بهترین بازی ها با فناوری ری تریسینگ
ارحام ادبخواه

بهترین بازی‌ هایی که از فناوری ری تریسینگ استفاده می‌ کنند

ارحام ادبخواه 28 دی 1400 بدون دیدگاه
2,275 بازدید

استفاده یا عدم استفاده از فناوری ری تریسینگ یکی از مواردی به شمار می‌رود که این روزها حسابی فکر بازیکنان کنسول‌های خانگی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله به تعریف فناوری Ray Tracing (یا به اختصار RTX) می‌پردازیم و بهترین بازی‌هایی که از آن بهره می‌برند را به شما معرفی می‌کنیم.

شرکت Nvidia برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ از فناوری Ray Tracing رونمایی کرد و با این عمل، جریان جدیدی را در جلوه‌های بصری بازی‌های ویدیویی آغاز کرد. با اینکه فناوری مذکور در ابتدا با انتقاداتی مانند بیهوده بودن روبرو شد، اما با گذشت زمان خود را اثبات کرده و به همه نشان داد در نتیجه نهایی و آن تصویری که بازیکنان در انتها مشاهده می‌کنند، تاثیر چشم‌گیری دارد. اما سوالی که در این میان ممکن است ذهن شما را مشغول کند این است که دقیقا منظور از ری تریسینگ چیست؟ اگر بخواهیم خیلی صریح و خلاصه توضیح دهیم، باید بدانید که نقش اصلی فناوری Ray Tracing در مورد طبیعی‌تر به نظر رسیدن نورپردازی و سایه‌زنی‌ها است و سپس در وهله دوم و سایر موارد (مانند جلوه‌های صوتی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ری تریسینگ در بازی‌ های ویدیویی

این فناوری کاری می‌کند نور و پرتوهای آن به گونه‌ای به نظر برسند که انگار در حال خارج شدن از یک منبع نور واقعی هستند. برای مثال، هنگامی که شما در محیط بازی یک چراغ معمولی را مشاهده می‌کنید، نور به طور علنی از سمت آن منعکس می‌شود و مانند سابق خبری از هاله‌های نوری مصنوعی نیست. طبیعی است که قابلیت‌های ری تریسینگ تنها در مورد منبع نور صدق نمی‌کند و به طور طبیعی موارد دیگر را هم در بر می‌گیرد. هنگامی که نورپردازی به واقع‌گرایانه‌ترین شکل ممکن انجام شود، در ادامه سایه‌ها و انعکاس نور روی سطوح هم بهتر به نظر می‌رسد. البته توجه داشته باشید که فناوری Ray Tracing و تصحیح نورپردازی در بازی‌های ویدیویی، تاثیر زیادی دارد و می‌توانید در نگاه اول متوجه آن شوید. آثاری مانند بازی Control، بازی Shadow of the Tomb Raider و بازی Minecraft به بهترین نوع ممکن از این فناوری بهره می‌برند تا بتوانید واقع‌گرایی را بیش‌تر از هر زمان دیگری با پوست و گوشت خود حس کنید.

این فناوری در ابتدا قرار بود تنها در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی یا PC قرار گیرد؛ اما با عرضه کنسول‌های قدرتمند نسل نهم شاهد باز شدن راه ری تریسینگ به کنسول‌های خانگی شدیم. همان طور که انتظار می‌رود، تعداد بازی‌هایی که روی پلتفرم پی سی از فناوری مورد بحث پشتیبانی می‌کنند، به مراتب بیش‌تر از کنسول‌ها است. به هر حال، در ادامه این مقاله به معرفی بهترین بازی‌هایی می‌پردازیم که از فناوری Ray Tracing بهره می‌برند. همچنین در پارسی گیم می‌توانید مقاله گرافیکی‌ترین بازی‌های کامپیوتر را نیز مطالعه کنید.

