بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های زامبی Xbox One

ارحام ادبخواه 1 بهمن 1401 بدون دیدگاه
5,899 بازدید

کشتن و قطعه قطعه کردن زامبی‌ها همیشه جذاب است و به پلتفرم یا کنسول خاصی محدود نمی‌شود. Xbox One هم به عنوان کنسول نسل هشتمی مایکروسافت در طی سال‌های عمر خود میزبان ویدیو گیم‌های زامبی محوری شد که می‌توانیم حسابی در موردشان صحبت کنیم. اما بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان چه لیستی را تشکیل می‌دهند؟ چه آثاری زندگی در یک دنیای زامبی زده را با جزئیات و جذابیت بیش‌تری به تصویر می‌کشند؟ در ادامه به بهترین بازی های زامبی Xbox One خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان

ما پیش از این در وبسایت پارسی گیم بارها در مورد زامبی‌ها و مردگان متحرک صحبت کرده‌ایم تا طرفداران این موجودات عجیب و غریب، در حین انتخاب یک ویدیو گیم بهترین انتخاب‌های ممکن را داشته باشند. حالا و پس از مرور چندین پلتفرم محبوب موجود، نوبت به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یا همان ایکس باکس وان می‌رسد. کنسولی که در عرصه بازی‌های انحصاری حرف زیادی برای گفتن نداشت؛ اما میزبان آثار Multi-Platform فوق‌العاده‌ای شد. حال بخشی از این بازی‌های فوق‌العاده را آثار زامبی محور تشکیل می‌دهند که هدف اصلی خود را روی مردگان متحرک و زندگی کردن در میان آن‌ها قرار می‌دهند.

البته که ویدیو گیم‌های زامبی محور به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند تا هر کسی با هر سلیقه‌ای بتواند از مبارزه با این موجودات نمادین لذت کافی را ببرد. حال این سلیقه را می‌توان در چارچوب سلاخی بی‌منطق زامبی‌ها تعریف کرد یا روایت یک داستانی احساسی در محیطی بی‌احساس و خالی از هر گونه روح. از بازی State of Decay 2 و Back 4 Blood گرفته تا The Evil Within 2 و Dying Light 2: Stay Human؛ در ادامه در میان بهترین بازی های xbox one به معرفی بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان می‌رسیم که باید حتی یک بار هم که شده به آن‌ها فرصت دهید.

1) بازی Dead Island

بازی Dead Island

 اجازه دهید لیست بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان را با Dead Island شروع کنیم؛ اثری که با گذشت حدود 11 سال از عرضه اولیه‌اش هنوز هم جذاب و تازه به نظر می‌رسد. این بازی توسط استودیو Techland ساخته شده که گیمرهای تازه‌کارتر آن را به خاطر ساخت مجموعه Dying Light می‌شناسند (که در ادامه به آن اشاره بیش‌تری خواهید داشت). در بازی Dead Island شما کنترل یکی از چهار شخصیت موجود را به دست می‌گیرید که هر کدام قابلیت‌ها و توانایی‌های خاص خود را دارند. در صورت انتخاب هر یک از این شخصیت‌ها، شما متوجه می‌شوید که نسبت به ویروس زامبی‌ها مصون هستید و هیچ وقت به یکی از این موجودات بدترکیب تبدیل نمی‌شوید. حال در شرایطی که سطح شهر توسط زامبی‌ها پر شده و هیچ انسانی در میان آن‌ها امنیت ندارد، شما به تنها امید بازماندگان برای خارج از جزیره و نجات پیدا کردن تبدیل شده‌اید.

گیم‌پلی بازی Dead Island از ترکیب مبارزات Melee و اسلحه‌های گرم تشکیل می‌شود که می‌توانید از طریق آن‌ها از خود دفاع کنید و در سطح جزیره بچرخید. البته که گشت و گذار در سطح جزیره ذکر شده چندان هم بی‌هدف نیست و می‌توانید در حرکت‌هایی مفید، خواسته‌های بازماندگان را به انجام برسانید. اما این گشت و گذار به شدت خطرناک است که در طی آن، هر دفعه با زامبی‌ها و دستان آغشته به خون‌شان ملاقات می‌کنید. اما این زامبی‌ها از تنوع بالایی برخوردار هستند تا در حین مبارزه و مقابله حس تکرار پیدا نکنید. به هر حال اگر خواستید به سراغ بازی مورد بحث بروید و دنیا غنی آن غرق شوید بهتر است نسخه Definitive Edition آن را تهیه کنید که شامل تمام DLCهای عرضه شده و به روز رسانی گرافیکی هم می‌شود. اگر شما هم مثل ما منتظر نسخه دوم هستید، بهتر است تا زمان Dead Island 2 خود را با شماره اول سرگرم کنید.

