بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های اکشن تمام دوران که باید تجربه کنید

ارحام ادبخواه 28 خرداد 1401 5 دیدگاه
10,396 بازدید

هنگامی که در مورد بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران صحبت می‌کنیم، گزینه‌های بی‌شماری در افکار ما غوطه‌ور می‌شوند که هر کدام در نوع خود فوق‌العاده هستند. با این حال، در طی تاریخ بازی‌های اکشنی وجود داشته‌اند که از حد یک سرگرمی فراتر رفته‌اند و زد و خوردها را در قالب یک اثر اونگارد و نوآورانه، به نمایش کشیده‌اند. این دسته از بازی‌ها صحنه‌های اکشن را به گونه‌ای به تصویر می‌کشند تا مزه شیرین کتک زدن دشمنان تا مدت‌ها در ذهن ما باقی بمانند. در ادامه به مرور بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران که می‌توانید تجربه کنید، خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های اکشن در تاریخ بازی‌ های ویدیویی

بازی‌ های اکشن بخش بزرگی از دنیای بازی‌های ویدیویی را تشکیل می‌دهند و از این منظر، وجود و پیشرفت آن‌ها امری ضروری و مهم است. بازی‌های اکشن در اکثر مواقع با صحنه‌های شلوغ و جذاب خود، بیش‌تر در گروه آثار عامه‌پسند قرار می‌گیرند و در قالب میلیون‌ها نسخه به فروش می‌رسند. حال هنگامی که این عوام پسند بودن با ایده‌های عمیق داستانی ترکیب می‌شود، جلوه هنری ویدیو گیم در مقایس بزرگ‌تری به دست مخاطب‌ها می‌رسد.

اگر بخواهیم بیش‌تر در این موضوع دقیق شویم، باید به سراغ مثال‌ها برویم. برای مثال یک بازی عمیق و مفهومی به نسبت گم‌نام مانند Kentucky: Route Zero را تصور کنید. این بازی با وجود تمامی شایستگی‌هایش، در نهایت زیاد فروش نمی‌کند و افراد زیادی موفق به تجربه این اثر هنری نمی‌شوند. حال در طرفی دیگر، هنگامی که یک استودیو بزرگ بازی AAA خود را با داستانی عمیق و صحنه‌های اکشن عرضه می‌کند، بدیهی است که افراد بیش‌تری با آن روبرو می‌شوند. این دقیقا جایی است که مخاطب عام (و حتی مخاطب مدیوم‌های دیگر مانند سینما) وارد جریان بی‌نهایت بازی‌های ویدیویی می‌شود و راه خود را در ادامه پیدا می‌کند. درست در ادامه همین روند است که صنعت-هنر مورد علاقه ما رشد می‌کند و باعث می‌شود که ما هم از همراهی با محصولات مختلف آن بیش‌تر لذت ببریم. اما چه بازی‌های اکشن بزرگی وجود دارند که قادر به گذاشتن چنین تاثیری باشند؟ از بازی The Last of Us 2 گرفته تا Control و Gears 5؛ ما سعی می‌کنیم شما را در این مقاله با بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران که می‌توانید تجربه کنید، بیش‌تر اخت دهیم.

فقط باید به این موضوع اشاره کنیم که گزینه‌های این لیست رده‌بندی خاصی ندارند و ترجیحا از بازی‌های به نسبت جدید تشکیل شده‌اند. همچنین تک‌تک آثار لیست مورد بحث شامل داستانی عمیق نمی‌شوند و در برخی مواقع، صرفا با زد و خورد و صحنه‌های اکشن جذاب خود تا این حد مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بازی Metal Gear Solid V

بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به احتمال زیاد آخرین Metal Gear باکیفیت و خوبی است که ما به عنوان مخاطب دریافت می‌کنیم. اثری که تحت الشعاع کارگردان بازی و شرکت ناشر قرار گرفت تا نتواند به نهایت پتانسیل خود برسد. به هر حال، The Phantom Pain با اینکه بیش‌تر به عنوان یک اثر با محوریت مخفی‌کاری شناخته می‌شود، در زمینه اکشن‌های بزرگ هم بی‌استعداد نیست. برای درک این موضوع کافی است با یک اسلحه گرم و پر سر و صدا به دل دشمن بزنید و با لشکر دشمنان روبرو شوید.

