بهترین بازی های ورزشی سال 2021
سارا هابطی

معرفی بهترین بازی های ورزشی سال 2021

سارا هابطی 18 خرداد 1401 بدون دیدگاه
811 بازدید

تقریبا همه چیز در سال 2020 آماده بود تا ما شاهد بازی‌های ورزشی بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای باشیم که متاسفانه برخلاف تمامی تصورات، سال 2020 نتوانست انتظارات گیمرها را از نظر ارائه بازی‌های ورزشی برآورده کند. اما در دنیای گیم هیچ‌گاه ناامیدی معنایی ندارد، پس در سال 2021 بازی‌های ورزشی خوبی عرضه شدند که توانستند علاوه بر رضایت گیمرها، امتیازات بالایی نیز دریافت کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با بهترین بازی های ورزشی سال 2021 آشنا کنیم بنابراین تا آخر این محتوا با پارسی گیم همراه باشید.

بهترین بازی های ورزشی سال 2021 که باید تجربه کنید

در دنیای امروزی به علت مشکلات و مسائل مختلف، رشته ورزش از جایگاه کمتری میان مردم برخوردار بوده؛ اما با این حال شما باز هم نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که حداقل از یک رشته ورزشی خوشش نیاید. به طور مثال افرادی از رشته ورزشی‌های مانند فوتبال، تنیس، والیبال و بسکتبال یا برخی دیگر از ورزش‌های خاص مانند کبدی خوششان می‌آید.

تقریبا در هر رشته‌ای که شما علاقه داشته باشید، بازی ورزشی مخصوص به آن را نیز پیدا می‌کنید. در ادامه تمامی بازی‌هایی که شما می‌توانید در سال 2021 به تجربه آن‌ها بنشینید و در نهایت از داشتن گرافیک بالاتر، گیم پلی روان و محیط‌های ورزشی زیبا و هیجان‌انگیز، لذت ببرید را معرفی خواهیم کرد. پس بدون هیچ سخن دیگری به سراغ لیستی از بهترین بازی های ورزشی سال 2021 می‌رویم تا با یکدیگر بررسی کنیم که آیا آن‌ها ارزش تجربه و گذاشتن وقت را دارند یا خیر؟

بهترین بازی‌های ورزشی با توپ

ورزش‌هایی که با توپ سر و کار دارند همواره محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ورزش‌ها داشته‌اند؛ چرا که هیجان و پیچیدگی بالاتری ارائه داده و مهارت بازیکنان در آن بیشتر به چشم می‌آید. بازی‌های ویدیویی بسیاری به ورزش‌هایی مثل فوتبال، بسکتبال و … پرداخته‌اند که در ادامه تعدادی از بهترین آن‌ها که در سال 2021 منتشر شده‌اند را معرفی خواهیم کرد.

بازی NBA 2K21

بازی NBA 2K21

قطعا اگر از عاشقان رشته ورزشی بسکتبال باشید، بدون اینکه حتی فکر کنید به سمت این اثر در سال 2021 که البته جزء بهترین بازی‌های ورزشی این سال در نظر گرفته شده است، می‌روید. بازی از جنبه‌های مختلف پیشرفت داشته و توانسته تا حدودی طرفداران خود را راضی نگه دارد. با این وجود هنوز با مشکلاتی از جمله افت فریم، انیمیشن‌ها تکراری و خسته‌کننده و مواردی از این قبیل درگیر است.

تقریبا هر سال ما شاهد عرضه نسخه جدیدی از سری بازی NBA هستیم و حتی بعضی مواقع صحبت‌های بیش‌تری از این بازی تا مجموعه آثار معروف Battlefield و Madden شنیده می‌شود. علاوه بر مشکلاتی که بازی با آن درگیر است، سیستم پرداخت درون برنامه‌ای است که احتمالا زیاد به مزاج گیمرها خوش نیاید. با این حال بازی NBA 2K21 در سال 2021 با تمامی موارد از جمله ویروس کرونا توانست جزوء بهترین بازی‌های ورزشی سال 2021 قرار گیرد.

بازی FIFA 21

بازی FIFA 21

بالاخره بعد از سال‌ها، اتفاق بسیار خوبی برای سری بازی فیفا افتاد. اتفاق خوب این بود که بازی فیفا 2021 از هر جهت متعادل‌ترین و جذاب‌ترین گیم پلی را به طرفداران خود ارائه می‌کند و ما امیدوارم این روند پیشرفت ادامه داشته باشد و شرکت EA با آپدیت‌های پر ایراد این تعادل را برهم نزد.

