بازی EA FC 24
ارحام ادبخواه

عنوان EA FC 24 پرفروش‌ترین بازی ماه سپتامبر در اروپا شد

ارحام ادبخواه 1 آبان 1402 بدون دیدگاه
137 بازدید

با وجود رقبای قدرتمندی نظیر Starfield و Mortal Kombat 1، بازی EA Sports FC 24 لقب پرفروش‌ترین ویدیو گیم ماه سپتامبر در اروپا را به خود اختصاص داد. این در حالی است که ظاهرا هیچ کنسول دیگری نمی‌تواند در زمینه فروش با پلی استیشن 5 برابری کند.

با وجود اینکه شرکت الکترونیک آرتز دیگر امتیاز عرضه مجموعه فیفا را ندارد، اما همچنان در زمینه شبیه‌سازهای ورزشی و فروش بازی‌های ویدیویی حرف اول را می‌زد. بازی EA FC 24 به عنوان شبیه‌ساز فوتبال جدید EA، با وجود اینکه در یک سوم پایانی ماه سپتامبر منتشر شد، لقب پرفروش‌ترین اثر ماه میلادی را به نام خود ثبت کرد. این در حالی است که بازی مورد بحث نسبت به FIFA 23 با افت 10 درصدی فروش در زمان عرضه روبرو شده بود.

این جزئیات توسط موسسه GSD روی وبسایت GamesIndustry.biz در دسترس قرار گرفته و حاوی اطلاعات جالبی است. اطلاعات این موسسه شامل نسخه‌های فیزیکی و دیجتالی فروش رفته است که از طریق وبسایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر در دسترس گیمرها می‌گیرد. با علم بر همین موضوع می‌توانیم از صحت و دقت اطلاعات مطرح شده توسط GSD مطمئن باشیم.

با گذر از این بحث‌ها و همان‌طور که همه می‌دانیم، بازی EA FC 24 در جدول فروش یک رقیب فوق‌العاده قدرتمند روبروی خود داشت: بازی Starfield. بزرگ‌ترین انحصاری تاریخ ایکس باکس که در اوایل ماه سپتامبر منتشر شده بود، در میان پرفروش‌ترین بازی‌های ماه در رتبه دوم قرار گرفت تا بدین ترتیب نتواند حریف EA Sports FC 24 و عاشقان فوتبال شود. البته از آنجایی که استارفیلد از همان روز اول روی سرویس گیم پس در دسترس قرار گرفت و به همین خاطر بسیاری از افراد آن را به طور جداگانه تهیه نکردند، رتبه دوم پرفروش‌ترین‌های ماه سپتامبر در اروپا دستاورد قابل تحسینی است.

بازی EA FC 24

استارفیلد؛ دومین بازی پرفروش ماه سپتامبر

اما با وجود فروش خوب استارفیلد، بزرگ‌ترین عرضه ایکس باکس در نسل نهم به بازی Forza Horizon 5 مربوط می‌شود. این ریسینگ آرکید که با واکنش خوب گیمرها و منتقدها همراه شد، با گذشت نزدیک به دو سال هنوز هم پرفروش‌ترین بازی ایکس باکس در روز عرضه است. البته از آنجایی که فورتزا هورایزن 5 برای ایکس باکس وان هم منتشر شد، قاعدتا جامعه کاربری بزرگ‌تری داشت. این در حالی است که بازی Starfield در انحصار ایکس باکس سری ایکس/اس و پی سی قرار دارد.

اما پس از دو بازی EA FC 24 و Starfield، ما از سایر بازی‌های پرفروش اروپا در ماه سپتامبر خبر داریم. طبق اطلاعات بازی‌های NBA 2K24، The Crew Motorfest و Mortal Kombat 1 به ترتیب در جایگاه سوم، چهارم و پنجم پرفروش‌های ماه سپتامبر در قاره سبز قرار می‌گیرند. با اعتنا به نام‌های مطرح شده و اطلاعات موجود، می‌توان نتیجه گرفت که ماه گذشته میلادی تقویم شلوغی را برای گیمرها رقم زده بود.

علاوه بر موارد ذکر شده باید بدانید که پلی استیشن 5 همچنان حکم پرفروش‌ترین کنسول قاره اروپا را به دوش می‌کشد و قصد ندارد به همین راحتی‌ها ول کن ماجرا باشد. کنسول نسل نهمی سونی رشد 175 درصدی را نسبت به برهه مشابه در سال گذشته تجربه کرده که آمار شگفت انگیزی است. به عبارتی دیگر، فروش پلی استیشن 5 در سال جاری نسبت به سال گذشته حدودا دو برابر شده است. دلیل اصلی این پیشرفت چشم‌گیر رفع محدودیت موجودی PS5 است که در دو سال گذشته تاثیر بدی به همراه داشت.

نظر شما در مورد بازی EA FC 24 و پرفروش‌ترین‌های ماه سپتامبر در اروپا چیست؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: VideoGamesChronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.