هادی اسماعیل‌زاده

برترین بازی‌های کراس پلی که باید تجربه کنید

هادی اسماعیل‌زاده 11 آذر 1400 بدون دیدگاه
7,015 بازدید

این روزها انتخاب یک کنسول جدید برای خرید، به لطف بازی‌های کراس پلی، بسیار آسان‌تر شده است. تا همین چند وقت پیش، هنگامی که بحث انتخاب بین دو کنسول پلی‌استیشن و ایکس‌باکس مطرح می‌شد، انحصاری‌های این دو کنسول بیشتر از قیمت و ترجیح شخصی خودمان اهمیت داشت. اما این روزها نه تنها باید به این مورد دقت کرد، بلکه باید دید که کدام کنسول شرایط بهتری برای تجربه بازی در کنار دیگران فراهم می‌کند. این موضوع در طول چند سال اخیر، بحث‌های زیادی به دنبال داشته است و بسیاری از گروه‌های دوستی به دلیل عدم قابلیت تجربه بر روی یک سیستم مشترک، از هم پاشیده‌اند اما خوشبختانه این روزها شرایط عوض شده است.

امروزه بسیاری از بازی‌های مولتی پلتفرم بزرگ، از قابلیت کراس پلی یا تجربه بین پلتفرمی پشتیبانی می‌کنند؛ این قابلیت به بازیکنان اجازه می‌دهد تا صرف‌نظر از پلتفرمی که در اختیار دارند، امکان تجربه بازی در کنار دوستانشان را داشته باشند. از آن بهتر، اضافه شدن این قابلیت به تعدادی از بازی‌های قدیمی توسط سازندگان است. در نتیجه، کسانی که به دنبال تجربه عناوین باکیفیت به همراه دوستانشان هستند، از لحاظ تنوع انتخاب به مشکل برنخواهند خورد.

برترین بازی‌های کراس پلی

قابلیت کراس پلی این روزها تبدیل به یک ضرورت شده است. محبوبیت عناوین چندنفره، وابستگی زیادی به تعداد بازیکنان دارد؛ بنابراین برای سازندگان منطقی نیست که پایگاه طرفداران بازی را به پلتفرم‌های جداگانه تقسیم کنند و ریسک کم شدن طول عمر بازی را به جان بخرند. درست است که قابلیت کراس پلی در مواردی منجر به رقابت‌هایی ناعادلانه می‌شود اما تا زمانی که گزینه غیرفعال کردن یا تغییر تنظیمات مربوط به آن وجود دارد، نباید از این بابت نگران باشیم. از سال 2020 به بعد، کراس پلی مسیر تبدیل شدن به یک استاندارد را ادامه داد؛ به خصوص با توجه به پشتیبانی بسیاری از عناوین چندنفره بزرگ از آن. در این مقاله قصد داریم 18 مورد از  برترین بازی‌های کراس پلی را معرفی کنیم.

بازی MLB The Show

18- MLB The Show 21

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان

سری MLB  زمانی انحصاری پلی‌استیشن بود؛ بنابراین بسیاری از منتقدان، عرضه بازی MLB The Show 21 بر روی ایکس‌باکس را کودتایی از جانب مایکروسافت دانستند. علاوه بر این، عرضه بازی بر روی سرویس گیم پس، آن هم در روز انتشار، به منزله نمک بیشتر بر زخم سونی بود و جایگاه سرویس مایکروسافت را بیش‌ازپیش در میان انبوه سرویس‌های دیگر محکم کرد.

نسخه 2021 بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسد؛ به خصوص بر روی سیستم‌های نسل جدید ایکس‌باکس سری و پلی‌استیشن 5. از طرفی این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی، محتویات بسیار بیشتری هم ارائه می‌دهد. ممکن است برخی از طرفداران به دلیل جهش سخت‌افزاری نسل جدید، انتظارات بیشتری از بازی داشته باشند ولی در هر صورت، وقتی صحبت از بازی‌های ویدئویی بیسبال می‌شود، هیچ عنوانی یارای رقابت با سری MLB را ندارد.

