ps5-xbox-series-x
یحیی رحیمی

توسعه دهندگان باور دارند SSD و CPU اهمیت بیشتری نسبت به قدرت گرافیکی دارند

یحیی رحیمی 7 اردیبهشت 1399 بدون دیدگاه
429 بازدید

حالا که از سخت افزار به کار رفته در کنسول های PS5 و Xbox Series X خبر داریم، افراد زیادی شروع به مقایسه و ارایه نظر خود در مورد این کنسول ها کرده اند. اگر مقایسه ای اولیه میان این دو کنسول داشته باشیم، می بینیم که مایکروسافت از ترافلاپس بیشتری در کنسول خود استفاده کرده است و باعث شده است که قدرت گرافیکی کنسول نسبت به PS5 بیشتر باشد. این در حالی است که تعدادی از توسعه دهندگان نظری برعکس دارند.

تاو وارن سردبیر وب سایت The Verge اخیرا در حساب توییتر خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است. او گفته است که نظر توسعه دهندگان را در مورد مشخصات فنی دو کنسول پرسیده است و بسیاری از آن‌ها باور دارند که پردازنده و SSD و همچنین قابلیت کراس پلی اهمیت بسیار بیشتری نسبت به ترافلاپس بیشتر دارند. او البته اهمیت قدرت گرافیکی بیشتر را دست کم نگرفته است اما باور دارد که چندان اهمیتی ندارد.

من برای یک سال است که می گویم پردازنده و حافظه SSD کلیدی ترین ویژگی کنسول های نسل آینده هستند نه ترافلاپ. توسعه دهندگان نیز همین نظر را دارند.

او همچنین باور دارد که کنسول Xbox Lockhart که نسخه ساده تر کنسول Xbox Series X است نیز توانایی بسیار بالایی دارد و نباید آن را دست کم گرفت. مشخصات فنی هر دو کنسول سونی و مایکروسافت عالی هستند و هر کدام به نوعی تلاش کرده اند تا قدرت کنسول خود را بهتر نشان دهند.

از سویی سونی از صدای سه بعدی استفاده کرده است و مایکروسافت نیز یک چیپ صدای خاص داخل کنسول قرار داده است. سونی از حافظه SSD با سرعت بالاتری استفاده کرده است و در سوی دیگر مایکروسافت روی قدرت گرافیکی مانور داده است. با توجه به ویژگی هایی چون کراس پلی و کیفیت 4K و Ray-Tracing، نسل آینده فوق العاده خواهد بود.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.