بهترین جادوگران در بازی های ویدیویی
کسری کاظمی

قوی ترین جادوگران در بازی های نقش آفرینی

کسری کاظمی 20 بهمن 1400 1 دیدگاه
5,978 بازدید

جادو و جادوگری بخش بزرگی از دنیای فانتزی و تخیلی را تشکیل داده است. همواره با خواندن و تماشای داستان و فیلم‌های فانتزی، پیش خود تصور می‌کنیم که تبدیل شدن به یک جادوگر قدرتمند و افسانه‌ای چه حسی دارد. خب جای نگرانی نیست، زیرا می‌توانید شیوه عملکرد آن‌ها را در بازی‌های فراوانی مشاهده کنید. این شما و این هم لیستی از قوی ترین جادوگران در بازی‌های نقش آفرینی که با یک اشاره دست شما را تبدیل به خاکستر می‌کنند!

زمانی که به نقش آفرینی مخصوصاً از نوع غربی آن فکر کنیم، در کنار اژدهایان، شمشیر و تیرکمان، از اولین چیزهایی که به ذهن می‌آید سیستم جادو و جادوگری است. این موضوع حتی پیش از خلق بازی‌های ویدئویی نیز در نقش آفرینی‌های تخته‌ای مانند Dungeons & Dragons به شکل قدرتمندی وجود داشت. دلیل این موضوع در اهمیت قرار گرفتن المان ماورایی و فرازمینی در آثار فانتزی است که آن‌ها را از قدرت‌های دنیای واقعی متمایز می‌کند. زمانی که بحث استفاده بازی‌های ویدئویی از جادو به میان بیاید، می‌توان بر روی خلاقیت بازی سازها در خلق به‌یادماندنی‌ و قوی‌ترین جادوگران تاریخ حساب ویژه‌ای باز کرد. به‌عنوان‌مثال در فیلم‌هایی مثل هری پاتر، ما شاهد این هستیم که جادوگران چوب خود را تکان داده و در نتیجه سحر جادویی به نمایش در می‌آید. ولی در بازی‌های نقش آفرینی با ترکیب و خلق جادوهای مختلف، این سیستم کمی عمیق‌تر به تصویر کشیده شده است.

جادوگران قدرتمند در بازی های نقش آفرینی

کلمه جادو شاید شکلی کودکانه و خیالی داشته باشد، ولی اشتباه نکنید، زیرا سیستم‌های جادویی در بازی‌های نقش آفرینی می‌توانند پیچیده و درگیر کننده‌تر از چیزهای دیگر باشند. انواع مختلفی از جادو مانند زنده کردن مردگان، آتش افزایی، انجماد و گونه‌های دیگر می‌توانند در یک بازی وجود داشته باشند و جادوگران قدرتمندی از آن‌ها برای شکست دشمنان خود استفاده خواهند کرد. جادو علاوه بر ویژگی ابرقهرمانی‌اش، می‌تواند جنبه عرفانی و معنوی نیز داشته باشد و نباید تنها به جادوگران به چشم کلیشه‌های معمول در بازی‌ها و فیلم‌ها نگاه کرد. با اینکه در بازی‌های غیر نقش آفرینی نیز شاهد حضور تعدادی از ماندگارترین جادوگران و استفاده کنندگان هنر جادو هستیم، ولی به دلیل پرداخت پیچیده و دقیق‌تر به جادو در این مدل بازی‌ها، تصمیم به پرداختن به این ژانر دوست داشتنی و جادوگرانشان گرفتیم. پس این شما و این هم قوی ترین جادوگران در بازی‌های نقش آفرینی که در تاریخ جاودانه شدند.

جادوگران سری لگو هری پاتر

تمامی جادوگران از فرنچایز Lego Harry Potter

در اولین رتبه این لیست می‌پردازیم به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و آشناترین نام‌ها در دنیای جادوگری که فراتر از صنعت گیم فعالیت می‌کند. همه شما نام هری پاتر و چندین کتاب و فیلمی که از روی این شخصیت ساخته شده را شنیده‌اید. این فرنچایز تمرکز شدیدی بر روی جادوگران و دنیای مخفی آن‌ها دارد که قوانین و تاریخچه باارزشی نیز برایش ساخته شده است. علاوه بر اینکه بازی‌های مستقیمی از روی سری هری پاتر ساخته شده‌اند، شاهد حضور این شخصیت در دنیای Legoها نیز هستیم.

