اصطلاحات بازی فورتنایت
Avatar

اصطلاحات و عبارت های معروف و کلیدی بازی فورتنایت

مهدیه سیفی 30 شهریور 1401 بدون دیدگاه
1,371 بازدید

یکی از سخت‌ترین اما در عین حال جذاب‌ترین زمان‌ها وقتی است که یک بازی را تازه شروع کرده‌اید و هنوز با محیط و گیم‌پلی آن آشنا نیستید. در همین راستا بازی Fortnite به عنوان یکی از همین بازی‌ها شناخته می‌شود که یادگیری کامل آن جزو اولویت‌ها است. بنابراین در این مقاله قصد داریم تمام اصطلاحات بازی فورتنایت را معرفی کنیم تا اگر از بابت ندانستن معنی یک عبارت مشکلی داشتید آن را بر طرف کنیم. قبلا آموزش کامل و جامع فورتنایت را منتشر کردیم که آموزش کامل بازی را ارائه می‌داد اما این مطلب واژه نامه فورتنایت است که معنی هر واژه و عبارتی را در خود دارد. پس هر موقع مشکلی پیش آمد می‌توانید دوباره به این مطلب مراجعه کنید.

واژه نامه فورتنایت

اصطلاحات بازی فورتنایت

چند نکته مهم در این بخش متذکر می‌شویم:

  • واژه‌ها به ترتیب حروف الفبای انگلیسی هستند.
  • بسیاری از عبارت‌ها در مقاله‌های قبلی Fortnite ریز‌به‌ریز آموزش داده شده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را نیز مطالعه کنید.
  • در این مطلب واژه‌ها صرفا معنی شده‌اند و آموزش بازی در مطالب دیگر گنجانده شده است.
  • مثل همیشه همفکری شما را می‌خواهیم؛ اگر اصطلاحی به ذهن‌تان رسید که فکر می‌کنید باید در واژه نامه فورتنایت قرار بگیرد در بخش نظرات (در آخر همین مطلب) ارسال کنید.
  • مطلب بعد از هر آپدیت Fortnite بازرسی می‌شود و اگر عبارت جدیدی برای انتشار وجود داشت حتما به مطلب اضافه خواهد شد.

کمی جلوتر وارد بخش آموزش و معرفی اصطلاحات بازی فورتنایت می‌شویم اما اول بخش بعدی را که مربوط به اصول اولیه بازی است بخوانید.

عبارت های بازی فورتنایت

آشنایی با عبارت‌های اولیه

قبل از این که وارد دنیای Fortnite شوید باید یک سری عبارت‌ها به گوشت‌تان خورده باشد تا هنگام ورود به محیط بازی سردرگم نباشید. اگر جزو کسانی هستید که فکر می‌کنید شناخت کمی از بازی فورتنایت و سبک‌های مشابه آن دارید یا اولین‌بار است که می‌خواهید در بتل‌رویال مبارزه کنید حتما این بخش را مطالعه کنید که مخصوص شما است! چندی از اصطلاحات در زیر آورده شده‌اند:

Battle Royale (به فارسی: بتل‌رویال): سبکی از بازی‌های ویدیویی است که چند سال اخیر در مرکز توجه قرار گرفته است. بتل‌رویال به مبارزه طاقت‌فرسا و بزرگی گفته می‌شود که با جمع دیگری از بازیکن‌ها ادامه پیدا می‌کند و شما باید تلاش کنید در میدان جنگ بقیه را از بین ببرید و خودتان پیروز شوید. این بازی بر محور دو فاکتور دیگر یعنی تلاش برای بقا و بازی آنلاین می‌چرخد که در ادامه آن‌ها را هم توضیح می‌دهیم.

Survival (به فارسی: تلاش برای بقا): نوع دیگری از سبک گیم است که در آن بازیکن باید تلاش کند تا زنده بماند. بازی‌های زیادی در این سبک ساخته شده‌اند اما هیچ دلیلی نیست که چنین بازی‌هایی حتما بتل‌رویال هم باشند؛ در مقابل می‌توان استنتاج کرد که هر بتل‌رویالی سبک بقا را هم در خود دارد. بنابراین ژانر Survival یا تلاش برای زنده ماندن جامعیت بیشتری نسبت به بتل‌رویال دارد.

