بهترین بازی‌های وایکینگی
کسری کاظمی

بهترین بازی‌ های وایکینگی که باید تجربه کنید

کسری کاظمی 30 دی 1400 2 دیدگاه
15,780 بازدید

اخیراً وایکینگ‌ها موفق شدند تا طرف‌داران زیادی در صنعت گیم پیدا کنند. دلیل این موضوع، انتشار تعدادی از باکیفیت‌ترین بازی‌های نسل اخیر درباره این قبیله جنگجو است که باعث ایجاد زنجیره ای از بازی‌های وایکینگ محور شده است. اگر به دنبال یافتن لیستی از بهترین بازی های وایکینگی که باید تجربه کنید هستید، با ما همراه باشید.

وایکینگ‌ها جنگجویان و دریانوردانی از ناحیه اسکاندیناوی بودند. این قبیله غارتگر به مدت سیصد سال، تمام دریاهای اروپا را با عظمت خود به وحشت می‌انداختند. با اینکه باورهای غلط زیادی درباره شیوه رفتار وایکینگ‌ها در فیلم‌ها و سریال‌ها ارائه می‌شود، ولی به دلیل داشتن سنت‌های جذاب و اصولی روحانی، همواره می‌توان از این گروه، به عنوان یکی از نقاط قوت تاریخ اروپای قدیم یاد کرد. کشتی‌های نمادین وایکینگ‌ها، به دلیل طول و عرض عجیبشان، یکی از آشناترین معماری‌های موجود در صنعت سرگرمی هستند. وایکینگ‌ها به دلیل ماجراجویی‌های فراوانشان از طریق مسیرهای دریایی، موفق به کشف و تصرف شهرها و کشورهای بزرگی شدند. همچنین جدا از وقایع واقعی، وایکینگ‌ها به دلیل داشتن متالوژی و افسانه‌های جذابشان، موفق شدند تا همین لحظه خود را جاودان نگه دارند. نام‌های آشنایی مانند تور، اودین و والهالا در میان شناخته شده‌ترین افسانه‌های نورس است.

بهترین بازی های وایکینگی

نه تنها به واسطه فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری، وایکینگ‌ها موفق به زنده نگه داشتن نام خود شده‌اند، بلکه مدتی است که شاهد انتشار تعدادی بازی ویدئویی از این جنگجویان افسانه‌ای هستیم. دلایل زیادی را می‌توان به علاقه ناگهانی مردم به افسانه‌های نورس نسبت داد. شاید تکراری شدن داستان‌های افسانه یونان و نبود جایگزینی مناسب، یکی از این دلایل باشد. خشونت خالصی که در داستان وایکینگ‌ها نقل شده، یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های کل ماجرا است. پیوند خشونت و بازی‌های ویدئویی نیز ارتباطی جدایی‌ناپذیر است. همچنین خلاقیت بازی سازان در استفاده از عقاید بعد از مرگ وایکینگ‌ها، باعث خلق تعدادی از مکانیک‌های نوآورانه در گیم پلی شده است. با اینکه خیزش وایکینگ‌ها در صنعت گیم، پدیده‌ای جدید است، ولی دلیل نمی‌شود که اشاره‌ای به بازی‌های کلاسیک این مدلی نداشته باشیم. پس این شما و این هم لیستی از بهترین بازی های وایکینگی که باید تجربه کنید. در این فهرست بازی‌های بزرگ و کوچک زیادی با سبک‌های مختلف وجود دارند، از عناوین استراتژیک مانند Crusader Kings 3 گرفته تا بازی‌های وایکینگی بقا و جهان‌باز مثل Valheim و پرچمدارانی مانند Assassin’s Creed: Valhalla و God of War.

بازی Vikings Wolves of Midgard

Vikings – Wolves of Midgard

بازی Vikings – Wolves of Midgard با الهام گرفتن از فرنچایزهای بزرگی مانند Diablo و World of Warcraft سعی در خلق جهانی پر از افسانه‌های نورس و گیم پلی ای اعتیادآور داشته است. در این بازی، گیمرها باید در سرزمین برفی و خطرناک میدگارد، به مبارزه با هیولاها پرداخته و منابعی را جمع کنند که برای رشد و گسترش روستای وایکینگی‌شان ضروری است. شاید نتوان از بازی Vikings – Wolves of Midgard به عنوان محصولی استثنایی یاد کرد، ولی برای عنوانی کوچک و مستقل، این بازی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد. همان چیزی که در تصاویر مشاهده می‌کنید را با تجربه بازی دریافت خواهید کرد.

مأموریت‌های متنوع و جالبی در زمین‌های برفی میدگارد برای انجام دادن وجود دارد. این مأموریت‌ها بین دو دسته شکار کردن و حمله به دشمنان تقسیم شده‌اند. در مأموریت‌های شکار، گیمرها باید به جستجوی گونه‌ای خاص از جانوران پرداخته و مأموریت‌های حمله به دشمن نیز داستان اصلی بازی را جلو می‌برد. در میان انجام مأموریت‌های اصلی، بازیکن می‌تواند به جمع آوری منابع ای مانند چوب و آهن پرداخته تا در نهایت بتواند روستای خود را ارتقا دهد. این روستاها در نهایت تبدیل به پایگاه اصلی بازی شده و دسترسی به مأموریت‌های جدید را فراهم می‌کنند. این بازی برای علاقه‌مندان به فرهنگ وایکینگ‌ها، تجربه خوبی خواهد بود.

