بهترین بازی‌های خون آشامی
کسری کاظمی

بهترین بازی های خون‌آشامی که باید تجربه کنید

کسری کاظمی 17 فروردین 1401 1 دیدگاه
4,880 بازدید

خون‌آشام‌ها برای مدت طولانی از جذاب‌ترین موجودات خیالی در ادبیات، فیلم‌ها و البته بازی‌های ویدئویی هستند. این افسانه‌های باستانی همواره برای ترساندن کودکان استفاده می‌شوند؛ با این حال جذابیتی که درون تاریخچه هیولاهای خون خوار اروپایی وجود دارد، در طی سال‌های اخیر دستخوش تغییراتی شده تا بتواند درون محصولات زیادی استفاده شود. در سینما به تازگی شاهد انتشار فیلم ابرقهرمانی Morbius در رابطه با خون‌آشام‌های شرور هستیم. در صنعت گیم نیز بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 در دست ساخت قرار دارد که دنباله‌ای برای یکی از بهترین بازی های خون‌آشامی تاریخ است. این موضوع بدین معنی بوده که باید انتظار داشته باشیم تا بازی‌های بیشتری در این حال و هوا در آینده‌ای نزدیک تجربه کنیم که خبر فوق‌العاده‌ای است. البته نباید فراموش کرد که با بالا رفتن انتظارات، امکان ناامید از سوی هر پدیده‌ای وجود خواهد داشت.

بهترین بازی های خون‌آشامی

خون‌آشام‌ها در صنعت گیم نیز دست‌های زیادی داشته‌اند و با گشت و گذار در تاریخچه طولانی این مدیوم، می‌توانیم شاهد بازی های خون‌آشامی زیادی باشیم که البته همه آن‌ها از کیفیت کافی برای قرار گرفتن در همچنین لیستی برخوردار نیستند. برخی از این بازی‌ها آن چنان فاجعه بار هستند که حتی آوردن نامشان می‌تواند از گزیده شدن توسط خود هیولاهای خون خوار ترانسیلوانیا نیز دردناک‌تر باشد. امیدواریم در آینده شاهد انتشار بازی‌های بزرگی در این سبک باشیم که شکوه و عظمت خفاشان شب را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند. تعداد کمی بازی خون‌آشامی وجود دارند که می‌توان با جرئت به آن‌ها لقب شاهکار و کلاسیک را داد که قرار است امروز به مهم‌ترین و البته تأثیرگذارترین آن‌ها بپردازیم. با این حساب خون‌آشام‌ها همواره از داغ‌ترین پدیده‌ها برای ساخت یک اثر هنری هستند. پس بیایید تا با هم به بهترین بازی های خون‌آشامی که باید تجربه کنید بپردازیم.

بازی The Witcher 3

The Witcher 3: Wild Hunt – Blood And Wine

در ابتدای لیست بهترین بازی های خون‌آشامی به یکی از مهم‌ترین بسته‌های الحاقی تاریخ صنعت گیم می‌پردازیم که به خودی خود یک بازی کامل حساب می‌شود. Blood And Wine نام دی ال سی بازی The Witcher 3: Wild Hunt است که توجه فراوانی در زمینه گسترش دنیای عنوان اصلی را به خود دیده است. 10 ساعت مأموریت اصلی و 50 ساعت فرعی از مواردی است که تجربه این بازی را ضروری کرده است. داستان Blood And Wine شامل قبول کردن مأموریتی توسط گرالت برای پاک سازی سرزمین دوشیزه Toussaint از موجودات خون خواری است که تنها در شب به مردم حمله کرده و هیچ رحمی از خود نشان نمی‌دهند.

بازی Dracula Resurrection

Dracula: Resurrection

بر خلاف بسیاری از بازی‌های این لیست که در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز قرار دارند، بازی Dracula: Resurrection مسیر متفاوتی را پیش گرفته و در اصل یک بازی ماجراجویی و پازل است. داستان این بازی دنباله‌ای مستقیم برای رمان مشهور برام استوکر یعنی دراکولا بوده و هفت سال پس از مرگ کنت بدنام ترانسیلوانیا جریان دارد. گرافیک بازی Dracula: Resurrection شاید برای بسیاری قدیمی به نظر برسد و با استانداردهای امروزی جور در نیاید، ولی جذابیت فراوان حل پازل‌های دشوار و مشاهده شخصیت‌های بامزه در یک بازی محصول سال 1999 می‌تواند برای خیلی از گیمرهای ماجراجوتر، پدیده‌ای جذاب و باارزش باشد.

