بهترین بازی های ترسناک از نظر سایت متاکریتیک
سارا هابطی

بهترین بازی های ترسناک از نظر سایت متاکریتیک

سارا هابطی 25 اردیبهشت 1401 7 دیدگاه
6,183 بازدید

معمولا ادغام عناصر ترس با هیجان خالص می‌تواند در بازی‌های سبک وحشت، یک فرمول بسیار موفقیت‌آمیز به شمار بیاید. احتمالا همگی ما این فرمول موفق را در اکثریت بازی‌های ژانر وحشت دیده‌ایم و با این سناریو کاملا آشنایی داریم. در ادامه این مقاله شما را با بهترین بازی های ترسناک از نظر سایت متاکریتیک آشنا می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

آشنایی با بهترین بازی های ترسناک از نظر سایت متاکریتیک

طی سالیان گذشته ما بازی‌های بزرگ و کوچکی از استودیوهای مختلف در سبک ترسناک دریافت کردیم که برخی از آن‌ها فراتر از انتظارات ظاهر شدند و توانستند طرفداران زیادی را به خود جلب کنند. در دنیای شگفت‌انگیز بازی‌های ویدیویی، ژانر وحشت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و به طور کلی بازی‌های ترسناک باعث افزایش آدرنالین خون شما می‌شوند.

بازی‌های سبک ترسناک بدین شکل هستند؛ مثل غذایی که می‌خورید آرام آرام وارد بدنتان می‌شوند و به مرور تاثیرات بسزایی بر بدن افراد می‌گذارند و در نهایت هیجان و لذت منحصر به فردی را ایجاد می‌کنند. در این محتوا ما تلاش کردیم لیستی از بهترین بازی های ترسناک از نظر سایت متاکریتیک برای شما آماده کنیم، پس اگر آمادگی یک تجربه ناب از اضطراب و ترس، همراه با اکشن جالب توجه را دارید، همراه ما باشید.

لازم به ذکر است که تمامی بازی‌هایی که در لیست ما گنجانده شدند صرفا از ژانر ترس برخوردار نبوده و می‌توانند از ژانرهای دیگر اعم از روانشناختی، اکشن و … را نیز درون خود داشته باشند.

بازی Resident Evil 4

بازی Resident Evil 4 (متا:96)

شخصا معتقدم اگر ساخته شگفت‌انگیز مرد منحصر به فردی به نام شینجی میکامی با بازی Resident Evil 4 نبود، امروزه ما شاهد بازی‌های موفقی مثل دو نسخه بازی شاهکار The Last Of Us یا کلی عناوین دیگر نبودیم. بازی رزیدنت اویل 4 در سال 2005 مثل یک بمب ترکید و صنعت گیم را متحول کرد؛ به طوری که تا به امروز ما هنوز شاهد تشعشعات منحصر به فرد این بمب هیجان‌انگیز هستیم.

بازی رزیدنت اویل 4 با کسب متا 96 در میان دیگر نسخه‌ها از بالاترین امتیاز برخوردار بوده و ما امیدوارم روزی دوباره این فرنچایز محبوب رشد کند و بتواند رکورد نسخه چهارم خود را بشکند. این اثر شگفت‌انگیز یکی از همان آثاری است که نمی‌توان تنها در چند کلمه خلاصه‌اش کرد؛ چراکه نسخه چهارم رزیدنت اویل خودش یک دنیای مجزا را تشکیل داده است که قابل وصف نیست.

بازی Bioshock

بازی BioShock (متا:96)

در سال 2007 استودیو Irrational Games بازی بایوشاک را ساخت و همگی گیمرها را یکباره شوکه کرد. این بازی با یک ایده ناب و بسیار جدید در سال 2007 بسیار مورد توجه و تحسین منتقدین قرار گرفت و صد البته توانست متا 96 را از آن خود کند. از داستان و شخصیت‌های منحصر به فرد آن گرفته تا گرافیک هیجان‌انگیز و گیم پلی بی نقص و بسیار موارد دیگر منجر شدن تا اثر زیبای BioShock به یک عنوان فک‌برانداز تبدیل شود. این بازی به معنای کامل معجونی بسیار لذیذ از هیجان و ترس را مخلوط می‎‌کند و به خورد گیمر می‌دهد.

