بهترین بازی‌های کم حجم آنلاین کامپیوتر
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های کم حجم آنلاین کامپیوتر

ارحام ادبخواه 16 خرداد 1401 12 دیدگاه
32,259 بازدید

بعد از ظهر یک روز تعطیل را تصور کنید، زمانی که کاری برای انجام دادن و بهانه‌ای برای سرگرم شدن ندارید. در این موقعیت چه چیزی می‌تواند مانند یک منجی عمل کند و شما را نجات دهد؟ می‌توانیم این ایده را یک بازی کم حجم آنلاین در نظر بگیریم. اثری که بتوان آن را در کم‌ترین زمان ممکن تهیه و دانلود کرد و با جذابیت‌های آن ساعت‌ها غرق در لذت شد. اما چه بازی‌هایی می‌توانند در این موقعیت مناسب باشند؟ ما در مقاله بهترین بازی‌های کم حجم آنلاین برای کامپیوتر به این سوال پاسخ خواهیم داد.

بازی‌های کم حجم آنلاین؛ از Valorant تا Rocket League

در طی سال‌های اخیر حجم فایل‌های دانلودی بازی‌های مختلف روندی صعودی به خود گرفته که همه ما از آن آگاه هستیم. اوضاع در یکی دو سال اخیر آنقدری بحرانی شده که اگر یک کنسول ایکس باکس سری اس داشته باشید، برای نصب بازی Call of Duty: Black Ops Cold War باید قید نیمی از حافظه کنسول خود را بزنید. البته که این موضوع فقط نسبت به مجموعه Call of Duty صدق نمی‌کند و طیف عظیمی از آثار مختلف (به خصوص بازی‌های بزرگ و AAA) را زیر سایه خود قرار می‌دهد.

حال بسیاری از بازیکنان با این حجم‌های سرسام آور به مشکل می‌خورند. یکی نمی‌خواهد حجم زیادی برای دانلود یک بازی صرف کند و نفر دیگر، اصلا حافظه خالی برای نصب یک بازی حجیم ندارد. در این موقعیت که هم نیاز به یک بازی جدید دارید و هم محدودیت‌های مختلفی پیش و رو خود می‌بینید، می‌توانید به سراغ بازی‌های کم حجم آنلاین بروید. بازی‌هایی که جذابیت‌های خاص خود را دارند و حتی در برخی مواقع، می‌توانند شما را حسابی معتاد خود کنند. این گروه از بازی‌ها که تعدادشان کم هم نیست، در سریع‌ترین زمان ممکن نصب می‌شوند و فضای شما را هم به شکلی بیهود اشغال نخواهند کرد. از بازی Escape From Tarkov گرفته تا Team Fortress 2 و CSGO؛ ما در این مقاله شما را با بهترین بازی‌های آنلاین کم حجم کامپیوتر آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

بازی Valorant

بازی Valorant

با اینکه مدت زمان زیادی از عرضه بازی Valorant نگذشته، اما این بازی همین حالا هم یک محصول مهم در اکوسیستم دنیای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. این بازی نه تنها در مسابقات eSport حضور پررنگی دارد، بلکه استریمرها و بازیکن‌های بزرگ و معروفی به آن روی آورده‌اند. اما دلیل جذابیت و موفقیت بالای Valorant چیست؟

دو بازی Overwatch و Counter-Strike: Global Offensive فرمول‌های موفق و مشخصی دارند که باعث محبوبیت بالای آن‌ها شده است. حال اگر ایده‌های این دو را ترکیب کنیم و آن را در قالب یک بازی رایگان یا Free-To-Play با نوآورهای‌های خاص خودش قرار دهیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ماحصل این روند به بازی Valorant منجر می‌شود. استودیو Riot Games که بیش‌تر آن را به خاطر ساخت بازی League of Legend می‌شناسیم، با ساخت ولورنت یکبار دیگر توانایی‌های خود را به عرصه نمایش گذاشت. این بازی شامل شخصیت‌های متعددی می‌شود که درست مانند هر Arena Shooter دیگری، هرکدام توانایی‌ها و نقاط مثبت خود را دارند. شما باید با توانایی تک‌تک این شخصیت‌ها آشنا شوید و از آن‌ها در میدان نبرد استفاده کنید. شما قادر هستید بازی Valorant را با حجمی حدود چهار گیگابایت دانلود و تجربه کنید. همان‌طور هم که پیش از این اشاره شد بازی مذکور رایگان بوده و نیازی به خرید جداگانه آن نخواهید داشت.

