مورد انتظار ترین بازی های سال 2022
سید مسعود کاظمی

مورد انتظارترین بازی‌ های سال 2022

سید مسعود کاظمی 18 دی 1400 8 دیدگاه
6,389 بازدید

سال 2021 با تمام خوبی و بدی‌های که داشت به‌پایان رسید. بنابر دلایل مختلفی، در سال 2021 شاهد نشر بازی‌های نسبتاً بزرگ نبودیم و میدان برای استودیوهای کوچک و کمترشناخته‌شده مثل Housemarque و Ember Lab بازتر شد. این درحالی است که سال 2022 تمام غول‌های صنعت ویدئوگیم چندین عنوان بزرگ برای انتشار آماده کرده‌اند. درکنار عناوین انحصاری، بازی‌های مولتی‌پلتفرم بسیاری نیز در سال 2022 منتشر خواهد شد. سال 2022 قطعاً یکی از بهترین سال‌ها برای گیمرها خواهد بود؛ اما انتشار این همه بازی زیاد باعث سردرگمی گیمرها در انتخاب و خریداری آن‌ها می‌شود. در ادامه بهترین و مورد انتظارترین بازی‌های سال 2022 را معرفی خواهیم کرد تا از همین الان برنامه دقیقی برای خریداری بازی مورد نظرتان داشته باشید. پارسی گیم در مقاله‌ای دیگر مورد انتظارترین بازی های موبایل سال 2022 را نیز معرفی کرده است.

بازی های مورد انتظار در سال 2022

فقط لازم است نگاهی گذرا به لیست عناوینی که در سال 2022 منتشر می‌شود بیاندازید تا متوجه عظمت این سال برای گیمرها و صنعت ویدئوگیم شوید. از عناوین بزرگ و مورد انتظار مثل God of War Ragnarok و Breath of the Wild 2 گرفته تا عناوین مستقل‌تر مثل Stray؛ همه‌ی این عناوین قرار است در سال 2022 منتشر شوند. در این میان بازی‌های هستند که تاریخ نشر دقیق آن‌ها مشخص نیست و سازنده‌ها فقط اعلام کرده‌اند که در سال جدید میلادی منتشر خواهند شد.

بازی Rainbow Six Extraction

Rainbow Six Extraction

این بازی که قبلاً با نام Rainbow Six Quarantine شناخته می‌شد، حکم یک اسپین‌اف را برای عنوان قبلی این مجموعه، Rainbow Six Siege دارد. این بازی همانند نسخه‌های قبلی مجموعه یک شوتر تاکتیکال اول‌شخص است که بازیکنان می‌توانند با دوستان خود تجربه کنند. در بازی Rainbow Six Extraction دشمنان اصلی شما موجودات فضایی انگل مانندی است که بعضی از مناطق را تحت سلطه خود درآورده‌اند. هدف اصلی شما و دوستان‌تان از بین بردن این انگل‌های خطرناک است. طبق روال همیشگی بازی‌های رینبو، در این بازی نیز گجت‌های مختلفی خواهید داشت که به کمک آن‌ها می‌توانید تجربه بهتر و آسان‌تری داشته باشید. جنبه‌ی مخفی‌کاری بازی Extraction بیشتر از نسخه قبلی خواهد بود. بازی Rainbow Six Extraction قرار است در تاریخ 30 دی سال 1400 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس|اس، آمازون لونا، گوگل استادیا و PC منتشر شود.

