رسول امینی

بازی‌هایی که بیشترین تعداد کدهای تقلب را دارند

رسول امینی 18 دی 1400 1 دیدگاه
4,021 بازدید

از دیدگاه بسیاری ایده استفاده از کدهای تقلب ممکن است غیرمنصفانه باشد اما این واقعیت که کدهای تقلب در دنیای بازی‌های ویدیویی بسیار محبوب شده‌اند برکسی پوشیده نیست. امروزه کدهای تقلب به‌طور چشمگیری در بین گیمرها محبوب شده‌اند و به‌کارگیری آن‌‌ها در تعداد زیادی از بازی‌ها امکان پذیر است. چیت کدها بسته به بازی عملکرد متفاوتی دارند؛ برخی به‌جای کمک کردن در پیش بردن ماجراجویی اصلی یک بازی، بیشتر جنبه سرگرمی دارند و پاداش‌های اضافی به‌همراه دارند، در عین حال بعضی‌‎ها هم با آسان‌تر کردن ماموریت‌ها، لذت اصلی بازی را از بین می‌برند.

عناوینی با بیشترین تعداد کدهای تقلب

در طول تاریخ برخی از بازی‌ها به لطف کدها‌ی تقلبی که در اختیار گیمرها قرار داده‌اند زبان‌زد خاص و عام هستند. اگر گیمرها می‌توانستند کدها را پیدا و استفاده کنند با حجم زیادی از محتوای باارزش، پاداش کارشان را دریافت می‌کردند. درست است عناوینی که کدهای تقلب را دارا بودند بیشتر در قرن بیستم رواج داشتند، اما شرکت‌هایی از جمله راک‌ستار به ما نشان می‌دهند که حتی در یک بازی مدرن و امروزی، این کدها چقدر می‌توانند سرگرم‌کننده باشند. در ادامه قصد داریم شما را با 10 بازی که کدهای تقلب بی‌شماری دارند آشنا کنیم. با پارسی‌گیم همراه باشید.

بازی Doom

Doom

اولین بازی از سری بسیار محبوب و پرطرفدار Doom در سال 1993 برای کنسول‌های Sega 32X و آتاری جگوار عرضه شد. سپس پورت و عرضه این بازی برای نسل‌های مختلفی از کنسول‌ها روانه بازار شد. اکنون نزدیک به سه دهه از زمان عرضه اولین نسخه آن گذشته و اهالی صنعت بازی، Doom را به عنوان اولین بازی در سبک تیراندازی اول‌شخص می‌شناسند. نسخه اصلی دووم مملو از کدهای تقلب بود؛ از سلاح‌هایی با خشاب نامحدود گرفته تا قابلیت نامیرایی یا همان آسیب‌ناپذیری. حتی به کمک این کدها می‌توانستید تمام مراحل بازی را بدون طی کردن سختی‌هایش پشت سر بگذارید. جالب است بدانید که هر پورت از نسخه اصلی Doom کدهای تقلب مخصوص به خودش را دارا بودند و فقط کافی است تمام حالت‌هایی که در طول این چند دهه برای این بازی عرضه شده‌اند را کنار هم قرار دهید تا شاهد یکی از بهترین بازی‌هایی باشد که بیشتر اجازه شخصی‌سازی این کدها را در اختیار شما می‌گذارد.

