دانلود زیرنویس فارسی بازی God of War
بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021
هادی اسماعیل‌زاده

بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2021

هادی اسماعیل‌زاده 27 دی 1400 بدون دیدگاه

ژانر نقش‌آفرینی یکی از قدیمی‌ترین‌ و ماندگارترین‌ ژانرها در صنعت بازی است. از نقش‌آفرینی‌های ژاپنی نوبتی گرفته تا بازی‌های نقش‌آفرینی غربی با رویکرد مبتنی بر اکشن، عناوین بسیار باکیفیتی در این ژانر منتشر شده‌اند. این بازی‌ها که با عنوان بازی RPG نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند ساعت‌ها شما را به خود سرگرم کنند؛ شما را به سرزمینی دیگر ببرند و در نهایت وقتی تمام تلاش‌های شما در بازی به نتیجه رسید، با پاداش‌هایی فوق‌العاده شما را خوشحال کنند. اما کدام نقش‌آفرینی‌ها، بهترین‌های سال 2021 هستند؟ در این مطلب سعی کرده‌ایم تا تعدادی از بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2021 را معرفی کنیم.

 بازی های نقش آفرینی جذاب و موفق در سال 2021

اگرچه امسال خبری از نقش‌آفرینی‌هایی در حد شاهکار نبود، با این وجود تعداد زیادی عناوین نقش‌آفرینی خوب معرفی شدند. در واقع تعداد این عناوین به حدی زیاد بود که مجبور شدم تعدادی از آن‌ها را حذف کنم تا حجم مطلب، بیش از حد زیاد نشود. بیش از یک‌چهارم عناوین این لیست، ریمیک، ریمستر یا نسخه‌های گسترش‌دهنده هستند که آمار بالایی است؛ بنابراین از قرار گرفتن نام Disco Elysium که یکی از بهترین بازی‌های سال 2019 بود، نباید تعجب کنید. صنعت گیم در حال حاضر پر شده است از عناوینی که برای بار دوم منتشر می‌شوند اما برخی از آن‌ها واقعاً تجربه‌های ارزشمندی هستند. در کل سال گذشته برای طرفداران نقش‌آفرینی، سال خیلی بدی هم نبود و شاهد انتشار عناوین جدید و باکیفیتی مانند Tales of Arise و Mass Effect: Legendary Edition هم بودیم؛ پس بدون معطلی، به سراغ بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2021 می‌رویم. پارسی گیم در مقالات دیگری بهترین بازی‌های ریمستر شده در سال 2021 و بهترین بازی‌های پلتفرمر 2021 را نیز بررسی کرده است.

بازی Monster Hunter Rise

Monster Hunter: Rise

سازندگان سرانجام توانستند شکارچی هیولا را به نینتندو سوییچ بیاورند و در واقع به لطف Wirebug، با یکی از بهترین نسخه‌های فرنچایز طرف هستیم. Wirebug تنها موجوداتی هستند که بر خلاف سایر نسخه‌های شکارچی هیولا، در Monster Hunter: Rise شاهد حضور آن‌ها هستیم. این بازی اکشن مبتنی بر لوت، به لطف سیستم‌های عمیق و پیچیده نقش‌آفرینی، یک تجربه فانتزی بسیار لذت‌بخش است؛ حال به این سیستم‌های پیچیده، قلاب را هم اضافه کنید تا یک تجربه بی‌نقص را شاهد باشیم. تنها نکته منفی Monster Hunter: Rise نه به خود بازی بلکه مشخصات فنی کنسول سوییچ برمی گردد که اجازه نمی‌دهد تا Rise از تمام پتانسیل خود استفاده کند.

Rise از بسیاری از نوآوری‌های بازی World برخوردار است و همچنین ویژگی‌ها و مکانیزم‌ها جدیدی را معرفی می‌کند؛ از جمله یک همراه جدید به نام Palamute که می‌توان از آن برای سوارکاری یا در جریان مبارزات استفاده کرد. از Wirebugها نیز می‌توان برای گشت‌وگذار در جهان بازی و یا سوار شدن بر هیولاهایی خاص استفاده کرد. این بازی پس از انتشار، بازخوردهای کلی مثبتی دریافت کرد و منتقدان از گیم‌پلی و گسترش مکانیزم‌های معرفی شده در جهان بازی تمجید کردند.

