بازی The Callisto Protocol کالیستو پروتکل
محمد صادق شجاعی

تاریخ انتشار بازی The Callisto Protocol مشخص شد

محمد صادق شجاعی 13 خرداد 1401 بدون دیدگاه
469 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، در جریان رویداد State of Play، شرکت Krafton در حین نمایش اولین گیم پلی بازی The Callisto Protocol (کالیستو پروتکل)، اقدام به اعلام تاریخ انتشار این اثر کرد.

بازی The Callisto Protocol یکی از آثار مورد انتظار سال‌های اخیر است. گلن اسکوفیلد، خالق سری Dead Space و موسس استودیو Sledgehammer Games که پس از جدایی از شرکت اکتیویژن و محلق شدن به شرکت Krafton، اقدام به تاسیس استودیو Striking Distance کرده است، کارگردانی بازی کالیستو پروتکل را بر عهده دارد.

در بامداد امروز شرکت سونی اقدام به برگزاری رویداد State of Play کرد که در جریان آن تاریخ انتشار بازی The Callisto Protocol اعلام شده و اولین گیم‌پلی آن به نمایش در آمد. بر این اساس طرفداران این اثر ترسناک و علمی تخیلی می‌توانند در تاریخ 2 دسامبر 2022 (11 آذر) بازی کالیستو پروتکل را روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر تجربه کنند.

پس از رویداد State of Play، پست جدیدی در بلاگ پلی استیشن منتشر شد که در قالب آن گلن اسکوفیلد از هیجانش نسبت به بازگشت به سبک ترس و بقا و ارائه تجربه جدیدی از این ژانر به واسطه بازی The Callisto Protocol گفته است. تاثیر کارگردانی بازی کالیستو پروتکل توسط گلن اسکوفیلد در تریلر جدید این اثر به خوبی مشهود است. در تریلر گیم‌پلی اثر مذکور هیولاهای ترسناک و موجوداتی شبیه به زامبی که در قمر سیاره مشتری یعنی کالیستو حضور دارند، به نمایش گذاشته می‌شوند.

بازی The Callisto Protocol شما را در قالب کاراکتری به نام جیکوب لی (با صداپیشگی جاش دوهامل، بازیگر فیلم‌های Transformers) قرار می‌دهد. او در قمر کالیستو زندانی است و پس از «شیوع یک بیماری مرموز» که موجب به وجود آمدن هیولاهای وحشتناکی به نام Biophage می‌شود، باید برای بقا تلاش کند.

بازی The Callisto Protocol کالیستو پروتکل

جاش دوهامل صداپیشگه پروتاگونیست The Callisto Protocol است

بر اساس گفته‌های گلن اسکوفیلد، مهم‌ترین جنبه یک اثر ترسناک اتمسفر آن است که سازندگان بازی کالیستو پروتکل توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند و برای خلق این بخش از نور‌پردازی خاص و صدای سه‌بعدی پلی استیشن 5 بهره برده‌اند. علاوه بر این سازندگان بازی The Callisto Protocol از ویژگی‌های خاص کنترلر دوال سنس برای تمامی جنبه‌های اثر خود، از قدم‌های سنگین دشمنان گرفته تا حرکت اسلحه، استفاده کرده‌اند.

در پست منتشر شده در بلاگ پلی استیشن، توضیحاتی در مورد نبرد‌های بازی کالیستو پروتکل ارائه شده است. طبق گفته‌های گلن اسکوفیلد، بازی مذکور دارای سیستم مبارزه استراتژیک است که بازیکنان را مجبور می‌کند شناخت دقیق و نزدیکی نسبت به هیولاهای وحشتناک داشته باشند. همچنین در طول بازی The Callisto Protocol از یک سلاح به نام GRP بهره خواهید برد که نبرد‌های نزدیک و دور را ترکیب می‌کند. با استفاده از این اسلحه می‌توانید دشمنان را یخ بزنید یا از قطعات مختلف به عنوان ابزار دفاعی استفاده کنید.

بازی کالیستو پروتکل در ابتدا قرار بود در دنیایی مشترک با سری PUBG جریان داشته باشد. اما با تصمیم استودیو Striking Distance این امر دیگر صادق نبوده و اتفاقات بازی The Callisto Protocol در دنیای خاص این اثر رخ می‌دهند.

نظر شما در مورد ویژگی‌های بازی کالیستو پروتکل چیست؟ آیا این اثر قادر است طرفداران سبک ترس و بقا و علاقه‌مندان سری دد اسپیس را جذب کند؟ با توجه به ساخت نسخه ریمیک بازی Dead Space، بازی The Callisto Protocol تا چه اندازه موفق ظاهر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی The Callisto Protocol در چه تاریخی منتشر می‌شود؟

بازی The Callisto Protocol در تاریخ 2 دسامبر 2022 (11 آذر) روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر منتشر می‌شود.

۱
آیا بازی کالیستو پروتکل ارتباطی با سری PUBG دارد؟

بازی کالیستو پروتکل در ابتدا قرار بود در دنیایی مشترک با سری PUBG جریان داشته باشد. این امر دیگر صادق نبوده و اتفاقات بازی The Callisto Protocol در دنیای خاص این اثر رخ می‌دهند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.