گرافیکی‌ترین بازی‌ها برای سیستم‌های ضعیف
کسری کاظمی

گرافیکی‌ ترین بازی‌ ها برای سیستم‌ های ضعیف

کسری کاظمی 10 خرداد 1401 15 دیدگاه
28,038 بازدید

زمانی که بحث هنر و خلاقیت در بازی‌های ویدئویی به میان می‌آید، خیلی‌ها به شما میگویند که گرافیک همه چیز نیست. خیلی از بازی‌ها به دست استودیوهای مستقلی توسعه پیدا می‌کنند که به تکنولوژی و بودجه‌های عظیم کمپانی‌های بزرگ دسترسی ندارد. با این حال گرافیک بخش بزرگی از بازی‌های ویدئویی را تشکیل می‌دهد و اگر بگوییم که این موضوع کاملاً بی اهمیت است، به خودمان دروغ گفته‌ایم. پس آن دسته گیمرهایی که به دنبال بهترین تجربه ممکن از یک بازی می‌گردند که بر روی سیستم ضعیفشان اجرا شود، باید چه کار کنند؟ برای فهمیدن جواب این سؤال، با مقاله گرافیکی‌ترین بازی‌ها برای سیستم‌های ضعیف همراه باشید.

معرفی 10 تا از گرافیکی‌ترین بازی‌ها برای سیستم‌های ضعیف

امروزه، حتی با اینکه تکنولوژی به بهترین شکل و موقعیت ممکن رسیده و قدرتمندترین سخت افزارها در حال خودنمایی هستند، ولی همواره معروف‌ترین بازی‌ها را عناوین کم گرافیک تشکیل می‌دهند. کافی است به وب سایت توئیچ مراجعه کنید تا متوجه شوید که خیلی‌ها دوست دارند، معمولی‌ترین بازی‌ها را به جای عناوین بزرگ‌تر تجربه کنند. اگر از سیستم متوسط و ضعیفی بهره‌مند هستید و باز هم به دنبال عناوینی می‌گردید که از نظر گرافیکی، تا حدودی چشمان شما را خیره کرده و یا استایل هنری زیبایی را برای سیستم ضعیفتان به نمایش بگذارند، پس مقاله گرافیکی‌ترین بازی‌ها برای سیستم‌های ضعیف دقیقاً برای شما نوشته شده است.

بازی Portal 2

Portal 2

کمپانی Valve در طول کارنامه کاری خود موفق به خلق تعدادی از گرافیکی‌ترین بازی‌ها برای سیستم‌های ضعیف شده است. این موضوع به دلیل آشنایی زیاد کمپانی با سخت افزارهای رایانه‌های شخصی است. بازی Portal 2 هم که یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای هنری این کمپانی بوده، شامل این موضوع می‌شود. یک بازی زیبا، نفس گیر که شما را تا پایان با خود همراه می‌کند.

بازی Portal 2 نه تنها از نظر گرافیکی از زمان خود جلوتر بود، بلکه حتی اگر تنظیمات گرافیک آن را در پایین‌ترین حد ممکن نیز قرار دهید، باز هم با یک بازی پازل و ماجراجویی خارق‌العاده طرف هستید. صداپیشگی‌های عالی، دیالوگ‌های خنده دارد و چالش‌های محیطی، همگی از Portal 2 یکی از بهترین بازی‌هایی را ساخته‌اند که هر پی سی گیمری باید آن را تجربه کند.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • کارت گرافیک: ATI Radeon X800; NVIDIA GeForce 7600; Intel HD Graphics 2000
  • پردازنده: Intel Pentium 4 Processor 3.0 GHz; Athlon 64 X2
  • رم: GB2
  • حافظه مورد نیاز: GB8

بازی Darkest Dungeon

Darkest Dungeon

بازی‌های نقش آفرینی کلاسیک از محبوب‌ترین عناوین در میان گیمرهای حرفه‌ای پی سی هستند. گیمرهایی که از تجربیات شکنجه کننده و البته عمیق این مدل بازی‌ها لذت می‌برند، باید هر چه زودتر به تهیه Darkest Dungeon بپردازند. این بازی آن‌چنان سخت و دردناک است که حتی حرفه‌ای‌ترین بازیکنان نیز در قسمت‌هایی به گریه افتاده و به دنبال راهی برای فرار خواهند گشت.