بازی Bravely Default

Bravely Default II

به نظر می‌رسد هرچند بار که دوست داشته باشید، می‌توانید به بازسازی Final Fantasy I ادامه دهید؛ فقط کافی است تا به اندازه کافی، پیچش‌های داستانی جدید به آن اضافه کنید تا هم افراد تازه‌وارد و هم قدیمی‌ها، هم‌زمان جذب تجربه بازی شوند. با بازی Bravely Default II، استودیوی Claytech Works، فرمول کلاسیک نقش‌آفرینی ژاپنی را به بزرگ‌ترین پلتفرم‌های خود یعنی نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی آورده و انصافاً این کار را با هوشمندی و مهارت انجام داده است. هرچند نقص‌های زیادی در بازی وجود دارد اما بازی Bravely Default II دارای خلاقانه‌ترین کلاس‌های شخصیتی است که من تا به حال در یک بازی نزدیک به Final Fantasy دیده‌ام؛ طراحی محیط و موسیقی نیز به‌اندازه‌ای خوب است که تا آخر شما را پای کار نگه دارد.

بازی Bravely Default II یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2021 و سومین بازی اصلی از مجموعه Bravely است که پس از بازی Bravely Default و دنباله آن، Bravely Second: End Layer منتشر می‌شود. نسخه Second، ادامه‌ای بر داستان نسخه اول بود اما بازی Bravely Default II دارای داستان و شخصیت‌های جدیدی است. مانند عناوین قبلی، این بازی به عنوان یک بازی ویدئویی نقش‌آفرینی با سیستم نبردهای نوبتی عمل می‌کند. این بازی همچنین شامل شکلی به‌روز شده از سیستم «Brave Point» در بازی‌های قبلی و استفاده از سیستم جمع‌آوری asterisks برای تغییر کلاس شغلی یک شخصیت است.

بازی Disco Elysium

Disco Elysium: The Final Cut

دو سال پیش که استودیوی ZA/UM، نقش‌آفرینی عمیق خود را در دیستوپیایی با درون‌مایه‌های سیاسی منتشر کرد، سروصدای زیادی در صنعت گیم ایجاد شد. حال این بازی به لطف لوکیشن جدید، مأموریت‌هایی با چالش‌های اخلاقی و صداگذاری کامل شخصیت‌ها، بهتر از نسخه دو سال قبل هم شده و علاوه بر رایانه‌های شخصی، بر روی کنسول‌ها نیز عرضه شده است. هیچ عنوان دیگری را به خاطر ندارم که در چند سال اخیر، این چنین باظرافت بر روی مفهوم «نقش‌آفرینی» در بازی‌های RPG کار کرده باشد. این بازی در کنار استفاده از بار فانتزی، سیستم تصمیم‌گیری را نیز در راستای کشف انگیزه‌ها و مشکلات روحی روانی شخصیت‌ها، بهبود می‌دهد. همه این موارد در کنار عرضه جهانی خارق‌العاده به وقوع می‌پیوندد و شما مکانیزم‌های کافی را برای درک و استخراج معنی و مفهوم بازی، در اختیار خواهد داشت.

Disco Elysium یک بازی ویدئویی نقش‌آفرینی است که دارای جهانی آزاد و مکانیزم‌های گیم‌پلی مبتنی بر دیالوگ است. بازی از دید ایزومتریک دنبال می‌شود و بازیکن را در نقش یک کارآگاه قرار می‌دهد که از فراموشی ناشی از الکل و مواد مخدر رنج می‌برد. Disco Elysium در زمان انتشار خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نشریات مختلفی آن را به عنوان بازی سال انتخاب کردند و بازی توانست جوایز متعدد دیگری در زمینه روایت داستانی و سبک هنری دریافت کند؛ حتی در سال 2020، یک سریال تلویزیونی با اقتباس از این بازی معرفی شد.