  • پلتفرم: پی سی
  • قیمت: رایگان

بازی Escape from Tarkov

بازی Escape From Tarkov

اگر به دنبال یک بازی آنلاین و چالش برانگیز می‌گردید که بتوانید آن را با پی سی خود تجربه کنید، بازی Escape From Tarkov را باید در صدر لیست خود قرار دهید. اثری که می‌تواند آدرنالین ترشح شده در خون شما را به حداکثر برساند و کاری کند که استرس دنبال شدن توسط افراد دیگر را با مغز استخوان خود حس کنید. در حالی که تجربه بازی مورد بحث به تنهایی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد، اما پیشنهاد می‌شود که حتما به همراه دوستان خود به تجربه آن بپردازید. در واقع از آنجایی که این بازی با توجه به ایده‌های یک محصول PvPvE ساخته شده، همکاری و تجربه آن به صورت آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است.

به طور کلی بازی Escape From Tarkov یک بازی MMORPG (حال با کم و کاستی‌هایی که دارد) است که واقع‌گرایی بالای آن باعث می‌شود در برخی مواقع یاد شبیه‌سازها هم بیفتیم. شما باید در حین تجربه بازی حواس خود را به مولفه‌های مختلف جمع کرده و صرفه‌جویی در استفاده از آیتم‌های متفاوت را در اولویت بگذارید. بازی Escape From Tarkov حدود 12 گیگابایت حجم دارد که بهتر است برای دانلود و نصب آن، حدود 15 گیگ از حافظه خود را خالی کنید.

  • پلتفرم: پی سی
  • قیمت: 45 دلار

بازی Dota 2

بازی Dota 2

یکی دیگر از مهم‌ترین بازی‌های کم حجم آنلاین کامپیوتر که باید به آن اشاره کنیم، بازی Dota 2 است. اثری که با گذشت این همه وقت از عرضه اولیه‌اش، هنوز هم بی‌نهایت محبوب است و افراد زیادی به طور مداوم به تجربه آن می‌پردازند. جالب است بدانید که نسخه اولیه Dota از یک ماد ساخته شده برای Warcraft 3 شروع شد و بعدها هویت مستقل خود را پیدا کرد. بعدها و با عرضه نسخه دوم، Dota به یکی از مهم‌ترین MOBAهای موجود در بازار تبدیل شد تا امروز شاهد مسابقات eSport آن باشیم؛ مسابقاتی که با جوایز میلیون دلاری هر سال جذاب‌تر از گذشته دنبال می‌شوند.

اما بازی Dota 2 صرفا مربوط به ورزش‌های الکترونیک و بازیکنان فوق حرفه‌ای نیست و شما هم می‌توانید با کمی تلاش و استمرار، وارد دنیای فوق‌العاده جذاب و اعتیادآور آن شوید. این بازی گیمرها را در قالب دو تیم پنج نفره قرار می‌دهد که باید برای پیروزی و گرفتن نقاط مشخص شده با یکدیگر بجنگند. Dota 2 حدود 15 گیگابایت حجم دارد که البته برای نصب کامل بازی کافی نیست. بنابراین بهتر است به غیر از عدد ذکر شده، فضای مجزایی برای نصب این بازی کنار بگذارید. فقط مراقب جنبه اعتیادآور Dota 2 باشید تا یک وقت از کار و زندگی خود عقب نمانید.

  • پلتفرم: پی سی، مک و لینوکس
  • قیمت: رایگان

بازی CS: GO

بازی Counter-Strike: Global Offensive

بازی Counter-Strike: Global Offensive که با نام CSGO هم شناخته می‌شود، یک شوتر تاکتیکی از شرکت Valve است که به احتمال زیاد یک آشنایی نسبی با آن دارید. ما ایرانی‌ها خاطرات زیادی با Counter-Strike (به خصوص نسخه‌های قدیمی‌تر) داشته و هنگام شنیدن نام آن، ممکن است یاد روزهای خوب گذشته بیفتیم. جالب است بدانید که سری مورد بحث در ابتدا به عنوان یک ماد برای بازی Half-Life منتشر شد و آنقدری جذاب بود که در گذر زمان، هویت مستقل خود را کسب کرد و به یک بازی مجزا تبدیل شد. در حال حاضر بازی Counter-Strike: Global Offensive که جدیدترین نسخه مجموعه به شمار می‌رود به طور رایگان در دسترس قرار دارد و می‌توانید به راحتی به تجربه آن بپردازید.