یکی از بهترین بخش‌های Darkest Dungeon نیازمندی‌های آن به سخت افزار است. این بازی حتی بر روی ضعیف‌ترین کامپیوترها نیز اجرا شده و در کنار این موضوع، از گرافیک هنری فوق‌العاده‌ای بهره‌مند است. گرافیک دوبعدی ساده ولی براق این بازی چشمانتان را به سوی خود خیره کرده و نشان می‌دهند که یک بازی عالی، نیازی به سخت افزار گران قیمت ندارد.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • کارت گرافیک: کارت‌هایی که +Open GL 3.2 را ساپورت می‌کنند
  • پردازنده: N/A
  • رم: GB2
  • حافظه مورد نیاز: GB2

بازی Slay the Spire

Slay The Spire

خوبی بازی‌های مستقلی مانند Slay The Spire این است که بازی سازان مستقل نیز از سخت افزارهای قدرتمندی بهره نبرده و بازی‌هایی را می‌سازند که خود نیز بتوانند اجرا کنند. نتیجه این موضوع، عنوان بی نظیری است که از گرافیکی‌ترین بازی‌ها برای سیستم‌های ضعیف در چند سال اخیر است. گرافیک هنری این بازی تا مدت‌ها چشمان شما را به تحت تأثیر قرار می‌دهد.

با اینکه Slay The Spire از جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای بهره‌مند بوده، ولی بهترین قسمت آن، گیم پلی اعتیادآورش است. این بازی المان‌های روگ لایک را با مکانیک‌های کارت بازی ترکیب کرده تا نتیجه آن یکی از خاص‌ترین بازی‌های استراتژیک و نوبتی تمام دوران باشد. اگر به دنبال ساعت‌ها سرگرمی خالص روی کامپیوتر میان رده خود می‌گردید، این بازی برای شما است.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • کارت گرافیک: +GB VRAM and supports OpenGL 3.0 1
  • پردازنده: 2 GHz CPU
  • رم: GB2
  • حافظه مورد نیاز: GB1

بازی Torchlight 2

Torchlight 2

بازی Torchlight 2 در سال 2012 منتشر شد و به جامعه گیم نشان داد که یک اکشن و نقش آفرینی کلاسیک با المان‌های هک اند اسلش چگونه ساخته می‌شود. این بازی رقیبی بزرگ به نام Diablo 3 داشت که خوشبختانه توانست به خوبی جلوی وی مقاومت کند و طرف‌داران فراوانی پیدا کند. با اینکه ده سال از عمر این بازی می‌گذرد، ولی همچنان شاهد یکی از خیره کننده‌ترین بازی‌های لیست هستیم.

بازی Torchlight 2 حتی در زمان خود نیز بر روی رایانه‌های شخصی بهینه بود. این بازی توانایی اجرا بر روی هر دستگاهی را دارد و در کنار آن گیم پلی‌ای عمیق و درگیر کننده نقش آفرینی را به شما ارائه می‌کند. استایل هنری این بازی به صورت سل شید بوده که شباهت زیادی به فرنچایز Borderlands داشته و شاید دلیل جاودانه بودن این گرافیک نیز همین موضوع باشد.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • کارت گرافیک: MB RAM and supports DirectX 9.0c minimum 256
  • پردازنده: GHz 1.4
  • رم: GB1
  • حافظه مورد نیاز: GB1.7

بازی Celeste

Celeste

بازی Celeste از نظر خیلی‌ها، بهترین بازی مستقلی است که تابه‌حال ساخته شده است. این بازی نه تنها از یکی از خیره کننده‌ترین گرافیک‌های هنری برخوردار بوده، همچنین هر گیمری به واسطه قابل دسترس بودنش نیز می‌تواند آن را به راحتی تجربه کند. Celeste از گرافیکی‌ترین بازی‌ها برای سیستم‌های ضعیف است که برتری‌هایش تنها شامل گرافیک نمی‌شود.

