بهترین بازی های آنلاین PS4
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن 4

ارحام ادبخواه 20 اسفند 1401 3 دیدگاه
7,193 بازدید

با وجود اینکه روح اصلی ویدیو گیم در رگ‌های بازی‌های تک نفره جریان دارد و کم‌تر از شریان‌های آن خارج می‌شود، بازی‌های آنلاین هم ید طولایی در سرگرم کنندگی دارند که می‌توان تا ساعت‌ها در موردشان صحبت کرد. پلی استیشن 4 به عنوان یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های تاریخ، در طی سال‌ها در میان بهترین بازی های PS4 میزبان بازی‌های آنلاین جذابی شده است که در ادامه مقاله بهترین بازی های آنلاین PS4 در موردشان صحبت خواهیم کرد.

معرفی بهترین بازی های آنلاین  PS4

از نسل هفتم کنسول‌های خانگی و با عرضه پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360، جریان بازی‌های آنلاین و Multiplayer رونق چشم‌گیری پیدا کرد تا گیمرها بتوانند به جای بستن در اتاق و تنها بازی کردن، با دوستان خود در فضای ویدیو گیم وقت بگذرانند. این پدیده که از ریشه جذاب است و ظاهرا حالا حالاها هم قرار نیست به تکرار بینجامد، بخش بزرگی از دنیای بازی‌های ویدیویی را به خود اختصاص داده است. برای پی بردن به باید به این موضوع کافی است سری به جداول فروش و پربازدیدترین بازی‌های Twitch و YouTube بزنید تا متوجه شوید که بازی‌های آنلاین، Multiplayer و Co-op سلطنتی طولانی‌تر و قاطع‌تر روی بازار دارند که به همین سادگی‌ها از آن دست نمی‌کشند.

بازی‌هایی نظیر Destiny 2، Fortnite، Call of Duty: Modern Warfare 2 و GTA Online در طی سال‌های اخیر در سطح بازار قدرت نمایی کرده‌اند و به همین زودی‌ها هم از مواضع خود پایین نمی‌آیند (البته توجه داشته باشید که منظور سری کالاف دیوتی است). حال این سطلنت طولانی مدت به مسائلی مانند پتانسیل اولیه بازی و پشتیبانی مناسب از آن بستگی دارد که توسعه دهنده‌ها تلاش خود را برای استاندارد نگه داشتن آن به کار می‌گیرند. وظیفه اصلی این بازی‌ها اتصال گیمرها به یک فضای آنلاین و نگه داشتن آن‌ها در دنیای مجازی برای سرگرم شدن است. اما چه عنوان‌هایی این کار را نسبت به سایرین بهتر انجام می‌دهند؟ در ادامه مقاله بهترین بازی های آنلاین PS4 بیش‌تر به آن خواهیم پرداخت.

1) بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

بازی Call of Duty Modern Warfare 2

اجازه دهید لیست بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن 4 را با جدیدترین نسخه کالاف دیوتی شروع کنیم. بدون شک سری Call of Duty در حال حاضر به عنوان نماد بازی‌های شوتر اول شخص محسوب می‌شود و تقریبا هیچ مجموعه‌ای قدرت برابری با اعداد و ارقام کال آف دیوتی را ندارد. فرنچایزی که در سال‌های متمادی روند اقتصاد صعودی خود را نگه داشته و با وجود پستی و همواری‌ها از لحاظ جنبه‌های هنری، همیشه در بازار و تعداد نسخه‌های به فروش رفته درخشان بوده است. البته که این اعداد و ارقام بیهوده به دست نیامده‌اند و شرکت Activision با برنامه ریزی‌های گسترده نهایت سعی خود را برای حفظ ثبات نسبی به کار گرفته.

اما با وجود نسخه‌های متعدد و مختلف چگونه باید یکی از آن‌ها در این لیست جا کنیم؟ خب از آنجایی که بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 همین چند ماه منتشر شده و طبق گزارش‌ها، حداقل از لحاظ مالی در حال رکورد شکنی است، سخت می‌توان به آن اشاره نداشت. نسخه ریبوت مدرن وارفر 2 چهره‌های نمادین سری را باز می‌گرداند و با گیم‌پلی جذاب همیشگی کالاف دیوتی، حلقه‌ای اعتیاد آور از تیراندازی و تعویض خشاب را به وجود می‌آورد. البته که همه چیز در مورد گان پلی و بخش چندنفره نیست و اگر به داستان هم اهمیت می‌دهید، COD: Modern Warfare 2 از لحاظ روایت داستان هم نمره قبولی را می‌گیرد.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward

2) بازی The Elder Scrolls Online

ّبازی The Elder Scrolls Online

اگر می‌خواهید به سراغ بازی آنلاینی بروید که از محتویات جذاب سرشار باشد و بتواند شما را بیش از 100 الی 200 ساعت سرگرم، گزینه‌های لایق متعددی ندارید که از بازی The Elder Scrolls Online بهتر عمل کند. استودیو Zenimax Online به عنوان توسعه دهنده بازی در طی سال‌های اخیر پشتیبانی فوق‌العاده‌ای به عمل آورده و با انتشار بسته‌های الحاقی متعدد نظیر Morrowind، Elsweyr و Greymore گیمرها  را در دنیای بازی نگه داشته است. هر یک از این بسته‌های الحاقی داستان، محیط، آیتم‌ها و حالت‌های خاص خود را دارند تا تجربه ارزش بازی در بالاترین حد ممکن حفظ شود.