بازی The Last of US

بازی The Last Of Us (متا:95)

احتمالا شما هم مثل من زمانی که نام بازی The Last Of Us را می‌شنوید، سریعا یاد آن موسیقی محو کننده ابتدای بازی و صحنه بسیار تلخ مرگ سارا میفتید. در یک کلام می‌توان گفت اثر هنری The Last Of Us یک شاهکار تمام عیار است که می‌شود سالیان سال از تجربه آن لذت برد.

چه کسی باور می‌کرد استودیو Naughty Dog که تنها آن را به عنوان خالق بازی خاطره‌انگیز کراش باندیکوت می‌شناختیم، بازی خارق‌العاده‌ای به نام The Last Of Us را تولید و روانه بازار کند. برخلاف نسخه دوم که در ادامه در مورد آن توضیح می‌دهیم، بازی The Last Of Us هیچ مخالفی ندارد و تمامی افراد از این اثر به عنوان شاهکار نسل هفتم یاد می‌کنند. خبر خوش اینجاست که ریمیک بازی در دست توسعه است و ما به زودی شاهد عرضه آن خواهیم بود (البته به نظر من بازی کامل بوده و نیازی به ریمیک نداشت).

بازی The Last of Us Part 2

بازی The Last Of Us Part 2 (متا:93)

چه گویم در وصف این زیبا که هر چه گویم کم است. یکی از دیگر از آثار شاهکاری که استودیو ناتی‌داگ توانست در سال 2020 خلق کند، اثر هنری و شگفت‌انگیز The Last Of Us Part 2 است. در ابتدا بازی The Last Of Us Part 2 توانست در روز عرضه متای هیجان‌انگیز 95 را از آن خود کند که براساس برخی نظرات منفی نمره آن به 93 سقوط کرد.

این نظرات منفی بیش‌تر در رابطه با روند داستان‌سرایی و شخصیت‌های نسخه دوم بازی است که برخی افراد داستان آن را به عنوان شاهکار قرن و برخی دیگر ازش تنفر دارند. گرافیک، گیم پلی و موسیقی متن محسور‌کننده این بازی بدون شک جزء برترین‌ها به حساب می‌آید و ممکن است سالیان سال طول بکشد تا بازی دیگری را در این حد انقلابی ببینیم. از آنجایی که گفتیم بازی مخالف و موافق زیادی دارد، شما جزء کدام افراد هستید؟؟

بازی Castlevania Symphony of the Night

بازی Castlevania: Symphony Of The Night (متا:93)

در زمانی که تمامی بازی‌ها داشتند به سمت حالت سه بعدی پیش می‌رفتند، اثر شگفت‌انگیز Castlevania: Symphony Of The Night در حالت دو بعدی متمرکز ماند و توانست سبک جدیدی به نام مترویدوانیا را خلق کند. بازی در زمان خود از جزئیات بسیار بالایی برخوردار بود؛ به طوری که بازیکن را ساعت‌ها غرق خود می‌کرد. مواردی از قبیل چشمه آبی که با عبور شما تبدیل به خون می‌شود، تا «اورلوکس» که ساکت روی صندلی نشسته و قبل از مبارزه با یک باس فایت، شما را به یک شام دعوت می‌کند و کشیش شبح‌وار یک کلیسا و کلی موارد دیگر که باعث شدند بازی Castlevania: Symphony Of The Night به یک تجربه ناب تبدیل شود.

بازی Eternal Darkness

بازی Eternal Darkness: Sanity’s Requiem (متا:92)

یکی از بازی‌هایی که نسبت به زمان خودش بسیار جلوتر بود و به نوعی هنوز برای انتشارش نیاز به زمان داشت، اثر روانشناختی و ترسناک Eternal Darkness: Sanity’s Requiem است. داستان بازی بسیار عجیب و غریب بود، به طوری که برخی از بازیکنان در آن زمان نتوانستند به خوبی با این اثر فلسفی ارتباط برقرار کنند. داستان بازی از این قرار بود که بازیکنان باید کنترل چند شخصیت را برعهده می‌گرفتند و در زمان و دهه‌های مختلف به انجام کارهای مختلفی برای از بین بردن دشمنی که قصد از بین بردن نسل بشریت را دارد، بپردازند.

شاید همین حالا از خواندن این جمله، مفهومی به دست نیاورده باشید؛ جای تعجب ندارد. این بازی معمولا دو حالت دارد؛ در حالت اول، شما شیفته داستان‌پردازی و شخصیت‌های آن می‌شوید. در حالت دوم، سریعا بازی را از پلتفرم خود حذف کرده و دیگر سراغش نخواهید رفت. ناگفته نماند که این اثر در زمان خود توانست جوایز متعددی را به دست بیاورد.

