بهترین بازی های اسنایپر کامپیوتر
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های تک تیرانداز PC

ارحام ادبخواه 8 مرداد 1402 3 دیدگاه
11,335 بازدید

در کنار نبردهای مستقیم، انفجارهای بزرگ، بریدن گلوی دشمنان از پشت و مبارزات شلوغ، اسنایپرها هم جذابیت و لطف خاص خود را دارند. قاتل‌های خونسردی که در گوشه‌ای می‌نشینند و با صبر کردن برای لحظه مناسب، تیر خود را به سمت جمجمه دشمنان شلیک می‌کنند. حال اگر کسی خواست به شغل شریف تک تیراندازها بپردازید و در بازی های کامپیوتری در قالب آن‌ها قرار بگیرد چیست؟ اگر شما هم به کشتن دشمن از راه دور علاقه دارید، سری به بهترین بازی های اسنایپر کامپیوتر بزنید.

بهترین بازی های اسنایپر کامپیوتر که باید تجربه کنید

تک تیرانداز بودن کار فوق‌العاده جذابی است و نمی‌توان آن را کتمان کرد. استتار، یکی شدن با محیط و کشیدن نفس‌های بی‌صدا، آن هم در زمانی که توسط تهدیدهای مختلف محاصره شده‌اید، حس ترس را به اوج می‌رساند. اما اگر یک اسنایپر واقعی در چنین شرایطی قرار گیرد، می‌تواند با کنترل شرایط دشمنان خود را کشته و از مخمصه خارج شود. حال در برخی مواقع یک اسنایپر می‌تواند مانند یک ارتش تک نفره عمل کند و با نفوذ به پایگاه حریف، اهداف مهم را به قتل برساند. اگر قرار بر توصیف کردن شرایط تک تیراندازها باشد، می‌توان مثال‌های متعددی زد. اما اگر دیوار چهارم را بشکنیم و به صورت مستقیم دست خود را روی ماشه یک اسنایپ بگذاریم، اوضاع به شکل متفاوت و ملموسی رقم می‌خورد.

کمپین داستانی مجموعه‌هایی نظیر Call of Duty و Battlefield در شرایطی محدود کنترل یک اسنایپر را در اختیارتان قرار می‌دهند؛ اما این یک شغل زودگذر است و باید پس از مدتی به عنوان یک سرباز پیاده وارد جنگ شوید. همین محدودیت، باعث می‌شود که عاشقان حذف کردن اهداف از راه دور نتوانند به لذت مورد نظر خود برسند. در چنین شرایطی باید در میان بهترین بازی های PC به سراغ بهترین بازی های اسنایپر کامپیوتر بروید و با نگه داشتن نفس خود، دقیق‌ترین گلوله‌ها را از میان ارگان‌های مختلف نیروهای دشمن عبور دهید. در ادامه به معرفی آثاری می‌پردازیم که این عملیات را به شکل بهتری به نمایش می‌کشند.

1) بازی Far Cry 6

بازی Far Cry 6

بگذارید لیست بهترین بازی های تک تیراندازی PC را با جدیدترین نسخه فارکرای شروع کنیم. بازی Far Cry 6 به هیچ وجه بهترین نسخه مجموعه یا یک ویدیو گیک انقلابی با مکانیک‌های نوآورانه محسوب نمی‌شود، اما در تکرار کارهای موفق نسخه‌های پیشین خوب است. شماره ششم هم دوباره مانند قسمت‌های پیشین یک شخصیت منفی کاریزماتیک را در رأس هرم قرار می‌دهد تا پله به پله به رگ گردن او نزدیک شوید. البته که این مسیر به این سادگی‌ها هم نیست و اگر بخواهید آنتون کاستیو، آنتاگونیست داستان، را به قتل برسانید، باید پایگاه‌های متعددی را بگیرید و زیر دست‌های او را به سمت زندگی پس از مرگ راهنمایی کنید. همه این کارها برای آزادی جزیره‌ای با نام یارا و نجات دادن ساکنین آن شکل می‌گیرد.

