بازی هایی که در آن نقش یک هیولا را خواهید داشت
سارا هابطی

بازی هایی که در آن نقش یک هیولا را خواهید داشت

سارا هابطی 5 اردیبهشت 1401 7 دیدگاه
14,834 بازدید

هیولا، واژه‌ای است که از کودکی تا به امروز شنیده‌ایم؛ از هیولاهای زیر تخت تا آن‌هایی که همیشه فکر می‌کردیم درون کمد اتاق پنهان شده‌اند و هر لحظه ممکن است به سراغمان بیایند. ما در این مقاله می‌خواهیم حس هیولا بودن در بازی‌ها را به دست بیاوریم و اصلا ببینیم این حس چه مزه‌ای دارد؟ با ما همراه باشید.

تجربه همراهی با هیولاها در بازی های ویدیویی

شاید ما مفهوم دقیقی از واژه هیولا نداشته باشیم؛ زیرا از کودکی به ما گفته شد که هیولاها موجودات ترسناک و خبیثی هستند که تنها قصد از بین بردن و ترساندن آدم‌ها را دارند. اما شخصا فکر می‌کنم تمامی هیولاها چه بد چه خوب، در وجود انسان‌ها قرار دارند و هر فردی با توجه به هیولای درونی خود مسیر زندگی را پیش می‌برد.

از این موضوع که بگذریم، ما در اکثر بازی‌ها به عنوان قهرمان یا همان پروتاگونیست بازی ظاهر می‌شدیم و باید دنیایی را از انواع و اقسام موجودات خبیث و ترسناک نجات می‌دادیم. اما چند لحظه صبر کنید؛ اگر نقش آنتاگونیست یا همان شخصیت شرور داستان در بازی‌ها را داشتیم آن وقت چه اتفاقی می‌افتاد؟ تا به حال به این موضوع جذاب که نقش یک هیولا در بازی را داشته باشید، فکر کردید؟

ما قصد داریم در این مقاله از بازی‌هایی صحبت کنیم که شما را در نقش یک شخصیت شرور یا یک هیولا قرار می‌دهند تا دید افراد را از نظر یک موجود خبیث به دنیا بسنجند. اگر کنجکاوید بدانید اوضاع دنیا، زمانی که در نقش یک آنتاگونیست هیولا هستید چقدر تغییر پیدا خواهد کرد با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

بازی Dead By Daylight

Dead By Daylight

اگر دوست دارید شانس خود را برای تبدیل شدن به یک قاتل بی رحم و خوفناک امتحان کنید، تجربه بازی Dead By Daylight را به هیچ عنوان از دست ندهید. مشخصا بازی‌هایی که می‌توانید در نقش یک قاتل ظاهر شوید، بسیار وسوسه‌کننده و جذاب هستند. زمانی که شخصیت قاتل را انتخاب می‌کنید بازی در برابر شما لیستی از انواع و اقسام قاتل‌ها با چهره‌های ترسناک و جالب قرار می‌دهد.

هر قاتلی دارای قابلیت و ویژگی‌های منحصر به فرد است و همچنین از سلاح مخصوص خود برای سلاخی کردن قربانیان استفاده می‌کند. تماشای فرار قربانیان و جنب و جوش آن‌ها برای پیدا کردن راه فرار بسیار سرگرم‌کننده و البته لذت‌بخش است. اگر به بازی‌های سبک اسلشر و خشونت بالا علاقه دارید، این بازی کاملا گزینه مناسبی برای تجربه یک اثر فوق‌العاده هیجان‌انگیز است.