استودیوی بازی سازی TT Games به ساخت بازی‌های لگویی از روی شخصیت‌ها و دنیاهای مختلف شهرت دارد. یکی از این دنیای ها متعلق به شخصیت هری پاتر است. تمام هفت سال کتاب‌های هری پاتر در قالب دو بازی توسط این کمپانی ساخته شده‌اند که بازی‌های اکشن و ماجراجویی با المان‌های کوچک نقش آفرینی هستند. اگر به دنبال قرار گرفتن در نقش قوی ترین جادوگران دنیای هاگوارتز هستید، دو بازی Lego Harry Potter بهترین بازی‌های موجود در بازار برای انجام این کار هستند.

Mordekainen

Mordenkainen از فرنچایز Dungeons & Dragons

Mordenkainen گاهی اوقات با نام دیگرش یعنی جادوگر دیوانه کوهستان Baratok شناخته می‌شود. Mordenkainen اهل سرزمین Oerth (ناحیه‌ای در فرنچایز Dungeons & Dragons) است. او به دلیل مطالعه و دانش در زمینه جادوهای باستانی و کهن، یکی از قوی ترین جادوگران تمامی دنیای Dungeons & Dragons به حساب می‌آید. قدمت این شخصیت به اولین نسخه‌های فرنچایز برمی‌گردد و از او یکی از افسانه‌ای‌ترین کاراکترهای سری را ساخته است.

Mordenkainen قدی بلند و ظاهری مخوف دارد که با پوشیدن ردا و کلاهی نوک تیز، تمامی المان‌های مناسب یک جادوگر کلاسیک را با خود حمل می‌کند. این شخصیت در بازی‌های ویدئویی که از فرنچایز Dungeons & Dragons الهام گرفته‌اند (مانند Planescape: Torment و Neverwinter Nights) با نام‌هایی متفاوت، ولی ظاهر و شخصیت پردازی مشابه ای حضور پیدا کرده است. به دلیل اهمیت و قدرت زیاد، تعدادی از وردهای جادویی از روی Mordenkainen نام گذاری شده‌اند.

جادوگر Count Shax

Count Shax از بازی Lichdom Battlemage

بازی Lichdom Battlemage توسط استودیوی مستقل Xaviant و ناشر Maximum Games به دنیا معرفی شده است. این بازی برای کسانی است که از ویژگی‌های جادو و جادوگری در بازی‌های نقش آفرینی لذت می‌برند، ولی از سایر المان‌ها مانند مبارزات تن به تن و تیر و کمان بیزار هستند. Lichdom Battlemage قابلیت استفاده از وردهای جادویی را به یک مرحله دیگری می‌برد و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هزاران ورد جادویی با قابلیت‌های مختلف را ترکیب کرده تا نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورند.

ظاهر این نقش آفرینی اول شخص، شباهتی با اجرای جادو در بازی Skyrim داشته، ولی سیستم اجرای این جادوها صدها برابر پیچیده‌تر از آن بازی عظیم‌الجثه است. به دلیل قرار گرفتن همچنین قدرت بزرگی در دستان بازیکن، باید انتظار حضور یک شخصیت منفی که از قوی‌ترین جادوگران است را داشته باشیم و این شخصیت Count Shax نام دارد. جادوگری تبه کار و شکست‌ناپذیر باعث نابودی سرزمین و دوستان شخصیت اصلی بازی شده و در طول مسیر، باید راهی برای نابودی او پیدا کنیم.

Willbell Voll Erslised

Wilbell voll Erslied از بازی Atelier Ayesha: The Alchemist of Dusk

Atelier Ayesha: The Alchemist of Dusk یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی در این لیست است که علاوه بر ساخت و پرداخت به سیستم‌های پیچیده جادویی، خیلی خود را در زمینه داستان سرایی جدی نگرفته است. این بازی با ظاهری بانمک، قطعاً می‌تواند هر شخصی که به JRPGها علاقه دارد را به سوی خود جذب کند. همچنین تعداد زیادی جادوگر بامزه را در طول بازی ملاقات می‌کنید و شخصیتی که می‌خواهیم به آن بپردازیم Wilbell نام دارد و یکی از کاراکترهای قابل کنترل بازی است.