بازی Age of Empires II

Age Of Empires 2

همه نسخه‌های سری قدیمی و محبوب Age of Empires با کدهای تقلب گاها عجیب و جالب عرضه شده‌اند، اما چیت کدهای دومین نسخه که در سال 1999 به‌بازار عرضه شد، به اندازه‌ای عجیب هستند که ما تصمیم گرفتیم بازی Age of Empires 2 را به عنوان نماینده این سری انتخاب کنیم. در این بازی با انواع و اقسام کد تقلب طرف هستیم؛ از کدی که برای پیروزی در کمپین بازی استفاده می‌شود تا کدی که قابلیت Fog of War در بازی را غیرفعال می‌کند؛ Fog of War اصطلاحی است که برای توصیف مناطق، نیروها و ساختمان‌های گیمرها به‌کار می‌رود که برای گیمرهای دیگر قابل‌مشاهده نیستند. همچنین از کدهای عجیب و خنده‌دار این بازی می‌توان به کدی اشاره کرد که سر میمون را روی سر روستاییان بازی قرار می‌داد یا کدی که ماشین‌های مدرن و امروزی را به بازی‌ای اضافه می‌کرد که در سال‌های 1421 تا 1850 میلادی جریان داشت. درآخر چیت‌ کدهایی هم وجود داشتند که روند به‌دست آوردن منابع را سرعت می‌بخشیدند. مسلما همراه بودن کدهای تقلب با هر نسخه‌ای که از این سری عرضه می‌شود، اکثر گیمرها را امیدوار به‌داشتن کدهای جالب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر در نسخه‌های بعدی می‌کند.

بازی Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

بازی‌های منتشر شده توسط استودیوی راک‌ستار شهرت زیادی در زمینه استفاده از کدهای تقلب داشته‌اند. به‌هرحال در مورد شرکتی صحبت می‌کنیم که تمام بازی‌هایش از اولین نسخه Grand Theft Auto گرفته تا آخرین عنوانی که توسط این شرکت در بازار منتشر شده‌‌ است، مملو از کدهای تقلب هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده بوده‌اند. همانند سری Grand Theft Auto، بازی بسیار محبوب و تحسین شده Red Dead Redemption 2 نیز تعداد بیشماری از این کدها را در خود دارد که از جمله این کدها می‌توان به اسلحه نامحدود، پول رایگان و آشکار کردن تمام نقشه در ابتدای بازی اشاره کرد و همچنین کدهایی هم مربوط به اسب‌ها در بازی قرار داده شده‌ است. البته برخی از این کدها جنبه سرگرمی دارند؛ به عنوان مثال، یکی از کدها منجر به سرخوشی سریع آرتور می‌شود و یکی به طور تصادفی اسبی جلوی شما ظاهر می‌کند اما در مجموع، این کدها به گیم‌پلی بازی اضافه می‌شوند و به‌ گیمرها این امکان را می‌دهند که در جهان بزرگ بازی نهایت تجربه هرج و مرج و درگیری‌ها را داشته باشند.

بازی Sims 4

Sims 4

سری قدیمی Sims یکی از مجموعه‌های محبوب در سبک شبیه‌ساز زندگی است. در این فرانچایز گیمر می‌تواند دنیای خود را بسازد و حتی تشکیل خانواده دهد. هر نسخه از Sims به طور شگفت‌انگیزی دارای جزئیات بیشمار و البته کدهای تقلب مفید برای ارائه تجربه‌ای لذت‌بخش از سبک شبیه‌ساز زندگی هستند اما ما امروز نسخه چهارم این سری را انتخاب کردیم؛ آن هم به‌این دلیل که Sims 4 دارای کدهای تقلب بی‌شماری است. یکی از کدهای بسیار مفید بازی باعث افزایش Simoleon یا همان واحد پول مجموعه سیمز می‌شود که به طور چشمگیری لذت تجربه هر گیمر را دوچندان افزایش می‌دهد. همان‌طور که اشاره کردیم، در Sims 4 تا دلتان بخواهد کد تقلب است؛ از کدی که می‌تواند وضعیت آب‌وهوا را تغییر دهد یا کدی که اندازه اجسام را کوچک و بزرگ می‌کند تا کدی که منجر به ارتقا سریع‌تر سطح شما می‌شود. حتی کدی در بازی وجود دارد که می‌تواند مرگ شما را در بازی دستکاری کند. درکل برخلاف برخی از کدهای موجود در بازی‌های دیگر، کدهای تقلب Sims 4 تاثیر بسزایی روی گیم‌پلی و تجربه کلی بازی دارند.

