10 بازی که باید پس از اتمام Days Gone انجام دهید
هادی اسماعیل‌زاده

10 بازی که باید پس از اتمام Days Gone انجام دهید

هادی اسماعیل‌زاده 31 تیر 1400 1 دیدگاه
4,853 بازدید

اگر از تجربه بازی Days Gone لذت برده‌اید و به دنبال اثری مشابه با آن هستید؛ در این مطلب 10 مورد از عناوینی را معرفی کرده‌ایم که تجربه‌ای نزدیک به بازی Days Gone را ارائه می‌دهند. کشتن زامبی‌ها می‌تواند به طرز عجیبی لذت‌بخش باشد. چه این کار به‌صورت سطحی و با روش‌هایی تخیلی‌تر صورت گیرد و چه عمقی‌تر و واقع‌گرایانه‌تر مانند آنچه در بازی Days Gone شاهد بودیم. درهرصورت، بازی‌های زامبی کشی به‌اندازه کافی در صنعت گیم وجود دارند که در برخی از آن‌ها وظیفه‌دارید زنده بمانید و در برخی دیگر باید نقش یک قهرمان را بازی کنید و جهان را از آخرالزمان زامبی نجات دهید.

بازی Days Gone به طرفداران پلی‌استیشن یک تجربه منحصربه‌فرد را ارائه داد؛ دنیایی جهان باز و پر از زامبی‌های مختلف و موتورسیکلتی که بهترین دوست شما برای گشت‌وگذار در این جهان است. اگرچه عرضه دنباله‌ای برای این بازی دور از ذهن نیست، بااین‌حال هنوز خبری رسمی در این مورد منتشرنشده است. اما نگران نباشید؛ اگر به دنبال تجربه‌ای مشابه با Days Gone هستید، بازی‌های بسیاری در بازار وجود دارند که با محوریت زامبی هستند و درعین‌حال داستانی فوق‌العاده را نیز روایت می‌کنند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا 10 مورد از این عناوین را به شما معرفی کنیم.

ZombiU

10- ZombiU

بازی ZombiU که در برخی کنسول‌ها با نام Zombi نیز شناخته می‌شود، در یک لندنِ آلوده به زامبی جریان دارد. داستان بازی ازاین‌قرار است که 400 سال قبل، دانشمندی به نام جان دی (John Dee)، وقوع یک فاجعه را پیش‌گویی کرده است. انجمنی مخفی به نام Ravens of Dee، پیش‌بینی‌های جان دی را مطالعه می‌کنند تا شاید بتوانند از وقوع این پیش‌گویی جلوگیری کنند. اما سرانجام در نوامبر 2012، پیشگویی جان دی در قالب پیدا شدن سروکله زامبی‌ها در لندن، به حقیقت می‌پیوندند.

گیم پلی بازی از دید اول‌شخص دنبال می‌شود. هدف شما زنده ماندن در برابر زامبی‌ها و پیدا کردن درمان یا راه‌حلی برای این ویروس است. اما چیزی که باعث تمایز این بازی از هم‌قطارانش می‌شود، سیستم مرگ دائمی است. بعدازاین که کشته شدید، در نقش بازمانده‌ای دیگر اسپاون خواهید شد و مجبورید تجهیزاتی که قبلاً داشتید را دوباره پس گرفته و بازیابی کنید. جالب است بدانید که حتی شخصیت قبلی شما هم ممکن است به یک زامبی تبدیل شود؛ این موضوع که شما نیز هرلحظه ممکن است به یک زامبی تبدیل شوید، باعث افزایش حس وحشت در بازی می‌شود.

بازی ZombiU نوامبر 2018 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

Dead Island

9- Dead Island

مانند ZombiU، بازی Dead Island نیز یک عنوان جهان باز اول‌شخص است که در یک جزیره استوایی به نام Banoi جریان دارد؛ بهشتی زیبا که حال تبدیل به جهنمی مرگبار شده است. در چند سال اخیر، این جزیره به لطف صنعت توریسم، مدرنیزه شده است اما بسیاری از قسمت‌های آن، همچنان بکر و دست‌نخورده هستند. چهار شخصیت اصلی قابل بازی، بعد از یک مهمانی شبانه متوجه می‌شوند که بخش زیادی از جمعیت جزیره، به ویروس عفونی و واگیردار مبتلا شده‌اند.