Wilbell جادوگری شلخته و دست و پا چلفتی است که با روحیه شاد و بانشاطش، همواره لبخندی بر روی لب گیمرها می‌نشاند. همانند بسیاری از شخصیت‌های Atelier Ayesha، این کاراکتر نیز طراحی لباس بی‌نظیری دارد. یک ردا و کلاه بزرگی که نمایانگر جادوگران مؤنث در تاریخ و ادبیات است. همچنین Wilbell جاروی بزرگی برای پرواز در اختیار دارد که البته به دلیل نداشتن تمرین کافی، به سختی می‌تواند آن را کنترل کند. Atelier Ayesha را به طرف‌داران جادو و جادوگری توصیه می‌کنیم.

جادوگر Akbaa

Akbaa از بازی Arx Fatalis

Arx Fatalis با اینکه یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های این لیست و عناوینی که شامل سیستم‌های جادویی می‌شود بوده، ولی به دلیل عمق و خلاقیت فراوانش، به هیچ وجه در تاریخ فراموش نشده و همواره یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ است. تمام کسانی که این کلاسیک را بازی کرده‌اند، به شما می‌گویند که یکی از غنی‌ترین تجربیات دوران گیمری خود را داشته‌اند. در دنیای این بازی، خورشید رو به خاموشی می‌رود و موجودات روی زمین به ناچار وارد دنیای زیرزمین و غارهای ترسناک شده‌اند.

شخصیتی که می‌خواهیم به آن بپردازیم Akbaa نام دارد که غول مرحله آخر و کاراکتر منفی بازی Arx Fatalis است. Akbaa خدای جادوی تخریب و یکی از قوی ترین جادوگران سرزمین است. وی در ابتدا فرم مشخصی ندارد، ولی با پیشروی در بازی، خود را در جسم یکی از شخصیت‌ها قرار داده و به دنبال نابودی تمام دنیا است. Arx Fatalis اولین بازی ساخته شده توسط استودیوی Arkane است که کیفیت بالای بازی‌های امروزی‌اش، هر کسی را ترغیب می‌کند تا سری به این شاهکار کلاسیک بزند.

جادوگر Beatrice

Beatrice از بازی Umineko When They Cry

قرار دادن Umineko When They Cry در لیست بازی‌های نقش آفرینی کمی تقلب بوده، زیرا هسته اصلی گیم پلی این بازی رمان گرافیکی (Visual novel) است؛ با این حال همان‌طور که میدانید، خیلی از رمان‌های گرافیکی المان‌های انتخاب و نقش آفرینی در قابل شخصیتی بی نام را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توان تا حدودی از آن‌ها به عنوان RPG یاد کرد. این بازی نیز گل سرسبدشان است. یک روایت خشن و بسیار پیچیده از موجودات خیالی و جادوگرانی که در دنیای مدرن حضور دارند.

توضیح دادن روایت فرنچایز Umineko در قالب چند جمله کار آسانی نیست؛ باید هزاران خط دیالوگ را مطالعه کنید تا به هسته اصلی بازی پی ببرید. Beatrice مسیر خود را به عنوان یک کاراکتر منفی آغاز می‌کند که سعی در کنترل شخصیت اصلی جهت انجام کارهای شرور خود را دارد. وی همچنین نوچه‌هایی دارد که با ظاهری بز مانند، آدم‌ها را می‌خورند. همچنین جالب است بدانید که این نوچه‌ها از اینترنت خارج شده‌اند! همان‌طور که می‌بینید، تنها راه با عقل جور در آمدن این بازی‌، تجربه آن‌ها توسط خودتان است.

Aldrich در بازی Dark Souls 3

Aldrich, Devourer of Gods از بازی Dark Souls 3

فرنچایزهای کمی در تاریخ صنعت گیم به اندازه سری Dark Souls موفق به خلق دنیایی فانتزی و تاریک به این خوبی بوده‌اند. المان جادو و جادوگران بخش بزرگی از این دنیای دیوانه‌وار را تشکیل داده که شامل شخصیت‌های خوب و مثبت و البته باس فایت های خوفناکی است که برای گیمرها تبدیل به کابوسی بی پایان شده‌اند. یکی از این باس فایت‌های فراموش نشدنی در بازی دارک سولز 3 Aldrich نام دارد که از Lord of Cinderهایی است که تخت خود را رها کرده‌اند و بازیکن باید با شکستشان، آن‌ها را به جایگاهشان برگرداند.