البته باید توجه داشته باشید که تمامی محتویات بازی The Elder Scrolls Online به صورت آنلاین قابل تجربه است و همین موضوع، آن را از امثال Skyrim جدا می‌سازد. آنلاین بودن بازی باعث می‌شود بتوانید این دفعه با دوستان خود در دنیای Tamriel به ماجراجویی بپردازید و در فضای فانتزی آن میراث خاص خود را به وجود آورید. با وجود تمامی این نکات کار بازی The Elder Scrolls Online هنوز به پایان نرسیده و تنها چند ماه تا عرضه بسته الحاقی Necrom: Shadow Over Morrowind باقی مانده است؛ آپدیت جدیدی که قرار است مانند سایر به روز رسانی‌ها محتویات جدیدی به بازی اضافه کند. فقط توجه داشته باشید که این Expansion Packها پولی هستند و اگر بخواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، باید دست به جیب شوید.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو ZeniMax Online

3) بازی Destiny 2

بازی Destiny 2

حالا که لیست را با یک فرنچایز جریان اصلی و بلاک باستری شروع کردیم، بگذارید آن را با یک شوتر جریان اصلی و جاه طلبانه دیگر ادامه دهیم. بازی Destiny 2 به عنوان یکی از جاه طلبانه‌ترین ویدیوگیم‌های سال‌های اخیر، با گذشت حدود 6 سال از عرضه اولیه هنوز هم در اوج قرار دارد. استودیو Bungie با پشتیبانی فوق‌العاده خود و عرضه محتویات جدید، گیمرها را به ماندن در سرورهای دستینی تشویق می‌کند و ظاهرا قصد ندارد این سیاست خود را حالا حالاها کنار بگذارد. بسته الحاقی بزرگ Lightfall که به تازگی عرضه شده، مهر تاییدی بر این موضوع است. یک DLC بزرگ دیگر که درست مانند سایر بسته‌های الحاقی بازی، داستان، ماموریت‌ها، اسلحه‌ها و محیط‌های جدیدی را در اختیار مخاطب‌ها قرار می‌دهد.

اما برای آن دسته از افرادی که آشنایی کامل را با دستینی 2 ندارند باید بگوییم که این بازی یک شوتر اول شخص آنلاین با عناصر MMORPG است. در واقع اثر مورد بحث پس از شماره اول، یک قدم رو به جلو دیگر برداشت تا پای جریان MMORPGها را به دنیای شوترها باز کند. شما در این بازی می‌توانید علاوه بر دنبال کردن خط‌های داستانی، با دوستان خود به ماجراجویی بپردازید و با تدبیر راهبردهای جدید به سراغ دشمنان تهدید انگیز بروید؛ دشمنانی که تنوع دیوانه واری دارند و هر نژاد از آن‌ها می‌تواند تا ساعت‌ها شما را مشغول مبارزه نگه دارد. بازی Destiny 2 به عنوان یک ویدیو گیم Live-Service هنوز فاصله زیادی با پایان خود دارد و اگر به دنبال یک شوتر اول شخص جذاب با عناصر Co-op و چندنفره می‌گردید، نباید چشم‌های خود را نسبت به آن دریغ کنید.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Bungie

4) بازی Outriders

بازی The Outriders

اگر بخواهیم لیستی از دست کم گرفته شده‌ترین شوترهای سال‌های اخیر یاد کنیم، باید یک جای خالی مناسب برای بازی Outriders باز کنیم. یک شوتر سوم شخص با عناصر Co-op که از طرف استودیو People Can Fly می‌آید؛ توسعه دهنده‌ای که بیش‌تر به خاطر سری Bulletstorm و Gears of War: Judgment شناخته می‌شود. این بازی با وجود اینکه نمرات متوسطی دریافت کرد و در زمینه فروش هم عملکرد درخشانی نداشت، اما در شرایط مناسب می‌تواند حسابی هیجان انگیز و اعتیادآور باشد. Outriders که به نوعی ترکیب سری Destiny و Gears of War به شمار می‌رود، Lore جذابی دارد و در کنار یک گیم پلی روان مخاطب خود را درگیر داستانی کلیشه‌ای اما دوست داشتنی می‌کند.

داستان بازی Outriders در وهله‌ای از زمان روایت می‌شود که کره زمین از منابع حیاتی خالی شده و دیگر جای مناسبی برای زندگی نیست. در این شرایط انسان‌ها تصمیم می‌گیرند از کره خاکی بیرون رفته و به دنبال دنیای جدیدی برای زندگی کردن بگردند و نتیجه این جست و جوها به سیاره‌ای با نام Enoch می‌رسد که در نگاه اول مانند یک بهشت فضایی می‌ماند؛ اما اوضاع خراب‌تر از این حرف‌ها است. سیاره Enoch اتمسفر به شدت ناپایداری دارد و در حال پوسیدن از درون است. طوفان‌های عجیب و غریب این سیاره نابودگر بوده و هر چیزی را در مسیر خود نابود می‌کند. شما در چنین شرایطی کنترل یک کاراکتر قابل شخصی سازی را می‌گیرید و وظیفه دارید به عنوان یکی از آخرین امیدهای بشریت، راهی برای رستگاری پیدا کنید.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو People Can Fly

5) بازی Red Dead Online

بازی Red Dead Online

اگر راستش را بخواهید بازی Red Dead Online از لحاظ به روز رسانی محتوایی یک ویدیو گیم مرده محسوب می‌شود و شرکت Rockstar، برنامه‌ای برای اضافه کردن محتویات جدید ندارد. با این حال اگر انتظارات خود را از آثاری مانند Destiny 2 و The Elder Scrolls Online پایین‌تر بیاورید و به یک تجربه چند ده ساعته اکتفا کنید، رد دد آنلاین ناامیدتان نخواهد کرد. با وجود اینکه به روز رسانی خاصی دیگری برای بازی مورد بحث منتشر نمی‌شود، اما غرب وحشی ساخته شده به دست شرکت Rockstar آنقدری زیبا و پرجزئیات است که به همین زودی‌ها خسته کننده نشود.