بازی The Legend of Zelda

The Legend Of Zelda

بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کنسول خانگی NES، عنوان خاطره‌انگیز The Legend Of Zelda بود. این بازی در سال 1987 میلادی عرضه شد و دارای کدهای تقلب نسبتا زیادی بود. The Legend Of Zelda بازی بسیار طولانی بود اما جالب است بدانید که با استفاده از یکی از این کدها می‌توانستید نصف بازی را پشت‌سر بگذارید. این کد خاص که در صفحه ثبت‌نام بازی یافت می‌شد، به گیمر اجازه می‌داد تا بازی خود را از کوئست دوم (مرحله دوم که شامل سیاه‌چاله‌ها می‌شد) شروع کند. درحالی که نادیده گرفتن بخش اول بازی کار بیهوده‌ای به‌نظر می‌رسید و گیمر بخش بزرگی از خط داستانی بازی را از دست می‌داد اما برخی‌ها نیز ترجیح می‌دادند هرچه زودتر به سیاه‌چاله‌های بازی برسند. علاوه‌بر کد بالا، این بازی دارای کدهای تقلب دیگری نیز است که می‌توانید در طول تجربه خود از آن‌ها استفاده کنید.

بازی Mortal Kombat

Mortal Kombat

سری Mortal Kombat یکی از شناخته‌شده‌ترین فرانچایزهایی است که کدهای تقلب جالب و سرگرم‌کننده‌ای دارند. نسخه اول این سری برای کنسول‌های سگا Genesis و نینتندو SNES منتشر شد و هر نسخه تجربه متفاوتی را برای گیمرها رقم زد. یکی از این تفاوت‌ها میزان خشونت بالای بازی در نسخه سگا جنسیس نسبت به نسخه نینتندو بود. از کد معروف Blood Code به عنوان یکی از بهترین کدهای تقلب در تاریخ بازی‌های ویدیویی یاد می‌شود که خشونت در بازی را به سطح تازه‌ای می‌رساند. به‌طوری که اگر این کد را به‌درستی وارد می‌کردید، با استفاده از ضربه‌های حساب شده می‌توانستید حریف‌های خود را آغشته به خون کنید. اگرچه ممکن است دیدن این سطح از خشونت برای برخی از گیمرها مقداری بیش‌از‌حد وحشتناک و مخوف باشد، اما برای بسیاری، این کد همان چیزی بود که بازی به آن نیاز داشت. حتی برخی به‌این باور رسیده بودند که کد تقلب Blood Code، این بازی را از یک عنوان خوب به یک شاهکار تبدیل کرده است.

بازی Tekken

Tekken

مهم نیست کدام یک از نسخه‌های سری بزرگ Tekken را برای این لیست انتخاب کنید، چونکه در هرصورت انتخاب درستی داشته‌اید. هر نسخه از سری تِکِن پر از کدهای تقلب هیجان‌انگیزی است که تجربه و لذت مبارزات را دوچندان می‌کند. برکسی پوشیده نیست که این مجموعه قدیمی بسیار سرگرم‌کننده است اما هنگامی که کدهای تقلب را به بازی اضافه می‌کنید به سطح تازه‌ای از لذت و هیجان می‌رسید. با بعضی از این کدها می‌توانید به میدان‌های نبرد جدید و لباس‌های تازه دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید شخصیت‌هایی که هنوز باز نشده‌اند را باز کرده و از سبک مبارزه آن‌ها لذت ببرید. شاید استفاده از کدهای تقلب در اولویت همه گیمرها نباشد، اما Tekken کدهایی ارائه داد که تجربه بازی را به مراتب بهتر کرد و فرصت‌های بیشتری را در اختیار طرفداران این مجموعه مبارزه‌ای محبوب قرار دارد.

بازی Contra

Contra

یکی از دلایل بر سرزبان افتادن مجموعه قدیمی و خاطره‌انگیز Contra وجود کد تقلب The Konami Code بود. اما دلیل محبوبیت بالای این کد چه چیزی بود؟ اکثر جامعه اهل بازی، مجموعه کونترا را به‌خاطر دشواری بالا و البته نبردهای نفسگیر به‌خاطر دارند؛ این هم سند محکمی برمحبوبیت کد The Konami Code بود. اگر می‌توانستید این کد را به‌درستی وارد کنید، جان اضافی در طول بازی دریافت می‌کردید تا در مسیر راه و البته در مبارزه با Bossهای بازی شانسی برای پیروزی داشته باشید. محبوبیت این کد باعث شد تا در بیش از 100 عنوان دیگر شاهد حضورش باشیم.

