آشنایی با خطرناک ترین زامبی ها در بازی های ویدیویی
سارا هابطی

آشنایی با خطرناک‌ ترین زامبی‌ ها در بازی های ویدیویی

سارا هابطی 13 فروردین 1401 بدون دیدگاه
2,294 بازدید

یکی از جذاب‌ترین موجوداتی که می‌توانیم در بازی‌های ترسناک با آن روبرو شویم زامبی‌ها هستند. به شخصه یکی از طرفداران پروپاقرص بازی‌های ترسناک زامبی محور هستم؛ اگر شما نیز هیجان دارید که بدانید خطرناک‌ترین آنان در کدام بازی‌ها حضور دارند، با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

زامبی های مخوف و کشنده در بازی ها

شاید شما دوست نداشته باشید که همیشه با زامبی های خطرناک در بازی های ویدیویی روبرو شوید و به نوعی از آنان تا جای ممکن دوری می‌کنید. اگر شما نیز از گیمرهای حرفه باشید و همچنین بازی‌های متعدد زیادی را انجام داده باشید قطعا با چند نمونه از زامبی‌های و موجودات ترسناک روبرو شده‌اید. زامبی‌ها از گذشته تا به حال تغییرات بسیار زیادی کرده‌اند به طوری که تاکنون در تمامی بازی‌های ویدیویی ترسناک امکان ندارد شاهد حضور آنان نباشیم.

زامبی Zeke در بازی World War Z

زامبی‌های Zeke در بازی World War Z

زامبی‌های Zeke در بازی World War Z شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسند البته اگر یک زامبی  Zeke در یک منطقه وجود داشته باشد، این نظر زمانی که شما با گروه بزرگی از آنان روبرو شوید 180 درجه تغییر خواهد کرد؛ زیرا این زامبی‌ها بسیار سریع و وحشی هستند و هر چیزی که سر راه آنان باشد را به صورت دسته جمعی از بین می‌برند.

زامبی‌های Zeke در بازی  World War Zمعمولا به صورت گروهی و دسته‌جمعی حرکت می‌کنند، به طوری که بازیکن همواره در حال روبرو شدن با گروه بزرگی از آنان خواهد بود؛ پس بهتر است برای اینکه آنان را از بین ببرید راه‌حل مناسبی داشته باشید. زیرا زنده ماندن در مقابل یک گروه وسیع از این مدل زامبی‌ها کار دشواری است.

زامبی Freak در بازی State of Decay

Freaks در سری بازی State Of Decay

اگر بازی State Of Decay را تجربه کرده باشید، می‌دانید که در صورت مرگ باید بازی را از ابتدا شروع کنید. با این وجود هر ماجراجویی‌ای که قصد دارید خارج از پایگاه خود انجام دهید می‌تواند بسیار خطرناک و استرس‌زا باشد. این خطر زمانی افزایش پیدا می‌کند که در اطراف شما موجودات Freaks در حال پرسه زدن باشند. Freaks به موجوداتی گفته می‌شود که توانایی‌های خاص دارند و می‌توانند بسیار قدرتمند تر از زامبی‌های عادی ظاهر شوند.

موجودات خطرناک دیگری به نام‌های SWAT Zombies، Army Zombies، Screamers، Juggernauts، Bloaters، و Ferals در بازی حضور دارند که خطرناک تر از دیگر زامبی‌ها هستند و می‌توانند بسیار تهدیدآمیز ظاهر شوند.

زامبی Blighter در بازی ZombiU

Blighters در بازی ZombiU

در بازی ZombiU زامبی‌های رایج بسیاری وجود دارد که Blighter‌ها جزئی از آن هستند. Blighter‌ها جزء آن دسته از موجودات خطرناک و گوشت‌خوار هستند و با اینکه چهره آن‌ها بسیار ساده به نظر می‌رسد اما توانایی بسیار بالایی در از بین بردن بازیکن دارند؛ چون به محض اینکه شما را بگیرند سریعا می‌میرید.

بنابراین هرگونه برخورد با این موجودات بسیار خطرناک است پس در زمان عبور از کنار آنان بسیار با دقت عمل کنید؛ هرچند جا خالی دادن از دست این موجودات می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته حضور Blighters در این بازی بسیار رایج است، شما باید خود را برای رویارویی با دیگر موجودات خطرناک بازی آماده کنید.