Online Video Game (به فارسی: بازی ویدیویی آنلاین): بازی‌های ویدیویی که از قدیم‌الایام بودند اما داستان و گیم‌پلی آن‌ها در فاز آفلاین بوده است. با پیشرفت صنعت گیمینگ و استقبال عموم، بازی‌های جدیدی با فاز آنلاین ساخته شدند که در آن گیمرها به جای تعامل با کامپیوتر، با آدم‌های واقعی بازی می‌کنند و مهارت‌های خود را در برابر گیمرهای سراسر جهان محک می‌زنند.

Fortnite (به فارسی: فورتنایت): یک بازی محبوب در سبک بتل‌رویال است. به سادگی می‌توان نتیجه گرفت که بازی‌ به صورت آنلاین برگزار می‌شود و بازیکن‌ها برای زنده ماندن تلاش خواهند کرد. Fortnite به عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های این سبک، موضوع بحث امروز ما خواهد بود.

Epic Games (به فارسی: اپیک‌گیمز): توسعه‌دهنده و ناشر بازی فورتنایت است که برای دریافت بازی باید به آن مراجعه کنید. اپیک‌گیمز هر نوع فعالیتی را به درگاه خود هدایت و محدود می‌کند تا بتواند از این راه کاربران را مدیریت کند. بنابراین برای شروع بازی اول باید اپیک‌گیمز را نصب کنید. اطلاعات دقیق‌تر درباره دانلود و نصب بازی را از صفحه فورتنایت پارسی‌گیم پیگیری کنید.

Free-To-Play (بازی رایگان): بازی‌ها در کشورهای جهان مانند کالا فروخته می‌شوند و اگر فردی بخواهد آن را از اینترنت بدون اجازه فروشنده رایگان دانلود کند مجرم شناخته خواهد شد. بنابراین باید بهایش را بپردازد و سپس از درگاه مربوطه آن را دریافت کند. در مقابل بازی‌هایی وجود دارند که رایگان هستند و خود ناشران اعلام می‌کنند بازی ما به طور رایگان در دسترس قرار گرفته است اما برای کسب درآمد از راه‌های دیگر مانند پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای کمک می‌گیرند.

Microtransactions (به فارسی: پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای در بازی): همه ما با این مورد آشنا هستیم و می‌دانیم که چقدر مرسوم و منطقی است. بسیاری از بازی‌های Free-To-Play برای این که بتوانند کسب درآمد کنند بخش‌های جذاب‌تر و وسوسه‌انگیزتر بازی را قفل می‌کنند و برای رفع محدودیت از کاربران تقاشای Cash یا پول می‌کنند. این پرداخت‌ها غالبا با دلار یا کارنسی رایج در کشور توسعه‌دهنده بازی است.

اصطلاحات بازی فورتنایت

اصطلاحات پرکاربرد فورتنایت: A تا Z

بخش اصطلاحات پرکاربرد فورتنایت ابتدایی‌ترین موارد را بیان می‌کند که معمولا به عنوان یک گیمر تازه‌وارد با آن‌ها زیاد برخورد می‌کنید. در ضمن بعضی از اصطلاحات لزوما در بازی موجود نیست بلکه بین خود کاربران رایج شده است. ضمنا بعد از خواندن اصطلاحات بازی فورتنایت برای یادگیری بازی می‌توانید مطلب آموزشی بازی را مطالعه کنید. در ادامه پرکاربردترین عبارت‌ها را بیان می‌کنیم:

اصطلاحات بازی فورتنایت: A

Achievements: به معنای افتخارات و دستاوردهای شما است که از ابتدای ورود به بازی تا کنون کسب کرده‌اید.

ADM: با فشاردادن راست‌کلیک بازیکن به یک حالت دقیق، با لرزش کمتر و تمرکز می‌رود که در نتیجه می‌تواند بهتر شلیک کند؛ به این حالت Aim Sight Down یا به اختصار ADM گفته می‌شود.

Aim: هدف‌گیری با این عبارت بیان می‌شود که تنها شامل اسلحه‌ها نمی‌شود؛ پرت کردن شی برای هم‌تیمی نیز Aim است.