بازی Crusader Kings III

Crusader Kings III

اگر بخواهیم خیلی تکنیکی به این مسئله نگاه کنیم، نمی‌توان Crusader Kings III را به عنوان یک بازی وایکینگی نام گذاری کرد. با این حال همانند بازی For Honor که جلوتر به آن می‌پردازیم، این عنوان به شما اجازه بازی کردن در نقش وایکینگ‌ها را می‌دهد. بر خلاف بازی‌هایی مانند For Honor که تمرکزشان بر روی مبارزات تن به تن است، Crusader Kings III یک استراتژیک با المان‌های نقش آفرینی قدرتمند است که عمیق‌ترین تجربه قرار گرفتن در نقش یک وایکینگ را به شما ارائه می‌دهد. اگر به دنبال نزدیک‌ترین فرنچایز برای مقایسه با این بازی می‌گردید، می‌توان به سری بسیار محبوب Civilization اشاره کرد.

برای طرف‌داران بازی‌های استراتژیک داستان محور، Crusader Kings III همانند یک رؤیا می‌ماند. در این عنوان خط داستانی اصلی وجود ندارد و به جای آن، هر گیمری خالق سرنوشت و شخصیت پردازی مورد پسند خود است. هر داستانی که در این بازی خلق می‌شود به طور قطع با دیگر روایت‌ها متفاوت خواهد بود. یکی از روش‌های تجربه این بازی، ساخت و پرداخت به یک قبیله وایکینگی است که شما را در نقش پادشاهی خونخوار و یا منصف و صلح طلب قرار می‌دهد. شاید نتوان Crusader Kings III را یک بازی افسانه‌های نورس واقعی دانست، ولی قطعاً یکی از بهترین بازی های وایکینگی چند سال اخیر به شمار می‌رود.

بازی Dead in Vinland

Dead In Vinland

بازی Dead In Vinland از نظر ظاهری، یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های وایکینگی این لیست است. این عنوان در سبک بقا و مدیریت منابع قرار دارد که مقداری المان نقش آفرینی و بازی‌های ماجراجویی نیز در هسته گیم پلی خود تزریق کرده است. شاید از نظر بصری نتوان به خوبی با این بازی به عنوان یک محصول جدی نسل هشتمی ارتباط برقرار کرد؛ ولی نگذارید گرافیک ساده و سطحی این بازی، شما را از گیم پلی عمیق و اعتیادآورش دور کند. این بازی در اصل دنباله‌ای برای عنوان Dead in Bermuda است که البته برای تازه واردان، نیاز شدیدی به تجربه آن جهت لذت بردن از Dead In Vinland وجود ندارد.

داستان بازی Dead In Vinland بسیار ساده، ولی خوش پرداخت است که در رابطه با بسیار از بازی‌های وایکینگی این لیست صدق می‌کند. شما باید به همراه خانواده خود، پس از تبعید شدن از سرزمین، به بقا در طبیعت وحشی بپردازید. گیم پلی Dead In Vinland جایی است که این محصول به درستی خواهد درخشید. سیستم مبارزات چالش برانگیز نوبتی، شما را یاد بازی‌های نقش آفرینی مانند Darkest Dungeon می‌اندازد. سیستم مدیریت شخصیت نیز در مبارزات به کمکتان آمده و هر دست را تبدیل به حماسه خواهد کرد. در نهایت Dead In Vinland برخلاف ظاهر ساده‌اش، حرف‌های بسیاری در گیم پلی خود برای گفتن دارد.

بازی Bad North

Bad North

اگر از طرف‌داران بازی‌های استراتژیک RTS هستید، ولی علاقه‌ای به پیچیدگی‌های عجیب این مدل عناوین ندارید، بازی Bad North آمده تا این مشکل را برایتان برطرف کند. ساده گرایی در Bad North حرف اول را میزند. همه چیز در این بازی به شکل مینیمال و آرامش بخش طراحی شده‌اند. از گرافیک کارتونی و چشم نوازش گرفته تا مکانیک‌های گیم پلی که برای هر کسی قابل فهم هستند. هر دست از این بازی با فرماندهانی آغاز می‌شود که باید در جزیره‌ای به جستجوی منابع، حمله به دشمنان و تصرف بپردازند. زمانی که در این بازی بمیرید، از ابتدا، ولی به همراه دانش کسب کرده از دست قبلی شروع خواهید کرد.

