بهترین بازی های PS4
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های پلی استیشن 4

ارحام ادبخواه 24 مهر 1401 2 دیدگاه
2,241 بازدید

سفر به سرزمین‌های ناشناخته، قدم گذاشتن در جای پای شخصیت‌های افسانه‌ای و تجربه‌های احساسی که تا عمر داریم فراموش نمی‌کنیم؛ کنسول نسل هشتمی سونی و بهترین بازی های PS4 برخی از بهترین لحظات عمر ویدیو گیمی و معمولی ما را تشکیل داده‌اند. از سفر به شهر مریض و فاسد یارنام (Yharnam) گرفته تا ماجراجویی در سرزمین‌های یخ زده نورث، در این مقاله شما را با بهترین بازی های پلی استیشن 4 آشنا خواهیم کرد.

محبوب ترین بازی های PS4

اگر جزو متولدین دهه 80 یا اواخر دهه 70 شمسی باشید، احتمالا اولین قدم‌های معنی دار و آگاهانه ویدیو گیمی خود را با نسل هشتم کنسول‌های خانگی و بازی های PS4 تجربه کرده‌اید. منظور از اولین قدم‌های آگاهانه تجربه بازی‌ها، فهم داستان آن‌ها و رسیدن به یک درک عمیق است که مشخصا در سنین پایین‌تر زیاد رایج نیست. حال اگر این پله‌های اولیه را با کنسول پلی استیشن 4 همراه کرده باشید، احتمالا برهه لذت بخش و شیرینی را پشت سر گذاشته‌اید. اما چرا چنین حرفی می‌زنیم؟ اگر بخواهیم کمی منطقی به قضیه نگاه کنیم، در نسل هشتم سونی برنده بلا منازع رقابت کنسول‌های خانگی بود و آمار فروش و نمرات منتقدان گویای همه چیز است. کنسول مورد بحث از منظر آثار انحصاری به شدت غنی بود و در این میان میزبان بازی‌های Cross-Platform بزرگی هم شد.

اما همان‌طور که بیش‌تر افراد اتفاق نظر دارند، انحصاری‌های پلی استیشن 4 در یک بُعد کیفی دیگر بودند و با داستان‌های سینمایی خود، دید ما را نسبت به دنیای بازی‌های ویدیویی تغییر دادند. این انحصاری‌ها که بیش‌تر در نیمه دوم عمر PS4 در دسترس قرار گرفتند، در یک کلمه فوق‌العاده بودند که اگر بخواهیم با کلمات به توصیف آن‌ها بپردازیم، احتمالا باید فرهنگ نامه‌های فارسی را بررسی کنیم و دنبال واژگان جدید بگردیم. البته همان‌طور هم که اشاره کردیم، قدرت برخی از بازی‌های کراس پلتفرم هم غیرقابل انکار است که اگر عینک تعصب را کنار بگذاریم، شاید از انحصاری‌های پلی استیشن هم در برخی زمینه‌ها بهتر باشند. از بازی God of War و The Last of Us Part 2 گرفته تا بازی Bloodborne و Ghost of Tsushima؛ در ادامه این مقاله به مرور بهترین بازی های PS4 و برترین آثار منتشر شده توسط سونی خواهیم پرداخت.

1) بازی Bloodborne

بازی Bloodborne

بگذارید لیست را با متفاوت‌ترین و مریض‌ترین عضو موجود شروع کنیم؛ بازی Bloodborne که می‌توانیم آن را به عنوان اولین انحصاری بزرگ PS4 بشناسیم، عملکردی فراتر از انتظارات داشت. این بازی که توسط سازندگان سری دارک سولز در استودیو FromSoftware ساخته شده، از مجموعه مذکور الهام می‌گیرد و آن را با روش‌های خاص خود پیاده می‌کند. خیلی کم پیش می‌آید که یک اثر از منبع الهام خود هم بهتر عمل کند، اما به نظر خیلی از طرفداران بلادبورن بازی بهتر از Dark Souls ارائه داد. انتخاب بازی برتر در نهایت به سلیقه مخاطب بستگی دارد، ولی حداقل می‌توانیم بگوییم که بازی Blooborne از سری Souls چیزی کم‌تر ندارد.