Aldrich یکی از بدنام‌ترین دشمنان فرنچایز Dark Souls است. او در اصل انگلی بوده که با خوردن گوشت بدن خدایان، انرژی و قدرتشان را برای خود کسب می‌کند. نیمه بالایی بدن این جادوگر شبیه به Gwyndolin در بازی اول است. همچنین قدرت‌های جادویی Gwyndolin نیز توسط Aldrich تسخیر شده‌اند و با همین نیروها به شما حمله می‌کند. نبرد با این باس کار ساده‌ای نیست، زیرا حرکاتی غیر قابل پیش‌بینی مانند تیرهای جادویی و غیب و ظاهر شدن در جایی دیگر را در آستینش پنهان کرده است.

جادوگر Zacharius

Zacharius از بازی Pathfinder: Wrath Of The Righteous

فرنچایز Pathfinder از آن دسته بازی‌های نقش آفرینی کلاسیک رایانه‌های شخصی است که تنها طرف‌داران پروپاقرص این مدل عناوین می‌توانند تحملشان کنند. بسیاری مکانیک پیچیده و زمانبر در این بازی‌ها نهفته شده که باید صدها ساعت وقت خود را برای درک تمامی آن‌ها سرمایه گذاری کنید. در حینی که شخصیت اصلی بازی مشغول گشت و گذار در خرابه‌های سرزمین Golarion بوده و در حال قتل و عام موجودات شیطانی است، به یک کتاب باستانی بر می‌خورد که به شخصتی به نام Zacharius اشاره دارد.

با پیشروی در دنیای بازی Pathfinder: Wrath Of The Righteous  به یک مجسمه، پلاک و ابزار دیگری بر خواهید خورد که به نام Zacharius ثبت شده‌اند. Zacharius یک جادوگر افسانه‌ای است که در زمان‌های قدیم فعالیت داشت. دستاوردهای حماسی این شخصیت باعث جاودانه شدن نامش در دنیای بازی شده است. با این حال با جلو رفتن در خط داستانی، متوجه می‌شوید که Zacharius آن چنان قدرتمند شد که از قدرت‌های جادویی‌اش برای زنده کردن مردگان و ساخت یک امپراطوری استفاده کرد. در نهایت با او به عنوان یک باس روبرو خواهید شد.

جادوگر بازی Skyrim

Ahzidal از بازی Skyrim

امکان ندارد لیستی در رابطه با جادو و قوی ترین جادوگران بازی‌های نقش آفرینی نوشته شود و در آن، حداقل به یکی از چندین جادوگر مهم Skyrim اشاره نشود. این بازی در سال 2011 در بازار منتشر شد و با گذر 10 سال، همچنان یکی از پرفروش‌ترین عناوین تاریخ صنعت گیم است. بازی اسکایریم شما را در نقش یک اژدهازاده قرار می‌دهد که وظیفه نابود کردن قدرتمندترین اژدها و نجات دنیا از نابودی را بر عهده دارد. در این دنیای فانتزی، چیزی که کم نیست، جادوگران حماسی و اغلب شرور است.

بر اساس تاریخچه‌ این بازی، شخصیت Ahzidal اولین انسان از نژاد نوردها بود که به رتبه استادی در جادوی باستانی دست یافت. او همچنین اولین فردی بود که موفق به تصرف جادوی الف‌ها و استفاده منفی از آن شد. به دلیل استعداد زیادش، Ahzidal در جوانی توسط استادی از نژاد الف‌ها پرورش داده شد و نفرت شدیدی که بنا به دلایلی از الف‌ها دارد، او را به مسیر بدی هدایت کردند. او جادوگر قدرتمندی است که بازیکن باید در اواسط بازی با او روبرو شده و به شرارت‌های بی پایان این شخصیت پایان بدهد.