بازی Dying Light 2 Stay Human

Dying Light 2: Stay Human

بازی Dying Light یکی از غافل‌گیری‌های سال 2015 بود. گیم‌پلی سریع و توأم با پارکور آن در یک محیط آخرالزمانی پر از زامبی یک ترکیب جدید و غنی بود که همه را شیفته خود ساخت. بالاخره بعد از چندین تأخیر نسبتاً طولانی، بازی Dying Light 2 در سال 2022 منتشر خواهد شد. به‌قول سازنده‌ها، بخش نقش‌آفرینی و تصمیم‌گیری بازیکنان بسیار گسترده‌تر از نسخه قبلی خواهد بود. در بازی Dying Light بخش بزرگی از مبارزات با زامبی‌ها بود و مبارزه با انسان‌ها بخش اندکی از گیم‌پلی را تشکیل می‌داد؛ اما در نسخه جدید این بازی، توازن بین مبارزه با انسان‌ها و زامبی‌ها بهتر شده است. در بازی Dying Light 2، انسان‌ها با وضعیت پیش‌آمده سازگارتر شده‌اند و سعی کرده‌اند در طبقه‌های بالاتر از سطح زمین زندگی پس از پاندمی خود را ادامه بدهند که بازی را از حالت خسته‌کن و بی‌رنگ ‌آن نجات داده است. بازی Dying Light 2: Stay Human در تاریخ 15 بهمن سال 1400 برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس|اس، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5 و PC منتشر خواهد شد.

بازی Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West

ایلوی پس از 5 سال همراه با یک ماجراجویی دیگر بازگشته است. مجموعه هورایزن یکی از جدید‌ترین ای‌پی‌های سونی است که با استقبال گسترده از سوی طرفداران و منتقدین مواجه شد. بازی Horizon Forbidden West قرار است در سان فرانسیسکوی پساآخرالزمانی جریان داشته باشد. در این نسخه محیط و موجودات ماشینی جدیدی اضافه شده‌است که دنیای زیر دریای آن چشم‌نوازتر از بقیه است. استودیوی گوریلا گیمز با عنوان Horizon Zero Dawn نشان داد که دنیای هورایزن، توانایی و پتانسیل تبدیل شدن به یک مجموعه غنی و گسترده را دارد. این بازی نیز همانند نسخه قبلی این سری، یک اکشن ماجراجویی در محیط سندباکس خواهد بود. طرفداران این سری می‌توانند در تاریخ 29 بهمن سال 1400 با استفاده از کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 ماجراجویی جدید ایلوی را تجربه کنند.

بازی Elden Ring

Elden Ring

Elden Ring، جدیدترین ساخته‌ی استودیوی مشهور فرام‌سافتور که با عناوین فوق‌العاده دشوار دارک سولز و بلادبورن شناخته می‌شود، قرار است در سال آینده منتشر شود. هیدیتاکا میازاکی با کمک جورج آر. آر. مارتین، نویسنده سری رمان‌های نغمه یخ و آتش، دنیای الدن رینگ را خلق کرده‌ است. این اولین بازی ویدئویی است که نویسنده‌ی دنیای بازی تاج‌و‌تخت روی آن کار می‌کند که در آخرین پست شخصی در وبلاگ خود نوشته بود که خلاقیت و پشت‌کار کارمندان استودیوی FromSoftware حیرت‌انگیز است. همانند بازی‌های قبلی این مجموعه، داستان و پس‌زمینه دنیای الدن رینگ قرار است بسیار تاریک و خونین باشد. این اولین بازی استودیوی فرام‌سافتور است که در محیط جهان‌باز جریان خواهد داشت. این تغییر نسبتاً بزرگ زمینه اضافه کردن یک اسب برای گشت‌و‌گذار در محیط را نیز فراهم کرده است. بازی Elden Ring قرار است در تاریخ 6 اسفند سال 1400 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس|اس و PC منتشر شود.

بازی Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

در نسل هشتم، جای خالی یک بازی رانندگی فوق‌العاده در میان آثار انحصاری سونی احساس می‌شد. از طرف دیگر مایکروسافت با عرضه‌ی چند عنوان از سری Forza یکی از بهترین بازی‌های رانندگی تاریخ ویدئوگیم را منتشر کرد. بالاخره بعد از چندین سال، قرار است عنوان دیگر از مجموعه بی‌نظر گرن توریسمو منتشر شود تا شاهد رقابت آن با سری فورتزا موتوراسپورت باشیم. استودیوی پولی‌فونی دیجیتال مسئولیت ساخت و طراحی این بازی را برعهده دارد و از تریلرهای منتشر شده می‌توان حدس زد که با یک بازی چشم‌نواز مقابل هستیم. رئیس کل استودیوهای پلی‌استیشن، هرمن هالست، اشاره کرد که بازی Gran Turismo 7 تمام نکات مثبت نسخه‌های قبلی را در خود جا داده است. به قول پولی‌فونی دیجیتال، در بازی گرن تورسیمو 7 بیش از 420 نوع ماشین وجود دارد که هرکدام طراحی بدنه و داخلی مجزا و دقیقی دارند. طرفداران شبیه‌ساز رانندگی می‌توانند بازی Gran Turismo 7 را در تاریخ 13 اسفند سال 1400 روی کنسول پلی‌استیشن 5 تجربه کنند.

