بدترین بازی های 2021
یحیی رحیمی

بدترین بازی های سال 2021 بر اساس امتیاز متاکریتیک را بشناسید

یحیی رحیمی 27 آذر 1400 7 دیدگاه
4,822 بازدید

سالانه هزاران بازی ویدیویی مختلف در سبک‌ها و کیفیت‌های متفاوت منتشر می‌شود. فهرست بازی‌های جدید به حدی زیادی است که اگر بخواهید تمام آن‌ها را تجربه کنید، عمر انسان کفایت نمی‌کند. در این میان تنها تعدادی از بازی‌های مهم را انتخاب می‌کنیم و فرصتی برای تجربه‌ی تمامی عناوین نیست. به رسم هرسال پارسی گیم، بدترین بازی های سال 2021 را بر اساس امتیاز متاکریتیک و همچنین واکنش گیمرها انتخاب کرده‌ایم که حتماً از آن‌ها دوری کنید، زیرا که تنها وقت خود را تلف‌کرده‌اید!

صنعت بازی به دوران پیچیده‌ای رسیده و نمی‌توان گفت که واکنش منفی منتقدان، دلیلی برای عدم تجربه بازی است. درواقع اختیار دست شماست و اگر می‌خواهید بدترین بازی های سال 2021 را تجربه کنید، می‌توانید از این فهرست کمک بگیرید. گاهی پیش می‌آید که فردی یک بازی را دوست ندارد، اما دیگران از آن لذت می‌برند و این دلیل نمی‌شود که آن را بدترین نامید؛ اما بازی‌های موجود در فهرست، به هیچ‌کس پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا که عناوین به‌دردنخوری هستند که تنها اعصاب شما را به هم می‌ریزند. فکر می‌کنم تنها اسم eFootball 2022 کافی باشد تا بدانید در مورد چه بازی‌هایی صحبت می‌کنیم. بیایید بدون زیاده‌گویی، بدترین بازی سال را معرفی کنیم.

بازی بد

بدترین بازی های سال

همان‌طور که ابتدا هم گفتیم، منبع ما متاکریتیک و همچنین گزارش‌های منفی در مورد بازی‌ها بوده است و بدون شک 5 بازی معرفی‌شده، برای هیچ‌کس خوشایند نخواهد بود. البته ریمستر سه گانه GTA و Battlefield 2042 نیز عناوینی با امتیاز پایین بودند؛ اما نمی‌توان آن‌ها را افتضاح نامید.

بدترین بازی های سال 2021

5 – Of Bird and Cage 

  1. امتیاز: 44
  2. پلتفرم: کامپیوتر

تریلر بازی Of Bird and Cage این‌گونه شروع می‌شود: « تصور کنید که موسیقی به یک موجود زنده تبدیل شود». ایده‌ی بدی به نظر نمی‌رسد نه؟ اما کافی است بازی را نصب کنید و خواهید دید که آن‌ها بدون هیچ‌گونه خلاقیت چند قطعه موسیقی متال را روی یک داستان ماجراجویی قرار داده‌اند. نه خبری از موسیقی مانند یک موجود زنده است و نه یک بازی خوب؛ بلکه قرار است دو ساعت موسیقی متال گوش دهید و بعد از خود متنفر شوید که چرا سراغ این بازی رفتید. در واقع Of Bird and Cage یادتان می‌آورد متفاوت بودن و خاص بودن به معنی کیفیت بالا نیست.

بازی Taxi Chaos

4 – Taxi Chaos 

  1. امتیاز: 42
  2. پلتفرم: پلی‌استیشن 4

مگر می‌شوید اسم خود را گیمر بگذارید و بازی تاکسی دیوانه از ساخته‌های شرکت سگا را تجربه نکرده باشید؟ این بازی دنیای از هیجان و لذت بود و واقعاً بعدها برایم سؤال شد که چرا این بازی آن‌قدر جذاب و دوست‌داشتنی بود. تا اینکه امسال بازی Taxi Chaos برای پلی استیشن و کامپیوتر منتشر شد و منتظر بودم که دوباره همان خاطرات گذشته تکرار شود. تجربه یکی از بدترین بازی های سال 2021 باعث شد تا بفهمم چرا تاکسی دیوانه آن‌چنان برایم جالب بود. این بازی است که به هیچ عنوان نمی‌تواند حس و حال یک راننده تاکسی دیوانه را منتقل کند و یک کپی ضعیف از مجموعه اصلی به حساب می‌آید.