شما در بازی Red Dead Online کاراکتر اصلی خود را می‌سازید و سپس با گرفتن کنترل او به دل دنیای بازی می‌زنید. حال در ادامه می‌توانید در طبیعت زیبا Red Dead Redemption 2 به شکار کردن بپردازید، به دنبال افراد تحت تعقیب بروید و حتی از بانک‌های بزرگ دزدی کنید. نکته جذاب ماجرا این است که همه این اتفاقات را می‌توانید در کنار دوستان‌تان انجام دهید تا لذت ماجراجویی در یک فضای وسترنی دو چندان شود. به طور کلی شاید بخش آنلاین بازی Red Dead Redemption 2 به اندازه کمپین داستانی و روایت آرتور مورگان فک برانداز نباشد، اما بدون شک اوقات خوبی را در غرب وحشی برای مخاطب به وجود خواهد آورد.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: Rockstar Games

6) بازی Call of Duty: Warzone 2.0

بازی Call of Duty Warzone 2.0

از آنجایی که تا این نقطه از لیست بهترین بازی های آنلاین PS4 به آثار بتل رویال اشاره نکردیم، بگذارید بحث را به سمت Call of Duty: Warzone 2.0 ببریم. هنگامی که اولین نسخه وارزون در سال 2020 منتشر شد، کم‌تر کسی فکر می‌کرد که این بازی تا این حد به معروفیت برسد. اما با وجود پشتیبانی خوب شرکت Activsion و استودیوهای آن، Warzone به روند رو به رشد خود ادامه داد تا از آن به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های رایگان تمام دوران یاد کنیم. این اثر با آوردن نوآوری‌هایی نظیر اسلحه‌های قابل شخصی‌سازی در قالب Loadout و 150 بازیکن در سطح یک نقشه جاه‌طلبی زیادی از خود نشان داد و روز به روز پیشرفت کرد.

منتها اکتیویژن که علاقه خاصی به دوشیدن حداکثری IPهای خود دارد تصمیم گرفت پس از گذشت حدود دو سال نسخه دوم وارزون را منتشر کند. بازی COD: Warzone 2.0 که همین حالا هم در دسترس قرار دارد، نسخه پولیش خورده شماره قبلی است که اگر راستش را بخواهید تغییرات چشم‌گیری ندارد. شاید مهم‌ترین تغییری که در وارزون 2 رخ داد اضافه شدن دوربین سوم شخص بود که مانند آن را در COD: Modern Warfare 2 هم تماشا کردیم. در واقع شما می‌توانید به کمک این قابلیت گان‌پلی فوق‌العاده کال آف دیوتی را از زاویه سوم شخص دنبال کنید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward، Raven software و Treyarch

7) بازی GTA Online

بازی GTA Online

هرچقدر که Red Dead Online عمر کوتاه مدتی داشت و پس از مدتی از سوی شرکت راکستار رها شد، بازی GTA Online به هیچ وجه این وصله‌ها را تحمل نمی‌کند و قطار قدرتمند خود را هر روز با سرعت بیش‌تری به جلو می‌برد. این بازی که برای اولین بار در سال 2013 برای کنسول‌های نسل هفتمی در دسترس قرار گرفت و سپس در سال 2014 راهی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان شد، بخش آنلاین بازی GTA V محسوب می‌شود. هدف اصلی این بازی بیش‌تر نگه داشتن گیمرها در شهر لوس سانتوس است تا آن‌ها پس از اتمام بخش داستانی، خیلی سریع به سراغ اثر دیگری نروند. جی تی ای آنلاین در طی زمان آنقدری بزرگ شد و محتویات جدید دریافت کرد تا از یک حالت فرعی، به یک بازی کامل تبدیل شود. شرکت Rockstar هم که از این موضوع با خبر بود تصمیم گرفت در سال 2022 و همزمان با عرضه نسخه نسل نهمی بازی، GTA Online را به صورت مجزا منتشر کند.

برخلاف بخش داستانی بازی Grand Theft Auto V که سه شخصیت از پیش تعریف شده با نام‌های ترور، مایکل و فرانکلین داشت، GTA Online شما را در قالب یک کاراکتر قابل شخصی‌سازی می‌گذارد. به عبارتی دیگر شما می‌توانید شخصیت مخصوص خود را با نهایت جزئیات بسازید و سپس به سراغ ماموریت‌های بازی بروید. اکثر ماموریت‌های این بازی هم که حول محور سرقت و قانون شکنی می‌گذرند، فوق‌العاده جذاب هستند و می‌توانند ساعت‌ها شما را مشغول نگه دارند. علاوه بر تمامی این موارد باید بدانید که با گذشت حدود 10 سال از عرضه اولیه اثر مورد بحث، شرکت Rockstar بی‌خیال آن نشده و هنوز هم محتویات و به روز رسانی‌های جدیدی را به صورت مرتب برای آن منتشر می‌کند.

  • سال عرضه: 2013 (نسخه پلی استیشن 4 در سال 2014 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Rockstar North

8) بازی Fortnite

بازی Fortnite

حتی اگر دنیای بازی‌های ویدیویی را خیلی جدی دنبال نکنید و جزو مخاطب‌های عام محسوب شوید، بعید است که تا به حال نام بازی Fortnite را نشنیده باشید. یک غول اقتصادی و نمادین که نشانه‌ای از افت در آن دیده نمی‌شود و به صورت مستمر مسیر رو به پیشرفت خود را ادامه می‌دهد. فورتنایت نقش غیرقابل انکاری در همه گیر شدن سبک بتل رویال (Battle Royale) داشت و با اینکه اولین نبود، به معروف‌ترین و محبوب‌ترین سبک مذکور تبدیل شد. بازی فورتنایت در مورد بیش‌تر زنده ماندن است و همین فرمول ساده بسیاری از ما گیمرها را از کار و زندگی عقب انداخت. در این بازی 100 بازیکن واقعی وارد یک نقشه می‌شوند و وظیفه دارند با لوت کردن، ساخت و ساز و کشتن گیمرهای دیگر بیش‌تر زنده بمانند. هر کسی هم که بیش‌تر از همه زنده ماند، عنوان Victory Royale را کسب خواهد کرد.