Armored Battle Bus: اتوبوس زرهی که دو سلاح سنگین روی سقفش مستقر هستند. مثل سلاح کشنده‌ای است که قابلیت حرکت دارد.

Armored Wall: دیوار زرهی است که بسیار محکم‌تر از فلز است و بازیکنان هنگام مبارزه، از آن در ساخت‌وساز خود بهره می‌برند.

اصطلاحات B

Baller: یک دستگاه کروی که سرنشین می‌تواند با آن در هوا پرواز کرده و مانند مرد عنکبوتی این طرف و آن طرف برود.

Bar: شمش طلا یا Bar تا سقف 5000 عدد قابل حمل است و در حین بازی می‌توان آن‌ها را خرج کرد و سلاح و … خرید.

Battle Pass: بخش اختصاصی بازی است که با پرداخت هزینه آنلاک می‌شود. بازیکنانی که این بخش را خریداری می‌کنند به موارد‌ متنوعی دسترسی پیدا خواهند کرد.

Battle Royale: درست است که بتل‌رویال یک سبک است اما درون بازی برای نشان دادن مود عادی به کار می‌رود. بتل‌رویال درون بازی شامل حالت ساخت‌وساز است.

Battle Star: واحد دیگری است که با آن می‌توانید موارد درون بخش بتل‌پس را خریداری کنید.

Boogie Bomb: بمبی است که دشمن را وادار به رقص می‌کند.

Boost: افزایش سرعت ماشین Boost است.

Build Battle: در حالت Build Battle جنگ با اسلحه کمتر اهمیت پیدا می‌کند و شما باید با مهندسی و ساختن خود برنده شوید. به این نوع مبارزه با دشمن Build Battle گفته می‌شود.

Bullets: به معنای تیر یا گلوله است که سه نوع سنگین، مدیوم و سبک دارد.

Bus: اتوبوس در بازی نقش سرویس دوران مدرسه‌مان را دارد؛ بازیکن‌ها سوار اتوبوس شده و به جزیره اصلی هدایت می‌شوند و سپس باید از آن به پایین بپرند.

Bush: بوته یا Bush دسته کوچکی از شاخ‌وبرگ هستند که همه جا یافت می‌شوند و بازیکنان در مواقع حساس میان آن کمین می‌کنند.

اصطلاحات C

Camper: کمپر به کسانی می‌گویند که فقط قایم شده و بدون فعالیت خاصی تلاش می‌کنند برنده شوند. مثلا اگر فردی تمام مدت در بین بوته‌ها پنهان بماند و آخرین نفر را بکشد، برنده می‌شود اما این شیوه بازی به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید و کمپرها همیشه توسط سایر گیمرها سرزنش می‌شوند. به کار این دسته افراد Camping یا کمپ کردن می‌گویند.

Crew:  کرو یا Crewmates به بازیکنان اطلاق می‌شود. این واژه برای همه بازیکن‌ها کاربرد دارد.

Cheat: چیت یعنی تقلب کردن و به شخص متقلب Cheater می‌گویند. این افراد با دستبرد به روزنه‌های فنی و برنامه‌نویسی بازی، قابلیت‌های عجیبی را برای خود ممکن می‌کنند که در نتیجه آن به سادگی برنده بازی می‌شوند.

Clutch: قطعا منظورمان کلاچ ماشین نیست چون این عبارت در بازی‌های ویدیویی به یک موقعیت دشوار مشهور است؛ در اصطلاح مخمصه و هچل است که مبارزه با تعداد بیشتر بازیکن و برنده شدن در این شرایط سخت یک نمونه از کلاچ است.

Collection: بخش کلکسیون، گونه ماهی‌های کشف‌شده و NPCهایی را که تا به حال با آن‌ها صحبت کرده‌اید نشان می‌دهد.

Cooldown: بعضی از اسلحه‌ها در فورتنایت به منبع بی‌نهایت وصل هستند اما برای این که روند تیراندازی با آن‌ها برای مدتی قطع شود سلاح داغ شده و از کار می‌افتد. به خنک شدن سلاح Cooldown گفته می‌شود و به زمانی که از داغ کردن سلاح تا دوباره راه افتادن آن سپری می‌کنیم Cooldown Time می‌گویند.

Consumable: تمام چیزهایی که در نقشه بازی به چشم می‌بینید و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید Consumable یا مصرف‌کردنی‌ها هستند.