نکته قابل توجهی که در مورد CSGO وجود دارد این است که در ابتدا به عنوان یک بازی پولی منتشر شد و بعدها با گرفتن برچسب یک اثر رایگان یا Free-To-Play به کار خود ادامه داد. در این بازی شما درست مانند نسخه‌های کلاسیک سری در قالب دو تیم تروریست (Terrorist) و کانتر تروریست (Counter-Terrorist) قرار می‌گیرد و موظف هستید که با یکدیگر بجنگید. هدف اصلی تروریست‌ها فعال کردن بمب و هدف اصلی کانتر تروریست‌ها، خنثی کردن بمب و مقابله با تیم حریف است. این روند که بیش‌تر ما با آن آشنا هستیم، به شدت اعتیادآور است و می‌تواند ساعت‌ها بازیکن را وارد یک حلقه زمانی تکراری کند. حجم مورد نیاز برای نصب بازی Counter-Strike: Global Offensive حدود 15 گیگابایت است.

  • پلتفرم: پی سی، مک، لینوکس، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360
  • قیمت: رایگان

بازی Rocket League

بازی Rocket League

بازی Rocket League که یکی از بهترین بازی‌های کم حجم آنلاین کامپیوتر به شمار می‌رود، درست مانند چندین گزینه دیگر در این لیست رایگان است. اما ایده این بازی دقیقا چیست و روی چه عناصری پایه‌ریزی شده؟ راکت لیگ به طور مشخص ترکیبی از ورزش فوتبال و مسابقات رانندگی است. به عبارتی دیگر، شما در این بازی کنترل یک سری ماشین را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید به کمک آن‌ها، فوتبال بازی کنید و به تیم حریف گل بزنید. شاید این ایده در ابتدا کمی عجیب و غیرقابل باور به نظر برسد، اما سازندگان بازی مذکور به خوبی از پس توسعه آن برآمده‌اند و با یک اثر فوق‌العاده استاندارد روبرو هستیم.

اما آنچه که باعث جذابیت بیش‌تر بازی Rocket League می‌شود، مسابقات چندنفره و آنلاین آن است. در حالی که می‌توانید به همراه دوستان خود و به صورت Split-Screen به تجربه بازی بپردازید، قابلیت اجرای آن به صورت آنلاین و به همراه بازیکنان مختلف از سراسر دنیا هم وجود دارد. حال در این میان یک سری جزئیات ریز و البته قابل اعتنا مانند شخصی‌سازی ماشین‌ها هم وجود دارد که می‌تواند زمان زیادی را هم سرگرم آن شوید. اگر قصد به دانلود و تجربه بازی Rocket League دارید، باید چیزی حدود 20 گیگابایت از حافظه سیستم خود را خالی کنید.

  • پلتفرم: پی سی، مک او اس، لینوکس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ
  • قیمت: رایگان

بازی Eve Online

بازی EVE Online

اگر از مبارزات فضایی لذت می‌برید و جزو طرفداران فیلم‌هایی مانند Ender’s Game محسوب می‌شوید، پس نباید به هیچ عنوان بازی EVE Online را از دست بدهید. این بازی MMO که برای اولین بار در سال 2003 منتشر شد، یک شبیه‌ساز مبارزات فضایی به شمار می‌رود که حتی با گذشت این همه سال جذابیت‌های خود را حفظ کرده است. جالب است بدانید که بازی مورد بحث در ابتدا به طور کامل رایگان نبود و اگر می‌خواستید به سراغ آن بروید، باید اشتراک مخصوص آن را می‌خریدید. اما حالا دیگر از این خبرها نیست و EVE Online یک محصول کاملا رایگان و Free-To-Play محسوب می‌شود.

