بهترین بازی‌های رایگان کامپیوتر
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر که می‌توانید تجربه کنید

ارحام ادبخواه 28 اردیبهشت 1401 3 دیدگاه
9,970 بازدید

بازی‌های رایگان یا به اصطلاح انگلیسی Free-To-Play در سال‌های اخیر به ما نشان داده‌اند که برای تجربه یک محصول باکیفیت، لازم به پرداخت پول‌های همیشگی نیست. این دسته از بازی‌ها که درآمد خود را روی پرداخت‌های درون برنامه‌ای قرار می‌دهند، به عضوی جدانشدنی از دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شده‌اند و هر روز گسترده‌تر می‌شوند. به همین بهانه، ما قصد داریم در این مقاله شما را با بهترین بازی‌های رایگان کامپیوتر آشنا کنیم تا بدون پرداخت هزینه خاصی بتوانید از تجربه یک اثر باکیفیت لذت ببرید.

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر؛ از Fortnite تا Genshin Impact

بازی‌های رایگان نه تنها برای خود گیمرها، بلکه برای دنیای بازی‌های ویدیویی هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. آثاری که می‌توانند افراد بیش‌تری را به سمت کنسول‌ها و سیستم‌ها بکشانند و از این طریق، بازیکنان بیش‌تری را وارد جامعه کنند. خوشبختانه روند عرضه بازی‌های رایگان در سال‌های اخیر به لطف رونق پرداخت‌های درون برنامه‌ای وضعیت بهتری پیدا کرده است. این روند در حدی موفق بوده که در برخی مواقع سازندگان آثار پولی خود را به صورت رایگان منتشر کردند تا بازی به بقا خود ادامه دهد.

به طور کلی، بازی‌هایی که در این لیست به معرفی آن‌ها می‌پردازیم به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول آثاری هستند که پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به آیتم‌های تزئینی محدود می‌کنند و دسته دوم، بازی‌هایی هستند که برخی از محتویات را به صورت پولی در اختیار شما قرار می‌دهند. به عبارتی دیگر، برای تجربه کامل آثار گروه دوم باید هزینه‌ای مشخصی را برای خرید محتویات اضافه پرداخت کنید. با این حال، تک‌تک آثار این لیست فارغ از میزان محتوای پولی که در اختیار شما قرار می‌دهند، بازی‌های جذابی هستند و می‌توانند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. در ادامه به معرفی بهترین بازی‌های رایگان کامپیوتر که می‌توانید تجربه کنید خواهیم پرداخت.

بازی Star Wars The Old Republic

بازی Star Wars: The Old Republic

  • سال عرضه: 2008

بازی Star Wars: The Old Republic اثری به شمار می‌رود که توسط یکی از مشهورترین استودیوهای تاریخ یعنی استودیو Bioware، ساخته شده است. این بازی که به عنوان یک محصول MMORPG شناخته می‌شود، دنیایی به شدت بزرگ و غنی دارد که طرفدران جنگ ستارگان می‌توانند تا ساعت‌ها در آن به گشت و گذار بپردازند. البته برای لذت بردن از عناصر آنلاین این اثر باید با دوستان خود به تجربه بازی بپردازید تا متوجه عمق مسئله بشوید. در غیر این صورت، بهتر است به از داستان دور نشوید و ماجراجویی‌های شخصیت خود را با نهایت دقت دنبال کنید. نکته جالب دیگری که در مورد این بازی وجود دارد به انتخاب‌های شما مربوط می‌شود. به عبارتی دیگر شما می‌توانید درست مانند بازی Star Wars: Knights of the Old Republic با انتخاب‌های خود جهت رفتن به سمت روشن یا تاریک Force را در پیش بگیرید. در کل اگر حتی ذره‌ای به دنیای Star Wars علاقه دارید، در The Old Republic بهانه‌های زیادی برای سرگرم شدن خواهید داشت.