شما می‌توانید در نقش یکی از چهار شخصیت موجود بازی کنید. هرکدام از این شخصیت‌ها در یک سلاح ویژه تخصص دارد؛ به‌عنوان‌مثال سلاح‌های سرد. کمتر عنوان اول‌شخصی را می‌توان یافت که مانند Dead Island، چنین مبارزات جذابی با سلاح‌های سرد داشته باشد. مانند سایر بازی‌های کو-آپ، Dead Island نیز بهترین کیفیت خود را در تجربه گروهی بازی نشان می‌دهد.

بازی Dead Island، سپتامبر 2011 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس باکس 360 و رایانه‌های شخصی عرضه شد. بعدها نسخه ریمستر شده بازی، بر روی کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شد. شباهتی دیگری که این بازی با Days Gone دارد از این لحاظ است که اینجا نیز طرفداران منتظر عرضه نسخه دوم بازی هستند؛ انتظاری که با میم‌های خنده‌دار و مختلف خود نشان داده‌اند.

DayZ

8- DayZ

اگرچه این بازی مدت‌ها در حالت دسترسی زودهنگام قرار داشت؛ بااین‌حال تجربه‌ای منحصربه‌فرد به بازیکنان ارائه می‌دهد که در کمتر عنوان دیگری شاهد بوده‌ایم. حوادث بازی در یک جهان خیالی پسا-شوروی جریان دارد که حال آلوده به ویروس زامبی شده است. افراد بازمانده شرایط سختی را سپری می‌کنند و برای حفظ بقای خود، ناچار به شکار منابع هستند.

درواقع تنها هدف شما در بازی، همین زنده ماندن است. برای این کار باید مدام در جستجوی غذا، آب، لباس و هر چیز دیگری باشید که برای زنده ماندن یک انسان لازم است. اگرچه زامبی‌های بازی به‌اندازه کافی ترسناک هستند ولی باید نگران سایر بازیکنان باشید؛ آن‌ها نیز به دنبال بقای خود هستند و در این راه، ناچارند تا هر کاری که از دستشان برمی‌آید انجام دهند. می‌توانید گروهی تشکیل داده و به همدیگر کمک کنید؛ اما مواظب باشید زیرا نزدیک‌ترین افراد به شما می‌توانند راحت‌تر از پشت خنجر بزنند. در این بازی باید حسابی حواستان به دوروبرتان باشد.

بازی DayZ دسامبر 2019 بر روی رایانه‌های شخصی عرضه شد. چند ماه بعد، نسخه کنسولی این بازی نیز برای پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان به بازار آمد.

Dead Rising

7- Dead Rising

یکی از بازی‌های خشن و خون‌آلود که فرنچایز دوم استودیوی Capcom با محوریت زامبی به شمار می‌رود. در بازی Dead Rising در نقش خبرنگاری با نام فرانک وست (Frank West) بازی می‌کنید؛ او در تلاش است تا رمز و رازهایی که در ورای این فاجعه قرار دارد را کشف کند. رازهایی که در دل شهری خیالی با نام Wilamette در ایالت کلرادو جریان دارد. فرانک نه‌تنها باید با زامبی‌ها و بازماندگان دیگر سروکله بزند، بلکه باید به فکر وضعیت سلامتی دخترش نیز باشد و با استفاده از یک سری دارو، از تبدیل‌شدنش به زامبی جلوگیری کند.