داستان این بازی در شهری با نام یارنام (Yharnam) شروع می‌شود؛ شهری که در گذشته به خاطر درمان مریضی‌ها با نوع خاصی از خون شناخته می‌شد. اما این شرایط خوب زیاد ادامه پیدا نکرد و یک بیماری واگیردار خطرناک کل یارنام را در بر گرفت. این بیماری اعضای شهر را تغییر دادن و باعث شد که آن‌ها به موجواتی فاسد و به دور از ارزش‌های انسانی تبدیل شوند. حالا شما در این شرایط در قالب شخصیتی با لقب هانتر (Hunter) وارد داستان می‌شوید و باید با ماجراجویی در یارنام به دنبال راه حل بگردید. البته که داستان بازی Bloodborne به مراتب پیچیده‌تر و عمیق‌تر از این حرف‌ها بوده و شاید حتی با اتمام بازی هم کاملا متوجه آن نشوید. به طور کلی مانعی وجود ندارد که باعث حذف نام بلادبورن از لیست بهترین بازی های PS4 شود.

  • توسعه دهنده: استودیو FromSoftware
  • سال عرضه: 2015

2) بازی Persona 5

بازی Persona 5

اگر به تجربه بازی Persona 5 پرداخته باشید، به احتمال زیاد حدس می‌زدید که نام آن را در لیست بهترین بازی های PS4 ببینید. حال اگر آشنایی کامل را با این بازی ندارید، بگذارید کمی کمک‌تان کنیم. Persona 5 شما را در قالب یک نوجوان دبیرستانی قرار می‌دهد که در حین درس خواندن و پرداختن به فعالیت‌های روزمره، با موجوداتی پلید و شیطانی هم مبارزه می‌کند. شما می‌توانید این موجودات شیطانی را اسیر کنید یا در حالتی دیگر، از قدرت آن‌ها برای تکمیل هدف خود بهره ببرید.

اما این هدف چیست که باید برای تکمیل آن از قدرت شیاطین کمک بگیرید؟ در بازی Persona 5 شخصیت‌های بزرگ سالی وجود دارند که رفته رفته از ایده آل خود فاصله می‌گیرند، از احساسات‌شان دور می‌شوند و از راه درست تفره می‌روند. حال شما در این میان به یک دنیای دیگر در ذهن آنتاگونیست‌ها سفر می‌کنید و در قالب افکار آن‌ها، به مبارزه با موجودات اهریمنی می‌پردازید. اگر ناخودآگاه به یاد بازی Psychonauts 2 افتاده‌اید، باید بگوییم که روند مشابهی را در این بازی خواهید دید. تنها تفاوت این است که Persona 5 با یک حالت انیمه‌ای روایت می‌شود و به شبیه‌سازی یک پسربچه دبیرستانی هم می‌پردازد.

  • توسعه دهنده: استودیو Atlus
  • سال عرضه: 2017

3) بازی Resident Evil 7: Biohazard

بازی Resident Evil 7 Biohazard

همان‌طور که به احتمال زیاد قبول دارید، سری رزیدنت ایول (Resident Evil) یکی از پادشاه‌های سبک وحشت است؛ مجموعه‌ای که از همان ابتدا کار خود را قوی شروع کرد و الهام بخش بسیاری از بازی‌های دیگر شد. با این حال پس از عرضه نسخه پنجم و ششم انتقادها نسبت به رزیدنت ایول شدت گرفت تا سازندگان تحول بزرگی در راهبردهای خود اتخاد کنند. نتیجه این تغییر روند به بازی Resident Evil 7: Biohazard ختم شد که برعکس نسخه‌های پیشین با دوربین اول شخص دنبال می‌شد و تفاوت‌های عمده‌‌ای داشت. این بازی که به نحوی ریبوت سری مورد بحث محسوب می‌شود، وقایع را از زاویه‌ای نزدیک‌تر دنبال می‌کند و حالت سینمایی‌تری به خود گرفته است.

