بهترین بازی‌ های اکشن با حجم کم
علی ناجی مقدم

بهترین بازی‌ های اکشن با حجم کم

علی ناجی مقدم 30 فروردین 1401 5 دیدگاه
17,345 بازدید

شاید بسیاری از شما با مشکل حجم و فضای کم در حافظه سیستم خود مواجه شده باشید. گاهی نمی‌توان برخی اطلاعات ارزشمند و یا بازی‌های محبوب را از سیستم حذف کرد و از طرفی شاید بخواهیم عناوین اکشن جدیدی را نیز در کنار آن‌ها داشته باشیم. خوشبختانه امروز طیف گسترده‌ای از بازی‌های اکشن با حجم کم وجود دارد که تجربه لذت‌بخشی را با اشغال کمترین فضا از حافظه سیستم شما در اختیارتان قرار می‌دهند.

بازی‌ های اکشن کم‌حجم برای کامپیوتر

در دورانی که بسیاری از بازی‌های ویدیویی حجم‌های بالایی دارند، شاید اگر سیستم شما به مقدار حافظه بالایی نیز دسترسی داشته باشد، حجمش به‌سرعت پر شود. این موضوع برای افرادی که به حافظه‌های حجیم هارد و SSD دسترسی ندارند مشکل بزرگ‌تری خواهد بود. در چنین سناریویی، بازی‌ اکشن با حجم کم هستند که می‌توانند گزینه مناسبی برای ما باشند، در این مقاله تعدادی از بهترین بازی‌ های اکشن کم‌ حجم را معرفی خواهیم کرد، بازی‌هایی که شاید کوچک باشند اما دست‌کمی از عناوین طراز اول ندارند.

بازی Brawlhalla

Brawlhalla

بازی Brawlhalla یکی از بازی‌های اکشن با حجم کم بوده که می‌تواند برای طرفداران سبک مبارزه‌ای بسیار لذت‌بخش و جذاب باشد. بازی داستانی در مورد جنگجویان افسانه‌ای روایت می‌کند که باید در یک سری مبارزات نفس‌گیر جذاب شرکت کنند و خودشان را به مقام بهترین و قوی‌ترین مبارز برسانند. گیم پلی بازی در سبک پلتفرمر دوبعدی و اکشن طراحی شده و عکس‌العمل سریع و مهارت در آن حرف اول را خواهد زد.

در این بازی که تمامی ویژگی‌هایش از جمله مبارزات آنلاین با سایر بازیکنان به‌صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد، بیش از 50 جنگجوی منحصربه‌فرد وجود داشته که هر کدام قابلیت‌ها و سبک مبارزه مخصوص به خودشان را دارند. با پیشروی در بازی می‌توانید طلا کسب کنید و کاراکترهای بیشتری را برای خود بخرید، علاوه بر این هر هفته 9 قهرمان به‌صورت رایگان در دسترس همه قرار خواهد گرفت. این بازی اکشن جذاب برای نصب تنها به 200 مگابایت حجم احتیاج دارد.

بازی Cuphead

Cuphead

یکی دیگر از بازی‌های اکشن سخت و چالش‌برانگیز با حجم نسبتاً کم، بازی Cuphead است که در سبک پلتفرمر دوبعدی طراحی شده و تجربه‌ای متفاوت در دنیایی کارتونی را به خوردتان می‌دهد. شما با ورود به این بازی، خودتان را در دنیایی شبیه به انیمیشن‌های قدیمی دیزنی می‌یابید با این تفاوت که موجودات بامزه و فانتزی درون آن کمر به نابودی شما بسته‌اند!

سازندگان این بازی برای طراحی محیط و مراحل از تکنیک‌های سال 1930 میلادی در ساخت کارتون‌ها استفاده کرده‌اند و تمامی عناصر بصری با دست کشیده شده است. پشتیبانی از حالت Co-op به شما اجازه می‌دهد تا چالش‌های سخت درون این بازی را در کنار یکی از دوستان خود تجربه کنید. برای پیشروی در مراحل و مبارزه با Bossها نیازمند مهارت و تجربه زیادی در پلتفرمرهای دوبعدی هستید و بدانید که بازی Cuphead برخلاف ظاهر کارتونی‌اش، اصلاً با شما شوخی ندارد! حجم بازی Cuphead برای نصب چیزی نزدیک به 4 گیگابایت است که در استاندارد امروزی ناچیز به‌حساب می‌آید.