بازی Super Smash Bros Melee

Super Smash Bros: Melee

بر کسی پوشیده نیست که عنوان Super Smash Bros: Melee یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تمام دوران است. این بازی به‌مانند دیگر عناوین این لیست دارای کدهای تقلب بی‌شماری است. برخی از این کدها روند بازی را سرعت می‌بخشند و بعضی تجربه کلی گیم‌پلی را بهبود می‌دهند. هریک از شخصیت‌های بازی دارای حملات ویژه‌ای هستند که با استفاده از کدهای تقلب می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. همچنین در ابتدای بازی می‌توانید تمام شخصیت‌های قابل‌بازی را بازی کنید و در طول گیم‌پلی از ویژگی‌های هریک نهایت استفاده را ببرید. هر نسخه از سری Super Smash Bro پر از شخصیت‌های دوست‌داشتنی و قابل‌بازی است، ازاین‌رو کدهای تقلب به بخش جدانشدنی از این مجموعه تبدیل شده‌اند. به‌تبع شما نیز مانند بسیاری از طرفداران Super Smash Bro دوست دارید از ابتدای بازی به تمام شخصیت‌های آن دسترسی داشته باشید، بنابراین این کدها در هر نسخه از این مجموعه پرطرفدار وجود داشته‌اند.

بازی Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

امکان ندارد لیستی از بازی‌هایی با بیشترین کدهای تقلب تهیه کنیم اما به بازی فوق‌العاده محبوب Grand Theft Auto V اشاره نداشته باشیم. هرچند محبوبیت کدهای تقلب نسبت به گذشته کم شده است اما سری جی‌تی‌اِی به‌دارا بودن کدهایی که تجربه بازی را به‌کلی عوض کرده و مزایای مختلفی به گیم‌پلی بازی اضافه می‌کنند، شناخته شده است. باوجود کم‌رنگ‌تر شدن نقش کدهای تقلب در بازی‌های ویدیویی، خوشبختانه GTA V این سنت قدیمی را ادامه داده است. این عنوان جهان‌باز دارای تعداد بی‌شماری از کدهای تقلب است. کد شکست‌ناپذیری یا همان جان بینهایت از محبوبیت بسیاری نزد طرفدارهای این بازی برخوردار است. فقط کافی است کد مربوطه را وارد کنید و بدون نگرانی درباره عواقب کارهایتان، به هرج و مرج داخل محیط بازی بپردازید. از دیگر کدهای تقلب پراستفاده بازی می‌توان به پرش بلند، داشتن سلاح‌های مختلف، مهمات نامحدود و بالا یا پایین آوردن ستاره‌های تحت تعقیب اشاره کرد.

مطمئنا بازی‌های بسیار زیادی وجود دارند که با داشتن کدهای تقلب تجربه کلی را بهبود می‌بخشند یا با هدف خاصی در برخی عناوین دیده می‌شوند. در این مقاله از 10 عنوان یاد کردیم که بدون شک دارای کدهای تقلب فراوانی بودند. حال برخی از این کدها ممکن است جنبه سرگرم‌کننده‌ای داشته باشند و بعضی‌ها به‌معنای واقعی کلمه “تقلب”، در بازی‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی دارای کدهای تقلب بیشماری است؟

از بازی‌هایی که کدهای تقلب فراوانی دارند می‌توان به سری Grand Theft Auto V و مجموعه Tekken اشاره کرد.

۱
کدهای تقلب کدام بازی‌ بیشتر تاثیر را روی گیم‌پلی می‌گذارند؟

سری Grand Theft Auto V

۲
کدام بازی کدهای تقلب خنده‌داری دارد؟

Red Dead Redemption 2 و Age Of Empires 2

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Arden

    مهمان

    پس جی تی ای سان آندرس کو اون تعداد کدهاش بیشتر از جی تی ای وی بود

    پاسخ دهید