ترکیب شدن حس اعصاب خرد کنی بازی‌های استراتژیک با گیم پلی ای که می‌گذارد از خطاهای قبلی خود درس بگیرید، دلیلی است که بازی Bad North به یکی از بهترین بازی های وایکینگی نسل قبلی تبدیل شده است. با این حال اگر به دنبال یافتن یک داستان وایکینگ محور ساده و آشنا هستید، بهتر است دور Bad North را خط بکشید. این بازی از وایکینگ‌ها به عنوان یک پوسته برای ارائه گیم پلی بی نظیرش استفاده کرده و داستان سرایی در این محصول، حرف اول را نمی‌زند. با این حال ظاهر و قرار گرفتن افسانه‌های نورس و وایکینگی، دلیل بسیار خوبی برای گیمران است که در اولین فرصت به تجربه Bad North بپردازند.

بازی The Frostrune

The Frostrune

بازی The Frostrune محصول کوچک ولی جذابی است که از افسانه‌های نورس و تاریخ حقیقی الهام گرفته است. The Frostrune در سال 965 میلادی و درون کشور نروژ جریان دارد. شما در نقش Liv بازی خواهید کرد که تنها بازمانده کشتی غرق شده است. پس از اینکه مسیر خود را به جزیره‌ای مرموز پیدا کنید، متوجه حضوری عجیب و طاعون مانند خواهید شد. هدف شما در این بازی، یافتن راز این جزیره عجیب و خلاص کردنش از شر این حضور شرور است. برای انجام این کار، سفر به نواحی مختلف و انجام پازل‌های دشوار، در هسته اصلی این بازی ماجراجویی زیبا قرار گرفته است.

بازی The Frostrune محصولی آرامش بخش و جدا از خشونت‌های معمول عناوین وایکینگی این لیست است. هیچ مبارزه و فعالیت خشنی در گیم پلی این بازی دخیل نشده و حل پازل‌ها و استفاده از خلاقیت، باید تنها دلیلی باشد که این عنوان را تهیه کنید. اگر با بازی‌های کلیک و اشاره آشنا باشید و حتی از تجربه آن‌ها لذت می‌برید، The Frostrune باید به سرعت در لیست بازی‌های بعدی‌تان قرار بگیرد. تعادل بسیار خوبی میان حل پازل‌های محیطی و شیوه روایت داستان در The Frostrune وجود داشته که ماجراجویی 2 تا 4 ساعته را برایتان تبدیل به یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های وایکینگی چند سال اخیر می‌کند.

بازی Total War Saga Thrones of Britannia

Total War Saga: Thrones of Britannia

Thrones of Britannia نسخه‌ای فرعی از فرنچایز استراتژیک بزرگ Total War است. در این محصول، شما باید با انجام نبردهای بزرگ و حماسی با رقبا، سرنوشت امپراطوری بریتانیا را رغم بزنید. Thrones of Britannia همانند تمامی بازی‌های این فرنچایز، تنها برای آن دسته گیمرهایی ساخته شده که علاقه‌مند به رابط کاربری شلوغ و پیچیده هستند. نکته جالب درباره این بازی این است که داستان واقعی ای را دنبال می‌کند که درست پس از وقایع بازی Assassin’s Creed Valhalla رخ می‌دهد. همچنین ایجاد فضای رقابتی برای دست یافتن به امپراطوری و ثروت، از دیگر اشتراکات بین این دو بازی وایکینگی است.

Total War Saga: Thrones of Britannia دو گیم پلی استراتژیک RTS را با نقش آفرینی تاکتیکال ترکیب کرده که نتیجه به دست آمده، یکی از حماسی‌ترین میدان‌های نبرد مشاهده شده در صنعت گیم است. زمانی که نیروهای خود را در نقشه بزرگ بازی به حرکت در بیاورید، المان استراتژیک نوبتی نیز خود را به شما نشان می‌دهد. از بین ده گروهی که می‌توانید برای بازی انتخاب کنید، وایکینگ‌ها بیشتر از سایرین می‌درخشند. قابلیت انتخاب بین دو گروه وایکینگ‌های زمینی و دریایی نیز وجود دارد. Total War Saga: Thrones of Britannia نه تنها یکی از بهترین بازی های وایکینگی بلکه از بهترین RTSهای حال حاضر است.

بازی Expeditions Viking

Expeditions: Viking

Expeditions: Viking شباهت زیادی با بازی Total War Saga: Thrones of Britannia در زمینه محتوا و استایل‌های مختلف گیم پلی دارد. در هر دو بازی باید قبیله‌ای از وایکینگ‌ها را در مسیر رسیدن به موفقیت و اجرای سیاست‌های جنگی همراهی کنید. گیمرهایی که از انجام بازی‌های تاکتیکال و نقش آفرینی عمیق لذت می‌برد، قطعاً می‌توانند با این بازی ارتباط برقرار کنند. هسته اصلی بازی Expeditions: Viking نقش آفرینی است. گیمر می‌تواند رهبر وایکینگی خود را انتخاب کرده، قابلیت‌های مختلفی را آزمایش کند و شیوه‌ای که می‌خواهد به موفقیت برسد را برگزیند. همه این موارد به پیچیده‌ترین شکل ممکن به شما ارائه می‌شوند.