اما آنچه که باعث می‌شود بازی مورد بحث را در این لیست قرار دهیم، امکان مخفی‌کاری در دل مکانیک‌های گیم پلی است. بازی Far Cry 6 هم مانند سایر نسخه‌های سری مخفی‌کاری جذابی دارد که اسنایپرها بخشی جدانشدنی از آن هستند. در حالی که امکان زدن به دل دشمن و پاره پاره کردن علنی شکم آن‌ها وجود دارد، استتار در یک گوشه و فشردن ماشه اسنایپرها لطف دیگری دارد. این بازی به شما اجازه می‌دهد اسلحه‌های خود (از جمله اسنایپ‌ها را) شخصی‌سازی کنید و ماهیت آن را با سلیقه خویش به یک نقطه مشترک بیندازید. پس به دل جزیره یارا بزنید، یک گلوله خفه‌کن روی تک تیرانداز خود قرار دهید و این مهمانی خونین را آغاز کنید.

  • توسعه دهنده: استودیو Ubisoft Toronto
  • سال عرضه: 2021

2) بازی Hitman VR

بازی Hitman VR

اگر بودجه‌تان کفاف یک عینک واقعیت مجازی و سیستمی متوسط برای اجرا بازی Hitman 3 را می‌دهد، این گزینه را در گوشه ذهن خود نگه دارید. بازی Hitman VR که همزمان با عرضه بازی Hitman 3 در دسترس قرار گرفت، دنیای مامور 47 را از زاویه ملموس‌تری به تصویر می‌کشد. این بازی که برای عینک‌های واقعیت مجازی بهینه شده، هیچ قطعه‌ای از بازی اصلی را قیچی نمی‌کند تا فلسفه آن خراب نشود. بنابراین شما می‌توانید مانند قدیم اهداف خود را با برنامه‌های خلاقانه بکشید و نگران این موضوع نباشید.

اما خب همان‌طور که می‌دانید یکی از شگردهای مامور 47 استفاده از همین تیک تیراندازها است. در ادامه همین موضوع هنگامی که با موفقیت به مکان تعبیه اسنایپر برسید و با سکوت کامل در کیس آن را باز کنید، حس یک مامور مخفی حرفه‌ای را به دست خواهید آورد. هنگامی هم که شروع به تیراندازی کنید، باید کار را به تمیزترین شکل ممکن پیش ببرید. با وجود اینکه کنترل‌های راه رفتن در بازی Hitman VR می‌تواند کمی در ذوق بزند، اما اسنایپ کردن دشمنان از راه دور از همیشه لذت بخش‌تر به نظر می‌رسد.

  • توسعه دهنده: استودیو IO Interactive
  • سال عرضه: 2021

3) بازی Sniper Elite VR

بازی Sniper Elite VR

حالا که بحث بازی‌های واقعیت مجازی با Hitman VR باز شد، نباید بازی Sniper Elite VR را از یاد برد. همان‌طور که می‌دانید سری اسنایپر الیت یکی از بهترین مجموعه‌هایی به شمار می‌رود که با تمرکز روی تک تیراندازها ساخته شده است. حال بازی Sniper Elite VR فرمول سنتی مجموعه را در پیش می‌گیرد، تنها با این تفاوت که باید آن را با عینک‌های واقعیت مجازی تجربه کنید. در واقع این بازی همان شماره چهارم مجموعه است که شما را به کشور ایتالیا می‌فرستد تا با نیروهای متحدین و نازی‌ها مبارزه کنید. به عبارتی دیگر، Sniper Elite VR در واقع همان بازی Sniper Elite 4 است که به قالب یک ویدیو گیم واقعیت مجازی درآمده. با وجود این تغییر رویه، تاثیر منفی زیادی روی گیم‌پلی جذاب بازی دیده نمی‌شود و ماموریت‌های کارل فیربورن هنوز هم حماسی و به یاد ماندنی به نظر می‌رسند.

اما با وجود حفظ جذابیت گیم پلی، کیفیت داستان سرایی بازی هم به اندازه قدیم حفظ شده است؛ چرا که با یک داستان فوق‌العاده معمولی روبرو هستیم. ولی تقریبا هیچ گیمری به خاطر جذابیت داستان به سراغ سری اسنایپر الیت نمی‌رود و همه به دنبال گیم‌پلی خلاقانه آن هستند. خوشبختانه این حس خلاقیت در بازی Sniper Elite VR هم دیده می‌شود و هرچقدر که با روش‌های جالب‌تری دشمنان را به قتل برسانید، امتیاز بیش‌تری دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، با وجود اضافه شدن عناصر مربوط به VR ذره‌ای از لذت موجود در شلیک با اسنایپرها کم نشده است.