بازی World of Warcraft Shadowlands

بازی World of Warcraft: Shadowlands

با اینکه مدت زمان قابل‌توجهی از عرضه اولیه بازی World of Warcraft می‌گذرد، اما سازندگان آن در شرکت Blizzard Entertainment تصمیم گرفتند که با یک به‌روزرسانی، ری تریسینگ را به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های خود اضافه کنند. ماحصل این تصمیم، باز شدن راه این فناوری در بسته‌الحاقی Shadowlands به World of Warcraft بود. البته در نظر داشته باشید که برای فعال کردن Ray Tracing در بازی مذکور، نیاز به یک کارت گرافیک RTX مناسب روی سیستم خود خواهید داشت و در غیر این صورت، قادر به لذت بردن از آن نیستید. سازندگان برای اینکه افراد بیشتری بتوانند از این فناوری استفاده کنند، تنظیمات مختلفی را در دسترس قرار داده که با مراجعه به آن، می‌توانید شرایط را با توجه به قدرت سخت‌افزار خود تغییر دهید.

بازی Control

بازی Control

بازی Control نه تنها یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر به شمار می‌رود، بلکه یکی از بهترین آثاری است که از Ray Tracing‌ استفاده می‌کند. سازندگان این عنوان در استودیو Remedy Entertainment اطمینان حاصل کردند که علاوه بر عرضه یک اثر فوق‌العاده و قابل‌احترام، محصولی را وارد بازار کنند که از لحاظ بصری چشم‌نواز است.

کنترل به طور معمولی هم بازی به شدت چشم‌نوازی به شمار می‌رفت؛ اما اضافه شدن Ray Tracing باعث شد تا با استانداردهای جدیدی روبرو شویم. Oldest House (نام ساختمانی که اتفاقات بازی در آن جریان پیدا می‌کند)، به همین شکل هم حسابی درگیر کننده بود و می‌توانست ذهن مخاطب را حتی تا چند ساعت پس از تجربه بازی مشوش کند؛ اما با ری تریسینگ به سطح‌های جدیدی از واقع‌گرایی و درگیرکنندگی می‌رسیم.

بازی Quake II RTX

بازی Quake II RTX

هنگامی که فناوری Ray Tracing اولین بار برای بازی Quake 2  معرفی شد، همه می‌دانستند که هدف از این کار به وجود آوردن یک دمو فنی است که بتواند ویژگی‌های این تکنولوژی را به نمایش بکشد. اما خب چه چیزی بهتر از یک بازی قدیمی خوش ساخت که میزبان فناوری‌های بصری مدرن دنیا هم شده است؟ بازی Quake 2 به لطف نورپرادزی‌ و سایه‌زنی‌های واقع‌گرایانه بهتر از همیشه به نظر می‌رسد.

هرچند که مدل‌ها، فرم‌ها و بافت‌ها هنوز هم قدیمی و تاریخ مصرف گذشته به نظر می‌رسد، اما گرافیک RTX کاری می‌کند که این ترکیب حس جدیدی به خود بگیرد. در واقع اگر دوست دارید یکی از جریان‌سازترین بازی‌های شوتر اول‌شخص تاریخ را تجربه کنید، نباید Quake 2 RTX را از دست بدهید. البته توجه داشته باشید که برای تجربه این بازی هم نیاز به یک کارت گرافیک RTX خواهید داشت؛ چرا که در عدم این صورت حتی قدرتمندترین پی سی‌ها هم ممکن است برای اجرای بازی به مشکل بخورند.

بازی Ark: Survival Evolved

بازی Ark: Survival Evolved

بازی Ark: Survival Evolved حتی بدون فناوری‌های خاص گرافیکی، هنوز هم یکی از زیباترین و زنده‌ترین آثار دنیای ویدیو گیم به شمار می‌رود. راست‌اش را بخواهید Ark یک بازی پرمشکل است که هنگام تجربه آن با باگ‌ها و مشکلات فنی متعددی برخورد می‌کنید؛ اما حتی این موضوع هم نمی‌تواند از تاثیری که بازی مذکور در وهله اول روی بازیکنان می‌گذارد، کم کند. لذت راه رفتن در میان طبیعت بکر و ترس از روبرو شدن با دایناسورهای خطرناک، هیچ وقت رنگ خود را از دست نمی‌دهد. البته باید توجه داشته باشید که بازی Ark: Survival Evolved به طور مشخص از ری تریسنگ استفاده نمی‌کند؛ اما شامل برخی ویژگی‌های کارت‌های گرافیک RTX مانند DLSS می‌شود.