به طور کلی، این بازی در تعادل خوبی در استفاده از مخفی‌کاری و اکشن قرار دارد که برای درک آن، باید به سمت تجربه آن بروید. اثری که از لحاظ داستانی هم به شدت غنی و پیچیده بوده و حاوی مفاهیم مهمی هم است. این نسخه و به طور کلی مجموعه Metal Gear، جزو همان دسته قرار می‌گیرند که به عنوان محل تلقی مخاطب عامه پسند و داستان‌های عمیق، شناخته می‌شوند. بنابراین اگر فکر می‌کنید که مجموعه مورد بحث می‌تواند مکان خاص خودش را در سلیقه شما ایجاد کند، بهتر است به تجربه تمامی شماره‌های ممکن آن بپردازید و حتی یکی از آن‌ها را هم فراموش نکنید.

  • سال عرضه: 2015

بازی Batman Arkham Knight

بازی Batman: Arkham Knight

استودیو Rocksteady با عرضه سری Batman Arkham تحول بزرگی در جریان بازی‌های اقتباسی (به خصوص ابرقهرمانی و کمیک بوکی) به وجود آورد. سه‌گانه Batman Arkham مهر تاییدی بر همین موضوع است که اگر به طور منسجم به سراغ آن‌ها بروید، تجربه‌ای کامل و فرامش نشدنی از بازی‌های ابرقهرمانی خواهید داشت. اما چرا با وجود دو بازی Arkham City و Arkham Asylum به Arkham Knight اشاره می‌کنیم؟ پاسخ تا حدودی ساده است. بازی Batman: Arkham Knight با توجه به اینکه یک محصول جدیدتر به شمار می‌رود، در ارضا بازیکنان امروزی و مدرن موفق‌تر عمل می‌کند.

شما در این بازی باید به تقابل با یک شخصیت منفی جدید با نام Scarecrow بپردازید که افکار پلیدش می‌تواند ضربه بزرگی به شهر گاتهام و ساکنین آن بزند. البته که در این راه تنها نخواهید بود و فکر و تصویر جوکر درست مانند یک عذاب الهی شما را رها نخواهد کرد. به عبارتی دیگر، جوکر در ذهن شما زندگی کرده و آن را حسابی به هم می‌ریزد.

  • سال عرضه: 2015

بازی Resident Evil 2 Remake

بازی Resident Evil 2 Remake

شرکت Capcom در طی سال‌های اخیر هنر خود در عرصه بازسازی کردن بازی‌های مختلف را ثابت کرده که Resident Evil Remake 2 در صدر آن قرار دارد. اثری که با حفظ ریشه‌ها و شایستگی‌ها نسخه اصلی (که در سال 1998 منتشر شده بود) توانست عناصر مدرن و امروزی را با آن ترکیب کند و به یک بازی ترسناک فوق‌العاده برسد. شما در این بازی یک بار دیگر به دفتر پلیس شهر راکون سیتی (Racoon City) باز می‌گردید و کنترل یکی از دو شخصیت لئون اس کندی (Leon S. Kennedy) یا کلیر ردفیلد (Claire Redfield) را به دست می‌گیرید.

شما در انتخاب شخصیت قابل کنترل خود از دو کاراکتر مذکور آزاد هستید و می‌توانید با توجه به آن چه که در ذهن‌تان دارید، یکی را انتخاب کنید. با اینکه روند کلی گیم‌پلی این دو شخصیت شباهت زیادی به هم دارد، اما یک سری تفاوت‌های بزرگ هم در این میان دیده می‌شود. کلیر و لئون در برخی مواقع شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند که برای درک بهتر و کامل‌تر داستان، باید هر دو آن‌ها را تا انتها همراهی کنید. البته که Resident Evil 2 Remake پایان کار نبود و شرکت Capcom تصمیم گرفت در سال 2020 نسخه بازسازی Resident Evil 3 را هم عرضه کند. هرچند که Resident Evil 3 Remake به اندازه بازسازی شماره دوم جذاب نبود و نتوانست آن طور که باید انتظارها را برآورده کند. با وجود همه این مسائل، نسخه Remake بازی Resident Evil 4 هم در راه است و همه ما برای عرضه آن لحظه‌شماری می‌کنیم.

  • سال عرضه: 2019

بازی Doom Eternal

بازی Doom Eternal

اگر بخواهیم بازی Doom Eternal را در سه کلمه توصیف کنیم می‌توانیم از بی‌رحم، انقلابی و باشکوه بهره ببریم. اثری که با ترکیب تمامی مکانیک‌های شناخته شده سبک شوتر و ارائه آن‌ها در یک قالب به نسبت بی‌نقص، توانست نام خود را در تاریخ ثبت کند. ایترنال به شدت خشن است و گیم‌پلی سریع و مسحور کننده آن نیز که در جریان خشونت‌آمیز بودن طراحی شده، باعث می‌شود حجم هیجان سلاخی شیطان‌ها دوچندان شود.