Wasp در بازی Dead Rising

Wasp Zombies در بازی Dead Rising

در سری بازی Dead Rising شرکت کپکام، می‌توان گفت مهم‌ترین خطری که بازیکنان را تهدید می‌کند Wasp Zombie‌ها هستند. این نوع زامبی‌ها توسط زنبورها آلوده شده‌اند و مانند زنبورها به صورت گروهی حرکت می‌کنند که همین مورد برای بازیکنان بسیار خطرناک است. Wasp Zombie‌ها بسیار کند هستند اما زمانی که در تعداد زیاد به شما حمله کنند، مبارزه با آنان کار دشواری است.

اگرچه همین زامبی‌های کند در شب می‌توانند به موجودات بسیار وحشی و فوق‌العاده خطرناکی تبدیل شوند و به نوعی نیرویی فراطبیعی آنان را در تاریکی تسخیر می‌کند. اگر شما در هنگام تاریکی شب از این زامبی‌ها ضربه بخورید زخم شما دیر التیام پیدا می‌کند؛ مگر اینکه از قدرت‌های خود استفاده کنید تا کمتر آسیب ببینید. به هر حال این زامبی‌ها شاید به خطرناکی دیگر موجودات نباشند، اما همچنان تهدید بزرگی برای شما حساب می‌آیند.

Ganados در بازی Resident Evil 4

Ganados در بازی Resident Evil 4

یکی از بازی‌های مورد علاقه‌ که خاطرات زیادی با آن دارم، Resident Evil 4 است. این بازی در زمان خود انقلابی در صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد کرد و پیشرفت این صنعت در زمینه بازی‌های ترسناک و زامبی محور را می‌توان مدیون بازی Resident Evil 4 دانست. در حالی که بازی‌های جدیدتر Resident Evil بیشتر به سمت هیولاها و جهش‌یافته‌ها متمرکز شده‌اند، اما هیچ کدام از این هیولاها نمی‌توانند جایگزینی برای Ganado‌های Resident Evil 4 باشند.

همانطور که احتمالا می‌دانید Ganados توسط انگلی به نام پلاگا آلوده شده‌اند، پس آنان نسبت به دیگر زامبی‌ها از عفونت کمتری برخوردار هستند و در مقایسه با دیگر قربانیان ویروس (T-Virus)، کاملا مانند انسان‌های عادی رفتار می‌کنند. Ganados در بازی می‌توانند از ابزارآلات مختلف، crossbows، اسلحه‌های سنگین و دیگر موارد استفاده کنند. جالب اینجاست که آنان توانایی صحبت کردن دارند و می‌توانند به یکدیگر در زمان‌های خطر هشدار دهند. Ganados بسیار جهش‌پذیر هستند مثلا بعد از شلیک به سر Ganado‌ها، با موجودی دارای تبر و شاخک‌های بلند روبرو خواهید شد.

T-Virus در بازی Resident Evil

زامبی‌های T-Virus در بازی Resident Evil

زامبی‌ها در عصر کلاسیک بازی‌های ویدیویی ، به زامبی‌های T-Virus در Resident Evil در سال 1996 خلاصه می‌شوند که از آن زمان تاکنون باعث وحشت بازیکنان شده‌اند. البته که این نوع زامبی‌ها بسیار کند و کم توان هستند اما در آنان خطری نهفته است که باز هم بعد از گذشت چندین سال بازیکنان را به وحشت می‌اندازد. اگر می‌خواهید بدانید عواقب یک خراش کوچک یا یک گازگرفتی ساده از زامبی‌های T-Virus چه بلایی سرتان می‌آورد؛ تنها کافیست به راکون سیتی نگاه کنید.

در کل زامبی‌ها هدف ساده و راحتی هستند. به طوری که اگر از شلیک اسلحه شما جان سالم بدر ببرند و آنها را آتش نزنید دوباره به زندگی به عنوان Crimson Heads باز خواهند گشت. Crimson Heads می‌تواند سریعا به کابوس بازیکن تبدیل شوند. آنها ممکن است به اندازه موجودات حال حاضر خطرناک نباشند، اما بعد از گذشت چندین سال باز هم نام بردن اسم آنان وحشت را به جان بازیکن می‌اندازد و به عنوان کشنده‌ترین موجودات یاد می‌شوند.