بازی Demon's Souls

بازی Demon’s Souls (متا:‌92)

شاید در نگاه اول تعجب کنید که اثر فانتزی و هیجان‌انگیز Demon’s Souls در لیست ما چه‌کار می‌کند! جالب است بدانید بازی Demon’s Souls علاوه بر اینکه از سناریوهای فانتزی بهره برده، بلکه ادای دینی به ژانر وحشت نیز دارد. طرح کلی بازی از یک جلوه هنری خاص بهره می‌برد و تمامی شیاطین و هیولاهای موجود در بازی، از موجودات بازی‌های ترسناک الهام گرفته شدند.

این بازی به قدری قدرتمند ظاهر شده است که از آن به عنوان پدر سبک سولزلایک یاد می‌کنند و آثار فاخری از جمله سه‌گانه دارک سولز یا حتی بلادبورن از این اثر شاهکار الهام گرفته‌اند. نکته جالب توجه این بوده که هیچ‌ نظر منفی از این اثر شاهکار در سایت متاکریتیک ثبت نشده است. ریمیک بازی Demon’s Souls هم‌ اکنون به صورت انحصاری برای پلتفرم PS5 در دسترس است.

بازی Resident Evil

بازی Resident Evil (متا:‌91)

به نظر من در دورانی که مجموعه بازی روانشناختی و ترسناک سایلنت هیل با فرنچایز فوق محبوب Resident Evil در رقابت بود، باید به عنوان دوران طولانی ژانر وحشت شناخته می‌شد؛ زیرا این دو فرنچایز در زمان خود، انقلابی بزرگ در صنعت گیم ایجاد کردند. بازی Resident Evil با گرافیک و گیم پلی جالب توجه خود توانست در آن دوره توجه بسیاری از افراد و منتقدین را به خود جلب کند.

اگر از گیمرهای قدیمی باشید، احتمالا در همین لحظه صدای زامبی‌ها و موجودات ترسناک بازی را داخل ذهن خود می‌شنوید و در حال به یاد آوری خاطرات شیرین و نوستالژی آن دوران شگفت‌انگیز هستید. این اثر با آن داستان درخشان و شخصیت‌های جالب، توانست در ذهن تمامی گیمرها نقش ببندد و خاطرات شیرینی را از خود به جای بگذارد.

بازی Castlevania Aria of Sorrow

بازی Castlevania: Aria Of Sorrow (متا:‌91)

از بین تمامی آثاری که قصد داشتند عنوان Symphony of the Night را احیا کنند، اثر Castlevania: Aria Of Sorrow توانست به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. این بازی با حفظ المان و الگوریتم‌های آثار قبلی از این مجموعه به فرمول جدیدی دست پیدا کرد و توانست بازیکنان را با شخصیتی که ترسیم از خود دراکولا است، آشنا کند. اثر هنری Castlevania: Aria Of Sorrow در میان رتبه‌بندی بهترین بازی‌های این مجموعه، جایگاه دوم را از نظر امتیاز و شگفتی‌های مختلف کسب کرده است. این بازی می‌تواند چالش‌های هیجان‌انگیز و ترسناکی برای طرفداران خود داشته باشد و همچنین آن‌ها را با داستان جالب خود همراه کند.

بازی Resident Evil 2

بازی Resident Evil 2 Remake (متا:91)

نسخه دوم از فرنچایز بسیار محبوب Resident Evil در زمان خود گرد و خاک بسیاری به پا کرد؛ به طوری که اکثریت طرفداران در رابطه با ریمیک آن خیلی نگران بودند. اما شرکت کپکام بار دیگر نشان داد در روند ساخت بازی‌های شاهکار هیچ وقت کم نمی‌آورد و توانست بازی Resident Evil 2 را به بهترین شکل ممکن بازسازی کند. حرف‌های بسیار زیادی در رابطه با این شاهکار وجود دارد که در چند جمله تقریبا کار غیر ممکنی است. تنها این مورد را بدانید که بازی رزیدنت اویل 2 تنها یک ریمیک نبود، بلکه شعله‌های آتش انگیزه چندین ساله شرکت کپکام برای بازسازی آثار فاخر پرطرفدار را برانگیخت.