بازی Pinball FX3

بازی Pinball FX3

  • سال عرضه: 2017

چه کسی گفته برای لذت بردن از بازی با پینبال باید حتما به شهربازی برویم و کلی پول خرج کنیم؟ آن هم در حال که می‌شود بازی Pinball FX3 را به صورت رایگان روی کنسول‌های نسل هشت و پی سی تجربه کرد؟ این بازی همان‌طور که از اسمش مشخص است به شبیه‌سازی بازی پینبال می‌پردازد. Pinball FX3 در ابتدا یک دستگاه پیش‌فرض با طراحی معمولی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید هرچقدر که خواستید به صورت رایگان از آن لذت ببرید. اما اگر بخواهید از دستگاه‌های جدید با طرح‌های مختلف بهره ببرید، باید دست به جیب شوید و Tableهای مورد علاقه خود را بخرید. تنوع طرح این دستگاه‌ها به شدت بالا است و می‌توانید گزینه‌ها مختلفی مانند هری پاتر، جنگ ستارگان، پورتال و… را داشته باشید. به طور کلی اگر می‌خواهید برای چند دقیقه و بدون هدف خاصی خود را سرگرم کنید، بازی Pinball FX3 می‌تواند گزینه خوبی باشد.

بازی Smite

بازی Smite

  • سال عرضه: 2014

Smite بدون شک یکی از بهترین بازی‌های رایگان کامپیوتر است که در گروه آثار MOBA قرار می‌گیرد. اگر فکر می‌کنید بازی‌هایی مانند League of Legends و Dota 2 برای تازه‌واردها بیش از حد سخت بوده و ممکن است از دست حرفه‌ای‌ترها به ستوه بیایید، بازی Smite می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اسمایت یک بازی سوم‌شخص چندنفره است که ایده اصلی خود را از درگیری میان خدایان و شخصیت‌های اساطیری می‌گیرد و در سبک MOBA جریان دارد. جامعه بازیکنان این اثر فوق‌العاده است و می‌توانید در کنار لذت بردن از گیم‌پلی غنی آن، خیلی سریع هم‌تیمی‌ها و دوستان زیادی پیدا کنید. علاوه بر این موارد، بازی Smite به طور مرتب آپدیت می‌شود تا کاربران خود را با شخصیت‌ها و نقشه‌های جدید سرگرم و پیگیر نگه دارد. البته توجه داشته باشید که با وجود رایگان بودن بازی، می‌توانید با پرداخت مبلغ 30 دلار به تمامی شخصیت‌های آن دسترسی پیدا کنید. اما اکر علاقه‌ای به هزینه اضافه ندارید، باز هم می‌توانید با بازی کردن به صورت متوالی تمامی شخصیت‌ها را به دست آورید.

بازی Runescape

بازی Runescape

  • سال عرضه: 2001

شاید با دیدن تاریخ عرضه بازی متعجب شوید، اما باید بدانید که با گذشت این همه سال Runescape هنوز هم یک المس درخشان است. این بازی که یکی از بهترین و بزرگ‌ترین MMORPGهای تمام دوران محسوب می‌شود، هنوز هم به روز رسانی و محتویات جدیدی دریافت می‌کند. مهم نیست که از یک MMORPG چه انتظارهایی دارید، بازی Runescape می‌تواند همه آن‌ها را برآورده کند. از مبارزات نفس‌گیر گرفته تا داستانی جذاب و مینی‌گیم‌های مختلف؛ این بازی شما را ناامید نخواهد کرد. شما هر هدفی که در دنیای اثر مورد بحث داشته باشید، می‌توانید لحظات خوبی را پشت سر بگذارید و از آن مهم‌تر افراد جالبی را پیدا کنید.