داستان بازی در مورد شخصیتی با نام ایتن (Ethan) است؛ یک مرد جوان که برای پیدا کردن همسر خود به دل منطقه‌ای مخوف در ایالت لوییزیانا می‌زند. اما همان‌طور که می‌تواند حدس زد شرایط برای ایتن به خوبی پیش نمی‌رود و با ظاهر شدن خانواده ترسناک بیکر (Baker)، همه چیز خیلی سریع خراب می‌شود. ایتن برخلاف پروتاگونیست‌های قدیمی مجموعه، یک سرباز حرفه‌ای و متبحر نیست و نسبت به دشمنان خود شکننده است. همین موضوع باعث ترسناک‌تر شدن عمارت بیکر و قدم زدن در راهروهای طلسم شده آن می‌شود؛ عمارتی شوم که انگار رفته رفته حالت بزرگ‌تری به خود می‌گیرد و ایتن را با خود به اعماق لجن زار می‌برد. راستی اگر از تجربه بازی Resident Evil 7 لذت بردید، بهتر است بلافاصله به سراغ Resident Evil Village بروید و ادامه ماجراهای ایتن وینترز بخت برگشته را در روایت آن دنبال کنید.

  • توسعه دهنده: شرکت Capcom
  • سال عرضه‌: 2017

4) بازی Nier: Automata

بازی Nier Automata

بازی Nier: Automata یک اثر هنری تحسین برانگیز است؛ یک تابلوی نقاشی که سعی می‌کند با دنیای بی‌روح خود فلسفه‌هایش را در افکار مخاطب به کرسی بنشاند. Nier: Automata یک بازی نقش آفرینی محسوب می‌شود که نه به اندازه Skyrim بزرگ است و نه اندازه Witcher 3: Wild Hunt دنیا پرجزئیات و زنده‌ای دارد. با این حال اثر مذکور ایده بدیعی دارد که در طی آن، شما کنترل یک اندروید را به دست می‌گیرید و باید برای آزادی، اخلاقیات و طبیعت انسان مبارزه کنید. حال تمامی این اتفاقات در جهانی پسا آخرالزمانی جریان دارد که ربات‌های بیگانه سطح آن را پوشانده‌اند.

اتوموتا سیستم مبارزات سریع و لذت بخشی دارد که با موسیقی‌های فوق‌العاده ترکیب می‌شود تا رویه سلاخی دشمنان را راضی کننده‌تر جلوه دهد. این بازی عجیب بودن خود را در تک تک جزئیات به نمایش می‌کشد که به تدریج هدف نهایی آن را درک کنید. برای مثال شما در بخش مشخصی از Nier: Automata با رباتی صحبت می‌کنید که بر اساس یک فیلسوف فرانسوی با نام ژان پل سارتر برنامه ریزی شده است؛ اما ناگهان تغییر برنامه می‌دهد و از یک گجت آرام و فلسفی به ماشینی خطرناک و کشنده تبدیل می‌شود. اثر مذکور طبیعت خاص و متمایزی دارید که تا به هسته آن نرسید، نمی‌توانید شکل ظاهری‌اش را قضاوت کنید.

  • توسعه دهنده: استودیو PlatinumGames
  • سال عرضه: 2017

5) بازی Uncharted 4: A Thief’s End

بازی Uncharted 4 A Thief’s End

هنگامی که در مورد بهترین بازی های PS4 صحبت می‌کنیم، عدم اشاره به آثار استودیو Naughty Dog یک جرم غیرقابل بخشش محسوب می‌شود. Uncharted 4: A Thief’s End به عنوان یکی از بهترین‌های کنسول نسل هشتمی سونی، موفقیت خود را در دقت به جزئیات کسب می‌کند. فرقی نمی‌کند که در حال قدم زدن در محیط‌های به نسبت بزرگ بازی باشید یا در یک درگیری اغراق شده و شلوغ که غفلتی کوتاه در آن باعث مرگ می‌شود؛ بازی Uncharted 4 هیچ وقت دقت به جزئیات را فراموش نمی‌کند. حال این دقت می‌تواند مربوط به هوش مصنوعی دشمنان و حرکت‌های آن‌ها باشد یا گِل و خاکی که پس از درگیری‌های بزرگ روی لباس‌های نیتن دریک (Nathan Drake) دوست داشتنی بنشیند.

آنچارتد 4 جزو آن دسته از بازی‌های انحصاری و سینمایی پلی استیشن است که در حین تجربه آن، حس تماشای یک فیلم سینمایی را کسب می‌کنید. حرکت نیتن دریک در سطح نقشه، درگیری با دشمن‌ها و رد شدن از موانع همگی با نهایت جزئیات طراحی شده‌اند تا با برداشتن هر قدم در گیم‌پلی بازی بیش‌تر غرق شوید. علاوه بر این موارد، استودیو ناتی داگ در این بازی فضا بیش‌تری به شخصیت‌ها می‌دهد تا بتوانید احساسات و گذشته آن‌ها را به شکل نزدیک‌تری لمس کنید. نتیجه به داستانی جذاب ختم شده که از هر نسخه‌ای در تاریخ مجموعه شخصیت محورتر است. همچنین فراموش نکنید که بازی Uncarted 4: A Thief’s یک Benchmark واقعی است و می‌تواند نهایت قدرت PS4 را به رخ بکشد.

