بهترین بازی های ورزشی بر اساس سایت متاکریتیک
سارا هابطی

آشنایی با بهترین بازی های ورزشی براساس سایت متاکریتیک

سارا هابطی 12 خرداد 1401 بدون دیدگاه
2,860 بازدید

شاید شما نیز به خاطر داشتن مسائل مختلف و مشغله‌های کاری، امروزه نتوانید به سراغ ورزش‌های مورد علاقه خود بروید. اما همیشه این مورد را در ذهن خود دارید که چطور می‌توان با این همه مشکلات باز هم ورزش مورد علاقه خود را به طور مثال در دنیای بازی‌های ویدیویی نیز تجربه کنید! در ادامه این مقاله ما قصد داریم بهترین بازی های ورزشی براساس سایت متاکریتیک را مورد بررسی قرار دهیم؛ پس با ما تا آخر این محتوا همراه باشید.

تجربه بهترین بازی های ورزشی براساس سایت متاکریتیک

از گذشته تا به امروز بازی‌های ورزشی طرفداران خاص خود را داشته اند، به طوری که شما می‌توانید در سراسر این دنیای گسترده افراد زیادی را پیدا کنید که عاشق یک سبک از بازی‌های اسپورت باشند. مثلا فردی علاقه‌مند به تجربه ورزش تنیس است، پس به سراغ بازی‌هایی که می‌توانند بهترین حس یک تنیس باز را به او بدهند، می‌رود.

به طور کلی بازی‌های سبک ورزشی راه بسیار طولانی را طی کرده‌اند تا توانسته‌اند به موفقیت‌های امروزی خود دست پیدا کنند. از این رو ما قصد داریم شما را با بهترین بازی های ورزشی براساس سایت متاکریتیک که شگفتی‌های بسیار زیادی را در این سبک ایجاد کردند، آشنا کنیم. ناگفته نماند که تمامی آثاری که ما در این مقاله ذکر می‌کنیم تماما به انتخاب سایت امتیاز دهی متاکریتیک بوده و تیم پارسی گیم هیچ دخالتی در این امر ندارد.

بازی EA Sports UFC 4

بازی EA Sports UFC 4

در سال 2020 بود که نسخه چهارم سری بازی های EA Sports UFC برای پلتفرم های کنسول‌های اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ عرضه شد و توجه طرفداران را به خود جلب کرد. بازی در جایگاه خود دارای ایرادات بسیاری است، اما می‌تواند بازیکنان را از نظر گرافیک و چهره کاراکترها راضی نگه دارد.

در این نسخه حالت Career mode قرار گرفته و قابلیت دیگری به نام سیستم grapple assist جدید به آن اضافه شده است تا بازیکنان دچار سردرگمی نشوند و بتوانند راه خود را در زمان شکست پیدا کنند. با این‌که همچنان مشکلات بازی مانند نسخه‌های قبلی پا برجاست، اما بدون نیاز به رقیبی می‌توان گفت که در میان گیمرها اثر EA Sports UFC 4 به عنوان پادشاه ورزش‌های رزمی به حساب می‌آید.

  • سال انتشار: 2020
  • نمره متاکریتیک: 82

بازی Fight Night Round 4

بازی Fight Night Round 4

به طور کلی شرکت EA Sports در دهه 2000 از نظر ارائه بازی‌های ورزشی کولاک کرد و توانست طرفداران را با سبک و زیر سبک‌هایی از ورزش آشنا کند که تا آن زمان کاری غیر قابل انجام بود. نسخه چهارم فرانچایز Fight Night در سال 2009 توانست با ایجاد کاراکترهای مختلف، حس قرار گرفتن در رینگ بوکس را برای مخاطبان شبیه‌سازی کند.

بازی Fight Night Round 4 در بهترین حالت ثابت کرد که لیاقت کسب امتیاز 88 از متاکریتیک را داشته و به خوبی توانست بر روی پلی‌استیشن 3 اجرا شود. این بازی اولین اثری بوده که حالت Legacy که یک حالت فوق حرفه‌ای است را دارا بود. علاوه بر این اولین بازی بود که کلاس‌های Flyweight و Bantamweight را به مخاطبان ارائه می‌کرد. به طور کلی بیش‌ترین تحسین‌های این بازی به خاطر گیم پلی بسیار پیشرفته آن بوده است که با کمک موتور جدید بازی‌سازی در آن زمان اتفاق افتاد.