بازی Dauntless

17- Dauntless

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی

بازی Dauntless اولین بار در سال 2019 عرضه شد؛ بنابراین از هیاهو و هایپی که پیرامون بازی وجود دارد، در طول دو سال گذشته کم شده است. با این حال کسی نمی‌تواند بگوید که این بازی، همچنان یک تجربه لذت‌بخش نیست؛ یک تجربه اکشن نقش‌آفرینی در جهانی فانتزی که از هر دو حالت تک‌نفره و کو-آپ پشتیبانی می‌کند اما اگر نظر طرفداران را بپرسید، قطعاً به شما خواهند گفت که دومی، لذت بیشتری دارد.

این بازی را به نوعی می‌توان تلاقی دو عنوان Borderlands و Monster Hunter دانست؛ بازیکنان به طیف وسیعی از سلاح‌های مختلف مجهز خواهند شد تا راهی نبرد با هیولاهایی بی‌رحم شوند. شاید برخی‌ از سبک هنری کارتونی بازی زیاد خوششان نیاید اما کسانی که بتوانند با آن کنار بیایند، یک ماجراجویی کو-آپ عالی در انتظارشان است که قطعاً ارزش وقتشان را دارد.

بازی Chivalry 2

16- Chivalry 2

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

تقریباً یک دهه از عرضه بازی Chivalry: Medieval Warfare بر روی ویندوز می‌گذرد و حال بازی Chivalry 2، در سال 2021 بر روی کنسول‌های دو نسل اخیر منتشر شده و تبدیل به یکی از برترین بازی‌ های کراس پلی شده است. این بازی مانند نسخه قبلی خود یک تجربه اکشن هک‌اند اسلش است که تاکید زیادی بر گیم پلی چندنفره دارد.

بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسد و بخش مبارزات با پیشرفت‌هایی که در سرتاسر بازی مشاهده می‌شود، هرگز به این اندازه روان نبوده است. کسانی که قصد تجربه بازی را بر روی رایانه شخصی خود دارند، ممکن است از انحصاری بودن بازی بر روی Epic کمی ناامید شوند اما کسانی که به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند یا این بازی را بر روی کنسول تجربه می‌کنند، یک عنوان چندنفره فوق‌العاده با محتویات فراوان در انتظارشان است.

بازی Phantasy Star Online 2

15- Phantasy Star Online 2 New Genesis

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

کسانی که به دنبال یک MMO عالی برای بازی با دوستان خود در سال 2021 هستند، قطعاً از تجربه بازی Phantasy Star Online 2 New Genesis لذت خواهند برد. این بازی به‌عنوان دنباله‌ای از Phantasy Star Online 2 شناخته می‌شود که تقریباً یک دهه از عرضه آن در ژاپن می‌گذرد. بازی رایگان و دارای یک پایگاه بزرگ و اختصاصی از طرفداران است که به پویایی و بزرگ بودن جهان بازی منجر شده است.

اگرچه New Genesis در ذات خود، یک تجربه چندنفره به همان اندازه عالی را ارائه می‌دهد اما برخی از تغییرات بزرگی که در آن اعمال شده، به برتری بازی نسبت به نسخه قبلی منجر شده است. کسانی که PSO2 را بازی کرده باشند، می‌توانند به راحتی شخصیت خود را به بازی جدید بیاورند و عدم وجود پلن‌های اشتراک یا قیمت اولیه به این معنی است که بازیکنان می‌توانند بدون صرف هزینه، بازی را امتحان کنند.

بازی Overwatch

14- Overwatch

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی

اگرچه قابلیت کراس پلی، از همان ابتدای عرضه بازی در دسترس نبود، با این حال بلیزارد در اوایل سال 2020، این ویژگی را برای بازی Overwatch عرضه کرد. تنها کاری که بازیکنان کنسولی باید انجام دهند این است که در سایت Battle.net ثبت‌نام کنند؛ امکانی که کاربران رایانه شخصی از ابتدا در اختیار داشته‌اند. لازم به ذکر است که اگرچه قابلیت کراس پلی در بازی Overwatch فعال است، با این حال بازی از cross-progression پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین، هرگونه پیشرفتی در بازی که در یک پلتفرم ایجاد شده باشد، قابلیت انتقال به پلتفرم دیگری را نخواهد داشت.

