PS5
یحیی رحیمی

آنالیز تمامی تغییرات بزرگ آپدیت ماه آوریل پلی استیشن 5

یحیی رحیمی 26 فروردین 1400 بدون دیدگاه
404 بازدید

سونی پس از انتشار آپدیت ماه مارس میلادی که مشکلات اجرای بازی با کیفیت 4K-HDR و 120 هرتز را رفع کرد، حالا با آپدیت تازه‌ای برگشته است و تغییرات بزرگی برای کاربران کنسول پلی استیشن 5 در چنته دارد. این آپدیت جدید جدا از بهبود ویژگی‌های اجتماعی کنسول، گزینه‌های بیشتری برای کنترل حافظه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بیایید نگاهی نزدیک به این به‌روزرسانی بزرگ داشته باشیم.

April's PS5 Firmware Update

مدیریت حافظه پلی استیشن 5

کنسول جدید سونی هنوز از حافظه‌های NVMe SSD پشتیبانی نمی‌کند و انتظار داشتیم که این آپدیت بتواند پشتیبانی از این نوع حافظه‌های خارجی سریع را اضافه کند؛ اما متأسفانه این آرزو در به‌روزرسانی ماه آوریل هم به عمل نپیوست. سونی به‌جای این ویژگی، گزینه تازه‌ای برای ذخیره کردن بازی‌های پلی استیشن 5 روی حافظه‌های USB اکسترنال اضافه کرده است که آن‌هم خبرهای خوب و بدی برای کاربران دارد.

خبر خوب آن است که دیگر برای جا باز کردن، نیازی به حذف بازی‌های خود ندارید. به لطف آپدیت ماه آوریل PS5، کافی است دیتا بازی‌ها را به حافظه اکسترنال انتقال دهید و هر زمان که فضای مناسب برای نصب بازی پیدا کردید، آن را به حافظه داخلی کنسول بگردانید. درصورتی‌که بازی را به حافظه داخلی انتقال دهید، تمامی آپدیت منتشرشده در چند وقت اخیر به‌طور خودکار دانلود خواهند شد.

هنوز نمی‌توانید بازی‌ها را مستقیماً از حافظه اکسترنال بازی کنید و البته قادر به دانلود مستقیم بازی‌ها روی هارد خارجی نخواهید بود و نیاز به دانلود و انتقال فایل جداگانه خواهید داشت. درواقع این هزینه‌ای است که باید برای داشتن یک حافظه SSD پرسرعت و بی‌نظیر بپردازید. اگر خبر ندارید باید بگوییم که سونی مدتی پیش از همکاری با شرکت سیگیت برای تولید حافظه های جانبی پلی استیشن پرده برداشته بود.

April's PS5 Firmware Update

بهبود شخصی‌سازی و کنترل بیشتر

آپدیت ماه آوریل تجربه کاربری کنسول پلی استیشن 5 را به بالاترین میزان می‌رساند. بخش گیم بیس که تابه‌حال کمتر به آن پرداخته‌شده است، حالا دچار تغییرات خوبی شده است. بازیکنان قادر به دسترسی سریع‌تر به ویژگی‌هایی مانند پارتی و دوستان خواهند بود و همه‌چیز به‌طور سریع‌تری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به لطف قابلیت خاموش کردن سریع چت‌های درون بازی، نیازی به تغییر دستی تنظیمات برای غیرفعال کردن میکروفن نخواهید داشت.

اگر دوستانی با تجهیزات گیمینگ مختلف دارید، می‌توانید از ویژگی تنظیم صدا برای بالانس کردن صدای آن‌ها استفاده کنید. معمولاً صدای تمامی افراد حاضر در چت دارای بلندی ثابتی نیست اما این ویژگی تعادل مناسبی میان افراد حاضر در پارتی ایجاد می‌کند. آپدیت تغییراتی در زمینه کتابخانه بازی‌ها ایجاد می‌کند و بازی‌هایی که دیگر نصب ندارید از صفحه کنار می‌روند. می‌توان هر بازی که مایل بود را از صفحه پاک کرد و حتی گزینه‌ای برای حذف بازی‌های جستجو شده هم اضافه‌شده است.

تمامی این تغییرات باهدف ارائه قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر انجام‌گرفته تا بازیکنان بتوانند داشبورد پلی استیشن 5 را به سلیقه خود بچینند. در زمینه دسترسی‌پذیری هم شاهد تغییرات مناسبی هستیم و کنترل قابلیت ذره‌بین حالا در اختیار کاربران قرارگرفته است. در آخر باید از بخش تروفی ها بگوییم؛ صفحه‌نمایش آمار تروفی ها با آپدیت جدید اضافه‌شده و توانایی تماشای سطح تروفی های به‌دست‌آمده و میزان آن‌ها را به‌صورت یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد.

April's PS5 Firmware Update

قابلیت‌های اجتماعی تازه برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

آپدیت ماه آوریل با ویژگی‌های اجتماعی تازه‌ای برای کاربران پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 همراه است. از الآن می‌توانید ویژگی Share Play که امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات میان کاربران دو نسل را فراهم می‌کند، استفاده کند و از گفتگوهای بی‌عیب لذت ببرید. اگر دوستان و آشنایانی دارید که از جادو کنسول جدید سونی بی‌بهره بوده‌اند اما هنوز یک پلی استیشن 4 دارند، قابلیت به اشتراک‌گذاری صفحه، دنیای تازه‌ای به روی آن‌ها می‌گشاید.

کافی است که تصویر صفحه را برای آن‌ها به اشتراک بگذارید و سپس کنترل دسته بازی مجازی را در اختیار آن‌ها قرار دهید یا حتی دسته دوم را در بازی‌های Co-Op به آن‌ها بدهید. هر دو کنسول‌ها، بازی‌های مناسب این ویژگی را نشان خواهند داد و درنتیجه نیازی به فرستادن دعوت‌نامه نیست؛ کافی است گزینه Request to Join را انتخاب کنید. با توجه به محدود بودن میزان کنسول پلی استیشن 5، ارائه قابلیتی به‌منظور اتصال کاربران دو نسل بسیار کاربردی است.

April's PS5 Firmware Update

ویژگی‌های غایب

سونی به دنبال اضافه کردن قابلیت‌های تازه‌ای به اپ پلی استیشن است و کاربران پلی استیشن 5 از چند هفته آینده، توانایی پیوستن به رقابت‌های آنلاین را از طریق اپ خواهند داشت. جدا از آن، کنترل حافظه کنسول و مقایسه میزان تروفی ها با دوستان هم اضافه‌شده و یک سری محصولات هم از فروشگاه اصلی برای کاربرانی که اپ را نصب‌کرده‌اند نشان داده خواهد شد.

این تغییرات، کنترل بیشتری در زمینه ویژگی‌های اجتماعی و حافظه در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما باوجود گذشت نیم سال از عرضه کنسول، هنوز هیچ پاسخ مناسبی برای مشکل حافظه SSD پلی استیشن 5 نداریم و پشتیبانی از حافظه‌های اکسترنال در دسترس نیست. آپدیت ماه آوریل پلی استیشن 5 قدم‌های مثبتی برداشته اما هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.