  • سال عرضه: 2011
  • توسعه دهنده: استودیو Techland

2) بازی Back 4 Blood

بازی Back 4 Blood

اگر جزو گیمرهای قدیمی‌تر باشید و عمرتان به کنسول ایکس باکس 360 قد بدهد، به احتمال زیاد با دو نسخه Left 4 Dead خاطره دارید. بازی‌هایی که شما را در مقابل کوه عظیمی از زامبی‌ها قرار می‌دادند و هدف اصلی را کشتن آن‌ها و زنده ماندن تعیین می‌کردند. اما با گذشت سال‌ها از عرضه شماره دوم هیچ وقت خبری از نسخه سوم به گوش نرسید. با این حال برخی از سازندگان Left 4 Dead تیم خاص خود را تحت عنوان استودیو Turtle Rock درست کردند و به سراغ ساخت بازی Back 4 Blood رفتند. اما قضیه Back 4 Blood چیست و چه ارتباطی به Left 4 Dead دارد؟

همان‌طور که می‌توان از شباهت اسمی این دو هم حدس زد، Back 4 Blood به عنوان یک ویدیو گیم جدید ادامه معنوی Left 4 Dead است. اثری که همان ایده‌های جذاب قدیمی را روی سخت‌افزارهای جدید به همراه نوآوری‌های مختلف پیاده می‌کند تا کشتن زامبی‌ها لذت بخش‌تر از همیشه به نظر برسد. اما آنچه که Back 4 Blood را بیش‌تر از همه جذاب می‌کند حالت Co-op آن است. بنابراین اگر می‌خواهید در سلاخی زامبی‌های بدترکیب به کمال برسید، باید بازی مورد بحث را به همراه دوستان خود تجربه کنید. راستی اگر علاقه‌ای به خرید جداگانه Back 4 Blood ندارید، می‌توانید از طریق اشتراک Game Pass به تجربه آن بپردازید.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Turtle Rock

3) مجموعه The Evil Within

بازی The Evil Within

بازی The Evil Within که برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد، توسط سازنده سری Resident Evil یا همان شینجی میکامی توسعه داده شده بود. این بازی که نسبت به رزیدنت ایول بی‌شباهت هم نبود، راه مخصوص خود را در پیش گرفت و یک هویت مستقل در ژانر Survival-Horror کسب کرد. داستان این بازی در مورد شخصیتی با نام سباستین کاستیانوس (Sebastian Castellanos) است؛ یک کارآگاه خبره که در طی یکی از پرونده‌های خود وارد دنیایی پیچیده و عجیب می‌شود. اما همان‌طور که می‌توان حدس زد این دنیای پیچیده اصلا خوب نیست و توسط موجودات کریه المنظر زامبی مانند پر شده است. حال شما وظیفه دارید با گشت و گذار در محیط و مقابله با دشمنان، راهی برای فرار از این محیط بد شگون پیدا کنید.

اما همه چیز در نسخه سال 2014 خلاصه نشد و مجموعه مورد بحث در سال 2017 میزبان اثر جدیدی با نام The Evil Within 2 شد. داستان این بازی حدود سه سال پس از نسخه اول جریان دارد و دوباره داستان سباستین را دنبال می‌کند. شخصیت اصلی یک بار دیگر پرونده عجیبی را به دست می‌گیرد که با دختر گمشده‌اش (که او فکر می‌کند مرده است) در ارتباط است. با وجود اینکه بازی The Evil Within 2 نسبت به شماره اول از کیفیت کم‌تری برخوردار بود، اما باز هم می‌توانیم از آن در لیست بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان یاد کنیم.

