بازی هایی که با کد تقلب جذاب می‌شوند
هادی اسماعیل‌زاده

بازی‌هایی که با استفاده از کدهای تقلب جذاب تر می‌شوند

هادی اسماعیل‌زاده 24 آذر 1400 بدون دیدگاه
4,069 بازدید

اکثر گیمرها حداقل یکی دو بار از کدهای تقلب در بازی‌های موردعلاقه خود استفاده کرده‌اند. امروزه استفاده از کدهای تقلب کمی سخت‌تر از چند سال پیش شده است و بنابراین اگر آخرین عنوانی که خریده‌ایم، کدهای تقلب جذاب و سرگرم‌کننده داشته باشد، خوشحال می‌شویم.

کدهای تقلب در بازی های ویدئویی

با تغییراتی که در مدیوم گیم ایجاد شده است، منطقی است که اجرای کدهای تقلب بدون تأثیرگذاری بر تجربه بازی دشوارتر باشد. به خصوص با ظهور بازی‌های آنلاین، بسیاری از بازیکنان، استفاده از کدهای تقلب را کاری ناشایست در نظر می‌گیرند. با این حال تقلب‌ها همیشه هم بد نیستند، زیرا کدهای تقلب بسیاری وجود دارند که صرفاً برای سرگرم کردن گیمرهایی است که به تجربه عناوین موردعلاقه خود می‌پردازند. تا جایی که در برخی بازی، استفاده از کدهای تقلب حتی به بهبود تجربه بازی منجر می‌شود. در این مطلب، تعدادی از این بازی‌ها را نام برده‌ایم.

بازی Mortal Kombat

10- Mortal Kombat – Blood Code

بسیاری از طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای معتقدند که سری Mortal Kombat باید تا حد امکان خونین و خشن باشد. وقتی نسخه اصلی Mortal Kombat به کنسول‌های خانگی رسید، خشونت آن سانسور شد اما سازندگان، راهی برای بازگرداندن خشونت به بازی، باقی گذاشته بودند.

استفاده از کد تقلب A – B – A – C – A – B – B، ترفندی برای بازگرداندن تمام خشونت 16 بیتی بازی بود. شاید این تغییر واقعاً جزئی بود اما تفاوت زیادی در تجربه بازی ایجاد می‌کرد، به ویژه در ذهن جوانان تأثیرپذیر دهه نود.

بازی GTA

9- مجموعه The Grand Theft Auto

یکی از شیطنت‌آمیزترین و در عین حال، واقع‌گرایانه‌ترین سری بازی‌های موجود در صنعت گیم، مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto است که به هیچ وجه با کدهای تقلب جذاب بیگانه نیست. افزودن هرج‌ومرج و آشوب بیشتر به جهانی که از قبل هم آشفته بود، جذابیت و سرگرم‌کننده بودن بازی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

برخی از بازیکنان ممکن است کد تقلب شکست‌ناپذیری را انتخاب کنند تا ببینند که چقدر می‌توانند به یک نیروی مخرب تبدیل شوند؛ برخی دیگر ممکن است به سلاح‌های خاص، وسایل نقلیه، کدهای تحت تعقیب یا حتی مشت‌های انفجاری علاقه‌مند باشند. هیچ محدودیتی در کدهای تقلب این مجموعه وجود ندارد و هر نسخه از آن نیز دارای کدهای تقلب‌های منحصربه‌فرد خود است که می‌توانید آن‌ها را به راحتی امتحان کنید.

بازی The Simpsons

8- Simpsons: Hit And Run

اگر تنها یک بازی را به عنوان یک کلون کلاسیک از مجموعه Grand Theft Auto در نظر بگیریم، قطعاً انتخاب ما بازی Simpsons: Hit and Run خواهد بود. مجموعه Simpsons خود به اندازه کافی گیج‌کننده است اما ترکیب آن با یک دنیای آزاد که پر از اشیاء قابل تعامل است، قطعاً به یک تجربه عجیب‌تر و گیج‌کننده‌تر منجر می‌شود.

