست سبک Arena Shooter را احیا کند و باری دیگر آن را به یکی از موضوع‌های داغ دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل کند. شرکت Blizzard Entertainment با الهام‌گیری از بازی Team Fortress 2 و ترکیب آن با ایده‌های سبک MOBA (بازی‌هایی مانند Dota 2 و League of Legends)، توانست یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص کامپیوتر را وارد تاریخ ویدو گیم کند. اگر پیش از این بازی Overwatch را تجربه کرده‌اید، جالب است بدانید که نسخه دوم در راه است و می‌توانید نسخه بتا آن را از تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۲۶ آپریل ۲۰۲۲) تجربه کنید.

بازی Metro Exodus

بازی Metro Exodus

هنگامی که دیمیتری گلوخوفسکی (Dmitry Glukhovsky) در حال تالیف کتاب‌های مترو بود، فکر نمی‌کرد که روزی بتواند به این حد از موفقیت و محبوبیت دست پیدا کند. با وجود تمامی شایستگی‌های این نویسنده روسیه‌ای، مجموعه بازی‌های Metro تاثیر غیرقابل انکاری در همه‌گیر شدن نوشته‌های گلوخوفسکی داشتند. مجموعه بازی‌های مترو که با دو بازی Metro 2033 و Metro Last Light کار خود را آغاز کرد، در بازی Metro Exodus به اوج بلوغ خود رسید. هرچند که بسیاری از طرفداران از 2033 به عنوان بهترین شمار مجموعه یاد می‌کنند، اما Exodus به خاطر جدیدتر بودن و استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌تر، می‌تواند محصول استانداردتری لقب بگیرد.

بازی Bioshock Infinite

بازی Bioshock Infinite

اولین نسخه مجموعه Bioshock از لحاظ فضاسازی و پیام‌هایی که از طریق اتمسفر و داستان منتقل می‌کند، به مراتب بهتر از بازی Bioshock Infinite‌ است. با این حال، از آنجایی که ما در حال صحبت کردن در مورد بهترین بازی‌های شوتر اول شخص کامپیوتر هستیم و گان‌پلی از اهمیت بیش‌تری در این میان برخوردار است، Infinite گزینه بهتری تلقی می‌شود. تیراندازی در شهر معلق کلمبیا و استفاده از نیروهای فراطبیعی پروتاگونیست بازی، کاری می‌کند که داستان پیچیده و عمیق اینفینیت در منسجم‌ترین حالت ممکن به افکار بازیکن منتقل شود.

بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

ما پیش از این از بازی PUBG به عنوان شروع کننده جریان بتل رویال‌ها یاد کردیم. با این حال، سازندگان پابجی در هنگام توسعه بازی مذکور به هیچ وجه تجربه و توانایی اعضای استودیو Respawn Entertainment را نداشتند. نتیجه تجربه ساخت مجموعه Titanfall و سبک بتل رویال، به بازی Apex Legends ختم شد؛ اثری که از آن با عنوان یکی از بهترین و سریع‌ترین Battle Royaleهای دنیا یاد می‌کنم. شخصیت‌های ایپکس لجندز که از آن‌ها با نام Legend یاد می‌شود، با الهام‌گیری از آثار Arena-Shooter مانند اورواچ طراحی شده‌اند و از این دید می‌توانند برای شما آشنا باشند. به طور کلی، بازی Apex Legends جزو استانداردترین و پولیش‌خورده‌ترین بازی‌های بتل رویال بازار است که می‌توانید همین حالا و به صورت رایگان به سراغ آن بروید.

بازی Left 4 Dead 2

بازی Left 4 Dead 2

بازی‌های Horde Shooter (آثاری که در آن‌ها با گله‌های عظیمی از دشمن روبرو می‌شوید و با با اسلحه نابودشان کنید) با اینکه در سال‌های اخیر بیش‌تر شده‌اند، اما به مرور زمان کیفیت و جادو خاص خود را از دست داده‌اند. برای پی بردن به این موضوع کافی است به تجربه Horde Shooterهای معروف سال‌های اخیر مانند Back 4 Blood و World War Z بپردازید. اما شرایط همیشه به این نحوه نبوده است (توجه کنید که منظور ما صرفا بازی‌هایی هستند که به عنوان یک Horde-Shooter شناخته می‌شوند؛ نه آثار دیگری که بخش‌های مشابهی در خود دارند).

