Cyberpunk 2077
یحیی رحیمی

استودیو CD Projekt RED: از انتشار بازی Cyberpunk 2077 درس‌های زیادی گرفتیم

یحیی رحیمی 3 اردیبهشت 1400 1 دیدگاه
596 بازدید

مدیران استودیو CD Projekt RED در حاشیه جلسه بررسی آمار مالی سال 2020، از بازی Cyberpunk 2077 و مشکلاتی که برای این اثر پیش آمد صحبت کرده‌اند. به نظر می‌رسد که انتشار جنجالی بازی سایبرپانک 2077، درس‌های زیادی برای استودیو داشته است.

انتشار بازی Cyberpunk 2077 برعکس آنچه استودیو توسعه‌دهنده تصور می‌کرد پیش رفت. تبلیغات زیادی برای این بازی در طول چند سال گذشته انجام‌شده بود و انتظار دریافت یک اثر انقلابی را داشتیم؛ اما در عمل شاهد مشکلات زیادی در نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بودیم. بازیکنان از کرش کردن‌های متوالی، عدم بارگذاری بافت‌ها و البته باگ‌های متنوع گلایه داشتند. این شکایات باعث شد تا سونی بازی سایبرپانک 2077 را از فروشگاه PSN حذف کند.

هرچند که کاربران پلی استیشن مدت‌هاست منتظر انتشار دوباره بازی هستند؛ اما مدیرعامل استودیو CD Projekt RED گفته که سونی باید در مورد برگشت بازی به فروشگاه پلی استیشن تصمیم بگیرد. او در مصاحبه دیگری از تأثیر منفی حذف بازی از فروشگاه پلی استیشن گفته بود و اینکه کاربران پلتفرم‌های دیگر هم به دلیل تصمیم سونی، از خرید بازی صرف‌نظر کردند. حالا که بیش از 6 ماه از انتشار بازی می‌گذرد، مدیران استودیو باور دارند که درس‌های زیادی یاد گرفته‌اند:

CD Projekt REDما توانستیم یک IP جدید را به بازار و گیمرهای سراسر جهان معرفی کنیم. با در نظر گرفتن فرانچایز ویچر، حالا دو قطب قوی داریم تا آینده استودیو را بر اساس آن بسازیم. مشخص است که همه‌چیز مطابق برنامه‌ریزی ما پیش نرفت و درس بزرگی از آن گرفتیم که هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد.

 

صحبت در مورد درس‌های گرفته‌شده و اشتباهات انجام‌شده، تم اصلی جلسه مالی بود و صحبت‌های مشابهی توسط مدیران تکرار شد.

فروش 13.7 میلیون نسخه از بازی Cyberpunk 2077

استودیو لهستانی CD Projekt RED باوجود مشکلات متنوع هنگام عرضه، موفق به فروش 13.7 میلیون نسخه از بازی سایبرپانک 2077 در سال 2020 شده است. درواقع سال 2020 بهترین سال ازلحاظ مالی برای مدیران استودیو بوده و عرضه Cyberpunk 2077 حتی موفق‌تر از عرضه بازی The Witcher 3 در سال 2015 بوده است.

می‌دانیم که عرضه بازی سایبرپانک 2077 با ویچر 3 قابل‌مقایسه نیست اما همان‌طور که قبلاً هم بارها گفته‌ایم، تغییرات زیادی داخل شرکت پیش‌آمده و باور داریم که درس‌های زیادی ازآنچه تابه‌حال رخ‌داده گرفته‌ایم.

مدیران شرکت در ادامه قول داده‌اند که عملکرد بهتری در سال 2021 از خود نشان دهند و بازی Cyberpunk 2077 را هم به بالاترین سطح کیفیت برسانند. دیگر هدف توسعه‌دهندگان، انتشار بازی برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس است. این اتفاق قرار است در نیمه دوم سال 2021 رخ دهد. استودیو همچنین قول انتشار بسته‌های الحاقی و آپدیت‌های مختلف برای بازی را داده و به همین دلیل، نسخه مولتی پلیر سایبرپانک 2077 را لغو کرده است.

در خبر دیگری، تنها 30 هزار نفر از خریداران Cyberpunk 2077، بازی را پس داده‌اند و پول خود را پس گرفته‌اند. این آمار برای بازی که ابتدا با مشکلات زیادی روبه‌رو بود، زیاد نیست و این نشان‌دهنده احتمال موفقیت بازی در بلندمدت است.

در پارسی گیم بخوانید:

  1. ترینر و کد تقلب بازی Cyberpunk 2077 برای کامپیوتر
  2. دانلود آپدیت  Cyberpunk 2077
  3. داستان  Cyberpunk 2077
  4. نقد و بررسی Cyberpunk 2077

نظر شما چیست؟

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    CoolBoy2

    مهمان

    ta jai ke shenidm noskhe multi cancel nashode ! faqat noskhe multi joda nmidan! toye hamin noskhe asli update multi midan

    پاسخ دهید