Soraka در بازی League of Legends

Soraka the Starchild از بازی League Of Legends

بازی League Of Legends این روزها به واسطه انیمیشن سریالی بی نظیر Arcane نیازی به معرفی ندارد. این بازی سال‌های سال است که به واسطه گیم پلی اعتیادآور و آپدیت‌های فراوانی که دریافت می‌کند، توانسته تا در قلب میلیون‌ها گیمر در سراسر دنیا جا باز کند. همچنین بخش زیادی از موفقیت این بازی به دلیل خلق شخصیت‌های دوست داشتی و به‌یادماندنی‌اش است که تعدادی از آن‌ها قوی ترین جادوگران تمام سرزمین هستند. Soraka the Starchild در میان بهترین ساحره‌های بازی قرار گرفته است.

Soraka که یک ساحره جاودانه و شکست‌ناپذیر در دنیای بازی بود، برای محافظت از افراد فانی، به ناچار جاودانی خود را فدا کرد. او شخصیتی مهربان است که سعی در گسترش صلح و آرامش به هر شخصی که ملاقات می‌کند را دارد. اگر قصد تجربه بازی در نقش یک جادوگر را در طول League Of Legends دارید، Soraka the Starchild می‌تواند از بهترین انتخاب‌هایتان باشد. قدرت‌های Soraka می‌توانند شما را به عنوان شخصیتی که قصد دفاع و احیای هم‌تیمی‌هایش را دارد، بسیار تأثیرگذار باشند.

Cloud Of Darkness از بازی Final Fantasy III

بازی Final Fantasy III آغازی برای حماسی شدن و البته شهرت بین‌المللی فرنچایز Final Fantasy بود. عنوانی که مکانیک‌ها و گرافیکی نوین را به این سری دوست داشتنی JRPG تزریق کرد و همچنین روایت‌های بی نظیر و شخصیت‌های دوست داشتی زیادی را درون خود جای داد. یکی از این شخصیت‌ها باس آخر بازی تحت عنوان Cloud Of Darkness نام دارد که از قوی ترین جادوگران بازی‌های نقش آفرینی است. شهرت و بدنامی او تا اواخر بازی و ملاقات نهایی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

هدف اصلی شخصیت Cloud Of Darkness، پوشاندن دنیا با ابرهای تیره و تاریکش و نابودی تمام موجودات زنده‌ای که ابر را لمس کنند است. Cloud Of Darkness ظاهری انسانی و تهدیدآمیز داشته و از سیاه‌چاله‌ای تاریک به وجود آمده است. قدرت جادویی Cloud Of Darkness آن‌چنان زیاد است که در نقطه‌ای از بازی، تا حدودی موفق می‌شود تا نیروهای خیر و روشنایی را با خاک یکسان کند. این بازی اولین حضور این شخصیت منفی بوده و در بازی‌های آینده نیز شاهد بازگشت دوباره‌اش خواهیم بود.

جادوگر بازی Baldaurs Gate

Jon Irenicus از بازی Baldur’s Gate II

Baldur’s Gate II از آن دسته بازی‌های نقش آفرینی کلاسیک است که الهام مستقیمی از فرنچایز Dungeons & Dragons در طراحی شخصیت‌ها و سیستم‌های جادو گرفته است. آغاز داستان این CRPG مشهور با بیدار شدن شخصیت اصلی در آزمایشگاه یک جادوگر دیوانه کلید می‌خورد. جادوگر قصه ما Jon Irenicus نام داشته و ترکیبی از یک شخصیت شرور کاریزماتیک و منبعی از نیروی سیاه و مخرب است که در اکثر بازی‌های نقش آفرینی شاهدش هستیم و هیچ گاه نمی‌توان قدم بعدی‌اش را پیش‌بینی کرد.

نقشه‌های پیچیده‌ای که Jon Irenicus در مسیر بازی برای نابودی شما پیاده می‌کند، نشان از نبوغ و هوش بالای این کاراکتر دارند. برای اینکه بتوانید تا حد زیادی قوی شوید و در نهایت با Jon Irenicus مبارزه کنید، باید مسیر سختی از آموزش تکنیک‌های جادوگری و نیروهای خیر را پشت سر بگذارید که توسط افراد مختلفی در طول Baldur’s Gate II به شما آموخته می‌شوند. او یکی از سخت‌ترین باس‌های آخر این لیست بوده و برای مواجهه با وی، باید تمام منابع خود را در طی این مبارزه مدیریت کنید.