  • سال: 2009
  • متاکریتیک: 88

بازی FIFA Soccer 12

بازی FIFA SOCCER 12

با احترام به تمامی طرفداران سری بازی‌های PES، شخصا معتقدم بازی‌های FIFA SOCCER (فیفا) از نظر کیفیت و گرافیک کمی بالاتر از آثار PES به مخاطبان ارائه می‌شوند. با بررسی‌های بسیار بالاخره تصمیم گرفتیم بازی زیبا و پرطرفدار FIFA SOCCER 12 که در سال 2011 توانست امتیاز 90 را از سایت متاکریتیک دریافت کند را در لیست بهترین بازی های ورزشی براساس سایت متاکریتیک قرار دهیم.

به جرات می‌توان گفت که سازندگان از بهترین عملکرد خود در این بازی برای ارائه یک گیم پلی و کیفیت بالا استفاده کرده‌اند تا بتوانند طرفداران را از خود راضی نگه دارند. بدون هیچ صحبتی تنها پیشنهاد می‌کنیم اگر تا به حال این بازی را تجربه نکردید، همین حالا می‌توانید با دوستان خود به تجربه آن بنشینید و از انجام این بازی لذت ببرید.

  • سال: 2011
  • نمره متاکریتیک: 90

بازی Virtua Tennis

بازی Virtua Tennis

یکی از بهترین بازی‌های ورزشی که شما می‌توانید در آن به عنوان یک تنیس باز بازی کنید، اثر شگفت‌انگیز Virtua Tennis است. اولین نسخه از این بازی در سال 2000 برای Dream cast ساخته شده که البته با استقبال بسیار زیاد از سمت طرفداران روبرو شد. بازار بازی‌های ویدیویی تنیس به‌طور شگفت‌انگیزی در حال حاضر اشباع شده است، با این وجود هنوز نام اثر Virtua Tennis در میان آن‌ها می‌درخشد. این بازی در Dream cast از نظر گرافیک، گیم پلی و کیفیت بالای خود مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. بازیکنان با انجام این بازی می‌توانند خودشان را به عنوان یک تنیس باز حرفه‌ای ببینند و به رویای خود به عنوان یک تنیس باز برسند.

  • سال: 2000
  • نمره متاکریتیک: 92

بازی Madden NFL 2004

بازی Madden NFL 2004

به طور قابل توجهی می‌توان گفت بازی هیجان‌انگیز Madden NFL در سال 2004 توانست با گرافیک و هیجان منحصر به فردش مخاطبین بسیار زیادی را به سمت خود سوق دهد. این اثر یکی از سری بازی Madden به شمار می‌آید که با جهش‌های موفقیت‌آمیز خود توانست نامی از خود به عنوان بهترین بازی ورزشی در سال 2004 به جای بگذارد. سری بازی‌های Madden توسط شرکت بزرگ EA ساخته شده و این شرکت در دهه 2000 سری بازی‌های ورزشی دیگری مانند سری‌های Madden، Tiger Woods PGA Tour و FIFA را روانه دنیای بزرگ گیم کرد.

در کل اگر بخواهیم حساب کنیم بازی Madden NFL توانست در دوران عرضه خود طرفداران بسیاری زیادی از نظر ارائه گیم پلی جدید و جالب به خود جلب کند و تمامی این موفقیت‌ها با کسب امتیاز 94 از سایت متاکریتیک تکمیل شد. توجه داشته باشید که سری بازی Madden در سال‌های 2002 و 2004 توانست بهترین عملکرد را از خود نشان دهد و هر دو این آثار با امتیاز بسیار بالای سایت متاکریتیک روبرو شدند.

  • سال: 2004
  • نمره متاکریتیک: 94

بازی Tony Hawk's Pro Skater 4

بازی Tony Hawk’s Pro Skater 4

یکی دیگر از آثاری که مانند فرنچایز محبوب و جالب توجه سری بازی Madden توانست موفقیت‌های بسیار زیادی را از آن خود کند، سری بازی Tony Hawk’s Pro Skater است. نسخه چهارم این فرنچایز در سال 2002 طرفداران را به یکبار شوکه کرد و افتخارات بسیار زیادی برای سازندگان خود با امکانات منحصر به فرد خود به دست آورد. بازی Tony Hawk’s Pro Skater 4 در ابتدای اکتبر سال 2002 عرضه شد و به نوعی آخرین اثری بود که توانست امتیازات بالایی کسب کند.

متاسفانه نسخه پنجم بازی Tony Hawk’s Pro Skater در سال 2015 یک فاجعه به تمام معنا بود. اگر دوست دارید تجربه یک اسکیت باز حرفه‌ای را داشته باشید و هیجانات بسیار زیادی را احساس کنید، پیشنهاد ما تجربه اثر Tony Hawk’s Pro Skater 4 است. این بازی علاوه بر اینکه گیم پلی روان، گرافیک قابل قبول را به مخاطب ارائه می‌دهد، می‌تواند بازیکن را با موسیقی شنیدنی خود همراه کند.

