بازی Final Fantasy 16 لهجه فاینال فانتزی 16
محمد صادق شجاعی

لهجه آمریکایی در بازی Final Fantasy 16 استفاده نخواهد شد

محمد صادق شجاعی 6 تیر 1401 بدون دیدگاه
157 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، تهیه‌کننده بازی فاینال فانتزی 16 یعنی نائوکی یوشیدا، اعلام کرده که به منظور باز‌سازی فضای قرون وسطی در این اثر تنها از لهجه بریتانیایی استفاده شده و لهجه آمریکایی جایی در بازی Final Fantasy 16 نخواهد داشت.

نائوکی یوشیدا که به عنوان تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 شناخته می‌شود، در گفت‌و‌گو با رسانه ژاپنی Dengeki Online، اعلام کرده است که تمامی بخش‌های صدا‌گذاری و ضبط موشن کپچر توسط بازیگران و هنرمندان اروپایی انجام شده است. این امر موجب شده که در بازی فاینال فانتزی 16 تنها از انگلیسی بریتانیایی استفاده شود و اثر مذکور فاقد انگلیسی آمریکایی باشد.

نائوکی یوشیدا در این باره گفته است: «با این وجود در نسل حاضر از لهجه آمریکایی برای آثار فانتزی استفاده می‌شود، اما به واسطه مجموعه ارباب حلقه‌ها این تصور به وجود آمده که آثار فانتزی قرون وسطایی هم‌معنی با اروپا هستند. در حال حاضر به جز بازی Final Fantasy 16، هیچ اثری دیگری وجود ندارد که در مقیاس مشابه و با جلوه‌های بصری در حد سخت‌افزار پلی استیشن 5 از فضای فانتزی در دوران قرون وسطی استفاده کند. این امر موجب شد که تصمیم بگیریم روی مناظر اروپایی در دوران قرون وسطی تمرکز کرده و آن را با فانتزی که در ذهن داریم، ترکیب کنیم».

تهیه‌کننده بازی فاینال فانتزی 16 در ادامه گفته است: «در این بازی در بخش‌های صدا‌گذاری و موشن کپچر از بازیگران اروپایی استفاده شده است. از آن جایی که ما ژاپنی‌ها بازی را طراحی کرده‌ایم، ابتدا داستان را به زبان ژاپنی نوشتیم و سپس به انگلیسی ترجمه کردیم. پس از این مرحله، ضبط حالت‌های چهره در هنگام ادای دیالوگ‌ها به زبان انگلیسی انجام شد. اما با این وجود که زبان انگلیسی استفاده شده، اما مراقب بودیم که به هیچ عنوان لهجه آمریکایی را وارد نکنیم. این تصمیم برای جلوگیری از خشم بازیکنان آمریکایی گرفته شده است. در هنگام تجربه بازی Final Fantasy 16 ممکن بود که آن‌ها از وجود لهجه آمریکایی در یک اثر فانتزی مربوط به اروپای قرون وسطی عصبانی شوند. به همین دلیل تمامی دیالوگ‌ها با لهجه بریتانیایی ضبط شده است.

بازی Final Fantasy 16 لهجه فاینال فانتزی 16

بازی Final Fantasy 16 سال 2023 منتشر خواهد شد

بازی Final Fantasy 16 در تابستان سال گذشته به عنوان یکی از آثار انحصاری کنسول پلی استیشن 5 معرفی شد. این اثر دارای محیط‌هایی که از قرون وسطی الهام گرفته شده‌اند، بوده و در قالب تریلر‌های آن می‌توانید متوجه حضور صدا‌پیشگان بریتانیایی شوید. نائوکی یوشیدا اخیرا اعلام کرده است که روند ساخت بازی فاینال فانتزی 16 تقریبا به پایان رسیده است. این در حالی است که در دسامبر سال گذشته، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 گفت که روند ساخت این اثر تقریبا 6 ماه از برنامه عقب افتاده است.

نائوکی یوشیدا اخیرا مدعی شده است که بازی فاینال فانتزی 16 رویکرد منحصر‌به‌فردی نسبت به سطح دشواری خواهد داشت. در مصاحبه‌ای با مجله Famitsu، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 گفته است که این اثر دارای سیستم مبارزه مبتنی بر اکشن، مشابه سری Kingdom Hearts بوده و قصد ندارد سیستم مبارزه نوبتی که در آثار قبلی سری فاینال فانتزی استفاده شده‌ است، باری دیگر به کار ببرد.

نظر شما در مورد عدم استفاده از لهجه آمریکایی در بازی Final Fantasy 16 چیست؟ آیا لهجه بریتانیایی مناسب فضای این اثر است؟ به نظر شما این امر چه تاثیری در عملکرد بازی فاینال فانتزی 16 خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.