بازی Mechwarrior V

بازی Mechwarrior V: Mercenaries

بازی Mechwarrior V: Mercenaries که در ابتدای زمان عرضه با نمرات خوبی از سمت منتقدان روبرو شد، درست مانند سایر نسخه‌های این مجموعه در منتقل کردن حس کنترل ربات‌های غول‌پیکر درخشان عمل می‌کند. این بازی از قابلیت‌های نورپردازی فناوری Ray Tracing بهره می‌برد و به همین روال، به یکی از واقع‌گرایانه‌ترین گرافیک‌های بصری تاریخ بازی‌های ویدیویی نزدیک می‌شود. نورپردازی پویا، سایه‌زنی‌ و انعکاس‌ها (تازه اگر به انیمشین‌های زیبای انفجارها اشاره نکنیم) باعث می‌شوند که جنگ‌های حماسی با استفاده از ربات‌های غول‌پکیر حماسی‌تر از هر زمان دیگری به نظر برسند.

بازی Wolfenstein Young Blood

بازی Wolfenstein: Young Blood

به لطف یک به‌روزرسانی جدید که برای بازی Wolfenstein: Young Blood عرضه شده، قابلیت ری تریسینگ برای این نسخه فرعی از مجموعه ولفنشتاین در دسترس قرار گرفته است. این آپدیت جدید حجم بزرگی از جزئیات را به بازی اضافه کرده و باعث می‌شود نتیجه نهایی خیلی چشم‌نورازتر از سابق به نظر برسد. البته اگر پیش از این اثری مانند Wolfenstein 2: The New Colossus را تجربه کرده‌اید و می‌خواهید با انتظاری اندازه آن به سراغ New Blood بروید، ممکن است در پایان این راه کمی ناامید شوید. New Blood بازی خوب و متوسطی است؛ اما به هیچ وجه نمی‌تواند با حماسه بی جی بلتزکویچ (B.J. Blazkowicz) در The New Colossus برابری کند. با وجود این موضوع، بازی Wolfenstein: Young Blood جدیدترین نسخه سری شناخته می‌شود و طبیعی است که حداقل از لحاظ بصری و گرافیکی نسبت به شماره‌های قبلی، یک پیشرفت به حساب می‌آید.

بازی Dying Light 2

بازی Dying Light 2

اول از همه باید اشاره کنیم که بازی Dying Light 2 هنوز به صورت رسمی عرضه نشده و قرار است در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ (۴ فوریه ۲۰۲۲) در دسترس عموم قرار گیرد. به هر حال، اسکرین‌شات‌ها و نمایش‌هایی که تا این لحظه از بازی مذکور دیده‌ایم فوق‌العاده بوده‌اند و از طرف دیگر هم نمی‌توان هیجان عظیمی که حول آن شکل گرفته را انکار کرد. بنابراین، با توجه به شناختی که از استودیو Techland و نمایش‌های بازی داریم، می‌توان حدس زد که Dying Light 2 از بسیاری نقاط موفقیت‌های نسخه اول را تکرار خواهد کرد. البته باید اشاره کرد پشتیبانی از ری تریسینگ در روز عرضه برای بازی مورد بحث تایید نشده و باید برای اطلاعات بیش‌تر صبر کنیم. اما با این وجود، بازی Dying Light 2 از سایر قابلیت‌های کارت‌های گرافیک RTX بهره خواهد برد.