هر چه در بازی پیشروی داشته باشید و سطح خود را بالاتر ببرید، در میان شخصیت‌های فرعی بازی (چه دشمن و چه دوست) محبوب‌تر و البته منفورتر خواهید شد. به‌عنوان‌مثال، تجربه بازی به عنوان یک وایکینگ وحشی و درنده خو، ممکن است نظر همنوعان خود را به شما جلب کند، ولی شهروندهای عادی شهر به شیوه‌های خشن شما روی خوشی نشان نمی‌دهند. این موضوع جذابیت اصلی Expeditions: Viking است. شما باید برای رسیدن به اهداف مختلف، دست به تجربه و آزمون و خطا بزنید. به دلیل عمق زیاد و ارزش تجربه بالا، Expeditions: Viking یکی از بهترین بازی های وایکینگی این لیست است.

بازی Tribes of Midgard

Tribes of Midgard

بازی‌های مستقل همیشه می‌توانند به مشکلات و هزینه‌های فراوان عناوین AAA با استفاده از یک ایده خلاقانه پیروز شوند. بازی Tribes of Midgard نیز عنوانی مستقل، ولی بسیار نوآور است که با قرار دادن زاویه دوربین ایزومتریک و استفاده از فرمول‌های ژانر نقش آفرینی، توانسته تجربه‌ای خلق کند که حتی در بهترین بازی های وایکینگی این لیست نیز مشاهده نمی‌شود. همچنین قابلیت دعوت دوستان خود تا سقف 10 نفر برای تجربه گروهی، از دیگر ویژگی‌های مثبت این بازی است. در Tribes of Midgard کنترل قهرمانی بی باک را به دست می‌گیرید که باید از روح درختی مقدس در مقابل دشمنان دفاع کند.

در مسیرتان با دشمنانی مانند الف‌های سیاه، ترول‌ها و غول‌ها برمی‌خورید و باید از شرشان خلاص شوید. در طی روز، بازیکن باید با جستجو در دنیای بزرگ بازی، به جمع آوری منابع و ساخت و ساز لوازم مورد نیازش بپردازد. زمانی که شب شود، دشمنان به پایگاهی که بازیکن برای خود ساخته و از روح درخت محافظت می‌کند، حمله کرده و باید از آن جا در مقابل نیروهای شر دفاع کنید. با زنده ماندن در هر شب، دشمنان شب بعدی سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر خواهند شد. هشت کلاس مختلف برای انتخاب وجود دارد. با این همه محتوای جذاب و سرگرم کننده، دلیل خوبی برای از دست دادن Tribes of Midgard نخواهید داشت.

بازی Mount & Blade II

Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord یکی از جدیدترین بازی‌های وایکینگ محور این لیست است. این بازی حماسی در سال 2020 توسط استودیوی TaleWorlds Entertainment توسعه یافت و منتشر شد. اگر با ساخته‌های این کمپانی و سری Mount & Blade آشنا نیستید، باید بگوییم که غافلگیری بزرگی در انتظارتان است. پیش از این از بازی‌هایی که به شما قول نبردهای عظیم و حماسی را می‌دادند و در انجام این قول ناکام می‌ماندند ناامید شده‌اید؟ پس بهتر است سری به فرنچایز Mount & Blade بزنید. عناوینی که شامل واقع‌گرایانه‌ترین شبیه ساز یک نبرد حماسی با هزاران سرباز بر روی صفحه نمایش هستند.

Mount & Blade II: Bannerlord جدیدترین نسخه در این فرنچایز جنگ زده و عظیم است. کلی قابلیت جدید و ارتقا یافته نسبت به بازی‌های قبلی در Bannerlord وجود دارد. ژانر این بازی همانند قبل، به شکل نقش آفرینی پیش رفته و المان‌های استراتژیک را برای پیروزی در میدان درون خود حل کرده است. موضوع بازی نیز به مانند قبل است: بازیکن ارتشی را برای خود جمع کرده و باید به انجام مأموریت‌های فراوانی در سراسر دنیای بزرگ بازی بپردازد. تفاوت Mount & Blade II: Bannerlord با سایر نسخه‌های سری، قرار دادن بازیکن در نقش گروهی از وایکینگ‌های وحشی و تشنه خون و کسب پیروزی است.

بازی Rune

Rune

با اختلاف می‌توان از بازی Rune به عنوان قدیمی‌ترین پروژه افسانه‌های نورس در صنعت گیم نام برد. این بازی 21 سال پیش در بازار منتشر شد و بلافاصله توانست در میان گیمرهای PC هزاران طرف‌دار سرسخت پیدا کند. از نکات مثبت این بازی می‌توان به بخش داستانی بی نظیر، حالت‌های مولتی پلیر سرگرم کننده و مکانیک‌های گیم پلی ای که هنوز جذاب هستند اشاره کرد. در Rune بازیکنان کنترل شخصیت Ragnar را به دست می‌گیرند. او یک مبارز وایکینگ جوان است که قسم خورده تا از سنگ‌های مقدسی که توسط اودین برای حبس لوکی به کار گذاشته شده‌اند محافظت کند. البته همه چیز آن‌طور که باید و شاید به خوبی پیش نمی‌رود.

