بازی Call of Duty Vanguard
یحیی رحیمی

Vanguard بدترین شروع چهارده سال اخیر Call of Duty‌ را رقم زد

یحیی رحیمی 24 آبان 1400 1 دیدگاه
2,628 بازدید

گروه GameIndustry با انتشار آمار فروش بازی Call of Duty Vanguard در کشور انگلستان، خبر از کاهش فروش 40 درصدی بازی نسبت به نسخه‌ی سال پیشین داد. بازی Call of Duty Black Ops Cold War شروع بهتری نسبت به ونگارد داشته که با انتقادات زیادی از لحاظ داستانی و گیم پلی همراه است. افت فروش بازی باعث شده تا ونگارد، یکی از بدترین‌ شروع‌ها در تاریخ این مجموعه را تجربه کند. همراه اخبار بازی در پارسی گیم باشید.

تنها بازی Call of Duty Modern Warfare که دوران مدرن مجموعه‌ی کالاف دیوتی را رقم زد، فروش کمتری نسبت به Vanguard در هفته‌ی اول داشته است. این آمار توسط رسانه‌ی VGC گزارش داده شده است و نشان‌دهنده‌ی آن است که طرفداران این مجموعه، بازگشت بازی به جنگ جهانی دوم را اتفاق خوشایندی ندانسته‌اند و چندان استقبالی از آن نکرده‌اند.

در صورتی که آمار فروش Vanguard را با اولین نسخه از بلک آپس که سال 2010 منتشر شد، مقایسه کنیم؛ خواهیم دید که تازه‌ترین نسخه از مجموعه‌ی کالاف دیوتی، 200 درصد کمتر به فروش رفته است. حتی نسخه‌ی Ghost که ضعیف‌ترین کالاف دیوتی از نظر طرفداران به شما می‌رود، عملکرد بهتری داشته و 52 درصد بیشتر فروخته است. Infinite Warfare که دیگر بازی جنجالی این فرنچایز محسوب می‌شود، 16 درصد عملکرد بهتری در هفته‌ی اول داشته است. در زیر نگاهی به پرفروش‌ترین کالاف دیوتی‌ ها در هفته‌ی اول بیندازید:

 

  1. Black Ops (2010)
  2. Modern Warfare 3 (2011)
  3. Modern Warfare 2 (2009)
  4. Black Ops 2 (2012)
  5. Advanced Warfare (2014)
  6. WWII (2017)
  7. Black Ops 3 (2015)
  8. Ghosts (2013)
  9. Modern Warfare (2019)
  10. Black Ops Cold War (2020)

 

فروش Vanguard

دلیل شروع ضعیف Vanguard چیست؟

یکی از فاکتورهایی که باعث عملکرد ضعیف Call of Duty Vanguard شده است، انتشار آن هنگام تغییر نسل است. اگرچه یک سال از شروع نسل نهم کنسول‌ها و عرضه‌ی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری می‌گذرد؛ اما افراد زیادی موفق به خرید این کنسول‌ها نشده‌اند و نیاز است که پشتیبانی مناسبی از نسل هشتم به عمل آید. در سوی دیگر حریفان قدری مانند Battlefield 2042 و Halo Infinite باعث پخش شدن طرفداران شوترهای اول‌شخص میان عناوین مختلف شده است. برای نمونه Cold War هیچ رقیبی در سال گذشته نداشت.

محبوبیت بازی Warzone نیز باعث شده تا بسیاری از تجربه‌ی بخش چند نفره دست بردارند و بدون پرداخت هزینه، یکی از بهترین بازی‌های بتل رویال موجود را تجربه کنند. بازی Call of Duty Mobile نیز عملکرد مناسبی نشان داده و تابه‌حال 500‌ میلیون بار دانلود شده است. پخش بازی‌کنان میان نسخه‌های موجود، تأثیر زیادی روی فروش Vanguard داشته است. بررسی گزارش مالی سه ماه پیشین اکتیویژن، نشان می‌دهد که تعداد بازی‌کنان این اثر محبوب، نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته افت کرده است.

اکتیویژن به منظور بهبود محتوای کالاف دیوتی، تمامی استودیوهای تحت مالکیت را مجبور به کار روی بازی کرده‌ است. برای نمونه بخش زامبی Vanguard توسط Treyarch ساخته شده و وارزون نیز توسط Raven Software آپدیت می‌شود. خبرهایی در مورد نسخه‌ی بعدی شنیده می‌شود و احتمالاً دنباله Modern Warfare در دست‌ساخت است. نظر شما در مورد شروع نامناسب ونگارد چیست؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    شهاب

    مهمان

    سلام به مدیر سایت .
    مطالبی که میگذارید خیلی خوبه اما یه مشکلی که هست توی سرچ گوگل سر فصلی که نشون میده اصلا خوب نیست.به علت چپ نویس بودن انگلیسی و راست نویس فارسی.

    پاسخ دهید