زامبی ها در بازی Dying Light 2

Volatiles در بازی Dying Light

بیایید روراست باشیم، حتی اگر شما یک پارکور کار حرفه‌ای در بالاترین سطح ممکن باشید، باز هم جای فراری برای شما از دست Volatiles در بازی Dying Light وجود ندارد. این موجودات بسیار باهوش و خطرناک هستند، آنان می‌توانند از دیوارها بالا بروند و از هر مانعی عبور کنند. Volatiles از دست موجودات دیگر آسیب نمی‌بینند و متاسفانه از هر ارتفاعی که بپرند جان سالم به در می‎برند. به نظرتان زمانی که Volatiles شما را می‌بیند جایی برای مخفی شدن وجود دارد؟! همچنین خبر بدتری هم وجود دارد و این است که اگر Volatiles دستشان به شما نرسد به سمت شما اسید پرتاب می‌کنند.

تنها نقطه ضعف Volatiles اشعه ماوراء بنفش است. Volatiles تنها در شب به شکار می‌روند و اگر در تاریکی مطلق بتوانید از دست آنان فرار کنید؛ افتخار بزرگی را برای خود کسب خواهید کرد. بهتر است قبل از تاریک شدن هوا در بازی Dying Light، به جای امنی پناه ببرید.

Infected در بازی Left 4 Dead

Infected در سری بازی Left 4 Dead

یکی از سری بازی‌هایی که توانست طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند، سری Left 4 Dead بود. ویروسی که در این بازی قربانیان زیادی را می‌گیرد به نام آنفولانزای سبز شناخته می‌شود و بیماری خطرناک هاری را به وجود می‌آورد. تعداد قربانیان این ویروس بسیار بیشتر از قربانیان بازی‌های Dead Rising یا Resident Evil است. Infectedها در بازی بسیار سریع و وحشی هستند و سریعا به سمت شما هجوم می‌آورند؛ البته به لطف Co-op بودن این بازی، گیمرها می‌توانند با همکاری یکدیگر آنان را از پیش رو بردارند.

Infected‌ها به صورت گروهی و با سرعت زیادی به سمت شما حمله می‌کنند، و مقاومت بسیار کمی در برابر شلیک شما دارند. با این حال آنان می‌توانند در انواع مختلفی مقابل شما ظاهر شوند، از بومرهای در حال انفجار گرفته تا موجودات ترسناک دیگر. در کل Infected همیشه راهی پیدا می‌کند که روز شما را خراب کرده با اینکه ممکن است دشمنان سرسخت یا باهوشی نباشند.

زمانی که مهمات زیادی نداشتید، تنها راه این است که دعا کنید زودتر هلیکوپتر نجات شما از راه برسد و شما را از این جهنم نجات دهد؛ البته اگر شانس بیاورید و Infected زودتر به شما نرسند.

زامبی ها در بازی Plants Vs Zombies

Undead در بازی Plants vs Zombies

مطمئنا همین حالا که در حال خواندن این محتوا هستید آهنگ بازی Plants vs Zombies  در ذهن شما در حال پخش شدن است. اگر بخواهیم به یک بازی خاطره‌انگیز برای هر گیمری اشاره کنیم مطمئنا نام Plants vs Zombies برده می‌شود. این بازی جذابیت‌های بسیار زیادی دارد به نوعی که تقریبا مناسب تمامی سنین ساخته شده است. همانطور که می‌دانید اکثریت زامبی‌ها و موجودات خطرناک در محیط‌های تاریک و ترسناک ظاهر می‌شوند، اما درباره بازی Plants vs Zombies این مورد اصلا صدق نمی‌کند.

با این حال، آنها در حالی که بسیار ساده و کارتونی هستند؛ اگر لحظه‌ای غفلت کنید تمامی گیاهان و در آخر مغز شما را می‌خورند. زامبی‌های دیوانه بازی Plants vs Zombies بسیار باهوش هستند و می‌توانند از هر نوع اسلحه‌ای برای رسیدن به گیاهان شما استفاده کنند. برخی از این زامبی‌ها بی‌رحم‌اند و از سلاح‌های قدرتمند و سنگین استفاده می‌کنند.