بازی Tiny Tina's Wonderlands

Tiny Tina’s Wonderlands

مجموعه Borderlands به‌خاطر شخصیت‌های جذاب و طراحی منحصر به‌فردش شناخته می‌شود. یکی از این شخصیت‌های بی‌نظر، Tiny Tina بود که خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین NPCهای طرفداران این مجموعه تبدیل شد. استودیوی گیرباکس سافتور تصمیم گرفته است یک بازی چندنفره داستانی با محور قرار دادن تاینی تینا را خلق کند. تمام جذابیت‌های عناوین قبلی مجموعه Borderlands در این بازی حضور خواهد داشت. تاینی تینا صاحب و مالک دنیای Wonderlands است و می‌تواند هرکاری در آن انجام بدهد. همین موضوع باعث شده است که طراحان بازی آزادی عمل بیشتر در طراحی محیط و دشمنان عیجب‌و‌غریب داشته باشند. برخلاف بازی‌های قبلی این سری، در بازی Tiny Tina’s Wonderlands هیولاها و گنج‌های بیشتری تعبیه خواهد شد و عنوان تکراری با استفاده از ایده‌های نسخه قبلی نخواهد بود. بازی Tiny Tina’s Wonderlands در تاریخ 5 فروردین سال 1401 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس‌|اس و PC منتشر خواهد شد.

بازی S.T.A.L.K.E.R 2

S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chernobyl

مجموعه STALKER یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول‌شخص است که در فضای آخرالزمانی جریان دارد که آخرین نسخه این مجموعه با نام Call of Pripyat در سال 2009 منتشر شد. به‌لطف مینی‌سریال HBO، طی چند سال اخیر تعداد زیادی از مردم با حادثه‌ی وحشتناک چرنوبیل آشنا شدند؛ اما گیمرها این فرصت را داشتند که خیلی سال پیش با سری STALKER و مرحله‌ی خاطره‌انگیز Pripyat بازی Call of Duty 4 با فضا و محیط وحشت‌زده‌ چرنوبیل آشنا شوند. حالا پس از 12 سال، استودیوی GSC Game World نسخه‌ی بعدی STALKER را با پسوند Heart of Chernobyl به‌صورت رسمی معرفی کرد. این استودیو قرار است Heart of Chernobyl را با کمک مایکروسافت منتشر کند که در نتیجه‌ی آن، این بازی قرار نیست برای کنسول پلی‌استیشن منتشر شود.. بازی در محیطی سندباکس جریان خواهد داشت و المان‌های نقش‌آفرینی نسخه‌های قبلی در بازی حفظ شده است. بازی STALKER 2 در تاریخ 8 اردیبهشت سال 1401 برای کنسول ایکس باکس سری ایکس|اس و PC منتشر خواهد شد.

بازی Forspoken

Forspoken

اولین تریلر بازی Forspoken در برنامه State of Play نمایش داده شد که طرفداران با دیدن گیم‌پلی نوین و طراحی بی‌نظیر آن به‌ وجد آمدند. استودیوی Luminous Production که متشکل از طراحان و برنامه‌نویسان بازی فاینال فانتزی 15 است، توسعه این بازی در دست گرفته‌اند. این بازی قرار است با انجین مخصوص این استودیو، Luminous Engine ساخته شود که از تریلر منتشر شده است بازی می‌توان انتظار یک بازی چشم‌نواز را داشت. بازی Forspoken در مورد دختری از نیویورک بنام Frey است که طی حادثه‌ای وارد دنیای خطرناک Athia می‌شود. گیم‌پلی بازی شامل مبارزات، استفاده از جادو و پارکور است. به‌لطف قدرت پلی‌استیشن 5، جادو و حرکات شخصیت Frey روان و چشم‌نواز است. تیم نویسندگی این بازی شامل گری ویتا (نویسنده فیلم کتاب ایلای)، الیسون رایمر (نویسنده بعضی قسمت‌های سریال Lost)، تاد استاش‌ویک (یکی از نویسنده‌های سریال 12 Monkeys) و امی هنیگ که قبلاً در استودیوی ناتی‌داگ کار می‌کرد. بازی Forspoken در تاریخ 3 خرداد سال 1401 برای کنسول پلی‌استیشن 5 و PC منتشر خواهد شد.