بازی Mass Effect Legendary Edition

Mass Effect Legendary Edition

ریمستر سه‌گانه مورد انتظار مس افکت، سرانجام منتشر شد و با خرید آن، نه فقط یک بازی، بلکه دو بازی و نصفی، برای تجربه خواهید داشت. بایوور تغییرات زیادی در این سه‌گانه ایجاد کرده که برخی از آن‌ها چندان مورد استقبال قرار نگرفتند اما حتی اگر نسخه Legendary Edition، مجموعه‌ای ناقص از ریمسترها باشد، هنوز هم درخشش متریال اصلی این سه‌گانه، به قوت خود باقی است. هنوز هم تجربه‌ای مانند قرار گرفتن در نقش یک کارآگاه کهکشانی در منظومه‌ای که در آستانه فروپاشی است، مانند قبل لذت‌بخش است حتی اگر این تجربه حماسی 100 ساعته، در نهایت به سرانجامی ختم شود که خیلی‌ها را خشمگین کند.

توسعه نسخه Legendary در سال 2019 با کارگردانی مک والترز آغاز شد که قبلاً به عنوان نویسنده اصلی بازی‌های Mass Effect 2 و Mass Effect 3 با بایوو همکاری کرده بود. استودیو BioWare تصمیم گرفت برای حفظ ماهیت اصلی سه‌گانه، پروژه را به عنوان یک ریمستر و نه یک ریمیک و بازسازی کامل معرفی کند. سه‌گانه Legendary Edition نقدهای بسیار مثبتی از نشریات مختلف بازی‌های ویدئویی دریافت کرد. بیشتر این نقدها، به تجربه بهبودیافته بازی اول در کنار بهبود سیستم و وسعت کلی بازی اشاره داشتند.

بازی Scarlet Nexus

Scarlet Nexus

باندای نامکو در کمال تعجب، سال گذشته یک اکشن نقش‌آفرینی خوب را روانه بازار کرد؛ یک جهان کاملاً جدید سرشار از دسیسه‌چینی‌های سیاسی و درام‌های شخصی. جهان آینده‌نگرانه بازی درست به موقع، قدرت‌های ابرقهرمانی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با ارتشی از زامبی‌های قارچی مبارزه کنید. ایراداتی که بازی Scarlet Nexus در زمینه طراحی دانجن‌ها و تنوع ماموریت‌های فرعی دارد، با توانایی‌های قدرتمند شخصیت بازی که مبارزات را سرگرم‌کننده و مهیج می‌کند، جبران شده است. حتی داستان بازی نیز از پیچش‌هایی برخوردار است که آن را از گرفتار شدن در دام یکنواختی نجات می‌دهد و بازی را به تجربه‌ای نسبتاً ارزشمند تبدیل می‌کند.

Scarlet Nexus یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2021 است که رویدادهای آن از دید سوم‌شخص دنبال می‌شود. بازیکنان می‌توانند کنترل Yuito Sumeragi یا Kasane Randall، از اعضای گروه Other Suppression Force (OSF) را بر عهده بگیرند که وظیفه دارند از New Himuka در برابر موجوداتی به نام Others دفاع کنند. بازی به طور کلی نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد. در این نقدها، عمدتاً از سیستم مبارزات بازی تمجید اما انتقاداتی هم به ماموریت‌های فرعی بازی وارد شد.

بازی Final Fantasy VII Remake

Final Fantasy VII Remake Intergrade

چگونه می‌توان یک بازی فوق‌العاده را که تقریباً از هر چاله‌ای در مسیر موفقیت خود جاخالی داده است، حتی بهتر از قبل کرد؟ اسکوئر انیکس با اضافه کردن یک محتوای پنج‌ساعته دیگر که شخصیت‌های جدیدی را به نمایش می‌گذارد و به همان اندازه بازی اصلی ضروری و مهم است، به خوبی از عهده این کار برمی‌آید. موسیقی متن بازی Final Fantasy VII Remake Intergrade فوق‌العاده است؛ سکانس‌های جدید مانند آنچه قبلاً شاهد بودیم، تماشایی هستند و اسکوئر انیکس با قرار دادن کاراکتر Yuffie در لیست شماره یک فاینال فانتزی، خرگوش دیگری را از کلاه شعبه بازی خود بیرون می‌آورد. تمام دارندگان پلی‌استیشن 5، طرفدار نقش‌آفرینی باشند یا نه، حتماً باید Intergrade را تجربه کنند.