شرکت اپیک گیمز (Epic Games) از زمان عرضه اولیه فورتنایت پشتیبانی فوق‌العاده از آن به عمل آورد و باعث شد که تعداد مخاطب‌های آن با روند فزاینده‌ای روبرو شود. این پشتیبانی‌ها در قالب به روز رسانی‌های متعدد در دسترس قرار می‌گیرند و مواردی مانند اسلحه‌ها، عناصر نقشه و خط داستانی بازی را تغییر می‌دهند. اما آنچه که فورتنایت را بیش از پیش جذاب می‌کند، تبحر خاص اپیک گیمز در اضافه کردن اسکین شخصیت‌های معروف به بازی است. از بتمن، تانوس و اسپایدرمن گرفته  تا مندلورین و نروتو؛ تقریبا اسکین تمامی شخصیت‌های معروف در فورتنایت به چشم می‌خورند. در کل باید بگوییم که اثر مورد بحث به عنوان یکی از بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن 4 می‌تواند بیش از هزار ساعت شما را سرگرم کند و تشنه محتویات جدید نگه دارد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: شرکت Epic Games

9) بازی Rocket League

بازی Rocket League

بازی Rocket Legaue یکی دیگر از غول‌های اقتصادی دنیای ویدیو گیم است که با وجود ایده ساده اما خلاقانه خود، پس از گذشت هشت سال از عرضه اولیه هنوز هم می‌درخشد. اما راکت لیگ دقیقا در مورد چیست؟ این بازی ایده خود را حول فوتبال بازی کردن با ماشین‌ها می‌چیند. در واقع بازی Rocket League شما را در یک زمین فوتبال می‌گذرد که باید به جای استفاده از بازیکن‌ها، از ماشین‌ها برای باز کردن دروازه حریف بهره ببرید. حال این فرمول در طی سالیان متمادی پخته‌تر و بالغ‌تر شده تا اگر به سراغ آن بروید، با یکی از هیجان انگیزترین تجربه‌های Multiplayer خود روبرو شوید.

بازی Rocket League حجم عظیمی از ماشین‌های اسباب بازی مانند را در دل خود جای می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن، از سد رقبا رد شده و چهارچوب دروازه حریف را باز کنید. حال در این میان می‌توانید کارهای عجیبی مانند پرواز کردن در هوا و حرکات آکروباتیک انجام دهید تا روند به چشم نوازترین شکل ممکن دنبال شود. اگر هم از ظاهر ماشین خود خسته شده‌اید و می‌خواهید آن را تغییر دهید، بازی علاقه خاصی به محدود کردن شما نخواهد داشت. بازی Rocket League با اینکه برای اولین بار به صورت پولی منتشر شد، اما از سال 2020 به صورت رایگان در دسترس قرار گرفت تا بتوانید بدون پرداختن هزینه خاصی به تجربه آن بپردازید. پرداخت‌های درون برنامه‌ای راکت لیگ هم به شکل متعادلی طراحی شده‌اند تا حالت Pay2Win نگیرند و در محدوده آیتم‌های تزئینی باقی بمانند.

  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: استودیو Psyonix

10) بازی Star Wars Battlefront 2

بازی Star Wars Battlefront 2

بازی Star Wars Battlefront 2 یکی از پرحاشیه‌ترین عرضه‌های تاریخ را داشت و با وجود پتانسیل‌های به شدت بالا، گرفتار سیاست‌های غلط ناشر و پرداخت‌های درون برنامه‌ای شد. اما حالا که به روز رسانی‌های متعددی عرضه شده‌اند، بازی به سطح استانداردی رسیده و پرداخت‌های درون برنامه‌ای دیگر مانند قبل غیرمنطقی نیستند، Star Wars Battlefront 2 یک شوتر فوق‌العاده در دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) به شمار می‌رود. این بازی که به دست سازندگان سری Battlefield در استودیو Dice توسعه داده شده، جریانی مانند خود بتلفیلد دارد و تمرکز خود را روی نبردهای پرتعداد در محیط‌های بزرگ می‌گذارد. حالا شما می‌توانید در این میان کنترل سربازهای امپراطوری را به دست بگیرید یا به سمت نیروهای مقاومت بروید و برای جبهه خیر مبارزه کنید.

اما استار وارز بتل فرانت 2 علاوه بر یک بخش چندنفره پرمحتوا و فوق‌العاده جذاب، شامل یک بخش داستانی کوچک و نسبتا جذاب هم می‌شود که می‌توانید در عرض 4 الی 6 ساعت آن را به اتمام برسانید. اما درست مانند سایر ساخته‌های استودیو Dice، بازی مورد بحث هم بیش‌تر به خاطر بخش Multiplayer خود مطرح است. نکته قابل توجه دیگر این است که شما می‌توانید در قالب مبارزات، کنترل شخصیت‌های نمادین جنگ ستارگان مانند لوک اسکای واکر و هان سولو را به دست بگیرید. این Special Forceها تاثیر چشم‌گیری در جریان مبارزات دارند و می‌توانند برنده و بازنده میدان نبرد را مشخص کنند. همه این‌ها را با گرافیک بصری چشم نواز بازی هم ترکیب کنید تا متوجه یک تجربه تمام عیار ویدیو گیمی از دنیای استار وارز شوید.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Dice

11) بازی Overwatch 2

بازی Overwatch 2

شاید بازی Overwatch 2 در حد نسخه اول نوآوری و ایده‌های بدیع نداشته باشد، اما بدون شک در کشیدن گلیم خود از آب به مشکلی بر نمی‌خورد. این بازی که شامل 35 شخصیت قابل کنترل (یا به قول خود بازی Hero) می‌شود، یک Arena-Shooter با عناصر PvP است که درگیری میان گیمرها را به جذاب‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. هر یک از این 35 شخصیت قابلیت‌های خاص خود را دارند و نقش متفاوتی را در میدان نبرد به دست می‌گیرند. حال برای اینکه بتوانید در مبارزات پیروز شوید و دست بالا را نسبت به حریف داشته باشید، باید این قابلیت‌ها را یاد گرفته و آن‌ها را با مغز استخوان درک کنید.