به طور کلی سری بازی‌های فیفا همان چیزی است که طرفداران فوتبالی از آن انتظار دارند؛ مانند سری بازی NBA 2K که طرفداران بسکتبالی خود را راضی نگه می‌دارد. درست است که نسخه جدید بازی همان محتوای نسخه‌های پیشین را به بازیکنان ارائه کرده و شامل مشکلاتی نیز می‌شود، اما با طرفداران خود از تجربه یک بازی دلنشین و به یادماندنی صحبت می‌کند.

بازی Football Manager

بازی Football Manager

به طوری کلی می‌توان گفت سال 2021 سال خوبی برای انتشار بازی‌های ورزشی نبود؛ زیرا اکثریت بازی‌ها با شکست‌های مختلف یکی پس از دیگری کنار می‌رفتند، تا جایی که علاقه‌مندان به این سبک از بازی‌ها از ارائه اثر جدید موفق در این سبک ناامید شده بودند. ناگهان در 10 نوامبر سال 2021 اثر هیجان‌انگیز Football Manager عرضه شد و توانست با ایده و قابلیت‌های جدید توجه گیمرها را به خود جلب کند.

بازیکن در این اثر نقش بسیار مهمی را در پیروزی و شکست تیم خود ایفا می‌کند و استراتژی و چیدمان تیم، تماما بستگی به ایده و تفکر بازیکنان دارد. سایت معتبر PC Gamer اینگونه بازی را توصیف می‌کند که بخش‌های تازه و هیجان‌انگیزی در Football Manager 2021 مشاهده می‌شود. باگ‌ها و نواقص نسخه‌های قبل در آن به حداقل رسیده است؛ به همین دلیل و بدون فوت وقت، این اثر را به شما توصیه می‌کنیم.

بازی MLB The Show 21

بازی MLB The Show 21

سری بازی‌های بیسبال شاید در ایران طرفداران کمی داشته باشد، اما باز هم گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های ورزشی امکان ندارد لحظه‌ای از تجربه این اثر تاریخ‌ساز درنگ کنند. وجود ویژگی جالب Stadium Creator در این نسخه نشان‌دهنده عمق خلاقیت طراحان و سازندگان بازی است.

شما در این قابلیت می‌توانید استادیوم بازی خود را بسازید، حتی صندلی‌های ورزشگاه را می‌توانید براساس تماشاگران خود تنظیم کنید. در دست گرفتن گیم پلی بازی در ابتدا ممکن است سخت باشد، اما بدون مشکلی به مرور زمان کنترل بازی را به دست خواهید گرفت. بازیکنان شما در این نسخه از بازی با نظر شما می‌توانند از یک پرتاب‌کننده به ضربه‌زن تغییر پیدا کند، در حالی که در نسخه‌های پیشین شما برای انجام این کار باید از بازی خارج می‌شدید. در مجموع بازی MLB The Show 21 تجربه‌ لذت‌بخش و واقع‌گرایانه‌ای از ورزش بیسبال را به خوردتان خواهد داد.

بازی Knockout City

بازی Knockout City

در دنیایی که اکثریت بازی آنلاین شوتر اول شخص یا سوم هستند، بازی Knockout City با ایده‌ای جدید و منحصر به فرد پا به میدان می‌گذارد. این بازی ساختارشکن را استودیو Velan Studios توسعه داده و در میان انبوهی از بازی‌های ویدیویی یک شکل، این بازی به نوعی یک ریسک بسیار بزرگ برای این استودیو بوده است.

شما در این اثر در به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوید و برای بردن تیم مقابل باید تلاش کنید. بازیکن در این اثر به جای اسلحه، توپ در دست دارد و هرچه بازیکن رقیب خود را با توپ بزند، پیروزی از آن او می‌شود. دقیقا مثل بازی‌های کودکی خودمان که خرس وسط یا وسطی نام داشت، این بازی نیز به همان شکل است. بازی در عین سادگی، پیچیدگی‌های خاصی دارد و بازیکنان باید به شیوه‌های متفاوت رقیب خود را غافلگیر کنند. فرمول بازی ساده است؛ رقیبان را KO کنید تا KO نشوید.