Compass: حروفات N/S/W/E و مختصات در بالای صفحه نمایشگر دیده می‌شوند که مشخصا یک قطب‌نما است. قطب‌نما یا Compass محل تیراندازی در آن نزدیکی را هم گزارش می‌دهد.

Cow Catcher: معادل دقیق فارسی برای این کلمه وجود ندارد اما می‌توان آن را سنگ‌پس‌زن نامید؛ چیزی که به ماشین متصل می‌شود تا هنگام حرکت موانع پیش رو را کنار بزند. همچنین به عنوان سنگر کاربرد دارد.

Cozy Campfire: کمپ کوچکی است که می‌توانید آن را روشن کنید تا درونش آتش شعله‌ور شود. این آتش نوار سلامتی شما را افزایش می‌دهد.

Crash Pad: تشکی است که در مواقع حساس از آن استفاده می‌کنید تا بتوانید تا ارتفاع بیشتری بپرید.

Creative: این مود در کنار بتل‌رویال و PvP و… وجود دارد و بازیکنان می‌توانند فورتنایت رویاهایشان را در آن بسازند. محدودیتی وجود ندارد و همه چیز توسط شما خلق خواهد شد.

Critical Hit Damage: به آسیب جدی گفته می‌شود که معمولا بعد از شلیک به نواحی حساس بازیکن (مانند سر و گردن او) اتفاق می‌افتد.

Crouch: معمولا با کلید Ctrl در کیبورد کار می‌کند و در نتیجه آن، بازیکن کمی خم شده و کمین می‌کند. در Fortnite علاوه بر این اتفاقات سر و صدای کمتری نیز تولید می‌شود.

 Crown: تاج قهرمانی که بر سر بازیکنی قرار می‌گیرد که در بازی اخیر خود اول شده است.

اصطلاحات پرکاربرد فورتنایت: D

Damage: هر نوع کاهش سلامتی و نوار شیلد را دمج می‌گویند. معروف‌ترین Damage وقتی است که دشمن به شما شلیک می‌کند و جان‌تان کم می‌شود.

Deploy: باز کردن دستی گلایدر Deploy است.

Dive: شیرجه رفتن در آب دایو نام دارد اما این جا منظورمان Sky-Dive است؛ شیرجه زدن در هوا و شتاب گرفتن برای سریع رسیدن به سطح زمین Skydiving است.

Double Pump: به تعویض سریع شاتگان اول با شاتگان دوم گفته می‌شود که گیمر تلاش می‌کند تاخیر در شلیک را کاهش دهد و فورا با اسلحه دوم شلیک کند.

DPS: مخفف عبارت Damage Per Second که برای موارد مختلفی مانند سلاح یا طوفان استفاده می‌شود و معنای «آسیب بر ثانیه» می‌دهد.

Drop: به معنای افتادن است که توسط گیمرها برای مشخص کردن محل فرود استفاده می‌شود. بعلاوه رها کردن چیزی برای هم‌تیمی‌ها Drop نام دارد. برای این کار باید از Tool اقدام کنید.

Duos: حالت دو نفره بازی است.

اصطلاحات E

Edit: بعد از ساخت یک شی اگر خواستید آن را تغییر دهید از Edit استفاده کنید.

Eliminate: به حذف کلی بازیکن گفته می‌شود که در این صورت یک ربات بالای سرش ظاهر شده و او را به خارج از بازی منتقل می‌کند.

Emote: ایموت یا ابراز احساسات اتفاق جالبی در بازی است که کاربران می‌توانند به وسیله آن شادی کنند، برقصند یا خودنمایی کنند. این بخش تنوع زیادی دارد و محدود به موارد ذکر شده نیست.

Events: این واژه به معنای رویداد است؛ رویدادها ماموریت‌های موقتی هستند که تمام بازیکنان را به تکمیل آن دعوت می‌کنند. بعد از پایان ایونت جوایزی به برندگان تعلق می‌گیرد.

واژه نامه فورتنایت: F

Fall Damage: یکی از انواع Damage وقتی است که از ارتفاع زیادی به زمین می‌افتید. در این صورت آسیب می‌بینید و دچار Fall Damage می‌شوید.