هنگامی که وارد بازی Doom Eternal می‌شوید، زمان خاصی برای انتظار ندارید و باید همواره به کمک دکمه‌های کیبرد (یا کنترلر خود)، دشمنان بخت برگشته را یکی پس از دیگری راهی آتش سوزان جهنم کنید. نکته قابل توجهی که در مورد این بازی وجود دارد، عمق بیش‌تر آن نسبت به نسخه سال 2016 است. به عبارتی دیگر، این بازی با تمام بی‌منطق‌های خود یک روایت جذاب در دل خود دارد که مجموعه قدیمی و سنتی Doom را به هم متصل می‌کند. البته که این داستان مزاحم اکشن ناب بازی نمی‌شود و می‌توانید بدون مانع خاصی به خونریزی و لذت از آن بپردازید. اگر بخواهیم خشن‌ترین و سریع‌تر گزینه موجود در لیست بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران را رده‌بندی کنیم، بازی Doom Eternal بدون هیچ گونه رقابت نزدیکی صدر لیست را به خود اختصاص می‌دهد.

  • سال عرضه: 2020

بازی Rise of the Tomb Raider

بازی Rise of the Tomb Raider

اگر بخواهیم نسخه‌های ریبوت شده سری Tomb Raider را در نظر بگیرید، با سه بازی فوق‌العاده باکیفیت روبرو می‌شویم که با وجود شباهت‌ها، هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. با این حال، اگر بخواهیم در میان همین سه‌گانه ریبوت شده یک رده‌بندی جزئی انجام دهیم، بیش‌تر افراد بازی Rise of the Tomb Raider را در مقام بالاتری از Tomb Raider و Shadow of the Tomb Raider قرار می‌دهند. دلیل اصلی این موضوع، فرمول و روند جذابی بود که Rise of the Tomb Raider به آن رسیده بود.

استفاده از عنصر تنهایی، گشت و گذار در محیط‌های به نسبت بزرگ و اکشن‌های هیجان‌انگیز آن هم در درست‌ترین زمان ممکن، باعث شد تا بازی مورد بحث حسابی موفق عمل کند. نکته جالب دیگری که در مورد این بازی وجود دارد، عناصر Survival آن است. به عبارتی دیگر، شما حین رفتن به سراغ Rise of the Tomb Raider صرفا یک اکشن-ماجراجویی معمولی را تجربه نمی‌کنید و به خاطر وجود عنصرهای بقا، با ریتم خاصی روبرو خواهید شد. به طور کلی، اگر وقت لازم را دارید بهتر است به سراغ هر سه نسخه‌ای که به آن‌ها اشاره کردیم بروید تا درک بهتری از داستان و روایت سه‌گانه Tomb Raider داشته باشید.

  • سال عرضه: 2015

بازی Middle Earth Shadow of War

بازی Middle-Earth: Shadow of War

اگر از بازی‌های اکشن جهان باز مرسوم دنیای بازی‌های ویدیویی خسته شده‌اید، بهتر است برای یک بار هم که شده به سراغ بازی Middle-Earth: Shadow of War بروید. این اثر که در ادامه بازی Middle-earth: Shadow of Mordor منتشر شد، در دنیای ارباب حلقه‌ها (یا همان Lord of the Rings) جریان دارد و وجهه‌های تازه‌ای از سرزمین میانه (Middle-earth) را به نمایش می‌کشد.

استودیو Monolith Productions که به عنوان سازنده بازی مورد بحث شناخته می‌شود، برای طراحی سیستم مبارزه محصول خود از نسخه‌های قدیمی Assassin’s Creed و سه‌گانه Batman Arkham الهام گرفت و به نتیجه خوبی هم رسید. حال به لطف رگه‌های سبک نقش آفرینی، مبارزات بازی Middle-Earth: Shadow of War به شدت جذاب به نظر می‌رسد که می‌توانید در طی آن، حسابی از خجالت دشمنان خود (که اکثرا از ارک‌ها تشکیل می‌شوند) درآیید. داستان بازی مورد بحث در بین وقایع فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت قرار می‌گیرد و به همین خاطر، به سوالات زیادی هم پاسخ می‌دهد.