Flemeth در بازی Dragon Age

Flemeth از بازی Dragon Age

فرنچایز Dragon Age شاهکاری در ژانر نقش آفرینی فانتزی و حماسی است که توسط استودیوی بازی سازی BioWare توسعه یافته و سه نسخه رسمی نیز از آن منتشر شده است. روایت و تاریخچه بسیار غنی این آثار فانتزی، از آن‌ها محصولاتی را ساخت که می‌توان ساعات زیادی شما را درگیر خود کند. یکی از شخصیت‌هایی که از اهمیت زیادی در تاریخ این سری برخوردار است، Flemeth نام دارد که در بازی Dragon Age Origins او را ملاقات خواهید کرد. او همچنین با اسم‌های دیگری مانند جادوگر طبیعت و مادر انتقام نیز در دنیای بازی شناخته می‌شود.

Flemeth یک شخصیت افسانه‌ای است که نام و آوازه‌اش، از خود وی پیشی گرفته‌اند. او استادی در زمینه جادوهای باستانی بوده و یکی از اولین قدرت‌نمایی‌ها از جادویش، برای گرفتن انتقام به کار رفت. این موضوع در طول بازی‌های مختلف سری تکرار خواهد شد و Flemeth را تبدیل به یک شرور به‌یادماندنی کرده است. Flemeth توانایی تبدیل شدن به موجودات مختلفی را داشته و به راحتی از قوی ترین جادوگران تاریخ است. Flemeth بچه‌های زیادی داشته که هر کدام به تنهایی جادوگران خطرناکی هستند.

جادوگر Magus

Magus از بازی Chrono Trigger

Chrono Trigger یکی از اولین بازی‌های تاریخ است که نام و آوازه ژانر JRPG را به عنوان یکی از با پتانسیل ترین سبک‌های بازی سازی در دنیا مطرح کرد. این بازی پر از شخصیت‌پردازی‌های به‌یادماندنی و خوش ساخت بوده که پس از گذشت این همه سال، همواره برای گیمرها آشنا هستند. داستان بازی روایت کننده شخصیتی به نام Chrono است که با سفر در زمان‌های مختلف، باید جلوی رخ دادن فاجعه‌های زیادی را در دنیا بگیرد و هر بار که اشتباهی در یک زمان پیش میاید، باید به تصحیح آن بپردازید.

شخصیت Magus یکی از شرورهای اصلی بازی Chrono Trigger بوده که تاریخچه‌ای از اعمال تاریک و منفی از خود در طول تاریخ به جا گذاشته است. با اینکه اسلحه مورد علاقه Magus یک داس بزرگ و تهدیدآمیز است، ولی اشتباه نکنید، زیرا او یکی از قوی ترین جادوگران کل سرزمین بازی به حساب می‌آید. Magus توانایی تحت تأثیر قرار دادن قربانیان با جادوی سیاه و مجبور کردنشان برای انجام اعمال کثیفش را دارد و Chrono و دوستانش باید هر طور که شده، برای همیشه از شر وی خلاص شوند.

جادوگر بازی Pillars of Eternity

Thaos ix Arkannon از بازی Pillars of Eternity

استودیوی بازی سازی Obsidian Entertainment که تاریخچه قدرتمندی در زمینه ساخت بازی‌های نقش آفرینی بی نظیر دارد، در سال 2015 به ما یکی از شاهکارهایش را ارائه داد و این بازی چیزی نیست به جز Pillars of Eternity؛ یک نقش آفرینی کلاسیک برای رایانه‌های شخصی که در اصل دنباله‌ای معنوی برای سری Diablo محسوب می‌شود. داستان بازی در سرزمین خیالی Eora رخ می‌دهد و شخصیت اصلی باید ریشه طاعونی مخرب در دنیا را پیدا کرده و یک بار برای همیشه از شر آن خلاص شود.

به دلیل گسترش طاعونی که باعث به دنیا آمدن بچه‌ها بدون روح می‌شود، افراد زیادی به تحقیق ریشه‌های این مشکل پرداخته‌اند. در نهایت همه انگشت‌ها به سوی یک کشیش جادوگر به نام Thaos ix Arkannon گرفته می‌شود که یکی از قوی ترین جادوگران سرزمین Eora است. شخصیت اصلی بازی باید مکانی که Thaos در آن جا پنهان می‌شود را پیدا کند و هر بار نیز با مشکلاتی روبرو می‌شود. موش و گربه بازی شما و این جادوگر قدرتمند، هسته اصلی بازی Pillars of Eternity را تشکیل داده‌اند.