بازی Vampyr

Vampyr

مکیدن خون انسان‌ها، جاودانگی، زندگی در تاریکی شب از مزایای یک خون‌آشام است؛ واقعا چه کسی دوست ندارد این قابلیت‌ها را داشته باشد؟ شما در بازی Vampyr کنترل شخصیتی را برعهده می‌گیرید که در جنگ جهانی اول به عنوان یک پزشک ماهر به افراد مختلف در جبهه‌های جنگی کمک می‌کرده، که براساس اتفاقات مرموز، به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود. در بازی شما دو تا انتخاب دارید؛ دوست دارید به یک خون‌آشام که یک هیولای تمام عیار و قدرتمند است تبدیل شوید یا یک انسان خوب که سعی دارد به تمامی مردم بیمار شهر کمک کند؟

به طور کلی بازی به شما آزادی عمل بسیار زیادی می‌دهد، به طوری که بتوانید خودتان شخصیت مورد نظرتان را پرورش دهید. روایت داستانی بازی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که تمامی اختیار تصمیمات مهم شخصیت اصلی را به خود شما واگذار می‌کند. توصیه می‌کنیم حتما این اثر فوق‌العاده هیجان‌انگیز را تجربه کرده تا حس یک خون‌آشام را درون خود تجربه کنید.

بازی Lucius

Lucius

در بازی Lucius دقیقا جایی که شما در حال تصمیم‌گیری میان خیر و شر هستید، به‌گونه‌ای شما را به سمت کارهای شیطانی هدایت می‌کند که در آخر اصلا متوجه نشوید چگونه به یک انسان ترسناک تبدیل شده‌اید. به نظر شما چگونه می‌توان یک پسر شیطانی که به طور کامل تمامی خون و نژادش از نسل شیطان است را به سمت کارهای خیر هدایت کرد؟ ایده یک پسربچه یا دختر بچه شیطانی در بازی و فیلم‌های ترسناک بسیار شایع است، به طور مثال اگر مجموعه فیلم‌های ترسناک insidious، به خصوص نسخه اول فیلم را دیده باشید، قطعا متوجه منظور ما خواهید شد.

در بازی Lucius شما نقش یک پسر بچه شیطانی را دارید که باید خانواده خود را به بدترین حالت‌های ممکن به قتل برساند. این بازی به طور کامل وجود یک موجود شیطانی درون ذات یک پسربچه را برای مخاطب معنا کرده و همچنین بازیکن را برای انجام هر کار شیطانی آماده می‌کند. هر کار خوفناکی که Lucius (اسم پسربچه شیطانی) انجام می‌دهد با برنامه‌ریزی دقیق برای جلوگیری از هر گونه گرفتار شدن به دست خانواده را دارد. تصور اینکه یک پسر بچه شیطانی چه بلاهایی می‌تواند سر خانواده خود بیاورد بسیار هیجان‌انگیز و البته ترسناک است. این بازی اکشن خاصی ندارد و بازیکن می‌تواند با حل کردن پازل‌های موجود در بازی ساعت‌ها سرگرم شود.

بازی Aliens Vs Predator

Aliens Vs Predator

در حالی که بازی Aliens Vs Predator یک بازی بسیار قدیمی برای پلتفرم ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 بوده، اما تا به امروز طرفداران آن را به یک اثر به یادماندنی در ذهن خود نگه داشته‌اند. بازیکنان می‌توانند در بازی Aliens Vs Predator به عنوان شخصیت مثبت و منفی به مبارزه با دشمنان بپردازند. بیگانگان از گذشته تا به حال جزء دشمنان اصلی انسان‌ها به‌شمار می‌آیند و روزی ممکن است آن‌ها به این کره خاکی حمله کرده و تمامی نسل بشر را از بین ببرند.

در این بازی شما می‌توانید سه شخصیت به عنوان بیگانه، یک تفنگدار دریایی و یک شکارچی را انتخاب کنید که هر کدام داستان متفاوتی را بیان می‌کنند. بازیکن در بازی می‌تواند براساس خواسته خود شخصیت منفی و مثبت را انتخاب کند. البته که شخصیت‌های منفی و معروف زیادی در این بازی حضور دارند که احتمالا شما را در انتخاب میان شخصیت منفی و مثبت به شک می‌اندازند. اگر شخصیت منفی را انتخاب کنید، بازی با تمام توان خود سعی می‌کند بهترین حس را از یک شخصیت شرور و منفی به شما انتقال دهد.

بازی The Wolf Among Us

The Wolf Among Us

استودیو Telltale Games یکی از استودیوهای بسیار خاص با خلق آثاری حیرت‌انگیز است. این استودیو به طور کلی دیدگاه منحصر به فردی به تمامی موضوعات دارد. استودیو Telltale Games می‌تواند براساس نگاه خود به آثار مختلف شاخه و برگ اضافه کند و آن‎‌ها را به نوبه خود گسترش دهد.