Celeste در سال 2018 منتشر شد و بلافاصله توسط منتقدین و گیمرها در سراسر دنیا تحسین شد. این بازی چالش برانگیز در سبک پلتفرمر و مترویدوانیا قرار دارد. شما باید از کوهی بزرگ بالا رفته و با عبور از چالش‌های فراوان، به نوک قله برسید. اگر به دنبال یک بازی فوق‌العاده زیبا و خیره کننده بر روی سخت افزار متوسط می‌گردید، Celeste دقیقاً برای شما ساخته شده است.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • کارت گرافیک: Intel HD Graphics 4000
  • پردازنده: Intel Core i3-380M 2.53 GHz
  • رم: GB2
  • حافظه مورد نیاز: GB1.2

بازی Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

ژانر نقش آفرینی با اینکه تاریخچه عمیق و طولانی‌ای در صنعت گیم دارد، ولی تنها چند بازی موفق به رسیدن به بیشترین میزان فروش و موفقیت در دنیا شده‌اند. یکی از این عناوین The Elder Scrolls V: Skyrim است. پنجمین نسخه رسمی از فرنچایز The Elder Scrolls که در سال 2011 منتشر شد و بلافاصله توانست جایگاه ویژه‌ای در قلب گیمرها برای خود پیدا کند.

شاید از اصلی‌ترین دلایلی که The Elder Scrolls V: Skyrim موفق شده تا توجه میلیون‌ها گیمر را حتی تا به امروز به سوی خود جلب کند، حجم و گرافیک مناسبش باشد که در کنار صدها ساعت محتوای بازی، واقعاً خارق‌العاده به نظر می‌رسد. تقریباً هر سیستمی قابلیت اجرای نسخه اول Skyrim را داشته و اگر تا به امروز موفق به تجربه آن نشده‌اید، وقت را تلف نکنید.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • کارت گرافیک: DirectX 9.0 compatible video card with 512MB RAM
  • پردازنده: 2GHz dual-core
  • رم: GB2
  • حافظه مورد نیاز: GB6

بازی Half-Life 2

Half-Life 2

Half-Life 2 بدون شک یکی از افسانه‌ای‌ترین بازی‌های رایانه‌های شخصی در طول تاریخ است. این بازی با اینکه در سال 2004 منتشر شده و نزدیک به 20 سال عمر دارد، ولی همچنان از یکی از زیباترین و انقلابی‌ترین گرافیک‌های دنیا بهره‌مند است. این بازی دنباله‌ای برای ماجراجویی‌های دکتر گوردون فریمن در دنیایی دیوانه‌وار و آخرالزمانی است.

از هر مدل رایانه شخصی‌ای که برخوردار باشید، بدون شک توانایی اجرای Half-Life 2 را خواهید داشت. علاوه بر گرافیک نیز شاهد داستانی فوق‌العاده و مکانیک‌های انقلابی گیم پلی هستیم که قطعاً ارزش تجربه کردن را دارند. اگر به دنبال یکی از بهترین و گرافیکی‌ترین بازی‌ها برای سیستم‌های ضعیف می‌گردید، پس Half-Life 2 دقیقاً برای شما ساخته شده است.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • کارت گرافیک: کارت‌هایی که DirectX 8.1 را ساپورت می‌کنند
  • پردازنده: 1.7GHz dual-core
  • رم: 512MB
  • حافظه مورد نیاز: GB4.5

بازی Civilization 5

Civilization 5

بازی‌های استراتژیک همواره از محبوب‌ترین عناوین رایانه‌های شخصی به شمار می‌روند. یکی از فرنچایزهایی که برای سال‌ها، محبوب دل گیمرهای پی سی بوده، Civilization نام دارد. بازی‌های که بسیاری از نسخه‌هایش، بر روی ساده‌ترین کامپیوترها نیز اجرا می‌شوند. Civilization 5 نیز یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های سری بوده و همچنان نیز طرف‌داران زیادی دارد.

گیم پلی اعتیادآور Civilization 5 یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که این بازی تا این حد موفق بوده است. شما می‌توانید بدون خستگی، صدها ساعت به صفحه نمایش خیره شده و به جنگ با امپراطوری‌های مختلف بپردازید. ظاهر جذاب این بازی نیز چشمانتان را خیره کرده و یکی از بهترین تجربه‌های موجود در میان بازی‌های پی سی را برایتان به وجود خواهد آورد.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • کارت گرافیک: Intel HD with 256MB dedicated RAM
  • پردازنده: Intel Core 2 Duo 1.8GHz
  • رم: GB2
  • حافظه مورد نیاز: GB8

بازی Disco Elysium

Disco Elysium

بازی Disco Elysium یکی از خوش ساخت ترین عناوین نقش آفرینی تاریخ است. این بازی دنیایی عجیب و غنی را به تصویر می‌کشد که پر شده از شخصیت‌های جالب و دیالوگ‌های پیچیده‌ای که شما را برای ساعت‌ها درگیر خواهند کرد. همچنین این بازی برای یک نقش آفرینی بزرگ، یکی از گرافیکی‌ترین بازی‌ها برای سیستم‌های ضعیف است که بر روی هر سیستمی اجرا می‌شود.