بازی World of Tanks

بازی World of Tanks

  • سال عرضه: 2010

اگر از مرگ‌های پشت سر هم در بازی‌های آنلاین خسته شده‌اید و علاقه‌ای هم به تمرین و حرفه‌ای‌تر شدن ندارید، بازی World of Tanks برای شما فوق‌العاده خواهد بود. اثری که در مورد واکنش‌های سریع و تمرین کردن نیست و تفکر و استراتژی را در اولویت می‌گذارد. به عبارتی دیگر، اگر فکر خود را به درستی به کار بگیرید و تانک‌های مناسبی انتخاب کنید، می‌توانید در دنیای این بازی موفق باشید. همان‌طور که از نام بازی انتظار می‌رود، ایده بازی World of Tanks در مورد تانک‌ها و مبارزه با آن‌ها است و ایده‌های خود را در قالب یک اثر آنلاین و چندنفره ارائه می‌دهد. این اثر یکی از بهترین بازی‌های رایگان کامپیوتر است که می‌توانید همین حالا به تجربه آن بپردازید.

بازی Fallout Shelter

بازی Fallout Shelter

  • سال عرضه: 2015

بازی Fallout Shelter برخلاف ایده به نسبت ساده‌ای که دارد، به شدت اعتیاد آور است. شما در این بازی کنترل یک پایگاه زیرزمینی یا به اصطلاح Vault را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید انسان‌ها را از خطر برهوت‌های هسته‌ای دنیای Fallout دور نگه دارید. شما در ابتدا کار را با چند ساکن شروع می‌کنید و می‌توانید در ادامه و با ارتقا Vault خود، افراد بیش‌تری را در پایگاه خود به کار گیرید. با وجود اینکه بخش بزرگی از بازی در مورد مدیریت منابع و زنده نگه داشتن ساکنین Vault است، در برخی مواقع می‌توانید به دل دنیای بی‌رحم بیرون بزنید تا منابع بیش‌تری جمع کنید. البته که پایگاه شما همیشه در امنیت کامل قرار ندارد و ممکن است توسط نیروهای مهاجم (چه انسان باشند و چه موجودات جهش‌یافته) مورد غارت قرار گیرد.

بازی Paladins

بازی Paladins

  • سال عرضه: 2018

در این نقطه از لیست بهترین بازی‌های رایگان کامپیوتر به Paladins می‌رسیم. یک بازی Arena Shooter خوش‌ساخت که در نگاه اول متوجه شباهت‌های آن و بازی Overwatch خواهید شد. به عبارتی دیگر، Paladins نسخه مشابه اورواچ است که در یک محیط قرون وسطایی و فانتزی جریان دارد. البته که این بازی به هیچ وجه یک کپی یا کلون ساده نیست و ایده‌ها و مکانیک‌های منحصر به فرد خود را دارد. از جمله این ایده‌های خاص می‌توانیم به اسب‌ها اشاره کنیم. به عبارتی دیگر، شما می‌توانید به جای راه رفتن با پای پیاده و اتلاف وقت، اسب خود را احضار کنید و به کمک او در نقشه سریع‌تر جا به جا شوید. علاوه بر این‌ها، بازی Paladins شامل یک منظومه داستانی غنی و کامل می‌شود که می‌توانید با دقیق شدن در آن، پیش زمینه تک‌تک شخصیت‌ها و داستان‌ها را متوجه شوید. درست مانند بازی Smite شما قادر هستید با پرداخت یک مبلغ مشخص به تمامی کاراکترها دسترسی پیدا کنید؛ اما اگر علاقه‌ای به پول خرج کردن ندارید می‌توانید با صرف وقت بیش‌تر تمامی شخصیت‌ها را با استفاده از واحد پول خود بازی بخرید.