Firefly Jar: شیشه حاوی کرم شب‌تاب است که می‌تواند با آن یک ناحیه را آتش بزند.

Fishing Rod: قلاب ماهیگیری است که به وسیله آن می‌توانید در رودخانه، دریا و دریاچه ماهی بگیرید و شاید اسلحه هم گیرتان آمد.

Floor: به معنای کف است و یک سازه مسطح و یکی از 4 سازه پایه‌ای در بازی به شمار می‌آید.

Flopper: گونه‌ای از ماهی است که در آب یا به طور یخ‌زده در یخچال وجود دارد و با مصرف آن 40 عدد به نوار سلامتی اضافه می‌شود.

اصطلاحات G

Gas Can: قوطی است که می‌توانید با آن به ماشین سوخت برسانید.

Glider: چتری که با آن فرود می‌آیید Glider نام دارد که نوع خاص آن K.O. Cruiser است.

Glow: نور طلایی که از تاج قهرمانی بیرون می‌زند Glow است. بعد از مدتی تاج ناپدید می‌شود تا حواس بازیکن پرت نشود اما این درخشش باقی می‌ماند و شما و سایر بازیکنان متوجه آن خواهید بود.

Grenade: هر چیزی که منفجر می‌شود با پسوند Grenade صدایش می‌زنند اما اگر این واژه به تنهایی بیاید معنای نارنجک می‌دهد.

اصطلاحات بازی فورتنایت: H

Harvesting Tool: تبر یا داسی که قادر هستید با آن هر چیزی را خراب کنید و بشکنید. Pickaxe هم همین معنی را می‌دهد.

Headshot: هدشات به معنی ضربه به سر است. اگر بتوانید به سر دشمن شلیک کنید بیشترین امتیاز ممکن را می‌گیرید.

Health: به سلامتی بازیکن Health می‌گویند.

Hide: پنهان شدن درون کاه یا سطل آشغال را Hide می‌گویند اما این اصطلاح تنها محدود به این موارد نیست بلکه هر نوع پنهان‌شدنی به حساب می‌آید.

High Ground: اگر در یک مبارزه نسبت به حریف خود در ارتفاع بالاتری قرار گرفتید شما از مزیت High Ground برخوردار هستید.

Hire A Character: استخدام یک شخصیت غیرواقعی است که باید طلا خرج کنید تا به کمک‌تان بیاید.

Honk: بوق زدن با ماشین Honk نامیده می‌شود.

Hot Drop: بعضی از مناطق در نقشه موقعیتی دارند که بازیکنان علاقه‌مند هستند در آن جا فرود بیایند؛ در نتیجه این مکان‌ها به شدت شلوغ می‌شوند. اصطلاح Hot Drop مخصوص چنین جاهایی است.

HP: به نواری که میزان سلامتی را نشان می‌دهد HP یا Health Point می‌گویند.

اصطلاحات حرف I

Impulse Grenade: نوع کوچک و ضعیف شده Shockwave است.

Inspect: بررسی دقیق‌تر اطلاعات یک شی Inspect است.

Inventory: کامل‌تر از لود اوت است؛ اگر بخواهید علاوه بر سلاح‌ها به مهمات، طلاها و چیزهای دیگر دسترسی پیدا کنید باید وارد Inventory شوید. به دارایی شما در طول بازی هم اطلاق می‌شود.

Island: جزیره اصلی بازی Island است که باید در آن به مبارزه بپردازید.

اصطلاحات J

Jump: جامپ به بالا و پایین پریدن روی زمین بازی و بیرون پریدن از اتوبوس گفته می‌شود.

Junk Rift: یک نوع بمب است که باعث می‌شود از آسمان اشیای سنگین روی منطقه ببارد.

اصطلاحات K

Knock Out: وقتی با یک تیم بازی کنید بعد از تمام شدن تمام جان‌تان حذف نمی‌شوید بلکه ناک‌اوت شده و منتظر می‌مانید تا اسکوادمیت‌ها به دادتان برسند. اگر نرسند بعد از مدتی حذف می‌شوید. عبارت Knock Down گاهی به همین معنا استفاده می‌شود.

اصطلاحات بازی فورتنایت: L

Land: فرود آمدن در بازی را Landing می‌گویند.