بازی Hunter The Reckoning

Hunter: The Reckoning

بازی Hunter: The Reckoning بر اساس یک بازی نقش آفرینی رومیزی با همین نام ساخته شده است. در این بازی شما وارد دنیای تاریک گوتیک و جذابی خواهید شد و هدفتان شکار و کشتن هیولاهایی است که آرامش را از مردم شهر گرفته‌اند. بازی Hunter: The Reckoning بیش از اینکه همانند نسخه قبلی‌اش یک نقش آفرینی باشد، در ژانر ساده شدهٔ هک اند اسلش قرار گرفته و شبیه به بسیاری از بازی‌های کنسولی آن زمان است. شما می‌توانید کنترل یکی از چهار شخصیت شکارچی خون‌آشام را به دست گرفته و حتی با دوستان خود به صورت گروهی بازی کنید. تجربه این بازی برای علاقه‌مندان به خون‌آشام‌ها ضروری است.

بازی The Elder Scrolls Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim – Dawnguard

همانند Blood And Wine، عنوان Dawnguard یک بسته الحاقی برای یک بازی بزرگ‌تر است که خود به تنهایی، پتانسیل تبدیل شدن به یک بازی کامل را دارد. این دی ال سی که برای The Elder Scrolls V: Skyrim منتشر شد، شما را به گروهی از شکارچیان خون‌آشام به نام فرقه Dawnguard معرفی می‌کند که به کمکتان برای ریشه کن کردن این هیولاهای بدنام نیاز دارند. Dawnguard به واسطه خط داستانی به شدت جذاب، مأموریت‌های چالش برانگیز، شخصیت‌های فرعی دوست داشتنی و صداپیشگی قدرتمندش، به راحتی می‌تواند لقب یکی از بهترین بازی های خون‌آشامی درون بازار را برای خود کسب کند.

بازی Dracula Origins

Dracula: Origin

بازی Dracula: Origin روایتگر مستقیمی از رمان دراکولا اثر برام استوکر است که در قالب یک بازی ماجراجویی کلیک و اشاره ساخته شده است. این بازی یکی از قدرتمندترین نماینده‌های ژانر کلیک و اشاره در دهه 2000 میلادی است که توسط استودیوی کاربلد Frogwares (خالق فرنچایز بزرگ Sherlock Holmes) توسعه یافته است. شما در بازی کنترل پروفسور ون هلسینگ را به دست می‌گیرید و باید با سفر به مکان‌های مختلف مانند لندن، مصر و ترانسیلوانیا، به حل پازل‌های مختلف جهت نابودی دراکولا بپردازید. اگر از بازی های خون‌آشامی اکشن خسته شده‌اید و به دنبال یک اثر فکری‌تر هستید، این بازی زیبا را از دست ندهید.

ّبازی A Vampyre Story

A Vampyre Story

بازی A Vampyre Story یک اثر کلیک و اشاره ماجراجویی دیگر است که بر خلاف بازی‌های دیگر این لیست، فضایی بسیار خوش قلب تر و کمدی‌تر دارد. شما در این بازی بامزه، کنترل Mona را به دست می‌گیرید. وی که به اشتباه تبدیل به یک خون‌آشام شده و مجبور است در یک قلعه زندگی کند، به دنبال راه خروجی از این مخمصه می‌گردد. A Vampyre Story در استایل بازی‌های اولیه ماجراجویی مانند سری Monkey Island ساخته شده و پازل‌ها و مخصوصاً گرافیک کارتونی بازی، شما را تا لحظه آخر با خود همراه خواهند کرد. این بازی به واسطه پازل‌های چالش برانگیزش، مناسب گیمرهای با صبر و حوصله است.

بازی Darkwatch

Darkwatch

بازی Darkwatch در خیل عظیمی از بهترین بازی های خون‌آشامی که در دهه 2000 میلادی ساخته شده‌اند، عنوان کمتر شناخته شده‌ای است. این بازی از نظر کیفیت، با بسیاری از بهترین‌های این لیست برابری کرده و نباید آن را از دست بدهید. Darkwatch یک تیراندازی اول شخص است که کنترل هفت‌تیرکش خون‌آشامی به نام Jericho Cross را دستان شما می‌سپارد. Jericho به سازمان مخفی خون‌آشامی به نام Darkwatch پیوسته که هدفشان نابودی خون‌آشامی شیطانی به نام Lazaru است. ترکیب استایل غرب وحشی و کابوی‌ها با ظاهر گوتیک ویکتوریایی، از بازی Darkwatch یکی از خاص‌ترین بازی‌های لیست را ساخته است.