یکی از خاص‌ترین و زیبا‌ترین آثاری که این استودیو توانست خلق کند بازی فوق‌العاده The Wolf Among Us بود. بازی The Wolf Among Us اقتباسی از سری کمیک‌های Fables به نویسندگی Bill Willingham است که توسط کمپانی DC انتشار پیدا کرده است. به طور کلی وقتی صحبت از آثار استودیو Telltale Games می‌شود، سریعا به یاد ایپزودهای هیجان‌انگیز و پر از انتخاب‌های سخت، گرافیک زیبا و خط داستانی آثار این استودیو می‌افتیم.

در این بازی هم شما براساس تصمیماتی که می‌گیرید، می‌توانید به یک شخصیت مثبت یا منفی تبدیل شوید. شما در بازی نقش Bigby که به عنوان یک گرگ بد ذات در شهر شناخته می‌شود، قرار می‌گیرید. براساس اتفاقات ناگوار در شهر، فردی به قتل می‌رسد و Bigby باید تحقیقاتی انجام دهد و منشاء اصلی این قتل وحشتناک را پیدا کند. خبر خوب اینجاست که نسخه دوم بازی خوشبختانه در دست توسعه است و ما می‌توانیم به زودی با Bigby و دوستانش با یک ماجراجویی دیگر همراه شویم.

بازی Maneater

Maneater

تصور نقش کوسه در این دنیای شگفت‌انگیز می‌تواند بسیار جالب و البته خنده‌دار باشد. همانطور که می‌دانید کوسه‌ها شکارچی‌های اقیانوس‌ها و دنیای فوق‌العاده زیبای زیر آب هستند. تقریبا دو سالی از عرضه بازی Maneater می‌گذرد؛ با این حال در این بازی شما می‌توانید نقش یک بچه کوسه که شکارچیان غیرقانونی مادرش را به قتل رسانده‌اند را ایفا کنید.

در این عنوان شما می‌توانید انتخاب کنید که یک کوسه گوشت‌خوار (گوشت انسان‌ها) باشید یا کوسه‌ای که تنها موجودات مورد نیاز خود را می‌خورد (تصور کنید کوسه‌ها گیاه‌خوار شوند). بازی از لحاظ جزئیات و گرافیک فنی بسیار با استانداردهای امروزی فاصله دارد و موجب نارضایتی بسیاری از طرفداران شده است. متاسفانه این بازی با ایده‌ کاملا جدید و جالب خود پتانسیل تبدیل شدن به یک بازی موفق و ساختارشکن را داشت، اما با مشکلات فنی فراوان نتوانست جایگاه اصلی خود را به دست بیاورد.

بازی Destroy All Humans

Destroy All Humans! Remake

اگر به دنیال یک بازی سرگرم‌کننده، خنده‌دار و هیجان‌انگیز می‌گردید که تنها چند ساعتی شما را در نقش یک بیگانه فضای قرار دهد، بازی Destroy All Humans کاملا گزینه مناسبی است. زمانی که بازی برای اولین بار در نسل 6 روی پلتفرم پلی استشین 2 و ایکس باکس عرضه شد، توانست ایده جدیدی را به طرفداران ارائه کند. ریمیک بازی Destroy All Humans به خوبی توانست طرفداران قدیمی خود را راضی نگه دارد و همچنین خاطرات نوستالژی گذشته را تازه کند.

هدف بیگانه کوچک ما این است که DNA انسان‌ها را برای تکثیر گونه خود (آخر چگونه!!) از روی زمین جمع کند. در این اثر شما لزوما نمی‌توانید به عنوان یک شخصیت شرور و وحشتناک بازی کنید؛ اما ویران کردن کلی سیاره در جایگاه خود می‌تواند جالب باشد. اگر به بازی‌های سبک فانتری با المان‌های نقش‌آفرینی در حالت سوم شخص علاقه دارید، این بازی می‌تواند گزینه‌ای مناسب و در عین حال بسیار سرگرم‌کننده باشد.