Launch: قبل از ورود به جزیره اصلی در جزیره تمرین خواهید بود. به مرحله آماده شدن برای شروع بازی لانچ گفته می‌شود. البته Launch برای بعضی از اسلحه‌ها هم به کار برده می‌شود که معمولا چیزی را پرتاب می‌کنند.

Level-Up: لول‌آپ به گذر از سطح پایین‌تر به بالاتر گفته می‌شود و با هر بار Level-Up بتل‌استار، وی‌باکس و پوشدنی‌های مختلف جایزه می‌گیرید.

Loadout: اگر حین بازی به پایین صفحه نگاه کنید 6 مربع کوچک خواهید دید که یکی از آن‌ها توسط تبر اشغال شده است. 5 مورد باقی‌مانده خالی هستند تا زمانی که توسط شما با سلاح‌های فورتنایت پر شوند. به این بخش لود اوت می‌گویند.

Lobby: محیط اولیه بازی لابی است که در این بخش کاراکتر را مدیریت می‌کنید.

Locker: رختکن بازیکن لاکر است که در آن می‌توانید Outfit یا همان پوشش خود را تغییر دهید.

Loot box: جعبه‌هایی که شامل تسلیحات هستند و بهترین منبع کسب سلاح و سایر موارد به شمار می‌رود.

اصطلاحات پرکاربرد فورتنایت: M

Mantle: به بالا رفتن از دیوار و لبه ساختمان Mantle می‌گویند.

Marker: علامت و نشانه‌ای است که روی مپ و نقشه اصلی نمایان می‌شود و خبر محل فعلی یا آتی شما را به هم‌تیمی‌هایتان مخابره می‌کند.

Mats: کوتاه‌شده Materials (متریال یا جنس مصالح) است که شامل چوب (Wood)، سنگ (Stone) و فلز (Metal) می‌شود.

Meds: هر چیزی که باعث شود نوار سبز یا همان سلامتی بازیکن افزایش پیدا کند با عبارت Meds شناخته خواهد شد.

Motorboat: قایق موتوری درون رودخانه و دریا فراوان است که می‌توانید از آن برای جابه‌جایی یه شلیک خمپاره استفاده کنید.

اصطلاحات N

NPC: بازیکن‌های غیرقابل بازی یا Non-Player Character شخصیت‌هایی برنامه‌ریزی‌شده هستند که برای تعامل با شما طراحی شده‌اند. برای مثال می‌توانید از آن‌ها شیلد بخرید یا آن‌ها را استخدام کنید تا برایتان بجنگند.

اصطلاحات O

Off-Road Tiers: تایرهای خودروی آفرود روی هر ماشینی نصب می‌شوند. با این نوع تایر می‌توانید دیوار راست را بالا بروید.

واژه نامه فورتنایت: P

Pan: اگر روی نقشه لوکیشن مشخص کردید برای حذف مجدد Pan می‌کنید.

Party: پارتی به بازی تیمی گفته می‌شود که از راه دعوت دوستان یا سایر بازیکن‌ها تشکیل شده است.

Pickaxe: به معنای تبر است که با این نام بین بازیکنان رواج دارد اما در فورتنایت با عبارت Harvesting Tool نیز معرفی می‌شود.

POI: نقشه بازی شامل مناطقی است که برای خود نامی دارند و بازیکنان می‌توانند از طریق این نام‌ها نشانی بهتری بگیرند. به چنین مناطقی POI یا Point Of Interest گفته می‌شود.

Port-a-Fort: یک شی کاربردی در بازی است که بعد از پرت کردنش روی زمین یک دژ آهنی به ارتفاع سه کاشی می‌سازد. نسخه مشابه و بزرگ‌تر آن Port-a-Fortress است.

Prepare: به آماده‌سازی بازی گفته می‌شود و معمولا یک مرحله مانده تا انتقال بازیکن به جزیره است.

PvP: Player VS Player یا به عبارت دیگر 1v1 به معنی مسابقه یک نفر با یک بازیکن دیگر است و جنگ فقط محدود بین این دو نفر می‌شود. معادل بهتر و خودمانی همان دوئل است.

Pyramid: نوعی از سازه است که شکل هرمی دارد. بازیکنان از آن برای ساختن سقف استفاده می‌کنند.