ساخت نسخه ریمیک Final Fantasy VII، پس از سال‌ها گمانه‌زنی سرانجام در سال 2015 اعلام شد. چندین نفر از کارکنان کلیدی برای کار بر روی این بازی بازگشتند؛ از جمله تتسویا نومورا، طراح شخصیت بازی اصلی به عنوان کارگردان، یوشینوری کیتاسه، کارگردان بازی اصلی به عنوان تهیه‌کننده، کازوشیگه نوجیما، سناریونویس بازی اصلی به عنوان نویسنده داستان، موتومو توریاما به عنوان دستیار کارگردان و نوبوئو اوماتسو، آهنگ‌ساز بازی اصلی، برای ساخت نسخه ریمیک گرد هم آمدند. آن‌ها شخصیت‌های بازی را از نو طراحی کردند تا به رئالیسم و سبک بازی‌های امروزی نزدیک‌تر شود.

بازی Nier Replicant

Nier Replicant

Nier Replicant به عنوان ریمیکی برای یک بازی 11 ساله قدیمی، حس و حالی امروزی را به مخاطب منتقل نمی‌کند. بازی همچنان به ریتم سرعت پایینی که بازی اورجینال را به یک کلاسیک محبوب تبدیل کرده بود، پایبند است اما ظاهر بازی بهبود یافته و سیستم‌های بازی نیز بدون آن که از مسیر بازی اصلی خارج شوند، بهبودهایی به همراه داشته‌اند. به این ترتیب، می‌توانید داستان تلخ و غم‌انگیز از دست دادن و ویرانی را با امضای و جادوی عجیب یوکو تارو تجربه کنید و ببینید چه چیزی توانسته بازی را به چنین جواهر کمیابی تبدیل کند.

طراحی مجدد مبارزات بازی توسط تاکاهیسا تائورا از استودیوی PlatinumGames نظارت شد که قبلاً بر روی دنباله Nier کار کرده بود. این بازی شامل محتوای داستانی جدید، محتویاتی برای پیوند داستانی به نسخه دنباله آن و محتویات دیگری است که در اصل، از بازی اصلی حذف شده بودند. همچنین این بازی، ظاهر و نقشی را برای پروتاگونیست پدر که در نسخه غربی بازی شاهد حضور آن بودیم، تعریف کرد. قهرمان داستان دو صداپیشه دارد؛ Zach Aguilar صداپیشگی ورژن جوان‌تر پروتاگونیست را انجام داده در حالی که صداپیشگی نسخه پیرتر، بر عهده Ray Chase بوده است.

بازی Cris Tales

Cris Tales

Cris Tales عنوانی است که شاید آشنا به نظر برسد اما مطمئناً شبیه به آن را قبلاً تجربه نکرده‌اید. بازی نقش‌آفرینی مستقل Dreams Uncorporated، یک سیستم مبارزات نوبتی مبتکرانه را با یک سبک هنری زیبا و طراحی دستی در هم می‌آمیزد تا شما را به یاد عصر نقره‌ای دیزنی بیندازد. بازی Cris Tales به عنوان یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2021 ، نه تنها به شما امکان می‌دهد به گشت‌وگذار در شهرها بپردازید و با سر زدن به زمان‌های گذشته، حال و آینده، ماموریت‌های فرعی را کامل کنید بلکه به شما امکان می‌دهد تا از همان مکانیزم‌ها برای غلبه بر باس‌ها استفاده کنید. بازی عمیق است اما نه آن‌قدر که در آن غرق شوید.

مکانیزم اصلی بازی، حول دست‌کاری زمان می‌چرخد؛ صفحه‌نمایش به سه بخش تقسیم می‌شود که زمان حال را در مرکز، گذشته را در سمت چپ و آینده را در سمت راست نشان می‌دهد. در طول داستان، کریسبل باید یک سری ماموریت را با کمک ماتیاس انجام دهد؛ او باید از قدرت زمانی خود برای یادگیری از گذشته استفاده کند و از آن برای نجات زمان حال استفاده و در نتیجه آینده روشن‌تری ایجاد کند. اما انتخاب‌های شما عواقبی خواهد داشت که می‌تواند بر افرادی که ملاقات و با آنها تعامل می‌کنید، تأثیر بگذارد و زندگی و آینده آن‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد.