  • توسعه دهنده: استودیو Naughty Dog
  • سال عرضه: 2016

6) بازی Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima

در این نقطه از لیست بهترین بازی های PS4 به اثری می‌رسیم که از اولین لحظه رونمایی تا آخرین کلمه تیتراژ پایانی نفس‌گیر عمل کرد. بازی Ghost of Tsushima حکم یک نامه عاشقانه برای بازی‌های ژاپنی را دارد؛ آن هم با اینکه یک استودیو غربی با نام Sucker Punch به عنوان سازنده بازی شناخته می‌شود. اما با وجود آمریکایی بودن استودیو ساکر پانچ، فرهنگ ژاپنی و سامورایی‌ها در گوست آف سوشیما به بهترین شکل ممکن تعریف می‌شود و همین موضوع تحسین‌های بیش‌تری را به دنبال می‌آورد.

بازی Ghost of Tsushima یک اثر جهان باز-ماجراجویی است که پس از چند ساعت تجربه فکر آدم را ناخودآگاه به سمت نسخه‌های مدرن Assassin’s Creed می‌برد. در واقع بازی مذکور از Odyssey و Origins الهام می‌گیرد و آن مکانیک‌ها را در محیط ژاپن فئودال پیاده می‌کند. البته که گوست آف سوشیما بازی به شدت قابل احترامی است، مسیر خاص خود را در پیش می‌گیرد و در برخی زمینه‌ها از منبع الهام خود هم بهتر عمل می‌کند. جزیره سوشیما در این بازی به زیباترین شکل ممکن طراحی شده تا در حین قدم زدن در قالب شخصیت جین ساکای (Jin Sakai)، از طبیعت رنگارنگ ژاپن نهایت لذت را ببرید.

  • توسعه دهنده: استودیو Sucker Punch Productions
  • سال عرضه: 2020

7) بازی What Remains of Edith Finch

بازی What Remains of Edith Finch

بازی What Remains of Edith Finch بدون شک ناشناخته‌ترین اثر موجود در این لیست است، ولی از لحاظ کیفی از هیچ یک از آن‌ها کم ندارد. یک ویدیو گیم عجیب و تاثیرگذار که در دایره سبک Walking Simulator قرار می‌گیرد و تمام جذابیت‌های خود را روی دوش داستان می‌گذارد. البته داستان آنقدری خوب و درگیر کننده عمل می‌کند که بتواند به تنهایی زیر این همه فشار ادامه دهد. What Remains of Edith Finch یک بازی مستقل و کوتاه است که برای اتمام آن به زمانی بیش از سه الی چهار ساعت نیاز نخواهید داشت؛ ولی در همین مدت محدود داستانی را می‌شنوید که تمام سلول‌های عصبی شما را درگیر کرده و آن‌ها را فعال می‌کند.

شخصیت اصلی بازی که همان ادیث فینچ (Edith Finch) نام دارد، یک زن به نسبت جوان است که پس از مدت‌ها به خانه مادری خود باز می‌گردد. اما فینچ‌ها خانوده به شدت بدشانس، پیچیده و به دور از ویژگی‌های عام هستند که با ادامه در روند بازی از سرگذشت آن‌ها خبردار می‌شوید؛ سرگذشت‌هایی که حاوی حجم عظیمی از تراژدی و مرگ هستند و هیچکدام به خوبی و خوشی تمام نمی‌شوند. این داستان بدیع و جذاب در طی مرحله‌های مختلف شکل روایی متفاوتی پیدا می‌کند که هر کدام به تعریف داستان یکی از اعضای خانواده فینچ می‌پردازند. حال ممکن است در این ماجراجویی وارد یک کمیک بوک شوید با به یک بادبادک تغییر شکل دهید. بازی What Remains of Edith Finch را به هیچ وجه از دست ندهید، چرا که روح و روان شما در هر حالتی هم که باشد می‌تواند از طریق این اثر بهبود پیدا کند (حتی با وجود داستان‌هایی فوق‌العاده غم انگیز).