  • سال عرضه: 2014 (نسخه دوم در سال 2017 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Tango Gameworks

4) بازی State of Decay 2

بازی State of Decay 2

اگر می‌خواهید زندگی در یک دنیای زامبی زده را به همراه تمام مصائب آن از نزدیک لمس کنید، گزینه‌های زیادی پیدا نخواهید کرد که از State of Decay 2 بهتر باشند. این بازی که در زمان انتشار با نظرات ضد و نقیضی همراه بود رفته رفته راه خود را پیدا کرد تا به یک Survival خوب با نقشه‌ای Open-World تبدیل شود. شما می‌توانید در حین تجربه این بازی به جمع آوری منابع بپردازید، کمپ‌های خود را درست کرده و سرتان را با کشتن زامبی‌ها گرم کنید. همین موضوع مدیریت منابع، پایگاه و انسان‌های موجود در آن جذابیت خاصی به State of Decay می‌دهند که مانند آن را کم‌تر می‌توان پیدا کرد.

البته که خطرهای موجود در دنیای این بازی به زامبی‌ها محدود نمی‌شود و نژادهای دیگری را هم در بر می‌گیرند. در رأس این هرم تهدیدها، انسان‌ها قرار قرار دارند که از هر فرصتی برای پایین کشیدن موقعیت گیمر بهره می‌برند. حال اگر می‌خواهید مقابله با زامبی‌ها و سایر انسان‌ها را به شکل جذاب‌تری تجربه کنید، بهتر است به سراغ دوستان خود بروید. بازی State of Decay 2 هم درست مانند Back 4 Blood نهایت پتانسیل خود را در بخش Co-op به تصویر می‌کشد که نباید به هیچ وجه آن را از دست بدهید. این بازی هم در سرویس گیم پس قرار دارد و در صورت داشتن اشتراک، نیازی به خرید جداگانه آن پیدا نخواهید کرد.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Undead labds

5) بازی Resident Evil 7

بازی Resident Evil 7

دشمنانی که در بازی Resident Evil 7 با آن‌ها روبرو می‌شوید دقیقا زامبی نیستند؛ اما شباهتی که بین رفتار آن‌ها وجود دارد غیرقابل انکار است. شماره هفتم Resident Evil که توسط شرکت Capcom ساخته و منتشر شده، مجموعه مورد بحث را احیا کرد و با وجود تغییرات فراوان، به ریشه‌های Survival-Horror خود بازگشت. سری رزیدنت ایول در سال‌های اخیر راه‌های مختلفی را تجربه کرده که اکثر آن‌ها موفق بودند و با تحسین طرفداران روبرو شدند. یکی از این راه‌ها تغییر زاویه دوربین از سوم شخص به اول شخص بود که بازی Resident Evil 8 هم آن را ادامه داد.

Resident Evil 7 یک بازی Survival-Horror با زاویه دید اول شخص است که به همین دلیل، نسبت به سایر نسخه‌های سری متفاوت به نظر می‌رسد. شما در این بازی کنترل یک چهره تازه با نام ایتن وینترز (Ethan Winters) را به دست می‌گیرید که برای پیدا کردن نامزدش راهی یک ماجراجویی ترسناک می‌شود. اما چرا ترسناک؟ خانواده Baker که ساکنین عمارت Baker هستند، جزو دهشتناک‌ترین و عجیب‌ترین آدم‌هایی هستند که می‌توانید ببینید. یک مشت مریض روانی که هدفی به غیر از ارضا حس سادیسم خود ندارند. حال شما باید به دل این خانواده نفرین شده بزنید و از رمز و رازهای موجود در عمارت بیکر پرده بردارید.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

6) بازی World War Z

بازی World War Z

بازی World War Z یکی از بهترین شوترهایی است که می‌توانید در لیست بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان با آن روبرو شوید؛ یک اشکن شلوغ با حجم عظیمی از زامبی‌ها که هدفی به غیر از تکه تکه کردن بدن گیمر ندارند. این بازی براساس کمیک World War Z ساخته شده که برای اولین در سال 2006 در دسترس قرار گرفت. اگر هم با نام این کمیک بوک آشنا نیستید، احتمالا حداقل یکبار هم که شده نام فیلم World War Z با بازی برد پیت را شنیده‌اید. بازی مورد بحث هم در دنیای کمیک بوک و فیلم مذکور جریان دارد و صحنه‌های اکشن را از زاویه سوم شخص به مخاطب خود نشان می‌دهد.