بازی Redfall

Redfall

استودیوی Arkane که با بازی‌های فوق‌العاده Dishonored و Deathloop شناخته می‌شود، در سال 2022 با بازی شوتر چندنفره Redfall باز خواهد گشت. برخلاف بازی‌های قبلی این استودیو، بازی Redfall قرار است یک بازی چند نفره باشد. گرچند این بازی Deathloop حالت چندنفره جذابی داشت، اما محور اصلی بازی نبود. این اکشن شوتر چندنفره قرار است در شهر ردفال، ماساچوست جریان داشته باشد. خون‌آشام‌ها با خلق ابر مصنوعی توانسته‌اند مانع رسیدن نور خورشید به شهر ردفال شوند که در نتیجه‌ی آن به این شهر حمله کردند و آن را تحت سلطه خود درآوردند. در این شهر فقط تعداد اندکی بازمانده وجود دارد که یکی از آن‌ها شما هستید. هدف شما در این بازی همکاری با بقیه بازمانده‌ها و کشتن هرچه بیشتر خون‌آشام‌ها است. بازی Redfall در تاریخ نامعینی در تابستان سال 1401 باری کنسول ایکس‌باکس سری‌ ایکس|اس و PC منتشر خواهد شد.

بازی Starfield

Starfield

پس از 25 سال، استودیوی خوش‌نام و محبوب بتسدا سراغ یک آی‌پی کاملاً جدید می‌رود. بازی Starfield یک اکشن‌ نقش‌آفرینی بزرگ است در فضا جریان دارد. با وجودیکه چندین سال از معرفی و تأیید شدن این بازی می‌گذرد هنوز اطلاعات کافی از آن در دست نداریم. تاد هاوارد، رئیس شرکت بتسدا، اعتقاد دارد بازی Starfield جاه‌طلبانه‌ترین بازی خواهد بود که شرکت بتسدا تا الان ساخته است. با وجودیکه در دسترس نبودن اطلاعات کافی و تریلر از بازی Starfield، پس‌زمینه شرکت بتسدا به‌قدری غنی است که این بازی تبدیل به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال 2022 کند. در اوایل قرار است بازی استارفیلد یک بازی مولتی‌پلتفرم باشد؛ اما پس از اینکه مایکروسافت شرکت مادر بتسدا، یعنی زنیمکس را خریداری کرد، پروژه‌ی استارفیلد تبدیل به عنوان انحصاری مایکروسافت شد. بازی Starfield قرار است در تاریخ 20 آبان سال 1401 برای کنسول‌ ایکس‌باکس سری‌ایکس|اس و PC منتشر شود.

بازی Nightingale

Nightingale

بازی Nightingale اولین اثر آرین فلین (Aaryn Flynn) پس از جدایی او از BioWare است. آقای فلین پس از اینکه از شرکت بایوور را ترک، استودیوی کوچک خود را با نام Inflexion Games در کانادا تشکیل داد. بسیاری از بازی‌های فوق‌العاده نقش‌آفرینی مثل سه‌گانه Mass Effect و بازی Dragon Age: Inquisition زیر نظر او ساخته شدند. در جریان مراسم Game Awards امسال اولین تریلر رسمی از بازی نقش‌آفرینی Nightingale نمایش داده شد. بازیکنان می‌توانند این اثر نقش‌آفرینی-بقا با طراحی دوران وکتوریا را به‌صورت تک‌نفره یا چندنفره تجربه کنند. بر طبق اطلاعاتی که در سایت رسمی بازی Nightingale درج شده است، این بازی در تاریخی نامشخص در سال 2022 برای پلتفرم PC منتشر خواهد شد.

