بازی Horizon Forbidden West
محمد صادق شجاعی

تمام آنچه باید در مورد قبایل و فرهنگ‌های جدید Horizon Forbidden West بدانید

محمد صادق شجاعی 3 آذر 1400 بدون دیدگاه
708 بازدید

با نزدیک شدن به ماه فوریه 2022 و فرا رسیدن زمان انتشار بازی Horizon Forbidden West، استودیو Guerrilla Games اخبار و اطلاعات بیشتری از این اثر مورد‌انتظار را با مخاطبین به اشتراک می‌گذارد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، استودیو مذکور در قالب پست جدیدی در بلاگ پلی استیشن به توضیح در مورد فرهنگ‌ها و قبایل دنیای بازی هورایزن فوربیدن وست و فناوری‌های مورد استفاده پرداخته است.

در پست ذکر شده بو دوریس، مدیر روابط عمومی استودیو گوریلا گیمز به نقل از اسپن سوگن، طراح ارشد دنیای بازی Horizon Forbidden West، توضیحاتی در مورد اینکه چگونه تیم سازنده بازی مذکور، دنیای آن را زنده و پویا طراحی کرده، ارائه داده است. سوگن در این باره گفته است:

زمانی که در دنیای Forbidden West قدم می‌زنید، باید این احساس به شما دست بدهد که همه چیز به آن جا تعلق دارد. تیم Living World در استودیو گوریلا گیمز روی جنبه‌هایی از بازی از جمله قبایل، سکونت‌گاه‌ها و مردم درون آن‌ها کار می‌کند که باعث می‌شوند دنیای آن احساس واقعی و زنده بودن داشته باشد. پشت هر چیزی که ما در جهان بازی قرار می‌دهیم، قصد و نیتی وجود دارد.

در حالی که اکثر قبایل محیط پسا آخرالزمانی با نام‌شان در بازی Horizon Zero Dawn شناخته می‌شدند، دنباله این اثر به صورت تمام و کمال جناح‌هایی مانند جنگجویان Tenakth و کشاورزان Utaru را معرفی می‌کند. در طول بازی Horizon Forbidden West، پروتاگونیست این اثر یعنی ایلوی (Aloy) می‌تواند وارد سکونت‌گاه‌های این قبایل و جناح‌ها شده و با مردم آن‌ها تعامل کند. اسپن سوگن در مورد اینکه چگونه تیم Living World جزئیات ارائه شده توسط نویسندگان را با دنیای بازی تطبیق داده‌اند، چنین گفته است:

در داخل سکونت‌هایشان، اعضای Tenakth  را در حالی خواهید دید که مشغول تمرین هستند و خود را برای نبرد آماده می‌کنند. اغلب آن‌ها جوان‌تر از ایلوی هستند؛ زیرا باید جنگجویانی توانا باشند. محل استقرار آن‌ها ویرانه‌های باستانی است که از طریق آن برخی از حرکات خاص و نامفهوم Old World را یاد گرفته‌اند. برای مثال آن‌ها از احترام نظامی برای سلام کردن استفاده می‌کنند.

بازی Horizon Forbidden West

ایجاد قبایل بازی Horizon Forbidden West توسط چندین تیم

وجود فرهنگ‌ها و رفتار‌های متمایز در بازی هورایزن فوربیدن وست، نتیجه همکاری بین تعدادی تیم مختلف است که هم روی جنبه‌های هنری و هم جنبه‌های فنی بازی مذکور کار کرده‌اند. در ادامه اسپن سوگن به توضیح در مورد سیستم جمعیتی (Crowd) بازی Horizon Forbidden West و نحوه عملکرد آن برای ایجاد فرهنگ‌های واقعی با انیمیشن‌ها و رفتار‌های خاص NPC‌ها پرداخته است. طراح ارشد دنیای دومین بازی سری هورایزن چنین گفته است:

هنگامی که اعضای یک قبیله در محل سکونت و فضا‌های امن هستند، می‌توانند رفتار‌های عادی خود را داشته باشند. Oseram یک قبیله اجتماعی بوده که از لحاظ تاریخی مرد‌سالار هستند و انیمیشن‌های آن‌ها بیشتر مبتنی بر ضربه با شانه و های فایو است. در مقابل، مردمان Utaru افرادی آرام بوده که اغلب در کنار هم می‌نشینند و حساس‌تر هستند. زمانی که بازیکن در محیط‌های مختلف حرکت می‌کند، نشانه‌ها و نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند متوجه شوید در کدام نقطه از محیط قرار دارید. تمامی این موارد در چارچوب‌های داستانی بازی رخ می‌دهند. به این واسطه از راه دور می‌توانید متوجه شوید که به کدام قبیله نزدیک می‌شوید.

این فرهنگ‌های مختلف، هر کدام سکونت‌گاه‌های خاص خود را دارند که در سراسر محیط بازی هورایزن فوربیدن وست پراکنده شده‌اند و ایلوی می‌تواند از آن‌ها دیدن کند. یکی از این موارد، پایگاه مرزی Chainscrape متعلق به قبیله Oseram است که برای غوطه‌ور کردن بازیکن در بازی و آشنایی با ویژگی‌های آن طراحی شده است. سایر سکونت‌گاه‌ها در سراسر دنیای بازی Horizon Forbidden West به عنوان پناه‌گاه‌های امنی عمل می‌کنند که از طریق آن‌ها می‌توانید تجهیزات، سلاح، پوشش و ابزارهای ارتقا را خریداری کنید.

در بازی هورایزن فوربیدن وست، نه تنها ایلوی می‌تواند از پوشش‌های جدید متعلق به قبایل مختلف استفاده کند، بلکه بیش از پیش قادر است آن‌ها را ارتقا دهد و تنها به آیتم‌های Modification محدود نمی‌شود. طبق گفته استیون لامپکین، طراح ارشد بازی Horizon Forbidden West، ایلوی می‌تواند قطعاتی را که روی پوشش یا اسلحه خود به کار می‌برد، ارتقا داده و قوی‌تر کند. در طول تجربه بازی مذکور لازم است به بخش‌های مختلف ربات‌ها دقت کرده و نسبت به آن‌ها شناخت کامل داشته باشید. در حالی که ارتقاهای اولیه تنها به آیتم‌هایی نظیر سیم یا صفحه محکم نیاز دارند، ارتقا‌های اضافه، قوی‌ترین پرک‌ها و بیشترین مقاومت‌ها نیازمند قطعات خاصی می‌شوند که لازم است آن‌ها را با دقت و پیش از نابود کردن ربات‌هایی از جمله Tremortusk به دست بیاورید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از جنبه‌های مختلف بازی Horizon Forbidden West می‌توانید پست مربوطه در بلاگ پلی استیشن را مطالعه کنید. بازی مذکور در تاریخ 18 فوریه 2022 (29 بهمن 1400) برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. نظر شما در مورد قبایل و فرهنگ‌های بازی Horizon Forbidden West چیست؟ آیا از دنیای پویا و زنده این اثر استقبال می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.