بازی Blast Brigade Vs the Evil Legion of Dr Cread

Blast Brigade Vs The Evil Legion Of Dr Cread

در فهرست بهترین بازی‌های اکشن کم‌حجم، بهتر است اشاره‌ای به بازی Blast Brigade Vs The Evil Legion of Dr Cread داشته باشیم. این بازی که یکی دیگر از عناوین اکشن پلتفرمر دوبعدی محسوب می‌شود، دنیایی جذاب و کارتونی را برای گشت و گذار در اختیار شما قرار خواهد داد. وجود 4 کاراکتر منحصربه‌فرد با قابلیت‌های مخصوص، عمق نسبتاً مناسبی به گیم پلی داده و جذابیت آن را دوچندان می‌کند.

سازندگان این بازی در ساخت آن از عناصر Metroidvania نیز استفاده کرده‌اند تا علاوه بر مبارزات اکشن با انواع دشمنان و Bossها، درگیر حل کردن معماهای مختلف و عبور از موانع چالش‌برانگیز نیز بشوید. قابلیت‌های کاراکترهای شما به‌تدریج با پیشروی در بازی ارتقا پیدا می‌کند و قابلیت‌های جدیدی نیز برای باز کردن در دسترس شما قرار خواهند گرفت. حجم این بازی جذاب 675 مگابایت است.

بازی Hollow Knight

Hollow Knight

قطعاً بازی Hollow Knight یکی از بهترین بازی‌های اکشن با حجم کم در این فهرست است که تجربه آن به هر شخصی پیشنهاد می‌شود. این بازی تلفیقی مناسب از عناصر اکشن پلتفرمر، سولز-بورن و معمایی بوده و در کنار اتمسفر قوی و گیرای محیط و همچنین طراحی منحصربه‌فردش، می‌تواند به‌سادگی در جایگاه محبوبی برای شما قرار بگیرد. شما در بازی Hollow Knight به سرزمین تاریک و سورئال حشرات هوشمند در Hollownest سفر خواهید کرد و در کنار شوالیه صامت خود، ماجراهای پرمخاطره و اکشنی را پشت سر خواهید گذاشت.

بازی Hollow Knight که تاکنون 4 بسته الحاقی نیز برایش منتشر شده، از سطح چالش بالایی برخوردار است و از طرفی نقشه‌ای وسیع و کشف نشده را برای گشت و گذار در اختیار شما قرار خواهد داد. هر قسمت از نقشه، دشمنان منحصربه‌فرد و طراحی مخصوص خودش را داشته و چالش‌ها و موانع بسیاری را سر راهتان قرار می‌دهد. با پیشروی در بازی قابلیت‌های شوالیه شما بیشتر شده و برای مواجه شدن با چالش‌های سخت‌تر آماده خواهید شد. این بازی فوق‌العاده که از روایت داستانی عمیقی نیز برخوردار است تنها 9 گیگابایت فضا برای نصب احتیاج دارد که شاید نسبت به سایر بازی‌های فهرست کمی بیشتر باشد اما هر کیلوبایت از آن ارزش تجربه کردن را دارد!

بازی Graven

Graven

اگر به سبک شوتر اول‌شخص و اکشن علاقه دارید و دنبال یک بازی کم‌حجم و جذاب در این ژانر می‌گردید، بازی Graven می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. این بازی با دارا بودن عناصر کلاسیک شوتر و دنیایی فانتزی و تاریک، ساعت‌ها گیم پلی جذاب و سرگرم‌کننده را در دل خود جای داده که برای هر فردی می‌تواند لذت‌بخش باشد. شما در این بازی در نقش کشیشی وارد سرزمین‌های خطرناک شده و باید برای جلوگیری از گشودن دروازه‌های جهنم تلاش کنید.