بازی Carrion

Carrion

یکی دیگر از بازی‌هایی که شما را در نقش یک هیولا تمام عیار و بی رحم قرار می‌دهد، بازی Carrion است. این بازی برخلاف دیگر هم سبک‌های خود دارای تفاوت‌هایی است که از همان نگاه اول مطمئنا متوجه آن‌ها خواهید شد. همه چیز از یک کپسول آزمایشی که آماده خارج شدن از یک آزمایشگاه هسته‌ای بود، شروع شد. موجودی آزمایشگاهی که سر از کپسول در می‌آورد و هدفش از بین بردن تمامی افراد درون آزمایشگاه و راهی به زمین پیدا کردن است.

در این اثر دو بعدی ترسناک شما به معنای کامل نقش یک هیولای بی رحم را برعهده می‌گیرید که باید انسان‌ها را به نوبت سلاخی کنید. شنیدن صدای درخواست کمک، جیغ و داد کردن انسان‌ها از مواردی هستند که بازیکن را به عنوان یک هیولا، بسیار هیجان‌زده می‌کند. هیولای منحصر به فرد شما می‌تواند به شکل‌های مختلف دربیاید و تا جایی که چشم کار می‌کند، تمامی انسان‌های درون آزمایشگاه را با یک حرکت کوچک از بین ببرد. شاید به علت خشونت بسیار زیاد این بازی، آن را به شکل دوبعدی و در ژانر مترویدوینا ساخته‌اند. نظر شما چیست؟ آیا این موجود می‌تواند خود را از این آزمایشگاه مخوف آزاد کند و راهی به زمین بیابد؟

بازی Darkborn

Darkborn

زمانی که داشتم این بازی رو بررسی می‌کردم شباهت‌های ریزی از نظر جو و اتمسفر بازی، به اثر شاهکار the order 1886 احساس کردم. بازی the order 1886 به نوبه خود یکی از آثاری بود که بسیار نادیده گرفته شد و نتوانست به جایگاه مناسب خود برسد. اما از این موضوع که بگذریم، این عنوان به بازیکن بهترین شکل ممکن از یک هیولا را ارائه می‌دهد که ساعت‌ها بدون هیچ خستگی‌ای از تجربه بازی لذت ببرد.

بازی روایتگر داستان موجودی شبیه گرندل (موجودی شبیه به گرگینه) به نام Darkborn است که خانواده‌اش توسط گروهی از انسان‌ها به نام The Pale Enemy به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده‌اند. این گروه از انسان‌ها موجوداتی شبیه به گرندل را به بدترین شکل ممکن شکنجه و به قتل می‌رسانند. هدف شخصیت اصلی داستان این است که انتقام خانواده خود را از این گروه ستمگر بگیرد. در کل اگر می‌خواهید حس هیولا بودن را با تمام وجود احساس کنید، پیشنهاد ما تجربه بازی Darkborn است.

بازی The Darkness

The Darkness

شخصا معتقدم شخصیت ونوم (Venom) از دنیای کمیک مارول، از بازی The Darkness الهام گرفته است و شما تنها با یک نگاه به این اثر کلاسیک و شاهکار متوجه منظور بنده خواهید شد. داستان شخصیت اصلی بازی The Darkness از آنجایی آغاز می‌گردد که در تولد 21 سالگی‌اش نیرویی از جنس تاریکی مطلق و دارای قدرت‌های شیطانی به نام Darkness به او داده می‌شود. شخصیت اصلی داستان در ابتدا عضو گروه مافیا بوده که براساس اتفاقاتی آن‌ها او را از گروه خود اخراج می‌کنند.

حال شخصیت اصلی داستان به نام Jackie Estacado باید با استفاده از قدرت‌‎های شیطانی، انتقام خود را از افرادی که به او ظلم کرده‌اند، بگیرد. Jackie Estacado با استفاده از قدرت‌های شیطانی خود تمامی همکارانش که قبلا با او کار می‌کردند را به قتل می‌رساند. به طور کامل سخت است که جکی را جزء آدم‌های بد و شرور به حساب بیاوریم؛ زیرا اکثریت افراد حاضر در بازی، شخصیت بسیار منفی و شروری نسبت به Jackie Estacado دارند. شاید تنها تفاوتی که شخصیت شما با دیگر افراد شرور بازی دارد این است که شما دارای قدرت‌های شیطانی و تاریک هستید.