بازی Overwatch از زمان عرضه، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و حال یکی از برترین بازی‌ های کراس پلی به شمار می‌رود؛ هرچند پایگاه کاربری فعال بلیزارد در سال‌های اخیر کاهش یافته است. این بازی چندنفره دارای فهرستی از قهرمانان شناخته شده است که خارج از مسابقات Overwatch، به حیات خود ادامه می‌دهند. گیم پلی بازی شاید در نگاه اول چندان دشوار به نظر نرسد اما تسلط بر آن همچنان چالش‌برانگیز است.

بازی Apex Legends

13- Apex Legends

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی

عرضه بازی بتل‌رویال استودیوی رسپاون در سال 2019، طوفانی در این زیر ژانر پرجمعیت به پا کرد؛ تجربه‌ای زیبا که المان‌هایی از سبک استراتژی را از به گیم پلی تیمی بازی اضافه کرده است. بازی Apex Legends از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کند و سایت EA نیز جزئیات نحوه استفاده از آن را کامل شرح داده است. بازی Apex Legends از زمان عرضه، به محبوبیت در حال رشد خود ادامه داده است؛ به طوری که بازی در حال حاضر بیش از 100000 بازیکن هم‌زمان فقط بر روی استیم دارد که البته این عدد در مقایسه با مجموع پایگاه کاربری بازی، بسیار ناچیز است.

Apex Legends همچنین از قابلیت cross-progression در حساب‌های Steam و Origin پشتیبانی می‌کند. با این حال امکان انتقال پیشرفت‌های بازی از پلتفرم ایکس‌باکس وان به نینتندو سوییچ وجود ندارد.

بازی Smite

12- SMITE

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی

این بازی پرمحتوا به بازیکنان تمام پلتفرم‌ها اجازه می‌دهد که در کنار هم بازی کنند و حتی پلی‌استیشن 4 را هم متقاعد کرده است که به این لیست اضافه شود. مانند برخی دیگر از عناوین کراس پلی، بازی SMITE نیز گزینه‌هایی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که بتوانند ویژگی کراس پلی را فعال یا غیرفعال کنند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند این ویژگی را به گونه‌ای تنظیم کنند که فقط دارندگان کنسول بتوانند در آن حضور یابند.

تجربه بازی با ماوس و صفحه‌کلید در رایانه شخصی، مزایایی نسبت به نسخه‌های کنسول دارد؛ بنابراین کاربران می‌توانند انتخاب کنند که آیا می‌خواهند قابلیت کراس پلی را با همه پلتفرم‌ها فعال کنند یا خیر. بازی SMITE در استیم، هنوز به طور متوسط ​​تقریباً 10000 بازیکن هم‌زمان در ماه دارد، بنابراین کاربران رایانه‌های شخصی، مشکلی در پیدا کردن حریف نخواهند داشت. در این خصوص آمار دقیقی برای کاربران کنسول در دسترس نیست اما بازی SMITE در بین بازی‌های پربازدید ایکس‌باکس قرار دارد.

بازی Sea of Theives

11- Sea Of Thieves

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

بازی Sea of ​​Thieves از زمان عرضه در سال 2018، بسیار بهبود یافته است. اندازه و وسعت بازی به طرز چشمگیری افزایش یافته و بسیاری از مشکلاتی که از لذت تجربه بازی در زمان عرضه کم کرده بودند، مدت‌هاست که برطرف شده‌اند. چیزی که باقی مانده، یکی از بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی و یک تجربه چندنفره فوق‌العاده است.