بازی Ring of Elysium

بازی Ring of Elysium

بازی Ring of Elysium یک بتل رویال (Battle Royale) فوق‌العاده است که با اضافه شدن ری تریسینگ به شدت زیبا به نظر می‌رسد. بازی‌های بتل رویال بیشتر برای افزایش جامعه کاربران خود و فشار نیاوردن به سیستم بازیکنان، به طور معمول با جلوه‌های بصری و گرافیکی ساده و پایه عرضه می‌شوند. اما بازی Ring of Elysium خود را از این قاعده جدا کرده و برای دسترسی بیشتر بازیکنان، زیبایی‌های خود را قربانی نمی‌کند. این بازی بتل رویال رایگان که از ری تریسینگ هم بهره می‌برد، روش مناسبی برای مشاهده قدرت کارت‌های گرافیک RTX محسوب می‌شود. از آنجایی که برای تجربه این بازی هزینه‌ای به غیر از اینترنت پرداخت نمی‌کنید، بهتر است حتی یک بار هم که شده فرصت کوچکی به آن دهید.

بازی Metro Exodus

بازی Metro Exodus

آثار کمی در دنیا وجود دارند که بتوانیم آن‌ها را از لحاظ گرافیکی در کنار بازی Metro Exodus قرار دهیم. جالب است بدانید که این بازی حکم دومین اثر دنیا را داشت که از قابلیت‌های RTX پشتیبانی می‌کرد؛ بنابراین افرادی که تکنولوژی‌های سخت‌افزاری را دنبال می‌کنند آشنایی بیش‌تری با پایان‌دهنده سه‌گانه مترو دارند. علاوه بر این موارد، بازی Metro Exodus از ویژگی DLSS هم بهره می‌برد و اگر سخت‌افزار مناسبی را در اختیار دارید، برای رفتن به سراغ آن حتی یک ثانیه هم درنگ نکنید. با وجود گذشت چندین سال از عرضه این بازی، Exodus هنوز هم (حداقل از لحاظ گرافیکی) یکی از بهترین‌ها حساب می‌شود.

بازی Battlefield V

بازی Battlefield V

مجموعه بتلفیلد همیشه به خاطر نوآوری‌های گرافیکی و سطح بالای جلوه‌های بصری معروف بوده و بازی Battlefield V هم در این میان استثنا نیست. این بازی حتی بدون استفاده از ری تریسینگ هم زیبا به نظر می‌رسد و هنگامی که با قابلیت‌های کارت‌های گرافیکی RTX در یک ترکیب قرار می‌گیرد، چندین سطح بالاتر می‌رود. در واقع، بازی Battlefield V اولین اثری بود که از Ray Tracing پشتیبانی می‌کرد و ما این فناوری را اولین بار با همین بازی شناختیم.

با صحنه‌های سینمایی حماسی، جلوه‌های صوتی فوق‌العاده و مبارزات نفس‌گیر، بتلفید V با وجود یک سری کمی و کاستی‌ها هنوز هم بازی خوبی به شمار می‌رود. پس اگر سیستم شما قدرت اجرای این بازی را دارد، از قدم گذاشتن به جبهه‌های مختلف جنگ‌جهانی دوم دوری نکنید.

بازی Call of Duty Modern Warfare

بازی Call of Duty: Modern Warfare (نسخه سال ۲۰۱۹)

هنگامی که فناوری ری تریسینگ را در کنار یکی از بهترین مجموعه‌های شوتر اول‌شخص تاریخ قرار دهید، بدون شک نتیجه خارق‌العاده خواهد بود. بازی Call of Duty: Modern Warfare که ریبوت مجموعه مدرن وارفر به حساب می‌آید، از فناوری Ray Tracing  بهره می‌برد و تجربه آن برای هر فردی که شانس آن را دارد، واجب است. این بازی بدون شک بهترین نسخه Call of Duty در سال‌های اخیر بوده و اگر این روزها مشعول Vanguard و Warzone‌ هستید، بهتر است برای چند ساعتی هم که شده به سراغ مدرن وارفر و تجربه آن بروید.