  • توسعه دهنده: استودیو Rebellion Development
  • سال عرضه: 2021

4) بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077

بازی سایبرپانک 2077 در ماه‌های ابتدایی عرضه قربانی مشکلات فنی شد تا کاربران الماس درخشان درون آن را نبینند. با وجود تمامی باگ‌ها، گلیچ‌ها و کرش‌ها، بازی Cyberpunk 2077 هسته مستحکمی داشته که می‌شد ساعت‌ها از حضور در آن لذت برد. اما اگر کسی این مشکلات فنی را تحمل کرده و CD Projekt RED را در طی زمان ول نکرده باشد، می‌تواند رستگاری Cyberpunk 2077 را از نزدیک لمس کند.

بازی Cyberpunk 2077 اسلحه‌های منحصر به فرد و متعدد زیادی دارد که اسنایپرها هم جزئی از آن‌ها محسوب می‌شوند. اسنایپرهای موجود در این بازی که عمدتا بیش‌تر به درد مخفی‌کاری می‌خورند، به شخصیت V کمک می‌کنند در سایه‌ها باقی بماند و بدون سر و صدا دشمنان را از شهر نایت سیتی و حومه آن حذف کند. اما بازی مورد بحث مکانیک‌های جالبی دارد که جذابیت مبارزه با تک تیراندازها را افزایش می‌دهد. برای مثال تیر برخی اسنایپرها از دیوارهای بتنی رد می‌شود و تیر برخی دیگر از آن‌ها، به صورت خودکار به سمت سر دشمنان شلیک می‌کنند.

  • توسعه دهنده: استودیو CD Projekt RED
  • سال عرضه: 2077

5) بازی Battlefield V

بازی Battlefield V

بیش‌تر آثاری که تا این نقطه از لیست بهترین بازی های اسنایپر کامپیوتر در موردشان صحبت کردیم، جذابیت بخش تک تیراندازی را به مخفی‌کاری مدیون هستند. اما همان‌طور که می‌دانید، در وسط کشتارگاه‌های جنگ جهانی دوم خبری از مخفی‌کاری نیست و تنها راه پیروزی، زدن به دل دشمن و کشتن آن‌ها است. بازی Battlefield V هم که گیمرها را به زمان جنگ جهانی دوم می‌برد، محیط‌های بزرگی را در اختیارشان قرار می‌دهد. همین محیط‌ها و نقشه‌های بزرگ باعث می‌شود تا تک تیراندازها و بُرد زیاد گلوله‌هایشان به عنصری حیاتی برای پیروزی تبدیل شوند.

نقشه‌های بزرگ بازی بتلفیلد 5 به شدت بزرگ و شلوغ هستند و آتش رگبارها در سطح‌شان کم‌رنگ نمی‌شود. به همین دلیل، هنگامی که گیمرها در نبردهای شلوغ مجبور سلاخی یکدیگر هستند، می‌توانید یک اسنایپر به دست بگیرید و با نشستن در یک گوشه، سر دشمنان را از فاصله دور هدف بگیرید. البته که استفاده از تک تیراندازها در بازی مورد بحث از اهمیت بالایی برخوردار است، پس باید در استفاده از آن صبور باشید. راستی اگر نیاز به تمرین دارید، بهتر است به تجربه کمپین داستانی Battlefield V بپردازید.

  • توسعه دهنده: استودیو Dice
  • سال عرضه: 2018

6) بازی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

بازی Metal Gear Solid V Ground Zeroes

با وجود اینکه بازی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes حکم پیش درآمدی کوچک بر Phantom Pain را دارد و حسابی از آن کوتاه‌تر است، اما به زبان خاص خود مخفی‌کاری را تعریف می‌کند. با وجود کوتاه بودن داستان، پرتنش بودن مراحل و کوچک بودن محیط‌ها باعث می‌شود تا برخی از طرفداران از آن با عنوان یک ویدیو گیم مخفی‌کاری فوق‌العاده یاد کنند.