بازی God of War Ragnarok

God of War: Ragnarok

ریبوت مجموعه God of War یکی از پر ریسک‌ترین تغییراتی بود که سونی در قبال یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌هایش انجام داد. این تغییرات بنیادی در داستان و گیم‌پلی بازی به‌قدری زیاد بود که حتی کارگردان بازی، کوری بارلوگ، اطمینان کافی از کسب رضایت طرفداران قدیمی مجموعه نداشت. خوشبختانه بازی God of War به‌قدری خوش‌ساخت و جذاب بود که تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ و بهترین بازی سال 2018 شد. ادامه داشتن حماسه جدید کریتوس امری طبیعی بود که در برنامه State of Play به‌صورت رسمی معرفی شد. نسخه دوم این سری Ragnarok نام دارد که اشاره به آخرالزمان افسانه‌ی نورث است. مشخص نیست که سری جدید God of War همانند سری اصلی، یک سه‌گانه خواهد بود یا با انتشار این بازی داستان کریتوس به‌پایان خواهد رسید. با آمدن شخصیت‌های قوی‌تر افسانه‌های نورث مثل ثور، مشخص است که با یک اثر حماسی فوق‌العاده طرف هستیم. طراح ارشد بازی God of War کارگردان این بازی خواهد بود و کوری بارلوگ، کارگردان نسخه‌ی قبلی این سری هم‌اکنون مشغول کار روی یک بازی دیگر است. بازی God of War: Ragnarok که ادامه دهنده ماجراجویی کریتوس و آتریوس نوجوان است، در تاریخ نامشخص در سال 2022 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 منتشر خواهد شد.

بازی Ghostwire Tokyo

Ghostwire: Tokyo

جدیدترین ساخته‌ی استودیوی Tango Gameworks که با مجموعه The Evil Withing شناخته می‌شود، Ghostwire: Tokyo نام دارد که در حین کنفرانس بتسدا در سال 2019 به‌صورت رسمی معرفی شد. تابحال چندین تریلر از این بازی مرموز منتشر شده‌ است؛ اما اطلاعات کافی در مورد گیم‌پلی، محیط و حتی شخصیت‌های بازی موجود نیست. استودیوی Tango فقط ذکر کرده است که بازی یک اکشن ماجراجویی ترسناک خواهد بود که با الهام از افسانه‌ها و داستان‌های ترسناک محلی ژاپن ساخته شده است. از آنجایی که این استودیو با عنوان The Evil Within پتانسیل خود را نشان داد، توقع می‌رود بازی این بازی نیز کیفیت آن مجموعه را به ارث برده باشد. بازی Ghostwire: Tokyo در تاریخی نامشخص در سال 2022 به‌صورت انحصاری زمانی برای پلی‌استیشن 5 و بعداً برای PC منتشر خواهد شد.

بازی Gotham Knights

Gotham Knights

آخرین باری که طرفداران کمیک‌بوک در شهر سیاه و تاریک گاتهام قدم زدند در بازی Batman: Arkham Knight بود. بازی شوالیه‌های گاتهام توسط استودیوی WB Games Montreal ساخته خواهد شد که با ساخت بازی Batman: Arkham Origins شناخته می‌شود. نایت‌وینگ، بت‌گرل، رابین و رد هوود تصمیم می‌گیرند پس از مرگ بتمن، امنیت شهر گاتهام را برقرار کنند. بازیکنان می‌توانند هر یک از این شخصیت‌ها را انتخاب کنند و برخلاف بازی‌های قبلی بتمن، این بازی قرار است حالت چند نفره داشته باشد. داستان بازی با الهام از سری کمیک‌های Court of Owls به قلم اسکات اسنایدر خلق شده است که یکی از جذاب‌ترین و تاریک‌ترین کمیک‌های بتمن محسوب می‌شود. بازی Gotham Knights در تاریخی نامشخص در سال 2022 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس|اس و PC منتشر خواهد شد.