بازی Bloodstained

Bloodstained: Ritual of the Night

پس از اینکه Koji Igarashi تهیه کننده سابق فرنچایز Castlevania از کمپانی Konami جدا شد، طرف‌داران، مشتاقانه انتظار توسعه یک بازی شبیه به آن فرنچایز را کشیدند. خوشبختانه خواسته‌های آن‌ها با راه افتادن کمپین کیک استارتری به حقیقت پیوست و در نهایت شاهد عنوانی به نام Bloodstained: Ritual of the Night هستیم. این بازی دنباله‌ای معنوی برای بهترین نسخه‌های Castlevania محسوب می‌شود که از نظر استایل گرافیکی و گیم پلی شباهت زیادی به بهترین فرنچایز خون‌آشامی تاریخ دارد. در این بازی با استایل مترویدوانیایی کنترل Miriam را به دست گرفته و باید با پیشروی در قلعه‌ای مخوف، با هیولاها مبارزه کنید.

بازی Vampyr

Vampyr

بازی Vampyr ساخته استودیوی Dontnod است. شاید هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که یک کمپانی که به ساخت یک بازی نوجوانانه درام به نام Life is Strange شهرت داشت، بتواند یکی از بهترین بازی های خون‌آشامی 10 سال اخیر را در بازار منتشر کند. Vampyr یک بازی ماجراجویی با الهام از فرنچایزهایی مانند Souls بوده که روایتگر یک داستان خون‌آشامی احساسی است. در بیشتر مسیر بازی، شما باید با ساکنین شهر لندن در رابطه با بیماری همه گیر مرموزی صحبت کرده و سپس جهت حل این معما اقدام کنید. Vampyr با گرافیکی واقع‌گرایانه، یکی از خوش ساخت ترین بازی‌های خون‌آشامی تمام دوران را به شما ارائه می‌کند.

بازی Infamous Festival of Blood

inFAMOUS: Festival of Blood

دومین بازی فرنچایز inFAMOUS محصولی بی نظیر بود که تمامی ویژگی‌های مثبت بازی اول را به بهترین شکل تکمیل کرده بود. با این حال در فصل هالووین سال 2011، استودیوی Sucker Punch دست به انتشار یک بسته الحاقی شاهکار برای این بازی تحت عنوان Festival of Blood زد که دنیای تاریک و ترسناک خون‌آشام‌ها را به inFAMOUS میاورد. در این بازی شما باید باری دیگر کنترل Cole را به دست گرفته و این دفعه با استفاده از قدرت‌های الکتریسیته، به مبارزه با خون‌آشام‌ها بپردازید. البته در این مسیر خود شما نیز به این بیماری خون‌آشامی آلوده شده و باید برای رفع عطش به خون، از شهروندان بی گناه شهر تغذیه کنید.

بازی Buffy the Vampire Slayer

Buffy the Vampire Slayer

بازی‌هایی که بر اساس فیلم‌ها و سریال‌ها ساخته می‌شوند معمولاً از کیفیت بی نظیری برخوردار نیستند (برای اطمینان به مقاله بدترین بازی‌های بر اساس فیلم مراجعه کنید). با این حال استثناهایی هم در این میان وجود دارند (برای اطمینان به مقاله بهترین بازی‌های بر اساس فیلم مراجعه کنید). یکی از این نمونه‌ها Buffy the Vampire Slayer بر اساس سریالی به همین نام است. در این بازی شما کنترل شخصیت بافی را به دست گرفته و باید با حل پازل‌ها و چالش‌های اکشن، به تکثیر خون‌آشام‌ها در شهر خاتمه دهید. صداپیشگی و هنرنمایی ستاره‌های سریال در نقش‌های خود، یکی از ویژگی‌های مثبت این بازی محسوب می‌شود.

بازی Bloodrayne 2

Bloodrayne 2

فرنچایز Bloodrayne زمانی که بحث بازی‌های جدی خون‌آشامی با تم‌های تاریک و مرموز به میان بیاید، به هیچ وجه در کنار باهوش‌ترین و خلاقانه‌ترین عناوین قرار نمی‌گیرد. این فرنچایز همیشه به عنوان اکشن و هک اند اسلش های بی مغزی شناخته می‌شد که تنها برای سرگرم کردن چند ساعته مخاطب طراحی شده بودند. ولی نگذارید تا این توضیحات شما را از تجربه این بازی‌های بسیار سرگرم کننده منصرف کنند. سری Bloodrayne مخصوصاً قسمت دوم آن تعدادی از خوش ساخت ترین اکشن‌های خشن و خونین در دنیای خون‌آشام‌ها را به شما ارائه می‌دهند که با گرافیک و طراحی شخصیت‌های جالبش نظر هر گیمری را جلب می‌کند.