بازی Assassin's Creed Valhalla

بازی Assassin’s Creed Valhalla

بازی Assassin’s Creed Valhalla نه تنها به عنوان یکی از بهترین بازی‌های Open-World چند سال اخیر شناخته می‌شود، بلکه جای مستحکمی هم در لیست بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران دارد. در این بازی که شما به سمت سرزمین انگلستان سفر می‌کنید، شاهد اوج‌گیری مکانیک‌های نقش‌آفرینی مجموعه Assassin’s Creed هستیم. به عبارتی دیگر، از زمانی که سری مورد بحث به سمت سبک نقش‌آفرینی رفت و از فرمول سنتی خود فاصله گرفته، هیچ وقت به اندازه والهالا در ارائه یک RPG کامل موفق نبود.

در بازی Assassin’s Creed Valhalla شما کنترل یک وایکینگ به نسبت جوان با نام ایور (Eivor) را به دست می‌گیرید که تعیین مونث یا مذکر بودن آن برعهده شما است. در ادامه، برای فتوحات و گسترش قدرت وایکینگ‌ها به سمت انگلستان می‌روید و در همان میانه‌ها، وارد جریانات فرقه اساسین‌ها هم می‌شوید. والهالا از نظر داستانی و شخصیت‌پردازی به شدت غنی است و حتی کاراکترهای فرعی آن هم در نوع خود از جذابیت بالایی برخوردار هستند. به طور کلی اگر دنبال تجربه‌ای طولانی با سرگرمی خالص می‌گیردید، Valhalla یکی از مهم‌ترین گزینه‌های لیست است.

  • سال عرضه: 2020

بازی Monster Hunter World

بازی Monster Hunter World

 اگر به دنبال یک بازی اکشن و فانتزی می‌گردید که بتوانید ماه‌ها درگیر و سرگرم آن باشید، باید بیش‌تر در مورد Monster Hunter Word فکر کنید. در ابتدا ایده بازی خیلی ساده به نظر می‌رسد؛ شما باید آیتم‌های خود را ارتقا دهید، شرایط را بررسی کنید و سپس به شکار هیولاهای مختلف بروید. اما اگر راستش را بخواهید، شرایط به شدت پیچیده‌تر از این حرف‌ها است. شما باید برای هر مبارزه خود را به شکل متفاوتی آماده کنید و هر سری برنامه جدیدی بچینید. هر شکار در بازی Monster Hunter World حال و هوای خاص خود را دارد و اگر تجربه آن را با دوستان خود شریک شوید، لذت نهایی از تجربه بازی دو چندان خواهد شد. اگر کمی به آمار، ارقام و واکنتش‌های موجود حول این اثر توجه کنید، متوجه خواهید شد که با یکی از بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران روبرو هستید.

  • سال عرضه: 2018

بازی Gears 5

بازی Gears 5

اگر جزو طرفداران ایکس باکس محسوب می‌شوید و در بین انحصاری‌های آن به دنبال یک اکشن جذاب می‌گردید، باید جست و جوهای خود را روی بازی Gears 5 متوقف کنید. استودیو Coalition پس از عملکرد ضعیف بازی Gears of War 4، تلاش بیش‌تری برای توسعه نسخه بعدی انجام داد و نتیجه تلاش‌های خود را با عرضه بازی Gears 5 گرفت. این بازی که از لحاظ مقایس نقشه‌ها بزرگ‌ترین شماره سری محسوب می‌شود، ایده‌های جاه‌طلبانه خود را به کرسی نشاند و به یکی از بزرگ‌ترین سوالات مجموعه پاسخ داد؛ اینکه Locustها از کجا می‌آیند و چگونه ریشه می‌گیرند. شما در این بازی کنترل شخصیت کیت دیاز (Kait Diaz) را برعهده می‌گیرید و در طی ماجراجویی عظیم خود، حجم بزرگی از دشمنان مختلف را از لب تیغ می‌گذرانید. از این‌ها هم گذشته، بازی Gears 5 از لحاظ بصری به شدت چشم‌نواز است و خیره شدن به مناظر آن، به خودی خود یک سرگرمی مجزا به شمار می‌رود. تازه اگر به یکی از دو کنسول ایکس باکس سری ایکس یا ایکس باکس سری اس دسترسی دارید، این زیبایی را در سطوح بالاتری حس خواهید کرد.