بازی Stray

Stray

بازی Stray یکی از عناوین نسبتاً مستقل سال 2022 است که فضای بسیار جذابی دارد و شخصیت اصلی آن یک گربه‌ی خیابانی است. این اولین بازی استودیو BlueTwelve Studio خواهد بود که شرکت Annapurna Interactive مسئولیت نشر بازی را برعهده دارد. شرکت Annapurna Interactive طی چند سال اخیر با منتشر کردن بازی‌های مستقل فوق‌العاده‌ای مثل What Remains of Edith Finch، Florence، Journey و Twelve Minutes به یکی از بهترین ناشرین بازی‌های ویدئویی تبدیل شده که بازی Stray را به یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال 2022 تبدیل می‌کند. این بازی اکشن خاصی ندارد و تمرکز اصلی آن روی گشت‌و‌گذار در محیط و داستان‌گویی محیطی است. برای جلوگیری از تکراری شدن بازی، معماهای جذابی نیز در بازی تعبیه شده است. بازی Stray در اوایل سال 2022 برای کنسول پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5 و PC منتشر خواهد شد.

بازی Lord of the Rings Gollum

Lord of the Rings: Gollum

دنیای غنی ارباب حلقه‌ها چندین بار توسط استودیوهای مختلف از طریق بازی‌های ویدئویی به‌نمایش درآمده است. آخرین بازی که با الهام از این دنیا ساخته شد، بازی Middle-Earth: Shadow of War بود که در سال 2017 منتشر شد. همانطور که از نام بازی مشخص است، Lord of the Rings: Gollum با محوریت شخصیت گالوم یا اسمیگل خواهد بود. بازی Gollum در قلعه Barad-dur جریان دارد و هدف اصلی بازیکن فرار از این قلعه به‌صورت مخفی است. طراح ارشد این بازی در مصاحبه‌ای با مجله Edge اشاره کرد که طراحی بصری بازی با الهام از نقاشی‌های شخص تالکین الهام گرفته است. بازی Lord of the Rings: Gollum برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس|اس در سال 2022 منتشر خواهد شد.

بازی Splatoon 3

Splatoon 3

سری Splatoon یکی از بهترین بازی‌های اکشن چندنفره‌ای بود که به‌صورت انحصاری برای کنسول Wii U منتشر شد. این بازی توانست در سال عرضه، چندین جایزه در بخش بهترین بازی چندنفره و بهترین بازی شوتر را کسب کند. برخلاف اکثر بازی‌های شوتر، سری Splatoon دنیای رنگارنگ و شادی دارد. همین موضوع باعث شده است که هر شخصی با هر رده‌سنی بتواند به تجربه‌ی آن بپردازد. در سومین نسخه از این سری، المان‌های اصلی بازی حفظ شده است و این بار بازیکنان به شهر Splatlands خواهند رفت. در بازی اسلحه‌های رنگی و قابلیت‌های جدید اضافه شده است و مبارزات بازی همچنان حالت 4v4 دارد. بازی Splatoon 3 در سال 2022 به‌صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

بازی A Plague Tale Requiem

A Plague Tale: Requiem

بازی A Plague Tale: Innocence یکی از سورپرایزهای سال 2019 بود که با گرافیک چشم‌نواز و داستان انسانی که داشت تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های آن سال تبدیل شد. بازی در مورد تلاش Amicia و برادر کوچکش برای زنده ماندن در دوران ترسناک طاعون است. A Plague Tale: Requiem ادامه‌دهنده داستان نسخه اول خواهد بود و مکانیزم‌ها و المان‌های نسخه قبلی در بازی حفظ شده است. این بازی قطعاً یکی از بهترین روایت‌های داستان سال 2022 را خواهد داشت. بازی A Plague Tale: Requiem در سال 2022 برای کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس|اس و PC منتشر خواهد شد.

