پیش نمایش بازی Dying Light 2 Stay Human
هادی اسماعیل‌زاده

پیش نمایش بازی Dying Light 2 Stay Human

هادی اسماعیل‌زاده 12 آذر 1400 بدون دیدگاه
942 بازدید

بیش از سه سال است که بازی Dying Light 2 به یکی از موردانتظارترین عناوین بازار تبدیل شده است؛ به خصوص بعد از نمایش گیم‌پلی بازی در رویداد E3 2019. بازی توانست انتظارات طرفداران را که از قبل هم بالا بود، به سقف بچسباند. قطعاً همه ما از نسخه اول بازی لذت برده‌ایم اما همان بازی با اندکی پرداخت و جلای بیشتر، می‌توانست به چیزی واقعاً خاص و ویژه تبدیل شود. حال در نسخه دوم بازی، این امیدها محقق شده و همین موضوع، بازی Dying Light 2 را به یکی از موردانتظارترین بازی‌ها تبدیل کرده است. با ما در پیش نمایش بازی Dying Light 2 Stay Human همراه باشید.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

متأسفانه اوایل سال گذشته، استودیوی Techland از تأخیر بازی به سال 2021 خبر داد. سپس بعد از اعلام عرضه بازی در تاریخ دسامبر 2021، بازی بار دیگر تأخیر خورد و حال این عنوان برای عرضه در 4 فوریه 2022 (15 بهمن 1400) برنامه‌ریزی شده است. بازی تا الان راه زیادی پیموده اما پس از گذشت 2 سال از نمایش اولین گیم‌پلی بازی، حال وقت آن رسیده است که به سراغ پیش نمایش بازی Dying Light 2 برویم.

پارکور و مبارزات؛ بهتر از همیشه

با مکانیک‌های جدید، سیستم‌های بازسازی‌شده و تعداد زیادی انیمیشن اضافه‌شده، دو بخش مبارزات و پارکور در بازی Dying Light 2 Stay Human بهبود یافته‌اند. شخصیت اصلی Dying Light 2، ایدن کالدول (Aiden Caldwell)، مجموعه حرکتی بهتری نسبت به کایل کرین از بازی Dying Light دارد اما بسیاری از این حرکات، باید از طریق درخت مهارت بازی باز شوند. شما می‌توانید حرکاتی مانند دویدن روی دیوار و ضربات پا را آزاد کنید که هر دو به شدت تجربه شما از پارکور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

سیستم پارکور شاید بزرگ‌ترین بهبود را دریافت کرده باشد. در تریلرهایی که از بازی نشان داده شده‌اند، سازندگان حرکاتی مانند سوار شدن بر درها هنگام باز شدن، استفاده از زامبی‌ها هنگام سقوط از ارتفاعات بلند و قلاب‌ها را به نمایش گذاشتند. در نسخه پیش نمایش بازی Dying Light 2 فرصت انجام این حرکات مهیا نشد اما پیشرفت‌های سیستم پارکور در بازی Dying Light 2 به وضوح مشهود است.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

برای پشتیبانی از سیستم‌های پارکور پیشرفته، Techland تعداد حرکات در دسترس بازیکن را دوبرابر کرده و بیش از 3000 انیمیشن را برای در برگرفتن تمام حرکات، ترکیب‌ها و تعاملات با اشیای موجود در محیط، اعمال کرده است. از طرفی تیم سازنده بازی به شدت تلاش کرده است که پلتفرمینگ اول‌شخص بازی (که یک چالش منحصربه‌فرد است)، تجربه‌ای روان، ارزشمند و دقیق ارائه دهد. تایمون اسمکتالا (Tymon Smektała)، طراح ارشد بازی در خصوص سیستم پارکور می‌گوید:

یکی از اهداف ما ایجاد یک سیستم پارکور بود که یادگیری آن آسان باشد. وقتی به آن فکر می‌کنید، پارکور به خصوص در دید اول‌شخص، مکانیزم بسیار پیچیده‌ای است. این کار به سادگی فشار دادن یک دکمه و کار کردن با یک سلاح نیست؛ شما باید فواصل را اندازه بگیرید و زمان را بسنجید. اگرچه کاراکتر را نمی‌بینید اما باید تصور کنید که شخصیت کجاست و چگونه حرکت می‌کند؛ بنابراین این یک مکانیزم بسیار پیچیده است.