بازی Dead Space 2

بازی Dead Space 2 (متا:‌90)

شاید بیراه نباشد که بازی Dead Space 2 را جزء یکی از بازی‌هایی که چندین سال از زمان خودش جلوتر بود، به حساب بیاوریم. احتمالا اکثریت افراد نسخه اول دد اسپیس با متای 89 در سال 2008 را به عنوان ترسناک‌ترین عنوان از این سه گانه بدانند. اما به نظر ما نسخه دوم از چالش‌های ترسناک و اکشن بیش‌تری برای ترساندن مخاطبان استفاده کرده است.

کاملا واضح است که بازی Dead Space 2 از روند داستانی و شخصیت دوست داشتنی آیزاک کلارک به خوبی استفاده کرده و مخاطب را تا آخر داستان میخکوب می‌کند. در کل می‌توانیم بگوییم که بازی دد اسپیس 2 با تمام وجود سعی دارد ترس را به جان طرفداران بیاندازد و دقیقا این کار را به بهترین شکل انجام داده است.

بازی Left 4 Dead

بازی Left 4 Dead (متا:89)

یکی از آثاری که امروزه هر گیمر قدیمی و جدیدی با آن خاطرات شیرینی دارد، اثر هیجان‌انگیز Left 4 Dead است. تجربه این بازی به معنای کامل درک حس مبارزه با زامبی و موجودات مختلف، ترکیب شدن عطر خون و جسد با یکدیگر و هیولاهایی که به هر نحوی می‌خواهند شما را از روی زمین محو کنند، است. بازی Left 4 Dead سعی دارد به معنای کامل هیجان و ترس را برای بازیکنان معنا کند، به طوری که آن‌ها کاملا با دنیای پسا آخرالزمانی آشنا شوند. یکی از بازی‌هایی که به شخصه هنوز از تجربه‌اش لذت می‌برم و مطمئنا هیچ‌وقت از روند گیم پلی آن خسته نخواهم شد، هر دو نسخه بازی Left 4 Dead است.

بازی Silent Hill 2

بازی Silent Hill 2 (متا:89)

یکی از آثاری که شما تنها با شنیدین نامش یاد خاطرات بسیار ترسناک و هیجان‌انگیز خود میفتید، اثر شگفت‌انگیز با آن اتمسفر و جو خوفناک Silent Hill 2 است. بازی سایلنت هیل 2 از هر ترسی برای وحشت بازیکنان استفاده می‌کند شما حتی اگر از هیچ موردی در این دنیا ترس نداشته باشید، مطمئنا باز هم بازی به هر حالتی شما را به وحشت خواهد انداخت.

بازی به هوشمندانه‌ترین حالت ممکن داستان منحصر به فردی ارائه می‌کند که بازیکن ساعت‌ها بدون هیچ وقفه‌ای درون بازی شناور خواهد شد. شاید شما هم مثل ما دلتان برای نسخه‌ی جدیدی از سری بازی‌های Silent Hill تنگ شده باشد، پس امیدواریم در آینده نزدیک خبری از نسخه جدید این اثر خارق‌العاده داشته باشیم.

بازی Resident Evil 7

بازی Resident Evil 7: Biohazard (متا:‌86)

بعد از بازی به نوعی افتضاح 6 Resident Evil، همگی طرفداران از این فرنچایز ناامید شدند که ناگهان نسخه هفتم Resident Evil در سال 2017 عرضه شد و تمام توجه‌ها را به یکباره به خود جلب کرد. خوشبختانه اثر Resident Evil 7: Biohazard به نوعی طنابی برای نجات دادن این فرنچایز محبوب از باتلاق شد. بازی Resident Evil 7: Biohazard از تغییر رویه دوربین سوم شخص به اول شخص بعد از چندین سال کار بزرگی در این سری انجام داد؛ همین امر منجر به ترس بیش‌تر در این اثر شد. همراهی با داستان شخصیت ایتن وینترز برای پیدا کردن همسرش در یک ماجراجویی ترسناک و هیجان‌انگیز می‌تواند هر گیمر سبک وحشت را به وسوسه بیاندازد.