بدترین بازی های سال 2021

3 – Werewolf: The Apocalypse – Earthblood 

  1. امتیاز: 42
  2. پلتفرم: پلی‌استیشن 4

قطعاً با دید اسم این بازی با خودتان می‌گوید که نمی‌تواند اولی اثر نقش‌آفرینی از World of Darkness این اندازه بد باشد؛ اما باور کنید که بازی Werewolf: The Apocalypse – Earthblood با آن اسم طولانی‌اش که بیشتر شبیه یک جمله است، یکی از بدترین بازی های سال 2021 به حساب می‌آید. شنیدم یکی از منتقدان به این بازی گفته است که به طور ابلهانه‌ای سرگرم‌کننده است؛ باور کنید این آدم دیوانه است. بهترین نکته در مورد بازی آن است که به بازیکنان اجازه‌ی تبدیل‌شدن به یک سگ را می‌دهد؛ نه یک گرگینه! بازی نیز به طور کل افتضاح است و مشخص نیست توسعه‌دهنده به دنبال انتقال چه پیام یا داستانی در بازی است؟

بازی Balan Wonderworld

2 – Balan Wonderworld 

  1. امتیاز: 36
  2. پلتفرم: نینتندو سوییچ

دیدن Balan Wonderworld میان بدترین بازی های سال 2021 واقعاً دردناک است. همه انتظار بسیار بالایی از بازی داشتیم، زیرا که این یکی از پروژه‌های یوجی ناکا افسانه‌ای، سازنده بازی Sonic the Hedgehog است و مگر می‌شود این فرد بازی بدی بسازد؟ او پس از جدایی از سگا، تصمیم گرفت تا به اسکوئر انیکس بپیوندد و این اثر جدید را بسازد و امید زیادی به موفقیت آن داشت. به هرحال تریلر نیز نوید یک اثر پلتفرمر با ایده‌های نو می‌داد که قرار بود مالکان کنسول نینتندو سوییچ را سورپرایز کند. آنچه در نهایت دیدیم، بازی بسیار ساده‌ای بود که هیچ ایده‌ی تازه‌ای در ساخت گیم پلی به کار نرفته بود و همین باعث شد تا با کله به زمین بخورد. این بازی آن‌قدر ضعیف عمل کرد که یوجی ناکا از اسکوئر انیکس جدا شد و تصمیم به بازنشستگی گرفت.

بازی eFootball 2022 بدترین بازی سال

1 – eFootball 2022 

  1. امتیاز: 25
  2. پلتفرم: کامپیوتر

تابه‌حال ندیده‌ام مجموعه‌ای که این اندازه توسط بازیکنان محبوب است و میلیون‌ها نفر برای دریافت نسخه‌ی جدید هیجان دارند؛ به این حد توسط بازیکنان مورد انتقاد و تمسخر قرار گیرد. مگر می‌توان گفت که بازی eFootball 2022 اثر خوبی است؟ حتی اگر چشمتان را ببندید و تنها صدا را بشنوید، مطمئنم بازهم PES جدید را بدترین بازی سال 2021 خواهید دانست. eFootball 2022‌ بدترین امتیاز استیم را دریافت کرد و حتی تعدادی آن را به عنوان یک بازی ترسناک معرفی می‌کردند. عذرخواهی کونامی تأثیری نداشت و قرار است اولین آپدیت PES 2022 هم سال آینده منتشر شود و فعلاً می‌توانید این بازی وحشتناک که انگار توسط آدم فضایی‌ها ساخته شده است را تحمل کنید.

بدترین بازی های سال 2021 بر اساس امتیاز متاکریتیک برایتان معرفی شد؛ شما نیز می‌توانید فهرست خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Kotaku

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بدترین بازی سال 2021 کدام است؟

بدون شک بازی eFootball 2022 بدترین بازی سال است و نمی‌توان به هیچ عنوان رتبه‌ی بهترین به این بازی داد.

۱
آیا سال 2021 برای بازی‌های ویدیویی خوب بود؟

سال 2021 با توجه به مشکلات ناشی از ویروس کرونا و تاخیرهای مداوم، سال پرباری برای بازی‌های ویدیویی نبود و نسبت به سال 2018، عناوین ضعیف‌تری دیدیم.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 7 دیدگاه
  • Avatar

    بلال علی پور

    مهمان

    فاجعه ترین بازی سال eFootball 2022 است چون این بازی بد شده است هیج ارزش ندارد

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    والا این بازی ها رو حتی گیمر های اصلا گیمر چیه بچه بازی کنه اوق میگیره.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علیرضا

    مهمان

    قیافه رونالدو و مسی شبیه پت و مت شده ??????

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Farzad

    مهمان

    حاجی فقط قیافه رونالدو و مسی ???

    پاسخ دهید
    • Avatar

      AMIRZAKR در پاسخ به Farzad

      مهمان

      خدایی راست میگه

  • Avatar

    sina

    مهمان

    جی تی ای تریلوژی ها رو نگفتید(:

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به sina

      نویسنده

      بر اساس منبع رفتیم جلو، البته داخل متن از بازی صحبت کردیم! از اونجایی که ریمستر بود، بازی جدید حساب نمیشه.