بازی Overwatch 2 درگیری‌های به شدت سریعی دارد که اگر واردشان شوید، یک غفلت کوتاه مدت برای از دست دادن همه چیز کافی خواهد بود. برخی از گیمرهای فعال بازی از سال 2016 و عرضه نسخه اول مشغول تجربه آن بوده‌اند و مانند گرگی گرسنه منتظر اعضای تیم حریف و قلع و قمع کرد آن‌ها هستند. البته اگر بتوانید با حریف‌های حرفه‌ای و پیچیدگی موجود درباره شخصیت‌ها و قابلیت‌هایشان کنار بیایید، اورواچ 2 لذتی غیرقابل توصیف دارد. اثر مورد بحث که از روز عرضه اولیه به صورت رایگان در دسترس قرار داشت، در حال حاضر وضعیت خوبی دارد و شرکت Blizzard هم در پشتیبانی و عرضه محتویات جدید برای آن کوتاهی نمی‌کند.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: شرکت Blizzard Entertainment

12) بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

اگر علاقه زیادی به بازی‌های داستانی ندارید و می‌خواهید به صورت مستقیم به دنبال یک اکشن آنلاین بی‌وقفه و بدون مقدمه بروید، آنگاه باید بدانید که بازی Apex Legends برای شما ساخته شده است. این بازی که استودیو  Respawn Entertainment  در مقام سازنده آن قرار می‌گیرد، در دنیای مشترکی با مجموعه Titanfall قرار دارد که در طی آن، می‌توانید اسلحه‌ها و محیط‌های مشابهی را مشاهده کنید. ایپکس لجندز یک بازی بتل رویال 60 نفره است که بازیکنان در قالب تیم‌های سه نفره وارد نقشه‌های مختلف آن شده و به مبارزه کردن می‌پردازند. درست مانند سایر Battle Royaleهای درون بازار شما پس از ورود به نقشه باید لوت کنید و به سراغ بهترین تجهیزات و اسلحه‌های ممکن بروید. این بازی در حال حاضر شامل  23 شخصیت است که طرفداران آن‌ها را با نام Legendها می‌شناسند.

اما آنچه که Apex Legends را نسبت به سایر بتل رویال‌های متفاوت می‌سازد، همین لجندزها هستند. هر لجند چندین قابلیت مختلف دارد که می‌توانید با کمک گرفتن از آن‌ها، موقعیت بهتری نسبت به حریف خود پیدا کنید. اگر به تجربه بازی Overwatch  پرداخته باشید، قابلیت شخصیت‌های ایپکس و نحوه استفاده از آن‌ها برای شما قابل درک‌تر خواهد بود. در کنار تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، ایپکس لجندز گان پلی به شدت جذاب و قابل لمسی دارد که در اولین نگاه عاشق آن خواهید شد. صدای ریلود کردن اسلحه‌ها، انیمشین‌های مخصوص شخصیت‌ها و نبرد برای زنده ماندن روند جذابی را به وجود می‌آورد که اگر در آن غرق شوید، به سختی از آن خارج خواهید شد. نام بازی Apex Legends در چند وقت اخیر همیشه در لیست محبوب ترین بازی های آنلاین PS4 به چشم می‌خورد که دلیل اصلی آن، پشتیبانی فوق‌العاده استودیو Respawn Entertainment از اثر مورد بحث است.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Respawn Entertainment

13) بازی Rainbow Six Siege

بازی Rainbow Six Siege

شرکت Ubisoft در طی سال‌های اخیر بازی‌های ناموفق متعددی را منتشر کرده که حل کردن ضررشان، برعهده بازی‌های موفق این شرکت است. یکی از این بازی‌ها که هنوز هم در اوج قرار دارد و نام شرکت فرانسوی را به شکل نیکی حفظ کرده، همین Rainbow Six Siege به شمار می‌رود. یک شوترِ مولتی پلیرِ تاکتیکی که در نگاه اول ترکیبی از CSGO و Arena Shooterهای معروف بازار به نظر می‌رسد. این بازی هم درست مانند Overwatch 2 و Apex Legends شامل شخصیت‌های متعدد با قابلیت‌های متفاوت می‌شود که هر کدان نقش خاص خود را در جریان نبرد دارند. بازی Rainbow Six Siege در حال حاضر شامل بیش از 65 کاراکتر مختلف (یا به قول خود بازی Operator) می‌شود که در آینده شاهد افزایش مجدد آن نیز خواهیم بود.

این شخصیت‌ها به دو گروه کلی مهاجمین (Attackers) و مدافعین (Defenders) تقسیم می‌شوند و درست مانند نام تقسیم بندی‌شان عمل می‌کنند. هنگامی که نوبت به دفاع کردن رسید باید به سراغ Defenderها بروید و محیط را برای حمله دشمن آماده کنید. این در حالی است که تیم مهاجم باید از میان Attackerها کاراکتر خاص خود را انتخاب کند و به دنبال راهی برای نفوذ کردن به زمین دشمن باشد. همین موضوع بازی Rainbow Six Siege را فوق‌العاده جذاب کرده و باعث می‌شود که هیچ وقت جذابیت خود را برای مخاطب از دست ندهد. حالا اگر با دوستان خود به بازی کردن بپردازید و تک تک درگیری‌ها را با هماهنگی و کار تیمی پیش ببرید، با یکی از اعتیادآورترین تجربه‌های عمر خود روبرو می‌شوید.