بازی Soma

بازی SOMA (متا:‌84)

اگر توجه کرده باشید بیش‌تر بازی‌های ترسناک روی یک قاعده مشابه پیش می‌روند، اما بازی SOMA ایده‌ای جدید و نابی داشت که باعث جذب بازیکنان مختلف می‌شد. اثر جالب توجه SOMA روند داستان آینده انسان و ماشین‌ها را نشان می‌دهد که صحنه‌های ترسناکی را ایجاد کرده‌اند. بازی SOMA با ایده خلاقانه و جالب خود توانست امتیاز 84 را از آن خود کند. پایه اصلی بازی بر این سوال است، آیا می‌دانید تکنولوژی تا کجا می‌تواند پیش برود؟

بازی Alan Wake

بازی Alan Wake (متا:83)

یکی از بازی‌هایی که بدون هیچ خون و خونریزی منجر به ترس بازیکنان می‌شود، بازی سحرآمیز Alan Wake است. این اثر با خلق اتمسفر و جو بسیار خوفناک و صد البته تاریک، بازیکن را تا عمق وجود خود می‌کشد و آن را برای کشف اسرار تشویق می‌کند. در این بازی شما نقش یک نویسنده را دارید که باید همسر خود را در شهر Bright Falls پیدا کند و در این میان باید با نیروهای تاریکی نیز به مبارزه بپردازد.

بازی Alan Wake یکی از خاطرات‌انگیز ترین بازی‌ها است که هر گیمری ممکن است با آن خاطرات مختلف و لذت‌بخشی داشته باشد. خوشبختانه نسخه جدید این اثر هیجان‌انگیز در دست توسعه است و ما به زودی شاهد آن خواهیم بود؛ پس خودتان را برای یک جنگ تمام عیار با نیروهای تاریکی آماده کنید.

بازی The Evil Within 2

بازی The Evil Within 2 (متا:‌82)

شینجی میکامی، مرد افسانه‌ای که او را با لقب پدر سبک survival horror و ساخت فرنچایز محبوب رزیدنت اویل می‌شناسیم. سری بازی The Evil Within بازیکنان را با یک تم روانشناختی ترسناک و خارق‌العاده آشنا می‌کند که در هیچ عنوانی نمونه آن را شاید نتوانید ببینید. شاید داستان گهگاهی افت و خیز داشته باشد، اما در پایان به شما یک تجربه منحصر به فرد را ارائه خواهد کرد. اگر شما از طرفداران ژانر وحشت هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری بازی The Evil Within مخصوصا نسخه اول را تجربه کرده تا ترس را با تمام وجودتان احساس کنید.

بازی Alien Isolation

بازی Alien: Isolation (متا:‌81)

صنعت فیلم‌سازی و گیم همیشه با یکدیگر رقابت تنگاتنگی داشتند و به نوعی هم این دو مکمل یکدیگر به حساب می‌آیند. همانطور که شاهد هستیم طی سالیان سال فیلم‌های زیادی روی پرده نقره‌ای سینما با اقتباس از بازی‌های ویدیویی ظاهر شدند. اما آنچه که واضح است بازی Alien: Isolation به خوبی توانسته اقتباسی از فیلم‌های بیگانه (Alien) باشد و طرفداران را از خود راضی نگه دارد. اثر بازی Alien: Isolation به خوبی هرچه تمام‌تر توانسته آن فضای خوفناک و خفه گرفتار شدن با فضایی‌ها را برای بازیکنان طراحی و به اجرا دربیاورد.

بازی Outlast

بازی Outlast (متا:80)

بازی Outlast یک بازی فوق‌العاده ترسناک است که هیچ ترسی از کنار گذاشتن خط قرمزها ندارد و بازیکنان را تا سر حد مرگ می‌ترساند. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که می‌خواهید اثر Outlast را تجربه کنید حتما کنار خود یک لیوان آب خنک داشته باشید(به شدت نیاز پیدا خواهید کرد).

تصور اینکه تک و تنها در یک تیمارستان متروکه، تنها با یک دوربین فیلمبرداری و بدون هیچ‌گونه سلاحی هستید، لرزه به جان آدم می‌اندازد. تازه این تمام ماجرا نیست؛ همه چیز تازه از جایی شروع می‌شود که شما با یک آدم دیوانه به تمام معنا ملاقات می‌کنید. بعد از موفقیت نسخه اول بازی اوت لست، نسخه دوم آن در سال 2018 با کسب امتیاز 79 وارد بازار شد. اگر به دنبال یک کابوس واقعی می‌گردید، هر دو نسخه بازی Outlast را حتما تجربه کنید.

بازی Until Dawn

بازی Until Dawn (متا:79)

تعطیلاتی که به یک قتل عام بی چون و چرا تبدیل شد. بازی Until Dawn از آن دست از آثاری است که اگر لحظه‌ای (حتی یک نفس نکشیدن ساده) حواستان نباشد، باید با عواقب جبران‌ناپذیر آن روبرو شوید. این اثر با خلق ایده جدید و بسیار هوشمندانه بازیکنان را شگفت‌زده کرد؛ به طوری که تا به امروز بازی Until Dawn در یاد طرفداران با آن داستان غیر قابل باور حک شده است. این بازی از جمله آثاری محسوب می‌شود که هیچ وقت روند گیم پلی بازی شما را خسته نخواهد کرد و از تجربه چندین بار آن به اندازه لذت خواهید برد.