بازی Left 4 Dead 2 که استودیو Valave به عنوان سازنده آن شناخته می‌شود، یک Horde-Shooter استاندارد است که هیچ وقت رنگ عرضه نسخه سوم را به خود ندید. در این بازی شما در قالب یکی از شخصیت‌های موجود قرار می‌گیرید و وظیفه دارید با برنامه‌ریزی مناسب و انتخاب اسلحه درست، به سلاخی گله‌های متعدد دشمنان بپردازید. بازی Left 4 Dead 2 بدون شک یکی از بهترین بازی‌های اول شخص کامپیوتر است که شما را در مقابل زامبی‌ها قرار می‌دهد.

بازی Titanfall 2

بازی Titanfall 2

پیش از این به جدیدترین ساخته استودیو Respawn Entertainment یعنی Apex Legends اشاره کردیم و به تحسین آن پرداختیم. اما چه اثری باعث می‌شود ما از استودیو مذکور به این خوبی یاد کنیم؟ پاسخ در بازی Titanfall 2 (و حتی نسخه اول آن) خلاصه می‌شود. تایتان‌فال دو که باید از آن به عنوان یکی از Underratedترین بازی‌های تاریخ یاد کنیم، ترکیبی از نبردهای رباتیک و معمولی بود. شما در این بازی می‌توانستید کنترل ربات‌های بزرگی تحت عنوان Titan را به دست بگیرید و به وسیله آن‌ها، به کشتن دشمنان بپردازید. بازی Titanfall 2 علاوه بر یک کمپین داستانی فوق‌العاده، شامل یک بخش چندنفره نفس‌گیر هم می‌شود که تجربه آن برای طرفداران بازی Apex Legends آشنا خواهد بود.

بازی Rainbow Six Siege

بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

بعید است که طرفداران بازی‌های FPS باشید ولی تا به حال نام بازی Rainbow Six Siege به گوش‌تان نخورده باشد. این بازی که به عنوان یکی از موفق‌ترین آثار سال‌های اخیر شناخته می‌شود، تمام تمرکز خود را روی چندین بخش Multiplayer متنوع می‌گذارد. Rainbow Six Siege شما را در قالب شخصیت‌های مختلفی با عنوان اپراتور (Operator) قرار می‌دهد که هرکدام قابلیت خاص خود را دارند.

گیم‌پلی رینبو سیکس سیج شامل دو فاز حمله و دفاع می‌شود که هر کدام، شامل اپراتورهای مخصوص خود هستند. شما باید با توجه به شرایط و توانایی‌های خود این اپراتورها را انتخاب کنید و سپس، به دنبال اهداف تیم خود بروید. بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege پشتیبانی فوق‌العاده از سوی شرکت Ubisoft دارد و همواره به طور مرتب میزبان محتویات جدیدی می‌شود.

بازی Halo The Master Chief Collection

بازی Halo: The Master Chief Collection

ما پیش از این در مورد اولین نسخه ولفنشتاین و تاثیر چشم‌گیر آن روی بهترین بازی‌های شوتر اول شخص کامپیوتر حرف زدیم. حال اگر بخواهیم مجموعه خاصی را به عنوان پدر معنوی شوترهای کنسولی در نظر بگیریم، باید نام Halo را در صدر لیست قرار دهیم. مجموعه Halo بدون شک یکی از بهترین و معروف‌ترین مجموعه‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است که شخصیت مستر چیف (Master Chief) را در بیش‌تر نسخه‌ها، اولویت اصلی خود قرار می‌دهد.

سری Halo در طی سال‌های گذشته مختص گیمرهای کنسولی بوده است. ولی حالا و به لطف بازی Halo: The Master Chief Collection، کاربران رایانه‌های شخصی هم از این مجموعه فوق‌العاده محروم نخواهند شد. این کالکشن شامل ۶ بازی Halo Combat Evolved، Halo 2، Halo 3، Halo 3: ODST، Halo: Reach و Halo 4 می‌شود. البته محتویات ۶ بازی مذکور تنها به کمپین داستانی محدود نیست و هر کدام حالت‌های چندنفره و آنلاین مخصوص خود را دارند.