البته توجه داشته باشید که با وجود تمامی این تفاسیر، بازی EVE Online هنوز هم در برخی مواقع بازیکنان را محدود می‌کند که تنها راه گذر از آن، پرداخت پول واقعی است. به عبارتی دیگر، شما باید برای دسترسی به یک سری از مهارت‌ها و بخش‌های بازی اقدام به خرید یک سری اشتراک‌های پولی کنید. با این حال بازی مذکور هنوز هم محتوای رایگان حجیمی را در اختیار شما قرار می‌دهد که شاید با رفتن به سراغ آن‌ها، قید محتوا پولی آن را بزیند. شما برای دانلود بازی EVE Online به حجمی حدود هفت گیگابایت نیاز خواهید داشت.

  • پلتفرم: پی سی، مک او اس، لینوکس، اندروید و آی او اس
  • قیمت: رایگان

بازی Hearthstone

بازی Hearthstone

تا قبل از اینکه به سراغ بازی Hearthstone نروید، نمی‌توانید متوجه شوید که یک بازی کارتی دیجیتالی می‌تواند تا چه حدی جذاب، اعتیاد آور و متنوع باشد. Hearthstone در میان تمامی بازی‌های کارتی موجود در دنیا Play time بیش‌تری دارد و بازیکنان ساعات بیش‌تری را برای تجربه آن صرف کرده‌اند. البته که این آمار با توجه به کیفیت بالای آن به هیچ وجه تعجب برانگیز نیست و شما می‌توانید در نگاه اول به طور کامل متوجه این موضوع شوید. برای موفقیت در بازی مورد بحث باید خلاق باشید، مجموعه کارت‌های خود را جمع کنید، برنامه مشخصی برای خود بچینید و در حین مسابقات فکر خود را به کار بگیرید. Hearthstone یک بازی کاملا رایگان به شمار می‌رود؛ با این حال شما می‌توانید با استفاده از خریدهای درون برنامه‌ای کارت‌های جدیدی بخرید و آن‌ها را به مجموعه خود اضافه کنید.

بازی Hearthstone علاوه بر یک کپمین داستانی (یا بهتر است بگوییم کمپین تک‌نفره)، شامل مسابقات PvP هم می‌شود که در طی آن، با بازیکنان دیگر وارد رقابت می‌شوید. همین ویژگی‌ها باعث شد که اثر مورد بحث در حین سادگی به شدت اعتیادآور باشد. به عبارتی دیگر، شما برای یاد گرفتن مکانیک‌های بازی وقت زیادی صرف نخواهید کرد و در همان دقایق ابتدایی به طور کامل متوجه آن‌ها خواهید شد. حجم فایل دانلودی بازی Hearthstone چیزی حدود 6 گیگابایت خواهد بود و از همین منظر، نه وقت و نه حجم زیادی از شما خواهد گرفت. همچنین اگر به اعتیاد خانمان سوز آن دچار شدید، می‌توانید به راحتی از نسخه اندروید و آی او اس بازی مورد بحث استفاده کنید.

  • پلتفرم: پی سی، مک او اس، اندروید و آی او اس
  • قیمت: رایگان

بازی Minecraft

بازی Minecraft

اگر از سنین کودکی خود به تجربه بازی‌های ویدیویی پرداخته باشید، بدون شک با یک سری بازی‌های خاص مواجه شده‌اید. بازی‌هایی که به محض آشنایی با آن‌ها با خود می‌گویید «من هیچ وقت از این خسته نمی‌شم». بازی Minecraft باعث خلق این جمله در ذهن حجم عظیمی از بازیکنان سراسر جهان شده است. شما در این بازی آزاد هستید که تقریبا هر کاری بکنید. از تلاش برای زنده ماندن گرفته تا ساخت سرپناه و سازه‌های بزرگ؛ ماینکرفت مخاطب خود را هیچ وقت ناامید نخواهد کرد. بنابراین نگذارید که گرافیک پیکسلی و ابتدایی آن شما را فریب دهد و در تجربه آن درنگ نکنید.

