PlayStation 5 Games
یحیی رحیمی

جیم رایان: پلی استیشن 5 بازی‌های انحصاری بیشتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت

یحیی رحیمی 2 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
442 بازدید

جیم رایان، رئیس پلی استیشن، در گفتگو با رسانه Nikkei از افزایش سرمایه‌گذاری در استودیوهای اول‌شخص خبر داده است. افزایش سرمایه‌گذاری روی بازی‌های انحصاری قرار است عناوین پلی استیشن 5 را نسبت به کنسول پلی استیشن 4 از لحظات کمیت و کیفیت افزایش دهد.

بازی‌های انحصاری برگ برنده کنسول پلی استیشن 4 در نسل هشتم کنسول‌ها بود و توانست رقیب خود، ایکس باکس را در زمینه فروش کنسول به‌زانو درآورد. مدیرکل سونی چند وقت پیش‌گفته بود که پلی استیشن باید به فکر افزایش تعداد گیمرها به‌جای تمرکز روی آمار فروش کنسول باشد و حالا جیم رایان نیز همین استراتژی را پیش‌گرفته است:

jim ryanما اخیراً سرمایه‌گذاری روی بازی‌های باکیفیت بالا برای پلی استیشن را افزایش داده‌ایم و می‌خواهیم نسل پلی استیشن 5 دارای بازی‌های انحصاری بیشتری نسبت به‌تمامی نسل‌های پیش باشد. استودیوهای مختلفی را ازجمله Insomniac Games به خدمت گرفته‌ایم و گزینه افزودن استودیوهای بیشتر در آینده را هم حذف نکرده‌ایم.

خرید استودیو Insomniac Games برای سونی سود زیادی داشت. اثر جدید این استودیو به نام بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales پرفروش ترین اثر پلی استیشن در سال گذشته بوده است.Returnal دومین بازی انحصاری PS5 است که قرار است هفته آینده منتشر شود. سومین بازی انحصاری نیز Ratchet & Clank: Rift Apart خواهد بود.

سونی اخیراً Japan Studio را که قدیمی‌ترین توسعه‌دهنده بازی‌های انحصاری پلی استیشن است را تعطیل کرده. جیم رایان در این مورد گفته که تعهد زیادی نسبت به بازار ژاپن دارد و سونی هیچ‌گاه این بازار را ترک نمی‌کند:

مهم است که محتوای مناسبی برای جامعه گیمرهای ژاپن طراحی کنیم. از روز اول توسعه پلی استیشن 5 تابه‌حال، بازی‌های مختلفی از توسعه‌دهندگان ژاپنی در نظر گرفته‌ایم. ما به تقویت رابطه با استودیوهای ژاپنی به‌منظور انتشار محتوای بیشتر که مطابق با بازار ژاپن است ادامه خواهیم داد.

playstation-5 buy

دلیل کمبود کنسول پلی استیشن 5 در فروشگاه‌ها

جیم رایان در بخش دیگری از گفتگو با Nikkei از کمبود کنسول PS5 در سراسر جهان صحبت کرده است. او باور دارد که این کمبود بدون دلیل نیست و میزان تقاضا بسیار بیشتر از توان این شرکت برای عرضه است:

دلایل زیادی برای کمبود PS5 وجود دارد. عرضه کنسول تحت شرایط همه‌گیری کرونا بسیار پیچیده است و مجبور بودیم که تمام عرضه را به‌صورت آنلاین انجام دهیم. میزان عرضه و تقاضا برای نیمه رسانه‌ها و چیپ های رایانه‌ای نیز به‌سختی پیش می‌رود. ما از تأمین‌کننده‌هایمان درخواست افزایش تولید را داشته‌ایم که روند عرضه کنسول‌ها در سال جدید را روان خواهد کرد.

همه‌گیری کرونا تنها دلیل کمبود کنسول PS5 در بازار نیست و وجود ربات‌هایی که سریعاً تمام ظرفیت فروشگاه‌ها را تمام می‌کنند هم دلیل دیگری است که برای قشر گیمرها بسیار آزاردهنده بوده است. عده زیادی با رزرو ظرفیت موجود فروشگاه‌ها و سپس فروش کنسول باقیمت هنگفت در وب‌سایت eBay، مشکلات زیادی برای فروش ایجاد کردند. البته سونی اطمینان خاطر داده که تا 4 سال آینده از پلی استیشن 4 پشتیبانی خواهد کرد.

با توجه به صحبت‌های رئیس پلی استیشن، باید انتظار افزایش عرضه و البته افزایش تعداد بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 باشیم. در حال حاضر بازی‌های Horizon Forbidden West و God of War Ragnarok در صف انتشار قرار دارند. قرار است امسال اطلاعات بیشتری از این دو بازی دریافت کنیم اما انتشار آن‌ها ممکن است به سال 2022 منتقل شود. انتشار بازی Gran Turismo 7 هم به سال 2022 موکول شده است و شایعاتی در زمینه ریمیک بازی The Last of Us هم شنیده می‌شود.

در پارسی گیم بخوانید:

  1. آنالیز تمامی تغییرات بزرگ آپدیت ماه آوریل پلی استیشن 5

نظر شما چیست؟

منبع: VideoGamesChronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.