طرفداران بازی احتمالاً بسیاری از کدهای تقلب جذاب آن را حفظ کرده‌اند اما یکی از این کدها، جذابیت بیشتری نسبت به بقیه دارد. یکی از بزرگ‌ترین اجزای بازی، بخش رانندگی آن است و یک کد تقلب قدرتمند وجود دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد حتی با کوچک‌ترین ضربه، هر وسیله نقلیه دیگری را منفجر کنند.

بازی Goldeneye 007

7- GoldenEye 007

بازی GoldenEye 007 درست زمانی منتشر شد که کدهای تقلب در اوج محبوبیت بودند. این بازی توانست تعدادی از به‌یادماندنی‌ترین کدهای تقلب صنعت گیم را به نمایش بگذارد. در حالی که تعداد کدهای تقلب جذاب بازی که می‌تواند کل تجربه بازیکن را تغییر دهد، بسیار زیاد است اما بسیاری از گیمرها، کد تقلب حالت DK را بهترین کد تقلب بازی می‌دانند (L + R + Down. L + R + C-Left).

این کد تقلب دقیقاً همان چیزی است که انتظارش را دارید. بعد از وارد کردن آن، مدل‌های درون بازی، سرها و بازوهای بزرگ‌تری پیدا می‌کنند که تا پاهایشان آویزان است. هر گیمری که این بازی را تجربه کرده است، حداقل برای یک‌بار هم که شده باید این کد تقلب را تجربه کند.

بازی Age of Empires 2

6- Age of Empires 2

استفاده از کد تقلب در بازی‌های RTS (استراتژی هم‌زمان)، ممکن است تا حد زیادی از لذت تجربه بازی بکاهد اما بازی Age of Empires 2 در این مورد یک استثنا است. خود بازی گاهی اوقات می‌تواند بسیار دشوار باشد و بازیکنان می‌توانند با استفاده از کدهای تقلب، منابع اضافی برای خود فراهم و حتی لذت تجربه بازی را برای خودشان بیشتر کنند؛ اما این چیزی نیست که بخواهیم آن را پیشنهاد بدهیم.

نیروهای منحصربه‌فرد بسیاری در بازی وجود دارد که می‌توان با کمک کدهای تقلب، به بازی اضافه کرد. ماشین کبرا یکی از این نیروها است که به عنوان یک ماشین اسپورت کلاسیک عمل می‌کند. این ماشین هم سریع حرکت می‌کند و هم می‌تواند دشمنان را در عرض چند ثانیه، از بین ببرد.

بازی Saints Row

5- مجموعه Saints Row

با توجه به اینکه مجموعه Saints Row از زمان عرضه اولین نسخه‌اش، تا چه حد عجیب‌وغریب بوده است، جای تعجب نیست که کدهای تقلب فراوانی داشته باشد. استفاده از کدهای تقلب بی‌شمار بازی، کاوش در جهان آزاد آن را از آنچه تصور می‌کنید، بسیار سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

با استفاده از فهرست کامل این کدهای تقلب جذاب در بازی، می‌توانید یک ابرشخصیت همه‌چیزتمام خلق کنید اما لذت واقعی بازی از کدهای تقلبی ناشی می‌شود که در واقع شخصیت‌های شهر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در میان آن‌ها، کد تقلب Heavenbound قطعاً سرگرم‌کننده خواهد بود زیرا سبب می‌شود که دشمنان شکست‌خورده، در آسمان شناور شوند.

بازی The Sims

4- The Sims

ایده تقلب در بازی‌هایی مانند The Sims ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسد اما در بازی‌هایی که تقریباً می‌توانید هر کاری انجام دهید، استفاده از کدهای تقلب می‌تواند لایه‌های بیشتری از تجربه بازی آزاد کند. مجموعه سیمز میزبان تعدادی از قابل‌توجه‌ترین کدهای تقلب جذاب در صنعت گیم است؛ کدهایی که طرفداران آن‌ها را با نام‌های rosebud و motherlode می‌شناسند.

این کدهای تقلب را می‌توان چندین بار مورد استفاده قرار داد تا در اصل، به یک منبع پول بی‌نهایت برای بازیکنان تبدیل شوند. نکته جالب اینجاست که با پولدار شدن در بازی، می‌توانید به سراغ تجربه سایر مکانیزم‌ها و سیستم‌های سرگرم‌کننده آن بروید.