بازی Call of Duty Modern Warfare 2

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 Remastered

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 یکی از نمادهای سبک شوتر اول شخص است. اثری که نه تنها به عنوان یک بازی ویدیویی کامل شناخته می‌شود، بلکه حاوی مفهوم‌های داستانی عمیقی است. دومین نسخه سه‌گانه Modern Warfare که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، علاوه بر بخش داستانی مفصل، شامل یک بخش Multiplayer کامل هم می‌شد که نسبت به استانداردهای وقت، عملکرد ماورای انتظاری داشت. این بازی شامل صحنه‌های به یاد ماندنی متعددی است که شاید تا مدت‌ها در ذهن طرفداران مجموعه باقی بماند. از جمله این صحنه‌ها می‌توانیم به مرحله No Russian اشاره کنیم که هنوز هم از آن به عنوان یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات ویدیو گیمی یاد می‌شود.

بازی Doom Eternal

بازی Doom Eternal

از یک بازی شوتر اول شخص دقیقا چه می‌خواهید؟ یک گان‌پلی بی‌نقص و سریع که بتواند ساعت‌های متوالی انگشت‌های شما را به موس و کیبرد پیوند بزند؟ اتمسفری که بتواند حال و هوای بازی را به شکل هر چه بهتری منتقل کند؟ یا داستانی که بتواند صحنه‌های شلوغ و حماسی را به یکدیگر ارتباط دهد؟ اگر شما هم انتظارات مشابهی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص کامپیوتر دارید، پس باید Doom Eternal را تجربه کنید.

Doom که یکی از پایه‌های سبک شوتر شناخته می‌شود، با نسخه Eternal به تکامل رسید و به گفته خود سازندگان، سبک را بازتعریف کرد. ایترنال بازی فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند سرعت کشتن شیاطین را با ضربان قلب شما در حساس‌ترین شرایط، هماهنگ کند. این بازی درست مانند یک کنسرت بزرگ هوی متال می‌ماند که می‌توانید به جای فریاد زدن، خود را با دو نیم کردن دشمنان ریز و درشت خالی کنید. مهم نیست طرفدار چه سبکی هستید، بازی Doom Eternal یکی از واجب‌ترین تجربه‌های ادوار مختلف بازی‌های ویدیویی است.

در کنار آثاری که به آن‌ها اشاره کردیم، بازی‌های متعدد زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانستند جایی در این لیست داشته باشند. ولی ما سعی کردیم از جریان‌های مختلف بهترین بازی‌های شوتر اول شخص پی سی یکی را انتخاب کنیم تا طیف سیلقه‌های متفاوت را پوشش دهیم. ولی به طور کلی، به احتمال زیاد بیش‌تر ما روی این موضوع اتفاق نظر داریم که بازی‌های شوتر اول شخص کامپیوتر، در حال طی کردن یک سیر نزولی هستند. در برهه‌ای که انتظار می‌رفت سه تا از بزرگ‌ترین مجموعه‌های Shooter دنیا یعنی Halo، Call of Duty و Battlefield بهترین خود را ارائه دهند، تنها Halo Infinite موفق به برآورده کردن انتظارات شد و Vanguard هم در نهایت یک بازی معمولی بود. با این حال، می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم تا شاید آثار شوتر اول شخص باکیفیت‌تری را تجربه کردیم.

نظر شما در این باره چیست؟ چه بازی‌هایی وجود دارند که می‌توانستیم به آن‌ها اشاره کنیم؟ نظرات خود را در مورد بهترین بازی‌های شوتر اول شخص کامپیوتر با تیم پارسی گیم در میان بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چه اثری توانست برای اولین بار ایده‌های سبک شوتر اول شخص را به درستی پیاد کند؟

بازی Wolfenstein 3D که در سال ۱۹۹۲ عرضه شد، به عنوان اثری شناخته می‌شود که برای اولین بار سبک شوتر اول شخص را به درستی تعریف کرد

