بهترین بازی‌های شبیه ساز ریسینگ
ارحام ادبخواه

معرفی بهترین بازی های شبیه ساز ریسینگ برای کامپیوتر

ارحام ادبخواه 18 اردیبهشت 1401 1 دیدگاه
4,356 بازدید

بازی‌های شبیه‌ساز یا Simulationها همیشه بخش بزرگی از دنیای بازی‌های ویدیویی را به خود اختصاص داده‌اند و در همین حال، نقش مهمی هم در آثار ریسینگ (Racing) یا همان بازی مسابقه‌ای داشته‌اند. با وجود اینکه ما شبیه‌سازهای رانندگی متعددی را در طی تاریخ مشاهده کرده‌ایم، چند عدد از آن‌ها وجود دارند که می‌توانند تجربه حضور در مسابقات را به شکل بهتری تداعی کنند. در این مقاله به معرفی بهترین بازی‌های شبیه ساز ریسینگ برای کامپیوتر خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های شبیه ساز ریسینگ؛ از فرمول یک تا مسابقات رالی

هنگامی که به سراغ یک بازی شبیه‌ساز می‌روید دقیقا چه انتظاری دارید؟ اینکه نزدیک‌ترین تجربه به واقعیت را داشته باشید یا صرفا از آن لذت ببرید؟ قاعدتا فردی که به دنبال Simulationها می‌رود باید دلیل اول ذکر شده را در اولویت خود بگذارد. البته سرگرم‌کننده بودن یک محصول هم از اهمیت بالایی برخوردار است و این دو معیار باید در دو کفه تراوز به تعادل برسند.

بازی‌های شبیه‌ساز Racing از منظر عقبه تاریخی به سال‌ها قبل و آثار اولیه‌ای باز می‌گردند که شاید با انتظارات یک گیمر مدرن همخوانی نداشته باشد. بنابراین، پیدا کردن شبیه‌سازهای جدید و رفتن به سراغ آن‌ها ممکن است از اهمیت بالایی برای عاشق‌های رانندگی در پیست‌های مختلف برخوردار باشد. حال این شبیه‌سازها می‌توانند پکیج مختلفی از زمینه‌های مختلف رانندگی مانند Forza Motorsport باشند یا آثاری مانند F1 که تمرکز خود را روی یک سوژه واحد می‌گذارند. اگر به دنبال هر یک از این دو هستید، بهتر است لیست بهترین بازی‌های شبیه‌ساز ریسینگ را از دست ندهید. فقط توجه داشته باشید که ما در این میان، به بازی‌های آرکیدی که عناصر شبیه‌سازی را هم در خود جای می‌دهند، اشاره خواهیم کرد.

بازی Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5

  • سال عرضه: ۲۰۲۱
  • توسعه دهنده: استودیو Playground Games

از همین ابتدا باید اشاره کنیم که بازی Forza Horizon 5 صرفا یک بازی شبیه‌ساز نیست و بیش‌تر در دسته بازی‌های آرکید قرار می‌گیرد. منظور از آثار آرکید (Arcade)، بازی‌هایی هستند که از عناصر پیچیده شبیه‌سازی فاصله می‌گیرند و عامه‌پسند بودن و سرگرمی را در اولویت بالایی قرار می‌دهند. حال در این میان، مجموعه Forza Horizon و به خصوص شماره پنجم، در بین دو تعریف موجود قرار می‌گیرد.

به عبارتی دیگر، فورتزا هورایزن 5 در عین حفظ هویت به عنوان یک بازی آرکید، اهمیت زیادی برای واقع‌گرایی و سطح جزئیات قائل است. این اثر که بدون شک یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ تاریخ به شمار می‌رود، بازیکن را به سرزمین مکزیک و طبیعت بکر آن می‌برد. بازی Forza Horizon 5 می‌تواند در حین وجود به عنوان یک بازی آرکید، یک Simulation هم باشد. برای درک این موضوع کافی است که Assisstهای مختلف آن را غیرفعال کرده و دنده آن را هم از حالت خودکار بردارید. در این حالت به تجربه یک شبیه‌ساز جذاب و پرجزئیات خواهید پرداخت.