بازی The Ascent

The Ascent

سیاره سایبرپانکی و بیگانه Ascent، بسیار متراکم و به شدت شلوغ است. چیزی که این اکشن نقش‌آفرینی را خاص می‌کند اسلحه‌هایی نیست که پیدا می‌کنید یا ویژگی‌های شخصیتی که بعد از هر بار بالا رفتن لول تغییر می‌دهید، بلکه راهروهایی با جزئیات دقیق است که شما را از صحنه یک تیراندازی پرخشونت به سکانس بعدی می‌برند. هر قسمت از این بازی، رویدادهای مختلفی در خود دارد اما همه این بخش‌ها در یک تجربه رضایت‌بخش و مفرح گرد هم می‌آیند تا عمق ناامیدی در سیاره‌ای رو به آشوب و ناتوانی آن در بیرون رفتن از این شرایط را درک کنید.

بازی The Ascent با استفاده از موتور Unreal Engine 4 و توسط تیمی متشکل از 12 نفر، توسعه یافته و اولین تجربه استودیوی Neon Giant در صنعت بازی است. این بازی پس از انتشار، نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد که با تحسین جلوه‌های بصری، مبارزات، انیمیشن و طراحی صدا همراه بود اما انتقاداتی به تکراری شدن گیم پلی، مسائل فنی و عدم پرداخت موردنیاز بازی وارد شد. بازی از کمیک‌های سال 2000 و همچنین سری Robocop، الهام گرفته است. انتشار بازی Cyberpunk 2077 تقریباً در همان زمان، تا حدودی برای تیم ناامیدکننده بود زیرا دنیای این دو بازی دارای شباهت‌های مختلفی است؛ اگرچه Neon Giant تا مراحل آخر توسعه بازی، از این موضوع بی‌خبر بود.

بازی Pathfinder Wrath of the Righteous

Pathfinder: Wrath of the Righteous

جدیدترین بازی Owlcat Games نیز متراکم است اما به روشی متفاوت. بازی Pathfinder: Wrath of the Righteous یک تجربه نقش‌آفرینی بزرگ با الهام از یک بازی‌ رومیزی است. بازی Wrath of the Righteous، هم متمرکزتر از بازی قبلی خود است و هم به نوعی توانسته احتمالات و مسیرهای موجود در خود را بیشتر کند. از تشکیل گروه‌های کوچک گرفته تا لشکرهایی کامل، Wrath of the Righteous اجازه نمی‌دهد تا هیچ کمبودی را احساس کنید. خوشبختانه، سیستم مبارزات نوبتی بازی به این معنی است که شما می‌توانید بازی را با ریتم دلخواه خود پیش ببرید. اگر به دنبال یک نقش‌آفرینی حماسی و تجربه‌ای 100 ساعته هستید که هیچ‌وقت تازگی خود را از دست ندهد، تجربه این بازی را از دست ندهید.

این بازی دنباله‌ای بر بازی Pathfinder: Kingmaker، نقش‌آفرینی قبلی همین سازنده به شمار می‌رود اما داستان مشابهی را دنبال نمی‌کند. Wrath of the Righteous بر اساس همان موتور Kingmaker توسعه یافته است تا به نگرانی‌های مطرح شده توسط منتقدان و بازیکنان پاسخ دهد. از طرفی این بازی، قوانین برآمده از بازی‌های رومیزی را گسترش می‌دهد و شامل کلاس‌های جدید و سیستم پیشرفت اسطوره‌ای است. Owlcat یک کمپین Kickstarter را در فوریه 2020 راه‌اندازی کرد تا بودجه بیشتری برای توسعه این عنوان جمع‌آوری کند.

بازی Tales of Arise

Tales of Arise

بازی‌های Tales معمولاً با محدودیت‌ها و خلأهایی همراه هستند و این یکی نیز از این قاعده مستثنی نیست اما بازی Tales of Arise هنوز هم به نحوی موفق می‌شود تا یک ماجراجویی جالب و متنوع را ارائه دهد که بر روایتی متمرکز بر جنگ طبقاتی و آزادی استوار است. شاید بخش‌های مختلف بازی، همیشه مانند زنجیری به هم متصل نباشند اما نبردهای سرگرم‌کننده در زمان واقعی، شخصیت‌پردازی قوی و دنیای زیبا و رنگارنگ پر از زیست‌بوم‌های متنوع، از نقاط قوت بازی است. تعداد کمی از نقش‌آفرینی‌های مدرن ژاپنی توانسته‌اند تا مانند Arise، به بازسازی کلاسیک‌های گذشته بپردازند.