Techland می‌خواست یک سیستم پارکور ایجاد کند که برای طیف وسیعی از بازیکنان دردسترس اما تسلط بر آن دشوار باشد. از طریق محتویاتی مانند چالش‌های پارکور زمان‌بندی‌شده، بازیکنان می‌توانند مهارت خود در این سیستم را به حداکثر برسانند اما در مجموع، سیستم پارکور در بازی Dying Light 2 با هدف ارائه مجموعه‌ای از حرکات قابل‌دسترس به بازیکنان و توانمندسازی آن‌ها برای بهتر شدن در اجرای آن حرکت، توسعه یافته است.

مبارزات ممکن است مکانیزم ساده‌تری در یک بازی اول‌شخص باشد اما Techland در این زمینه نیز پیشرفت‌های قابل‌توجهی را اعمال کرده است. هرچند مخفی‌کاری در اکثر موارد، بهترین انتخاب است، با این حال بخش مبارزات برای اطمینان از این که سلاح‌ها نسبت به وزن و قدرت خود واقع‌گرایانه‌تر باشند، بازسازی شده است. به عنوان مثال هنگامی که با یک سلاح دودستی سنگین به یک زامبی حمله می‌کنید، قدرت و سنگینی سلاح را در نحوه واکنش زامبی به ضربه واردشده احساس می‌کنید. بخش مبارزات، ویژگی‌هایی مانند جاخالی دادن، دفاع کردن و ضدحمله را در بر می‌گیرد اما باید مراقب باشید که نوار استقامت خود را تخلیه نکنید.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

تصمیمات شما به معنای واقعی کلمه تأثیرگذار است

این موضوع از همان دموی اولیه بازی در E3 2019 مشهود بود؛ حال دموی عرضه شده در رویداد سان‌فرانسیسکو، مهر تأییدی بر آن زده است. در طول بخش داستانی بازی، نه تنها انتخاب می‌کنید که با چه کسی بیشتر دمخور شوید، بلکه تصمیمات شما در مزایا یا مضراتی که برای شهر دارید تأثیرگذار است. به عنوان مثال در دموی سال 2019 شاهد بودیم که تصمیمات بازیکن باعث شد که منطقه کاملاً جدیدی در دسترس قرار گیرد و نوع جدیدی از زامبی‌ها از بستر دریاچه‌ی شکل‌گرفته، ظاهر شوند؛ بنابراین شخصیت بازی هم در نحوه پیشبرد داستان و هم در تغییرات شهر، تأثیرگذار است.

 

طبق گفته اسمکتالا، این دستورالعملی بود که مستقیماً توسط آدرین سیزوسکی (Adrian Ciszewski)، کارگردان نوآوری بازی، در شروع کار بر روی Dying Light 2 ارائه شد. به گفته سیزوسکی که کارگردانی نسخه اول را هم به عهده داشت، بازیکنان در نحوه استفاده از مکانیزم‌های پارکور و مبارزات، ابزار و حرکات لازم را در اختیار داشتند. اما هنگامی که شروع به تعامل با داستان می‌کردند، با روایتی سفت‌وسخت مواجه می‌شدند و نمی‌توانستند تأثیر زیادی بر نحوه پیشبرد داستان داشته باشند. اسمکتالا در این خصوص می‌گوید:

هدف ما در نسخه دوم این است که سعی کنیم به بازیکنان همان میزان آزادی را در داستان بدهیم که در گیم پلی بازی دارند. قطعاً پیاده‌سازی این کار در بخش داستان، بسیار دشوارتر است؛ شما همیشه به روایت‌های شاخه‌دار محدود می‌شوید اما ما این چالش را پذیرفتیم و واقعاً برای عملی کردن آن تلاش زیادی کردیم. من فکر می‌کنم ما این هدف را عمل کردیم و به چیزی بیشتر از روایت‌های شاخه‌دار دست یافتیم.