بازی Dirt Rally 2

بازی Dirt Rally 2

  • سال عرضه: ۲۰۱۹
  • توسعه دهنده: استودیو Codemasters

استودیو Codemasters بدون شک یکی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای بازی‌های ویدیویی در زمینه آثار ریسینگ است. این استودیو بریتانیایی در سال ۲۰۱۵ و با عرضه بازی Dirt Rally، تحولی در زمینه آثار رالی به وجود آورد و از حالت آرکید مجموعه اصلی Dirt فاصله گرفت. به عبارتی دیگر، بازی Dirt Rally نسخه واقع‌گرایانه‌تر و Simulation مجموعه Dirt بود. در ادامه این جریان، استودیو Codemasters در سال ۲۰۱۹ بازی Dirt Rally 2 را وارد بازار کرد تا قدم دیگری در گسترش شبیه‌سازهای مسابقات رالی بردارد.

البته بازی Dirt Rally 2 یک شبیه‌ساز تمام عیار نیست و در برخی زمینه‌ها، مسیر یک بازی Simulator را در پیش می‌گیرد. با این حال، بازی مذکور می‌تواند شبیه‌ترین تجربه ممکن از رانندگی در جاده‌های گِلی مسابقات رالی را به وجود آورد. اگر از تجربه نسخه‌های مختلف مجموعه WRC خسته شده‌اید و می‌خواهید شبیه‌ساز دیگری از مسابقات رالی را تجربه کنید، Dirt Rally 2 گزینه مناسبی خواهد بود.

بازی Forza Motorsport 7

بازی Forza Motorsport 7

  • سال عرضه: ۲۰۱۷
  • توسعه دهنده: استودیو Turn 10

مگر می‌شود در مورد بهترین بازی‌های شبیه‌ساز ریسینگ صحبت کنیم و نامی از بازی Forza Motorsport نزنیم. اگر بخواهیم واقع بین باشیم، این بازی کامل‌ترین شبیه‌ساز این لیست است که حتی با گذشت ۵ سال از عرضه اولیه آن، هنوز فوق‌العاده به نظر می‌رسد. درست مانند سایر نسخه‌های فورتزا موتوراسپرت، نسخه هفتم هم یک کمپین کامل و غنی دارد که از سطوح پایین شروع می‌شود و تا مسابقات سطح بالا و فوق حرفه‌ای ادامه می‌یابد.

علاوه بر تنوع بالای ماشین‌ها و پیست‌ها، بازی Forza Motorsport 7 تنوع خوبی در آب و هوای پویا از خود نشان می‌دهد. برای درک این موضوع کافی است وارد مسابقات طولانی با Lapهای متعدد شوید و چرخه طلوع و غروب آفتاب را با چشم‌های خود ببیند. جالب است بدانید که همین آب و هوای پویا در راستای گیم‌پلی هم حرکت می‌کند و روی آن تاثیرمی‌گذارد. برای مثال، در شرایط بارانی که آسفالت پیست‌های رانندگی فوق‌العاده خیس شده است، باید تایرهای خود را عوض کنید تا میزان سُر خوردن روی زمین به حداقل برسد. نسخه جدید مجموعه هم که با نام Forza Motorsport خالی شناخته می‌شود، مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد و به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

بازی Project Cars 2

بازی Project Cars 2

  • سال عرضه: ۲۰۱۷
  • توسعه دهنده: استودیو Slight Mad

بازی Project Cars 2 از لحاظ تنوع و گستردگی جدی‌ترین رقیب بازی Forza Motorsport 7 در لیست حساب می‌شود؛ تنها با این تفاوت که واقع گرایی و وجود به عنوان یک شبیه‌ساز را خیلی جدی‌تر می‌گیرد. در این بازی شما باید قبل از هر مسابقه تنظیمات خودرو خود را با توجه به شرایط تغییر دهید و اگر این کار درست صورت نگیرد، ممکن است در حین مقابله با رقیب‌ها ناتوان باشید. حال این مسابقه می‌خواهد رانندگی با ماشین‌های کارتینگ باشد یا سر و صدا کردن با هایپرکارهای میلیون دلاری.

شاید با خود سوال کنید که با توجه به وجود بازی Project Cars 3 چرا به نسخه قدیمی‌تر مجموعه اشاره کردیم؟ پاسخ به شدت ساده است. شماره سوم این فرنچایز بیش‌تر از اینکه یک شبیه‌ساز رانندگی باشد، جریان آثار آرکید را در پیش می‌گیرد و می‌خواهد به یک بازی عامه‌پسند تبدیل شود. فارغ از این موضوع، بازی Project Cars 2 از هر لحاظی بهترین نسخه مجموعه است و اگر به دنبال یک شبیه‌ساز رانندگی خوب می‌گردید، بهتر است به سراغ آن بروید.