بازی Tales of Arise به عنوان یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2021 ، توسط تیمی متشکل از کهنه‌کارها و تازه‌واردهای این فرنچایز توسعه یافته و هدف آن، احیای مجموعه Tales است. Minoru Iwamoto، یکی از چندین هنرمندی که در ساخت بازی‌های Tales of Zestiria و Tales of Berseria نقش داشت، هم به عنوان طراح شخصیت و هم به عنوان کارگردان هنری، در توسعه بازی Tales of Arise همکاری کرده است. این بازی که با استفاده از Unreal Engine 4 ساخته شده است، به طور کلی پس از انتشار نقدهای مناسبی دریافت کرد و توانست جایزه بهترین نقش‌آفرینی را در مراسم The Game Awards 2021 دریافت کند.

بازی Wildermyth

Wildermyth

بازی Wildermyth از روشی غیرمعمول برای آغاز یک کمپین رومیزی به سبک Dungeons & Dragons و نمایش آن در کل جریان بازی استفاده می‌کند. شخصیت‌های بازی پیر می‌شوند؛ بعضی از آن‌ها بچه دارند و در نهایت می‌میرند. اتفاقاتی شگفت‌انگیز، جالب و گهگاه تکان‌دهنده، در طول مسیر بازی رخ می‌دهد. بازی Wildermyth، نبردهای تاکتیکی عمیق و مناسب را با یک تجربه انسانی ترکیب کرده است که هر چند بار و به هر روشی که دوست دارید، می‌توانید آن را تغییر دهید؛ در واقع تمام طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی استراتژی، باید خوشحال باشند که سال گذشته، چنین عنوان روانه بازار شده است.

Wildermyth یک نقش‌آفرینی تاکتیکی است. در ابتدای بازی، بازیکن از بین چندین شخصیت تصادفی انتخاب می‌کند. به تدریج، این شخصیت‌ها به قهرمانانی جنگ‌دیده تبدیل می‌شوند و ویژگی‌های جدیدی را به دست می‌آورند که منجر به فرصت‌های داستانی و گیم‌پلی مختلفی می‌شود. این شخصیت‌ها می‌توانند رابطه دوستی یا رقابت با یکدیگر داشته باشند. در حالی که کمپین بازی از یک داستان اصلی پیروی می‌کند اما توسعه شخصیت‌ها بر اساس یک سیستم تولید رویه‌ای است؛ به این معنی که هر بار تجربه بازی، با تجربه قبلی متفاوت خواهد بود.

بازی Diablo II

Diablo II: Resurrected

نسخه ریمستر دیابلو 2، گرافیک بازی اصلی و عملگرهای مربوط به شبکه را آپدیت می‌کند و سیستم آیتم‌ها یا بالانس بازی را دست‌نخورده باقی می‌گذارد. Resurrected، مدل‌های سه‌بعدی دشمنان در نسخه اورجینال Diablo II را ارتقا داده و به گونه‌ای طراحی شده است که برای جابه‌جایی بین تصاویر قدیمی و ارتقایافته بازی، تنها فشردن یک دکمه کافی است. کات سین‌های بازی نیز بازسازی شده‌اند و  Resurrected از وضوح گرافیکی 4K  و صدای 7.1 Dolby Surround پشتیبانی می‌کند.

بلیزارد به‌روزرسانی‌های کوچکی را در بازی اعمال کرده و در عین حال، هسته اصلی بازی را بدون تغییر باقی گذاشته است. اضافه شدن سیستمی به نام Shared Stash، به بازیکنان این امکان را می‌دهد که آیتم‌ها را بین شخصیت‌های خود انتقال دهند و این سیستم در مقایسه با بازی اصلی که از یک بارکش برای این کار استفاده می‌کرد، منطقی‌تر به نظر می‌رسد. همچنین بازیکنان می‌توانند گزینه برداشت خودکار آیتم‌های طلایی، نمایش آیتم‌های زمینی و سایر ارتقاءهای کوچک را فعال کنند. حال در جریان بازی به بازیکنان یادآوری می‌شود که امتیازات مهارت را خرج کنند و همچنین به شما تذکر داده می‌شود که امتیازات به کار رفته دائمی هستند و نمی‌شود تغییرشان داد.

