بازی Final Fantasy 16 جهان باز فاینال فانتزی 16
محمد صادق شجاعی

ساخت بازی Final Fantasy 16 به صورت جهان باز 15 سال طول می‌کشید

محمد صادق شجاعی 24 تیر 1401 بدون دیدگاه
315 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، تهیه‌کننده بازی فاینال فانتزی 16 از دلایل عدم ساخت این اثر در سبک Open-World گفته است. طبق گفته‌های وی، در صورتی که سازندگان قصد داشتند بازی Final Fantasy 16 را به صورت جهان باز بسازند، تولید آن 15 سال طول می‌کشید.

مجله Famitsu در جدید‌ترین شماره خود مصاحبه‌ای با نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 ترتیب داده است. در این مصاحبه او از المان‌ها و ویژگی‌های مهمی که سری Final Fanatasy را تعریف می‌کنند و همچنین از غیر‌ممکن بودن تبدیل بازی فاینال فانتزی 16 به یک اثر اوپن ورلد گفته است.

نائوکی یوشیدا در این مورد گفته است: «زمانی که مراحل اولین اثر از سری Final Fantasy را پشت سر می‌گذاشتم، احساس کردم که یک بازی شبیه به فیلم‌ها را انجام داده‌ام. تمامی بخش‌های آن اعم از کیفیت ساخت، زمان‌بندی دیالوگ‌ها، داستان دراماتیک آن و صدا‌گذاری، در کنار هم بهترین تجربه تاریخ را ایجاد کرده بودند. زمانی که Chocobo یا Moogle به این اثر اضافه شدند، به این نتیجه رسیدم که اثری از سری فاینال فانتزی پدید آمده است. بازی Final Fantasy 16 باید چنین تجربه‌ای را رقم بزند. علاوه بر این، لازم است که با در نظر گرفتن نقاط قوت تیم سازنده، طرح کلی بازی را ایجاد کنیم. وقتی این امر را بررسی کردم، متوجه شدم که ساخت بازی فاینال فانتزی 16 به عنوان یک اثر جهان باز ممکن نیست».

تهیه‌کننده بازی Final Fantasy XVI با فهرست کردن اهداف اصلی خود در این اثر، گفته است: «من داستان قهرمانی را می‌خواستم که دنیا را نجات می‌دهد؛ زیرا در حال ساخت یک بازی فاینال فانتزی هستم. می‌خواستم این امکان وجود داشته باشد که موجودی احضار شود و با قدرت خود محیط را نابود کند. می‌خواستم هر چه زودتر این اثر را در بازار منتشر کنم. نمی‌توانم بازی را در بخش‌های مختلف و جداگانه در دسترس قرار بدهم. زمانی که این چهار هدف را در نظر گرفتم، به این نتیجه رسیدم که دستیابی به تمامی خواسته‌ها غیر‌ممکن است. اگر 15 سال زمان برای ساخت داشتیم، ممکن بود که با ساخت بازی Final Fantasy 16 به صورت جهان باز خودمان را به چالش بکشیم. از این گذشته، از نظر زمان و هزینه، ساخت یک داستان در مقیاس جهانی در قالب یک بازی Open-World امکان‌پذیر نیست».

بازی Final Fantasy 16 جهان باز فاینال فانتزی 16

در Final Fantasy 16 می‌توانید موجودات مختلف را احضار کنید

نائوکی یوشیدا در پایان می‌گوید: «فکر می‌کنم که تیم سازنده نگران این موضوع باشد. ارائه آن چه که ما معتقد هستیم بهترین داستان بوده، در قالب تجربه‌ای که بازی‌ و فیلم‌ را با هم ترکیب می‌کند، نیازی به استفاده از سبک جهان باز نیست. برای مثال اگر فردی به من بگوید که ایده خوبی دارد و قطعا می‌تواند آن را انجام دهد، از او حمایت خواهم کرد. با این حال اگر نسبت به انجام آن شک داشته باشد، به او می‌گویم که نباید این کار را انجام دهد».

تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 پیش از این گفته بود که داستان این اثر در مقیاس جهانی رخ می‌دهد، در نتیجه استفاده از سبک جهان باز مناسب آن نخواهد بود. در جای دیگری از مصاحبه با فامیتسو، نائوکی یوشیدا اعلام کرد که با عدم استفاده از مبارزات نوبتی، سازندگان بازی فاینال فانتزی 16 تلاش کرده‌اند که اثری جذاب برای مخاطبان جوان‌تر بسازند.

بازی Final Fantasy 16 در فصل تابستان سال آینده میلادی به صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. نظر شما در مورد عدم ساخت بازی فاینال فانتزی 16 به عنوان یک اثر جهان باز چیست؟ آیا انتشار انحصاری آن موجب نا‌امیدی شما شده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.