در بازی World War Z که از قابلیت Co-op هم پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید به اتفاق دوستان خود وارد نسخه آخر الزمانی شهرهای بزرگ جهان شوید و برای یک هدف واحد بجنگید: زنده ماندن. هر شهری مانند نیویورک، مسکو، اورشلیم، توکیو و مارسی شخصیت‌ها و داستان خاص خود را دارد و تنها ویژگی مشترک میان آن‌ها زامبی‌ها هستند. مهم نیست که در چه شهری می‌جنگید و در چه شرایطی قرار دارید، تنها راه زنده ماندن در بازی World War Z مبارزه مستمر با صدها یا هزاران زامبی است. به طور کلی با اینکه بازی مورد بحث حرف خاصی در داستان سرایی ندارد، اما در زمینه اکشن آنقدری جذاب عمل می‌کند که حس کمبود نداشته باشید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Saber Interactive

7) بازی Plant vs. Zombies

بازی Planet vs. Zombies

در این نقطه از لیست بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان به اثری می‌رسیم که با وجود ایده اولیه به شدت ساده و پیش پا افتاده، به شکلی باورنکردنی اعتیادآور است. بازی Plant vs. Zombies در حین انتشار اولیه محبوبیت زیادی به دست آورد و خیلی سریع، روی پلتفرم‌های متعددی در دسترس قرار گرفت. اما آنچه که بازی مورد بحث را متفاوت می‌کند هویت آرام آن است. شاید با خود بپرسید که چگونه می‌توان از دو کلمه «زامبی» و «آرام» در یک جمله استفاده کرد؟ پاسخ ساده است. زامبی‌های موجود در Plant vs. Zombies سرعت عمل بالایی ندارند و با گرافیک کارتونی خود جنبه بامزه‌ای به خود می‌گیرند.

اما شما در طی این بازی کنترل یک سری گیاه را به دست می‌گیرید که باید با استفاده از قابلیت‌هایشان، زامبی‌ها را بکشید و اجازه رسیدن آن‌ها به خانه را ندهید. همین موضوع بازی Planet vs. Zombies را به یک Tower Defense خوش ساخت تبدیل می‌کند که رفته رفته گسترده‌تر می‌شود و گیاهان بیش‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته که تنوع زامبی‌ها به موازای گیاه‌ها افزایش پیدا می‌کند تا از مبارزه با دشمن‌های تکراری خسته نشوید. پس از عرضه نسخه اولیه، بازی مورد بحث میزبان دنباله‌های و نسخه‌های فرعی زیادی شد که یکی از آن‌ها یک شوتر سوم شخص با نام Plant vs. Zombies: Garden Warfare نام داشت. با این حال پیشنهاد ما این است که در ابتدا نسخه اولیه را تجربه کنید و در صورت رضایت، به سراغ سایر نسخه‌های فرنچایز بروید.

  • سال عرضه: 2009
  • توسعه دهنده: استودیو PopCap Games

8) بازی The Walking Dead: The Telltale Definitive Series

بازی The Walking Dead The Telltale Definitive Series

فرنچایز The Walking Dead یا همان مردگان متحرک بخش عظیمی از دنیای سرگرمی با حالت آخر الزمانی را به دست گرفته است. هرچند که بیش‌تر مردم این فرنچایز را بیش‌تر به خاطر سریال طولانی و خاطره انگیز شبکه AMC می‌شناسند، نباید نسخه ویدیو گیم آن را فراموش کرد. بازی The Walking Dead که توسط استودیو محبوب Telltale ساخته شده یک ویدیو گیم داستان محور است که گیمر با تصمیم‌های خود می‌تواند رویدادهای موجود در آن را تغییر دهد. به عبارتی دیگر تصمیم‌های شما داستان بازی مورد بحث را شکل می‌دهند تا اتفاقات داستان با توجه به افکارتان متفاوت رقم بخورد.