بازی Dungeon Encounters

Dungeon Encounters

Dungeon Encounters عنوانی بود که خیلی ناگهانی روانه بازار شد. در واقع یک روز که همه ما مشغول زندگی عادی خودمان بودیم، اسکوئر انیکس تصمیم گرفت تا بازی دانجن محور بعدی خود را منتشر کند؛ عنوانی که به سرعت توانست به یکی از متعادل‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی نوبتی در چند سال اخیر تبدیل شود. Dungeon Encounters همان تجربه‌ای است که بازیکنان سال‌هاست آرزوی آن را دارند؛ عنوانی که به خوبی می‌تواند حال و هوای عناوین کلاسیک این ژانر را یادآوری کند. منطقی که پشت هر نبرد وجود دارد، می‌تواند مبارزات خواب‌آور بازی را کم‌کم به کنسرت زنده یک گروه موسیقی تبدیل کند. از هیرویوکی ایتو، طراح کهنه‌کار و کارگردان بازی Final Fantasy IX، کمتر از این هم انتظار نمی‌رود.

بازی Dungeon Encounters به عنوان یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2021 ، زاییده ذهن Hiroyuki Ito، کارگردان و Hiroaki Kato، تهیه‌کننده بازی است. هر دوی آنها از توسعه دهندگان قدیمی Square Enix هستند؛ Kato روی بازی‌هایی مانند Tactics Ogre و عناوین Final Fantasy Advance کار کرده و Ito در ساخت بازی‌های Final Fantasy VI، IX و XII نقش داشته است که همگی آن‌ها، مسلماً جزو بهترین بازی‌های این فرنچایز هستند. ایتو همچنین خالق سیستم Active Time Battle (ATB) است؛ یک ایده انقلابی که در بازی Final Fantasy IV معرفی شد و به طور قابل‌توجهی، مسیر ژانر نقش‌آفرینی مبتنی بر مبارزات نوبتی را تغییر داد.

بازی Gloomhaven

 Gloomhaven

Gloomhaven یکی دیگر از اقتباس‌های استادانه از بازی‌های رومیزی است که برای لذت بردن از آن، نیازی به دانش قبلی ندارید. شما گروهی از مزدوران را کنترل می‌کنید که با انبوهی از ارواح، مبارزه و سیاه‌چال‌ها را با مکانیزم‌های مبتنی بر کارت، غارت می‌کنند. بازی شاید در ابتدا با چالش‌هایی که دارد، خسته‌کننده شود اما زمانی که بتوانید طرز کار با کارت‌ها، توکن‌ها و مبارزات تاکتیکی بازی را درک کنید، طعم بازی شیرین‌تر از قبل می‌شود.

Gloomhaven بر روی رایانه‌های شخصی، دقیقاً شبیه همان بازی رومیزی که از آن الهام گرفته است، به نظر می‌رسد. به همان اندازه هیجان‌انگیز، غافلگیرکننده و گیج‌کننده که به یکباره شما را در خود غوطه‌ور خواهد ساخت. Gloomhaven همچنین این مزیت را دارد که شما را ملزم به جدا کردن انواع کارت‌های مختلف نمی‌کند. شما می‌توانید این بازی فانتزی مبتنی بر استراتژی نوبتی را با حضور حداکثر سه بازیکن دیگر تجربه کنید.

بازی Shin Megmai Tensei

Shin Megami Tensei V

بازی Shin Megami Tensei V شاید به خوبی Persona 5 نباشد اما هنوز هم یک جایگزین ارزشمند برای پوکمون است که در آن می‌توانید گیاهان دارویی خود را با demonها مبادله کنید و برای به دست آوردن تاج‌وتخت الهی بجنگید. این نقش‌آفرینی ژاپنی نینتندو سوییچ، به خوبی از فرمول‌های مدرن بهره می‌گیرد و در عین حال مکانیزم‌های جدیدی را به دستورالعمل‌های قبلی اضافه می‌کند. بازی با نمایش دو توکیوی متفاوت، یکی در زمان حال و یکی پس از آخرالزمان، از نمایش یک افتتاحیه خسته‌کننده فرار می‌کند و به تجربه‌ای عمیق در مورد عدالت و حقیقت تبدیل می‌شود.

بازی Shin Megami Tensei V دارای عناصر گیم پلی آشنایی مانند توانایی ترکیب شیاطین است که در بازی‌های قبلی Shin Megami Tensei شاهد بودیم و در کنار آن، از مکانیزم‌های جدیدی نیز برخوردار است. بازیکنان کنترل یک دانش‌آموز دبیرستانی را به عهده می‌گیرد که خیلی اتفاقی به همراه تعدادی از دوستان دبیرستانی خود، به تحقیق در مورد شیاطینی که ظاهراً در یک تونل ظاهر شده‌اند، کشیده می‌شود.