بازی شمارا در یک محدودیت 72 ساعته قرار می‌دهد و پایان‌های متعددی دارد. این پایان‌ها بر اساس عملکرد شما در حل پرونده‌های بازی و کمک به سایر بازماندگان شکل می‌گیرد. علاوه بر این، روش‌های منحصربه‌فرد بسیاری برای کشتن زامبی‌ها وجود دارد که لذت بازی را دوچندان کرده و آن را تبدیل به تجربه‌ای ارزشمند می‌کند. شما می‌توانید زامبی‌ها را با بازوی توپ انداز Mega Man بکُشید. دیگر چه انتظاری می‌توانید داشته باشید؟

بازی Dead Rising، در سال 2010 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس باکس 360 و رایانه‌های شخصی عرضه شد. در سال 2016، نسخه پورت شده بازی، بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شد.

Death Stranding

6- Death Stranding

بازی Death Stranding یکی از عناوینی است که توصیف آن با کلمات سخت است و توصیه می‌شود که خودتان بازی را تجربه کنید. نکته مهم داستان آنجاست که یک فاجعه بزرگ باعث شده ایالات‌متحده و سایر نقاط جهان، پر از موجوداتی ترسناک شود؛ موجوداتی که حال آزادانه در جهان بازی پرسه می‌زنند. شخصیت شما، سم بریجز (Sam Bridges) با بازی نورمن ریداس (Norman Reedus)، وظیفه دارد تا محموله‌هایی را به مکان‌های مختلف تحویل دهد.

Death Stranding یک بازی اکشن است که در محیطی جهان باز جریان دارد و شامل عملگرهایی آنلاین نیز می‌شود. کوجیما از ساخته خود به‌عنوان اولین بازی در سبک strand یاد می‌کند؛ سبکی ابداعی که مشخصه اصلی آن، نحوه برقراری ارتباط اجتماعی بین بازیکنان است. در تحویل محموله‌ها، نحوه بسته‌بندی آن‌ها توسط بازیکن و مجموع وزن محموله، تأثیر قابل‌توجهی بر قابلیت سم درگذر از محیط‌های مختلف دارد. حداقل می‌توان گفت که بازی یک تجربه عجیب‌وغریب به ارمغان می‌آورد؛ تجربه‌ای که قطعاً تا مدت‌ها در یاد شما خواهد ماند.

بازی Death Stranding در سال 2019 بر روی پلی‌استیشن 4 عرضه شد و چندی بعد، نسخه ویندوزی بازی نیز به بازار آمد.

Metro Exodus

5- Metro Exodus

این بازی تجربه‌ای نزدیک به Days Gone را ارائه می‌دهد با این تفاوت که به‌جای موتورسیکلت، یک قطار در اختیاردارید. شما عضو گروهی از بازماندگان در خاک روسیه هستید؛ دورتادور شمارا موجوداتی فراگرفته است که بعد از جنگی بزرگ و فاجعه‌ای هسته‌ای، تبدیل به هیولاهای جهش‌یافته شده‌اند. شخصیت اصلی بازی به نام Artyom، در تلاش است تا به بقیه ثابت کند که بازمانده‌های دیگری خارج از مسکو وجود دارند؛ او چنان بر این عقیده راسخ است که برای اثبات آن، دست به ماجراجویی‌های خطرناکی می‌زند.

اگرچه در این بازی خبری از زامبی‌ها نیست، بااین‌حال هیولاهای آن به‌قدری وحشتناک هستند که آرزو می‌کنید ای‌کاش به‌جای آن‌ها با زامبی‌ها سروکله می‌زدید. علاوه بر این، داستان بازی درگیر کننده و خوش‌ساخت است. محیط‌های سند باکس بازی به شما اجازه می‌دهند تا قبل از برخورد با خطری جدید، به گشت‌وگذار پرداخته و منابع موردنیاز خود را جمع‌‌آوری کنید. با استفاده از این منابع می‌توانید سلاح‌های خود را ارتقا داده و آن‌ها را سفارشی کنید.

