بازی Final Fantasy 16 اوپن ورلد فاینال فانتزی 16
محمد صادق شجاعی

بازی Final Fantasy 16 یک اثر اوپن ورلد نخواهد بود

محمد صادق شجاعی 2 تیر 1401 1 دیدگاه
316 بازدید

طبق تازه‌ترین اخبار بازی، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 (فاینال فانتزی 16) یعنی نائوکی یوشیدا اعلام کرده است که تازه‌ترین اثر سری Final Fantasy یک بازی اوپن ورلد محسوب نمی‌شود.

رسانه IGN به‌تازگی مصاحبه‌ای با نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy XVI، ترتیب داده که در قالب آن اطلاعات مختلفی ارائه شده است. یکی از مواردی که در این مصاحبه به آن اشاره شده، عدم پیروی از اثر قبلی سری فاینال فانتزی یعنی بازی Final Fantasy 15 است. به این واسطه نائوکی یوشیدا اعلام کرده است که بازی Final Fantasy 16 یک اثر اوپن ورلد محسوب نمی‌شود.

شرکت اسکوئر انیکس به جای آن که بازی فاینال فانتزی 16 را به صورت جهان باز ارائه کند، روی طراحی آن به صورت منطقه‌ای تمرکز کرده است. با این حال نائوکی یوشیدا در مصاحبه با IGN گفته است که او و تیمش تحت تاثیر بازی‌های نقش‌آفرینی اوپن ورلد AAA قرار گرفته‌اند. با این حال او از اشاره به بازی خاصی اجتناب کرده است.

تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 در ادامه مصاحبه توضیح داده که بر اساس «تحقیقات گسترده» انجام شده توسط تیم سازنده، بسیاری از بازیکنان جوان هیچگاه بازی‌های سری Final Fantasy را تجربه نکرده‌اند یا هیچ علاقه‌ای به آن نشان نداده‌اند. برای درک بهتر این دسته از بازیکنان جوان، سازنده‌های بازی فاینال فانتزی 16 بسیاری از بازی‌های اخیر را تجربه کرده‌اند و از آثار نقش‌آفرینی اوپن ورلد AAA که بازار ویدیو گیم را در اختیار خود دارند، الهام گرفته‌اند.

نائوکی یوشیدا در مورد عدم ساخت بازی Final Fantasy XVI به عنوان یک اثر Open-World گفته است: «به منظور روایت داستانی که کل جهان و فراتر از آن را پوشش می‌دهد، تصمیم گرفتیم از طراحی جهان باز که ما را به یک فضای خاص محدود می‌کند، اجتناب کنیم. در عوض تصمیم گرفتیم روی طراحی مبتنی بر مناطق مستقل از یکدیگر که موجب می‌شود بازیکنان حس یک تجربه در مقیاس جهانی داشته باشند، تمرکز کنیم».

بازی Final Fantasy 16 اوپن ورلد فاینال فانتزی 16

بازی Final Fantasy 16 انحصاری پلی استیشن 5 است

اکتبر سال گذشته مشخص شد که بازی Final Fantasy 16 دارای 6 قلمرو خواهد بود. شرکت Square Enix این مناطق را بر اساس فضای فانتزی و سنتی اروپا طراحی کرده است. هر یک از مناطق بازی فاینال فانتزی دارای شخص خاصی به نام Dominant هستند که Eikon، قدرت احضار قوی‌ترین موجودات دنیا، را در اختیار دارند. از بین Eikon‌های موجود در بازی فاینال فانتزی 16 می‌توان به Ifrit ،Odin و Shiva اشاره کرد. در قالب تریلر به نمایش گذاشته شده در رویداد State of Play، می‌توانید تعدادی از Eikon‌ها و نبرد‌های حماسی بازی Final Fantasy XVI را مشاهده کنید.

بازی Final Fantasy 16 برای اولین بار در سال 2020 به عنوان یکی از آثار انحصاری پلی استیشن 5 معرفی شد. پس از این امر اثر مذکور مدتی در سکوت خبری فرو رفت. اوایل ماه میلادی جاری شرکت اسکوئر انیکس باری دیگر شروع به ارائه نمایش‌ها و اخبار مختلف از بازی فاینال فانتزی 16 کرد.

تازه‌ترین اثر سری Final Fantasy در فصل تابستان سال 2023 به صورت انحصاری روی کنسول PS5 منتشر خواهد شد. در دیگر خبر‌های مرتبط با سری مذکور، شرکت Square Enix به تازگی دومین اثر از مجموعه ریمیک بازی فاینال فانتزی 7 را تحت عنوان بازی Final Fantasy VII Rebirth معرفی کرده است. علاوه بر این، شرکت مذکور در قالب بازی Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion اقدام به انتشار نسخه ریمستر بازی Crisis Core: Final Fantasy VII می‌کند.

نظر شما در مورد عدم ساخت بازی Final Fantasy 16 به عنوان یک اثر اوپن ورلد چیست؟ آیا از این امر استقبال می‌کنید یا ترجیح می‌دهید این اثر از بازی فاینال فانتزی 15 پیروی می‌کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    سالاری

    مهمان

    به جای اوپن ورلد بهتر است به زبان فارسی بنویسیم: جهان باز.
    با سپاس

    پاسخ دهید