بازی Metal Gear Solid 3

3- Metal Gear Solid 3: Snake Eater

طرفداران Metal Gear Solid ممکن است از دیدن نام بازی در این لیست تعجب کنند اما همان طرفداران، با باس سرسخت Snake Eater، به خوبی آشنا هستند. باس فایت The End یکی از سخت‌ترین باس‌های این سری است؛ مخصوصاً برای بازیکنانی که بخواهند بدون استفاده از کدهای تقلب، با این چالش روبرو شوند.

اما کسانی که برای این چالش آماده نیستند، احتمالاً با دور زدن این باس فایت، بیشتر سرگرم شوند. یکی از جالب‌ترین گزینه‌ها برای گریز از این مبارزه دشوار آن است که به سادگی بازی را در حین مبارزه ذخیره و قبل از بازگشت به بازی، یک هفته صبر کنید. بعد از گذشت این مدت طولانی، باس در اثر پیری خواهد مرد!

بازی Doom

2- Doom

فرنچایز Doom همیشه بازیکن را به تجربه بزرگ‌ترین فانتزی ممکن می‌برد؛ بنابراین منطقی است که یک کد تقلب ساده باعث شود، بازیکنان حس شکست‌ناپذیری داشته باشند. شاید نسخه اول Doom، انتخاب عجیبی برای تقلب به نظر برسد اما شکست‌ناپذیری در این بازی، یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن احساس قدرت است.

IDDQD یکی از کدهای تقلب جذاب در رایانه‌های شخصی است که به بازیکنان، امکان فعال کردن حالت God را می‌دهد. این که بتوانید سخت‌ترین مراحل بازی را به آسانی طی کنید و شیاطین بد ذات را با دست خالی از میان بردارید، قطعاً لذت‌بخش خواهد بود.

کد کونامی

1- کلاسیک‌های بی‌شمار (کد کونامی)

به احتمال زیاد کد کونامی، معروف‌ترین کد تقلب بازی‌های ویدئویی در تمام دوران باشد. در دوره‌ای که اکثر بازی‌ها، با دشواری بسیاری همراه بودند، کد کونامی یک ناجی مطلق بود.

احتمالاً بسیاری از بازی‌بازهای قدیمی، این کد را حفظ باشند؛ بالا، بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست، B، A. کد معروفی که در بسیاری از فرنچایزهای معروف کونامی کاربرد داشت و معمولاً از آن برای داشتن جان اضافه استفاده می‌شد. کونامی از این کد به شیوه‌ای منحصربه‌فرد، در فرنچایزهای خود استفاده می‌کرد که در هر کدام، قابلیت ویژه‌ای به بازی اضافه می‌کرد.

کدهای تقلب تا حد زیادی در تجربه بازی‌های مدرن از بین رفته‌اند. با ظهور بازی‌های چندنفره آنلاین، اچیومنت و تروفی‌ها، استفاده از کدهای تقلب، غیرمنصفانه به نظر می‌رسد. با این حال، تعداد کمی از بازی‌های محبوب، همچنان این سنت را حفظ کرده‌اند. در این مطلب، عناوینی با کدهای تقلب جذاب را معرفی کردیم.

منبع: THEGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چرا امروزه بازی‌های کمتری از کد تقلب برخوردارند؟

با ظهور بازی‌های آنلاین و سیستم‌هایی همچون تروفی و اچیومنت، استفاده از کدهای تقلب، راهی غیرمنصفانه برای تجربه بازی به شمار می‌رود.

۱
معروف‌ترین کد تقلب تاریخ گیم چیست؟

احتمالا کد تقلب معروف بازی‌های کونامی، معروف‌ترین کد تقلب تاریخ گیم باشد؛ احتمالاً تمام طرفداران قدیمی بازی‌های کونامی، کد بالا، بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست، B، A را حفظ باشند.

۲
چرا گیمرها از کدهای تقلب استفاده می‌کنند؟

برخی ممکن است از کدهای تقلب، صرفاً برای رد شدن از یک مرحله سخت استفاده کنند. برخی دیگر شاید از آن برای داشتن یک تجربه کامل از سیستم‌های بازی بهره برند و برخی دیگر هم فقط محض خنده و سرگرمی از کدهای تقلب استفاده می‌کنند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.