این بازی اواخر سال 2020 برای کنسول‌های سری ایکس‌باکس منتشر شد اما از سال 2018، برای مشترکین Game Pass در دسترس بوده است. با پشتیبانی از قابلیت کراس پلی در فصل سوم بازی، حال بهترین زمان برای ورود به دنیای دزدان دریایی کارائیب است. تجربه بازی چه به صورت انفرادی و چه به همراه دوستان در رایانه‌های شخصی یا ایکس‌باکس، همچنان لذت‌بخش و فوق‌العاده است.

بازی Call of Duty Warzone

10- Call Of Duty: Warzone

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

اگرچه بازی Call of Duty: Black Ops Cold War نیز از قابلیت بین پلتفرمی پشتیبانی می‌کند اما Warzone به لطف پایگاه بازیکن بزرگ‌تر و تنوع بهتر سلاح‌ها، به یکی از برترین بازی‌ های کراس پلی تبدیل شده است. بازی Call Of Duty: Warzone در واقع بسیاری از سلاح‌های جنگ سرد و همچنین چند المان منحصربه‌فرد دیگر را در گیم پلی خود جای داده است.

قابلیت کراس پلی این بازی، در رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس فعال است و بازی با دوستانتان در پلتفرم‌های دیگر، به سادگی ثبت‌نام در حساب Activision و اشتراک‌گذاری یک ID است. وقتی صحبت از بازی‌های تیراندازی اول‌شخص واقع‌گرایانه با قابلیت کراس پلی می‌شود، واقعاً گزینه بهتری در مقایسه با این بازی وجود ندارد.

بازی Dead by Daylight

9- Dead By Daylight

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی

محبوبیت بازی‌های چندنفره با سرعتی چشمگیر در حال افزایش است و در این بین بازی Dead By Daylight، نقش بزرگ‌تری را در این زمینه ایفا کرده است. علی‌رغم قدیمی بودن آن، این بازی همچنان آپدیت‌های منظمی را دریافت می‌کند و حتی دارای پچ‌های نسل بعدی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس است.

علاوه بر دو کنسول جدید، بازیکنان می‌توانند با دوستان خود در رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ بازی کنند. این موضوع بازی را به یکی از دردسترس‌ترین بازی‌های موجود در بازار تبدیل کرده است. شاید این بازی یک تجربه خانوادگی نباشد اما کسانی که به دنبال یک بازی ترسناکِ باکیفیت برای تجربه در کنار دوستان خود هستند، قطعاً از این بازی لذت خواهند برد.

بازی Minecraft

8- Minecraft

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، موبایل

یکی از بزرگ‌ترین دلایل موفقیت پایدار Minecraft، دردسترس‌بودن بازی است. این بازی طی سال‌های متمادی، به 16 پلتفرم مختلف منتقل شده است و در حال حاضر در هشت تای آن‌ها از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کند.

این بازی نه تنها به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به دوستان در کنسول‌های نسل جدید و قبلی یا رایانه‌های شخصی بپیوندند، بلکه از قابلیت کراس پلی در گوشی‌های اندرویدی و iOS نیز پشتیبانی می‌کند. این موضوع بسیار خبر خوبی است؛ مخصوصاً با توجه به این که چقدر تعامل اجتماعی و خلاقیت در جذابیت کلی این بازی اهمیت دارد.

بازی No Man's Sky

7- No Man’s Sky

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

پس از عرضه فاجعه‌بار بازی در سال 2016، تیم توسعه‌دهنده در استودیوی Hello Games، به معنی واقعی کلمه بازی No Man’s Sky را بهبود داده‌اند و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و عملکردهای جدید در طول پنج سال گذشته به بازی اضافه کرده‌اند تا شاهد یکی از برترین بازی‌ های کراس پلی باشیم. قابل‌توجه‌ترین آن‌ها، اضافه شدن حالت چندنفره است که بسیاری از طرفداران، آن را درخواست کرده بودند.