بازی Doom Eternal

بازی Doom Eternal

حالا که بحث از بهترین مجموعه‌های شوتر اول‌شخص تاریخ به میان آمد، در صورت عدم اشاره به سری Doom کار درستی انجام نداده‌ایم. این مجموعه در سال ۲۰۱۶ و با عرضه یک نسخه جدید ریبوت شد و سپس با انتشار بازی Doom Eternal در سال ۲۰۲۰ به دوران اوج خود بازگشت.

جدا از هر گونه مسائل بصری، بازی Doom Eternal یک شوتر اول‌شخص شلوغ و کلاسیک است که می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های هر بازیکنی تبدیل شود. این بازی در حال حاضر روی پلتفرم پی سی و کنسول‌های نسل نهم، از ری تریسینگ پشتیبانی می‌کند تا بتوانید هنگام سلاخی شیاطین، انعکاس فوران خون آن‌ها را به صورت هرچه واضح‌تر روی دیوار مشاهده کنید.

بازی Minecraft

بازی Minecraft

بازی Minecraft نیاز به معرفی جامعی ندارد و تقریبا بیش‌تر جامعه بازیکنان با این اثر آشنا هستند. با علم به همین موضوع، می‌دانیم که هیچکسی هم ماینکرفت را به خاطر گرافیک یا جلوه‌های بصری دوست ندارد و همه با وجود همین مدل‌ها و بافت‌های سطحی عاشق آن شده‌اند. اما این موضوع بدان معنی نیست که کسی از پیشرفت‌های بصری استقبال نمی‌کند. خوشبختانه فناوری Ray Tracing به بازی Minecraft اضافه شده و تفاوت‌های چشم‌گیری هم به ثمر رسانده است. برای درک این موضوع کافیست سری به تصاویر مقایسه بعد و قبل از روشن کردن ری تریسینگ بزنید تا بهتر متوجه این موضوع شوید. اگر از رایانه‌های شخصی بهره می‌برید و تکنولوژی انقلابی شرکت Nvidia هم برای شما کافی نیست، نصب مادهای گرافیکی که توسط خود بازیکنان ساخته شده، همیشه گزینه ایده‌آلی برای ارتقا استانداردها به شمار می‌رود.

بازی Shadow of the Tomb Raider

بازی Shadow of the Tomb Raider

هرچند که بازی Shadow of the Tomb Raider به هیچ وجه جزو بهترین‌های مجموعه حساب نمی‌شود، اما از لحاظ بصری و گرافیکی دستاورد به شدت بزرگ و چشم‌نوازی است. تجربه این بازی حتی روی نسخه پایه ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 هم چشم‌نواز است؛ اما وقتی آن را روی یک سیستم قدرتمند و با استفاده از DLSS و Ray Tracing تجربه کنید، همه موارد، یک قدم بزرگ رو به جلو بر می‌دارند. هنگامی که ری تریسینگ را روشن کنید و با استفاده از نورپردازی‌ها و سایه‌زنی‌های واقع‌گرایانه به همراه لارا کرافت (Lara Croft) وارد محیط‌های بزرگ یا غارها شوید، با یکی از بهترین آثار تاریخ از لحاظ جلوه‌های بصری روبرو خواهید شد.

بازی The Medium

بازی The Medium

هرآنچه که در مورد ایراد و مشکلات بازی The Medium شنیده‌اید را به دست فراموشی بسپرید. با وجود تمامی کاستی‌ها از سوی سازندگان در استودیو Bloober Team برای نوشتن بازینامه و نگارش دیالوگ‌ها، The Medium با نگاه خاص خود به سراغ اتفاقاتی مانند زندگی و حیات پس از مرگ می‌رود. با اینکه میان‌پرده‌ها و صداگذاری‌ها حتی در جدی‌ترین لحظه‌های بازی هم کمی بد به نظر می‌رسیدند، آن حالت Split Screen و رندر کردن دو محیط مختلف در زمانی واحد، موردی نیست که بتوان به راحتی از آن گذر کرد. اما اگر بخواهیم از نقاط قوت و در سمتی دیگر پاشنه آشیل بازی بگذریم، بازی The Medium زیبا است و این زیبایی را با استفاده از ری تریسینگ بیش‌تر هم می‌کند.