بازی Dota 2

بازی Dota 2

  • سال عرضه: 2013

Dota 2 که به احتمال زیاد اسم آن را شنیده‌اید، بدون شک یکی از بهترین بازی‌های رایگان تاریخ است. اثری که با گذشت حدود ۹ سال از عرضه اولیه‌اش هنوز هنوز هم جزو محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌رود و بازیکنان تماشاگران زیادی دارد. اما پیش از اینکه به سراغ بازی Dota 2 بروید باید بدانید که با یک اثر به شدت سخت و پیچیده روبرو هستید. به عبارتی دیگر، بازیکنان فعال در سرورهای این بازی به قدری حرفه‌ای و کاربلد هستند که رسیدن به نزدیکی سطح آن‌ها تمرین و استمرار عظیمی می‌طلبد. اما به محض اینکه الگو بازی را یاد بگیرید و سبک بازی خود را پیدا کنید، حسابی عاشق آن خواهید شد. یا شاید بهتر است اینگونه بگوییم که بازی Dota 2 اعتیاد خانمان سوزی دارد و می‌تواند شما را حسابی از زندگی عقب بیندازد. پس حسابی حواس خود را جمع کنید.

بازی Counter Strike Global Offensive

بازی Counter-Strike: Global Offensive

  • سال عرضه: 2012

بازی Counter-Strike: Global Offensive با اینکه در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک بازی پولی منتشر شد، در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و می‌توانید بدون پرداخت هزینه خاصی به تجربه آن بپردازید. نکته قابل توجه این است که CSGO درست پس از رایگان شدن میزبان یک حالت بتل رویال جدید با نام Danger Zone شد. در این حالت ۱۸ بازیکن مختلف در یک نقشه قرار می‌گیرند و به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند. البته اگر شما جزو طرفداران سبک بتل رویال محسوب نمی‌شوید، بازهم بهانه‌های زیادی برای تجربه این بازی دارید. بخش‌های معروف و مبارزات تاکتیکی بازی Counter-Strike: Global Offensive به صورت رایگان در دسترس قرار دارند و می‌توانید بدون محدودیت خاصی به همراه دوستان خود به مبارزه با دشمن بروید. حال اگر در این بین با بازی ارتباط برقرار کردید و توانستید از آن لذت ببرید، می‌توانید به خرید آیتم‌های تزئینی بپردازید. البته که این آیتم‌ها صرفا تزئینی و ظاهری هستند و تاثیر خاصی روی روند مبارزات نمی‌گذارند.

بازی Hearthstone

بازی Heartstone: Heroes of Warcraft

  • سال عرضه: 2014

فارغ از هر دوره‌ای که در آن متولد شده‌اید، به احتمال زیاد زمان زیادی را با بازی‌های فکری و رومیزی گذرانده‌اید. حال اگر طرفدار بازی‌های رومیزی و کارتی هستید، دلیل خاصی برای عدم تجربه بازی Heartstone: Heroes of Warcraft وجود ندارد. این بازی که علاوه بر رایانه‌های شخصی برای گوشی‌های هوشمند هم در دسترس قرار دارد، سیستم ساده و در عین حال اعتیادآوری را ارائه می‌دهد. شما با گروه مشخصی از کارت‌ها وارد یک رقابت می‌شوید و سپس وظیفه دارید با توجه به Mana باقی مانده، بازی کنید. به طور کلی ورود به دنیای هارت‌استون تا حدودی ساده است و می‌توانید با کمی صبر و حوصله حسابی از آن لذت ببرید.

بازی Path of Exile

بازی Path of Exile

  • سال عرضه: 2013

بازی‌های Action-RPG کمی وجود دارند که در حین مقایسه با مجموعه Diablo، حرفی برای گفتن داشته باشند. اما بازی Path of Exile جزو معدود آثاری است که می‌تواند در بحث مذکور، خودی نشان دهد. Path of Exile با اینکه در لیست بهترین بازی‌های رایگان قرار می‌گیرد و عملا یک اثر Free-To-Play است، از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و می‌توانید بدون پرداخت هزینه خاصی تا ساعت‌ها از تجربه آن لذت ببرید. این بازی که از زاویه دید Isometric دنبال می‌شود، درخت مهارت یا Skill Tree پرجزئیاتی دارد و به همین دلیل، می‌توانید ساعت‌ها به شخصی‌سازی کاراکتر خود بپردازید. نکته مثبت دیگری که در مورد Path of Exile وجود دارد، امکان تجربه آن به صورت Co-op است. خیلی راحت می‌توانید دوستان خود را به بازی دعوت کنید و در کنار آن‌ها ساعت‌ها از تجربه بازی لذت ببرید.