بازی The Walking Dead استودیو Telltale از لحاظ داستانی به شدت منسجم و قوی است؛ به گونه‌ای که می‌توانیم آن را در بسیاری از موقعیت‌ها با سریال مردگان متحرک مقایسه کنیم. البته که بازی مورد بحث بیش از سریال به کمیک بوک The Walking Dead وفادار است و از ایده‌های داستانی آن الهام بیش‌تری می‌گیرد. حال بازی The Walking Dead: The Tealltale Definitive Series که در موردش صحبت می‌کنیم، تمام فصل‌ها و اپیزودهای این مجموعه را در یک پک واحد قرار می‌دهد. به عبارتی دیگر شما می‌توانید با تهیه این بازی به تجربه هرچهار فصل واکنیگ دد بپردازید که هر کدام از آن‌ها شامل 4 الی 6 اپیزود مختلف می‌شوند.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Skybound (وظیفه جمع آوری فصل‌های این نسخه خاص از بازی برعهده استودیو Skybound بوده است)

9) بخش زامبی مجموعه Call of Duty

بازی Call of Duty

مجموعه Call of Duty آنقدری معروف و همه گیر است که نیازی به معرفی آن نداریم. اما سوال این است که چرا باید از یک فرنچایز شوتر اول شخص در چنین لیستی یاد کنیم؟ برخی از نسخه‌های کالاف دیوتی شامل حالت Zombie می‌شوند که می‌توانید در طی آن‌ها، با گروه‌های بزرگی از زامبی‌ها مبارزه کنید. اولین حالت زامبی سری در بازی Call of Duty: World at War دیده شد و بعدها در برخی از شماره‌های فرنچایز نظیر مجموعه Black Ops حضور پیدا کرد. این بخش زامبی در حین ترکیب شدن با گان پلی ناب COD به ویدیو گیم هیجان انگیزی تبدیل می‌شود که در حین تجربه‌اش از تیراندازی به مردگان متحرک خسته نخواهید شد.

اما بیش‌تر زنده ماندن و کشتن تعداد بیش‌تر از زامبی‌ها کلید موفقیت در بخش زامبی است. در واقع شما باید با کشتن زامبی‌ها و زنده خارج شدن از مبارزه با ایشان، به قسمت‌های بعدی نقشه رفته و راه خود را ادامه دهید. حال آنچه که تنوع را در حین تیراندازی به زامبی‌ها نگه می‌دارد قابلیت خرید اسلحه‌ها است. به عبارتی دیگر شما می‌توانید با جمع کردن پول‌های خود و مراجعه به صندوقچه‌ها، اسلحه جدید و قوی‌تری بخرید تا در مقابل زامبی‌ها از قدرت بیش‌تری برخوردار باشید. اگر می‌خواهید به تجربه جدیدترین نسخه زامبی کالاف دیوتی بپردازید، می‌توانید به سراغ بازی Call of Duty: Vanguard بروید.

  • سال عرضه: 2008 (اولین حضور بخش زامبی به COD: World at War باز می‌گردد که در 2008 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: Treyarch به همراه سایر استودیوهای شرکت Activsion

10) بازی Dying Light 2: Stay Human

بازی Dying Light 2 Stay Human

استودیو Techland پس از ساخت Dead Island مسیر جدیدی را در پیش گرفت تا با ساخت سری Dying Light اهداف جاه طلبانه خود را به شکل جدی‌تری دنبال کند. در واقع استودیو مذکور می‌خواست با Dying Light ایده‌های خود را در محیطی آزادانه‌تر، بزرگ‌تر و پرجزئيات‌تر ارائه دهد تا به نهایت پتانسیل خود برسد. هرچند که نسخه اول Dying Light عملکرد خوبی داشت و توانست به یک ویدیو گیم زامبی محور، اکشن و جهان باز تبدیل شود، شماره دوم یا همان Staing Human همه چیز را به مرحله بعد برد تا بتوانید بدون کوچک‌ترین حواس پرتی ممکن در یک دنیای زامبی زده و بی‌رخم قدم بزنید.

بازی Dying Light 2: Stay Human درست مانند شماره اول مجموعه وقایع داستان را از دوربین اول شخص دنبال می‌کند و تمرکز خاصی روی پارکور دارد. در واقع شما می‌توانید در این بازی با استفاده از تکتنیک‌های پارکور و بالا رفتن از ساختمان‌ها و موانع، قدرت مانور خوبی به دست آورید و در این موضوع نسبت به دشمنان خود پیشی بگیرید. البته که Dying Light 2 صرفا در مورد پارکور و مبارزه نیست و داستان جذابی را هم به تصویر می‌کشد. شما در این بازی کنترل شخصیتی به نام ایدن (Aiden) را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با قدم گذاشتن به یک شهر بی‌رحم و بی‌روح، به دنبال خواهر گمشده وی بگردید. علاوه بر این موارد بازی مورد بحث شامل یک سری عناصر نقش آفرینی هم می‌شود که به لطف آن‌ها، می‌توانید قابلیت‌ها و تجهیزات شخصیت اصلی را دست خوش تغییرات چشم‌گیری کنید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Techland