برای دستیابی به این هدف، Techland سیستمی از تصمیمات و عواقب را به کار برده که در سه سطح کار می‌کند. سطح اول، طبق گفته اسمکتالا، شامل تمام تصمیمات مهم است که شما در داستان اصلی می‌گیرید. این تصمیمات بر جهان، شهر و شخصیت‌ها تأثیر می‌گذارد و مسیر روایت داستان را تغییر می‌دهد. قصد نداریم داستان را اسپویل کنیم اما از نزدیک شاهد این موضوع بوده‌ایم؛ یک خط داستانی را تا آخر دنبال کردیم و تصمیم گرفتیم به طور کامل با یکی از شخصیت‌های اصلی بازی کنار بیاییم و قوس داستانی آن‌ها را به چیزی که مدنظرمان بودیم برسانیم.

سطح دوم به محتویات جانبی بازی مربوط می‌شود؛ جایی که شما تصمیماتی را در رابطه با شخصیت‌ها می‌گیرید و بعداً در آینده متوجه عواقب آن تصمیمات خواهید شد. اسمکتالا یک خواننده اپرا را مثال می‌زند که می‌توانید تصمیم بگیرید تا به شما کمک کند و اگر این کار را انجام دهید، او در یکی از مراکز شهر ظاهر می‌شود و آواز می‌خواند.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

سطح نهایی تصمیمات با مکانیزم پیکربندی شهر ارتباط دارد. بر اساس تصمیماتی که می‌گیرید، علایق خود را با یکی از گروه‌هایی که در شهر زندگی می‌کنند هماهنگ می‌کنید. دو جناحی که به‌طور برجسته در پیش نمایش بازی Dying Light 2 حضور داشتند عبارت‌اند از Survivors، گروهی از شخصیت‌ها که تلاش می‌کنند تمدن گذشته را بازسازی کنند و Peaceeepers، یک گروه شبه‌نظامی کاملاً مسلح که عمل را بر استراتژی ترجیح می‌دهند.

به عنوان مثال اگر با Survivors متحد شوید، آن‌ها کنترل بیشتری در سطح منطقه موردنظر خواهند داشت؛ با انجام این کار، زیپ‌لاین‌های بیشتری در سراسر آن منطقه آزاد می‌شود؛ این موضوع کمک می‌کند که زمان کمتری را در خیابان‌های پر از زامبی بگذرانید و گزینه‌های پیمایش بیشتری در اختیار داشته باشید. اگر Peacekeepers را انتخاب کنید، ماشین‌های تله‌گذاری بیشتری آزاد می‌شوند که در کنترل گروه‌های بزرگ زامبی مؤثر است؛ راه‌حلی پرسروصداتر نسبت به زیپ‌لاین‌ها اما به همان اندازه کاربردی.

 

به گفته Techland، بازیکنان باید هنگام تصمیم‌گیری در هر منطقه، مزایا و معایب آن را بسنجند. هفت منطقه وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها این تصمیمات را بگیرید و هفت سطح از پاداش‌های مختلف برای هر جناح وجود دارد. در صورتی که به اتحاد خود با یک جناح ادامه دهید، مزایای بیشتری هم از آن جناح دریافت خواهید کرد. نتیجه این تصمیمات، به وجود آمدن شهری است که به انتخاب‌های مختلف شما واکنش نشان می‌دهد، حتی زمانی که خارج از داستان اصلی بازی هستید.