بازی Destiny 2

بازی Destiny 2

  • سال عرضه: 2017

بازی Destiny 2 هم درست مانند CSGO در ابتدا به عنوان یک بازی پولی در دسترس قرار گرفت اما بعد‌ها برچسب یک اثر Free-To-play را دریافت کرد. اما توجه داشته باشید که این بازی کاملا رایگان نیست و اگر پولی پرداخت نکنید، تنها به بخش مشخصی از محتویات قدیمی بازی دست خواهید یافت. این موضوع که چه حجمی از محتویات دستینی 2 به صورت رایگان در دسترس قرار دارد، ممکن است در نگاه اول کمی نامشخص به نظر برسد. اما به محض اینکه وارد بازی شوید و بخش‌های مختلف آن را ببینید متوجه این موضوع خواهید شد.

با گذشت از کنار این صحبت‌ها باید بدانید که بازی Destiny 2 نه تنها یکی از بهترین بازی‌های رایگان به شمار می‌رود، بلکه یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص تاریخ نیز محسوب می‌شود. این بازی که مکانیک‌های خود را بر اساس ایده‌های یک بازی Looter Shooter بنا کرده، شامل حجم عظیمی از محتویات می‌شود که برای تکمیل آن‌ها به بیش از ۱۰۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. در کنار کمپین‌های داستانی و قابلیت Co-op، بازی Destiny 2 شامل حالت‌های PvP هم می‌شود که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

بازی Brawlhalla

بازی Brawlhalla

  • سال عرضه: ۲۰۱۴

اگر جزو طرفداران مجموعه Super Smash Bros. محسوب می‌شوید از بازی Brawlhalla هم خوشتان خواهد آمد. این بازی ایده‌ها و گیم‌پلی مشابهی به مجموعه مذکور دارد و در گروه آثار مبارزه‌ای یا Fighting قرار می‌گیرد. البته که Brawlhalla خلاقیت‌های خاص خود را هم دارد و به عنوان یک بازی رایگان، فوق‌العاده است. این بازی هم برای بازیکنان عام و هم برای افرادی که علاقه زیادی به رقابت دارند مناسب بوده و این گونه طیف عظیمی از مخاطب‌ها را راضی می‌کند. هنگامی که بازی Brawlhalla را شروع می‌کنید تنها به 6 نفر از شخصیت‌ها دسترسی دارید و باید سایر کاراکترها را باز کنید. حال می‌توانید با پول واقعی این کار را سریع‌تر انجام دهید یا اینکه مدت زمان زیادی را برای جمع کردن پول رایج در بازی، صرف کنید.

بازی Dauntless

بازی Dauntless

  • سال عرضه: 2019

اگر بخواهیم کمی بی‌پرده و مستقیم صحبت کنیم، باید بدانید که Dauntless با الهام‌گیری مستقیم از بازی Monster Hunter: World ساخته شده است. در این بازی که ایده اصلی آن در مورد کشتن موجودات غول‌پیکر است باید دشمنان را بکشید، لوت آن‌ها را جمع کنید و سپس با ساخت اسلحه و لباس‌های جدید به سراغ هیولاهای دیگر بروید. البته که این روند به هیچ وجه انقدر ساده و سر راست نیست و جزئیات فراوانی وجود دارد که در صورت عدم رعایت آن‌ها، موفق نخواهید شد. برای مثال، هر دشمنی نقطه ضعف مخصوص خود را دارد که باید آن‌ها را شناسایی کرده و بر علیه خودشان استفاده کنید. نکته جالبی که در مورد بازی Dauntless وجود دارد این است که مبارزه با هر اسلحه‌ای حس متفاوتی دارد و از این دید تنوع بالایی در درگیری‌ها به وجود می‌آید. علاوه بر این بازی Dauntless از قابلیت Cross-Play هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید به همراه دوستان خود روی پلتفرم‌های مختلف از بازی لذت ببرید.