11) بازی Resident Evil 4

بازی Resident Evil 4

در این نقطه از لیست بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان به اثری می‌رسیم که از دید بسیاری از طرفداران، بهترین شماره سری رزیدنت ایول محسوب می‌شود. بازی Resident Evil 4 که اولین بار در سال 2005 منتشر شد، کمی از حالت کلاسیک فرنچایز فاصله گرفت و گیمرها را وارد جریان اکشن‌ و پر زد و برخوردتری کرد. اما این تغییر رویه آنقدری استاندارد بود که نه تنها مخالفت طرفداران قدیمی مجموعه را به همراه نداشت، بلکه باعث سرازیر شدن خیل عظیمی از گیمرهای جدید به سمت سری مورد بحث شد. دوربین بازی Resident Evil 4 دیگر ثابت نبود و با قرار گرفتن روی شانه شخصیت اصلی، وقایع ترسناک داستان را از زاویه سوم شخص به تصویر کشید. علاوه بر این، بازی مذکور با تغییر زاویه دوربین سیستم تیراندازی دقیق‌تر و ملموس‌تری را معرفی کرد که همه چیز را یک پله رو به جلو برد.

اما داستان رزیدنت ایول 4 در مورد شخصیتی با نام لئون اس کندی (Leon S. Kennedy) است؛ یکی از مامورهای ویژه ایالات متحده که وظیفه انجام یک ماموریت خاص را برعهده می‌گیرد. در واقع لئون باید برای نجات دختر رئیس جمهور پا به یک روستای نفرین شده اسپانیایی بگذارد که توسط یک فرقه مرموز و ترسناک تسخیر شده است. اعضای این فرقه در واقع همان ساکنین روستا هستند که به موجودات زامبی مانندی تبدیل شده‌اند و دیگر مانند انسان خردمند عمل نمی‌کنند. شرکت Capcom تمرکز زیادی را نسبت به بازی Resident Evil 4 اختصاص داد و حتی برای رسیدن به بهترین نتیجه، کار خود را چهار بار از صفر شروع کرد. اما این تلاش‌ها به ثمر رسید تا امروز از بازی مورد بحث با این حد از تحسین صحبت کنیم. راستی اگر عجله‌ای برای تجربه رزیدنت ایول 4 ندارید بهتر است چند وقتی صبر کنید و در مارس 2023 به تجربه نسخه Remake شده بپردازید.

  • سال عرضه: 2005
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

12) بازی DayZ

بازی DayZ

مگر می‌شود در مورد بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان صحبت کنیم و نامی از ویدیو گیم‌های Survival نیاوریم؟ (توجه داشته باشید که منظور بازی‌های Survival-Horror مانند Resident Evil نیست). اگر شما هم به این سبک و زنده ماند در شرایط سخت و پرخطر علاقه دارید، بازی DayZ یکی از بهترین Survivalهایی است که قادر به تجربه‌اش هستید. این بازی که تمرکز زیادی روی محتوای چندنفره و آنلاین دارد مخاطب خود را به یک شهر خیالی با نام Chernarus می‌برد که در مرزهای اتحاد جماهیر شوروی قرار دارد. همان‌طور که می‌توان حدس زد سطح شهر مذکور توسط ویروس زامبی آلوده شده و شما باید با مبارزه، جمع کردن منابع و ساخت و ساز از شرایط سخت آن جان سالم به در ببرید.