  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: استودیو Ubisoft Montreal

14) بازی PUBG: Battlegrounds

بازی PUBG Battlegrounds

حالا که پیش از این وارد بحث بتل رویال‌ها شدیم و در مورد Apex Legends و Fortnite صحبت کردیم، نباید نام PUBG: Battlegrounds را از یاد ببریم. اثری که در ابتدا با نام کامل PlayerUnknown’s Battlegrounds  منتشر شد، در کنار فورتنایت سبک بتل رویال را بالا کشید و باعث محبوبیت عظیم این ژانر شد. بازی PUBG: Battlegrounds که با عنوان نسخه پی سی پابجی شناخته می‌شود، شما را در یک نقشه صد نفره رها می‌کند که باید برای برنده شدن، بقیه بازیکنان را بکشید و تا جای ممکن زنده بمانید. اما آنچه که اثر مذکور را نسبت به Fortnite و حتی Apex Legends خاص می‌کند، برداشت به نسبت واقع‌گرایانه‌تر و گیم‌پلی آهسته‌تر است. به عبارتی دیگر در PUBG خبری از نیروهای ماورایی و سیستم Building نیست و همه چیز به مهارت شما در چیدن استراتژی و کار با اسلحه‌ها خلاصه می‌شود.

با اینکه بازی پابجی در ابتدا به صورت پولی عرضه شد، اما در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس قرار دارد که اگر دوست داشتید، می‌توانید با خرید اسکین‌ها و استفاده از خریدهای درون برنامه‌ای از سازندگان حمایت کنید. بازی PUBG: Battlegrounds هم درست مانند فورتنایت ید طولایی در پشتیبانی‌های مستمر و عرضه به روز رسانی‌ها دارد و همیشه با محتویات جدید کاربران خود را درگیر نگه می‌دارد. هرچند که بازی مذکور از دوران اوج خود فاصله گرفته و دیگر اعداد و ارقام قدیم را ندارد، اما هنوز هم یکی از بهترین بازی های آنلاین PS4 شناخته می‌شود که به عنوان یک گیمر، باید یک شانس به آن بدهید. از آنجایی هم که بازی به صورت رایگان در دسترس قرار دارد، در صورت امتحان کردن آن چیزی را از دست نخواهید داد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو PUBG Studios

15) بازی Dead By Daylight

بازی Dead By Daylight

بیایید لیست بهترین بازی های آنلاین PS4 را از جریان شوترها دور کرده و به سایر زیرسبک‌های موجود سر بزنیم. بهترین بهانه برای انجام این کار و تغییر جهت بازی‌ها، Dead By Daylight است که یک ویدیو گیم ترسناک و PvP محسوب می‌شود. بازی Dead By Dalight که الهام بخش آثاری مانند Friday The 13th: The Game شد، پنج بازیکن را در قالب یک نقشه واحد قرار می‌دهد. یکی از این پنج نفر در قالب شخصیت منفی قرار می‌گیرد و وظیفه دارد با چهار بازیکن دیگر مقابله کرده و آن‌ها را تا سرحد مرگ بترساند. چهار گیمر دیگر هم که در نقش قربانی قرار می‌گیرند، باید به تعمیر پنج ژنراتور موجود در نقشه بپردازند و با حفظ فاصله از شخصیت منفی، از مهلکه فرار کند.

همین ایده یک بازیکن علیه چهار نفر موقعیت‌های جذاب و صد البته ترسناکی به وجود می‌آورد که می‌توانید با کمک گرفتن از قوه خلاقیت خود، آن‌ها را به نحو جذاب‌تری رقم بزنید. نکته جالب دیگری که در مورد بازی Dead By Daylight وجود دارد، کراس اورهای آن با سایر فرنچایزها است. استودیو Behaviour Interactive تا به حال رویدادهای مشترکی با فرنچایزهایی نظیر Resident Evil، Stranger Thing و Silent Hill برگزار کرده و باعث به وجود آمدن ترکیب‌های جالبی شده است. البته که ظاهر این رویدادها در آینده هم ادامه پیدا می‌کنند تا شاهد به روز رسانی‌ها و Cross Overهای مشترک دیگری در بازی Dead By Daylight باشیم.

  • سال عرضه: 2016 (نسخه پلی استیشن 4 در سال 2017 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Behaviour Interactive

16) بازی Among Us

بازی Among Us

با وجود اینکه از تب و تاب اولیه Among Us فاصله گرفته‌ایم و دیگر نام آن را در صدر دسته‌بندی‌های وبسایت Twitch نمی‌بینیم، نمی‌توانیم جذابیت آن را زیر سوال ببریم. در این بازی 4 الی 10 نفر سوار یک سفینه فضایی می‌شوند و به اعماق فضای بی‌کران سفر می‌کنند. اما در این میان نه سفینه فضایی از اهمیت خاصی برخوردار است و نه سفر به نقاط مختلف فضا؛ چرا که یک یا دو نفر از مسافرهای موجود قاتل هستند و هدفی به غیر از خرابکاری و کشتن سایرین ندارند. بازی نقش‌ها را به صورت اتفاقی انتخاب می‌کند و اگر به عنوان یکی از مسافران سوار سفینه شدید، باید خرابکارها را بیابید. اما در طرفی دیگر اگر نقش یک خرابکار به شما رسید، باید حسابی آشوب به راه بیندازید و مسافرین را یک به یک از میان بردازید.

به طور کلی اگر بخواهیم بازی Among Us را به شکل ساده‌تری توضیح دهیم‌، باید بدانید که این ویدیو گیم شباهت زیادی به بازی مافیا دارد. تنها تفاوت موجود این است که به جای نقش‌هایی مانند دکتر، کارآگاه، ناتاشا و گادفادر، گیمرها به دوست دسته خرابکارها و مسافرها تبدیل می‌شوند. اگر بخواهید در Among Us موفق باشید و از دست شکست فرار کنید، باید با نهایت دقت دروغ بگویید و همه افراد را دچار سردرگمی کنید. اگر کار خود را به خوبی انجام دهید و دروغ قابل باوری را بسازید، در رأی گیری‌های تعیین کننده از بازی خارج نخواهید شد. اگر می‌خواهید کمی از بازی‌های چندنفره اکشن و شوتر دوری کنید و تجربه متفاوتی را در پیش بگیرید، بازی Among Us می‌تواند گزینه خوبی به شمار رود.