اما بخش زیادی از رضایت‌بخش بودن تصمیمات در هر بازی، به نحوه توسعه شخصیت اصلی بازمی‌گردد. خیلی نمی‌خواهیم در مورد درخت مهارت بازی حرف بزنیم اما Dying Light 2 چندین درخت مهارت به شما می‌دهد تا شخصیت بازی را بر اساس سبک موردعلاقه خود توسعه دهید. علاوه بر این، می‌توانید با جستجو در جهان بازی، نوعی کلکسیون را جمع‌آوری کنید که به شما امکان ارتقای سطح سلامت یا استقامت را می‌دهد.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

داستان و شخصیت‌های Dying Light 2 به‌یادماندنی‌تر هستند

در نسخه اول Dying Light، از شهر هاران در نقش کایل کرین دیدن می‌کنید. در طول داستان، شما با چندین شخصیت مهم روبرو می‌شوید و به آنها کمک می‌کنید تا به اهداف خود برسند اما حتی پس از تجربه چندباره بازی، بسیاری از آن شخصیت‌ها و نکات داستانی را فراموش خواهید کرد. دلیل این موضوع آن است که اگرچه بازی Dying Light یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده بود اما شخصیت‌ها بیشتر به اشیایی در جهان بازی شبیه بودند تا افرادی که زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند.

در Dying Light 2، داستان و شخصیت‌های موجود در آن، بخش دیگری از پیشرفت‌های اعمال شده هستند. به عنوان مثال می‌توانیم از شخصیت سوفی، دختر رهبر سابق گروه Survivors نام ببریم که در پیش نمایش بازی Dying Light 2 با او آشنا شدیم. او شخصیتی سرسخت و خسته از جنگ است اما وضعیت دشوار او را می‌توان درک کرد. او نسبت به کسانی که به آن‌ها اهمیت می‌دهد، باملاحظه‌تر است حتی اگر آن‌ها طرز فکر خطرناکی داشته باشند. خط داستانی او بر روی کنار آمدنش با مسئولیت‌ها و گذشته‌اش تمرکز دارد و این که بتواند نقش رهبر را در میان مردمش ایفا کند.

با شخصیت‌های قابل‌درکی که همگی به مسیر خود اعتقاد دارند، تصمیم‌گیری‌ها و همسو شدن با شخصیت‌های Dying Light 2، می‌تواند بار عاطفی بیشتری به همراه داشته باشد. با این حال، چشمگیرترین بخش روایت این است که داستان شخصیت اصلی بازی یعنی آیدن کالدول در Dying Light 2، نسبت به نسخه اول بسیار شخصی‌تر شده است. پیوتر شیمانک (Piotr Szymanek)، کارگردان بخش داستانی بازی در این خصوص می‌گوید:

سؤال اصلی کل بازی این است که آیدن واقعاً کیست. این سؤالی است که او مدام از خود می‌پرسد: چرا او این‌قدر بامهارت است؟ چرا از دیگران قوی‌تر است؟ چرا می‌تواند کارهایی را انجام دهد که هیچ‌کس نمی‌تواند؟ او فکر می‌کند که پاسخ این سؤال را خواهرش ‌می‌داند که او را از گذشته به یاد می‌آورد. در سال‌های گذشته، او به دنبال یافتن خواهرش بود و ناگهان رد او را در شهری می‌یابد که حوادث بازی Dying Light 2 Stay Human در آن اتفاق می‌افتد.

البته پیدا کردن او به این راحتی‌ها نیست و آیدن باید با جناح‌های مختلف شهر همکاری کند تا اطلاعات بیشتری به دست آورد و در نهایت به منطقه Central Loop برسد تا بتواند خواهرش را پیدا کند.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

کاراکتر Lawan با بازی Rosario Dawson شخصیت مهمی به نظر می‌رسد

در پیش نمایش بازی Dying Light 2 شما می‌توانید از منطقه‌ای به نام Old Villedor فرار کنید و وارد Central Loop شوید که در آنجا با شخصیت لاوان (Lawan) ملاقات خواهید کرد. گیمرها با حضور سلبریتی‌ها در بازی‌ها غریبه نیستند اما گاهی اوقات آن‌چنان که باید از این شخصیت‌ها استفاده نمی‌شود و تنها نقش‌هایی زودگذر دریافت می‌کنند. لاوان در بازی Dying Light 2 به عنوان یک شخصیت اصلی معرفی می‌شود که نقش او را روزاریو داوسون، بازیگر سریال‌های The Mandalorian و Daredevil ایفا می‌کند. شیمانک در خصوص شخصیت لاوان می‌گوید:

او اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است. او همه را در Central Loop می‌شناسد و همه او را می‌شناسند. هیچ‌کس نمی‌خواهد در لیست کشتار او باشد. او لیستی از عوضی‌هایی دارد که می‌خواهد از شرشان خلاص شود اما با تصمیماتی که می‌گیرید، می‌توانید بر خط داستانی او تأثیر بگذارید. شاید او در آخر به عنوان یک شخصیت همه‌چیزتمام، داستان خود را پایان دهد یا شاید به نحوی تغییر کند و حتی روی شما تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، او پاراگلایدر خود را به آیدن می‌دهد که گزینه‌های جدیدی برای گشت‌وگذار در جهان بازی فراهم می‌کند. علاوه بر گلاید کردن آهسته روی زمین، پاراگلایدر می‌تواند از دریچه‌های حرارتی برای پرتاب آیدن به سمت بالا استفاده کند و به او اجازه می‌دهد که به نقاط بالاتری دست یابد و زمان گلاید کردن خود را افزایش دهد. با این حال هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید زیرا اگر نوار استقامت شما هنگام پرواز تمام شود، کنترل پاراگلایدر را از دست خواهید داد.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

البته بازی روزاریو داوسون، عنصر خاصی به این شخصیت اضافه می‌کند. اگرچه داوسون چندان با بازی‌های ویدئویی غریبه نیست و قبلاً در بازی‌هایی مانند NBA 2K20، Dishonored 2 و Ratchet & Clank در نقش صداپیشه فعالیت کرده است، با این حال مطمئناً او را به نقش‌آفرینی‌هایش در سینما و تلویزیون، بیشتر می‌شناسند. شیمانک در این خصوص می‌گوید:

این واقعاً چالش‌برانگیز و در عین حال جذاب بود. کاری که من انجام دادم این بود که تمام فیلم‌های او را تماشا کردم و کلیپ‌های فیلم را با او تجزیه‌وتحلیل می‌کردم. من بررسی می‌کردم که او چگونه صحبت می‌کند، چگونه رفتار می‌کند، خلق‌وخوی او چیست و الی آخر. سپس با داشتن صدای او در ذهنم، شروع به نوشتن این شخصیت کردم.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

جهان بازی به دستاوردهای جدیدی رسیده است

ممکن است دنیای روبه‌زوال بازی، پر از مرده‌هایی باشد که در خیابان‌ها پرسه می‌زنند، اما شهر Dying Light 2، زنده‌تر از نسخه قبلی بازی احساس می‌شود. نه تنها شخصیت‌های به‌یادماندنی باعث می‌شوند در دنیای بازی، احساس راحتی بیشتری داشته باشید، بلکه در دو منطقه Old Villedor و Central Loop که در دموی بازی نمایش داده شدند، کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. شما می‌توانید در محتویات جانبی منحصربه‌فرد و داستان محوری که توسط طیف وسیعی از شخصیت‌های مختلف ارائه می‌شوند، شرکت کنید. می‌توانید آسیاب‌های بادی را برای باز کردن سکونت‌گاه‌های جدید (که بین 30 تا 40 مورد از آن‌ها وجود دارد) در شهر فعال کنید و یا برای یافتن لوت‌های ارزشمند، سری به مناطق آلوده شهر بزنید.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

در نسخه اول، بازیکنان قبل از سفر به Old Town، بیشتر بخش نخست بازی را در The Slums سپری می‌کردند؛ منطقه‌ای که نسبت به ساختمان‌های پیچیده‌تر شهر قدیمی (که بیشتر از چند طبقه ارتفاع نداشتند)، از ساختمان‌های کوچک‌تر تشکیل شده بود. در پیش نمایش بازی Dying Light 2، منطقه Old Villedor شامل ساختمان‌هایی است که بیش از پنج طبقه دارند. این تمام ماجرا نیست و در منطقه Central Loop، باید بین آسمان‌خراش‌ها جابه‌جا شوید. اسمکتالا در این خصوص می‌گوید:

همه [مناطق] بازی بر اساس ایده تکامل سیستم پارکور از بازی اول، شکل گرفته‌اند. ایده ما این بود که به طول ساختمان‌ها اضافه کنیم تا به لایه‌هایی از جهان که می‌توانید کشف کنید، اضافه شود.