جادوگر Divayth Fyr

Divayth Fyr از بازی The Elder Scrolls III: Morrowind

نقش آفرینی غربی در دهه 90 میلادی در حال پیدا کرد مسیر درستی برای پاشیدن بذرهای خود بود. با اینکه در این دهه، بازی‌های بسیار خوبی در بازار منتشر شدند، ولی هنوز جای کار زیادی برای به وجود آمدن حماسی‌ترین ورژن این سبک وجود داشت. این اتفاق در سال 2002 و انتشار بازی The Elder Scrolls III: Morrowind بالاخره رخ داد. یک شاهکار بی مانند در ژانر نقش آفرینی که تمام فرمول‌های درست مانند جادو و موجودات فانتزی را در کنار هم قرار داده و نتیجه نهایی نیز باور نکردنی است.

شخصیت‌های زیادی از الف‌ها، دورف ها و نژادهای خیالی دیگری در Morrowind وجود دارند که برخی دشمن، دوست و حتی می‌توانند در طول بازی همراه شما باشند. یکی از این شخصیت‌ها Divayth Fyr نام دارد. او یک جادوگر باستانی و بسیار قدرتمند از نژاد الف‌های تاریک بوده که در طول خط داستانی اصلی بازی به وی بر می‌خورید. Divayth Fyr تنها شخصیت در دنیای Morrowind است که توانایی درمان یک سری بیماری‌های خاص را دارد و همچنین هم صحبت بسیار خوبی هم است.

جادوگر بازی Runescape

The Mage Of Zamorak از بازی Runescape

Runescape یک بازی MMORPG بوده و یکی از قدیمی‌ترین‌های این ژانر به حساب می‌آید. این بازی فانتزی در سال 2001 منتشر شد و با وجود عمر زیادش، همچنان طرف‌داران زیادی در جامعه MMOها دارد که همواره به تجربه آن می‌پردازند. این بازی در دنیایی به نام Gielinor جریان دارد و بازیکنان باید به انجام مأموریت‌های مختلفی بپردازند. در این بازی، انواع و اقسام نیروهای جادویی وجود دارند و البته شخصیت‌های جادوگری که به بهترین شکل ممکن این نیروها را به کنترل خود درآورده‌اند.

جادوگر Zamorok یکی از اعضای تیم جادوگری Zamorok بوده که از قدرتمندترین سازمان‌های جادو در دنیای Runescape است. این جادوگر کهن‌سال به تمامی فنون اسرارآمیز باستانی مسلط است و می‌تواند دشمنان خود را به سادگی با خاک یکسان کند. این شخصیت به شما انواع مختلفی از سحرهای جادویی را می‌فروشد و همچنین قابلیت آموختن ساخت جادو را توسط وی دارید. فقط فراموش نکنید که نباید پیرو سازمان جادوگری دیگری باشید، زیرا در این صورت جادوگر Zamorok به شما خدمت نخواهد کرد.

جادوگر Vivi در بازی Final Fantasy

Vivi از بازی Final Fantasy IX

خیلی از گیمرهایی که به تجربه بازی Final Fantasy IX پرداخته‌اند، در صورت مواجهه با شخصیت Vivi، به دلیل ظاهر کوچک و بامزه اش، او را جدی نگرفته‌اند. این موجود مرموز به دلیل قد کوتاه و نداشتن اعضای صورت، در ملاقات اول، کاراکتری بی دست و پا و تا حدودی نخاله به نظر می‌رسد. با این حال با گذر زمان و آشنا شدن بیشتر باقابلیت‌های مختلف شخصیت Vivi، متوجه می‌شوید که وی نه تنها یکی از قوی‌ترین جادوگران بازی Final Fantasy IX، بلکه تمامی این فرنچایز محسوب می‌شود.

Vivi Ornitier همچنین دارای تاریخچه جالبی است که نیروهای بی نظیر و قدرتمندش را تا حدودی برای ما شفاف می‌کند. او در گذشته بخشی از عروسک‌های جانداری بود که برای استفاده به عنوان اسلحه، تولید شده بودند. با گذر زمان، این شخصیت کنترل رفتار خود را به دست گرفته با شخصیت اصلی بازی دوست می‌شود. قابلیت اصلی Vivi در جادوی سیاه خلاصه می‌شود؛ این قدرت باعث تبدیل شدن این شخصیت به یک همراه فوق‌العاده برای سفرهای خطرناک ما در دنیای Final Fantasy IX شده است.