گرافیک بازی شاید چندان چنگی به دل نزند اما سبک و سیاق کلاسیک و قدیمی آن می‌تواند هم برای بازیکنان جدید جذاب و تازه باشد و هم طعم نوستالژی را به خورد بازیکنان قدیمی‌تر دهد. تنوع بالایی از سلاح‌های مختلف مانند چوب‌دستی جادویی، شمشیر و تیرکمان برای از بین بردن دشمنان در دسترس دارید و سطح چالش گیم پلی نیز مناسب طراحی شده است تا در شرایط مختلف قادر به استفاده از هر کدام باشید. برای نصب بازی Graven به 8 گیگابایت فضای حافظه نیاز خواهید داشت.

بازی The Elder Scrolls Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

شاید از حضور بازی Skyrim در فهرست بهترین بازی‌های اکشن با حجم کم تعجب کنید؛ اما این بازی وسیع و پرمحتوا که تلفیقی از سبک اکشن و نقش‌آفرینی را به خوردتان می‌دهد نسبت به سایر عناوین این ژانر، حجمی بسیار کمتر از فضای شما را اشغال می‌کند. نسخه اولیه بازی که در سال 2011 منتشر شد برای نصب تنها به 6 گیگابایت فضا نیاز داشت و بازسازی‌های اخیر آن که شامل تمامی بسته‌های الحاقی، محتوای اضافی و بهبود بافت‌های گرافیکی است حجم آن را به 12 گیگابایت تغییر داده که برای مقدار محتوایی داخل بازی وجود دارد عدد حیرت‌انگیزی است!

شما در این بازی در نقش یک اژدهازاده یا همان Dragonborn وارد دنیای وسیع Skyrim می‌شوید تا آن را از حمله سایر اژدهاهای شرور نجات دهید. اگر به سری بازی‌های Elder Scrolls آشنا باشید، میدانید که با عنوانی کلاسیک و پرمحتوا در سبک اکشن نقش‌آفرینی رو به رو هستید که مملو از مأموریت‌های اصلی و فرعی، ماجراجویی‌های فانتزی و سرگرم‌کننده است. وسعت دنیای اسکایریم را فقط زمانی که ساعت‌های طولانی در آن گشت و گذار کرده باشید خواهید فهمید.

بازی Half-Life 2

Half-Life 2

اگر بخواهیم عنوانی نوستالژیک را در فهرست بازی‌های اکشن با حجم کم معرفی کنیم، قطعاً شماره دوم سری محبوب Half-Life یکی از بهترین گزینه‌ها است. بازی Half-Life 2 که یکی از عناوین انقلابی در سبک شوتر اول‌شخص محسوب می‌شد، ماجراجویی‌های دانشمند صامت محبوبمان یعنی Gordon Freeman را در دنیایی درگیر هرج و مرج روایت می‌کند. شاید امروز گرافیک بازی چندان باب میلتان نباشد اما نمی‌توان از تنوع مراحل و دشمنان، گیم پلی اعتیادآور شوتر اول‌شخص و همچنین روایت داستانی بازی گذشت.

بازی Half-Life 2 تنوع بالایی از سلاح‌های آینده‌گرایانه و مدرن را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از معروف‌ترین سلاح‌های موجود در آن یعنی Gravity Gun برای حل معماها و عبور از موانع موجود در بازی به کمک قوانین فیزیک استفاده می‌شود و بازیکنان توسط این سلاح توانسته‌اند روش‌های جذابی برای از بین بردن دشمنان نیز ابداع کنند، پرتاب یک تیغ اره بزرگ و نصف کردن دشمنان از وسط شاید کمی خشن باشد اما لذت‌بخش و خلاقانه است! این بازی تنها 4. 5 گیگابایت حجم برای نصب نیاز خواهد داشت.