ایده اصلی بازی Minecraft خلاقیت در امر ساخت سازه‌ها و زنده ماندن است. به عبارتی دیگر، هدف اصلی شما از زندگی در دنیای این بازی زنده ماندن در حین تاریکی شب است؛ هنگامی که موجودات زامبی مانندی وارد محیط می‌شوند و از هیچ تلاشی برای کشتن شما دریغ نمی‌کنند. حال این مسیر در ادامه گسترش پیدا می‌کند و می‌توانید در ادامه به جای یک سرپناه معمولی، به ساخت کاخ‌ها و قلعه‌های عظیم بپردازید. به طور کلی ماینکرفت به شدت گسترده و عظیم است و می‌تواند برای سال‌ها شما را درگیر خود کند؛ آن هم بدون اینکه از دست آن خسته شوید. حجم بازی Minecraft روی پلتفرم پی سی کم‌تر از یک گیگابایت محاسبه می‌شود و از این لحاظ بی‌نظیر است.

  • پلتفرم: پی سی، مک او اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، اندروید، آی او اس، نینتندو سوییچ، لینوکس، نینتندو 3DS، نینتندو Wii U، پلی استیشن ویتا، ویندوز فون و Fire OS
  • قیمت: 27 دلار

بازی League of Legends

بازی League of Legends

خب باید بدانید که Valorant تنها بازی استودیو Riot Games در لیست بهترین بازی‌های کم حجم آنلاین کامپیوتر نیست و بازی League of Legends را باید به آن اضافه کنید. این اثر یکی از بهترین MOBAهای موجود در بازار و رقیب مستقیم بازی Dota 2 به شمار می‌رود. البته که لیگ آف لجندز نسبت به Dota 2 از پیچیدگی و سختی کم‌تری برخوردار است تا بازیکنان تازه‌وارد بتوانند راه خود را راحت‌تر از هر زمان دیگری پیدا کنند. این بازی هم تاثیر پررنگی در مسابقات eSport دارد و تورنومنت‌های League of Legends در مقیاس‌های بزرگ و جاه‌طلبانه‌ای به صورت سالانه برگزار می‌شوند.

بازی مورد بحث با وجود اینکه از Dota 2 الهام می‌گیرد، اما نوآوری‌های خاص خود را دارد و با تغییرات اساسی در گیم‌پلی، هویت مستقل و مجزا خود را کسب می‌کند. به عبارتی دیگر، شما حین تجربه League of Legends هیچ وقت حس تجربه یک کلون ساده از Dota 2 را حس نخواهید کرد. بنابراین اگر شما به دنبال یک MOBA ساده با سرعت مبارزات بالاتر هستید، لیگ آف لجندز گزینه ایده‌آلی برای شما به حساب می‌آید. به محض اینکه مراحل آموزشی آن را پشت سر بگذارید، ادامه راه برای شما هموار به نظر می‌رسد. حجم فایل دانلودی بازی League of Legends چیزی حدود هشت گیگابایت است که البته برای نصب آن، به حافظه خالی بیش‌تری روی سیستم خود نیاز خواهید داشت.

  • پلتفرم: پی سی و مک او اس
  • قیمت: رایگان

بازی Starcraft II

بازی Starcraft 2

بازی Starcraft 2 یکی از محبوب‌ترین آثار استراتژی تاریخ به شمار می‌رود که در بین بازی‌های آنلاین استراتژی بیش‌ترین Play-Time را به خود اختصاص داده است. در این بازی شما باید از تک‌تک سلول‌های مغزی خود بهره ببرید و حریف را با برنامه‌ای از پیش تعیین شده شکست دهید. به عبارتی دیگر، پیروزی در بازی Starcraft 2 بدون برنامه و فکر تقریبا غیرممکن است. شما وظیفه دارید در این بازی منابع مورد نیاز را جمع کنید، با استفاده از آن‌ها برای خود سنگر بسازید و سپس، به سمت نیروهای دشمن حمله ببرید و کار آن‌ها را به اتمام برسانید. البته که در کنار بخش آنلاین جذاب بازی مذکور، یک کمپین داستانی غنی هم وجود دارد که به روایت داستان درگیری سه نژاد برتر کهکشان با نام‌های Terran، Protoss و Zergs می‌پردازد.

