PlayStation-Games
یحیی رحیمی

مدیرکل پلی استیشن : بیش از 25 بازی در دست توسعه داریم؛ افزایش تولید در تابستان

یحیی رحیمی 23 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
397 بازدید

هرمن هالست، مدیرکل پلی استیشن و مدیر سابق استودیو Guerrilla Games در مصاحبه‌ای جدید از توسعه بیش از 25 بازی انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 خبر داده است. وی گفته که نصف این تعداد فرانچایز و IP های جدید هستند که طرفداران را به وجد خواهند آورد.

نشریه Wired به‌تازگی مصاحبه‌ای کوتاه با مدیرکل پلی استیشن داشته است و در مورد روند توسعه بازی‌های جدید از وی سؤال پرسیده‌اند. آقای هالست گفته که علاوه بر بازی‌هایی مانند Horizon Forbidden West و Ratchet and Clank Rift Apart که از وجود آن‌ها خبرداریم، « تنوع بسیار زیادی از تمامی مناطق دنیا را در اختیارداریم».

هرمن هالست به بازی مشخصی اشاره نکرده اما می‌دانیم که سونی درحال‌توسعه بازی‌های انحصاری مختلفی است که یکی از آن‌ها مربوط به استودیو جدید جید ریموند به نام Haven Studios است. خانم ریموند مدیر استودیوهای تولید بازی Stadia اما با تعطیلی استودیوهای داخلی توسط گوگل، تصمیم به تأسیس یک استودیو جدید گرفت و قرار است اولین بازی آن‌ها یک اثر انحصاری کنسول پلی استیشن 5 باشد.

استودیو Ember Lab هم به گفته مؤسس آن، جاش گریر، روی بازی تازه‌ای کار می‌کند. او چند وقت پیش با تحسین حافظه SSD کنسول پلی استیشن 5، از امتحان و خطا در زمینه توسعه بازی‌های جدید صحبت کرده بود و اینکه استودیو تحت هدایت وی، در حال خو گرفتن با فناوری‌های جدید کنسول سونی است و ممکن است راه درازی تا رسیدن به بازی جدید پیش رو داشته باشیم.

در ادامه مقاله جدید Wired، از انتشار بازی Horizon Forbidden West در سال 2021 صحبت شده است. به گفته مدیر استودیو Guerrilla Games، دسته بازی دوال سنس نقش مهمی در مبارزات این بازی ایفا می‌کند و می‌تواند حال و هوای محیط زیبای بازی را بهتر از هر دسته بازی دیگر به کاربر القا کند.

افزایش میزان تولید پلی استیشن 5 در تابستان

جیم رایان، مدیر استودیوهای پلی استیشن در گفتگوی دیگری با نشریه Wired، در مورد روند کند تولید پلی استیشن صحبت کرده است. او گفته که بیش از 7.8 میلیون واحد از این کنسول جدید علیرغم مشکلات موجود فروخته‌شده است که رکورد بزرگی به‌حساب می‌آید. او در ادامه گفته که تولید پلی استیشن 5 در تابستان امسال افزایش پیدا خواهد کرد تا مشکلی در زمینه تأمین تقاضا در نیمه دوم سال 2021 وجود نداشته باشد. جیم رایان می‌گوید:

jim ryanمیزان تولید در تابستان امسال افزایش پیدا خواهد کرد و هر چه در نیمه دوم سال پیش می‌رویم(این روند تسریع می‌شود.) امیدواریم امسال به شرایط عادی برگردیم و تعادل مناسبی میان میزان عرضه و تقاضا ایجاد کنیم.

کمبود کنسول پلی استیشن 5 در بازار باعث ضربه به عملکرد سونی نشده است. گزارش‌ها از وقت‌گذرانی بیشتر مالکان PS5 نسبت به PS4 در سال اول عرضه خبر می‌دهد. تقریباً 81 درصد از مالکان پلی استیشن 5 وقت بیشتری را صرف بازی کرده‌اند و شاهد افزایش 11 درصدی فروش بازی‌های جدید هم نسبت به سال اول نسل هشتم هستیم. جیم رایان در مصاحبه چند هفته پیش از توسعه بازی های انحصاری جدید صحبت کرده بود و قول بهبود روند عرضه و تقاضا را داده بود.

روند انتشار بازی‌های انحصاری سونی با بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در روز 11 ژوئن ادامه پیدا خواهد کرد و پس‌ازآن نسخه‌های جدید فرانچایز Horizon و God of War از راه خواهند رسید. منتظر خبرهای مهمی در ماه‌های آینده باشید. اخیرا گزارش هایی در مورد ساخت مدل تازه ای از پلی استیشن 5 منتشر شده است و ممکن است نسخه اسلیم کنسول جدید از راه برسد.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.