بازی Minecraft

Minecraft

شاید نتوان بازی ماینکرفت را در دسته بازی‌های اکشن قرار داد اما از طرفی این بازی به‌قدری محتوای گسترده در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد که تعداد لحظه‌های اکشن نیز در آن کم نیست! بازی Minecraft یکی دیگر از بازی‌های کم‌حجم بوده که تلفیقی از عناصر بقا، ساخت‌وساز، نقش‌آفرینی و همچنین اکشن را در اختیار طرفدارانش قرار می‌دهد. مهم‌ترین عنصری که بازی ماینکرفت را از سایر بازی‌ها متمایز می‌کند، بحث آزادی عمل است.

شما در ماینکرفت از همان ابتدا آزاد هستید که به هر روشی که می‌خواهید ماجراجویی خود را ادامه دهید، شاید بخواهید به دنبال منابع حیاتی بگردید، شاید با شمشیر و تیرکمان خود به نبرد با موجودات فانتزی موجود در دنیای وسیعش بروید یا صرفاً به ساخت‌وساز بناهای بزرگ و جذاب بپردازید. تنوع محتوا و سوژه‌های موجود در Minecraft می‌تواند تمامی سلایق را راضی نگه دارد و با تمام این ویژگی‌ها بازی تنها 200 مگابایت حجم از فضای سیستم شما را می‌گیرد.

بازی Black Widow Recharged

Black Widow Recharged

نوبتی هم باشد نوبت یک بازی شوتر آرکید و اکشن کم‌حجم است. بازی Black Widow Recharged عنوانی جذاب با همین ویژگی‌ها بوده که با سوژه‌ای نوآورانه، تجربه‌ای کوتاه و لذت‌بخش را در نقش یک عنکبوت مجازی در اختیارتان قرار می‌دهد. شما در طول این بازی باید قلمرو خود را در مقابل سایر حشرات حفظ کرده و دشمنان مختلفی را از بین ببرید.

گیم پلی بازی شباهت زیادی به بازی‌های شوتر دوبعدی آرکید داشته ولی اینجا به جای یک سرباز یا هواپیما، یک عنکبوت را کنترل می‌کنید. در طول 30 مرحله موجود در بازی چالش‌های مختلفی سر راهتان قرار می‌گیرد و هدف اصلی، کسب امتیاز بیشتر و زدن رکورد بالاتر است، همان چیزی که در اکثر بازی‌های آرکید اکشن شاهد هستید. عنکبوت شما به قابلیت‌های مختلفی مانند تار انفجاری نیز دسترسی دارد. حجم بازی Black Widow Recharged تنها 400 مگابایت است.

بازی Have a Nice Death

Have a Nice Death

یکی دیگر از بازی‌های پلتفرمر اکشن با حجم کم که به‌تازگی منتشر شده و انتظارات را برآورده کرده است، بازی Have a Nice Death بوده که علاوه بر طراحی جذاب و خلاقانه‌اش، گیم پلی اعتیادآوری نیز دارد. شما در این بازی کنترل خود فرشته مرگ را بر عهده خواهید گرفت که در اداره‌ای امورات مربوط به مردگان را سر و سامان می‌دهد. او به‌تازگی می‌خواهد به تعطیلات برود اما کارمندان زیردستش یاغی شده‌اند و توازن دو دنیای مرگ و زندگی به هم ریخته است!

جدای از طراحی منحصربه‌فرد و جذاب تمامی محیط‌ها و کاراکترهای بازی، گیم پلی اکشن و پلتفرمر آن یکی دیگر از ویژگی‌های بارزش است که شما را تا ساعت‌ها سرگرم نگه خواهد داشت. علاوه بر این عناصر طنز در جای‌جای بازی مشاهده می‌شود و این دنیای کارتونی و تاریک را به شکلی متفاوت و بامزه به خوردتان خواهد داد. نکته جالب دیگر عدم وجود قابلیت «مردن» در بازی است زیرا خودتان مرگ هستید و با اتمام سطح سلامتی صرفاً به ابتدای مرحله باز خواهید گشت! حجم این بازی 4 گیگابایت است.