  • سال عرضه: 2019

بازی Star Wars Jedi Fallen Order

بازی Star Wars: Jedi Fallen Order

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order نمونه بارز یک ویدیو گیم استاندارد به شمار می‌رود. اثری که نه با ایده‌های سطحی و بی‌روح پر شده و نه با نوید عناصر جاه‌طلبانه در دسترس قرار گرفته است. این بازی کار خود را انجام می‌دهد و در حد استانداردها و بودجه خود، فوق‌العاده عمل می‌کند. بازی Star Wars Jedi: Fallen Order از ایده‌های بازی‌های Souls-Like الهام می‌گیرد و با ترکیب آن با فرمول سری آنچارتد، به فرآیند بدیع و صد البته جذابی می‌رسد. شما در این بازی کنترل شخصیتی به نام کل کستیس (Cal Kestis) را برعهده می‌گیرید و وظیفه دارید با تلاش‌های خود، مجمع جدای‌ها را یک بار دیگر تشکیل دهید. کل کستیس که خود یه جدای جوان محسوب می‌شود، باید در طی ماجراجویی خود قدرت‌های یک جدای را به دست آورد و در این مسیر پیشرفت کند. حال در این میان اتفاقات جذاب دیگری هم رخ می‌دهد که باید با استفاده از Lightsaber خود (نام شمشیرهای معروف دنیای جنگ ستارگان)، در مقابل دشمنان و مشکلات ایستادگی کنید.

  • سال عرضه: 2019

بازی Dying Light 2

بازی Dying Light 2

بازی Dying Light 2 که به عنوان یکی از جدیدترین گزینه‌های لیست بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران شناخته می‌شود، شما را در یک دنیای آخرالزمانی زامبی زده قرار می‌دهد. Dying Light 2 از بازیکن می‌خواهد داستان را دنبال کند، از بین گله‌های بزرگ زامبی زنده خارج شود و با استفاده از مکانیک‌های پارکور بازی، از ساختمان‌ها و موانع بالا و پایین برود. همین سیستم پارکور تاثیر زیادی در روند گیم‌پلی می‌گذارد و باعث می‌شود کشتن زامبی‌ها (و حتی دشمن‌های انسانی)، جذاب‌تر از هر زمان دیگری به نظر برسد. شما وظیفه دارید در این بازی با استفاده از تمامی آیتم‌های ممکن زنده بمانید؛ حال این آیتم می‌تواند یک شمشیر بزرگ و قدرتمند باشد یا یک تکه چوب که به زور میخ و چسب سرپا ایستاده است. شما باید راه خود را در دنیای بی‌رحم Dying Light 2 پیدا کنید و نهایت تلاش خود را برای زنده ماندن به کار گیرید.

  • سال عرضه: 2022

بازی Bayonetta 2

بازی Bayonetta 2

استودیو PlatinumGames همیشه راه روش ساخت بازی‌های اکشن را بلد است. این شناخت در طی گذر زمان بیش‌تر شده و در هنگام عرضه بازی Bayonetta 2 به اوج خود رسیده است. نسخه دوم بایونتا منطق خاصی ندارد و همین بی‌منطقی، باعث می‌شود با صحنه‌های فانتزی افراطی‌گرایانه جذابی روبر شویم. حال این صحنه می‌تواند مبارزه با یک دسته از اهریمن‌های کوچک باشد یا درگیری با موجودات عظیم الجثه‌ای که تصور آن‌ها در عمیق‌ترین رویاها هم کار سختی به نظر می‌رسد. جالب است بدانید که همه این اتفاق‌ها در حین کنترل یک مبارز مونث رخ می‌دهد که با تفنگ‌های خود در دل میدان نبرد، هنرنمایی می‌کند. به طور کلی بازی Bayonetta 2 یک ویدیو گیم خالص است که بدون اضافه کاری خاصی شما را وارد اکشن‌های بزرگ کرده و کاری می‌کند که عاشق سبک Hack & Slash شوید.