بازی God of War

بازی God of War

هنگامی که مجموعه God of War در سال ۲۰۱۸ پس از مدت‌ها با نسخه‌ای جدید بازگشت، همه را با خود همراه کرد. در این بازی جدید کریتوس شخصیت عمیق‌تری داشت و داستان بیش‌تر از هر زمان دیگری به اولویت تبدیل شده بود؛ به گونه‌ای که اگر بخواهید به طور کامل متوجه آن شوید باید مقالات و کتاب‌های متعددی از اساطیر نورث مطالعه کنید. بازی God of War هنگام عرضه و پس از آن با تحسین‌ها و جایزه‌های متعددی روبرو شد و حالا هم که در مورد آن صحبت می‌کنیم، همه منتظر نسخه جدید آن با نام God of War: Ragnarok هستند.

به هر حال، سونی تصمیم گرفت که برای اولین بار یک نسخه از گاد آف وار را برای پلتفرمی غیر از پلتفرم‌های اکوسیستم پلی استیشن منتشر کند و حال که نتیجه‌ی آن را می‌بینیم، حسابی راضی کننده است. بازی در حال حاضر در دسترس بازیکنان رایانه‌های شخصی قرار دارد تا بتوانند از قدرت سیستم خود نهایت بهره را ببرند. نسخه PC بازی God of War از ری تریسینگ هم پشتیبانی می‌کند تا این بازی زیباتر از هر زمان دیگری به نظر برسد.

بازی Final Fantasy XV

بازی Final Fantasy XV

بازی Final Fantasy XV یکی از دموهای گرافیکی کنسول‌های نسل هشتم بود و همیشه برای به رخ کشیدن آن‌ها به کار گرفته می‌شد. این بازی آنقدری سنگین بود که نسخه‌های مختلف پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هنگام اجرای آن به زحمت می‌افتادند. حالا هم که چندین سال از عرضه ابتدایی آن می‌گذرد، هنوز هم از بازی Final Fantasy XV به عنوان یک Benchmark گرافیکی یاد می‌کنیم که برای آزمایش قدرت سخت‌افزارهای مختلف به کار گرفته می‌شود.

تمامی این تعریف و تمجیدها را در حالتی تصور کنید که ری تریسینگ و سایر قابلیت‌های کارت‌های گرافیک RTX هم به آن اضافه شود. نتیجه فوق‌العاده است و برای درک بهتر آن می‌توانید به ویدیوهایی موجود مراجعه کنید. البته جدا از مسائل فنی، فاینال فانتزی 15 واقعا بازی خوبی است و داستان و مبارزات حماسی آن تا مدت‌ها در یاد شما خواهد ماند.

در این نقطه به پایان لیست بهترین بازی‌هایی که از فناوری Ray Tracing استفاده می‌کنند می‌رسیم. نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما کدام یک از آثار مذکور Benchmark مناسب‌تری برای به رخ کشیدن قدرت و قابلیت‌های ری تریسینگ است؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

فناوری ری تریسینگ چیست؟

اگر بخواهیم خیلی صریح و خلاصه توضیح دهیم، باید بدانید که نقش اصلی فناوری Ray Tracing در مورد طبیعی‌تر به نظر رسیدن نورپردازی و سایه‌زنی‌ها است و سپس در وهله دوم و سایر موارد (مانند جلوه‌های صوتی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱
ری تریسینگ در چه سالی توسط کدام شرکت معرفی شد؟

این فناوری در سال 2018 توسط شرکت Nvidia معرفی شد.

۲
کدام بازی ها از فناوری ری تریسینگ بهره می‌برند؟

عناوینی مانند بازی Control، Cyberpunk 2077، Battlefield 2042 و Doom Eternal و به طور کلی اکثر بازی‌های مدرن و امروزی.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.