شرکت اسکوئر انیکس شرکت Square Enix
محمد صادق شجاعی

شرکت اسکوئر انیکس استودیوهای جدیدی تاسیس خواهد کرد

محمد صادق شجاعی 25 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
164 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، پس از آن که شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) اقدام به فروش بخش غربی خود کرد، این شرکت تصمیم گرفته است برای پیشرفت کسب و کار خود استودیو‌های جدیدی تاسیس کند.

شرکت اسکوئر انیکس در تازه‌ترین گزارش مالی خود به طور خلاصه برنامه‌های خود برای «تقویت اکوسیستم IPها» به عنوان یک استراتژی تجاری «میان مدت» را تشریح کرده است. به این واسطه شرکت مذکور روی «بهبود شرایط IPهای موجود» در کنار «خلق IPهای تازه» تاکید کرده است.

اهداف شرکت Square Enix به کمک اقداماتی همچون «تقویت قابلیت‌های ساخت بازی با تاسیس استودیو‌های جدید، ادغام استودیو‌های مختلف و در اختیار گرفتن مالکیت شرکت‌ها و استودیو‌ها» محقق خواهد شد. این امر نشان می‌دهد که شرکت اسکوئر انیکس به دنبال تاسیس استودیو‌های جدید و تصاحب مالکیت استودیو‌های مختلف است.

مدتی پیش شرکت Square Enix بخش غربی خود شامل استودیو‌های Crystal Dynamics و Eidos Montreal به همراه مجموعه‌های مطرحی از جمله Tomb Raider و Deus Ex را در ازای مبلغ 300 میلیون دلار به شرکت Embracer Group واگذار کرد. در زمان انتشار این خبر، شرکت Square Enix از فروش استودیو‌ها و مجموعه‌های خود به شرکت امبریسر گروپ، به عنوان راهی برای «کمک به انطباق این شرکت با تغییرات در حال انجام در تجارت جهانی به وسیله تخصیص کارآمدتر منابع» نام برده است.

شرکت اسکوئر انیکس شرکت Square Enix

شرکت اسکوئر انیکس مالکیت مجموعه‌های مختلفی را از دست داده است

در جدید‌ترین گزارش شرکت Square Enix، این شرکت هدف خود از قرارداد با شرکت Embracer Group را مورد بازنگری قرار داده است. اسکوئر انیکس دلیل این اقدام خود را «هم‌سویی بهتر انتشار در کشور‌های خارجی با نحوه عملکرد در توکیو» اعلام کرده است.

همچنین شرکت Square Enix خاطر‌نشان کرده که فروش بخش غربی این شرکت، روند راه‌اندازی و کسب درآمد از تجارت‌های جدید با پیشبرد سرمایه‌گذاری در زمینه‌های متمرکز را تسریع خواهد کرد. شرکت اسکوئر انیکس قصد دارد وارد حوزه‌هایی همچون بلاک‌چین، هوش مصنوعی و فضای ابری شود. این تصمیم شرکت مذکور به مواردی همچون ایجاد یک برند NFT جدید و IP تازه با پشتوانه بلاک‌چین منجر خواهد شد.

نظر شما در مورد تاسیس استودیو‌های جدید توسط شرکت Square Enix چیست؟ آیا این امر به سود شرکت مذکور و IPهای آن خواهد بود؟ مالکیت شرکت Embracer Group بر استودیو‌ها و IPهای سابق شرکت اسکوئر انیکس چه تاثیری روی آن‌ها خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.