همین محیط‌های کوچک باعث می‌شود اسنایپ کردن دشمنان حس و حال خاص خود را بگیرد و به یک تجربه تاکتیکال تبدیل شود. برای درک جذابیت این ایده‌ها کافی است به سراغ بازی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes بروید و با انتخاب یک اسنایپر، در زیر باران منتظر موقعیت مناسب برای شلیک بمانید. تماشای دشمنان زیر باران و در حالتی که به وظایف معمول خود می‌پردازند باعث به وجود آمدن Immersion خاصی می‌شود که طرفداران سری Metal Gear عاشق آن هستند. راستی اگر از تجربه این بازی لذت بردید ولی کوتاه بودن آن شما را اذیت کرد، بهتر است به سراغ بازی اصلی یا همان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بروید.

  • توسعه دهنده: استودیو Kojima Productions
  • سال عرضه: 2014

7) بازی Sniper Ghost Warrior 3

بازی Sniper Ghost Warrior 3

بازی Sniper Ghost Warrior 3 که نامش می‌تواند به خوبی هویتش را توصیف کند، در سال 2017 منتشر شد. برخلاف سری Sniper Elite که گیمر را به جنگ جهانی دوم می‌برد، سری Sniper Ghost Warrior در زمان حال جریان دارد و از این منظر جذاب به نظر می‌رسد. این اثر شما را در محیط‌های بزرگی قرار می‌دهد که با گشت و گذار در آن‌ها، باید به دنبال اهداف مهم نظامی بگردید و آن‌ها را بکشید. با وجود ایده‌های جذاب و دقت به جزئیات، بازی Sniper Ghost Warrior 3 در زمان عرضه مورد انتقاد گیمرها و منتقدین قرار گرفت. اما استودیو CI Games موفق شد با عرضه چند به روز رسانی و رفع مشکلات تجربه بهتری برای مخاطبان بسازد.

بازی Sniper Ghost Warrior 3 هم درست مانند سایر نسخه‌های این مجموعه حرف خاصی در زمینه داستان سرایی ندارد. در عوض، سازندگان از داستان صرفا برای متصل کردن نقاط مختلف به یکدیگر استفاده می‌کنند. ولی برخلاف ضعف در داستان، این بازی از لحاظ بصری چشم‌نواز است. استودیو CI Games برای توسعه بازی مذکور از موتور گرافیکی CryEngine استفاده کرده تا بتواند محیط‌های پرجزئیات را با توجه به حالات زمان حال، طراحی کند.

  • توسعه دهنده: استودیو CI Games
  • سال عرضه: 2017

8) بازی Goldeneye 007

بازی Goldeneye 007

در این نقطه از لیست بهترین بازی های تک تیرانداز PC به یک ویدیو گیم کالت-کلاسیک می‌رسیم. بازی Goldeneye 007 همان‌طور که از نامش پیدا است، شما را در نقش مامور 47 معروف یا همان جیمز باند قرار می‌دهد تا به ماموریت‌های پرتنشی بروید. این بازی که در سال 1997 به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo 64 منتشر شد، جزو اولین آثاری بود که مکانیک‌های مخفی‌کاری را در کنسول‌های خانگی مدرن رونق داد.

یکی از این مکانیک‌های مخفی‌کاری که باعث رونق این سبک شد، مربوط به اسنایپر جیمز باند در این بازی است. اسنایپر مامور 007 یکی از بهترین اسلحه‌های موجود در بازی به شمار می‌رود که با گذشت این همه سال، هنوز هم لذت زیادی در شلیک کردن با آن وجود دارد. فقط توجه داشته باشید که بازی Goldeneye 007 از لحاظ فنی کمی قدیمی به نظر می‌رسد و می‌تواند گیمرهای کم سن و سال‌تر را کمی اذیت کند.

  • توسعه دهنده: استودیو Rare
  • سال عرضه: 1997

9) بازی Sniper Elite V2: Remastered

بازی Sniper Elite V2 Remastered

نسخه اولیه بازی Sniper Elite V2 که برای اولین بار در سال 2012 منتشر شد، دنباله مستقیمی بر بازی Sniper Elite 1 بود که در سال 2005 در دسترس قرار گرفت. با وجود جذابیت‌های شماره اول، این V2 بود که مجموعه را به محبوبیت رساند و باعث شد افراد بیش‌تری به سمت آن بروند. این بازی داستان خود را در سال 1945 و در نبرد شهر برلین روایت می‌کند؛ جایی که شما کنترل یک تک تیرانداز آمریکایی را به دست می‌گیرید. اما استودیو Rebellion تصمیم گرفت حدود هفت سال بعد و در سال 2019، نسخه ریمستر بازی با گرافیک بهبودیافته و محتویات اضافی را روانه بازار کند.