  • سال عرضه: 2014

بازی Nier Automata

بازی Nier Automata

حالا که به Bayonetta 2 در لیست بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران اشاره کردیم، بهتر است از بحث استودیو PlatinumGames خارج نشویم. درست سه سال پس از عرضه دومین شماره بایونتا، استودیو مذکور دست به عرضه بازی Nier Automata زد؛ اثری که از هر لحاظی استانداردهای پلاتینوم گیمز را یک قدم رو به جلو برد. این بازی راه سری Bayonetta و Vanquish را ادامه می‌دهد و در ادامه، ایده‌های خاص خود را هم وارد جریان می‌‌کند. به طور کلی Nier Automata بازی عجیب و غریبی است و می‌تواند به صورت همزمان ترکیبی از یک نقش‌آفرینی جهان‌باز و یک هک اند اسلش کلاسیک باشد. دنیای نیا اوتوماتا درست مانند یک محیط خالی از حیات است که ربات‌های بی‌روح در سطح آن پراکنده هستند. البته که در این میان روزنه‌ای از زندگی و امید هم وجود دارد که باید به عنوان گیمر، برای تبدیل آن به یک منبع نور بزرگ تلاش کنید. بازی Nier Automata در غافلگیر کردن شما کوتاهی نمی‌کند و می‌تواند در هر لحظه‌ای که بخواهد، صحنه‌های غیرمنتظره‌ای به وجود آورد.

  • سال عرضه: 2017

بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden west

یکی از دلایلی که باعث شد مجموعه هورایزن و به طور خاص بازی Horizon Forbidden west موفق شود، فرمول خاص آن بود. این دو بازی توانستند جوهره‌های بازی‌های اکشن را به خوبی خلق کرده و آن‌ها را به طور هنرمندانه‌ای وارد عرصه آثار Open-World کنند. با اینکه سری هورایزن در بسیاری از زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما می‌توانیم بحث سیستم مبارزه را به عنوان یکی از نقاط قوت آن معرفی کنیم. استفاده از تیر و کمان‌های ایلوی (شخصیت اصلی بازی) در کنار نیزه‌ای که او با خود حمل می‌کند، باعث به وجود آمدن ترکیبی از مبارزات دور و نزدیک می‌شود. درگیری با ربات‌های عظیم الجثه که هدفی جز له کردن ایلوی زیر پاهای خود ندارند، به این جذابیت‌ها افزوده است. اما با وجود تمامی این بحث‌ها، کسی به خاطر اکشن و سیستم مبارزه به سراغ بازی Horizon Forbidden West نمی‌رود. کافی است ذهن خود را باز کرده، به سمت این بازی بروید و از داستان، محیط، شخصیت‌ها و ربات‌ها لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2022

بازی Hades

بازی Hades

Hades یکی از سخت‌ترین و صد البته جذاب‌ترین آثار موجود در لیست بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران است. این بازی که در سبک روگلایک (Roguelike) جریان دارد، شما را در کنترل شاهزاده جهنم یونان باستان یعنی زگرئوس (Zagreus) می‌گذارد. اما هدف اصلی زگزئوس فرار از جهنم زیر زمینی یونان باستان و رسیدن به کوه المپ است؛ راهی که پر از مصائب مختلف بوده و می‌تواند بارها صبر شما را به انتها برساند. یکی از دلایل اصلی این سختی به چرخه مرگ و زندگی هیدیس باز می‌گردد. در واقع شما پس از هر بار مردن به انتهای ماجراجویی زگرئوس بر می‌‌گردید و باید با درس گرفتن از اشتباهات دفعه قبل یک راه جدید را آغاز کنید. به عبارتی دیگر، خبری از Autosave نیست و اگر بخواهید داستان را به اتمام برسانید، باید کل بازی را به شکل یک سره و بدون مرگ تمام کنید. البته که روند در این میان به هیچ وجه تکراری نمی‌شود و هر دفعه با داستان‌ها، شخصیت‌ها و موقعیت‌های جدیدی روبرو می‌شوید.

  • سال عرضه: 2020

بازی Control

بازی Control

استودیو Remedy Entertainment که آن را به خاطر روایت‌ها و داستان‌های فوق‌العاده پیچیده‌اش می‌شناسیم، در طی سال‌های اخیر تاثیر بزرگی در جریان بازی‌های داستان محور گذاشته است. آن‌ها در طی زمان با عرضه بازی‌هایی مانند Max Payne، Quantum Break و Alan Wake دوران موفقی را پشت سر گذاشته‌اند و در همین حال، با یک سری مشکلات هم روبرو شدند. اما نتیجه و تجربه تمامی این سال‌ها جمع شد تا امروزه به خوبی از نام بازی Control یاد کنیم. به عبارتی دیگر، کنترل به گونه‌ای اوج هنر اعضای استودیو Remedy حساب می‌شود که اگر واردش شوید، تنها با نمایش تیتراژ پایانی از آن جدا خواهید شد. در این بازی شما وارد یک ساختمان عجیب می‌شوید و تا پایان در راهروهای نامنظم و همیشه در حال تغییر آن، می‌گردید. اما لحظه لحظه جا به جایی در این ساختمان دلیل خاص خود را دارد که در حین آن، با حجم عظیمی از دشمنان روبرو می‌شوید.