با همراه شدن با Ragnar، می‌توانید به محیط‌های خیالی و مربوط به دنیای افسانه‌ای نورس سفر کنید. در ادامه داستان بازی، وایکینگ شروری به نام Conrack قصد نابودی سنگ‌های مقدسی که لوکی را حبس کرده‌اند دارد و Ragnar تنها کسی است که می‌تواند جلوی او را بگیرد. انواع و اقسام موجودات مشهور فانتزی مانند گابلین ها، دورف ها، الف‌ها و کلی جانور دیگر نیز در مسیر شما قرار خواهند گرفت. به قدمت زیاد بازی Rune توجه نکنید، زیرا سال‌ها قبل از خلق God of War، این عنوان موفق شده بود تا لقب حماسی‌ترین بازی افسانه‌های نورس و یکی از بهترین بازی های وایکینگی تمام دوران را کسب کند.

بازی Northgard

Northgard

گویا بازی سازان، علاقه زیادی به قرار دادن عناوین استراتژیک RTS خود در دنیای وایکینگ‌ها را دارند، زیرا Northgard تنها بازی قرار گرفته در این ژانر نیست. با این حال Northgard تنها یک عنوان استراتژیک نبوده و شامل المان‌های ساخت و ساز شهر که به خودی خود یک ژانر جدا به حساب می‌آید، است. ایده اصلی بازی بسیار ساده است: باید کنترل یکی از چندین قبلیه وایکینگی را به دست گرفته و با انجام فعالیت های مختلف، به مستعره کردن تمامی سرزمین Northgard و حکومت به آن بپردازید. متاسفانه برای رسیدن به این هدف، باید با موجودات خیالی، هیولاهای درنده و قبیله های رغیب به مبارزه بپردازید.

Northgard بازی سختی بوده و تنها مشکل شما برای رسیدن به هدف، دشمنان مسیرتان نیست. در این بازی، طبیعت نیز به جنگ با شما می‌پردازد. تغییر فصول در Northgard باعث ایجاد دردسرهایی از جمله عوض شدن آب و هوا خواهد بود. در طول تابستان، این موضوع زیاد به چشم نمی‌آید، ولی زمانی که زمستان از راه برسد، امکان نابود شدن محصولاتی که کاشتید وجود دارد. به واسطه خط داستانی جذاب، حالت مولتی پلیر سرگرم کننده و تعداد زیادی بسته الحاقی که پس از انتشار رسمی برای Northgard ساخته شدند، این بازی پتانسیل تبدیل شدن به یکی از حماسی‌ترین RTSها و البته یکی از بهترین بازی های وایکینگی تاریخ را دارد.

بازی Ancestors Legacy

Ancestors Legacy

بازی Ancestors Legacy تفاوت بسیاری با سایر عناوین وایکینگی این لیست دارد. این بازی نه تنها در ژانر استراتژیک، بلکه مدیریت منابع و کنترل تیم نیز قرار دارد. نزدیک‌ترین مثالی که می‌توان برای معرفی این بازی زد، عنوان Company of Heroes در صورتی که در دوران تاریک وایکینگ‌ها قرار داشته باشد است. بازیکنان کنترل تیم جنگجویان خونخواری را به دست گرفته و هدف اصلی بازی، کنترل آن‌ها برای نابودی تیم های رقیب است. Ancestors Legacy موفق شده تا علاوه بر پایبندی به داستان‌های مشهور وایکینگی، محصولی باکیفیت برای طرف‌داران ژانر RTS و مدیریت گروهان نیز باشد.

در Ancestors Legacy می‌توانید از میان چهار جناح اروپایی مختلف یکی را برگزینید و آن‌ها را راهی میدان نبرد کنید. روایت داستان در این بازی نقش مهمی در محصول کلی داشته و بسته‌های الحاقی موجود، به جناح‌های مختلف دیگری می‌پردازند. مکانیک‌های مختلف گیم پلی، ادای احترام به بازی‌های کلاسیک ژانر RTS داشته و البته کلی قابلیت جدید و نوآورانه را نیز به این مدل بازی‌ها تزریق کرده‌اند: باید یک پایگاه ساخته، ارتش قدرتمند خود را شکل داده و سپس دشمنان خود را از بین ببرید. برای افرادی که با ژانر RTS آشنایی ندارند، Ancestors Legacy با المان‌های ساده‌اش، می‌تواند گزینه خوبی برای آغاز باشد.

بازی For Honor

For Honor

برای کسانی که در بهترین بازی های وایکینگی به دنبال چیزی جز یک نقش آفرینی ساده هستند، For Honor می‌تواند بهترین گزینه موجود باشد. از انتشار این عنوان مولتی پلیر، چند سازی می‌گذرد و For Honor ثابت کرده که به واسطه قابلیت‌های متفاوت و متنوعش، می‌تواند سال‌های بیشتری در بازار باقی بماند. شما در این بازی توانایی قرار گرفتن در نقش وایکینگ‌های افسانه‌ای را در مقابل گروهی از سامورایی‌ها و شوالیه‌ها دارید. البته از نظر تاریخی، این سه قبیله تاریخی، هرگز با همدیگر ملاقات نکردند؛ ولی هدف For Honor چیزی فراتر از پایبند بودن به تاریخ بوده و خلق تجربه‌ای سرگرم کننده برای گیمرها، مهم‌تر بوده است.