بازی Valorant

بازی Valorant

  • سال عرضه: 2020

استودیو Riot Games که همه ما آن را به خاطر ساخت بازی League of Legends می‌سازیم، نسخه نهایی بازی Valorant را در سال 2020 عرضه کرد. این بازی ترکیبی از دو بازی Overwatch و CSGO است که در نگاه آن متوجه این موضوع خواهید شد. لیست شخصیت‌ها و قدرت‌هایی که دارند، از بازی Overwatch الهام گرفته شده و گیم‌پلی و حالت مبارزات شباهت زیادی به کانتر استرایک دارد.

برای اینکه بتوانید در بازی Valorant موفق شوید نیاز به تمرین و استمرار در استفاده از برخی حرکت‌ها دارید. اگر بخواهید تیم حریف را شکست دهید باید گوشه گوشه نقشه‌های را حفظ کنید و با قدرت‌های مختلف شخصیت‌ها آشنا شوید. البته که باید برای بازکردن شخصیت‌های جدید تلاش کنید یا با پرداخت هزینه‌ای مشخص، آن‌ها را به تصاحب خود درآورید. با این حال، شخصیت‌های موجود برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند و به همین دلیل تعادل خوبی میان همه آن‌ها حفظ شده است.

بازی Call of Duty Warzone

بازی Call of Duty Warzone

  • سال عرضه: 2020

بازی Call of Duty Warzone اولین بتل رویال تاریخ نیست، ولی بدون شک بزرگ‌ترین آن‌ها است. اثری که محدودیت بازیکن‌های موجود در یک نقشه را به ۱۵۰ نفر رساند و با پشتوانه قدرتمند شرکت Activision به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. کالاف دیوتی وارزون با اینکه از ریشه به بازی Call of Duty: Modern warfare گره خورده، اما هویت مستقل خود را دارد و می‌توانید بدون پرداخت هزینه خاصی به تجربه یکی از بهترین بازی‌های رایگان کامپیوتر بپردازید. در این بازی شما وارد یک نقشه بزرگ می‌شوید و وظیفه دارید با لوت کردن و به دست آوردن اسلحه‌های بهتر، زمان بیش‌تری زنده بمانید. هر بازیکن (یا تیمی) که مدت زمان بیش‌تری زنده بماند برنده بازی خواهد شد. نکته جالبی که در مورد Warzone وجود دارد مربوط به شانس مجدد در Gulag می‌شود. به عبارتی دیگر، هنگامی که شما در جریان بازی می‌میرید به سمت زندان گولاگ می‌روید تا یک شانس دیگر داشته باشید. اگر در دوئل تک به تک Gulag موفق شوید، می‌توانید به جریان بازی برگشته و یک بار دیگر برای برنده شدن تلاش کنید.

بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

  • سال عرضه: 2019

بازی Apex Legends که استودیو Respawn Entertainment وظیفه توسعه آن را برعهده دارد، یکی از سریع‌ترین بتل‌رویال‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. در این بازی که در دنیای مجموعه Titanfall جریان دارد، می‌توانید یکی از شخصیت‌های موجود (یا به اصطلاح خود بازی Legendها) را انتخاب کنید و سپس در قالب تیم‌های سه‌نفره به جنگ دشمنان بروید. حال موضوعی که به این روند تنوع می‌دهد قابلیت‌های مختلف هر Legend است. در واقع بازی Apex Legends هم در طراحی شخصیت‌های خود از بازی Overwatch الهام گرفته تا استفاده از هر شخصیتی حس خاص خودش را داشته باشد.