اکشن‌های سریع و حساب شده بخش عظیمی از گیم‌پلی بازی Control را تشکیل می‌دهند. در این صحنه‌ها، شما باید با استفاده از اسلحه خود (که می‌تواند تغییر شکل دهد و کارایی‌های متفاوتی داشته باشد) به سراغ دشمنان بروید و از روی جسد آن‌ها عبور کنید. نکته جالبی که در مورد سیستم مبارزه کنترل وجود دارد این است که شما می‌توانید رسما تک‌تک صحنه‌های آن را با گان‌پلی روان بازی، کارگردانی کنید. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که کنترل و بسته‌های الحاقی آن را از دست ندهید؛ چرا که شاهد یک گریز داستانی به سمت بازی Alan Wake هم خواهید بود.

  • سال عرضه: 2019

بازی The Last of Us Part 2

بازی The Last of Us Part 2

مگر می‌شود در مورد بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران صحبت کنیم و نامی از بازی The Last of Us Part 2 به میان نیاوریم؟ استودیو Naught Dog در طی جاه‌طلبانه‌ترین بازی تاریخ خود روند متفاوتی را در پیش می‌گیرد و خشونت و انتقام را در اولویت مفاهیم بازی قرار می‌دهد. در این بازی شما برخلاف نسخه اول، کنترل شخصیت الی (Eliie) را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید در دل محیط‌های بی‌رحم شهر سیاتل به دنبال انتقام و برابر کردن دو کفته ترازو باشید. اینکه این انتقام از چه کسی و برای چه دلیلی باید گرفته شود را خود شما باید متوجه شوید؛ چرا که پیچیدگی‌ها و رازهای عجیبی در اعماق آن نهفته است. با وجود تمامی این قضایا، بازی The Last of Us 2 به لطف گرافیک فوق‌العاده واقع‌گرایانه خود، در ارائه صحنه‌های اکشنی که می‌توانند دل شما را به لرزه دربیاورند، کوتاهی نمی‌کند.

  • سال عرضه: 2020

بازی Bloodborne

بازی Bloodborne

بازی اکشن-نقش‌آفرینی استودیو FromSoftware که در فضاهای سیاه و گوتیک جریان دارد، اثری است که نمی‌توانید مانند آن را پیدا کنید. یک بازی که در جریان Souls-Likeها قرار می‌گیرد و با الهام از سری دارک سولز، یک دنیای تاریک و به شدت سرد را خلق می‌کند. بازی Bloodborne درست مانند سایر سولزلایک‌های استودیو FromSoftware به خاطر سختی بالای خود معروف است که حین تجربه آن، بارها می‌میرید و جان خود را از دست می‌دهید. همین سختی بالا روی گیم‌پلی و اکشن‌های حساب‌شده بازی پی ریزی شده است که در صورت کنار آمدن با آن، به یکی از بهترین تجربه‌های خود در طول زندگی دست پیدا می‌کنید. سیستم مبارزه بازی Bloodborne در تعادل مناسبی میان دفاع، جاخالی دادن و حمله قرار دارد که حتی پس از گذشت ساعت‌ها از آن خسته نمی‌شوید. به طور کلی، بلادبورن با خلق صحنه‌های اکشن دلهره‌آور غریبه نیست و می‌تواند به سرگرمی خوبی برای طرفداران سبک اکشن تبدیل شود.

  • سال عرضه: 2015

بازی Uncharted 4

بازی Uncharted 4: A Thief’s End

بازی Uncharted 4: A Thief’s End که به عنوان آخرین نامه عاشقانه نیتن دریک به سوی طرفداران پلی استیشن شناخته می‌شود، نمی‌توانست بهتر از این باشد. استودیو Naughty Dog موفق شد با این بازی میراث یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های ویدیو گیمی را به خوبی به سرانجام برساند و خداحافظی باشکوهی برای او تدارک ببیند. ما مجموعه Uncharted را همیشه به خاطر گیم‌پلی روان و ماجراهای ایندیانا جونز گونه می‌شناسیم که در طی هر نسخه، خاطره‌های زیادی را به وجود آورده است. با این حال، نسخه چهارم مجموعه و بازی مورد بحث ما در این بخش، استانداردهای سری را به نقاط جدیدی رساند و به نسبت بی‌نقص ظاهر شد. چه جزو طرفداران قدیمی آنچارتد باشید و چه جزو تازه‌واردهایی که دنبال تجربه انحصاری‌های شاخص پلی استیشن هستند، نباید بازی Uncharted 4: A Thief’s را از دست بدهید.