زامبی ها در بازی The Last of Us

Cordyceps Zombies در بازی The Last of Us

در اینجا می‌رسیم به چندش‌آور و ترسناک‌ترین موجودات خطرناک که تاکنون در بازی‌های ویدیویی مشاهده کرده‌ایم. در بازی The Last of Us قربانیان توسط یک قارچ کشنده به نام عفونت مغزی کوردیسپس، مسموم شده‌اند و به هیولاهای قارچی ترسناکی تبدیل می‌شوند. از مهم‌ترین این هیولاهای خطرناک و ترسناک می‌توان به Shamblers، Bloaters، و کلیکرهای وحشتناک اشاره کرد. این موجودات بسیار خطرناک هستند و هرچه مدت بیشتری زنده باشند، سرسخت‌تر و وحشی‌تر می‌شوند.

بسیاری از قربانیان قارچ Cordyceps از پژواک‌های مختلف برای شکار خود استفاده می‌کنند، این بدین منظور است که اگر شما آنان را نبینید آنها می‌توانند صدای حرکت شما را بشوند و به سمت شما حمله‌ور شوند. این بیماری قارچی، عفونی است و از طریق هوا انتقال پیدا می‌کند، البته اگر شما از ماسک استفاده کنید از خطر مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری می‌کنید. تنها نقطه ضعفی که این موجودات ترسناک دارند آتش است.

زامبی ها در بازی Mass Effect

Reaper Soldiers در سری بازی Mass Effect

این زامبی‌های رباتیک وحشتناک که در سری بازی Mass Effect ساخته شرکت Bioware ظاهر می‌شوند، نتایج اجساد مرده‌ای هستند که توسط فناوری نانو ریپر تبدیل به مردگان سایبرنتیک شده‌اند. هر گونه از این ربات‌ها می‌توانند گونه دیگری را به وجود بیاورند، از Human Husk‌های سریع گرفته تا آدمخوارهای زرهی و Asari Banshee‌های دیوانه. هر کدام از این گونه‌های مختلف یک خبر بد برای بازیکن هستند.

در ابتدای حمله Reaper‌ها، می‌توانید انتظار هزاران Husk را داشته باشید که پشت سر Reaper‌ها در حال حمله‌ور شدن هستند. آنان می‌توانند از فاصله دور شلیک کنند و از طریق دیوارها به پایگاه شما وارد شوند. Husk‌ها همچنین می‌توانند با قدرت ذهنی خود مغز شما را تکه تکه کنند و تمامی این‌ها بستگی به شانس شما دارد. بدتر از همه، Husk‌ها با استاد خود یعنی Reaper‌ها در ارتباط هستند و Reaper‌ها می‌توانند به آن‌ها تاکتیک‌های پیچیده‌ای را یاد دهند. به دلیل انعطاف‌پذیری و توانایی تاکتیکی‌ای که این موجودات ترسناک دارند، ما می‌توانیم امروزه از آنان به عنوان مرگبارترین زامبی‌های جهان یاد کنیم.

Necromorphها در بازی Dead Space

Necromorphها در بازی Dead Space

یکی از ترسناک‌ترین موجوداتی که می‌توانید در بازی‌های ویدیویی با آنان روبرو شوید Necromorph‌ها هستند. نکرومورف‌ها موجودات وحشی و گوشت‌خوار بوده که برای اولین بار در شماره اول بازی Dead Space وحشت را به جان بازیکنان انداختند. نکرومورف‌ها از طریق پاتوژن گسترش می‌یابند و میزبان‌های مرده خود را سریعا به موجودات دیگر تبدیل می‌کنند که بتواند از آنان برای حمله به شما استفاده کنند. این جمله بدان معناست که تعداد آنها به سرعت بالا می‌رود، همانطور که در Dead Space 2 دیدیم، نکرومورف‌ها در یک شب توانستند کل یک شهر را به تسخیر خود دربیاورند.