بازی DayZ هم درست مانند Survivalهای دیگر نسبت به مهمات و منابع خساست به خرج می‌دهد تا مخاطب به چالش کشیده شود. شما کار خود را با منابع و مواد اولیه محدود شروع می‌کنید و وظیفه دارید با گشت و گذار در نقشه عظیم این بازی به دنبال آیتم‌های نظیر آب، غذا و دارو بگردید. حال عناصر Multiplayer هم در این زمینه نقش مهمی دارند تا تعامل با سایر گیمرها برای زنده ماند حیاتی تلقی شود. در واقع داد و سید و همکاری برای به دست آوردن آیتم‌های جدید یکی از مهم‌ترین مکانیک‌های موجود در این بازی به شمار می‌رود. به طور کلی بازی DayZ یک MMO ترکیبی (ترکیب شده از چند سبک مختلف) جذاب است که با جامعه کاربری خوب خود محل مناسبی برای سرگرم شدن محسوب می‌شود.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: استودیو Bohemia Interactive

13) بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village

در این بخش از لیست بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان یک بار دیگر به نام Resident Evil می‌رسیم. شماره هفتم و تغییر زاویه دوربین به اول شخص که پیش از این به آن اشاره کردیم را به یاد دارید؟ بازی Resident Evil Village به عنوان شماره هشتم و جدیدترین نسخه فرنچایز راه Biohazard را ادامه می‌دهد و یک تجربه ترسناک اول شخص بزرگ‌تر، غنی‌تر و جاه طلبانه‌تر ارائه می‌دهد. شما در این بازی هم مانند شماره هشتم کنترل شخصیت ایتن وینترز را به دست می‌گیرید و این دفعه به جای نامزد وی، باید به دنبال دخترش بروید. او برای پیدا کردن دخترش وارد یک روستا نفرین شده و ترسناک می‌شود که سطح آن از موجودات شرور مختلف پر شده است؛ حال این موجودات می‌توانند خون آشام‌های مونث باشند یا هیولاهای بی‌تفکری که شبیه زامبی‌ها هستند.

اما بازی Resident Evil Village نسبت به نسخه قبلی روند اکشن‌تری را در پیش می‌گیرد و مخاطب خود را بیش‌تر درگیر روند کشت و کشتار می‌کند. ایتن حالا از اسلحه‌ها و تیرهای بیش‌تری بهره می‌برد تا بتواند افرادی که بر سر راهش قرار می‌گیرند را از بین ببرد. البته که همه چیز در گیم پلی بازی در مورد زد و خورد نیست و حل کردن پازل‌ها هم قسمت مهمی از تجربه Village را به خود اختصاص می‌دهند. اما فضای نمور و خفقان آور بازی مورد بحث به شدت ترسناک است تا تک تک تیرها را با وحشت شلیک کنید و همه پازل‌ها را با ضربان قلب بالا پشت سر بگذارید. من حیث المجموع بازی Resident Evil Village یک Survival-Horror خوش ساخت و بزرگ است که بارها مخاطب خود را وارد درگیری‌های تن به تن می‌کند.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

14) بازی Minecraft

بازی Minecraft

بازی Minecraft در هسته خود یک ویدیو گیم زامبی محور با محوریت مبارزه با زامبی‌ها نیست و رویه متفاوتی را در پیش می‌گیرد. اما بخش بزرگی از گیم‌پلی که همان زنده ماندن در طی شب‌ها است حول محور زامبی‌ها می‌چرخد. در واقع شما باید سرپناه، خانه یا قلعه مجللی با سیستم‌های دفاعی برای خود بسازید تا در حین حمله زامبی‌ها در هوای تاریک جان خود را از دست ندهید. ولی خب زامبی‌ها صرفا بخش کوچکی از دنیای عظیم Minecraft محسوب می‌شوند و اولویت اصلی بازی اصلا هدف دیگری است.

ایده‌های محور ماینکرفت حول ساخت و ساز و زنده ماندن (یا همان Survival) می‌چرخد. در واقع شما باید با جمع آوری منابع، غذا خوردن و ساخت خانه بیش‌تر زنده بمانید و هدف‌های جدیدی برای خود در نظر بگیرید. اما بازی Minecraft آنقدر بزرگ است و آنقدر جنبه‌های متنوعی دارد که خیلی سریع در دنیای آن گم می‌شوید و اهداف اصلی را از یاد می‌برید. برای مثال تلاش برای ساخت متریال‌های جدید و آیتم‌های تازه آنقدری جذاب و درگیر کننده است که می‌تواند در بسیاری از مواقع شما را از زندگی واقعی عقب بیندازد و دور کند. با وجود تمامی صحبت‌های انجام شده Minecraft یک بازی دوست داشتنی است که هر گیمری با هر سلیقه‌ای باید چند ساعتی هم که شده به تجربه آن بپردازید.