  • سال عرضه: 2016

بازی God of War

بازی God of War

در این نقطه از لیست بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران به بهترین بازی سال 2018 از دید مراسم Game Awards می‌رسیم. اکثر ما با داستان بازگشت شکوهمندانه مجموعه God of War به اوج و احیا یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ دنیای سرگرمی آشنا هستیم. اثری که توانست هم مخاطب‌های قدیمی و هم بازیکنان تازه‌وارد را راضی نگه دارد و نقطه ضعف نسخه‌های کلاسیک گاد آف وار را به نقطه قوت خود تبدیل کند. بازی God of War در کنار حفظ اکشن‌های حماسی و افراطی معروف مجموعه، یک داستان عمیق و ملموس را هم به زندگی شخصیت‌های فوق‌العاده آن تزریق کرد. حتی با انکار داستان و نادیده گرفتن آن، سیستم مبارزات و اکشن‌های حماسی این بازی آنقدری جذاب هستند که بتوانند تا ثانیه‌های پایانی، حس کنترل یک خدا را به بهترین شکل ممکن تداعی کنند. حال اگر به تجربه این بازی پرداختید و از آن لذت بردید، باید با یک خبر هیجان‌انگیز روبرو شوید. طبق شایعات و خبرهای موجود، به نطر می‌رسد بازی God of War: Ragnarok تا پایان سال 2022 در دسترس کاربران پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قرار می‌گیرد.

  • سال عرضه: 2018

جمع بندی

همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، لیست بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران می‌توانست به نسبت شلوغ‌تر و غنی‌تر باشد؛ اما با این حال سعی کردیم بازی‌های به نسبت جدید و عامه‌پسندتر را در نظر بگیریم. وگرنه می‌توانستیم به آثار بزرگی مانند Halo 3، Call of Duty: Modern Warfare، مجموعه Bioshock و ده‌ها بازی دیگر اشاره کنیم. با این حال، تصمیم گرفتیم با در نظر گرفتن نام بازی‌هایی مانند God of War، Doom Eternal و سایر گزینه‌های مذکور، لیستی گسترده برای همه سلیقه‌ها در نظر بگیریم.

نظر شما در مورد بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران چیست؟ نام کدام بازی در این لیست خالی است؟ شما با کدام یک از بازی‌های اکشن بیش‌تر ارتباط برقرار می‌کنید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Control به Alan Wake مرتبط است؟

بازی Control شامل یک بسته الحاقی با نام AWE می‌شود که در ارتباط مستقیم با بازی آلن ویک قرار دارد

۱
آیا بازی Uncharted 4 آخرین حضور نیتن دریک در دنیای ویدیو گیم به شمار می‌رود؟

با توجه به اطلاعات، حتی اگر سری آنچارتد ادامه پیدا کند قرار نیست نیتن دریک را به عنوان شخصیت اصلی مشاهده کنیم

۲
آیا بازی Assassin's Creed Valhalla هم یک اثر اکشن محسوب می‌شود؟

با وجود اینکه والهالا به عناصر سبک نقش‌آفرینی و بازی‌های جهان باز اهمیت زیادی می‌دهد، اکشن و زد و خورد در آن نقش پررنگی دارد

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    علیرضا

    مهمان

    METAL GEAR RISING: REVENGEANCE نیست 🙁

    پاسخ دهید
  • Avatar

    خسرو

    مهمان

    ولکنشتاین دو و خیلی گیم های دیگه رو نوشتی آخه برادر رزیدنت ایول اکشنه یا ترسناک رده بندیش

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به خسرو

      نویسنده

      در مورد ولفنشتاین درست می‌گید و می‌تونست داخل این لیست باشه. در مورد رزیدنت اویل هم باید بگم خب خیلی بازی‌های ترسناک وجود داره که توش عناصر اکشن هم پیدا میشه. RE 2 Remake هم دقیقا شامل اکشن‌های زیادی میشه اگه بازی کرده باشید.

    • Avatar

      R در پاسخ به خسرو

      مهمان

      ولکشتاین XD
      یه قلعه آلمانی طور رو تصور کردم بالای یه کوه خفن، پر از سربازای آبادانی

  • Avatar

    محمد

    مهمان

    بهترین جذاب ترین بازی تاریخ اویل4

    پاسخ دهید