بازی Metro Exodus در سال 2019 بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شد و توانست نقدهای مثبتی از منتقدین دریافت کند. نسخه بهبودیافته بازی در سال 2021 برای کنسول‌های نسل نهمی و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

Dying Light

4- Dying Light

یک بازی زامبی را با اِلمان‌های پارکور و مبارزات نزدیک با سلاح سرد ترکیب کنید؛ نتیجه می‌شود بازی Dying Light. بازی شمارا در نقش یک مأمور دولتی قرار می‌دهد که وظیفه دارد یک شخصیت سیاسی یاغی را ردگیری کند. حوادث بازی در شهری خیالی به نام Harran در خاورمیانه جریان دارد. شخصیت اصلی بازی در ادامه بین دوراهیِ کامل کردن مأموریت خود و کمک به بازماندگان قرار می‌گیرد.

مسلماً پویاترین بخش بازی، زامبی‌ها هستند. در طول روز، زامبی‌ها کُندتر و ضعیف‌تر هستند. اما با فرارسیدن شب، موجوداتی خطرناک و سریع وارد خیابان‌ها می‌شوند که حتی سرسخت‌ترین بازماندگان نیز از رویارویی با آن‌ها اِبا دارند. این موضوع باعث می‌شود که بازیکن در زمان‌بندی تکمیل مأموریت‌ها، دقت بیشتری به خرج دهد. همچنین باید در صورت لزوم، بهترین مسیر را برای دوری از این موجودات خطرناک انتخاب کند. علاوه بر این، گیم پلی بازی شامل یک حالت چندنفره تعاملی با حضور 4 بازیکن می‌شود.

بازی Dying Light در سال 2015 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

Resident Evil 2 Remake

3- Resident Evil 2 Remake

سری Resident Evil از پیش‌گامان ژانر وحشت و بقا در حوزه بازی‌های ویدئویی به شمار می‌رود. نسخه بازسازی‌شده از دومین اثر این مجموعه که در سال 2019 عرضه شد، دوباره به همگان ثابت کرد که این سری همچنان در اوج خود به سر می‌برد. در این بازی شما مدام بین دو شخصیت جابه‌جا می‌شود؛ پلیسی به نام لئون کندی و یک خوره موتورسیکلت به نام کلیر ردفیلد. این دو در شهر آلوده به زامبیِ راکون سیتی گیر افتاده‌اند و باید سر دربیاورند که اوضاع از چه قرار است و چه حقیقتی پشت پرده این فاجعه قرار دارد.

طراحی بازی به‌گونه‌ای است که هر آن باید انتظار یک غافلگیری را داشته باشید. جهان بازی پر از زامبی‌های معمولی و موجوداتی خاص‌تر است که هنوز هم بسیاری را وحشت‌زده می‌کنند. یکی از چالش‌های دیگر بازی، مهمات و منابع موردنیازی است که باید در استفاده از آن‌ها، نهایت دقت را به خرج دهید. برخلاف نسخه اصلی بازی، در نسخه بازسازی‌شده از دوربین روی شانه و گیم پلی مشابه با بازی Resident Evil 4 و عناوین جدیدتر سری استفاده‌شده است؛ سیستمی که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا ضمن حرکت، از سلاح خود نیز استفاده کنند.

بازی Resident Evil 2 Remake در سال 2019 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

Left 4 Dead

2- بازی Left 4 Dead 2

بازی Left 4 Dead 2 داستان چهار بازمانده از ویروس را بیان می‌کند که باید در طول پنج کمپین، راه خود را به یک محل تخلیه پیدا کنند. چهار بازمانده بازی در ادامه نسخه قبلی، به شهر بندری ریفورد در جورجیا رسیده‌اند و حال در جستجوی قایقی هستند که آن‌ها را به فلوریدا برساند. در بین هر یک از کمپین‌ها، خانه‌های امنی وجود دارند که درواقع نقش چک پوینت را ایفا می‌کنند.