بازی Sniper Elite V2: Remastered شاید مانند سایر ویدیو گیم‌های AAA این لیست مانند MGSV: Ground Zeroes نباشد، اما بدون شک حرف‌های خاص خود را برای گفتن دارد. مکانیک‌های مربوط به اسنایپ‌ها و مخفی‌کاری فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسند و به لطف راه‌های مختلف برای تکمیل یک ماموریت، به این زودی‌ها خسته کننده نمی‌شوند. شخصیت کارل فیبربون به عنوان پروتاگونیست اصلی، به تجهیزات پیشرفته‌ای مانند صدا خفه کن دسترسی ندارد. به همین خاطر، او باید خلاقیت به خرج بدهد تا صدای تیرهایش در میان موج انفجارها و موارد مشابه گم شود.

  • توسعه دهنده: استودیو Rebellion Entertainment
  • سال عرضه: 2019

10) بازی Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands

بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands

شرکت یوبیسافت در ساخت بازی‌های مخفی کاری که بتوان در طی آن‌ها از اسنایپ استفاده کرد، ید طولایی دارد. برای درک این موضوع کافی است بدانید که مجموعه‌هایی نظیر Slinter Cell، Far Cry و Rainbow Six توسط این شرکت فرانسوی منتشر شده‌اند. در ادامه این تجربه‌های باارزش، یوبیسافت تصمیم گرفت از داشته‌های خود استفاده کرده و آن‌ها را در قالب یک ویدیو گیم واحد پیاده کند. نتیجه به بازی Ghost Recon: Wildlands منجر شد که سال 2017 را به عنوان تاریخ عرضه خود می‌بیند.

Wildlands که در لیست بهترین بازی های اسنایپر کامپیوتر در موردش صحبت می‌کنیم، ویدیو گیم کامل و بی‌نقصی نیست. علاوه بر این، می‌توانیم آن را در سطح پایین‌تری از دو فرنچایز فارکرای و اسپلینتر سل قرار دهیم. ولی با این حال، Ghost Recon: Wildlands به کمک جمع شدن ایده‌ها در یک محصول واحد و ویژگی‌های چندنفره، هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد. برای درک این جذابیت کافی است با دوستان خود یک تیم تشکیل دهید و با امید مخفی‌کاری، با اسنایپر به دل یک نقشه Open-World بزنید.

  • توسعه دهنده: Ubisoft Paris
  • سال عرضه: 2019

11) بازی Sniper Ghost Warrior Contracts

بازی Sniper Ghost Warrior Contracts

با وجود اینکه بازی Sniper Ghost Warrior 3 در نوع خود موفق بود و توانست مخاطبان خاص خود را جمع کند، وقت آن بود که خون جدیدی به رگ‌های این فرنچایز تزریق شود. بازی Sniper Ghost Warrior Contracts که در سال 2019 عرضه، همین خون تازه مورد نیاز بود. این بازی با وجود اینکه حالت Open-World نسخه‌های پیشین را حفظ می‌کرد، اما تمرکز بیش‌تری روی ماموریت‌ها داشت. به عبارتی دیگر، محیط‌های بزرگ محلی برای به وجود آوردن موقعیت‌های مختلف برای ماموریت‌های اصلی می‌شدند و گیمر را روی یک خط متمرکز می‌کردند. بازی Sniper Ghost Warrior Contracts به طور کلی شامل پنج نقشه بزرگ می‌شد که در سطح آن‌ها، می‌توانستید به تجربه 25 مرحله مختلف بپردازید.

اما نکته دیگری که در مورد اثر مورد بحث حائز اهمیت بود، توجه بیش‌تر به واقع گرایی است. در واقع در Contracts شرایط بیش‌تر از هر زمان دیگری واقع گرایانه به نظر می‌رسید و به مسائلی مانند فیزیک و زمان بندی معنی تازه‌ای می‌داد. برای مثال، برای کشتن دشمنان از راه دور باید نیروی جاذبه را هم در نظر بگیرید و منتظر موقعیت مناسب برای شلیک کردن بمانید. این موارد در کنار هم باعث شدند که بازی Sniper Ghost Warrior Contracts به یکی از منسجم‌ترین تجربه‌های تک تیراندازی در دنیای ویدیو گیم تبدیل شود.