حال اگر قصد به تجربه بخش داستانی دارید، می‌توانید در قالب هر یک از سه نژاد ذکر شده قرار بگیرید و ماجرا را از چشم آن‌ها تماشا کنید. سپس هنگامی که بخش داستانی را به اتمام رساندید می‌توانید به سمت مبارزات یک بر علیه یک بروید که در طی آن، در مقابل یک بازیکن واقعی قرار می‌گیرید و باید با بهره‌گیری از ضریب هوشی خود طرف مقابل را شکست دهید. همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، کل بازی در مورد خواندن دست دشمن و باهوش‌تر بودن از او خلاصه می‌شود. حال در این بین یک روحیه رقابتی سخت هم ایجاد می‌شود که می‌تواند در طولانی مدت اعتیادآور باشد. حجم فایل دانلودی بازی Starcraft 2 چیزی حدود 6 گیگابایت است که در نوع خود به شدت کم و ناچیز محسوب می‌شود.

  • پلتفرم: پی سی و مک او اس
  • قیمت: رایگان

بازی Team Fortress 2

بازی Team Fortress 2

اگر بازی Team Fortress 2 ساخته و منتشر نمی‌شد، شاید هیچ وقت شاهد بازی Overwatch و آثاری که در ادامه از آن الهام گرفتند نمی‌شدیم. شاید شرکت Blizzard Entertainment از الهام‌گیری مستقیم خود از بازی Team Fortress 2 نگوید، اما افرادی که هر دو محصول مذکور را تجربه کرده باشند روی این موضوع اتفاق نظر دارند. اثری که در این نقطه از لیست بهترین بازی‌های کم حجم آنلاین کامپیوتر به آن می‌پردازیم، یک شوتر فوق سریع و تاکتیکی است که به لطف گان پلی و شخصیت‌های جذاب خود مانند یک الماس می‌درخشد.

اگر بخواهیم کمی سخت‌گیرانه به موضوع نگاه کنیم، Team Fortress 2 اولین اثری بود که آن حالت کلاس‌بندی بازی‌های شوتر را معرفی کرد و باعث رونق آن شد. در واقع ما وجود بازی‌هایی مانند Rainbow Six Siege و Apex Legends را مدیون همین Team Fortress 2 هستیم که یک جریان بزرگ در بازی‌های شوتر را آغاز کرد. در کل اگر یک بازی رقابتی سریع با گان پلی جذاب می‌گردید، این بازی را به هیچ وجه از دست ندهید. شما برای نصب بازی Team Fortress 2 به یک فضای خالی 15 گیگابایتی نیاز دارید؛ اما با این حال اگر بخواهید محتویات اضافی را دانلود کنید این عدد را باید 22 در نظر بگیرید.

  • پلتفرم: پی سی، مک او اس، لینوکس، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360
  • قیمت: رایگان

بازی Splitgate

بازی Splitgate

اگر بخواهیم خیلی ساده و صریح توضیح دهیم، باید بدانید که اگر ایده‌های بازی Portal 2 را در قالب یک بازی شوتر اول شخص سریع بگذاریم، به بازی Splitgate می‌رسیم. استودیو 1047 Games، سازنده بازی، هم هنگامی که به این ایده رسید در عملی کردن آن درنگ نکرد. در بازی Splitgate شما می‌توانید در بین مبارزات سریع بازی پورتال‌های مختلفی درست کنید و به لطف آن‌ها، در محیط نقشه‌ها جا به جا شوید. همین مکانیک به ظاهر ساده تنوع خوبی در جریان گیم‌پلی ایجاد کرده و باعث به وجود آمدن یک روح جدید شده است.

استفاده از این پورتال‌ها می‌تواند حسابی به کمک شما بیاید و مانند یک راه فرار از دل مشکلات، عمل کند. البته که نباید از جذابیت سایر اجزای بازی مانند گان پلی آن بگذریم که واقعا در ارزش تجربه بازی تفاوت چشم‌گیری ایجاد می‌کنند. به طور کلی شاید بازی Splitgate به اندازه سایر آثار موجود در این لیست محبوب و معروف نباشد، اما در انجام کار خود ضعیف عمل نمی‌کند. همچنین باید اشاره کنیم که برای نصب این بازی روی پلتفرم پی سی، به 15 گیگابایت فضای خالی نیاز خواهید داشت.