  • سال: 2002
  • نمره متاکریتیک: 94

بازی ISS Pro Evolution

بازی ISS Pro Evolution

سومین ورودی از سری بازی ISS Pro، اثر بامزه و موفق ISS Pro Evolution است که در سال 1999 به صورت انحصاری بر روی پلتفرم پلی استیشن 1 عرضه شد. همانطور که احتمالا می‌دانید این سری بازی هیجان‌انگیز را شرکت بزرگ و بسیار معروف Konami توسعه داده و در سال‌های متعدد به ساخت ادامه این سری از آثار ادامه داد.

اخیرا کونامی با عرضه فاجعه بار eFootball بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و با این عنوان با امتیاز 29 به یک شکست بزرگ برای این شرکت تلقی شد. بازی جدید ISS Pro Evolution به خاطر این در سال 1999 بسیار مورد توجه قرار گرفت که برای اولین بار توانسته بود قابلیت یا حالت Master League که به نوعی امضای این فرنچایز به حساب می‌آمد به مخاطبان ارائه کند. این نسخه از بازی در آن سال غوغایی به پا کرد و توانست تمامی طرفداران در هر سنی را به خود جلب کند.

  • سال: 1999
  • متاکریتیک: 94

بازی Super Stickman Golf 3

بازی Super Stickman Golf 3

اگر فردی هستید که تنها به هیجان و تجربه یک اثر دلنشین اهمیت می‌دهید و گرافیک و باقی مسائل برای شما چندان از اهمیت بالایی برخوردار نیستند، پیشنهاد می‌کنیم حتما اثر Super Stickman Golf 3 را تجربه کنید. بازی‌هایی که در این سبک هستند و تنها بازیکن را براساس چهره‌های بصری خوش رنگ و لعاب به سمت خودشان سوق می‌دهند، بسیار انگشت شمار هستند. اثر جالب Super Stickman Golf 3 به جای اینکه یک نسخه AAA کنسول خانگی از یک استودیو بزرگ و معروف باشد، یک اثر موبایلی از استودیوی مستقل Noodlecake Studios است.

با اینکه در نگاه اول بازی بسیار ساده و بچهگانه به نظر برسد، اما مطمئن باشید با کمی تجربه آن کاملا نظرتان تغییر پیدا خواهد کرد. از همین ابتدا بگوییم که بازی کاملا اعتیاد آور است و بازیکن را ساعت‌ها بدون هیچ خستگی با خود همراه می‌کند. شما می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای از لحاظ داشتن سخت افزار بالا و موارد دیگر، این اثر را بر روی گوشی‌های هوشمند خود تجربه کنید. اگر به ورزش گلف علاقه دارید، همین الان به سراغ این اثر بروید.

  • سال: 2011
  • نمره متاکریتیک: 95

بازی Madden NFL 2003

بازی Madden NFL 2003

سری بازی‌های فوتبال آمریکایی، شاید از سری آثاری باشد که طرفداران کمتری در کشور ایران داشته، اما امکان ندارد گیمرها لحظه‌ای از تجربه این بازی دریغ کنند. ما در سال‌های مختلف شاهد بازی‌های فوق‌العاده زیبایی از جمله PES و FIFA که فوتبال را به بهترین شکل به خورد گیمرها می‌دهند، هستیم. بازی از انیمیشن و حرکات قابل توجهی برخوردار بوده و بازیکنان می‌توانند از تجربه این اثر لذت ببرند. اثر Madden NFL در سال 2003 از آخرین عنوان سری بازی Madden به حساب می‌آید که توانست با کسب امتیاز 95 از سایت متاکریتیک توجه بسیاری را به خود جلب کند.

موفقیت این سری از بازی‌ها در سال‌های متوالی نشان دهنده این بود که شرکت EA Sports در دهه 2000 چقدر توانست چشمگیر عمل کند. و پاسخی برای این سوال، چرا امروزه بازیکنان از عملکرد حال حاضر شرکت EA Sports ناراضی هستند؟ بازی Madden NFL اولین سری از این فرنچایز بود که در سال 2003 دارای EA Trax بوده و حالت Mini Camp را نیز به طرفدارن معرفی کرد.