جزئیات کوچکی نیز در سطح شهر وجود دارد؛ مثلاً می‌توانید کنار یک آتش کوچک بنشینید و در حین گوش دادن به داستان شخصیت‌هایی که سعی در زنده ماندن در این جهان دارند، سلامتی خود را بازیابی کنید. این شاید مسئله کوچکی به نظر برسد اما زمانی که به شدت نیاز به بازیابی سلامتی خود دارید، Dying Light 2 بازیکنان را تشویق می‌کند تا در خلال آن و از طریق تعامل با NPCها، با دنیای شگفت‌انگیز بازی بیشتر آشنا شوید.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

دلایل بیشتری برای گشت‌وگذار شبانه وجود دارد

نسخه اول بازی Dying Light، بازیکنان را با این ایده آشنا کرد که بیرون رفتن در شب می‌تواند مفید باشد اما از طرفی بسیار خطرناک است. نه تنها در این وقت از شبانه‌روز، دیدتان کاهش می‌یابد و دشمنان شما را راحت‌تر پیدا می‌کند، بلکه انواع خطرناک‌تری از زامبی‌ها، تنها با غروب خورشید است که وارد شهر می‌شوند. با این حال، Techland متوجه شد که بازیکنان اغلب از امتیازاتی که جستجوی شبانه به آن‌ها می‌دهد استفاده نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند تا صبح روز بعد منتظر بمانند.

تک‌لند دنیای Dying Light 2 را به گونه‌ای طراحی کرده است که به بازیکنان را به گشت‌وگذار شبانه وادار می‌کند. اگر در طول روز به یک فروشگاه متروکه یا منطقه قرنطینه بروید، مملو از زامبی‌های مختلف است. با این حال اگر برای پرسه‌زدن شبانه در خیابان‌های شهر، شهامت کافی داشته باشید و پس از غروب آفتاب به همان ساختمان‌ها برگردید، جمعیت آلوده بسیار کم‌تر می‌شوند. این موضوع به شما مسیر روشن‌تری برای پیدا کردن لوت‌های باارزش می‌دهد که شامل قطعات ساخت، مادهای سلاح و آیتم‌هایی است که به شما استقامت یا سلامتی بیشتری می‌بخشد.

مانند نسخه اول، زامبی‌های خطرناک در سایه‌ها کمین می‌کنند و با غروب خورشید، به خیابان‌ها می‌ریزند. بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند که بسیاری از زامبی‌های خطرناک نسخه اول، در بازی Dying Light 2 حضور داشته باشند اما Techland گزینه‌های جدیدی را نیز به منو اضافه کرده است. یکی از موارد علاقه اسمکتالا، موجودی به نام Banshee است؛ یک زامبی بسیار سریع که از پشت‌بامی به پشت‌بام دیگر می‌پرد که این موضوع ردیابی او را دشوار می‌کند. سپس وقتی روی زمین می‌پرد، با چنگال‌هایش به سمت شما حمله می‌کند.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

با این حال، حتی صرف‌نظر از این زامبی‌های خاص، باید بیش از قبل مراقب باشید زیرا اگر آیدن برای مدت طولانی در تاریکی باشد، تسلیم بیماری می‌شود. او می‌تواند نوع خاصی از قارچ را بخورد تا ایمنی او را طولانی‌تر کند و یا طول ایمنی خود را از طریق سیستم پیشرفت شخصیت ارتقا دهد اما در هر صورت، این موضوع شما را وادار می‌کند که زمان را تلف نکنید و نهایت استفاده را از لوت‌های شبانه داشته باشید. اسمکتالا در این خصوص می‌گوید:

ما می‌خواستیم این استعاره‌ای باشد از شیرجه زدن در دریا برای به دست آوردن گنجینه‌هایی که در عمق آن وجود دارد. ما با مکان‌های تاریک این‌گونه رفتار می‌کنیم؛ شما مقدار خاصی از مصونیت دارید که به نوعی مانند اکسیژن شما است. در ادامه در این مکان تاریک شیرجه می‌زنید و سعی می‌کنید قبل از تمام شدن اکسیژن، تا جایی که ممکن است از آن بهره ببرید.