  • سال عرضه: 2011
  • توسعه دهنده: استودیو Mojang

15) بازی Rainbow Six Extraction

بازی Rainbow Six Extraction

بازی Rainbow Six Extraction نسبت به سایر آثاری که در لیست بهترین بازی های زامبی محور پلی استیشن 5 قرار دارند، متفاوت عمل می‌کند. این بازی در هسته خود یک Horde Shooter محسوب می‌شود که در طی آن، باید به کشتن گروه‌های بزرگ دشمنان (که شبیه زامبی‌های فرازمینی هستند) بردازید. اما چرا از واژه تفاوت استفاده کردیم؟ Extraction با مکانیک‌ها و عناصر تاکتیکی Rainbow Six Siege عجیب شده که اگر جزو طرفدارانش باشید می‌توانید به معنی این حرف برسید. در واقع به جای سلاخی و تیراندازی بدون هدف و برنامه به سمت دشمنان، باید در این بازی حسابی فکر کنید و آن‌ها را با هماهنگی هم‌تیمی‌های خود بکشید.

راستی صحبت از هم‌تیمی شد. بازی Rainbow Six Extraction درست مانند Siege تمرکز زیادی روی کار تیمی دارد که باید برای موفقیت در مراحل، معنی آن را جدی بگیرید. شما می‌توانید در قالب گروه‌های سه نفره پا به مراحل موجود بپردازید و دشمنان را تک به تک از دم تیغ (یا بهتر است بگوییم گلوله) بگذرانید. در میان تمامی جنبه‌های اکشن موجود، اکسترکشن اتمسفر ترسناکی هم دارد که ممکن است برخی مواقع تحت تاثیر آن قرار گرفته و حسابی بترسید. به طور کلی بازی Rainbow Six Extraction یک شوتر Co-op با دوربین اول شخص است که می‌تواند تجربه خوبی برای طرفداران موجودات زامبی مانند باشد.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Ubisoft Montreal

ورای تمامی آثاری که به آن‌ها اشاره کردیم، یک سری از بازی‌های زامبی محور هم وجود دارند که بهتر است حداقل از نام آن‌ها یاد کنیم. شما می‌توانید در ادامه لیستی کوتاه از این ویدیو گیم‌های قابل احترام را مشاهده کنید:

  • بازی 7 Days to Die
  • بازی killing Floor 2
  • بازی Dead Rising 4
  • بازی Arizona Sunshine
  • و…

جمع بندی

همان‌طور که همه ما می‌دانیم بخش بزرگی از فرهنگ عامه یا همان Pop Culture از ایالات متحده نشأت می‌گیرد و زامبی‌ها هم به عنوان بخش بزرگی از این فرهنگ، جریان خاص خود را در پیش می‌گیرند. کنسول ایکس باکس وان هم به عنوان یک گجت تمام آمریکایی با جریان زامبی‌ها هم مسیر می‌شود تا کاربران آن بتوانند به تجربه آثار مربوط با این موجودات بپردازند. نتیجه به ویدیو گیم‌های باکیفیتی نظیر Resident Evil Village، Dying Light 2: Stay Human و State of Decay 2 تبدیل شده است که می‌توانید با خیال راحت به دنیای آن‌ها قدم گذاشته و به سلاخی ایشان بپردازید.

نظر شما در مورد بهترین بازی های زامبی ایکس باکس وان چیست؟ جای خالی چه آثاری در این لیست بیش‌تر از سایرین به چشم می‌خورد؟ نام چه عنوانی را باید از این مقاله حذف کنیم؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های شوتر زامبی محور ایکس باکس وان چه آثاری هستند؟

از جمله بهترین شوترهای زامبی محور این کنسول می‌توانیم به Back 4 Blood، Rainbow Six Extraction و مجموعه Call of Duty اشاره کنیم

۱
بهترین بازی های Survival زامبی محور Xbox One کدام‌اند؟

ما می‌توانیم از آثاری نظیر Resident Evil Village، DayZ و State of Decay 2 با عنوان بهترین Survivalهای ایکس باکس وان یاد کنیم

۲
جدیدترین نسخه Call of Duty که شامل بخش زامبی می‌شود چه اثری است؟

با غیبت این بخش در Modern Warfare 2 می‌توانیم از COD: Vanguard با عنوان جدیدترین شماره کالاف دیوتی با حالت زامبی یاد کنیم

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.