  • توسعه دهنده: استودیو CI Games
  • سال عرضه: 2019

12) بازی Sniper Elite 3

بازی Sniper Elite 3

کارل فیربورن و سری Sniper Elite جزو نام‌های بزرگ دنیای تک تیراندازی هستند و از شنیدن مجدد نام آن‌ها نباید متعجب شد. بازی Sniper Elite 3 که در سال 2014 در دسترس قرار گرفت، در کمال تعجب حکم یک پیش درآمد را برای Sniper Elite V2 داشت. به عبارتی دیگر، شماره سوم مجموعه داستان خود را حدود سه سال پیش از وقایع Sniper Elite V2 تعریف می‌کرد. البته با کمال تعجب این تغییر رویه در داستان سرایی هیچ گونه تفاوتی در جذابیت داستان به وجود نیاورد تا باز هم شاهد یک روایت خطی باشیم.

اما بازی Sniper Elite 3 شامل ویژگی‌های جدید دیگری می‌شد تا به بهانه آن‌ها، نامش را یک بار دیگر در لیست بهترین بازی های اسنایپر کامپیوتر بیاوریم. در شماره سوم محیط‌های اطراف از وسعت بیش‌تری برخوردار بودند و دیگر مانند V2 زیاد خطی به نظر نمی‌رسیدند. همین موضوع باعث به وجود آمدن تنوع در گیم‌پلی می‌شد تا بتوانید دشمنان خود را به روش‌های متفاوتی به قتل برسانید. علاوه بر این، ظاهرا گرافیکی بازی هم به لطف صحنه‌های ایکس ری جذابیت بیش‌تری به خود گرفت. در واقع هنگامی که یک گلوله را به سمت دشمن شلیک می‌کردید، دوربین ایکس ری مراحل رد شدن گلوله از ارگان‌های بدن دشمنن را با نهایت جزئیات به تصویر می‌کشید. همین موضوع باعث می‌شد که شوق بیش‌تری برای اسنایپ کردن دشمنان به وجود آید.

  • توسعه دهنده: استودیو Rebellion Development
  • سال عرضه: 2014

13) بازی Hitman 2

بازی Hitman 2

سه‌گانه World of Assassination استودیو IO Interactive، در بحث مکانیک‌های مخفی‌کاری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر واقع گرایانه به قضیه نگاه کنیم، بازی‌های سال‌های اخیر توان رقابت با سری Hitman را در زمینه مخفی‌کاری ندارند و مامور 47 یک سر و گردن بالاتر است. اما در میان سه شماره این سه‌گانه، بازی Hitman 2 موقعیت‌های بیش‌تری برای تک تیراندازی دارد تا بتوانید در سطح بافت‌های شهری، اهداف خود را از راه دور ترور کنید. اما علاوه بر کمپین اصلی داستان که شامل بخش‌های مربوط به اسنایپ می‌شود، استودیو IO Interactive یک بخش جداگانه برای تک تیراندازی در نظر گرفته است. این بخش که پس از عرضه اولیه Hitman 2 در دسترس قرار گرفت، حس متفاوتی دارد و از مکانیک‌های هسته‌ای بازی اصلی دور می‌شود.

در این مرحله‌ها که با نام Sniper Assassin شناخته می‌شوند، مامور 47 راه‌های خلاقانه زیادی در استفاده از اسنایپ خود دارد. برای مثال برای اینکه از به وجود آمدن شلوغی جلوگیری کنید، می‌توانید حواس نگهبان‌ها را پرت کرده و هدف را طوری به قتل برسانید که کسی متوجه آن نشود. شاید بخش Sniper Assassin بازی Hitman 2 در حد Sniper Ghost Warrior Contract واقع گرایانه نباشد، اما راه سرگرم کردن مخاطب خود را به خوبی بلد است. اگر از تجربه این بازی لذت بردید، بهتر است هرچه سریع‌تر به سراغ شماره سوم مجموعه بروید.