گیم پلی بازی در سبک مبارزه سوم شخص قرار دارد و به واسطه فیزیک و گرافیک بی نظیر For Honor، گیمرها می‌توانند وزن تمامی تبرها و مشت‌های قدرتمند وایکینگی را بر روی دشمنان حس کنند. اگر با سیستم مبارزات سری Dark Souls آشنا باشید، می‌توانید تا حدودی پیاده سازی مکانیک‌های جنگی را در For Honor تصور کنید. زمانی که قبیله وایکینگ‌ها را در بازی انتخاب کنید، با هفت کلاس مختلف روبرو می‌شوید که هر کدام دست بازیکنان را برای خلق استایل مبارزه خود باز گذاشته‌اند. هسته اصلی این بازی را مبارزات PvP آنلاین تشکیل داده و می‌توان به جرئت گفت که For Honor یکی از بهترین‌های این ژانر است.

بازی Jotun

Jotun

به هیچ وجه محتوای Jotun را از روی ظاهر ساده آن قضاوت نکنید. به جرئت می‌توان گفت این بازی دو بعدی مستقل، از تمامی عناوین دیگر این لیست، در زمینه پرداختن به تاریخ و افسانه‌های وایکینگ‌ها موفق‌تر عمل می‌کند. در این بازی شما در نقش مبارز وایکینگی بازی می‌کنید که در خود را در والهالا میابد. ژانر بازی مبارزه‌ای بوده و گرافیک آن نیز به صورت دستی نقاشی شده است. شوالیه بازی Thora نام دارد که به شکل شرم آوری به قتل رسیده است (بر خلاف آئین رستگاری وایکینگ‌ها). به همین واسطه Thora نمی‌تواند وارد دروازه‌های مقدس والهالا شود و باید راهی برای رستگاری و پاک کردن اسمش پیدا کند.

یکی از راه‌هایی که شخصیت اصلی داستان می‌تواند برای رستگاری پیش بگیرد، مبارزه با موجودات غول پیکری است که Jotun نام دارند. کشتن این غول‌ها کار آسانی نخواهد بود و در نهایت باید با رئیس تمامی آن‌ها یعنی اودین نیز روبرو شوید. Jotun علاوه بر اینکه تمرکز زیادی بر روی المان‌های مبارزه‌ای دارد، همانند بسیاری از بازی‌های مستقل هم شکلش، به گشت و گذار و حل پازل‌های سخت نیز توجه داشته است. سیستم مبارزات بازی در مقابل باس‌ها نیز قرار نیست به سادگی به بازیکن راه عبور بدهد. گرافیک بصری بازی Jotun، به تنهایی می‌تواند دلیل بسیار خوبی برای تجربه این بازی مستقل باارزش باشد.

بازی Valheim

Valheim

بازی Valheim به راحتی می‌تواند لقب یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های وایکینگ محور این لیست را از آن خود کند. پس از پشت سر گذاشتن چندین ژانر مختلف، این بار شاهد قرار گرفتن وایکینگ‌ها در قالب یک بازی بقا هستیم. تمام چیزهایی که از ژانر بقا میدانید، در Valheim به کمکتان خواهند آمد. از ساخت یک پناهگاه برای زنده ماندن در طبیعت سرد و خشن گرفته تا قطع کردن درختان، کشتن موجودات خطرناک افسانه‌ای و زنده نگه داشتن خودتان با خوردن میوه‌های وحشی در طبیعت؛ این بازی به خوبی شما را در حس و حال افسانه نورس قرار می‌دهد. Valheim بدون شک یکی از بهترین بازی های وایکینگی و بقا در بازار است.

مکانیک‌های بقا در گیم پلی Valheim آن‌چنان طبیعی و قابل باور طراحی شده‌اند که به سختی می‌توان نمونه‌ای برایش پیدا کرد. پس از اینکه به طبیعت اطراف خود چیره شدید، حال نوبت آن است که با دستانتان، کشتی ای ساخته و دریاها را نیز تصرف کنید. شاید بسیاری از بازی‌های این لیست، حس و حال طبیعت خشن و مرگبار وایکینگ‌ها را به شما القا کنند؛ ولی Valheim بر خلاف آن‌ها، تجربه‌ای بسیار آرامش بخش و سرگرم کننده است. می‌توانید این بازی زیبا را با دوستان خود تجربه کرده و اوقات خوشی را بگذرانید. البته فراموش نکنید که در افسانه‌های نورس، همواره المان‌های فراوانی قصد کشتن شما را دارند.