  • سال عرضه: 2018 (نسخه پلی استیشن 4 در سال 2021 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: استودیو InnerSloth

17) بازی Battlefield 2042

بازی Battlefield 2042

هرچند که بازی Battlefield 2042 شروع موفقی نداشت و در هنگام عرضه با انتقادهای زیادی همراه شد، اما رفته رفته با به روز رسانی‌ها راه خود را پیدا کرد تا به یک شوترِ اول شخصِ چندنفرهِ جذاب تبدیل شود (هرچند که بسیاری از طرفداران معتقدند این بازی هنوز هم نمی‌تواند در حد و اندازه سری بتلفید باشد). این بازی برخلاف دو نسخه قبلی سری که روی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم تمرکز داشتند، روی نبردهای مدرن و آینده نگرانه پیش می‌رود. تشخیص این آینده نگری زیاد سخت نیست و به محض ورود به دنیای بازی، می‌توانید متوجه اسلحه‌ها، وسایل نقلیه و گجت‌های مدرن شوید. استودیو Dice از زمان عرضه اولیه نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا با عرضه محتویات جدید، گیمرها را مشغول ساخته خود نگه دارد.

البته باید اشاره کنیم که بازی Battlefield 2042 شامل هیچ بخش داستانی خاص نمی‌شود و تمرکز خود را فقط و فقط روی نبردهای آنلاین بزرگ می‌گذارد. این نبردها که بین دو تیم 32 نفره برگزار می‌شوند، با توجه به مقیاس عظیم خود درگیری‌های طولانی مدتی به وجود می‌آورند. بازی Battlefield 2042 شامل حالت‌های چندنفره متعددی مانند Hazard Zones و All Out Warfare می‌شود که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند. به طور کلی اگر کمی انتظار خود را پایین بیاورید و با امید اثری مانند Battlefield 1 پا به میدان نبرد نگذارید، احتمالا ناامید نخواهید شد.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Dice

18) بازی Minecraft

بازی Minecraft

Minecraft در طی سال‌های اخیر از یک بازی فراتر رفته و حالا دنیای خاص خود را دارد، دنیای که می‌توان در آن زندگی کرد، خانه ساخت و با دوستان وقت گذراند. ماینکرفت با وجود سادگی‌های ظاهری که در نگاه اول با آن‌ها برخورد می‌کنید، مجموعه‌ای است از احتمالات و پیامدهای ممکن. با توجه به همین موضوع و امکان ایجاد شرایط‌های مختلف بی‌نهایت، تقریبا برای هرکاری که بخواهید می‌توانید یک سرور پیدا کرده و در آن مشغول شوید. با این حال بگذارید از ایده پایه بازی شروع کنیم که به ساخت و ساز، زنده ماندن و مبارزه با یک سری موجودات زامبی مانند خلاصه می‌شود. نکته جالبی که در مورد این روند سه بخشی وجود دارد، امکان به اشتراک گذاشتن آن‌ها با سایر گیمرها است. به عبارتی دیگر شما می‌توانید به اتفاق دوستان خود وارد دنیای ماینکرفت شوید، به ساخت و ساز بپردازید، برای زنده ماندن تلاش کنید و به جنگ با Creeperها بروید. همه این موارد در کنار هم رسما یک زندگی هیجان انگیز و چندنفره را تشکیل می‌دهند که می‌توان صدها ساعت در لذت‌های بامزه آن غرق شد.

اما همان‌طور که گفته شد تقریبا برای انجام هر کار منطقی یا غیرمنطقی در دنیای Minecraft یک سرور جداگانه تعبیه شده است. برای مثال بگذارید به حالت Bed Wars اشاره کنیم که واقعا غیرمنطقی است و سرورهای خاص خود را دارد. در این حالت که معادل فارسی آن به جنگ تخت‌ها اشاره می‌کند، شما باید از تخت خواب دفاع کنید و در حین حال به فکر نابود کردن تخت خواب سایر بازیکن‌ها باشید. یا اگر از Bed Wars خسته شدید می‌توانید کمی به جبهه منطقی بازی رو بیاورید و با پیوستن به سرورهای مربوطه، به همراه غریبه‌ها شروع به ساختن سازه‌های عظیم کنید. به طور کلی بازی Minecraft می‌تواند برای هر سلیقه و سن و سالی جالب باشد و سرگرمی خاصی ارائه دهد.

  • سال عرضه: 2011 (نسخه پلی استیشن 4 در سال 2014 در دسترس قرار گرفت)
  • توسعه دهنده: استودیو Mojang

19) بازی FIFA 23

بازی FIFA 23

از آنجایی که تا این نقطه از لیست بهترین بازی های آنلاین PS4 به آثار ورزشی اشاره نکرده‌ایم، بهتر است نگاه خود نسبت به بازی FIFA 23 معطوف کنیم. آخرین شبیه ساز فوتبال شرکت EA درست مانند سایر نسخه‌های سال‌های اخیر عمده تمرکز خود را روی بخش‌های آنلاین به خصوص FIFA Ultimate Team می‌گذارد. هرچند که همیشه انتقادات زیادی حول پرداخت‌های درون برنامه‌ای فیفا 23 وجود داشته، اما نمی‌توان میزان جذابیت و سرگرم کننده بودن آن را انکار کرد. بخش Ultimate Team بازی FIFA 23 از همیشه کامل‌تر و پولیش خورده‌تر است که می‌توانید صدها ساعت بدون حس خستگی به تجربه آن بپردازید.