بهترین بازی‌های ورزشی مسابقه‌ای (ریسینگ)

تجربه مسابقات اتومبیل رانی به صورت مجازی برای بسیاری از افراد می‌‎تواند سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد. بازی‌های ریسینگ با ارائه شبیه‌سازی دقیق و واقع‌گرایانه از مسابقات اتومبیل رانی در کلاس‌های مختلف، این تجربه جذاب را به خورد ما داده‌اند و در سال 2021 نیز عناوین جذاب و سرگرم‌کننده‌ای در این راستا منتشر شد.

بازی F1 2021

بازی F1 2021

بازی فرمول یک همیشه میان طرفداران از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و تمام افراد آن را با بهترین شبیه‌سازی‌های اتومبیل‌رانی دنیا مقایسه می‌کنند. این بازی در اکتبر سال 2020 توسط شركت Electronic Arts برای پلتفرم PC عرضه شد که توجه‌های بسیاری را توانست با انتشار موفقیت‌آمیز خود، جلب کند. به معنای کامل این اثر بازیکن را در جایگاه یک راننده حرفه‌ای مسابقات F1 قرار می‌دهد که باید با استفاده از خودرو خود، به مرزی از جنون سرعت و هیجان برسد.

در این اثر شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جدید از جمله Braking Point، Career Mode و کلی بهبودهای گرافیکی چشم‌نواز در بازی هستیم که این ویژگی‌ها می‌توانند لذت بیش‌تری را به مخاطبان هدیه کنند. اگر مثل من علاقه زیادی به سرعت و هیجان بالا دارید، حتما اثر چالش‌برانگیز و زیبا F1 2021 را تجربه کنید.

بازی Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5

از جمله بازی‌هایی که تجربه آن برای هر گیمری یک امر واجب و ضروری به حساب می‌آید و همگی افراد حتما باید یک بار به تجربه این اثر فوق‌العاده زیبا بنشیند، بازی Forza Horizon 5 است. کلمات به نوعی در وصف زیبایی محیط، طراحی ماشین‌ها، صداگذاری و کلی موارد دیگر فارغ است و نمی‌توان این همه زیبایی را تنها در چند جمله خلاصه کرد.

استودیو پلی‌گراند گیمز در ساخت بازی از تمامی المان‌های خود به بهترین شکل استفاده کرده است تا مخاطبان احساس رضایت بیش‌تری از روند گیم پلی و داستان پیدا کنند. این استودیو ثابت کرده در خلق آثار ارزشمند مهارت دارد و می‌تواند بازی‌های فوق‌العاده زیبایی را به مخاطبان ارائه کند. بدون معطلی به سراغ این اثر هیجان‌انگیز بروید؛ شهر رنگارنگ مکزیک در انتظار شما است.

بهترین بازی‌های ورزشی مبارزه‌ای

مبارزه در رینگ هم هیجان زیادی دارد و هم طرفداران بسیار. بازی‌های ورزشی که به این سوژه می‌پردازند، شما را وارد دنیای جذاب و سرگرم‌کننده ورزش‌های رزمی مثل بوکس، کشتی و … می‌برند تا خودتان در دنیایی مجازی وارد رینگ شده و با وارد کردن فنون رزمی و ضربه‌های مهلک، حریف را از پا درآورید. بازی‌های رزمی و ورزشی سال 2021 از لحاظ گرافیکی پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته اند.

بازی WWE 2K

بازی WWE 2K Battlegrounds

تصور شخصیت‌های با ابهت و بسیار پر جذبه بازی کشتی کج در قالب شخصیت‌های کارتونی و بامزه می‌تواند بسیار خنده دار و جالب باشد. بعد از شکست‌های متوالی بازی‌های WWE، شرکت 2K اعلام کرد دیگر از این سری بازی فعلا نسخه‌ای نمی‌سازد. از آنجایی که جای خالی این سری از بازی‌ها احساس می‌شد، استودیو Take Two خیلی زود با همکاری دیگر استودیوها دست به کار شد و اثر WWE 2K Battlegrounds را در سال 2021 با فرمول جدید و ارائه شخصیت‌های جالب و بامزه روانه بازار کرد. علیرغم مشکلات و ایراداتی که بازی دارد، اما موسیقی آن از نکات بسیار مثبت و خوب این بازی به شمار می‌آید. طراحی موسیقی و اجرا آن به خوبی انجام شده است و بازیکنان به راحتی می‌توانند با موسیقی‌های هیجان‌انگیز بازی ارتباط برقرار کنند.