بازی Ultrakill

Ultrakill

بازی Ultrakill یکی دیگر از گزینه‌های کم‌حجم برای طرفداران سبک اکشن و شوتر اول‌شخص است. این بازی به دلیل سرعت، اکشن و هیجان بالای موجود در گیم پلی‌اش می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان جذاب و سرگرم‌کننده باشد. شما در دورانی پس از انقراض نسل بشر و در نقش رباتی پیشرفته وارد دنیای آن می‌شوید تا به نبرد با اهریمن‌های تشنه به خون بروید.

بازی طیف گسترده‌ای از انواع سلاح‌ها و قابلیت‌های آینده‌گرایانه را در اختیار شما قرار می‌دهد و سرعت بالای گیم پلی باعث می‌شود دائم در حال حرکت، شلیک کردن و جاخالی دادن باشید. اگر از بازیکنان قدیمی در سرگرمی‌های دیجیتال باشید با ورود به محیط Ultrakill حس و حالی نوستالژیک شبیه به بازی‌های محبوب Quake و Doom را تجربه خواهید کرد. بازی Ultrakill برای نصب تنها 2 گیگابایت حجم احتیاج دارد.

امروزه با پیشرفت صنعت بازی‌های ویدیویی، حجم بازی‌های ویدیویی بسیار زیاد شده است. با این حال برای افرادی که به فضای کافی برای نصب چنین عناوینی دسترسی ندارند، بازی‌های کم‌حجمی وجود دارد که تجربه آن‌ها خالی از لطف نبوده و می‌توانند لحظات سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی را برای آن‌ها رقم بزنند. در این مقاله تعدادی از بازی‌ های اکشن با حجم کم را معرفی کردیم، از بازی‌های نوستالژیک و معروف مانند Half-Life 2 و Skyrim گرفته تا بازی‌های اکشن و کم‌حجم جدیدی مثل Have a Nice Death و Ultrakill. کدام بازی‌های اکشن کم‌حجم دیگری می‌شناسید که در این فهرست غایب هستند؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی‌های اکشن کم حجم می‌توانند سرگرم‌کننده و پرمحتوا باشند؟

بله. بسیاری از بازی‌های اکشن موجود در بازار بازی‌های ویدیویی، حجم بسیار کمی دارند اما مملو از محتوای سرگرم‌کننده و گیم پلی اعتیادآور هستند. برای مثال بازی Skyrim با حجمی نزدیک به 12 گیگابایت بیش از 200 ساعت گیم‌ پلی مفید را در اختیار شما قرار خواهد داد.

۱
کدام بازی‌های سبک جهان‌باز حجم کمی دارند؟

بازی ماینکرفت و همچنین بازی Skyrim دو نمونه از این عناوین کم حجم جهان‌باز هستند.

۲
بهترین بازی اکشن پلتفرمر کم حجم کدام عنوان است؟

بازی Hollow Knight که عنوانی مستقل محسوب می‌شود، یکی از بهترین و چالش‌برانگیزترین بازی‌های اکشن پلتفرمر موجود در بازار است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    ماینکرافت وقتی نشون میده خیلی خاصه که توی بیشتر لیست های معرفی بازی مثل بهترین های سوروایول و سندباکس و حجم کم و ساخت ساز و غیره هست.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Rexa

    مهمان

    هف لایف رو حتما نصب کنید یکی از بهترین گیمایی بود که تاحالا دیدم یه شاهکار به تمام عیاره

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    هالو نایت رو به همه پیشنهاد میکنم
    یکی از بهترین بازیهای تمام عمرم هست
    بازیش رو هم نگرفتین موسیقیش رو دانلود کنین و لذت ببرین

    پاسخ دهید
    • علی ناجی مقدم

      علی ناجی مقدم در پاسخ به محمد

      نویسنده

      بله یکی از بازی‌های این لیست همین بازی Hollow Knight هست ?

  • Avatar

    به تو چه

    مهمان

    چرت نگو ماین کرافت بازی ماجرا جویی هست

    پاسخ دهید