لایو اکشن بازی Alan Wake 2
ارحام ادبخواه

بازی Alan Wake 2 سریال لایو اکشن مشابه Quantum Break داشت

ارحام ادبخواه 8 تیر 1402 بدون دیدگاه
201 بازدید

ظاهرا بازی Alan Wake 2 هم قرار بود مانند بازی Quantum Break شامل یک سریال لایو اکشن باشد تا جمع بیش‌تری از مخاطبان را جذب خود کند. با وجود اینکه مایکروسافت با ایده سریال موافق بود، علاقه‌ای به ساخت دنباله Alan Wake نداشت.

بازی Alan Wake 2 که یکی از مورد انتظارترین ویدیو گیم‌های سال 2023 محسوب می‌شود و فاصله زیادی تا انتشار آن باقی نمانده، در ابتدا قرار بود شامل یک سریال لایو اکشن هم باشد. در واقع سازندگان این بازی در استودیو Remedy Entertainment می‌خواستند یک سریال تلوزیونی را هم در کنار بازی خود منتشر کنند تا به طیف عظیم‌تری از مردم دست پیدا کنند. در حالی که مایکروسافت در آن زمان به عنوان ناشر تصمیم گیرنده بود، از ایده سریال به خوبی استقبال کرد. اما موضوع این بود که آن‌ها علاقه‌ای به ساخت یک دنباله جدید برای مجموعه آلن ویک نداشتند. بدین ترتیب، استودیو Remedy به سراغ یک IP جدید با نام Quantum Break رفت و ایده سریال تلوزیونی را برای این بازی پیاده کرد.

سم لیک که به عنوان کارگردان خلاق بازی Alan Wake 2 و یکی از کلیدی‌ترین اعضای استودیو Remedy، در این باره با وبسایت یورو گیمر مصاحبه کرده است. به گفته لیک آن‌ها از سال‌های گذشته در حال ایجاد یک ایده جذاب بودند تا بتوانند آلن ویک جدید را با بیش‌ترین پتانسیل موجود بسازند. در همان زمان، استودیو مذکور با شرکت مایکروسافت و استودیوهای ایکس‌باکس در ارتباط بود و ایده‌های خود را برای ناشر احتمالی بازی مطرح می‌کرد. اما با این حال، اعضای Remedy با ناشرهای دیگری هم در ارتباط بودند و همین موضوع، شرایط پیچیده‌ای را به وجود آورد. به اعتقاد سم لیک تغییرات تدریجی بازی‌های ویدیویی و گذر زمان باعث ایجاد آن موقعیت خاص شده بود.

 سم لیک در ادامه توضیح داد:«در آن زمان این احساس وجود داشت که بازی‌های تک نفره و خطی مربوط به گذشته هستند و از دوران اوج خود فاصله گرفته‌اند. خب، در حال حاضر بازی‌های تک نفره به محبوبیت بالایی رسیده‌اند، اما در آن زمان این احساس به وجود آمده بود که کسی علاقه‌ای به آثار تک نفره ندارد».

شرکت مایکروسافت علاقه‌ای به ساخت بازی Alan Wake 2 نداشت

لیک توضیح داد که همین احساسات موجود درباره کم رنگ شدن بازی‌های داستانی تک نفره، باعث شد که آن‌ها به روش‌های جدیدی دست بزنند. در ادامه همین موضوع استودیو Remedy Entertainment تصمیم گرفت که یک مینی سریال برای بازی Alan Wake 2 تدارک ببیند و در طی آن، ماجراهای بین اپیزودهای داستانی بازی را پوشش دهند. هنگامی که آن‌ها این ایده را با مایکروسافت به اشتراک گذاشتند، چراغ سبز را جهت ایده ساخت مینی سریال دریافت کردند. اما با این حال، ردموندی‌ها اعتقاد داشتند که این ایده باید برای فرنچایز جدیدی به کار گرفته شود و به دنباله آلن ویک تعمیم پیدا نکند.

لایو اکشن بازی Alan Wake 2

سم لیک در ادامه مصاحبه خود با Eurogamer گفت که این ایده در نهایت به بازی Quantum Break منجر شد. با این حال آن‌ها هیچ موقع بی‌خیال فرنچایز Alan Wake نشدند و ایده‌های مختلفی را برای ساخت نسخه جدید بررسی کردند. همین بررسی‌ها و صحبت‌ها باعث به وجود آمدن یک طرح مفهومی جذاب و مستحکم شد که قرار است تا پایان سال جاری میلادی آن را تجربه کنیم.

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، جالب است بدانید که ایده بازی Control هم از همین بحث‌های مربوط به آلن ویک متولد شده است. در واقع هنگامی که اعضای رمدی به دنبال داستانی جذاب برای آلن ویک 2 بودند، به اثر جدیدی با نام Control رسیدند که در سال 2019 منتشر شد و حسابی هم موفق بود. ولی توجه داشته باشید بازی Alan Wake 2 که مدت زمان زیادی تا عرضه آن باقی نمانده، داستان متفاوتی دارد و ایده‌های قدیمی راه خود را به این اثر مورد انتظار پیدا نکردند. با وجود اینکه شخصیت‌ها، محیط و پیش زمینه‌های داستانی از شماره اول سری ریشه می‌گیرند، اما تفاوت بزرگی با گذشته دارند و قرار است مسیر دیگری را طی کنند.

برخلاف تمامی این پستی‌ها و بلندی‌ها، لیک از آنچه که روی آن کار می‌کنند خوشحال است و فکر می‌کند بهترین تصمیم ممکن اتخاذ شده. او ادامه داد:«من خوشحالم که هیچ یک از آن‌ها (ایده‌های قدیمی) را نساختیم، چرا که در حال حاضر روی اثر فوق‌العاده هیجان انگیزتری کار می‌کنیم».

استودیو Remedy Entertainment در سالیان طولانی نشان داده که با تولید محتوا در زمینه‌های دیگر بیگانه نیست. از ویدیوهای کوتاه بازی Alan Wake با نام Bright Falls گرفته تا فیلم‌های لایو اکشن کوتاه که در بازی Control به کار گرفته شد. حتی دو بازی Max Payne 1 و Max Payne 2 هم میان پرده‌های منحصر به فردی داشتند که آدم را به یاد رمان‌های تصویری می‌اندازد. ماحصل تمامی این صحبت‌ها به این موضوع اشاره می‌کند که بازی Alan Wake 2، احتمالا میزان ویدیوهای لایو اکشن (هرچند کوتاه) خواهد شد.

آلن ویک 2 قرار است در تاریخ 1 آبان 1402 (17 اکتبر 2023) برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن 5 و پی سی منتشر شود. نظرات خود را درباره بازی Alan Wake 2 و ایده‌های اولیه مشابه آن با Quantum Break را با تیم پارسی گیم در میان بگذارید.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.