اگر این سیستم به نظرتان استرس‌زا می‌رسد، نشان‌دهنده آن است که سازندگان در هدف خود موفق بوده‌اند. خوشبختانه شما می‌توانید در هر زمان از شبانه‌روز که بخواهید، به سراغ ماموریت‌های بازی بروید اما مراحلی هم وجود دارند که شجاعت شما را در تاریکی می‌طلبند.

پیش نمایش بازی Dying Light 2

بازی به خوبی بر روی پلی‌استیشن 4 پرو اجرا می‌شود

نمی‌توان منکر آن شد که Cyberpunk 2077، موردانتظارترین بازی سال 2020 بود. متأسفانه عرضه پرسروصدا و موردانتظار بازی CD Projekt Red، با مشکلات و عملکرد فنی ضعیف بازی به ویژه در کنسول‌های نسل قبل، خدشه‌دار شد. هرچند استودیوی تک‌لند قصد ندارد هیچ نوع مقایسه یا تضادی با هم‌وطنان لهستانی خود در استودیوی CD Projekt Red داشته باشد، با این حال تیم توسعه Dying Light 2 Stay Human به بازیکنان اطمینان داده است که اگرچه بازی برای کنسول‌های نسل فعلی عرضه می‌شود اما همچنان روی سیستم‌های نسل قبلی نیز به خوبی اجرا می‌شود.

بزرگ‌ترین تفاوت بین نسخه پلی‌استیشن 4 پرو و نسخه کامپیوتر، در تعداد فریم است. نسخه رایانه‌های شخصی به 60 فریم در ثانیه می‌رسد در حالی که پلی‌استیشن 4 پرو، بازی را با 30 فریم در ثانیه اجرا می‌کند. بافت‌ها نیز در مقایسه با کامپیوتر، از کیفیت کمتری برخوردارند و کمی دیرتر ظاهر می‌شوند. با این حال می‌توان از عملکرد پایدار بازی در پلی‌استیشن 4 پرو اطمینان داشت. متأسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص نحوه اجرای بازی در کنسول پایه پلی‌استیشن 4 یا ایکس باکس وان وجود ندارد.

بازی Dying Light 2 Stay Human در تاریخ 4 فوریه 2022 مصادف با 15 بهمن‌ماه 1400، بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری X/S، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ (از طریق فضای ابری) و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. با مطالعه مقاله پیش نمایش بازی Dying Light 2 ، حال با خیال راحت‌تر می‌توانید برای خرید بازی اقدام نمایید.

منبع: GAMEINFORMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

داستان بازی Dying Light 2 Stay Human چیست؟

داستان بازی Dying Light 2 Stay Human به فاصله 15 سال بعد از رویدادهای نسخه اول دنبال می‌شود. داستان بازی نسبت به نسخه اول شخصی‌تر شده و کاراکتر اصلی آن به نام ایدن کالدول برای یافتن سوالات خود و دلیل بیماری‌اش، به دنبال یافتن خواهرش است.

۱
بیماری ایدن کالدول چیست؟

ایدن یکی از بازمانده‌هایی است که به ویروس زامبی مبتلا شده است اما هنوز شخصیت انسانی خود را حفظ کرده است. به همین دلیل اگر او بیش از حد در تاریکی باشد، تسلیم این ویروس خواهد شد.

۲
از دیگر شخصیت‌های بازی کدام‌ است؟

از دیگر شخصیت‌های بازی می‌توان به میا کالدول، خواهر ایدن، فرانک، مربی و دوست ایدن که در شروع تریلر گیم‌پلی تیر می‌خورد و کلونل، رهبر گروهی از زندانیان سابق به نام Renegades، می‌توان اشاره کرد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.