  • توسعه دهنده: استودیو IO Interactive
  • سال عرضه: 2018

14) بازی Sniper Elite 5

بازی Sniper Elite 5

استودیو Rebellion Development کار خود را در درس گرفتن از اشتباهات گذشته و رفع کردن آن‌ها بلد است. این روند در شماره پنجم مجموعه Sniper Elite که از جمله جدیدترین آن‌ها هم به شمار می‌رود، کاملا به چشم می‌خورد. کارل فیربورن جذاب و کاربلد در بازی Sniper Elite 5 از همیشه کامل‌تر به نظر می‌رسد؛ حالا این تکامل می‌تواند وجهه داستانی او دیده شود یا روش‌هایی که از آن‌ها برای کشتن دشمنان استفاده می‌کند. این بازی محیط‌های بزرگ‌تر، اسلحه‌های بیش‌تر و داستانی عمیق‌تر از همیشه دارد تا به لطف آن‌ها بتوانیم از شماره پنجم به عنوان بهترین نسخه سری یاد کنیم (هرچند که سلایق متفاوتی وجود دارد).

اما موضوعی که در پیشرفت Sniper Elite 5 تاثیر بسزایی داشت، داستان آن بود. با وجود اینکه قرار نیست داستانی در حد Metal Gear Solid 3: Snake Eater بشنویم، اما پروژه کراکن و نفوذ نازی‌ها به خاک فرانسه جذابیت‌های خاص خود را دارد. کارل این دفعه نقش مهم‌تری دارد و می‌تواند با نابود پروژه کراکن و جلوگیری از پیشرفت نازی‌ها، مسیر جنگ جهانی دوم را تغییر دهد. البته که مکانیک‌های مربوط به تک تیراندازی هم از همیشه عمیق‌تر هستند تا حس یک اسنایپر واقعی در دل جنگ را حس کنید.

  • توسعه دهنده: استودیو IO Interactive
  • سال عرضه: 2018

در کنار تمام مواردی که در لیست بهترین بازی های اسنایپر کامپیوتر به آن‌ها اشاره کردیم، آثار قابل احترامی وجود دارند که باید اشاره‌ای کوچک به اسم آن‌ها داشته باشیم.

  • بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds
  • بازی Escape from Tarkov
  • بازی Insurgency: Sandstorm
  • بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 (بخش چندنفره و Warzone)
  • بازی CSGO
  • و…

جمع بندی

مخفی کاری موجود در بازی‌های ویدیویی جذاب است و نمی‌توان آن را انکار کرد. حال برای اینکه بتوان یک بازی مخفی‌کاری را لذت بخش‌تر کرد، امکان استفاده از اسلحه‌ها، گجت‌ها و ایده‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها که در مقاله بهترین بازی های اسنایپر کامپیوتر در موردش صحبت کردیم، استفاده از همین اسلحه‌های تک تیرانداز و دور زن است. حال اگر به سراغ آثاری مانند Sniper Elite 5، Hitman 2 و Sniper Ghost Warrior Contracts بروید، تجربه استفاده از اسنایپرها را در دنیای بازی‌های ویدیویی حس خواهید کرد.

نظر شما در مورد بهترین بازی های تک تیرانداز PC چیست؟ جالی خالی چه اثری در این لیست حس می‌شود؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Game Rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های اسنایپر کامپیوتر چه آثاری هستند؟

در پاسخ به این سوال می‌توانیم از نام آثاری مانند Sniper Elite 5، Hitman 2 و Sniper Ghost Warriorr Contracts یاد کنیم

۱
بهترین بازی‌های تک تیراندازی چندنفره PC کدام‌اند؟

اگر می‌خواهید در بازی‌های چندنفره به اسنایپ کردن دشمنان بپردازید، بهتر است به سراغ آثاری مانند Battlefield V و PlayerUnknown's Battleground بپردازید

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    simon

    مهمان

    درود. لیست نیاز ب دقت بیشتری داره چندتا از بازی ها فقط چند مرحله اختصاص ب اسنایپر دارن و جاشون توی لیست نیست

    پاسخ دهید
    • علی ناجی مقدم

      علی ناجی مقدم در پاسخ به simon

      دبیر محتوا

      سلام به کامنت دوستمون سینا دقت کنید ?

  • Avatar

    سینا

    مهمان

    سلام، ممنونم مطلب جالبی بود، ولی احساس میکنم نویسنده برای تنظیم این لیست بازی کم آورده و مجبور شده از عناوینی مثل بتلفیلد استفاده کنه، البته قابل درک هم هست، بازی های کمی فقط به سبک اسنایپر اختصاص دارن که بیشترشون هم بی کفیت و غیرقابل تجربه هستن

    پاسخ دهید