بازی Amnesia

بازی Amnesia Collection (متا:79)

اثر هیجان‌انگیز و ترسناک Amnesia Collection می‌تواند در هر لحظه گیمر را به مرز جنون برساند. از موسیقی شگفت‌انگیز تا گیم پلی روان و وجود جامپ اسکرهایی که به یکباره قلب آدم را از تپش باز می‌دارد و کلی موارد دیگر که باعث شدن بازی Amnesia Collection به یک اثر ترسناک خاطره‌انگیز تبدیل شود. یکی از مواردی که همیشه میان طرفداران سری بازی سایلنت هیل و فراموشی (Amnesia ) مورد بحث قرار می‌گیرد، لقب بهترین بازی ترسناک کل دوران است. نظر شما در این باره چیست؟

در نهایت به پایان مقاله بهترین بازی های ترسناک از نظر سایت متاکریتیک می‌رسیم و امیدواریم شما از خواندن این محتوا لذت برده باشید. در این مقاله ما از تمامی بازی‌هایی که امتیاز بالایی دریافت کرده بودند، سخن گفتیم. راستی شما از انجام کدام بازی بیش‌تر ترسیدید؟!

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی جزء آثار بسیار ترسناک شناخته می‌شود؟

بازی Outlast یک بازی فوق‌العاده ترسناک است که هیچ ترسی از کنار گذاشتن خط قرمزها ندارد و بازیکنان را تا سر حد مرگ می‌ترساند.

۱
کدام بازی در زمان خود با داستان بسیار پیچیده توانست جوایز متعددی را به دست بیاورد؟

اثر روانشناختی و ترسناک Eternal Darkness: Sanity's Requiem در زمان خودش توانست جوایز متعددی را به دست بیاورد.

۲
کدام اثر توانست یک جهش بزرگ در صنعت گیم به وجود بیاورد؟

بازی رزیدنت اویل 4 در سال 2005 مثل یک بمب ترکید و صنعت گیم را از این رو به رو کرد، به طوری که تا به امروز ما هنوز شاهد تشعشعات منحصر به فرد این بمب هیجان‌انگیز هستیم.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 7 دیدگاه
  • Avatar

    پرهام

    مهمان

    بازی resident evil 8 با وجود اینکه متاش 84 هست،توی لیست نیست.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    جمیل

    مهمان

    دلست درسته به ترسناکی اوت لست نیست
    اما هیچ بازی به زیبایی داستان بازی دلست آو اس نرسیده
    رد دد فنا: بیا پایین
    ?? رد دد ردمپشن ۲ میرسه دروغ نگیم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محسن

    مهمان

    رزیدنت ایول ۷ و بعد ۲ ریمیک دو تا از بهترین بازی هایی هستن که انجام دادم و اگر ازم بپرسن بهترین بازی عمرت چی بوده، من بین این دو تا میمونم و نمیتونم انتخاب کنم. لست هم اونطور که شنیدم بی نظیره ولی چون ایکس باکس پلیرم هنوز موفق به تجربه اش نشدم، و به نظرم بیشتر جز ژانر داستانی هست تا ترسناک.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امین

    مهمان

    من خیلی از بازی های ترسناک رو بازی کردم و کلا عاشق فیلم ترسناک و بازی ترسناکم.اینو گفتم که بگم خیلی خیلی خیلی تعجب میکنم که چرا ۳گانه fear رو جز لیست نذاشتین.مخصوصا قسمت دوم.واقعا ترسی که این بازی گیمر منتقل میکرد بی سابقه بود

    پاسخ دهید
    • سارا هابطی

      سارا هابطی در پاسخ به امین

      نویسنده

      بله سری بازی fear هم فوق العاده بود اما به خاطر حجیم شدن مقاله برخی از بازی ها را نتونستیم لحاظ کنیم ?
      با تشکر از حمایت و همراهی شما

  • Avatar

    Amiir mammad

    مهمان

    آخه بایوشاکو دیمن سولز مگه ترسناکن ?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Monster

    مهمان

    هع همین بس که متاکریتیک بایوشاک رو ترسناک میشناسه ?

    پاسخ دهید