ایپکس لجندز از لحاظ کیفیت سرورها و تعداد بازیکنان آنلاین از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن وارد یک بازی کامل شوید. البته توجه داشته باشید که پیشرفت در این بازی به شدت سخت است و در مقابل بازیکنان قدیمی‌تر کار دشواری را در پیش دارید. پس بهتر است در اوایل کار تمرکز خود را روی یک Legend معین بگذارید و رفته‌رفته به کار خود تنوع بیش‌تری دهید. راستی، برای باز کردن شخصیت‌های بازی Apex Legends هم می‌توانید از پول واقعی بهره ببرید و اگر علاقه‌ای به این کار ندارید، می‌توانید با صرف وقت بیش‌تر آن‌ها را به دست آورید.

بازی Genshin Impact

بازی Genshin Impact

  • سال عرضه: 2020

سخت می‌شود در مورد بهترین بازی‌های رایگان صحبت کرد و نامی از بازی Genshin Impact به میان نیاورد؛ یک بازی جهان‌باز که دنیای زیبای آن حال و هوای انیمه‌های ژاپنی را دارد. البته که خوبی‌های گنشین ایمپکت صرفا به گرافیک بصری چشم‌نوازش محدود نمی‌شود و ایده‌های به شدت جذابی دارد. این اثر که شباهت آن به بازی The Legends of Zelda: Breath of the Wild انکارناپذیر است، بار بزرگی از جذابیت‌های خود را روی شخصیت‌های قابل کنترل می‌گذارد. به عبارتی دیگر، شما در حین تجربه بازی Genshin Impact می‌توانید کنترل چندین شخصیت مختلف را به دست بگیرید که هر کدام توانایی‌های خاص خود را دارند. تنوع این شخصیت‌ها را با مبارزات انیمه مانند بازی ترکیب کنید تا به یک فرمول اعتیادآور و جذاب برسید. همچنین باید اشاره کنیم که این بازی علاوه بر پی سی در دسترس کاربران پلی استیشن 4، اندروید و آی او اس هم قرار دارد.

بازی PUBG

بازی PUBG: Battlegrounds

  • سال عرضه: 2017

بازی Player’s Unknown Battlegrounds که پس از رایگان شدن با اسم PUBG: Battlegrounds شناخته می‌شود، بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل همه‌گیری سبک بتل رویال است. اثری که ایده Last Man Standing را به استانداردترین شکل ممکن پیاده کرده و بعدها و با گذشت زمان گسترش یافت. این بازی شاید در حال حاضر به اندازه روزهای اول عرضه محبوبیت نداشته باشد، اما هنوز هم مخاطبان خاص خود را دارد. علاوه بر این، رایگان شدن پابجی در سال ۲۰۲۱ هم کمک زیادی به بازگشت خیل عظیمی از گیمرها به سمت بازی کرد.

بازی Warframe

بازی Warframe

  • سال عرضه: 2013

در دنیای امروزی بازی‌های آنلاین معدودی وجود دارند که بتوانند بیش از پنج سال در مرکز توجهات باقی بمانند؛ اما بازی Warframe جزو همین اقلیت‌ها است که توانسته با گذشت این همه سال هنوز هم در لیست بهترین بازی‌های رایگان تاریخ قرار بگیرد. وارفریم اول از همه یک بازی عجیب است که شاید درک آن در لحظات ابتدایی سخت باشد. گیم‌پلی این بازی به گونه‌ای طراحی شده که انگار روی دور تند قرار دارد و آرام هم نمی‌شود. شما در این بازی کنترل یک سری از شخصیت‌ها را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با لوت کردن و ارتقای سطح خود به کار ادامه دهید. در ساعات ابتدایی ممکن است از عدم تنوع محیط‌ها و حرکت در راهروهای مشابه خسته شوید؛ اما بهتر است چند دقیقه‌ای صبر کنید. پس از اتمام مراحل ابتدایی، شما وارد یک جهان بزرگ، غنی و آزاد می‌شوید که پر از سوژه‌های مختلف برای ماجراجویی و لذت بردن است.