Yennefer در بازی The Witcher 3

Yennefer Of Vengerberg از بازی The Witcher 3

اگر تا اینجای کار همراه ما بوده باشید، میدانید که امکان ندارد در لیستی به نام قوی ترین جادوگران بازی‌های نقش آفرینی، شخصیتی از سری The Witcher وجود نداشته باشد. نام جادوگر در عنوان این فرنچایز قرار گرفته و دلیل این موضوع نیز تا حدودی آشکار است. شما با یک شکارچی هیولا همراه می‌شوید که در بزرگ‌ترین مکتب جادوگران تعلیم دیده است. با این حال به دلیل حضور تعداد زیادی از قوی ترین جادوگران سرزمین، قرار نیست تا درباره شخصیت اصلی فرنچایز یعنی گرالت صحبت کنیم.

Yennefer کاراکتری از بازی ویچر 3 بوده که به واسطه حضورش در سریال تلویزیونی The Witcher، برای غیر گیمرها نیز تا حدودی آشنا است. Yennefer با نیروهای جادویی متولد شد و با آموختن فنون سحر در سنین جوانی، به سرعت پله‌های ترقی را طی کرد. این شخصیت نقش زیادی در خط داستانی The Witcher 3 ایفا می‌کند و علاوه بر گرالت، محبوب‌ترین شخصیت خارج شده از این بازی است. اگر بازی بی نظیر The Witcher 3 را تجربه نکردید، حال زمان مناسبی است.

بازی Fire Emblem

Gotoh از بازی Fire Emblem

Fire Emblem نام یک فرنچایز افسانه‌ای JRPG است که از دهه 90 میلادی تا همین لحظه، از محبوب‌ترین سری بازی‌های درون ژاپن است. این بازی‌ها پر شده‌اند از شخصیت‌های فانتزی و پر از سحر و جادو که می‌توانند عطش هر طرفدار دنیاهای خیالی را تا مدت‌ها برطرف کنند. Gotoh یکی از قوی ترین جادوگران سری بازی‌های Fire Emblem بوده که دانش و اطلاعات زیادش از جادو، او را تبدیل به معلمی توانا برای بسیاری از دیگر جادوگران سری مانند Miloah و دخترش Linde کرده است.

لقب رسمی این کارکتر Gotoh است؛ با این حال به دلیل دانایی و خرد زیادش در زمینه جادو، او را با نام حکیم سفید نیز می‌شناسند. کنترل Gotoh را می‌توان به مدت کوتاهی به دست گرفت و با او بازی کرد. وی توانایی اجرای جادوی شفابخش و مخرب را به صورت هم‌زمان دارد. بر خلاف سایر جادوگران بازی، Gotoh قابلیت دفاع بالایی داشته و همچنین ضرباتش، می‌توانند هر دشمنی در هر سطحی را از پا در بیاورند. Gotoh با اخلاف یکی از قوی ترین جادوگران تاریخ بازی‌های نقش آفرینی به حساب می‌آید.

نظر شما چیست؟ آیا به قوی ترین جادوگران بازی‌های نقش آفرینی پرداختیم و یا یک مورد استثنایی که از همه افراد این لیست قوی‌تر بوده را فراموش کردیم؟ نظرات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چه بازی‌های نقش آفرینی معروفی از جادو استفاده نمی‌کنند؟

بازی های نقش آفرینی زیادی در دنیای واقعی و یا پساآخرالزمانی جریان دارند و از سیستم‌های جادو بهره نمیبرند. فرنچایزهای مشهوری مانند: Fallout، Deus Ex، Mass Effect و Borderlands از این دسته بازی‌ها هستند.

۱
کدام بازی غیر نقش آفرینی از سیستم جادو و جادوگری قدرتمندی بهره‌مند است؟

سری بازی‌های اکشن و ماجراجویی Magicka یکی از پیچیده‌ترین و خوش ساخت‌ترین سیستم‌های جادو را در تاریخ صنعت گیم دارند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    محمد معین

    مهمان

    فریا از گاد اف وار۴ باید توی این لیست میومد

    پاسخ دهید