۱
آیا بازی Player's Unknown Battleground به عنوان اولین Battle Royale تاریخ شناخته می‌شود؟

با وجود تاثیر غیرقابل انکار بازی Fortnite در پیشرفت این سبک، پابجی به عنوان ریشه ابتدایی سبک بتل رویال شناخته می‌شود

۲
چه مجموعه‌ای توانست شوترهای اول شخص را به درستی وارد جریان کنسول‌های خانگی کند؟

بازی Halo Combat Evolved به عنوان اولین نسخه هیلو، توانست سیستم استانداردی را برای تجربه بازی‌های شوتر توسط یک کنترلر، ابداع کند

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 16 دیدگاه
  • Avatar

    مسعود

    مهمان

    این نظر را میدم یزره دیر شده ولی امیدوارم منتشر بشه بنظرم بهترین بازی تو این لیست تایتان فال 2 هستش واقعا این بازی بینظیره

    پاسخ دهید
  • Avatar

    *Mr.Headshot*

    مهمان

    به نظر من Warzone جاش باید تو لیست باشه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امیرمحمد

    مهمان

    سلام آقای ارحام عزیز
    لیست شما با اینکه خوب بود اما بازی های زیادی در این لیست خالی حس می‌شود

    ولی به هر حال لیست خوبی بود

    لطفا درباره بهترین بازی های رسینگ رو حتما بزارین

    ممنون

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به امیرمحمد

      نویسنده

      ممنون از شما که مطالعه کردید
      اتفاقا در دست نگارش هست بهترین بازی‌های ریسینگ:)

  • Avatar

    سجاد

    مهمان

    واقعا چرا
    فقط یک نسخه از بهترین شوتر دنیا آوردی
    وارزون مدرن وارفر ۲۰۱۹. کلید وار

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به سجاد

      نویسنده

      ما سعی می‌کنیم که به مجموعه‌های مختلف هم اشاره کنیم و تمرکز رو روی یک سری نذاریم
      با این حال، Call of Duty شاید معروف‌ترین و پرفروش‌ترین شوتر دنیا باشه، ولی صرفا بهترینشون نیست:)

  • Avatar

    Wilden2

    مهمان

    بجا لفت فور دد بک فور بلاد که جدیدتر و گیم پلی بهتری داره میزاشتین بهتر بود

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به Wilden2

      نویسنده

      بذارید باهاتون مخالفت کنم:)
      Back 4 Blood رو واقعا دوست نداشتم من و به نطرم اصلا در حد Left 4 Dead 2 نیست

    • Avatar

      90Hz در پاسخ به Wilden2

      مهمان

      اصلا باید اولین بازی رو یا CS:GO میزاشتین یا Warzone

  • Avatar

    حمید

    مهمان

    بین اینا من فقط فار کرای ۳ رو بازی کردم ، در یه کلام محشره محشر ، یعنی تا الان شاید بالای بیست بار تمومش کردم ولی این بازی همیشه برام تازگی داره ، اصلا خسته نمیشی ازش

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امید کشاورز

    مهمان

    از ign معتبر تر داریم؟ وقتی ign کانتر رو بهترین بازی شوتر تاریخ میخونه چرا نباید تو این لیست باشه؟ وقتی که half life 2 بازی برتر قرن میشه چجوری تو این لیست نیست؟

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به امید کشاورز

      نویسنده

      حرف شما درسته کاملا:)
      ولی هم داستان سلیقه دخیل هست و هم داستان محدودیت‌هایی که نمی‌تونیم همه بازی‌ها رو بذاریم.

  • Avatar

    Half life و counter strike کجان پس

    مهمان

    Half life و counter strike کجان پس

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به Half life و counter strike کجان پس

      نویسنده

      صد در صد می‌تونستن حضور داشته باشن، ولی خب لیست محدوده و نمیشه تعداد زیادی توش بازی آورد؛)

    • Avatar

      Sirfreeman در پاسخ به Half life و counter strike کجان پس

      مهمان

      پس black mesaکجاس

  • Avatar

    HOSSEIN

    مهمان

    بایوشاک اینفینیت و مدرن 2 ریمستر تو این لیست بهترینن

    پاسخ دهید