اما فیفا آلتیمیت تیم در مورد چیست؟ شما در این بخش کنترل یک باشگاه ساختگی را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با بازی کردن، به دست آوردن پک‌ها و انجام چالش‌ها باشگاه خود را به اوج برسانید. نکته جالبی که در مورد بخش مورد بحث وجود دارد، امکان ساخت یک ترکیب رویایی است. برای مثال اگر خوش شانس باشید و کارت‌های خوبی به دست آورید، می‌توانید یک مثلث هجومی مانند مسی، رونالدو و پله درست کنید. البته که تمام بخش آنلاین بازی FIFA 23 به آلتیمیت تیم خلاصه نمی‌شود و نباید نام حالت‌هایی مانند Pro Clubs را از بین برد. راستی اگر خواستید به صورت مستقیم با یکی از دوستان خود به رقابت بپردازید، بازی مورد بحث شما را متوقف نخواهد کرد.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو EA Vancouver و EA Romania

20) بازی Warframe

بازی Warframe

گرفتار شدن به اعتیاد بازی Warframe موضوعی است که خیلی زودتر از آنچه که فکرش را کنید رخ می‌دهد. وارفریم یک شوترِ کوآپِ سوم شخص و سریع است که ایده‌های خود را حول محور مراحل طولانی، کشتن دشمنان و Upgrade شخصیت اصلی می‌گذارد. البته که قضیه به این سادگی‌ها نیست و روند ارتقا شخصیت اصلی و آیتم‌ها آنقدری پیچیده به نظر می‌رسد که باید مدت زمانی به نسبت طولانی به مطالعه در مورد آن‌ها بپردازید. علاوه بر موارد گفته شده، تجربه بازی Warfare به صورت تنهایی اصلا آن لطف حالت Co-op را ندارد و ممکن است فضا را کمی بی‌روح و سرد نشان دهد. اما اگر با یکی از دوست‌های خود وارد بخش Co-op شوید و در کنار او به سلاخی و سوراخ کردن دشمنان با اسلحه‌های متنوع بپردازید، آن وقت است که جادوی اصلی بازی Warframe را متوجه می‌شوید.

حال اگر خواستید از سطح گیم‌پلی اولیه و اکشن‌های جذاب بگذرید و در جزئیات دقیق‌تر شوید، این بازی شما را همراهی خواهد کرد. تعداد عظیمی از آیتم‌ها و Upgradeهای مختلف در عمق این بازی وجود دارد که اگر شب به پای آن‌ها بنشینید، ممکن است تا زمان طلوع خورشید مشغول امتحان کردن وجوه مختلف آن باشید. این پایان کار نیست و دنیای بازی Warframe از عمق داستانی خوبی هم برخوردار است. پس اگر به دنبال یک Lore غنی و عمیق می‌گردید که بتواند عطش داستان‌های فانتزی و افسانه‌ای شما را ارضا کند، در دنیای وافریم احساس راحتی خواهید کرد. با وجود اینکه حدود 10 سال از عرضه این اثر می‌گذرد، اما باید نام آن را در میان بهترین بازی های آنلاین PS4 بیاوریم.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: استودیو Digital Extremes

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، بازی‌های متعددی لیاقت حضور در لیست بهترین بازی های آنلاین PS4 را داشتند که به خاطر محدودیت‌ها موفق به صحبت در مورد آن‌ها نشدیم. در ادامه می‌توانید چند عدد از Multiplayerهای قابل احترام پلتفرم پلی استیشن 4 را مشاهده کنید:

  • بازی Multiversus
  • بازی Mortal Kombat 11
  • بازی Fallout 76
  • بازی No Man’s Sky
  • بازی Final Fantasy 14
  • بازی EA Sports UFC 4
  • و…

جمع بندی

تجربه بازی‌های آنلاین و چندنفره لطف خاصی دارد که هیچ وقت نمی‌توان آن را در بازی‌های تک نفره تجربه کرد (البته که برعکس این قضیه هم وجود دارد). لذت زدن به دل میدان نبرد یا مسابقه با دوستان و تلاش برای شکست گیمرهای حریف توصیف ناپذیر است. اگر به دنبال این لذت خاص هستید می‌توانید بازی‌هایی مانند Destiny 2، Call of Duty: Modern Warfare 2 و Fortnite را در اولویت‌های خود قرار دهید. خلاصه هر سلیقه‌ای که داشته باشید، می‌توانید گزینه خوبی در این لیست پیدا کرده و به سراغش بروید.

نظر شما در مورد بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن 4 چیست؟ جای خالی چه اثری در این لیست بیش‌تر حس می‌شود؟ شما با کدام یک از این بازی‌ها بیش‌تر ارتباط برقرار می‌کنید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی‌های آنلاین شوتر PS4 چه آثاری هستند؟

از جمله بهترین شوترهای آنلاین پلی استیشن 4 می‌توانیم به Apex Legedns، Overwatch 2 و COD: Modern Warfare 2 اشاره کنیم

۱
بهترین بازی‌های بتل رویال PS4 کدام‌اند؟

اگر به دنبال بهترین بتل رویال‌های PS4 می‌گردید بهتر است به سراغ آثاری ظیر Apex Legends، Fortnite و PUBG بروید

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    H

    مهمان

    سلام خسته نباشید ببخشید دنبال بازی دو یا چهار نفره برای پی اس فور میگردم لطفاً پیشنهاد و کمک کنید ???? اگر گیم ماشین بازی هم هست ممنون میشم بگید تیمی

    پاسخ دهید
  • mr.z

    mr.z

    مهمان

    سلام بر پارسی گیمی های عزیز
    ببخشید یه درخواستی داشتم که اگه میشه علاوه بر لینک های دانلود پارتی ای که میزارید
    یه لینک کاملم بزارید برای راحتی کاربران حداقل من, چون با این سرعت اینترنت نمیشه حواسمون باشه که بعد از دانلود هر پارت پارت بعدی رو برا دانلود شروع کنیم برنامه های تنظیم زمان بندی هم زیاد کارآمد نیستن
    باتشکر

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به mr.z

      پشتیبانی

      سلام
      شما میتونید با قابلیت دانلود لیست نرم افزار IDM یک لیست دانلود درست کنید و هر تعداد فایلی که میخوایید بزنید دانلود
      همچنین میتونید تنظیم که کی داانلود شروع و تموم بشه
      با چه سرعتی باشه
      چه تعداد فایل همزمان دانلود بشن و در نهایت بعد از اتمام دانلود سیستم شما خاموش بشه یا نه