بازی The Legend of Zelda Breath of the Wild 2

The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

جای شک نیست که مجموعه Zelda تأثیر بسیاری روی صنعت ویدئوگیم گذاشته است. آخرین نسخه از این مجموعه که با عنوان Breath of the Wild منتشر شد، جز بهترین بازی‌های تاریخ محسوب می‌شود که الهام‌بخش بسیاری از بازی‌های پس خود بود. در کنفرانس Nintendo Direct سال 2019، شرکت نینتندو ساخت ادامه‌ی بازی Breath of the Wild را تأیید کرد و در کنفرانس سال 2021 اعلام کردند که این بازی در سال 2022 منتشر خواهد شد. اطلاعات بسیاری از این بازی در دست نیست؛ اما زیبایی و عظمت نسخه قبلی این سری به‌قدری زیاد است که نسخه‌ی دوم آن را تبدیل به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال 2022 کند. بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 در تاریخی نامشخص در سال 2022 به‌صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

بازی Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

احتمالاً بازی Hogwarts Legacy همان بازی ویدئویی باشد طرفداران هری پاتر منتظرش بوده‌اند. این بازی قرار است در سبک نقش‌آفرینی توسعه یابد که در آن هر بازیکن این شانس را خواهد داشت تا تمام فعالیت‌های که یک شاگرد هاگوارتز، مثل خرید چوب‌دستی و گروه‌بندی را انجام بدهد. در این بازی قرار نیست شاهد سفر قهرمان هری پاتر نخواهیم بود، چون بازی در قرن نوزدهم جریان خواهد داشت. این موضوع باعث می‌شود که Avalanche Software آزادی بیشتری در خلق داستان غیرخطی داشته باشد. بازیکنان می‌توانند به‌راحتی در راهروهای تو‌درتو هاگوارتز قدم بزنند و از پیدا کردن رازهای مخفی این قلعه لذت ببرند. بازی Hogwarts Legacy در سال 2022 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس|اس و PC منتشر خواهد شد.

بازی Avatar Frontiers of Pandora

Avatar: Frontiers of Pandora

بالاخره پس از سال‌ها انتظار، اولین تریلر رسمی از بازی مورد انتظار آواتار که با نام Avatar: Frontiers of Pandora شناخته می‌شود، در E3 سال 2021 منتشر شد. فیلم آواتار جلوه‌های بصری صنعت سینما را به‌تنهایی چندین پله بالاتر برد؛ طبیعی است که بازی که با الهام از این سری فیلم ساخته شود نیز گرافیک چشم‌نوازی داشته باشد. توسعه دهنده اصلی این بازی استودیوی Massive Entertainment است که بخش‌های از بازی را با هکاری استودیوی Lightstorm Entertainment و دیزنی طراحی خواهند کرد. بازی داستان کاملاً مجزایی خواهد داشت و بازیکن نقش یک Na’vi را برعده دارد که به بخش غربی پاندورا می‌رود. طراحان بازی مدعی شده‌اند که محیط Frontiers of Pandora کاملاً پویا و قابل‌تعامل است. بازی Avatar: Frontiers of Pandora در سبک اکشن ماجراجویی اول شخص در سال 2022 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس|اس، استادیا، لونا و PC منتشر خواهد شد.

بازی Suicide Squad

Suicide Squad: Kill the Justice League

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League یکی از موردانتظارترین و دیوانه‌وارترین عناوین سال 2022 محسوب می‌شود. استودیوی راک‌استیدی که با مجموعه Arkham شناخته می‌شود، وظیفه ساخت این بازی چند نفره را برعهده دارد. برخلاف باور عموم، بازی Suicide Squad ادامه‌ی Batman: Arkham Knight خواهد بود. شخصیت‌های اصلی این بازی هارلی کوئین، کینگ شارک، کاپتان بومرنگ و دِدشات است که بازیکنان می‌توانند کنترل یکی از آن‌ها را برعهده بگیرد. Brainiac، یکی از قوی‌ترین ویلن‌های دنیای DC، آنتاگونیست اصلی این بازی خواهد بود که با قدرت‌های هیپتونیزم، اعضای لیگ عدالت را تحت کنترل خود درآورده است و حالا لیگ عدالت تبدیل به تهدید اصلی کره زمین تبدیل شده است. بازی Suicide Squad: Kill the Justice League در سال 2022 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس|اس و PC منتشر خواهد شد.