بازی iRacing

بازی iRacing

سال عرضه: ۲۰۰۸

توسعه دهنده: استودیو iRacing Motorsport Simulations

داستان بازی iRacing نسبت به سایر گزینه‌های این لیست کمی متفاوت است. اول از همه باید بدانید که این بازی برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ منتشر شده و حدود ۱۴ سال از عرضه آن می‌گذارد. با این حال، مسابقات آنلاین این بازی هنوز هم برگزار می‌شود و لیگ‌های آنلاین آن در بین طرفداران بازی‌های ریسینگ به شدت محبوب است. نکته جالبی که در مورد بازی iRacing وجود دارد این است که برخی از بازیکنان قدیمی آن حالا در مسابقات واقعی رانندگی شرکت می‌کنند و اثر مورد بحث، تاثیر بسزایی در پیشرفت آن‌ها داشته است.

بازی iRacing در طی این مدت و به تدریج گسترده‌تر شده و با وجود گذشت این همه سال، هنوز بازیکنان فعال زیادی دارد. از مسابقات رالی گرفته تا ناسکار و فرمول وان؛ iRacing شما را از لحاظ تنوع هم ناامید نخواهد کرد. البته توجه داشته باشید که برای تجربه این بازی بهتر است از فرمان‌های گیمینگ استفاده کنید تا تجربه بهتری داشته باشید.

بازی F1 2021

بازی F1 2021

  • سال عرضه: ۲۰۲۱
  • توسعه دهنده: استودیو Codemasters

مجموعه F1 استودیو کدمسترز در طی سال‌های اخیر همیشه تجربه عمیقی در بخش Career ارائه داده است. با این حال، بازی F1 2021 تجربه کامل‌تری نسبت به سایر نسخه‌ها است. این بازی شامل یک بخش داستانی غنی و مجزا می‌شود که در طی آن، کنترل یک تیم فرمول وان را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید آن بزرگ‌تر کنید. در این بین مسئولیت همه چیز با شما است؛ از حضور در کنفرانس‌های خبری گرفته تا انتخاب هم‌تیمی‌های مناسب. حال اگر شکست بدی رخ دهد یا مشکل بزرگی به وجود آید، همه انگشت‌ها به سمت شما گرفته خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید بخش Career بازی F1 2021، قابلیت تجربه آن به همراه دوستان است. به عبارتی دیگر، شما می‌توانید از یکی از دوستان خود دعوت کنید تا به اتفاق هم، به تجربه مسابقات هیجان‌انگیز فرمول یک بپردازید. جدا از این موضوع‌ها، اگر عجله زیادی برای ورود به دنیای F1 ندارید، بهتر است تا زمان عرضه نسخه ۲۰۲۲ صبر کنید. بازی F1 2022 در تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

بازی Assetto Corsa Competizione

بازی Assetto Corsa Competizione

  • سال عرضه: ۲۰۱۹
  • توسعه دهنده: استودیو Kunos Simulazioni

اول از همه باید اشاره کنیم که بازی Assetto Corsa Competizione در واقع دنباله بازی Assetto Corsa است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. نسخه اول با اینکه ایده‌های بدیع زیادی داشت و به خوبی از فرمان‌های گیمینگ پشتیبانی می‌کرد، ولی از لحاظ فنی و محتوای تک‌نفره زیاد خوب نبود. اما استودیو Kunos Simulazioni بیکار ننشست و در کنار اصلاح مشکلات نسخه اول با استفاده از به روز رسانی، Competizione را به بهترین شکل ممکن عرضه کرد. این بازی که که در واقع شبیه‌ساز مسابقات استقامتی Blancpain است، بدون شک در بین بهترین بازی‌های شبیه‌ساز ریسینگ کامپیوتر قرار می‌گیرد.