بازی‌های کمی موفق شده‌اند تا حس تنش و استرسی که بازی Left 4 Dead 2 به بازیکنان انتقال می‌داد را دوباره ارائه دهند. بسیاری از بازی‌های ژانر وحشت، به صحنه‌های ترسناک ناگهانی اتکا دارند اما ترس در بازی Left 4 Dead 2 از جایی نشئت می‌گیرد که همواره باید به جلو حرکت کنید تا در امان بمانید و این وسط مهم نیست که به‌اندازه کافی تجهیزات دارید یا خیر. بازی به‌شدت شمارا مجبور می‌کند تا با یکدیگر همکاری کنید؛ در غیر این صورت باید منتظر مرگ خود باشید. اینجا نیز به‌مانند بازی Resident Evil 2، هر آن ممکن است غافلگیر شوید و مانعی جدید بر سر راهتان قرار گیرد.

بازی Left 4 Dead 2، در سال 2009 بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس باکس 360 و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

The Last of Us

1- The Last Of Us

معجونی از ترس و روایت داستانی فوق‌العاده، بازی The Last of Us را به اثری تبدیل کرده است که همه باید حداقل یک‌بار آن را تجربه کنند؛ صرف‌نظر از میزان رضایتشان از بازی Days Gone یا هر بازی دیگری در ژانر وحشت و بقا. در بازی The Last of Us در نقش فردی به نام جوئل بازی می‌کنید که وظیفه دارد از دختری به نام الی محافظت کند. آن‌طور که به نظر می‌رسد، الی در برابر ویروسی که منجر به یک آخرالزمان شده، مقاوم است. بازی سرشار از لحظات شوکه کننده و سکانس‌هایی احساسی از شکل‌گیری یک رابطه عمیق بین جوئل و الی در بحبوحه یک آشوب و هرج‌ومرج است. داستان بازی به‌قدری زیبا است که از اول تا آخر، شمارا درگیر خود خواهد کرد.

بازی The Last of Us یک اکشن ماجرایی در سبک بقا و وحشت است که از دید سوم شخص دنبال می‌شود. بازیکن برای پیشبرد داستان، باید از محیط‌های پسا-آخرالزمانی شامل محیط‌های شهری، ساختمان‌ها، جنگل‌ها و کانال‌های فاضلاب گذر کند. در این راه می‌توان از سلاح‌های گرم و سرد برای مقابله با موجوداتی انسان‌خوار استفاده کرد که به سویه‌ای جهش‌یافته از قارچ Cordyceps مبتلا شده‌اند. البته به‌مانند همیشه، بازمانده‌های دیگر نیز بر سر راه شما قرار خواهند گرفت؛ دشمنانی خطرناک که گاهی ترجیح می‌دهید آن‌ها را دور زده و مخفیانه، راه خود را در پیش بگیرد.

بازی The Last of Us در سال 2013 بر روی کنسول پلی‌استیشن 3 و نسخه ریمستر شده آن در سال 2014 بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شد.

نظر شما در مورد این لیست چیست؟ به نظر شما کدام‌یک از عناوین این لیست شباهت بیشتری به بازی Days Gone دارد یا ارزش تجربه آن بیشتری است؟ شما چه بازی‌های دیگری شبیه به بازی Days Gone می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بعد از تجربه بازی Days Gone کدام عنوان را بازی کنم؟

پیشنهاد می‌شود از تجربه بازی Metro: Exodus غافل نشوید.

۱
تمام کردن بازی Days Gone چقدر طول می‌کشد؟

برای کامل کردن کمپین اصلی بازی، به 30 تا 60 ساعت زمان نیاز دارید.

۲
بازی Days Gone بر روی چه پلتفرم‌هایی عرضه شده است؟

این بازی در حال حاضر بر روی دو پلتفرم پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    حمید

    مهمان

    مترو ، رزیدنت اویل ، لست اف اس ، دی لایت رو بازی کردم و محشر بودن ، به همه پیشنهادشون میکنم ، مخصوصا رزیدنت اویل ۴ و ۲ ریمیک و دی لایت ۱،۲ ، و البته لست اف اس رو که به هیچ عنوان نباید از دست بدین ، باور کنین یا نه ، همین میتونه اشک تونو در بیاره ، مخصوصا قسمت دومش

    پاسخ دهید