  • توسعه دهنده: استودیو Giant Sparrow
  • سال عرضه: 2016

8) بازی Grand Theft Auto V

بازی Grand Theft Auto V

اگر بازی What Remains of Edith Finch را به اتمام رساندید و به آرامش روحی رسیده‌اید، وقت کمی اکشن و آتش بازی است. بازی GTA V که احتمال به شدت زیاد معرف حضور همه شما است، نه تنها به عنوان یکی از بهترین بازی های PS4 شناخته می‌شود، بلکه در میان بهترین ویدیو گیم‌های تاریخ هم باید به آن اشاره کنیم. ترکیب داستان سه پروتاگونیست متفاوت با نام‌های فرنکلین، مایکل و ترور معجون عجیبی را به وجود آورده تا به هیچ وجه از دست شهر Los Santos خسته نشوید. البته که لوس سانتوس جذابیت‌های مجزا خود را هم دارد و می‌تواند میزبان خوبی برای تمامی جرم و جنایت‌های بی‌رحمانه شما باشد. مردم بخت برگشته این شهر هم که اکثرا قربانی کارهای گیمر می‌شوند، از رفتارها و هوش متمایزی برخوردار هستند که حس Immersion موجود در فضا را افزایش می‌دهد.

حال اگر بخش داستانی بازی GTA V را تمام کردید و به دنبال آشوب بیش‌تری بودید، حتی یک لحظه هم نسبت به ورود به GTA Online درنگ نکنید. این بخش چندنفره شما را در نقش یک شخصیت تازه‌کار می‌گذارد که قصد دارد پیشرفت کند و به یکی از بزرگ‌ترین خلافکارهای لوس سانتوس بدل شود. در این مسیر فعالیت‌های به شدت زیادی وجود دارد که هرچقدر بیش‌تر پول درآورید، می‌توانید بیش‌تر به این فعالیت‌های لاکچری بپردازید. حال این فعالیت می‌تواند خرید یک زیردریایی باشد یا تهیه یک پنت هاوس میلیون دلاری در دامنه‌های شهر مورد بحث؛ بازی GTA Online مکانی بای خالی کردن استرس‌ها و روزمرگی‌های دنیای واقعی است.

  • توسعه دهنده: استودیو Rockstar North با همکاری سایر شعبه‌ها
  • سال عرضه: 2017

9) بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

اگر در میان بهترین بازی های PS4 احساس کمبود آثار نقش آفرینی می‌کنید، در این نقطه از مقاله ناامید نخواهید شد. بازی The Witcher 3: Wild Hunt که پیش از عرضه The Last of Us Part 2 پرافتخارترین بازی تاریخ محسوب می‌شد، یک نقش آفرینی بزرگ و عظیم است که شما را در نقش گرالت آف ریویا (Geral of Rivia) قرار می‌دهد. گرالت که شخصیت اصلی سه‌گانه اصلی محسوب می‌شود، یک ویچر جذاب با موهایی سفید است که به تنهایی در سرزمین The Continent سفر می‌کند.

حال ممکن است این سوال در ذهن‌تان ایجاد شود که منظور از «Wild Hunt» در تیتر بازی چه معنایی دارد؟ Wild Hunt که در واقع آنتاگونیست اصلی داستان شناخته می‌شود، یک موجود اهریمنی است که با سر دادن سودای آخر الزمان می‌خواهد همه چیز را تحت سلطه خود درآورد. البته که شکست Wild Hunt تنها هدف گرالت در این بازی نیست و او باید در طی این ماموریت خطرناک، به دنبال دختر خوانده خود یا همان سیری (Ciri) هم باشد. حال در این میان تمام خط‌های داستانی به یکدیگر گره می‌خورند تا شاهد یک روایت فانتزی، حماسی و سیاسی باشیم.

