Call of Duty Players
یحیی رحیمی

کالاف دیوتی 50‌ میلیون نفر بازیکن در سال گذشته از دست داده است

یحیی رحیمی 6 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
254 بازدید

در حالی که امید برای موفقیت نسخه جدید مجموعه کالاف دیوتی به نام Call of Duty Modern Warfare 2 زیاد است؛ طرفداران قدیمی دل خوشی از تصمیمات اخیر اکتیویژن و کیفیت بازی‌های اخیر ندارند و بیش از 50‌ میلیون نفر از بازی‌کنان در سال گذشته میلادی این فرنچایز را کنار گذاشته‌‌اند.

بنابر آخرین اخبار بازی، میزان انتقادات و گلایه‌ها از بازی‌های کالاف دیوتی از سال گذشته میلادی و پس از انتشار Call of Duty Vanguard اوج گرفت. افت کیفیت بازی کالاف دیوتی وارزون و ترک این بازی بتل رویال توسط استریمرهای حرفه‌ای باعث شد تا بسیاری نسبت به این بازی‌ها دلسرد شوند. افزودن باندل‌هایی مانند گودزیلا و کینگ کونگ به وارزون، موج دیگری از انتقادات را برانگیخت. اکتیویژن مدتی پیش از پیوستن 150 میلیون نفر بازی‌کن در ماه به فرنچایز کالاف دیوتی خبر می‌داد و این روند از سال گذشته تغییر بسیار زیادی داشته است.

بر اساس اولین گزارش مالی سرمایه‌گذاران اکتیویژن در سال 2022، تعداد بازی‌کنان کالاف دیوتی با شیب ثابتی از سال 2021 تابه‌حال افت کرده است. این فرنچایز تنها در یک سال، پنجاه میلیون بازی‌کننده فعال از دست داده است. سرعت افت تعداد بازی‌کنان Call of Duty زنگ خطری برای مدیران اکتیویژن است که اگر سریع‌تر دست نجنباند و تغییراتی در این بازی ایجاد نکند، احتمال افت شدیدتر نیز وجود دارد.

بازیکنان کالاف دیوتی Call of Duty

افت تعداد بازیکنان کالاف دیوتی

افت تعداد بازیکنان کالاف دیوتی در این مجموعه بی سابقه بوده است و هیچ‌گاه پنجاه میلیون نفر در طی یک سال، این بازی را ترک نکرده‌اند. انتشار بازی وارزون در سال 2020 کمک شایانی به این فرنچایز کرد؛ اما تصمیمات اشتباه در مورد موتور بازی و آپدیت‌های حجیم و باگ‌های متعدد باعث شد تا بازی‌کنان قدیمی، دل از این اثر بتل رویال بکنند. برای نمونه یکی از استریمرهای تیم FaZe مدت‌هاست رو به اپکس لجندز آورده است. از آنجایی که وارزون یک بازی رایگان است، همین نکته روی میزان ترک بازی‌کنان تأثیر گذاشته است.

اکتیویژن در حال آماده‌سازی برای معرفی Modern Warfare 2 است و همچنین کالاف دیوتی وارزون 2 با موتور تازه‌ای ساخته می‌شود. استودیو Infinity Ward در مطلب تازه‌ای به کیفیت موتور جدید اشاره کرده و معتقد است که اکثر مشکلات فعلی از جمله حجم آپدیت وارزون حل می‌شوند. اگرچه وضعیت این بازی تیراندازی اول‌شخص چندان مناسب نیست؛ اما این اثر همچنان طرفداران خود را دارد و بازی مانند کالاف دیوتی موبایل میزبان ده‌ها میلیون نفر به صورت ماهانه است. نظر شما در مورد وضعیت فعلی این فرنچایز چیست؟

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.