  • سال: 2003
  • نمره متاکریتیک: 95

بازی Out of the Park Baseball

بازی Out of the Park Baseball

اثر Out of the Park Baseball در سال 2007 به خاطر یک قابلیت بسیار جدید و هیجان‌انگیز موفق به کسب امتیاز شگفت‌انگیز 96 شد. این قابلیت جدید به این صورت بود که شما به عنوان بازیکن هدایت‌کننده تیم بودید و دستورات و الگوهای پیروزی را برای تیم خود ترسیم می‌کردید. مثل یک مدیر یا مربی که باید در جایگاه اصلی تیم را هدایت کند، بازیکن باید تیم خود را منظم و برای کسب یک پیروزی ارزشمند آماده کند. در آن زمان این ایده بسیار نوآورانه و هیجان‌انگیز بود به طوری که تمامی گیمرها وسوسه می‌شدند برای لحظه‌ای این اثر را تجربه کنند. آیتم و امکاناتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید به عنوان یک مربی از آن‌ها برای کسب پیروزی، بهترین بهره را ببرید.

  • سال: 2007
  • نمره متاکریتیک: 96

بازی NFL 2K1

بازی NFL 2K1

همانطور که گفتیم در دهه سال 2000 بازی‌های فوتبال آمریکایی تمامی آثار سبک ورزشی را در محاصره خود قرار داده بودند و یکی پس از دیگری از سایت متاکریتیک امتیاز بالایی دریافت می‌کردند. بازیکنان اثر شاهکار NFL 2K1 با امتیاز 97 را با آثار معروف و پرطرفدار Super Mario Galaxy، Grand Theft Auto 5 و The Legend of Zelda: Breath of the Wild برابر می‌دانند. بازی NFL 2K1 در سپتامبر 2000 به طور انحصاری در Dream cast منتشر شد و توسط Visual Concepts توسعه یافت. البته ناگفته نماند که این اثر جایزه‌های بسیاری از جمله GameSpot’s Dreamcast Game of the Year را توانست از آن خود کند.

  • سال: 2000
  • نمره متاکریتیک: 97

بازی Tony Hawk's Pro Skater 2

بازی Tony Hawk’s Pro Skater 2

تنها و تنها دو امتیاز تا دستیابی به امتیاز 100 بازی شاهکار Tony Hawk’s Pro Skater 2 در سال 2000 کم داشت. اگر شما نیز از علاقه‌مندان به اسکیت بورد باشید، قطعا همین حالا صدای خراشیده شدن زمین و حرکت اسکیت بورد بر روی آسفالت خیابان‌ها را می‌شنوید. نسخه دوم بازی Tony Hawk’s Pro Skater از تمامی جهات حرف اول را می‌زند و در سال 2000 توانست گیمرها را با تمامی جهش‌های گرافیکی و گیم پلی خود همراه کند. این اثر به قدری معروف شد که در سال 2006 برای سیستم عامل اندروید و در سال 2010 برای iOS عرضه شد.

امتیاز 98 این بازی منجر شد تا طرفداران آن را با آثار شاهکار Grand Theft Auto 4 و SoulCalibur برابر بدانند با اینکه از نظر سبک، هیچ شباهتی به هم نداشتند. بازی Tony Hawk’s Pro Skater 2 با استفاده از پایه و اساس قدرتمند نسخه اول خود و بهبود بخشیدن و اضافه کردن حالت مختلف به یک شاهکار ورزشی تبدیل شود. ناگفته نماند که دو بازی اول Pro Skater اخیراً در Pro Skater 1 + 2 توسط Tony Hawk بازسازی شدند که بهترین راه برای انجام بازی‌های کلاسیک امروزی است.

  • سال: 2000
  • نمره متاکریتیک: 98

در این نقطه به پایان مقاله بهترین بازی های ورزشی براساس سایت متاکریتیک می‌رسیم امیدواریم از خواندن این محتوا لذت برده باشید. ما در این محتوا از تمامی بازی‌های ورزشی که توانسته‌اند بهترین امتیاز را از سایت معروف و پرطرفدار متاکریتیک دریافت کنند، سخن گفتیم. در نهایت مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.

منبع: gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی در سال 2007 توانست با ایده نوآورانه خود گیمرها را شگفته زده کند؟

بازی Out of the Park Baseball این قابلیت جدید به این صورت بود که شما به عنوان بازیکن هدایت‌کننده تیم بودید و دستورات و الگوهای پیروزی را برای تیم خود ترسیم می‌کردید. مثل یک مدیر یا مربی که باید در جایگاه اصلی تیم را هدایت کند، بازیکن باید تیم خود را منظم و برای کسب یک پیروزی ارزشمند در این بازی آماده کند. در آن زمان این ایده بسیار نوآورانه و هیجان‌انگیز بود.

۱
کدام بازی بر روی سیستم عامل اندروید قابل اجرا است؟

اثر جالب Super Stickman Golf 3 به جای اینکه یک نسخه AAA کنسول خانگی از یک استودیو بزرگ و معروف باشد، یک اثر موبایلی از استودیوی مستقل Noodlecake Studios است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.