کلام آخر

همانطور که خواندید اکثریت هیولا‌ها ابتدا موجودات خوب و مثبتی بوده‌اند که براساس اتفاقات تلخ و ناگوار به موجوداتی ترسناک و خوفناک تبدیل شده‌اند. به طور واضح هیچ انسان و هیولایی در همان ابتدای تولد، شرور و موجود خطرناکی نبوده است، بلکه دنیا می‌تواند آن‌ها را به موجودات مختلف تبدیل کند.

در این مقاله به عناوینی پرداختیم که نقش یک هیولا در بازی را به خوردمان می‌دهند، از کوسه‌ای که دوست دارد انسان‌ها را یک لقمه چپ کند در بازی Maneater تا گرگ بد ذاتی که ناگهان تصمیم می‌گیرد تبدیل به یک کاراگاه شود و معماهای یک قاتل را در بازی The Wolf Among Us حل کند و همچین از پسر بچه‌ای که با نیروهای شیطانی برنامه‌ریزی می‌کند تا خانواده خود را به بدترین شکل ممکن به قتل برساند در بازی Lucius سخن گفتیم.

در نهایت امیدواریم از خواندن این محتوا لذت برده باشید و مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم. به نظر شما چه بازی‌های دیگری هستند که در آن‌ها می‌توانیم به عنوان یک هیولا ظاهر شویم؟

منبع: thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

در کدام بازی می توانیم با همراهی یک گرگ بد ذات معمای قتل یک شهر راحل کنیم؟

در بازی The Wolf Among Us شما با شخصیت Bigby که یک گرک بد ذات است برای حل معمای قتل همراه می شوید.

۱
در کدام بازی نقش یک هیولای آزمایشگاهی را داریم؟

بازی که شما را در نقش یک هیولا آزمایشگاهی تمام عیار و بی رحم قرار می‌دهد، عنوان Carrion است

۲
در کدام بازی قبل از تبدیل شدن به یک هیولا، پزشک ماهری بوده ایم؟

شما در بازی Vampyr کنترل شخصیتی را برعهده می‌گیرید که در جنگ جهانی اول به عنوان یک پزشک ماهر به افراد مختلف در جبهه‌های جنگی کمک می‌کرده، که براساس اتفاقات مرموز و جالب ناگهان به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 7 دیدگاه
  • Avatar

    Arry

    مهمان

    بازی little nightmares ۱ و ۲ هم هست

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    منم نظر این رو دارم کلن بخوای حساب کنی تو عصر امروز بازی های معروفی که هست و بعضیاشون به خصوص بازی اساسین کرید از تاریخ باستان ایران کپی کردن و همینطور به قول دوستمون از ماردوش فردوسیه ما کپی کردن و این واقعا نشونه ضعیف بودن ماس

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Amir

    مهمان

    بازی prototype رو یادت رفته میتونستی کل شهر رو نابود کنی کسی هم رقیبت نمیشد

    پاسخ دهید
    • سارا هابطی

      سارا هابطی در پاسخ به Amir

      نویسنده

      آره یادش بخیر این بازی هم خوب بود مخصوصا نسخه اولش

  • Avatar

    مهدی شیرازی

    مهمان

    تو بازی های بالا من قبلا Darkness رو بازی کردم و به نظرم خیلی بازی خوب و جذابیه جوری که الان دیدم گفتم دوباره دانلود کنم بازیش کنم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    عبدالله معروفی

    مهمان

    جناب دارکنس ۲۰۰۷ اومده ولی ونوم ۱۹۸۸ البته شاید حق با تو باشه و مارول ماشین زمان داشته باشه ??

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Lioner در پاسخ به عبدالله معروفی

      مهمان

      من بیشتر موافقم دارکنس از شاهنامه فردوسی اسکی رفته
      دو تا مار رو شونه آشنا نیست؟ اره ضحاک ماردوش