  • توسعه دهنده: استودیو CD Projekt Red
  • سال عرضه: 2015

10) بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

بازی Wolfenstein 2 The New Colossus

 مجموعه ولفنشتاین منظومه داستانی خاصی دارد که در صورت عدم آشنایی نسبی، پس از ملاقات با آن شگفت زده می‌شوید. سری Wolfenstein جهانی موازی را به تصویر می‌کشد که در طی آن، متحدین برنده جنگ جهانی دوم شده‌اند و نازی‌هایِ آلمانی روی آمریکا و سایر نقاط دنیا تسلط پیدا کرده‌اند. حال شما کنترل شخصیتی با نام بی جی بلتزکویچ (BJ Blazkowicz) را به دست می‌گیرد و وظیفه دارید سربازهای نازی را یک به یک از دم تیغ و گلوله‌های سوزان بی جی رد کنید. باور کنید سلاخی آلمانی‌ها در این مجموعه لذت بخش‌تر از اکثر فعالیت‌هایی است که از آن‌ها حس خوبی می‌گیریم.

حال این منظومه داستانی منحصر به فرد و گان پلی دیوارنه وار و سریع، در بازی Wolfenstein 2: The New Colossus به تکامل می‌رسد و مانند یک رقاص حرفه‌ای روی زمینی نه چندان هموار به هنرنمایی می‌پردازد. ایجاد یک گروه مقاومت و تلاش برای گرفتن ایالات متحده از دست آلمانی‌های متجاوز شرایطی را به وجود می‌آورد که برخلاف سایر جریان‌های دنیای سرگرمی (تسلط آمریکایی‌ها روی تمام دنیا) شنا می‌کند. پس آستین‌های خود را بالا بزنید، کنترل بی جی بلتزکویچ را به دست بگیرید و در راه آزادی آمریکا در دنیایی موازی قدم بردارید.

  • توسعه دهنده: استودیو MachineGames
  • سال عرضه: 2017

11) بازی Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel’s Spider-Man

آن دسته از افرادی که به ویدیو گیم دید هنری دارند و به جزئیات مفهومی خیلی اهمیت می‌دهند، احتمالا بازی Marvel’s Spider-Man را در بین بهترین بازی های پلی استیشن 4 قرار نمی‌دهند. با این حال از آنجایی که این مقاله برای مخاطب‌های عام به نگارش در می‌آید، باید بدانید که Marvel’s Spider-Man و تار زدن در میان آسمان خراش‌های نیویورک در یک کلمه «خارق العاده» است. استودیو Insomniac Games در حین ساخت این بازی نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند زندگی به عنوان پیتر پارکر و مرد عنکبوتی را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

بازی Marvel’s Spider-Man موفق شد تا پس از مدت‌ها یک ویدیو گیم با کیفیت از شخصیت اسپایدی را در دسترس مخاطب‌ها قرار دهد؛ موضوعی که انتظار زیادی برای آن کشیدیم. نتیجه اثر به نسبت متفاوتی شد که یک پیتر پارکر باتجربه را دل خود جای می‌دهد؛ شخصی که باید به تنهایی با دکتر اختاپوس و گروه Sinister Six وارد کارزاری ناعادلانه شود. Marvel’s Spider-Man از هر دید بازی فوق‌العاده‌ای و هنگامی که به تیتراژ پایانی آن رسیدید، احتمالا کنترلر خود را با لبخند رضایت زمین می‌گذارید.

  • توسعه دهنده: استودیو Insomniac Games
  • سال عرضه: 2018

12)  بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2

دنیای بزرگ بازی Red Dead Redemption 2 که پر از جزئیات، داستان‌ها، فعالیت‌ها و محیط‌های متنوع است تشکیل یک کلاس بازیسازی به تمام عیار را می‌دهد. این بازی از حرف اول تا آخر خود با واژه فوق‌العاده گره خورده و در تمامی لحظات گیم‌پلی شما را تشنه محتویات بیش‌تر می‌گذارد. روند کُند، آهسته و واقع گرایانه Red Dead Redemption 2 باعث می‌شود قدم‌های آرتور مورگان را با نهایت وجود درک کنید و خود را به جای یک گاوچران یاغی در غرب وحشی قرار دهید. همه این موارد در کنار سایر جزئیاتی که می‌توان ساعت‌ها به آن پرداخت، رد دد ردمپشن 2 را به اثری برای تمام دوران تبدیل کرده‌اند.

داستان بازی در اواخر قرن ۱۹ میلادی و در برهه‌ای روایت می‌شود که ایالات متحده آمریکا در حال گسترش تمدن و قانون در تمام سطح کشور است. حال شما در این میان کنترل شخصیتی افسانه‌ای با نام آرتور مورگان را به دست می‌گیرید که عضوی از یک گروه به نسبت بزرگ با نام وندرلیند ‌(Van Der Linde) است؛ گروهی که تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و مشکلات فراوانی را در دل خود حل می‌کند. در ادامه داستان جذاب بازی باید به فکر پول درآوردن و فرار از قانون باشید که یک سفر طولانی و فراموش نشدنی را جلوی دیدگان مخاطب قرار می‌دهد.