بازی Ruined King

Ruined King: A League of Legends Story

از چند سال قبل، استودیوی Riot Games رونمایی از تمام اسپین آف‌هایی که می‌توان از مجموعه League of Legends تصور کرد را شروع کرد اما کسی انتظار نداشت که هیچ‌کدام آن‌ها به خوبی بازی Ruined King از استودیوی Airship Syndicate شود. بازی به خوبی ضعف خود در طراحی یک جهان ارگانیک را با سبک هنری زیبا، صداگذاری باکیفیت و یک سیستم نبرد نوبتی به شدت جذاب که از ژانر MOBA الهام گرفته است، جبران می‌کند.

استودیوی Airship Syndicate در بازی Ruined King: A League of Legends Story، یک داستان فوق‌العاده را به تصویر می‌کشد که طرفداران جدید و قدیمی League of Legends را به خود جذب می‌کند. این استودیو با ترکیب ایده‌های طراحی بازی نقش‌آفرینی قبلی خود یعنی Battle Chasers: Nightwar با داستان و جهان LoL، تعداد زیادی از شخصیت‌های محبوب را گرد هم می‌آورد و به آن‌ها در جریان یک کمپین طولانی و جذاب، فضایی برای رشد و نمو می‌دهد. هرچند بازی از باگ‌هایی رنج می‌برد اما یک داستان باورپذیر، سبک هنری زیبا به سبک رمان‌های گرافیکی، توسعه آسان شخصیت‌ها و مبارزات همه‌جانبه، به خوبی شما را سرگرم می‌کند تا سرانجام بتوانید دنیای Runeterra را از منظری متفاوت تجربه کنید.

به پایان لیست بهترین بازی های نقش آفرینی در سال 2021 رسیدیم. اگر عنوان نقش‌آفرینی جذابی را در سال گذشته میلادی تجربه کرده‌اید و جای خالی آن را در این لیست احساس می‌کنید، حتماً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Kotaku

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

منظور از بازی نقش‌آفرینی چیست؟

یک بازی نقش‌آفرینی یا به اختصار RPG، عنوانی است که در آن بازیکنان، کنترل شخصیت‌ها را در یک محیط تخیلی به دست می‌گیرند. بازیکنان مسئولیت ایفای این نقش‌ها را در یک روایت داستانی به عهده می گیرند؛ این ایفای نقش تنها می‌تواند در اکشن بازی خلاصه شود و یا یک فرآیند تصمیم گیری ساختارمند با عواقب مختلف را ارائه دهد.

۱
ویژگی‌های یک بازی نقش‌آفرینی چیست؟

بازی‌های ویدئویی نقش‌آفرینی از همان اصطلاحات، تنظیمات و مکانیزم‌های بازی‌های نقش‌آفرینی رومیزی اولیه مانند Dungeons & Dragons استفاده می‌کنند. بازیکنان کنترل یک شخصیت مرکزی یا چندین شخصیت که معمولاً یک «پارتی» نامیده می‌شود را کنترل می‌کنند و با انجام یک سری ماموریت یا رسیدن به نتیجه یک خط داستانی اصلی، به پایان بازی می‌رسند. بازیکنان همچنین در حین حل معماها و شرکت در مبارزات، دنیای بازی را کشف می‌کنند. یکی از ویژگی‌های کلیدی این ژانر این است که قدرت و توانایی‌های شخصیت‌ها به مرور رشد می‌کند و ظاهر و مشخصات شخصیت‌ها نیز معمولاً توسط خود بازیکن طراحی می‌شود.

۲
چه زیرژانرهایی در سبک نقش‌آفرینی وجود دارد؟

سبک نقش‌آفرینی شامل زیرژانرهای مختلفی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ژانرهای اکشن نقش‌آفرینی، نقش‌آفرینی‌های پارتی‌محور اول‌شخص، MMORPG یا نقش‌آفرینی‌های چندنفره آنلاین، روگ لایک، نقش‌آفرینی‌های سندباکس و نقش‌آفرینی‌های تاکتیکال اشاره کرد.

۳

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.

Adv
Adv