به شرط داشتن کدهای مخصوص دوستان خود، این امکان برای بازیکنان وجود دارد که در رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن یا دستگاه‌های ایکس‌باکس به آن‌ها بپیوندند. مانند برخی دیگر از بازی‌های بزرگ کراس پلتفرم، No Man’s Sky نیز یک پچ نسل بعدی دریافت کرد که علاوه بر بهبود عملکرد فنی بازی، حداکثر اندازه لابی را برای کسانی که در کنسول بازی می‌کنند افزایش می‌دهد.

بازی Fortnite

6- Fortnite

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، موبایل

در بخش بهترین عناوین تیراندازی چندنفره، غول بتل‌رویال اپیک با بیش از 350 میلیون کاربر ثبت شده در سراسر جهان، همچنان جایگاه برتر خود را حفظ کرده است. این یک بازی بیشتر به سمت سرگرمی گرایش دارد تا واقع‌گرایی و قابلیت کراس پلی در کنار عرضه رویدادهای منظم، از قدیمی شدن بازی جلوگیری می‌کنند.

بازیکنان باید یک حساب Epic متصل به پلتفرم انتخابی خود داشته باشند و اگر می‌خواهند از کراس پلی لذت ببرند، باید دوستان خود را به صورت دستی به لیست Epic اضافه کنند. با انجام این کار، آن‌ها می‌توانند بازی Fortnite را در کنسول‌های اصلی و رایانه‌های شخصی و یا گوشی‌های هوشمند، در کنار دوستان خود تجربه کنند.

بازی Genshin Impact

5- Genshin Impact

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی، موبایل

پس از انتشار بازی در اواخر سال 2020، بازی Genshin Impact طوفانی در صنعت گیم به پا کرد. این بازی تنها در دو ماه اول انتشار خود، تقریباً 400 میلیون دلار درآمد داشته و از آن زمان تاکنون، این مقدار چندین برابر شده است. در حالی که تجربه تک‌نفره بازی مطمئناً لذت‌بخش است اما در طراحی بازی، توجه ویژه‌ای به بخش چندنفره احساس می‌شود.

قبل از اینکه بازیکنان بتوانند از حالت Co-op بازی لذت ببرند، ابتدا باید به سطح Adventurer 16 برسند. پس از انجام این کار، آن‌ها می‌توانند با حداکثر سه نفر از دوستان خود در پلتفرم‌های دیگر تیم شوند؛ به شرط این که همه آن‌ها در یک ریجن بازی کنند.

بازی Among Us

4- Among Us

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، موبایل

اگرچه محبوبیت بازی از ابتدای سال 2021 کاهش یافته است اما Among Us همچنان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چندنفره در استیم و یکی از برترین بازی‌ های کراس پلی است. علاوه بر این، با توجه به عرضه نقشه جدید Airship، این احتمال وجود دارد که تعداد زیادی از بازیکنان در آینده نه چندان دور به بازی بازگردند.

در زمان نگارش این مقاله، بازی در پلتفرم‌های رایانه شخصی، موبایل و نینتندو سوییچ از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کند و راه‌اندازی آن نیز فوق‌العاده آسان است. با توجه به اینکه نسخه‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن بازی Among Us نیز عرضه شده‌اند، به نظر می‌رسد که لیست پلتفرم‌های کراس پلی به زودی بزرگ‌تر هم شود.

بازی Rocket League

3- Rocket League

  • پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی

با وجود گذشت شش سال از عرضه بازی، Rocket League هنوز هم به طور منظم آپدیت می‌شود و پایگاه بازیکنان نسبتاً قابل‌توجهی دارد. از طرفی این بازی در حال حاضر کاملاً رایگان است و تقریباً بر روی تمام پلتفرم‌های موجود در بازار عرضه شده است.

اگرچه امکان غیرفعال کردن کراس پلی در بازی وجود دارد اما این ویژگی به طور پیش‌فرض در تمام نسخه‌های بازی فعال است. همچنین هیچ محدودیتی برای matchmaking وجود ندارد؛ به این معنی که احتمال مچ شدن بازیکنان در پلتفرم‌های مختلف و پلتفرم‌های مشابه، یکسان است.