بازی Disco Elysium عنوانی کارآگاهی بوده که همانند یک رمان پلیسی یا رمان گرافیکی اجرا می‌شود. شما باید با افراد مختلف حرف زده و به کشف رازهای متفاوتی بپردازید. گرافیک بازی از استایل هنری دوبعدی جذابی بهره‌مند بود و گیم پلی آن نیز شما را تا انتها با خود همراه خواهد کرد. پس وقت را تلف نکرده و سریعاً به تجربه Disco Elysium بپردازید.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • کارت گرافیک: کارت‌هایی که DirectX 11 را ساپورت می‌کنند
  • پردازنده: Intel Core 2 Duo
  • رم: GB2
  • حافظه مورد نیاز: GB20

بازی Valorant

VALORANT

با اینکه بازی VALORANT در سال 2020 منتشر شده است، ولی به طرز عجیبی شاهد یک نیازمندی به سخت افزار پایین برای اجرای آن هستیم. البته این موضوع جای تعجب ندارد، زیرا استودیوی سازنده این بازی از متخصصان بهینه سازی بر روی بازی‌های پی سی است. VALORANT نیز موفق شده تا میلیون‌ها مخاطب در سراسر دنیا پیدا کرده و آن‌ها را سرگرم کند.

یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایلی که بازی VALORANT موفق به کسب این حجم از مخاطبین شده، رایگان بودن آن است. در کنار گرافیک جذاب و سیستم مورد نیاز متوسط، VALORANT همچنین از گیم پلی اعتیادآوری بهره‌مند است. شما می‌توانید در کنار دوستان خود به تجربه‌ای هیجان‌انگیز از یک بازی شوتر آنلاین هستید، VALORANT یکی از بهترین گزینه‌ها است.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • کارت گرافیک: Intel HD Graphics 4000; AMD Radeon R5 200
  • پردازنده: Intel® Core 2 Duo Processor E8400 3 GHz; AMD Athlon 200GE 3.2 GHz
  • رم: GB4
  • حافظه مورد نیاز: GB20

بازی‌های ویدئویی مدرن می‌توانند به واسطه نیاز به سخت افزارهای عظیم و قدرتمند، برای بسیار گران تمام شوند. خیلی‌ها نمی‌خواهند تا مبلغ زیادی برای تجربه یک اثر خود هزینه کنند و این موضوع کاملاً قابل درک است. با این حال گیمرهایی که از سیستم‌های ضعیف‌تر برخوردار هستند نیز همواره می‌خواهند تا بازی‌های گرافیکی و خیره کننده را نیز تجربه کنند. در مقاله گرافیکی‌ترین بازی‌ها برای سیستم‌های ضعیف سعی کردیم تا تعدادی از این عناوین را برای شمایی که از کامپیوترهای متوسط‌‌تری برخوردار هستید، جمع کنیم. اگر بازی‌هایی می‌شناسید که جایشان در این لیست خالی است، آن‌ها را در بخش نظرات معرفی کنید.

منبع: PCGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کم حجم‌ترین بازی مشهور کامپیوتری چیست؟

بازی آنلاین و مشهور Terraria حجمی کمتر از 100 مگابایت را در کامپیوترهای شما اشغال خواهد کرد.

۱
کدام کمپانی بیش‌ترین توجه را به کامپیوترهای میان رده می‌کند؟

بازی‌هایی که به دست کمپانی Valve ساخته شده‌اند، همواره از سیستم‌های ارزان‌تر و قدیمی‌تر پشتیبانی می‌کنند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 15 دیدگاه
  • Avatar

    محجد

    مهمان

    بنظر من کسانی که سیستم ضعیف دارن cs:source بازی کنن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    سجاد

    مهمان

    گرافیکی!!!! این مطلب جوکه

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 15 دیدگاه