بازی Legacy of Kain

Legacy of Kain: Soul Reaver

بازی Blood Omen: Legacy of Kain آغازی برای فرنچایز بزرگ و افسانه‌ای Legacy of Kain بود که راه را برای بهترین و شاهکارترین عنوان سری یعنی Soul Reaver باز کرد. این بازی یکی از مهم‌ترین آثار منتشر شده توسط Crystal Dynamics بوده که به عنوان یکی از پدران سبک هک اند اسلش شناخته می‌شود و مسئول الهام بخشی به صدها بازی دیگر است. این عنوان باری دیگر شما را در نقش Kain قرار داده که به دنبال نابودی عظیم‌ترین خون‌آشام است. گرافیک سه بعدی این بازی برای زمان خود باور نکردنی بوده و تا مدت‌ها رقیبی برایش نبود. Soul Reaver یکی از بهترین بازی های خون‌آشامی تاریخ است.

بازی Vampire The Masquerade

Vampire: The Masquerade – Bloodlines

زمانی که بحث بازی‌های کالت (عناوینی که توسط گروه کوچک ولی وفاداری تحسین می‌شوند) به میان بیاید، از اولین مثال‌هایی که به ذهن می‌رسد، نام بازی مخصوصی به نام Vampire: The Masquerade – Bloodlines خواهد بود. این عنوان در ژانر نقش آفرینی توسعه یافته و به شما اجازه بازی در نقش چندین قبیله مختلف خون‌آشام، با ویژگی‌های متفاوتی در دنیای مدرن انسان‌ها را می‌دهد. به جرئت می‌توان گفت که هیچ بازی ویدئویی دیگری جز Bloodlines نتوانسته تا این حد به تاریخچه و افسانه‌های خون‌آشامان وفادار باشد. این اثر به این شهرت دارد که باید حداقل یک بار توسط هر گیمر رایانه‌های شخصی تجربه شود.

بازی Castlevania

Castlevania: Symphony of the Night

خون‌آشام‌ها برای قرن‌ها در فرهنگ عموم نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ با این حال زمانی که بحث صنعت گیم به میان بیاید، هیچ محصولی به اندازه فرنچایز Castlevania موفق نشده تا به شکل بهتری، از حضور این هیولاهای ترسناک بهره ببرد. با این حال دوازدهمین نسخه رسمی از این فرنچایز از نظر منتقدان و طرف‌داران، نه تنها بهترین بازی خون‌آشامی تمام دوران بوده، بلکه یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بازی‌هایی است که تابه‌حال ساخته شده است. Symphony of the Night انقلابی در صنعت گیم کرد و ژانری به نام مترویدوانیا را به دنیا آورده که تا همین لحظه ده‌ها بازی کوچک و بزرگ در استایل این شاهکار ساخته می‌شوند.

در شبی تاریک، زمانی که ماه در آسمان می‌درخشد، طعمه‌ها قدم زنان در حال رفتن به منزل خود هستند؛ این بدین معنی است که خون‌آشام‌های پنهان در سایه، آماده حمله می‌شوند. در این لیست، به تعدادی از بهترین بازی های خون‌آشامی درون بازار پرداختیم. با این حال همچنان صدها بازی مهم دیگر وجود دارند که یا از خون‌آشام‌ها به صورت مستقیم درون خود استفاده کرده و یا از تفکرات، ظاهر و اتمسفر داستان‌های خون‌آشامی برای خلق یک دنیای متفاوت و نوآورانه استفاده می‌کنند (مانند بازی تحسین شده Bloodborne). بازی‌های زیادی هستند که تصویر سازی گوتیک و حس و حال دوران ویکتوریایی را جذاب دانسته و از آن برای روایت داستان‌های جذابی استفاده می‌کنند. همچنین بازی هایی هستند که پرداخت به سایر موجودات خیالی مانند گرگینه‌ها را هسته اصلی خود قرار می‌دهند. اگر تعدادی از این بازی‌ها را می‌شناسید، آن‌ها را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

محبوب‌ترین بازی گرگینه‌ای چیست؟

بازی The Wolf Among Us ساخت استودیوی Telltale Games از تحسین شده‌ترین بازی‌هایی است که شما را در نقش یک گرگینه قرار می‌دهد.

۱
محبوب‌ترین بازی زامبی‌ای چیست؟

فرنچایز تحسین شده Resident Evil از پرفروش‌ترین و تاثیرگذارترین بازی‌های زامبی محور تمام تاریخ صنعت گیم به شمار می‌روند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    عباس م

    مهمان

    سلام
    بازی Dracula 2: The Last Sanctuary میشه واسه دانلود بذارید؟
    (خیلی دنبالش گشتم ولی لینک هاش خراب بود)

    پاسخ دهید