بازی Retromania Wrestling

بازی RetroMania Wrestling

سه عنصر اصلی که در سری بازی‌های RetroMania Wrestling استودیوی RetroSoft قرار دارند که شامل ضربه زدن با صندلی به رقبا، مسابقات داخل قفس، حرکت نهایی (مثل فینیشینگ بازی مورتال کامبت با کمی تغییر) روی رقیب می‌شوند. این اثر شباهت‌های بسیار زیادی با اثر معروف و محبوب کشتی کج دارد، ولی در اصل تنها ادای احترامی به این بازی کرده است.

شما در این بازی می‌توانید با شخصیت‌های بامزه و کاریکاتور مانند با دیگر دشمنان به رقابت بپردازید و از تجربه انجام حرکات و تکنیک‌های شخصیت‌های خود لذت ببرید. اگر به دنبال گرافیک و داستان خارق‌العاده‌ای نیستید و تنها می‌خواهید با دوستان خود اوقات شاد و سرگرم کننده‌ای داشته باشید، این بازی گزینه مناسبی است.

بهترین بازی‌ ترفند و مهارتی

تعدادی از ورزش‌های انفرادی هستند که تنها مهارت و تکنیک خود ورزشکار را لازم دارد. چنین ورزش‌هایی مثل اسکیت، اسکیت بورد و … هیجان مخصوص به خودشان را داشته و تجربه بازی‌های شبیه‌ساز آن‌ها برای افرادی که به دنبال آرامش بیشتر و کسب مهارت انفرادی در آن ورزش هستند، مناسب است.

بازی Tony Hawk's Pro Skater

بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 Remastered

قطعا نمی‌توانیم از بهترین‌های ورزشی صحبت کنیم و نامی از اثر هیجان‌انگیز Tony Hawk’s Pro Skater نبریم. این اثر در زمان خود غوغایی در بازی‌های سبک ورزشی به پا کرد و توانست سیل عظیمی از طرفداران را به خود جلب کند. حتی اگر شما یک اسکیت باز نباشید، احتمالا بعد از تجربه این اثر سریعا به سراغ خرید یک اسکیت برای خود می‌روید.

بعد از موفقیت‌های بسیار زیاد بازی Tony Hawk’s Pro Skater، سازندگان بازی تصمیم گرفتند این سری بازی محبوب را در سال 2021 توسعه بخشند و نسخه ریمستر آن را روانه بازار کنند. بازیکنان می‌توانند تجربه کنترل یک اسکیت‌باز حرفه‌ای را در این اثر تجربه کنند و از تکنیک‌ها و حرکات شخصیت بازی خود لذت ببرند.

کلام آخر

در نهایت به آخر مقاله بهترین بازی های ورزشی سال 2021 می‌رسیم امیدواریم از خواندن این محتوا لذت برده و از میان آن‌ها بهترین انتخاب را برای گذراندن اوقات فراغت خود کرده باشید. در این مقاله ما از تمامی بازی‌های ورزشی از جمله بازی Knockout City با آن فرمول هیجان‌انگیز و ایده جدید تا اثر چشم‌نواز و زیبای Forza Horizon 5 و تجربه اسکیت بازی با بهترین و حرفه‌ای‌ترین اسکیت بازهای دنیا در بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 Remastered سخن گفتیم. در این نقطه حال نوبت شماست که از تجربه خود در رابطه با انجام بهترین بازی های ورزشی سال 2021 صحبت کنید و مشتاقانه منتظر نظرات شما خواهیم بود.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی ورزشی در سال 2021 توانست با ایده جدید عنوان بهترین بازی سال 2021 را از آن خود کند؟

در دنیایی که اکثریت بازی آنلاین شوتر اول شخص یا سوم هستند؛ بازی Knockout City با ایده‌ای جدید و منحصر به فرد پا به میدان می‌گذارد. این بازی ساختارشکن را استودیو Velan Studios توسعه داده و در میان انبوهی از بازی‌های ویدیویی یک شکل، این بازی به نوعی یک ریسک بسیار بزرگ برای این استودیو بوده است.

۱
کدام بازی با زیبایی محیطی منحصر به فرد خود بازیکن را محو تماشا خواهد کرد؟

از جمله بازی‌هایی که تجربه آن برای هر گیمری یک امر واجب و ضروری به حساب می‌آید و همگی افراد حتما باید یک بار به تجربه این اثر فوق‌العاده زیبا بنشیند، بازی Forza Horizon 5 است. کلمات به نوعی در وصف زیبایی محیط، طراحی ماشین‌ها، صداگذاری و کلی موارد دیگر فارغ است و نمی‌توان این همه زیبایی را تنها در چند جمله خلاصه کرد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.