بازی Mortal Kombat 11

2- Mortal Kombat 11

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان

از آنجا که سری Street Fighter در سال‌های اخیر یک گام به عقب برداشته است و همچنین با توجه به عدم عرضه یک نسخه جدید از بازی Virtua Fighter، حال مجموعه Mortal Kombat به گزینه موردعلاقه اکثر طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای تبدیل شده است. هرچند موفقیت بازی به شایستگی‌های رقبایش مربوط می‌شود اما بازی Mortal Kombat 11 با گیم‌پلی بسیار پیشرفته و جلوه‌های بصری خوب، به همان اندازه توانست که این سری را به اوج خود برساند و به یکی از برترین بازی‌ های کراس پلی تبدیل شود.

قابلیت Crossplay (یا به گفته سازندگان، Krossplay) بازیکنان کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس را برای تجربه حالت‌های آنلاین بازی، در کنار هم قرار می‌دهد. کسانی که می‌خواهند با دوستان خود در سیستم‌های دیگر بازی کنند، باید ابتدا خارج از بازی با یکدیگر هماهنگ شوند تا یکدیگر را در یکی از لابی‌های متعدد Krossplay پیدا کنند.

بازی Final Fantasy 14

1- Final Fantasy 14

پلتفرم‌هایی که از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند:

  • پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی

Final Fantasy 14 یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک MMORPG است و بعید است که به این زودی‌ها از محبوبیت آن کاسته شود. نائوکی یوشیدا، کارگردان و تهیه‌کننده بازی در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست در سال 2021 گفت که انتظار دارد این بازی حداقل تا پنج سال دیگر به دریافت محتوای جدید ادامه دهد. با در نظر گرفتن این موضوع و عرضه بسته الحاقی Endwalker، بهتر است هر چه زودتر به سراغ تجربه بازی بروید.

بازیکنان می‌توانند به تجربه بازی با دوستان خود در رایانه‌های شخصی یا پلی‌استیشن بپردازند؛ البته به شرط استفاده از یک سرور مشترک. شایعاتی در مورد پورت ایکس‌باکس این بازی نیز وجود دارد که اسکوئر انیکس آن را رد نکرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک شاهد عرضه بازی بر روی این پلتفرم باشیم.

سخن آخر

در سال‌های اخیر کمپانی‌های بازی‌سازی، به دنبال روش‌هایی جدید برای حداکثر بهره‌برداری از بازار گیم بوده‌اند. یکی از این روش‌ها که با استقبال بازیکنان نیز مواجه شده، پشتیبانی از قابلیت کراس پلی است و هرروزه شاهد آن هستیم که عناوین بیشتری با پشتیبانی از این قابلیت عرضه می‌شوند. با گسترش این قابلیت، بسیاری به دنبال تجربه بهترین بازی‌های موجود در بازار در کنار دوستان خود هستند؛ ازاین‌رو در این مطلب، تعدادی از برترین بازی‌ های کراس پلی را معرفی کردیم.

منبع: GAMERANT

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کراس پلی چیست؟

قابلیت کراس پلی یا بازی بین پلتفرمی، به بازیکنانی که از کنسول‌ها یا پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد تا به صورت آنلاین در کنار هم بازی کنند.

۱
تفاوت کراس پلی با cross-progression در چیست؟

قابلیت cross-progression به این معناست که بازیکن می‌توانند تمام پیشرفت‌ها و یا میزان پیشبرد خود در بازی را از پلتفرمی به پلتفرم دیگر منتقل کنند ولی حالت کراس پلی به معنای امکان تجربه بازی به همراه کاربران سایر پلتفرم‌ها است.

۲
اولین بازی با پشتیبانی از قابلیت کراس پلی چه عنوانی بود؟

بازی Final Fantasy XI اولین عنوانی بود که از قابلیت کراس پلی در پلتفرم‌های پلی‌استیشن 2، ایکس باکس 360 و رایانه‌های شحصی برخوردار بود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.