بازی The Banner Saga

The Banner Saga

در این رتبه، می‌خواهیم به شما نه تنها یکی، بلکه سه‌گانه ای از بهترین بازی های وایکینگی موجود در بازار را معرفی کنیم. عناوین سری The Banner Saga در ژانر نقش آفرینی نوبتی ساخته شده‌اند و شما را در قلب دنیایی که از روی افسانه‌های نورس الهام گرفته قرار می‌دهند. با اینکه این بازی‌ها، اولین تجربه تیم بازی سازی Stoic Studio در صنعت گیم است، ولی به دلیل کیفیت و ارزش بالای این محصولات، The Banner Saga به سرعت توسط منتقدین و گیمرها ستایش شد. دنیا و خطوط داستانی این فرنچایز به حدی گسترده و عمیق است که نه تنها با کلمات قابل وصف نیست، بلکه برای درک کامل آن باید به خواندن چنیدن رمان بپردازید!

The Banner Saga عنوانی است که هر تصمیمی که در طی تجربه آن بگیرید، به نحوی بر روی تجربه کلی شما تأثیر خواهد گذاشت. حتی تصمیمات ساده‌ای که در بین مکالمات عادی شکل می‌گیرد نیز خط داستانی را دستخوش تغییراتی خواهد کرد. به واسطه حضور بیش از 25 شخصیت مختلف در طول ماجراجویی شما، مکالمات و روایت‌های فراوانی در مسیرتان قرار خواهد گرفت. Stoic Studio از کارمندان سابق کمپانی Bioware تشکیل شده که به همین دلیل، می‌توان شاهد شباهت‌های مثبتی در فرنچایز Dragon Age و Mass Effect در زمینه داستان سرایی با سه‌گانه بی نظیر The Banner Saga بود.

بازی Hellblade

Hellblade: Senua’s Sacrifice

بهترین بازی های وایکینگی به شما اجازه کنترل جنگجویان قدرتمند اسکاندیناوی را می‌دهند؛ با این حال در بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice شاهد برخوردی بعضاً منفی و متفاوت نسبت به وایکینگ‌ها هستیم. در این بازی کنترل Senua را به دست می‌گیرید. نه تنها وایکینگ‌ها به محل زندگی Senua حمله کرده‌اند، بلکه زخمی روانی بر روی او به جا گذاشته‌اند که باعث شنیدن صداهای مختلفی در سرش شده است. در طول مسیر بازی، باید به Senua کمک کنید تا به سرزمین مردگان رفته و معشوقه مرده خود را از چنگال مرگ نجات دهد. Hellblade: Senua’s Sacrifice قوی‌ترین روایت را در تمام بازی‌های این لیست دارد.

Hellblade توسط تیمی کوچک با بودجه‌ای محدود ساخته شد و با اولین نگاه، از بسیاری از بازی‌های AAA زیباتر و خیره کننده‌تر به نظر می‌رسد. بازی سازان با این پروژه، قصد ارائه یک داستان جدی و بزرگ‌سالانه درباره مشکلات روانی و غم داشتند و نمی‌خواستند که یک ناشر، این مسیر را خراب کند. مشاوره‌های زیادی با روان شناسان و افراد دارای بیماری‌های روانی انجام شد تا دنیای به تصویر کشیده شده در بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شود. اگر به دنبال یک بازی متفاوت با اکشن‌های رنگارنگ درون این لیست هستید، تجربه این عنوان بی نظیر را از دست ندهید.

بازی The Elder Scrolls Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim مشهورترین و پرفروش‌ترین بازی وایکینگی تمام دوران است. کمتر گیمری را می‌توان یافت که نامی از این شاهکار نقش آفرینی کمپانی بتسدا نشنیده باشد. این بازی در سال 2011 برای اولین بار وارد جامعه گیم شد و حتی پس از گذشت 10 سال، همواره هزاران نفر در سراسر دنیا به تجربه آن می‌پردازند. این بازی به تنها نمی‌توانست این موفقیت بی نظیر را کسب کند و محتویات اضافی مانند مادها و مراحل ساخته شده توسط طرف‌داران، دلیلی برای زنده ماندن Skyrim در ده سال اخیر است. ده‌ها هزار ماد و موارد اضافی که به دست افراد عادی ساخته شدند، همین حالا بر روی Skyrim قابل نصب هستند.

با اینکه طرف‌داران Skyrim سر به فلک کشیده‌اند، ولی برای بسیاری از مخاطبان جدی فرنچایز Elder Scrolls، این بازی یکی از معمولی‌ترین نسخه‌ها است. این موضوع می‌تواند هم به عنوان یک نکته مثبت و هم منفی مطرح شود. دنیای وایکینگی به تصویر کشیده شده در این بازی به تنهایی مکانی زیبا و پر از نکته‌های فانتزی و افسانه‌ای است، ولی شباهتی به سایر جهان‌های پیشین سری ندارد. همچنین این بازی برای اولین بار در فرنچایز، اژدهایان را وارد جریان داستان کرده که به باشکوه‌ترین شکل ممکن، در محیط پیاده سازی شده‌اند. اگر تابه‌حال به تجربه هیچ کدام از بازی‌های فرنچایز ننشسته‌اید، Skyrim می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بازی Assassin's Creed Valhalla

Assassin’s Creed Valhalla

اگر مانند بسیاری از گیمرهای سراسر دنیا از شنیدن نام Assassin’s Creed برای صدمین بار خسته شدید، کمپانی یوبی سافت آمده تا با یک بازی متفاوت شما را غافلگیر کند. Assassin’s Creed Valhalla در سبک نقش آفرینی تک نفره قرار داشته و در دنیای وایکینگ‌ها جریان دارد. شما کنترل مبارزه وایکینگ به نام Eivor را به دست می‌گیرید. Eivor به انگلستان سفر کرده تا زندگی جدیدی را برای خود دست و پا کند. رسیدن به این زندگی ایده آل به این سادگی‌ها نبوده و باید در مسیرتان هزاران نفر را قلع و قمع کنید. Assassin’s Creed Valhalla در حال حاضر نوآورانه‌ترین محصول در فرنچایز خود به حساب می‌آید.