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس|اس، پی سی و لینوکس
  • قیمت: رایگان

جمع‌بندی

اگر بخواهیم واژه «کم حجم» را از تیتر و ایده اولیه این لیست خارج کنیم، با داستان بازتری قادر به انتخاب بازی‌ها خواهیم بود. با این حال، نباید فراموش کنیم که هر فرد قابلیت دانلود و نصب بازی‌های فوق حجیم مانند Warzone و GTA Online را ندارد. بنابراین و در این دسته از مواقع، می‌توانید به سراغ بازی‌هایی مانند Valorant، Minecraft، Dota 2، League of Legends و… بروید.

نظر شما در این باره چیست؟ شما با کدام یک از گزینه‌های لیست بهترین بازی‌های کم حجم آنلاین کامپیوتر بیش‌تر ارتباط برقرار می‌کنید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Beebom

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

منظور از بازی‌های کم حجم آنلاین چیست؟

با توجه به شرایط امروزی، ما سعی کردیم بازی‌هایی که کم‌تر از 20 گیگابایت هستند را با عنوان کم حجم در نظر بگیریم

۱
آیا CSGO هنوز هم به عنوان یک بازی پولی در دسترس قرار دارد؟

خیر، بازی Counter-Strike: Global Offensive چند وقتی است که به عنوان یک محصول رایگان شناخته می‌شود

۲
آیا تمامی بازی‌های موجود در لیست رایگان هستند؟

به غیر از دو بازی Minecraft و Escape From Trakov می‌توانید سایر آثار را به شکل رایگان تجربه کنید

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 12 دیدگاه
  • Avatar

    امیرعلی

    مهمان

    شما به 12 گیگ میگید کم حجم؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      استاد کامپیوتر در پاسخ به امیرعلی

      مهمان

      والا راست میگی

    • Avatar

      بنده خدا در پاسخ به امیرعلی

      مهمان

      خخخخ والا

    • Avatar

      matin در پاسخ به امیرعلی

      مهمان

      خنده داره 12گیگ کجاش کم حجمه مخصوصا برای منی که با نت گوشی هستم

    • Avatar

      پاریا در پاسخ به امیرعلی

      مهمان

      اره حجم زیاد ۱۵۰ گیگه

    • Avatar

      شایان در پاسخ به امیرعلی

      مهمان

      دادا خدایی کمه

  • Avatar

    Homgh

    مهمان

    فقط جی تی ای سمپ
    ?

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مادرتوووو در پاسخ به Homgh

      مهمان

      حق گفتی

  • Avatar

    مهران

    مهمان

    پس paladins کو؟؟؟

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به مهران

      نویسنده

      بله پالادینز هم می‌تونست تو این لیست قرار بگیره، البته که یه کم حجمش می‌تونه بیش‌تر باشه نسبت به بقیه گزینه‌های لیست (یه نگاه به صفحه بازی تو استیم بندازید متوجه میشید).

  • Avatar

    R

    مهمان

    لیگ آف لجندز تقلید از دوتا 2 نیست، هر دو تقلید از دوتا هستن. چطوری ممکنه لیگ تقلید از دوتا 2 باشه وقتی 4 سال زودتر منتشر شده؟ (لیگ در 2009 منتشر شد، دوتا 2 در 2013، وقتی که لیگ حدود 70 میلیون کاربر ماهانه داشت) حجمش هم فقط تا وقتی کلاینت بالا بیاد و لاگین شید 8 گیگه، اون موقع تازه فاز دوم دانلود رو شروع میکنه و حجم کل به بیشتر از 16 گیگ میرسه.

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به R

      نویسنده

      خب در مورد سال انتشار درست میگید. ولی فراموش نکنید که منظور از Dota 2، ایده و فرمول مجموعه Dota هست. در واقع نسخه اول یه ماد بود که برای وارکرفت ساخته شده بود و سال‌ها قبل از league of Legends در دسترس قرار گرفته بود. بنابراین لیگ آف لجندز یک الهام‌گیری از نسخه اول Defense of the Ancients هست و Dota 2 هم به عنوان دنباله مستقیم بازی اولیه شناخته میشه (این دو در بسیاری از زمینه‌ها مشابه هستن). در مورد حجم بازی هم باید ذکر کنم که تو مطلب هم نوشته شده، به غیر از اون هشت گیگ به فضای بیش‌تری نیاز دارید. در ضمن با توجه به حجم بازی‌های امروزی حتی 16 گیگ هم خیلی ناچیز و کم محسوب میشه:)
      ممنون از نظرتون