  • توسعه دهنده: Rockstar Games
  • سال عرضه: 2018

13) بازی Horizon Zero Dawn

بازی Horizon Zero Dawn

دنیای زیبای بازی Horizon Zero Dawn یکی از بهترین مکان‌های ممکن برای غرق شدن و گرفتن فاصله از دنیای واقعی است؛ یک دنیای پرجزئیات که آینده بشریت را با برگشت به دوران سنتی به تصویر می‌کشد. اما این جمله چه معنایی دارد؟ هورایزن زیرو داون به تعریف داستانی می‌پردازد که در طی آن، بشریت کل فناوری خود را از دست می‌دهد و مانند انسان‌های چند صد سال پیش با نیزه و تیر و کمان به نبرد می‌پردازند. این ایده به خودی خود متمایز و جذاب است، اما استودیو Guerrilla Games پای خود را فراتر از انتظار می‌گذار و به سمت یک نقش آفرینی فوق‌العاده می‌رود.

شما در این بازی کنترل یک زن جوان با نام ایلوی (Aloy) را به دست می‌گیرید که با موهای قرمز و خوش حالت خود، به یکی از نمادهای سونی در سال‌های اخیر تبدیل شده است. ایلوی که سرنوشت به شدت عجیب و پیچیده‌ای دارد، پس از پشت سر گذاشتن سختی‌های زندگی به دنبال رمز و رازهای بشریت و علت نابودی فناوری می‌رود. حال او در این راه باید با حیوانات و دایناسورهای رباتیکی مبارزه کنید که اگر راستش را بخواهید، بعید است مانند آن را دیده باشید. حال اگر از زیر داون لذت بردید، هرچه سریع‌تر به سراغ بازی Horizon Forbidden West بروید که نسخه جدید سری محسوب می‌شود. فوربیدن وست هم لیاقت حضور در لیست بهترین بازی های PS4 را دارد، اما با این حال زیر داون مسیری را هموار کرد که نمی‌توان منکر ارزش و قیمت بالای آن شد.

  • توسعه دهنده: استودیو Guerrilla Games
  • سال عرضه: 2017

14) بازی God of War

بازی God of War

بعید است که کاری به دست استودیو Santa Monica سپرده شود و نتیجه نهایی از حالت ایده‌آل فاصله داشته باشد. این فرمول در مورد بازی God of War که در سال 2018 منتشر شد هم صدق می‌کند و اثر به نسبت ایده‌آلی را در دسترس قرار می‌دهد. استودیو سانتا مونیکا با عرضه نسخه 2018 سری گاد آف وار را به نوعی ریبوت کرد و بسیاری از جزئیات و ویژگی‌های آن را تغییر داد. حال برخی از این تغییرات به بحث گیم‌پلی و سیستم مبارزات بر می‌گردد و بعضی دیگر، به داستان و شخصیت پردازی چهره‌های فعال در داستان. اما ورای تمامی این تغییرات، خود کریتوس در رأس هرم قرار می‌گیرد و بیش‌تر نورهای سن نمایش را به سمت خود جذب می‌کند.

البته که کریتوس در این بازی تنها نیست و حالا باید وظیفه سنگین پدر بودن را روی دوش‌های خود حمل کند؛ وظیفه‌ای که زیاد با آن آشنا نیست و نمی‌تواند تعادل مناسبی را میان آن و خوی وحشی گری برقرار کند. با این حال روح اسپارتا نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بتواند از آترئوس محافظت کند و وصیت همسر خود را انجام دهد. همه این جزئیات در کنار هم قرار می‌گیرند تا بازی God of war 2018، به یکی از بهترین بازی های PS4 تبدیل شود و میراث خود را داشته باشد. البته که کار کریتوس با کنسول نسل هشتمی سونی به پایان نرسیده و قرار است به زودی با بازی God of War Ragnarok یک بار دیگر به عنوان شخصیت اصلی هنرنمایی کند. حال نتیجه رگناروک چه می‌شود؟ باید صبر کرد و منتظر ماند.