اصطلاحات: Q

Quest: ماموریت‌های بازی Quest نامیده می‌شوند که در صورت تکمیل XP جایزه می‌گیرید.

اصطلاحات بازی فورتنایت: R

Rarity: به معنای میزان نادر بودن چیزی است؛ «ندرت» در فورتنایت به 5 سطح اصلی و 7 سطح در کل دسته‌بندی می‌شود. قبلا در مقاله آموزش کار با اسلحه‌های فورتنایت قسمت اول به تفصیل درباره این مورد صحبت کرده‌ایم.

Ready: قطعا معنی لغوی Ready را می‌دانید اما در بازی چه کاربردی دارد؟ اگر در یک بازی تیمی شرکت کنید با زدن Play، بالای سر کاراکتر عبارت به Ready و رنگ سبز تغییر می‌کند. از این طریق می‌توان تشخیص داد چه کسی هنوز آماده نیست چرا که برای شروع بازی در بازی تیمی، باید همه اعلام آمادگی کنند.

Reboot: فرایند بازگرداندن یک بازیکن حذف‌شده توسط اسکوادمیت‌ها را ریبوت می‌گویند که چند ثانیه طول می‌کشد.

Reboot Card: بعد از حذف یک اسکوادمیت، کارتی که شامل اطلاعات او است باقی می‌ماند. برای بازگرداندن او مجبور هستید این کارت را بردارید وگرنه این کار امکان پذیر نخواهد بود.

Reboot Van: ون‌های طوسی-آبی‌رنگی که در سراسر جزیره حضور دارند و بازیکنان می‌توانند با آن هم‌تیمی خود را ریکاوری کنند.

Report: تقریبا همه جا با کلمه Report رو‌به‌رو می‌شویم که در این جا به معنی گزارش یک بازیکن متقلب یا هکر است.

Revive: جان بخشیدن به هم‌تیمی که ناک‌اوت شده را Revive می‌گویند.

Reward: ریوارد به معنای جایزه است اما جایزه‌ای که به خاطر اتمام ماموریت‌ها یا رویدادها به شما داده‌اند.

Rift-To-Go: ابزاری برای فرار است که بلافاصله بعد از استفاده آن، توسط هاله‌ای از نور بلعیده می‌شوید و از آسمان سر در می‌آورید.

Roof: به معنی سقف و معادل Pyramid است. روف یکی از 4 سازه‌ پایه در Fortnite است.

Rotate: چرخاندن مصالح در فاز ساخت‌وساز Rotate است.

واژه نامه فورتنایت: S

Save The World: یک مود معروف در بازی Fortnite است که باید با هیولاها بجنگید و دنیای را نجات دهید. این بخش پولی است و برای ورود باید آن را خریداری کنید.

Shell: شل گلوله‌های مورد استفاده در اسلحه شاتگان است.

Shield: بعد از مصرف معجون شیلد، نوار دوم بازیکن پر می‌شود که به رنگ آبی است. این نوار شیلد است که یک جان اضافه به حساب می‌آید و به نوعی از شما محافظت می‌کند تا دیرتر کشته شوید.

Shockwave Grenade: نوعی بمب است که به جای آتش، موج منتشر می‌کند.

Shoulder Bashing: اگر هنگام دویدن یا سر خوردن به سمت در بروید کاراکتر با شانه در را می‌شکند که به این کار Shoulder Bashing می‌گویند.

Slide Down: برعکس Zip Up است و به پایین سر خوردن با طناب گفته می‌شود.

Solo: سولو به بخش تک نفره بازی گفته می‌شود.

Spawn Island: همان جزیره تمرین است که تمام بازیکنان قبل از سوار شدن به اتوبوس در این جزیره جمع می‌شوند و تمرین می‌کنند.

Spectate: به تماشا نشستن و مشاهده بازی سایر بازیکنان Spectate یا نظاره کردن نام دارد.

Split: جدا‌جدا کردن مهمات یا مصرف‌کردنی‌ها را اسپلیت می‌گویند که در نتیجه این کار، بخشی از شی را برای خود نگه می‌دارید و بخشی را اهدا می‌کنید.

Sprint: با فشار دادن Shift در کیبورد بازیکن با تمام سرعت می‌دود. به دویدن پر سرعت Sprint گفته می‌شود.