در این بازی باید اقامتگاه وایکینگی خود را تشکیل داده، به سرزمین خدایان نورس سفر کنید، به نروژ و آمریکا (یا Vinland وایکینگ‌ها) سفر کنید و تصمیماتی بگیرید که آینده انگلستان را شکل خواهد داد. بین نبردهای عظیم و اتفاقات تأثیر گذار تاریخی، همچنین توانایی سفرهای دریایی در Assassin’s Creed Valhalla وجود خواهد داشت. کلی قابلیت و المان جدید که پیش از این در فرنچایز حضور نداشتند، مسیر خود را در Valhalla پیدا کرده‌اند. شاید برای انتخاب Assassin’s Creed Valhalla برای یکی از بهترین بازی های وایکینگی تاریخ کمی زود باشد، ولی نمی‌توان پتانسیل و ویژگی‌های مثبت آن را انکار کرد. جالب است بدانید به تازگی بسته الحاقی 40 ساعته مشابه گاد آف وار برای Assassin’s Creed Valhalla معرفی شده است که در آینده منتشر خواهد شد.

بازی God of War

God of War

توصیف God of War به عنوان یکی از بهترین بازی های وایکینگی تاریخ، برای به تصویر کشیدن عظمت این بازی کم است. زمانی که این محصول در سال 2018 منتشر شد، بلافاصله توسط گیمرها و منتقدان مورد تحسین و توجه قرار گرفت. حتی بسیاری از آن به عنوان بهترین بازی در فرنچایز خود یاد کرده‌اند. شهرت بالای God of War حتی باعث بالا رفتن فروش کنسول پلی استیشن 4 نیز شد. God of War در اصل یک ریبوت کلی برای فرنچایز به حساب می‌آید و مسیری بسیار متفاوت از بازی‌های قبلی را به پیش گرفته است. بر خلاف اکشن بی مغز نسخه‌های قبلی، این بار تاکید بر روی نقش آفرینی و داستان سرایی بوده است.

روایت داستان و شخصیت پردازی در God of War، بیش از تمامی نسخه‌های قبلی مورد توجه واقع شده که البته این موضوع بدین معنی نیست که اکشن بی نظیر و انقلابی، از بین رفته است. گیم پلی بازی به طور کلی دستخوش تغییراتی شده که نه تنها می‌توانند طرف‌داران قدیمی را راضی نگه دارند، بلکه برای نسل جدید گیمرها نیز جذاب باشند. شخصیت اصلی بازی یعنی کریتوس، مسیر خود را در دنیای نورس‌ها و وایکینگ‌ها پیدا کرده و باید با موجودات افسانه‌ای دست و پنجه نرم کند. God of War در حال حاضر بر روی رایانه‌های شخصی نیز قابل تجربه بوده و توصیه می‌کنیم این بازی وایکینگی بی نظیر را از دست ندهید.

نظر شما چیست؟ آیا در این لیست به بهترین بازی های وایکینگی حال حاضر در صنعت گیم اشاره داشتیم؟ چه عنوانی شایسته حضور در این مطلب خواهد بود؟ پیشنهادها و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. در این مطلب از عناوین گمنامی مانند Deep in Vinland که در سبک استراتژیک بودند تا بازی‌های مستقل موفق مثل Valheim و همچنین عناوین بزرگ و معروفی مثل بازی Assassin’s Creed Valhalla و آخرین نسخه سری God of War یاد شد، عناوینی که دنیای وایکینگ‌ها را به زیباترین شکل ممکن به خوردتان خواهند داد.

منبع: fandomspot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

اولین بازی رسمی وایکینگی چه عنوانی بود؟

Erik the Viking در سال 1984 و بر روی پلتفرم‌های اولیه Commodore 64 و ZX Spectrum منتشر شد. اینن بازی شامل تم‌های وایکینگی و نورس می‌شود.

۱
چه بازی بزرگ وایکینگی قرار است در سال جاری در بازار منتشر شود؟

دنباله عنوان موفق و پرفروش God of War با نام God of War Ragnarök (نامی که مستقیم از اساطیر نورس الهام گرفته است) برای انتشار در سال 2022 برنامه ریزی شده است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    dark

    مهمان

    قشنگ ترین عنوانین رو گذاشتین ته لیست??

    پاسخ دهید
  • Avatar

    mohammad

    مهمان

    بازی viking battle for asgard هم میتونست توی این لیست باشه بازی خوبی درباره وایکینگ ها هست

    پاسخ دهید