بازی Crew 2

بازی Crew 2

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸
  • توسعه دهنده: استودیو Ivory Tower

پرونده بازی Crew 2 هم تا حدودی شبیه به بازی Forza Horizon 5 است؛ اثری که در عین عرضه به عنوان یک بازی آرکید به واقع‌گرایی و شبیه‌سازی هم نیم‌نگاهی دارد. به عبارتی دیگر، می‌توانیم بازی Crew 2 را در جایی میان آثار آرکید و شبیه‌ساز دسته‌بندی کنیم. این بازی جاه‌طلبانه نقشه‌ای به اندازه ایالات متحده آمریکا دارد که می‌توانید به صورت آزادانه در آن گشت و گذار کرده و به مسابقه دادن بپردازید. علاوه بر ماشین‌ها، بازی Crew 2  اجازه استفاده از قایق، هواپیما و موتور سیکلت را هم به شما می‌دهد تا در کنار جاده‌ها، امکان حرکت در هوا و آب‌ها را هم داشته باشید. در کل اگر به واقع‌گرایی و شبیه‌سازی بیش از حد اهمیت می‌دهید، بهتر است به سراغ سایر گزینه‌های لیست بروید. اما اگر می‌توانید عناصر ریسینگ‌های آرکید را تا حدودی تحمل کنید، Crew 2 هم می‌تواند تجربه لذت‌بخشی باشد.

بازی MotoGP 22

بازی MotoGP 22

  • سال عرضه: ۲۰۲۲
  • توسعه دهنده: استودیو Milestone

مجموعه MotoGP یکی دیگر از فرنچایزهای قدیمی شبیه‌ساز موتور سواری است که مدت زمان زیادی از عرضه جدیدترین نسخه آن نمی‌گذرد. بازی MotoGP 22 که استودیو Milestone وظیفه توسعه آن را برعهده دارد، همان‌طور که مشخص است به شبیه‌ساز مسابقات موتو جی پی می‌پردازد. شما در این بازی می‌توانید چهره‌های شناخته شده این رشته را ببیند و در کنار آن‌ها برای مقام اول بجنگید.

بازی MotoGP 22 یک بخش Career مفصل دارد که در طی آن، باید از Moto 2 و Moto 3 شروع کنید تا به مسابقات MotoGP برسید. در این سه سطح مختلف می‌توانید بیش از ۱۲۰ موتور سوار مختلف را ببینید و در بیش از ۲۰ پیست لایسنس شده متفاوت با آن‌ها به رقابت بپردازید. فقط توجه داشته باشید که بازی MotoGP 22 نسبت به سایر آثار لیست بهترین بازی‌های شبیه‌ساز ریسینگ از سختی بالاتری برخوردار است و می‌تواند در ساعت‌های اولیه شما را حسابی به چالش بکشد.

ما تا اینجای کار به شبیه‌سازهای مختلفی اشاره کرده‌ایم. با این حال آثاری که نام آن‌ها در ادامه آورده می‌شود نیز می‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند:

  • بازی rFactor 2
  • بازی Grand Prix 3
  • بازی RaceRoom Racing Experience

هم‌چنین اگر سونی سیاست عرضه بازی‌های انحصاری پلی استیشن برای پلتفرم پی سی را ادامه دهد، ممکن است در آینده‌ای نزدیک شاهد بازی Gran Turismo 7 برای رایانه‌های شخصی هم باشیم. علاوه بر این، عرضه نسخه جدید Forza Motorsport هم می‌تواند حسابی هیجان‌انگیز باشد و استانداردهای بازی‌های شبیه‌ساز را جا به جا کند.

نظر شما در مورد بهترین بازی‌های شبیه‌ساز ریسینگ کامپیوتر چیست؟ شما به تجربه کدام یک از آثار مذکور پرداخته‌اید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Forza Horizon 5 یک شبیه‌ساز حساب می‌شود؟

در حقیقت، بازی Forza Horizon 5 بیش‌تر شبیه بازی‌های آرکید است. با این حال، می‌توانید با تغییر تنظیمات آن را مانند یک شبیه‌ساز تجربه کنید

۱
بهترین بازی شبیه‌ساز برای مسابقات آنلاین کدام است؟

در حالی که تمامی بازی‌های موجود در لیست بخش آنلاین مجزا خود را دارند، بازی iRacing با کاپ‌ها و تورنومنت‌های هفتگی و مستمر بهترین گزینه خواهد بود

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    از نظر من وقتی حرف از شبیه سازی است بهترین گزینه beamng.drive هست که نمیدونم چرا تو این لیست نبود

    پاسخ دهید