Squad: بزرگ‌ترین تیم در Fortnite چهار نفره است که همه آن را با نام اسکواد می‌شناسند.

Squadmate: اسکوادمیت واژه ابدائی فورتنایت است که از دو واژه اسکواد و تیم‌میت گرفته شده است. به معنای هم‌تیمی است.

Stairs: یکی دیگر از 4 سازه اصلی در فورتنایت، سطح شیب‌داری است که پله دارد و به آسانی می‌توان روی آن حرکت کرد.

Storm: طوفان یا Strom در بازی نقش هدایت‌کننده را دارد. بعد از شروع مسابقه، از اطراف جزیره موج بنفشی به شما نزدیک می‌شود که آسیب‌رسان است و باید در جهت انتشارش فرار کنید تا به منطقه امن برسید.

Structure: سازه‌ها در فورتنایت قابلیت تخریب دارند. تمام ساختمان‌ها و مصالح Structure هستند.

Swim: شنا کردن در رودخانه یا دریا Swim است.

اصطلاحات: T

Tent: چادر یا Tent کمک می‌کند تا نوار HP شما افزایش پیدا کند. همچنین می‌توانید ابزار و سلاح‌ها را برای بازی‌های بعدی خود در آن ذخیره کنید.

Thirsting: معادل فارسی آن تشنه است و به کسی گفته می‌شود که بعد از ناک‌داون کردن دشمن می‌خواهد فورا او را حذف کند.

Throw: پرت کردن یا Throw برای همه اشیا استفاده می‌شود اما Aim کاربرد خاص‌تری دارد.

Tool: بخش ابزارها است و با Tab در دسترس قرار می‌گیرد.

Trios: تیم سه نفره در فورتنایت Trios است.

اصطلاحات U

Upgrade Bench: یک گردونه است که به وسیله آن می‌توانید سلاح‌های خودتان را به سطوح بالاتر ارتقا دهید.

Use: ابزارها در فورتنایت با چپ‌کلیک کار می‌کنند که این عمل با عبارت Use نشان داده می‌شود.

اصطلاحات پرکاربرد فورتنایت: V

Vaulted: بعضی از سلاح‌ها بعد از مدتی به طور موقت از بازی حذف می‌شوند تا در آینده دوباره اضافه شوند. اگر سلاحی از دسترس خارج شد به یک Vaulted تبدیل شده است.

V-Bucks: واحد پول درون بازی است که با آن می‌توانید موارد درون فروشگاه را خریداری کنید.

Vehicle: تمام وسایط نقلیه در بازی از جمله قایق، اتوبوس، ماشین و… Vehicle هستند.

Vending Machines: ماشین‌های فروش خودکار در سراسر نقشه وجود دارند. Vending Machine طلا می‌گیرد و سلاح و مصرف‌کردنی می‌دهد.

Victory Royale: اگر یک فرد یا تیم به جایگاه نخست دست پیدا کنند یک Victory Royale کسب شده است.

اصطلاحات: W

Wall: یکی از 4 سازه اصلی در ساخت‌و‌ساز Wall یا دیوار است که در مود Battle Royale در دسترس قرار دارد.

Weaponry: به تسلیحات شما اشاره دارد و شامل تمام چیزهایی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا چیزی را بوسیله آن نابود کنید. معرفی کامل سلاح‌های فورتنایت قبلا تک‌تک انجام شده است.

اصطلاحات: X

XP: مخفف عبارت Experience Point و به معنای تجربه است که هر چه بیشتر از آن داشته باشید سریع‌تر به Level بالاتر صعود می‌کنید.

اصطلاحات: Z

Zero-Build: بر خلاف مود بتل‌رویال، Zero-Build بدون ساخت‌وساز است.

Zip Up: برعکس Slide Down است و به بالا رفتن با طناب یا زیپ گفته می‌شود.

بازی Fortnite

حرف آخر

در مقاله اصطلاحات بازی فورتنایت تمام عبارت‌ها و مفاهیم پرکاربرد و مهم را پوشش داده‌ایم و تلاش کردیم با چیدمان انجام شده، دسترسی به واژه مد نظر شما راحت‌تر شود. مجددا پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این بازی به سایر مقالات آموزشی فورتنایت موجود در پارسی‌گیم مراجعه کنید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.