  • توسعه دهنده: استودیو Santa Monica
  • سال عرضه: 2018

15) بازی The Last of Us Part 2

بازی The Last of Us Part 2

همان‌طور که احتمالا حدس می‌زدید، در صدر لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 به پرافتخارترین ویدیو گیم تاریخ می‌رسیم. یک داستان سیاه و سنگین که واژه‌هایی مانند درد و غم از تک تک جزئیات آن می‌چکد. ماجراجویی الی (Ellie) و سفر او برای انتقام مسیری به شدت پیچیده، تلخ و فراموش نشدنی را تداعی می‌کند که پس از اتمام آن احتمالا تا چند روز دچار افسردگی شدید می‌شوید. نمی‌خواهیم به اسپویل داستان اثر مذکور و وقایع آن بپردازیم، ولی باید بدانید ویدیو گیم‌های زیادی وجود ندارد که بتوانند داستان سیاه‌تری از The Last of Us Part 2 تعریف کنند.

البته که تمام جذابیت‌های این بازی در داستان خلاصه نمی‌شود و وزن بخش عظیمی از آن، روی موارد فنی و گیم‌پلی است. اگر بخواهیم بدون تعصب صحبت کنیم، باید بدانید که نسخه دوم لست آف آس از لحاظ فنی جزو کامل‌ترین و واقع گرایانه‌ترین آثار تاریخ محسوب می‌شود که بازی‌های زیادی قادر به رقابت با آن نیستند. بازی The Last of Us Part 2 آنقدری جزئیات گرافیکی و بصری ریز و دقیقی دارد که در برخی مواقع حس می‌کنیم جای دنیای واقعی و دنیای بازی عوض شده است. حالا که در این روزها که بحث بازی The Last of Us Part 1 در صدر اخبار قرار دارد، بد نیست که هر دو آن‌ها را پشت سر هم بازی کنید و از ثانیه ثانیه آن لذت ببرید.

  • توسعه دهنده: استودیو naughty Dog
  • سال عرضه‌: 2018

جمع بندی

بهترین بازی های PS4

با وجود اینکه از نسل هشتم کنسول‌های خانگی رد شده‌ایم و با اخبار و بازی‌های PS5 و Xbox Series X/S سرگرم هستیم، نمی‌توانیم بخش بزرگی از گذشته خود به عنوان یک گیمر را فراموش کنیم. کنسول پلی استیشن 4 نقش پررنگی در زندگی بسیاری از ما گیمرها بازی کرده و بخش بزرگی از آن را تشکیل داده است. حال همان‌طور که می‌دانیم این خاطرات شیرین به لطف بازی‌هایی نظیر God of War، GTA V، The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima مقدور شدده که به آن‌ها اشاره کردیم. در این میان یک سری آثار دیگر هم وجود دارد که به خاطر محدودیت‌های موجود، نتوانستیم به تمامی آن‌ها اشاره کنیم. با این حال می‌توانید در ادامه نام چند عنوان که لیاقت حضور در لیست بهترین بازی های PS4 را داشتند، مشاهده کنید:

  • بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • بازی Detroit: Become Human
  • بازی Battlefield 1
  • بازی Monster Hunter: World
  • بازی Titanfall 2
  • بازی Fallout 4
  • بازی Dishonored 2
  • بازی Doom Eternal
  • و…

نظر شما در مورد بهترین بازی های پلی استیشن 4 چیست؟ شما با کدام یک از آثار مذکور ارتباط بیش‌تری برقرار کردید؟ جای چه اثری در این لیست خالی است؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چه اثری لقب پرافتخارترین بازی تاریخ را به دوش می‌کشد؟

بازی The Last of Us 2 که در سال 2020 منتشر شد، پرافتخارترین بازی تاریخ است

۱
بهترین بازی های PS4 کدام آثار هستند؟

بازی‌هایی مانند God of War، The Last of Us Part2، Ghost of Tsushima و... جزو بهترین بازی‌هایی هستند که می‌توانید با PS4 تجربه کنید

۲
بهترین بازی ابرقهرمانی کنسول پلی استیشن 4 کدام است؟

سه بازی Marvel's Spider-Man، Spider-Man: Miles Morales و Batman: Arkham Knight بهترین آثار ابرقهرمانی این کنسول هستند

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    ممنون از این مقاله بسیار جالبتون

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به مسعود روشن

      نویسنده

      ممنون از شما 🙂