کاملاً مشخص است که سال 2022 یکی از بهترین سال‌ها برای گیمرها خواهد بود. در این سال بازی‌های مورد انتظار بسیاری در سبک‌های مختلف منتشر خواهند شد. احتمال اینکه بعضی از عناوین به سال 2023 تأخیر بخورند است؛ اما بسیاری از این بازی‌ها به‌احتمال بسیار زیاد در سال 2022 منتشر خواهد شد. شما بیشتر برای کدام هیجان دارید؟ فکر می‌کند کدام یک از این بازی‌ها عملکرد فوق‌العاده یا ضعیفی خواهد داشت؟ دیدگاه‌تان را برایمان بنویسید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

تاریخ انتشار بازی God of War Ragnarok کی است؟

سانتا مونیکا هنوز تاریخ دقیق انتشار بازی God of War Ragnarok را اعلام نکرده است و فقط می‌دانیم که این بازی در سال 2022 منتشر خواهد شد.

۱
بازی مورد انتظار استودیو Fromsoftware در سال 2022 کدام است؟

بازی Elden Ring که ادامه سبک Souls را پیش گرفته و از پیش‌نمایش‌هایش مشخص است مملو از جزییات

۲
بازی مورد انتظار استودیو Bethesda در سال 2022 کدام است؟

بازی Starfield که در سبک نقش آفرینی و جهان‌باز طراحی شده است.

۳
بازی مورد انتظار انحصاری پلی استیشن 5 در سال 2022 کدام است؟

بازی Horizon: Forbidden West که شماره دوم سری محسوب می‌شود.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    Amirreza

    مهمان

    پس چرا GTA 6 نیست؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      امیرمحمد در پاسخ به Amirreza

      مهمان

      جی تی ای اصلا تاریخ مشخصی نداره
      کلا جی تی ای ۶ یا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ و یا ۲۰۲۴

  • makan_art

    makan_art

    مهمان

    چرا تو لیستتون Senua’s Saga: Hellblade II و sniper elite 5 نیست؟؟؟؟؟؟؟
    یعنی تریلر گیم پلی که نینجا تئوری از بازی سنوا داد زیباترین تریلر تو بازی های امسال بود.نه تریلر گاداف وار نه الدن رینگ و نه گاتهام هیچکدوم به سنوا نمیرسه.تو همون پنج شیش دقیقه فضای سیاه ترسناک و دلهره اوری رو نمایش دادند.دوستانی که تریلر جدید سنوا رو ندیدند حتما نگاه کنند تا متوجه منظورم بشین.اصن فریادهایی که سنوا میکشه به همرزماش میگه که اون غول رو نابود کنند تو اون لحظه خیلی فوق العاده س.واقعن معلومه بازی خوش ساختیه.سنوا یه جورایی برگ برنده کنسول ایکس باکسه یه چی تو مایه های گادآف وار پلی استیشن.

    پاسخ دهید
    • سید مسعود کاظمی

      سید مسعود کاظمی در پاسخ به makan_art

      نویسنده

      بازی Hellbalde 2 تاریخ عرضه مشخصی نداره و فقط حدس می‌زنن که اواخر سال 2022 بیاد.

  • makan_art

    makan_art

    مهمان

    من که بدجور منتظره elden ring و A Plague Tale: Requiemو horizon forbiden west هستم.تو آی پی های جدیدم forspoken و nightingale نظرمو جلب کردن.آواتار هم اگه سوم شخص بود تجربه ش میکنم.باز های جهانباز بنظرم باس سوم شخص باشه.اول شخص واسه شوتر جواب میده

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Anayamuos

    مهمان

    اونایی که می‌تونن این بازی ها رو تجربه کنن امیدوارم ازش لذت ببرن و قدر پی سی یا کنسول شون رو بدونن من که به خاطر این گرونی فقط می تونم اخبار شون رو دنبال کنم و گیم پلی تماشا کنم 🙁

    پاسخ دهید
    • Avatar

      keyhan در پاسخ به Anayamuos

      مهمان

      لعنت به باعث و بانیش

  • Avatar

    MHS

    مهمان

    سال 2022 یکی از بهترین سال‌های گیمه که این مدت، بخاطر پادشاهی کرونا و بازی‌های بتل رویال، واقعا به همچین سالی نیاز داشتیم. امیدوارم که هیچکدوم از این بازی‌ها ما رو ناامید نکنن. مخصوصا استارفیلد که تاد هاوارد بزرگ پشتش ایستاده و خیلی امیدوارم برای گوتی شدنش.

    پاسخ دهید