نکرومورف‌ها بسیار سرسخت و وحشی هستند به طوری که در کمترین زمان ممکن می‌توانند کاراکتر شما را تکه تکه کنند. علاوه بر این، آنان چنگال و دندان‌های بسیار تیزی دارند به طوری که زره کاراکتر شما هیچ شانسی در برابر آنها ندارد. اگر دوست دارید آنان را سریعتر از بین ببرید؛ تا فرصت دارید به سر آنها شلیک کنید. نکرومورف‌ها اگر بخواهند می‌توانند جهش پیدا کنند و سریعا به تکه‌های گوشتی تبدیل شوند که هیچ سلاحی نمی‌تواند آنان را از بین ببرد و تنها راه زنده ماندن فرار است. در هیچ بازی موجودات خطرناکی به بدی نکرومورف‌ها پیدا نمی‌کنید.

ّFreakerها در بازی Days Gone

Freakerها در بازی Days Gone

بازی Days Gone یکی از عناوین موفق انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 بود که پس از مدتی برای رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار گرفت. زامبی‌های وحشی و خطرناک درون این بازی با نام Freaker شناخته شده و به سرعت به یکی از کابوس‌های وحشتناک برای بازیکنان تبدیل شدند. این زامبی‌ها علاوه بر سرعت بالا، بسیار وحشی و خشن بوده و به هر جنبده‌ای که از نوع خود نباشد حمله می‌کنند. علاوه بر این آن‌ها به صورت گله‌ای و در گروه‌های پرتعداد در دنیای بازی پرسه زده که مقابله با ‌آن‌ها را بسیار سخت‌تر خواهد کرد. در طول بازی با گونه‌های مختلفی از Freakerها ملاقات می‌کنید که برخی سرعت و هوش بیشتر و برخی دیگر جثه بزرگتری نسبت به نمونه‌های عادی دارند.

Flood در سری Halo

The Flood در سری بازی Halo

بعضی از موجودات در برخی بازی‌ها به قدری خطرناک هستند که حتما برای از بین بردن آنان باید از سلاح‌های کهکشانی و بسیار قدرتمند استفاده کنیم. یکی از این موجودات که نیازمند همچنین سلاحی است، The Flood در سری بازی Halo است. این موجودات از یک ابر ارگانیسم انگلی به وجود آمده‌اند که می‌توانند کل یک سیاره را آلوده کنند و در عین حال هوش آن افراد تسخیر شده را نیز از آن خود کنند.

انگل بسیار مسری و خطرناک Flood تنها در عرض چند دقیقه می‌تواند کل یک پایگاه فضایی را تسخیر کند و موجودات درون پایگاه را به زامبی‌های مختلف تبدیل کند. زامبی‌های تسخیر شده بسیار فعال و قوی هستند و می‌توانند از زره و سلاح‌های سنگین به خوبی استفاده کنند و در یک جمله کابوسی هستند که هیچ‌وقت نمی‌خواهید با آن روبرو شوید. هیچ درمانی برای این عفونت انگلی وجود ندارد و آنانی که از این انگل ایمن می‌مانند دچار اختلالات عصبی بسیار کشنده می‌شوند. به طور واضح بیشتر زامبی‌ها و موجودات خطرناک تهدیدی برای دنیاها یا حتی کهکشان‌ها هستند، اما انگل The Flood تهدیدی برای کل جهان است.

در آخر امیدواریم از خواندن این محتوا لذت برده باشید و به نظر شما چه موجودات خطرناک دیگری در بازی‌های ویدیویی هستند که در لیست ما حضور نداشتند؟! مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.

منبع: thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

خطرناک ترین موجودات در کدام بازی هستند؟

می‌توانیم بگوییم خطرناک‌ترین موجودات The Flood‌ها هستند که در بازی سری بازی Halo حضور دارند. کشتن این نوع موجودات اصلا کار ساده‌ای نیست.

۱
چه موجوداتی جز مرگبارترین موجودات شناخته می‌شوند؟

خطرناک‌ترین و به نوعی باهوش‌ترین موجودات ترسناک به Reaper Soldiers در سری بازی Mass Effect اختصاص پیدا می‌کند

۲
از کدام موجودات به عنوان بدترین نوع زامبی‌ها یاد می‌شود؟

بدترین نوع زامبی‌ها در بازی Dead Space به نام Necromorphs حضور دارند که شانس کاراکتر شما در برابر آن‌ها بسیار کم است

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.