بازی Fortnite

بازی Fortnite

  • سال عرضه: ۲۰۱۷

در این نقطه از لیست بهترین بازی‌های رایگان کامپیوتر به بازی Fortnite می‌رسیم؛ اثری که نشنیدن اسم آن در این روزها به شدت سخت است. با وجود اینکه حدود پنج سال از عرضه اولیه فورتنایت می‌گذرد، اما شرکت Epic Games هنوز هم به بهترین شکل ممکن از آن پشتیبانی می‌کند و با عرضه به روز رسانی‌ها، بازیکنان را سرگرم نگه می‌‌دارد. فورتنایت آنقدری همه‌گیر و معروف است که شرکت‌ها و خواننده‌های معروف از آن به عنوان پلتفرمی برای ارائه محتوای خود استفاده می‌کنند. از نمایش تریلر فیلم‌های بلاک باستری گرفته تا اضافه شدن اسکین‌های لایسنس شده و کنسرت‌های مجازی؛ بازی Fornite از لحاظ تنوع و محیط هیچ وقت کسی را ناامید نمی‌کند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، فورتنایت از لحاظ پرداخت‌های درون برنامه‌ای هم فوق‌العاده متعادل عمل می‌کند. تمام آیتم‌های قابل خریدن صرفا تزئینی هستند و تاثیری روی گیم‌پلی و روند مسابقات نمی‌گذارند. البته بهتر است خود را کنترل کرده و زیاد دست به جیب نشوید؛ چرا که آیتم‌های خریدنی این بازی به شدت وسوسه کننده هستند و می‌توانند حسابی جیب شما را خالی کنند.

با توجه به تمام صحبت‌هایی که گفته شد، وجود بازی‌های رایگان برای دنیای بازی‌های ویدیویی به شدت مهم است. بسیاری از بازیکنان کم سن و سال‌تر به واسطه همین آثار وارد دنیای ویدیو گیم می‌شوند و در ادامه آن را به صورت جدی دنبال می‌کنند. از این مسئله هم گذشته، آثار Free-To-Play در جریان مسابقات Esport هم تاثیر پررنگی دارند. کافی است نگاهی به بزرگ‌ترین این رقابت‌ها بیندازید تا متوجه شوید که بخش بزرگی از آن‌ها به بازی‌های رایگان مربوط هستند. از جمله این بازی‌های می‌توانیم به Dota 2، CSGO، Fortnite و PUBG اشاره کنیم.

در پایان نظر شما در این باره چیست؟ شما با کدام یک از گزینه‌های لیست بهترین بازی‌های رایگان PC بیش‌تر ارتباط برقرار می‌کنید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم در میان بگذارید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Destiny 2 به طور کامل رایگان است؟

با اینکه دستینی 2 به عنوان یک بازی Free-To-Play شناخته می‌شود، برای دسترسی به برخی از محتویات آن باید هزینه کنید

۱
آیا برای باز کردن لجندهای بازی Apex Legends باید پول واقعی خرج کنیم؟

در حالی که می‌توانید همه شخصیت‌ها را با استفاده از پول واقعی آزاد کنید، قادر هستید با بازی کردن نیز آن‌ها را به دست آورید

۲
آیا امکان تجربه بازی Genishin Impact روی موبایل‌های هوشمند وجود دارد؟

بله، علاوه بر پلی استیشن و پی سی کاربران اندروید و آی او اس هم می‌توانند از این بازی لذت ببرند

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    Sina

    مهمان

    تقریبا همشون عالی هستن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    HOSSEIN

    مهمان

    فورتنایت مود زیرو بیلدش خیلی خوبه
    قشنگ بازی یه شوتر سوم شخص منطقی شده

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ممنون میشم

    مهمان

    سلام دربخش تانکی .
    دقیق ترین مدلی بازی تانکی war thundr هست.
    این هم رایگانه

    پاسخ دهید